Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi RS 7 Sportback se po úpravě mění v bestii s výkonem téměř 1000 koní

Na světě není snad nikdo, komu by Audi RS 7 s výkonem 600 koní nepřišlo dostatečně zběsilé. Přesto se dočkalo úpravy a výrazně posílilo.
Zpět na článek
7. 8. 2020 13:19
7. 8. 2020 15:09
7. 8. 2020 15:50
7. 8. 2020 16:21
7. 8. 2020 16:27
7. 8. 2020 16:35
7. 8. 2020 16:53
7. 8. 2020 17:43
7. 8. 2020 19:03
8. 8. 2020 08:07
8. 8. 2020 09:16
7. 8. 2020 16:58
7. 8. 2020 16:41
8. 8. 2020 08:12
8. 8. 2020 09:36
8. 8. 2020 10:12
8. 8. 2020 13:06
8. 8. 2020 17:38
8. 8. 2020 21:22
8. 8. 2020 23:56
8. 8. 2020 15:01
8. 8. 2020 17:16
8. 8. 2020 17:27
8. 8. 2020 21:15
9. 8. 2020 11:40
9. 8. 2020 14:01
9. 8. 2020 14:06
7. 8. 2020 19:39
Avatar - _Karel_
7. 8. 2020 13:19
1000 hp
Pokud mě paměť nešálí, v Bugatti se s vývojem Veyronu prali roky, aby okolo těch tisíci koní fungovalo všechno kolem. Tady stačí nějaká tuningová firmička a pár set tisíc?
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Loptos
7. 8. 2020 15:09
Re: 1000 hp
Trochu premyslam ci sa s tym neprali prave kvoli tomu ze maju W16 motor a 4i turba, ktore nejako treba uchladit, pretoze V8 je prilis obycajne do auta za 1mil EUR.

A toto audi urcite nepojde 402km/h :) takze zrejme nie je 1000koni ako 1000koni.
Avatar - speedfred
7. 8. 2020 15:50
Re: 1000 hp
Už 600koní je slušná porcia výkonu. Vcelku by ma zaujímalo ako si s tým poradia spojka, prevodovka, poloosi a podobné veci keď nepíšu nič o ich úpravách. Zo 100-200-300 to musí byť ale slušné mäso.
Avatar - _Karel_
7. 8. 2020 16:21
Re: 1000 hp
402 kmh to určitě nepojede, ale těch 280kmh u sériových 600k mi zase přijde nějak málo, ne?
Avatar - Ham.
7. 8. 2020 16:27
Re: 1000 hp
280 je omezovač a u toho tuningu omezovač asi také bude, právě aby nemuseli řešit velké problémy s aerodynamikou a pneu, které musel řešit ten Veyron když jej chtěli pustit přes 400.
Avatar - fostek
7. 8. 2020 16:35
Re: 1000 hp
Kdybys to četl, věděl bys, že nebude.
Problémy se vším nastávají cca přes 350. Velké, ale opravdu velké problémy jsou od 380. To je i ventilek pomalu neřešitelná věc.
Ale jinak to jde hrozně dopředu.
Teď jsem kupoval gumy na auto V-Max 330 a hodně dobrý Micheliny všechny 4 za 20ku bez daně. V době, kdy vznikal Veyron nemyslitelná věc.
Každopádně jsem teď jezdil s S-Klasse 750PS+ a všechno v pohodě. Ale tam byly rozsáhlé úpravy všeho. Nejen zvedlej výkon. Ale i převodovka, brzdy atd.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 16:44
Re: 1000 hp
V době kdy vznikal Veyron jezdil Koenigsegg 400 km/h https://en.wikipedia.org/…i/Koenigsegg_CCX#… jeho předchůdce Koenigsegg CCR 388 km/h

Koenigsegg CC8S z roku 2002 používá 18´´ Michelin Pilot Sport a jezdil 390 km/h

Shelbyho SSC Aero tou dobou jezdilo 400 km/h výkonnější varianta Ultimate TT dokonce 414 km/h = v těhle rychlostech už je to velkej nárůst :yes:

Když sem u Shelbyho viděl si https://www.csfd.cz/…mans-66/prehled/ povedený :yes: ale hlavně Shelbym upravený Ford GT40 jezdil v polovině 60. let 20. století přes 320 km/h. A pneu dokonce vydržely = tak jet hodně hodin https://cs.wikipedia.org/…24_hodin_Le_Mans ;-)

McLaren F1 z roku 1993 znáš i ty nebo? Skvělé to dílko Gordona Murraye (taky jihoafričan jako Elon Musk :-! ) jezdilo přes 370 km/h
Jo a z tý rychlosti zvládlo zastavit za 9 s :yes:

Což mi připomnělo a to jistě znáš https://www.youtube.com/watch?… vs https://www.youtube.com/watch?…
Největší automobilový koncern a miliardy vs malá soukromá firmička. S rozdílem že ta na svých autech vydělává https://www.auto.cz/…ma-obdoby-128097 prodělek na Veyronu při ceně milion € byl ca 115 milionů korun na kus = zaplatili majitelé škodovek seatů volkswagenů.. bejt bohatej MÁ něco do sebe :D


Chyba je jinde než si předstaVWuješ = a problémy v osobním autě přes 350 km/h byly reálně vyřešeny před 3 desítkama let
Avatar - Ham.
7. 8. 2020 16:53
Re: 1000 hp
"tovární omezovač rychlosti" je pouhé číslo v tabulce a nikde není psáno, že těch 280 nenahradili jiným číslem, vyšším, ale pořád v dostatečném odstupu od těch 380. Jinak ano, gumy šly hodně dopředu, ale pořád rychlosti nad 350 nejsou žádná "sranda" a to ani finanční.
Avatar - fostek
7. 8. 2020 17:43
Re: 1000 hp
jj, vždyť to píšu. Od 350 je zle.
OK, nepochopil jsem to hned s tím omezovačem. Sorry.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 17:46
Re: 1000 hp
Viz já 16:44 napsal si to úplně BLBĚ = hodně nad 350km/h bylo v klidu už v ´93 = zaspal si docela dost ;-)
7. 8. 2020 19:03
Re: 1000 hp
V klidu to rozhodně nebylo. Protože u toho veyronu si pamatuji článek z doby jeho vzniku, kdy gumy při rychlostech okolo 400 vydržely asi 19 minut. A taky psali, že v reálu to takový problém není, protože pri té rychlosti to plnou nádrž vycucne za minut 12.

A gumy nejsou věci malé nebo velké automobilky, ale velkých gumárenských koncernu.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 19:07
Re: 1000 hp
No přesně to píšu = viz já 16:44

Veyron měl naopak VELKÉ problémy a nejen s pneu ale i aerodynamikou vývoj se o roky protáhl = problém ale není v rychlosti jako takové viz třeba už ten McLaren F1 a další auta ALE o rychlosti kterou snesou pneu NA VEYRONU
8. 8. 2020 08:07
Re: 1000 hp
Auto Union (jehož součástí bylo i nenavidene Audi) mělo oficiální maximalku 340 km/h už v třicátých letech minulého století v Type C V16.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 08:38
Re: 1000 hp
Nenáviděné je nesmyslná formulace = opovrhované. O tom jak (úmyslně) staví špatně auta = čtu no od dob co ty ty katalogy = to holt ovlivní. A vlatně furt pryč dodnes = jak fungovaly V6TDI po WLTP víš. Všiml jsem si že reklama často říká přesný opak reality = a kupodivu to funguje. Ano mluvím o https://www.youtube.com/watch?…
Když se jim naopak něco povede sám na to dávám odkazy aktuálně na tohle často https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/

Ale dík za potvrzení = já šel sice jen 55 let zpět = ale o pneumatikách jak si 16:35 vymyslel fostek = to prostě není
8. 8. 2020 09:16
Re: 1000 hp
Zatím jsem si nevšiml, ze by stavěli špatně auta. U SQ7 zatím vše funguje a dělá mi radost, u R8 vše funguje a dělá mi radost.
V6 a další po aplikaci dle WLTP je masakr a tam by se měli chytnout za hlavu a něco s tím dělat. V posledním blogu jsem řekl, ze Audi a BMW (pro mě a z hlediska mých zkušeností právem opovrhované) mají u mě stopku.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 09:24
Re: 1000 hp
SQ7 a R8 je fajn kombinace = já mám RAV4hybrid a Auris hybrid a v plánu https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 :-!
Že sis nevšiml to neznamená že se Vaculík a další desetiletí mýlí = a od těch dob katalogů toho bylo požehnaně

Celá D3 trochu zabloudila = hodně mimo se dostali poruchovostí a sice asi nebyla jiná cesta než masivní navyšování výroby, ale to přineslo logické dopady. MB z toho možná opravdu vychází nejlíp = jak já to chápu jen Alpina je v reálu to co BY měla být v MÝCH očích prémie

Ale spíš by mě zajímala odpověď na to jak si to myslel = proč ti vadí věta "S 1000 koni nemusí jezdit 400 ale třeba 330 km/h koní B5 621 koní by mohlo"
Avatar - _Karel_
7. 8. 2020 16:58
Re: 1000 hp
Aha, jsem zvyklej, že omezovač je běžně 250kmh, a z článku u těch 280kmh neplynulo, že omezovač, tak mě to nenapadlo. Dík.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 17:04
Re: 1000 hp
Je to i u vyšších výkonů vyšších limitů než 250 km/h celkem BĚŽNÁ praxe
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 17:19
Re: 1000 hp
Nemusí jezdit 400 ale třeba 330 km/h jako Alpina B5 co má 621 koní by mohlo

I základní benzínovej model s běžným šestiválcem https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/ má o desítky km vyšší Vmax

Dokonce i 3litrová nafta jezdí rychlejš https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/?…

Někde je velká chyba i autobus https://www.alpina-automobiles.com/…echnische-daten/ je rychlejší
8. 8. 2020 08:12
Re: 1000 hp
Ja jsem v době svých hloupých let takto vždycky operoval s Technics a Denon.
Kdykoliv někdo něco řekl o jiné značce, tak jsem dosadil odkazy na Technics nebo Denon (myšleno slovně, tehdy internet v podstatě neexistoval). Chodil jsem spát s katalogy Technics a budil se po krásných snech od Denon.

Jak říkám, hlupák jsem byl. Dnes vím, ze svět Hi-Fi je daleko více pestrobarevný obdivuji práci inženýrů a konstruktérů všech značek.

Vymezovat se proti druhým tak už nechávám na jiných lidech, kteří ještě nedospěli.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 08:30
Re: 1000 hp
Nojo a přitom Technics i Denon byly vždy klasická komerce, taky o tom něco málo vím https://www.hifi-voice.com/

To ale nijak nesouvisí s absurditou 1000 koní v Audi RS7 a realitou že rychlejší je 3litrová nafta co v autě ca stejné velikosti nemá těch koní ani polovinu. Tím si chtěl říct = držet radši pusu?

Nevím proč v tom hledáš vymezování proti druhým = z mého pohledu je to uvedení věci na pravou míru. Jak jsem napsal 1000 koní v RS7 nemusí jezdit 400 km/h ale podobně jako 621 koní nebo dokonce jen 408 naftových koní = to by jezdit mohlo. A i druhý den i po tvém upozornění mám za správné na to upozornit i ta konkrétní formulace není nijak urážlivá prostě tak to je
Chtěl si tím říct = lepší mlčet nechat to být? Je to boj s větrnými mlýny

Jak tobě přijde 1000 koní a vyšší maximálka 3litrová nafta? O benzínových motorech nemluvě benzínový 3litr přidává další desítky km/h
8. 8. 2020 09:36
Re: 1000 hp
To, ze je 3l rychlejší je úplně irelevantní, protože se bavíme pouze o parametru v max, který muže být upraven zpřevodovaním, omezen omezovačen nebo záměrně se to auto zpomalí na v max buď v důsledku prvního (převody) nebo jako důsledek aerodynamiky. Neříkám, ze to platí pro RS7. Dynamicky v reálném světě nebude mít ta 3l nafta ani nejmenší šanci a RS7 ji ujede někam dost daleko pryč.

Ja jsem tím chtěl vlastně hlavně naznačit, ze bych byl hodně překvapený, kdybys byl objektivní a dával někdy příklady z koncernu VW. Hodně by to vypovědělo o tom, ze jsi fanoušek do aut a nějaké řazení do značek a koncernů je až podružné nebo spíše nepodstatné.
Je fakt, ze taky nemusím BMW a Alpinu a další deriváty z Mnichova. Ty značky jsou pro mě nevýrazné a bezpohlavní, bez emocí a bez velkého zájmu.
Na druhou stranu v testech to opovržení házím za hlavu.
A vůbec nejzajímavější je, ze když se bavím s lidmi s vozový parkem Ferrari, Lamborghini atd, všichni jsou dost zhnuseni BMW. Zkusili a jdou pryč k Mercedesu a Porsche, případně někam do Velké Británie. Mám to stejně. Maximální nespokojenost (vyjma M3) s BMW jsem vyměnil za maximální nadšení u Audi. Ale já je vždycky obdivoval. To nadšení, touha jít dopředu a konkurovat těm nabubřelým Mercedesům a arogantním BMW, těm značkám s perfektním marketingem (radost s jízdy, THE BOSS a podobné žvásty), ty slzy a pot, než se dostali na výsluní.
A neoperuj klasickou koncepcí, protože Audi dělalo zadní náhon a řadové šestiválce v době, kdy se v BMW učili, jak se dělá motor.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 09:41
Re: 1000 hp
ad 1. odst. to mi nemusíš vysvětlovat. Ale to že i 3litrová nafta v zhruba stejném voze má Vmax vyšší než 1000 koní = není irelevantní. Ta maximálka prostě je na tisíc koní nízká = neokecatelně, i když to dost lidí překvapivě zkouší okeca(va)t

ad 2. no tak buď překvapený ten https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ dávám docela často
O alpině napsat bezpohlavní bez emocí mi přijde trochu moc ale jak si napsal PRO TEBE https://www.idnes.cz/…06_ak_aktual_fdv
Ale to zhnuseni BMW to musím potvrdit = zajímavý! Znám majitele Ferrari i Lamba atp. a zkusil BMW a od té doby ne a jede na MB mnoho modelů... Zajímavý

Poslední věta je trochu extrém = trochu důkaz NEoooobjektivity ;-)
8. 8. 2020 10:12
Re: 1000 hp
Jo ta poslední veta spíše dává jen tu medicínu, kterou ty dáváš najevo ve svých komentářích.
Alpina pro mě moc neznamená, doufám, ze i přesto respektuješ názory ostatních.
Spíše je to nafouklá bublina. Ja když jsem jezdil B3 Biturbo, tak to zpracování a celkový dojem byl tak velké zklamání, ze jsem nakonec koupil M3.
Jiste, trochu to přeháním, ale fakt je, ze někdy usilovně přemýšlím, co vlastně BMW (potažmo Alpina) dali světu.
Mercedes přišel se spoustou invencí, Volvo taky, Japonci a Američané taky. Ale co dalo světu aut BMW? Xenony myslím, ale nejsem si jistý.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 13:05
Re: 1000 hp
No mě se pečlivost v interiéru typu hlouběji zapuštěné švy ála Lexus líbí, ale s tím tristním zpracováním Alpiny https://autobible.euro.cz/…na-na-absolutno/ to byl spíš trochu extrémní kus, nebo..?

S trochu absurdností tisícikoňového stáda v RS7 V8 a maximálce nižší než SUV X7 nebo dokonce 3litrová nafta = ti určitě už došlo jak moc to je nesmysl že to opravdu nejde vysvětlit ani okecat. To co sem já původně napsal jsem tak myslel = audi RS7 verze 1000PS může mít nižší maximálku než obdobné B5 V8 ale ne o tolik = rozdíl 50 km/h je moc

Došel si od TECHNICS a DENON k nějakému opravdovému hifi https://www.hifi-voice.com/…uzlo-tri-ampingu#… těch 5% za to stojí ;-)
8. 8. 2020 13:06
Re: 1000 hp
S Tebou a BMW je to asi trochu osobní, viď. Jako rozumím, že někdo přísahá na blondýny, druhý na brunety, ale tvrdit kvůli toho, že brunety nedaly světu ale vůbec nic.....
Ber to tak, že BMW má kvality, které pro Tebe nemají váhu. Pro jiné jsou to u auta nejdůležitější vlastnosti.
Jen namátkou vyberu přínos BMW motoristům:
- radost z řízení v prémiové třídě
- záchrana Lamba skrze M1
- vše kolem R6
- preference klasické koncepce i v 90 letech, kdy zbytek světa (čest vyjimkám) přešel na FWD
- parádní historie v ME a MS cestovních vozů
- VANOS
- i3
- headup
- aktuálně nejlepší prémiová střední, v mnoha jednotlivých hlediscích a rozhodně v celkovém sladění
- nejlepší prémiové SUV
- nejlepší prémiový 3.0 l diesel i benzín
- nej infotainment
- dlouhodobě poměr výkony/spotřeba

Miluju auta, tak Ti podobně dlouhý seznam dám k Audi, MB, Alfě, Škodě...no. Asi i k Toyotě....ale to by byl boj..:-)
8. 8. 2020 17:38
Re: 1000 hp
Radost z řízení se dá definovat jak? M modely jsou skvělé, ale marketingové prohlášení radost z jízdy se dá aplikovat na všechno, protože něco tak subjektivního se prostě nedá změřit. Golf GTI první generace - radost z jízdy, Mercedes 190E - radost z jízdy, dobové Jaguáry a Alfy - radost z jízdy.

Parádní historie cestovních vozů se dá spíše směřovat na Mercedes a Audi, protože obě značky mají za sebou daleko více vítězství napriklad v DTM.
V nejtěžším zavode LeMans si BMW “škrtlo” jen jednou a přenechalo všechny vavříny Porsche a Audi.

VANOS je systém, který v motorech používají, ale ze by nějak ovlivnil svět aut všeobecně, jako třeba airbagy...

i3 je zajímavý počin

Střední prémie, no asi souhlas, i když se mi to špatně říká (platí pro G20/G21)

Nejlepší SUV je co? Snad ne X5... rozhodne bych preferoval Urus a Cayenne. Urus jsem ještě neridil, ale Cayenne je fous lépe jezdící auto myslím.

Nafta a benzin. No když jsem porovnával V8 TDI a R6 od BMW, dělal jsem test s miskou vody. Na osmiválci se voda ani nehnula, z motoru R6 (X5 M50d) prostě odpochodovala z motoru pryč a spadla.
Nemyslím, ze by R6 v naftě byl nějaký super motor, v benzinu se mi více líbí 2.9 od Porsche nebo jakýkoliv jejich boxer. Ostatně hodně bych se hádal, jestli 4.0 v 911 GT3 je fakt horší motor, než nějaký benzin od BMW.

Nej infotainment - souhlasím a s přehledem

Výkon spotřeba je divná věc. Dlouhodobě i krátkodobě. Na svém YouTube jsem ujel ve velkém SUV od Audi s V8 TDI celou republiku tam a zpět se spotřebou 7 litrů. Možná, možná by to BMW zvládlo taky, ale rozhodně ostatní auta mají špičkové spotřeby taky, takže žádná konkrétní výhoda se nekoná.

Jak jsi poznamenal, je to osobní, není to nějaká rána nebo tak. Proste jsem si koupil tri nové BMW a jdu od té značky pryč. Jsou to pro mě nevýrazná auta a asi mi nic nedají (nebuší mě z nich srdce). Fakt to ber jako můj soukromý pohled, je to jen můj svět a názor a chápu, ze někdo tu značku má rád.

S řízením se to má tak, ze jsem nezažil lepší drifty než s FL 1gen R8. Řízení je daleko lepší, než u bývalé M3 a celkově je to auto asi to nej, co jsem si mohl přát (plus odkaz na LeMans). A vem si, ze jsou porad dnes lidi, kteří mluví o R8 jako o převlečeném Lambu, což je samozřejmě nesmysl a vlastně dehonestace lidí, kteří dělali konstruktéry speciálů LeMans a kteří dostali úkol “nakreslit” R8 i na silnice pro běžné smrtelníky.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 19:08
Re: 1000 hp
Třeba takhle https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 dost recenzentů včetně známých jmen se shodlo že to je ZÁBAVNĚJŠÍ než M4
8. 8. 2020 21:22
Re: 1000 hp
Já nemám tendence mluvit do Tvých příspěvků jako ostatní. Každý má právo na svůj pohled na svět.
Jen jedna věc, pod těmi články o koncernových autech atd., mám prostě pocit, jako bys rád lidem vysvětlil, že dělají velkou chybu.
Že by měli na koncernová auta zapomenout. Nabízíš velkou spoustu odkazů na jiná auta (která jsou podle Tebe dobrá), což ale vytváří dojem, že jim tlačíš něco jiného.
Jakoby lidi měli nějak procitnout nebo co... Nemáš ten pocit, že děláš misionáře a zároveň zachránce, když ukazuješ lidem tu "správnou" cestu?
Nejsem psycholog, je to jen pocit.
8. 8. 2020 23:56
Re: 1000 hp
No vidíš. R6 nestíhá na V8, Audi R8 driftuje lépe než 540i, Alfa má větší charakter, Porsche lepší řízení. Souhlas, tak to je. Mase má zase exkluzivitu a zvuk. Srovnáváš svou první lásku s prima holkou ze sousedství. Chápeš.

Super diskuze k pivku, ale pokud nevidíš přínos BMW pro řidiče od cca 70', tak to prostě vidět nechceš.

Měj krásný den a dál toč super videoblogy..:-)
Avatar - speedfred
8. 8. 2020 15:01
Re: 1000 hp
BMW myslím toho dalo petrolheadom hodne, však sa chod pozriet na track days a 30% kľudne poviem že aj do 50% sú bavoráky. Ostali ako jedny z mála pri RWD a veľmi dobrom naladení auta ako celku.
No a M divízia je legenda.
Audi možno robilo rwd keď bolo BMW v plienkach ale nerobí ho teraz.
Klobúk dole ale za R8 a TT RS.
Mne sa zo súčasnej ponuky u Audi páči len R8 a A6 Allroad.
8. 8. 2020 17:16
Re: 1000 hp
Mně se v současnosti líbí RS6 i R8, ale nekoupil bych v současnosti ani jedno Audi. Nemají co nabídnout. Z R5 se stal normální motor, nic na něm není zajímavé. V10 neřve, je to celé přidušené. Ostatní modely divné a bez emocí (neplatí o jejich designu).
Ale opět, nechci nic prohlašovat jako obecnou pravdu, je to jen svět jednoho z nás a názor jednoho z nás.
Avatar - speedfred
8. 8. 2020 17:27
Re: 1000 hp
Mne sa dizajnovo od Audi páčia iba tie dva kúsky.
Motory a ich zvuk to už bude problém skrz všetkých automobiliek kvôli filtrom a podobným srágorám.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 19:10
Re: 1000 hp
Není důvod = viz systém Active Sound Control Lexusu. Při razantnějš šlápneš na plyn pneumaticky ovládaná klapka otevře průchod do filtrboxu = a vyhrne se pravý sytý zvuk sání

Žádný reproduktory žádná faleš
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 19:14
Re: 1000 hp
Audi robí FWD dodnes = je největší prémiový výrobce FWD. Fajn paradox je že největší prémiový výrobce AWD je = BMW :D

Co pamatuju tak audi hlásí že BMW a Mercedes dožene a předežene = a něco už pamatuju = je furt třetí
8. 8. 2020 21:15
Re: 1000 hp
Opravdu to hlásí? Můžeš mi poslat link na nějaký relevantní zdroj tohoto prohlášení? A i kdyby, měli by prohlašovat, že jsou třetí a nikdy nebuoud mít ambice na více?
A víš co, mně se to líbí, nabubřelé chování MB a BMW vs snaha a píle Audi.
Ještě jedna věc, FWD je pro mě osobně jen pojem. V reálném světě, kdy běžný řidič jede po městě 50 a ještě v každé zatáčce brzdí na dvacet, je zcela irelevantní, jaký má náhon. Snad to může mít vliv na poloměr otáčení, ale jinak ne. Navíc dneska je to už úplně jedno. Prémie je v malých autech pouze předokolková a ve vyšších třídách sází lidé na pohon všech kol.
To, že BMW kopírovalo strategii Audi v pohonu všech kol je zřejmé, je mi zcela jedno, kdo je největším a nejsilnějším hráčem v současnosti.
Audi mělo ponuou historii, ale je tady a skromně nabízí skvělá auta za neskromné peníze. Nad nikým se nepovyšujou, nikým nepohrdají, jsou pro mě vzorem dospělosti a morálky (minus idiotské rozhodnutí být součástí toho emisního skandálu).
Audi bylo zde před BMW, nabízelo klasickou koncepci, řadové šestiválce a vidlicové osmiválce a to v době, kdy BMW nemělo nic a první jejich auto byl převlečený Austin.
Až bude BMW Motorsport mít odvahu postavit se Audi Sport, pak je budu uznávat v rámci závodní historie.
U BMW bych ocenil více skromnosti a pokory a ne arogance a nabubřelosti. Značka, která jen žije ze své slávy a vše opírá o marketing může totiž brzy skončit, chce to techniku a technologie. Zatím se mi zdá, že vše kopírují od ostatních. Od blbostí typu touch ploška na zadávání znaků po laserová světla. Vždyť se podívej, oni nemají ani potřebu udělat pořádný osmiválec v naftě a roubují na R6 jedno turbo za druhým.

Co se mi naopak líbí na BMW:

Sladěnost převodovek a motorů
Silné a úsporné motory
Vynikající a téměř bezkonkurenční infotainment
Vynikající ergonomie posazu
Po odporných a vrzajících interiérech přichází doba perfektních kabin
M modely kromě hrůz SUV
Vynikající HUD
Výborné jízdní vlastnosti M modelů
Velmi dobrá cenová politika v rámci balíčků a paketů
Perfektní volanty (správný průměr a správná tloušťka)
Design některých modelů (i8, M8, M5)
Avatar - speedfred
9. 8. 2020 11:40
Re: 1000 hp
A koľko tých prevratných inovácii prinieslo Audi okrem 4x4 a ASF karosérii?
9. 8. 2020 14:01
Re: 1000 hp
To ja netuším. Řeč není o tom kdo z koho. Ale lasery, full LED první na světě v sérii, pružiny které jsou schopny rekuperovat energii, vlastní palivo, první plně pozinkovaná karoserie, aktivní elektrické stabilizatory, schopnost použit stabilizator na zvýšení vozu v případě hrozící nehody, první centrum na světě pro výzkum elektrostaticke elektřiny a vlivu na auta, lisování dřeva a kovu do jedné struktury bez lepení, 48V palubní síť a stovky dalších věcí.

Stačí se podívat na patenty v automotive. Skoro 2000 zlepšovacích patentů u Audi od roku 2000 a 370 u BMW. Zda se mi to nebo se jen vezou na vlně toho, co vymyslí někdo jiný?
7. 8. 2020 19:39
Folia
Pan redaktor, auto na fotkach ma polep 2 vrstvami folie, ziadny novy lak...
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku