Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Segment malých aut čekají důležité změny. Na jaké novinky se můžeme těšit?

68 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kdepak novinky, jsou to jen kravinky. Lidem chybí v nabídce diesel, ruční brzda a verze malé kombi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
diesel nikomu v těhle autech nechybi, ruční brzda asi taky ne. S tím kombi ovšem souhlasím. Nejlevnější možnost většího zavazadlového prostoru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ruční brzda mne už zase chybí po eskapádě s baterkou 😁

Je velká škoda, že Renault rezignoval na kombík u Clia, protože je to fakt dobré auto a s trochu větším kufrem by mohlo sloužit i jako levné rodinné auto pro menší rodinu. Stejně jako Fabie, jen lepší 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak teď budeš do garáže jen couvat, ne? Abys mel baterku přístupnou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přemýšlel jsem o tom 😁 Nebo budu dobíjet ze zásuvky, jako PHEV 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
akorát na tu baterku stejně nikam nepojedeš, i když bude nabitá co? Chtělo by to dat druhou náhradní do auta. 😁
Někdo vozi rezervu, někdo baterku 😁
traveldrive
Najlepší bude prívesný vozík s baterkami. Viacnásobný zicher neuškodí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nebu lepší vozit rovnou elektrocentrálu? 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jasně. Dieselovou.
Mino 1
Benzinovu Honda elektrocentralu 😜
Avatar - Ozzman
Ozzman
Která má elektronickou brzdu a budíky nemají vodorovné cejchování !
Avatar - Emel
Emel
Nám nechybí. Nevím, jak na tom jsou aktuálně třeba Francouzi... protože to je hodně důležitý trh pro Béčka a taky byl hodně dýzlový (i v téhle třídě).
Avatar - Ozzman
Ozzman
I Italové kupují malá auta na naftu, takových Pand a klonů pětistovky JTD jsem na jednom místě jaktěživ neviděl, jako v IT.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Asi tolik lidem nechyběla, když postupně ze všech kombi zůstala jen Fabia.
Problém dřívější doby byl ten, že do cenové hladiny malých kombi zasahovaly hatchbacky nižší střední, které začaly přebírat vládu. A dorazila to vlna malých SUV, kterými všichni ta kombi nahradili, byť jen polovičatě. Objem kufru ano, délku ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dle mého, tenhle segment bude mít vždy své místo na trhu, ať už v přeplněných městech, jako levná moznost prvního auta mladých řidičů, nebo druhé auto v rodině jako nákupní taška.
traveldrive
Určite áno. Ja sa pozastavujem iba nad tým, že rozmery modelov dnešného B segmentu už prerástli triedu Golfa spred nedávnej doby. Kompakty boli "štvormetrovou" triedou, nie? S výnimkou možno Japoncov prerastajú 4 metre snáď všetky "Béčka", rázvorom a hlavne šírkou niekdajšie kompakty prevyšujú.
Mino 1
Kompakty C triedy sa v buducnosti pravdepodobne zacnu viac a viac transformovat na crossovery a kompakty B triedy budu fakticky "nove Cecko".
Avatar - SKAY
SKAY
Současné polo ibiza jedny z ,,velkých ,, jak 3golf 4020mm... kolik že má současný Civic 4,5m ?a 480L kufr....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já měl civic vždy za C segment a B byl u hondy Jazz.
Avatar - Emel
Emel
Tak to asi bylo myšleno... posun béčka na 4m a céčka na 4,5m.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jo, to jsem nepochopil. Nj, dlouhé vedení od zásuvky 😁
cudzinec11
su dva smery u malých aut😒br /> - do 4 metrov.
- B+, ktore zastupia ciastocne segment C co sa tyka priestoru a kufra.

Ja som jednoznacne za B+, ci to ma 3,9 m alebo 4,2 je pre dobrého vodica jedno - stale je to velmi dobre manevrovatelne a parkovatelne, ale v casoch, ked C segment stoji casto cez 20000 EUR je B+ snad jedina cesta k normálnemu novému autu.

Tajny tip: nova dacia sandero. Sice to nie je moja salka kavy, ale bude to v podstate lepsie clio - tie iste motory, LPG a vdaka hranatemu tvaru citelne viac miesta a lepsi vyhlad. Podla mna to bude predajne velmi uspesne. Aj i20, ak nebude extremne zdrazenie, bude uspesny, tiez posluzi ako plnohodnotne auto.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To ale přeci taky není novinka, už to nastalo dávno. Jaká byla radost, když Fabia "konečně" dorostla své konkurenty ve třídě, protože předtím byla moc malá.
Já spíš nemám pocit, že vnitřním prostorem ta malá auta zase o tolik poskočila. Jistě, nějaký rozdíl tam je, ale méně znatelný, než nárůst zvenčí. A když srovnám třeba Peugeoty 206 a 208, tak nová 208 je uvnitř snad i menší...
traveldrive
Áno, v tom máš pravdu. Lebo dnešné autá už nie sú autá, ale malé tanky. A pretože sú z plechu, na dosiahnutie potrebnej tuhosti sú nosníky veľké a objemné. K tomu mohutné plasty, aby bol pocit "bytelnosti" a vošli do toho všetky káble a elektronika - a z veľkého auta je vnútri o kus menšie. Zo starších áut segmentu mám často lepší pocit z priestoru; čiastočne za to môžu aj obvykle väčšie okná starších modelov, ale aj tenšie bočné panely a dvere.
OlomoucPrujem
Fabia kombi
traveldrive
Však to. Nič iné prakticky dostupné už nie je. A kto nechce šrota z Boleslavi, má smolu.
Avatar - sorpersa
sorpersa
A v tejto tabuľke vidieť ako tam chýba /aspoň mne/ Punto... 😢 Dúfam že sa páni zo Stellantis preberú a niečo vytvoria...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Máš přece 500, případně u Lancie Ypsilon. Ty by si chtěl víc od Fiatu? Přece musí prodat tech jeho milion variant petistovky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fiat rezignoval na normální auta už před pár lety, buď chceš pětistovku, nebo máš smůlu... abyse neřeklo, udělá se lowendové Tipo a tím to nějak končí...
Cenduro
Cuká to se mnou, abych opravil tvou první větu na :"Fiat rezignoval na auta...." ☹️
Avatar - Mikesus
Mikesus
mne to taky napadlo. A to mel takových hezkých modelů kdysi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obávám se, že to tak může být.
traveldrive
Najlepším počinom poslednej doby bol podľa mňa Fiat 124, akurát asi trochu prestrelili cenu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když opomenu to, že to nebylo nejpohodlnější auto pro člověka mého vzrůstu, tak vlastně ano, jezdil jsem slabší 103kw verzi a díky turbu to jelo slušně, nevadilo by mi ho mít doma 😊
Avatar - Emel
Emel
Jako... to auto je Mazda, vyrobeno v Hirošimě... samozřejmě s Fiatím motorem. Kdybych chtěl tohle, vzal bych si Mazdu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Originál jsem nezkoušel, ale ta 1.4T mi nevadila, proto bych ten "klon" bral za nižší cenu, jinak mohu mít originál
Avatar - Emel
Emel
Čili bys taky radši Mazdu? 😄
Moc prostoru pro nižší cenu tam není... vzhledem k tomu, že si to FIAT nechává dělat v Japonsku... a Mazda jim to určitě pod výrobní cenou nedává. Možná emisní pokuty, kde si Fiat dokáže vydělat kredit na malých autech.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, za stejné peníze bych vzal originál. Leda vyzkoušet, jak si stojí proti sobě motorizace, ten turbomotor byl fajn, ale 103kw proti 2.0 atmo v MX bych neupřednostnil, proti té 1.5tce ano.
traveldrive
Mne sa tento Fiat páči tak ako je. OK, technicky je to Mazda, ale má to európsky Fiaťácky dizajn odkazujúci na úspešnú minulosť a ako taký pôsobí sympaticky. V testoch toto autíčko vychádzalo tiež dosť dobre. Osobne sa mi páči viac ako Mazda.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, špatný auto to určitě nebude. Jenom to nevidím úplně jako auto pro fandy Fiatu... protože co si budeme povídat, kupují si prostě Mazdu... Mazda dělala MX-5 před Fiatem a bude ji dělat po Fiatu a Fiat se prostě v téhle generaci svezl.

Ono je to podobné u Supry, ale ta má aspoň tu výhodu, že je to kupé a bávo je kabrio.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
určitě je, rozhodne by to bylo lepší než používání 500 na xy způsobů. Chroma se mi líbila, když s ní vylezli.
Avatar - sorpersa
sorpersa
No mne to taktiež príde, pretože Argo aj Toro, Strada sú perfektné autá, ale neviem koľko ks sa to JA predáva, že by uprednostnili tento trh.
traveldrive
Tak je to trochu smutné, že automobilka s takou históriou a tradíciou nezvláda plniť požiadavky domáce trhu a sústredí sa na jednoduché nenáročné autá na zaostalejšie trhy.
Avatar - SKAY
SKAY
Mírnější emise menší požadavky na bezpečnost stejný či větší zisk z auta. S menšímý náklady na vývoj....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pokud by vyráběli výhradně diesely. problém na evropském trhu by neměli...
Avatar - sorpersa
sorpersa
Tomu neverím
Avatar - Emel
Emel
Ty s nima máš nějakou zkušenost, nebo mluvíš jen o designu?
Avatar - sorpersa
sorpersa
Tak som Europan, teda nesedel som v tom, áno hovorím o dizajne a myslím technika bude v pohode, preto myslím super...1,6 e torque, ktorý bola v Tipe a 500x pochádzala z Brazíilie a nepočul som o nej nič zleee...
Avatar - Emel
Emel
Jo... já bych byl co se techniky týče opatrnější, přece jen to není auto pro Evropu, ale pro méně náročné trhy. Diskusní kmeti jistě pamatují, kolik megabajtů textu se tu popsalo o dalším brazilském klenotu jménem VW Fox... 😄
Avatar - sorpersa
sorpersa
Tak to máš pravdu... ale tie kabátiky brazílske modely majú fajn a dodnes som nepochopil prečo Argo nie je v európe s motorom 1,0 firefly...ja ho mám v 500x a ide ako besný ... z Arga by to robilo mini raketu... myslím že by to šlo na dračku, aspoň IT, FR a DE... Vy a my máme predsa škoooodu 😄
Avatar - Emel
Emel
No... Francie má Renault + Peugeot + Citroen (+Dacia), Německo má Polo + Fiesta + Corsa (+Fabia). Francouzi nejsou o nic menší vlastenci než Češi... pokud necháme stranou Dacii, tak je nejprodávanější cizí auto #14 Toyota Yaris (za 2019), francouzské značky jsou přes 50%.
https😐/www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/

PS: samozřejmě Japonsko nebo Korea jsou ještě jiný level
Avatar - sorpersa
sorpersa
Tak áno... teraz... ale v minulosti keď boli časy Punto 1 a GP myslím že Fiaty šli na odbyt aj v De a FR... , takže rok 2019 nechajme tak, vtedy už bolo Punto po smrti...
Avatar - Emel
Emel
V minulosti šly Fiaty stejně tak na odbyt i v ČR... pointa je, že ta podpora domácích značek není česká výsada, ale najdeš ji v každé zemi, která má vlastní produkci (v nějaké slušné úrovni). Naopak je úspěch Octavie o to cennější, že se nemůže opřít o domácí silný trh jako třeba Megane.

Částečně ji za domácí berou v Německu (podobně jako Dacii ve Francii, obě jsou nejprodávanější dovozy), ale dobrá čísla má i ve Švýcarsku, Polsku atd.

Fabia nikdy taková hvězda nebyla, na hlavní konkurenty v Evropě (Clio, Polo, Corsa, Fiesta, 20😄 ztrácí dlouhodobě... můj pohled je, že se Octavia prodává mimořádně dobře a Fabia tak normálně, jak by se dalo vzhledem k tradici značky čekat.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Veľmi dobrý pohľad, plne súhlasím :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mistr elegance.... 😒] 😒]
traveldrive
Kde vlastne je GTI? Vzhľadom na to, čo vidím v súčasných diskusiách, mi jeho svojský ale elegantný štýl docela chýba.
Avatar - Avanti
Avanti
Strada ma par tyzdnov po spusteni vyroby 3 nasobne vyssie objednavky ako sa ocakavalo. V septembri sa bude reorganizovat vyroba. Argo si vedie velmi dobre.
rtomas
V Česku sa realizuje 31,4% európskych predajov Fabie. Pozoruhodné číslo, vzhľadom na to, že český trh automobilov predstavuje len 1,6 % európskeho trhu.
Avatar - Emel
Emel
Jak jsi na to číslo přišel? Loni je Fabia v ČR 20.230 (dle SDA) a v Evropě 155.536 (dle carsalesbase), případně 166.831 (dle focus2move)... tj. řádově 1:8, 12%.

Jinak... souvisí to s tím, že Škoda má silnější pozici na trzích, které preferují kompakty... a naopak ne tak silnou na hlavních trzích preferujících malá auta (Francie, Itálie).
rtomas
Prišiel som na to porovnaním čísel z článku. Česko 8265 predaných Fabií, Európa 26309.
Fabia má silnú pozíciu v postkomunistických štátoch, na "západe" ju skoro nikto nekupuje.
Avatar - Emel
Emel
Aha... no ale je to kravina. Podle mě redakce dala do tabulky čísla za pololetí v ČR a čtvrtletí v Evropě... což by pak odpovídalo číslům na carsalesbase a SDA:
https😐/carsalesbase.com/…ope-skoda-fabia/
https😐/carsalesbase.com/…pe-renault-cli👋

Jsou to klauni, dívat se tady na jakýkoliv čísla je ztráta času... sakra redakce dělejte s tím něco :no:

Pokud tě ale auta zajímají, mohlo tě to trknout 😉

EDIT: oni tam mají zdroj carsalesbase... tak si asi jen ještě nezvykli na to, že u modelů sice jsou čísla třeba do června, ale souhrnná tabulka je jen za Q1 a blbě to opsali.
rtomas
Ok, beriem, že čísla v článku sú nesprávne. Podľa carsalesbase sa v Česku predalo 18% Fabií predaných v Európe. Aj to je viac ako 10násobok pomeru trhov.
Avatar - Emel
Emel
To určitě jo. A můžeme se dívat do detailu...

Samozřejmě je Škodovka na domácím trhu mnohem silnější, než na celoevropském... v ČR letos její podíl na registracích stoupl někam nad 38% myslím, v Evropě je pod 5%.

Pak je tu Covid - ČR byla relativně méně zasažená než třeba Anglie, proto je český propad menší, než ten průměrný evropský... a poměr Fabií prodaných doma stoupl z těch loňských 12 na letošních 18.

PS: taky je Fabia nejprodávanější auto na Slovensku (2019).
Avatar - Emel
Emel
Tak už to redakce napůl opravila - v tabulce už je 1-3, jen v textu je pořád "Ve všech případech se mezigenerační proměna podle všeho povedla, protože tato trojice jsou za první pololetí letošního roku nejprodávanější modely segmentu B v rámci Evropy." Já bych si teda spíš představoval, že si dají tu práci to posčítat za pololetí, aby měli nějakou přidanou hodnotu... ale co už.
Avantime
Citroen C3 ten facelift pekne odflákol. Normálne výsmech zákazníkovi dať vedľa seba do showroomu limitku pred fl. a "novú C3". Ako úprava pre nový modelový rok je to fajn, inak premárnená príležitosť na tom aute viac zapracovať. Ale tak asi im to stačí...
Avatar - sorpersa
sorpersa
Presne a tie nasilu narvané fúzy zo sumca popri svetlách... jajaj...
Avatar - Avanti
Avanti
Mne pripomina vydru riecnu, ak nie C3, tak nova C4 je nou 100%..