Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soumrak amerických sedanů. Krátce po Fordu Mondeo v USA končí také Opel Insignia

David Bureš David Bureš 7. 8. 2020 • 07:54
38
31
Zobrazit náhledy (38)
Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Buick Regal Sportback Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion

Zatímco Ford Mondeo se v USA prodává jako Ford Fusion, Opel Insignia je tam zase známá jako Buick Regal. Oba modely střední třídy krátce po sobě končí.

Střední třída bývala klíčovým segmentem, oblíbeným mezi zákazníky ze stran manažerů. V posledních letech však obliba této třídy klesá, když jejich klientelu přebírají podobně velká SUV. Ústup střední třídy přitom platí nejen pro evropský trh, ale také pro ten severoamerický.

Právě v USA nyní krátce po sobě skončily hned dva tamější zástupci kategorie. Ford oznámil, že k 21. červenci ukončil výrobu sedanu Fusion, který se na evropských trzích prodává pod označením Mondeo. Krátce na to vyšlo najevo, že byla ukončena také produkce fastbacku Buicku Regal, alias Opelu Insignia, přizpůsobenému americkému trhu.

Střední třída přitom pro oba výrobce byla tradiční. Konkrétně první generace Buicku Regal dorazila už v roce 1973. Od roku 2008 pak šlo o převlečený Opel Insignia, nejprve první generace, od roku 2017 aktuální druhé. Auto se pro americký trh vyrábělo v německém Rüsselsheimu, v továrně Opelu, přímo po boku Insignie. Vedle svébytných znaků se lišilo třeba i nabídnutím benzinové 3,6litrové V6. Po prodeji Opelu Skupině PSA však General Motors byl dohodnut jen na časově omezené výrobě v Německu. A tato dohoda nyní podle všeho vypršela.

Konec není žádným překvapením, Buick už na konci loňského roku oznámil, že po modelovém roce 2020 už v USA Regal nebude. V Číně přitom takto pojmenovaný vůz pokračuje, vyrábí se však v tamějším závodě SAIC-GM v Šanghaji, navíc s trochu odlišnou karoserií sedan. Navíc byl nedávno modernizován...

Ani konec Fusionu není překvapením. Ford již v roce 2018 oznámil, že do budoucna na domácím americkém trhu skončí se všemi sedany. Tím postupně v USA skončila všechna klasická osobní auta Fordu. Výjimkou je pony car Mustang a supersport GT, jinak jsou všechny nabízené Fordy v USA crossovery, SUV, trucky nebo užitková vozidla.

Podobně na tom na domácím americkém trhu bude také Buick. Ten po ukončení prodejů Regalu v USA nabídne výhradně SUV a crossovery. Od nejmenšího Encore (minulá generace Opelu Mokka vlastní výroby) po největší Enclave. V Číně naopak vedle Regalu pokračuje i kompaktní sedan Excelle, kombi Velite 6 nebo MPV GL6 a GL8.

Zatímco další budoucnost Buicku Regal v USA je nejistá (nabízí se třeba dovoz čínské specifikace), Ford Fusion se svého nástupce dočká. Dostane však jinou koncepci, když se rovněž má stát crossoverem. Podle zákulisních se tato chystaná novinka v roce 2021 dostane také do Evropy, když vedle Mondea zároveň nahradí i MPV Galaxy a S-Max. Zájemci o velký sedan americké značky pak mimochodem budou moci volit už jen Chrysler 300. Případně nějaký elektromobil Tesla...

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
10. 8. 2020 12:25
Re: Úplně špatná politika
Letos za půl roku i přes koronavirus 5600 ks Cadillaců CT5 v USA, 7000 končících Impal, 48 000 ks Malibu atd atd.
Avatar - Barrichello
10. 8. 2020 12:21
Re: Úplně špatná politika
Malibu
2013 200,594
2014 188,519
2015 194,854
2016 227,881
2017 185,857
2018 144,542
2019 131,917

Sice klesá ale pořád 130-200 tis aut za poslední roky, to není malé číslo
Avatar - Barrichello
10. 8. 2020 12:18
Re: Úplně špatná politika
Jasně, fakt to nikdo nekupuje

Charger
2013 98,336
2014 94,099
2015 94,725
2016 95,437
2017 88,351
2018 80,226
2019 96,935

Lonský rok nejlepší za posledních 6 let vid, sranda co :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
10. 8. 2020 12:13
Re: Úplně špatná politika
ČLánek je samozřejmě chybný, sedany opouští POUZE Ford, GM má pořád ještě Malibu a Cadillacy cT4 a CT5.

A FCA má duo 300C/Charger.

Takže stále k dispozici 5 modelů + doprodejové Cadillacy CT6, Impaly, Regaly atd. To se bude doprodávat ještě 2 roky., bo výroba bylo ukončena až letos v únoru
Avatar - Barrichello
10. 8. 2020 12:10
Re: A FCA
FCA ty sedany furt dělá, 300 a Charger, akorát že to sou výrobky, které FCA nevyvinulo, ale Daimler resp. Cerberus vid :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud