Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Soumrak amerických sedanů. Krátce po Fordu Mondeo v USA končí také Opel Insignia

31 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
sú neschopní hňupi, lebo na to prišli o veľa rokov skôr ako Ford či teraz GM.
Napísal Barik a on teda vie všetko najlepšie ako to v tej Amerike chodí. 🙂
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že za to může EU

Možná v tom má prsty Sóros, Havel už asi ne ale Kalousek se Schwarzenbergem by mohli = vypadá to na ně = ve spolupráci s EU

Hele nemůže to nebejt o hňupech z FCA = ale prostě stejně jako tady NEZÁJMEM lidí? Co? 😲 😉
Avatar - Anonym
Anonym
FCA ty sedany furt dělá, 300 a Charger, akorát že to sou výrobky, které FCA nevyvinulo, ale Daimler resp. Cerberus vid 😄
Avatar - alf1963
alf1963
Tak už budou jen samé SUV krabice ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už jsem si to nepamatoval, ale ten propad Golfu byl tedy hodně. A předpokládám, že letos to bude ještě horší s "lepší" G8. Mít horší prodeje Golfu než Camry je docela smutné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pokles Golfu, Pola i Pašíka je zajímavej = stejně jako že na jejich pozice se dere Mercedes C = takže o ceně to není

Mě překvapil i v našem českém žebříčku od WLTP trvající možná už trvalý? celkový pokles dřív tady velmi oblíbeného audi https😐/autobible.euro.cz/…oklesem-hodnoty/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to o ceně... Lidi bohatnou a radši koupi prémii za Mega, než vw
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sedan nie je moc prakticka kasna co si budeme klamat... a je v tomto jedno ci ste kanadan australcan juhoafrican alebo slovak... vzdy vam lepsiu sluzbu v tomto spravi praktickejsie SUVecko alebo neraz aj hatchback .. o kombiku ani nevravim... a v amerike je tiez boom SUV nielen u nas v eu... a hadajme na ukor coho... no prave aj na ukor sedanov ... takze suma sumarom SUVecka pozeru nielen mondeo v europe ... ale pochutia si na nom aj v amerike .... docela logicke ze jo ... ved na druhej strane zemegule je trava rovnako zelena predsa ako u nas v eu ... a rovnako aj tam bude SUV praktickejsie ako sedan ... :yes:
Avatar - iudex
iudex
Celá tvoja úvaha by bola múdra a logická a tak, ale je tu jeden drobný detailík: Insignia/Regal je liftback. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
První generace byl i klasickej sedan https😐/www.tipcars.com/…vi-17130306.html?…

Je to sice skoro to samý ale amíci Regalu Sportback říkaj že je to FASTBACK slovy viceprezienta GMC sportovní sedan https😐/www.auto123.com/…sportback/64992/
Arese
Tím, že američtí výrobci dobrovolně vyklidí segment sedanů střední třídy, dosáhnou jediné - naprosté dominace asijských značek v tomto segmentu (Honda Accord, Nissan Altima, Kia Optima, Hyundai Sonata apod.). Nevidí si ani na špičku nosu. Trh sedanů se v USA sice výrazně zmenšil, pořád ale má nemálo velmi loajálních zákazníků, kteří do SUV nikdy nepřesednou! To už potvrdila řada v USA provedených marketingových studií a velmi bolestně se o tom již stačil přesvědčit Ford...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevidí si na špičku nosu? Jako že máš lepší info nebo vyhodnocuješ líp?

Sem myslel že sedany prostě padají celoplanetárně
Sem myslel že trh obsadili japonci už dáááávno https😐/www.goodcarbadcar.net/2019-us-vehicle-sales-figures-by-model/ už dááávno tomu ono dáávno je i co je následkovali korejci

Dáš odkaz na nějaké marketingové studie o kterých mluvíš?
DonVito
Tak s tou prvni vetou arese se asi neda nesouhlasit.

Ale celkove spatne je ta myslenka... 😄

Amici tento segment jiste neopousti v situaci rostoucich prodeju a kralovskych marzi...

To neni politika, to je (s nejvetsi pravdepodobnosti) rozhodnuti opustit segment ve ktetem se nedari.

Naopak, Accord, Civic, Camry, Corolla jsou v USA vsechno sedany a uspech maji obrovsky...

Az nedavno vznikla nova konkurence v podobe Tesla Model 3.

https😐/carsalesbase.com/…f-midsized-cars/

Ale at si udela obrazek kazdy sam z US cisel v odkazu.
Btw. Giulie se prodalo vic nez Regalu.
:yes😒br /> A prvnim trem mistum se vubec nedivim.
Vyborna auta.
A Camry si lze dokonce koupit i u nas.
A Altima?
https😐/m.autorevue.cz/…nez-se-muze-zdat
Arese
Americké značky by prostě měly detailně analizovat asijskou konkurenci, v čem jsou jejich sedany lepší a pak pořádně zapracovat na nové generaci svých modelů. A ne trapně hodit ručník do ringu! 😒 😒 😒 :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:11 = fakt myslíš že to cos teď napsal = nikdo neudělal? 😲

Že to napadlo až tebe?

1. zájem o sedany rsp. obecně auta střední třídy PADÁ všeobecně celosvětově

2. bohužel analyzovali = jen na základě větších znalostí víc faktů než máš ty = došli k tomu ručníku. Vzdát se zavedeného modelu výrobku se NECHCE NIKOMU = až když to jinak nejde..
DonVito
Kamarade, tvoje sebevedomi bych chtel mit. 😄
Tvuj prispevek ma u spalovacich aut stejnou uroven, jako kdyz pises elektromobilite...

Mohl bys byt rovnou CEO GM. 😄
Protoze to cos napsal, urcite jeste nikoho nenapadlo. 😁

Jinak ja ti povim rovnou (tajemstvi 😁 😁 😁 ) vysledek takove analyzi, ktery je znamy celemu svetu.
A Hammuna sklizi primarne jeho plody.
Je to TPS - Toyota Production System. 😲
Toto predevsim zachranilo napriklad v devadesatych letech krachujici Porsche...
https😐/www.idnes.cz/…aut😲jetiny_fdv
Citace😒br /> ''Tou pravděpodobně nejdůležitější věcí bylo však to, že se mu ve spolupráci s bývalými inženýry japonské Toyoty podařilo optimalizovat výrobní proces ve stuttgartské automobilce.''

Hezky vecer

PS Toyota ma vyhodu v tomto - (temer) dokonalem vyrobnim systemu, zamerenem mimo jine na kvalitu...
Tesla ma zase vyhodu vertikalni integrace (kterou ma ale Toyota narozdil od EU/US automobilek taky, vlastne dalsi faktor uspechu..) a inovaci.
Co si budeme povidat, v kapitalismu je zisk az na prvnim miste. A vertikalni integrace umoznuje Toyote a Tesle (zjednodusene) ze zisku subdodavatelu vytvorit zisk automobilky. 😉

PPS Doporucuji vice vzdelani a MENE ''moudrych'' prispevku, predevsim o EV!
argejev
Tesla je v dobrych cislach pretoze predava certifikaty. S kazdou predanou teslou jej na iny "emisny flotilovy" ucet pipne 95gCO2eq/km. A prave predajom tychto sa dokaze prehupnut do ciernych cisiel...samozrejme ze si vyrabaju vlastne baterie pomoze, ale stacit to nemusi.
DonVito
To fakt nejsou jen baterie a povolenky. 😉

Jsou to pohony (narozdil treba od elektrickych Mercedesu..), palubky, sedacky, ale i vlastni polovodicove soucastky!

https😐/cleantechnica.com/…hnica-deep-dive/

https😐/asia.nikkei.com/…f-Toyota-and-VW2

A k tomu vsemu jeste energy game-changer...

https😐/electrek.c👋2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/
argejev
Ja nerozporujem ze maju pokryte veci v ramci supply chain - s ohladom na to, ze ju pre svoj produkt museli vybudovat od nuly. Zaroven si pockam ako odola efektivita takto nastavenej siete, inovacnym tlakom hracov, ktori chcu predavat viac EV ako Tesla, pretoze ich biznis je postaveny na nizsich marzach ale o to vacsom objeme vyroby. V tejto chvili su ocakavania od tesly valorizovane v jej trhovej hodnote podstatne vacsie ako realny vykon v podobe zisku/kvantity. A tak cakam ci bublina streli, alebo nie....
DonVito
To co pises je sice pravda.
Ale o tu bublinu vubec nejde. 😉
Kazdy narust akcii muzes povazovat za bublinu...
Kdyz splaskne zase na 1.000$ tak co?
Nebo si myslis, ze splaskne na nulu?
Shorteru uz bylo dost.
A v podstate i oni vyhnaly (svymi ztratami) ve vysledku cenu Tesly nahoru. 😲
argejev
Neviem na kolko splasne...ale ked budu vediet robit EVcka vsetci, ten inovacny potencial znacky sa splaskne na autonomne riadenie...mozno pre investora vysoko atraktivne, ci je to tak atraktivne pre bezmeho sofera, ktory si ma priplatit...neviem.
DonVito
Nesplaskne nikdy jen na FSD (full self driving).

Tesla ma spickovy pohon (synchr. i asynchr. motor s unikatni integraci elektroniky), pokrocily termomanagement, top infotainment, maximalni automatizaci kompletni (od clanku) vyroby battery packu, v zari prijde se SVYMI bateriemi a energy strategii (obousmernou AC nabijecku nema - v serii! - krome Tesly nikdo...).
O technologii vyroby, jako napr. odlevana zadni cast karoserie atp. ani nemluvim.

Tesla inovuje vic nez si myslis. 😉
Je toho evidentne hodne, co nevis. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
ČLánek je samozřejmě chybný, sedany opouští POUZE Ford, GM má pořád ještě Malibu a Cadillacy cT4 a CT5.

A FCA má duo 300C/Charger.

Takže stále k dispozici 5 modelů + doprodejové Cadillacy CT6, Impaly, Regaly atd. To se bude doprodávat ještě 2 roky., bo výroba bylo ukončena až letos v únoru
fahrenaufderautobahn
problém je, že americké značky oslovují víc specifickou část klientely - ano zrovna ty, kteří chtějí trucky a SUV. od oka bych řekl, že jde o více venkovskou klientelu.
argejev
Old mc'donald had a farm... 😉
DonVito
Ty to nazyvas vice venkovskou...
Ja bych rekl, ze to asi souvisi hlavne s patriotismem.

Realny problem je, ze US znacky nedosahuji kvality ani value for money Japoncu/noveji Korejcu.

Dobre naslapnuto mel drive jen Chrysler, nez to ukoncil Daimler. ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, fakt to nikdo nekupuje

Charger
2013 98,336
2014 94,099
2015 94,725
2016 95,437
2017 88,351
2018 80,226
2019 96,935

Lonský rok nejlepší za posledních 6 let vid, sranda co 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Malibu
2013 200,594
2014 188,519
2015 194,854
2016 227,881
2017 185,857
2018 144,542
2019 131,917

Sice klesá ale pořád 130-200 tis aut za poslední roky, to není malé číslo
Avatar - Anonym
Anonym
Letos za půl roku i přes koronavirus 5600 ks Cadillaců CT5 v USA, 7000 končících Impal, 48 000 ks Malibu atd atd.
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillacy CT4 a CT5 jsou asi co?
Chevrolet Malibu taky nic?
A ještě se vám vytratil Dodge Charger

Jediný kdo nebude mít od ledna žádný sedan tak Bude Ford/Lincoln no.

GM a FCA si budou mnout ruce, půjčovny, policajti a konzervativní zákazníci přjdou k nim 😄