V kategorii malých aut se v minulých měsících dočkalo nových generacích hned několik klíčových modelů. Mezigenerační proměna segmentu B však pokračuje i nadále.
Ruční brzda mne už zase chybí po eskapádě s baterkou :D
Je velká škoda, že Renault rezignoval na kombík u Clia, protože je to fakt dobré auto a s trochu větším kufrem by mohlo sloužit i jako levné rodinné auto pro menší rodinu. Stejně jako Fabie, jen lepší :D
Asi tolik lidem nechyběla, když postupně ze všech kombi zůstala jen Fabia.
Problém dřívější doby byl ten, že do cenové hladiny malých kombi zasahovaly hatchbacky nižší střední, které začaly přebírat vládu. A dorazila to vlna malých SUV, kterými všichni ta kombi nahradili, byť jen polovičatě. Objem kufru ano, délku ne.
Dle mého, tenhle segment bude mít vždy své místo na trhu, ať už v přeplněných městech, jako levná moznost prvního auta mladých řidičů, nebo druhé auto v rodině jako nákupní taška.
Určite áno. Ja sa pozastavujem iba nad tým, že rozmery modelov dnešného B segmentu už prerástli triedu Golfa spred nedávnej doby. Kompakty boli "štvormetrovou" triedou, nie? S výnimkou možno Japoncov prerastajú 4 metre snáď všetky "Béčka", rázvorom a hlavne šírkou niekdajšie kompakty prevyšujú.
su dva smery u malých aut:
- do 4 metrov.
- B+, ktore zastupia ciastocne segment C co sa tyka priestoru a kufra.
Ja som jednoznacne za B+, ci to ma 3,9 m alebo 4,2 je pre dobrého vodica jedno - stale je to velmi dobre manevrovatelne a parkovatelne, ale v casoch, ked C segment stoji casto cez 20000 EUR je B+ snad jedina cesta k normálnemu novému autu.
Tajny tip: nova dacia sandero. Sice to nie je moja salka kavy, ale bude to v podstate lepsie clio - tie iste motory, LPG a vdaka hranatemu tvaru citelne viac miesta a lepsi vyhlad. Podla mna to bude predajne velmi uspesne. Aj i20, ak nebude extremne zdrazenie, bude uspesny, tiez posluzi ako plnohodnotne auto.
To ale přeci taky není novinka, už to nastalo dávno. Jaká byla radost, když Fabia "konečně" dorostla své konkurenty ve třídě, protože předtím byla moc malá.
Já spíš nemám pocit, že vnitřním prostorem ta malá auta zase o tolik poskočila. Jistě, nějaký rozdíl tam je, ale méně znatelný, než nárůst zvenčí. A když srovnám třeba Peugeoty 206 a 208, tak nová 208 je uvnitř snad i menší...
Áno, v tom máš pravdu. Lebo dnešné autá už nie sú autá, ale malé tanky. A pretože sú z plechu, na dosiahnutie potrebnej tuhosti sú nosníky veľké a objemné. K tomu mohutné plasty, aby bol pocit "bytelnosti" a vošli do toho všetky káble a elektronika - a z veľkého auta je vnútri o kus menšie. Zo starších áut segmentu mám často lepší pocit z priestoru; čiastočne za to môžu aj obvykle väčšie okná starších modelov, ale aj tenšie bočné panely a dvere.
Fiat rezignoval na normální auta už před pár lety, buď chceš pětistovku, nebo máš smůlu... abyse neřeklo, udělá se lowendové Tipo a tím to nějak končí...
Když opomenu to, že to nebylo nejpohodlnější auto pro člověka mého vzrůstu, tak vlastně ano, jezdil jsem slabší 103kw verzi a díky turbu to jelo slušně, nevadilo by mi ho mít doma :)
Čili bys taky radši Mazdu? :-)
Moc prostoru pro nižší cenu tam není... vzhledem k tomu, že si to FIAT nechává dělat v Japonsku... a Mazda jim to určitě pod výrobní cenou nedává. Možná emisní pokuty, kde si Fiat dokáže vydělat kredit na malých autech.
Ano, za stejné peníze bych vzal originál. Leda vyzkoušet, jak si stojí proti sobě motorizace, ten turbomotor byl fajn, ale 103kw proti 2.0 atmo v MX bych neupřednostnil, proti té 1.5tce ano.
Mne sa tento Fiat páči tak ako je. OK, technicky je to Mazda, ale má to európsky Fiaťácky dizajn odkazujúci na úspešnú minulosť a ako taký pôsobí sympaticky. V testoch toto autíčko vychádzalo tiež dosť dobre. Osobne sa mi páči viac ako Mazda.
Ale jo, špatný auto to určitě nebude. Jenom to nevidím úplně jako auto pro fandy Fiatu... protože co si budeme povídat, kupují si prostě Mazdu... Mazda dělala MX-5 před Fiatem a bude ji dělat po Fiatu a Fiat se prostě v téhle generaci svezl.
Ono je to podobné u Supry, ale ta má aspoň tu výhodu, že je to kupé a bávo je kabrio.
Tak je to trochu smutné, že automobilka s takou históriou a tradíciou nezvláda plniť požiadavky domáce trhu a sústredí sa na jednoduché nenáročné autá na zaostalejšie trhy.
Tak som Europan, teda nesedel som v tom, áno hovorím o dizajne a myslím technika bude v pohode, preto myslím super...1,6 e torque, ktorý bola v Tipe a 500x pochádzala z Brazíilie a nepočul som o nej nič zleee...
Jo... já bych byl co se techniky týče opatrnější, přece jen to není auto pro Evropu, ale pro méně náročné trhy. Diskusní kmeti jistě pamatují, kolik megabajtů textu se tu popsalo o dalším brazilském klenotu jménem VW Fox... :-)
Tak to máš pravdu... ale tie kabátiky brazílske modely majú fajn a dodnes som nepochopil prečo Argo nie je v európe s motorom 1,0 firefly...ja ho mám v 500x a ide ako besný ... z Arga by to robilo mini raketu... myslím že by to šlo na dračku, aspoň IT, FR a DE... Vy a my máme predsa škoooodu :-)
No... Francie má Renault + Peugeot + Citroen (+Dacia), Německo má Polo + Fiesta + Corsa (+Fabia). Francouzi nejsou o nic menší vlastenci než Češi... pokud necháme stranou Dacii, tak je nejprodávanější cizí auto #14 Toyota Yaris (za 2019), francouzské značky jsou přes 50%. https://www.best-selling-cars.com/…rers-and-brands/
PS: samozřejmě Japonsko nebo Korea jsou ještě jiný level
Tak áno... teraz... ale v minulosti keď boli časy Punto 1 a GP myslím že Fiaty šli na odbyt aj v De a FR... , takže rok 2019 nechajme tak, vtedy už bolo Punto po smrti...
V minulosti šly Fiaty stejně tak na odbyt i v ČR... pointa je, že ta podpora domácích značek není česká výsada, ale najdeš ji v každé zemi, která má vlastní produkci (v nějaké slušné úrovni). Naopak je úspěch Octavie o to cennější, že se nemůže opřít o domácí silný trh jako třeba Megane.
Částečně ji za domácí berou v Německu (podobně jako Dacii ve Francii, obě jsou nejprodávanější dovozy), ale dobrá čísla má i ve Švýcarsku, Polsku atd.
Fabia nikdy taková hvězda nebyla, na hlavní konkurenty v Evropě (Clio, Polo, Corsa, Fiesta, 208) ztrácí dlouhodobě... můj pohled je, že se Octavia prodává mimořádně dobře a Fabia tak normálně, jak by se dalo vzhledem k tradici značky čekat.
Strada ma par tyzdnov po spusteni vyroby 3 nasobne vyssie objednavky ako sa ocakavalo. V septembri sa bude reorganizovat vyroba. Argo si vedie velmi dobre.
V Česku sa realizuje 31,4% európskych predajov Fabie. Pozoruhodné číslo, vzhľadom na to, že český trh automobilov predstavuje len 1,6 % európskeho trhu.
Jak jsi na to číslo přišel? Loni je Fabia v ČR 20.230 (dle SDA) a v Evropě 155.536 (dle carsalesbase), případně 166.831 (dle focus2move)... tj. řádově 1:8, 12%.
Jinak... souvisí to s tím, že Škoda má silnější pozici na trzích, které preferují kompakty... a naopak ne tak silnou na hlavních trzích preferujících malá auta (Francie, Itálie).
Prišiel som na to porovnaním čísel z článku. Česko 8265 predaných Fabií, Európa 26309.
Fabia má silnú pozíciu v postkomunistických štátoch, na "západe" ju skoro nikto nekupuje.
Jsou to klauni, dívat se tady na jakýkoliv čísla je ztráta času... sakra redakce dělejte s tím něco :no:
Pokud tě ale auta zajímají, mohlo tě to trknout ;-)
EDIT: oni tam mají zdroj carsalesbase... tak si asi jen ještě nezvykli na to, že u modelů sice jsou čísla třeba do června, ale souhrnná tabulka je jen za Q1 a blbě to opsali.
Ok, beriem, že čísla v článku sú nesprávne. Podľa carsalesbase sa v Česku predalo 18% Fabií predaných v Európe. Aj to je viac ako 10násobok pomeru trhov.
Samozřejmě je Škodovka na domácím trhu mnohem silnější, než na celoevropském... v ČR letos její podíl na registracích stoupl někam nad 38% myslím, v Evropě je pod 5%.
Pak je tu Covid - ČR byla relativně méně zasažená než třeba Anglie, proto je český propad menší, než ten průměrný evropský... a poměr Fabií prodaných doma stoupl z těch loňských 12 na letošních 18.
PS: taky je Fabia nejprodávanější auto na Slovensku (2019).
Tak už to redakce napůl opravila - v tabulce už je 1-3, jen v textu je pořád "Ve všech případech se mezigenerační proměna podle všeho povedla, protože tato trojice jsou za první pololetí letošního roku nejprodávanější modely segmentu B v rámci Evropy." Já bych si teda spíš představoval, že si dají tu práci to posčítat za pololetí, aby měli nějakou přidanou hodnotu... ale co už.
Citroen C3 ten facelift pekne odflákol. Normálne výsmech zákazníkovi dať vedľa seba do showroomu limitku pred fl. a "novú C3". Ako úprava pre nový modelový rok je to fajn, inak premárnená príležitosť na tom aute viac zapracovať. Ale tak asi im to stačí...