Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem s novým VW Golf GTI. Pořád je to úžasný hot hatch

Golf GTI přichází v nejnovější generaci. Po prvních jízdách vím, že má pro mě jen dvě chyby. A ani jedna nesouvisí s řízením.
Zpět na článek
13. 8. 2020 19:34
13. 8. 2020 19:56
13. 8. 2020 23:52
13. 8. 2020 21:14
13. 8. 2020 22:10
13. 8. 2020 23:47
14. 8. 2020 17:30
14. 8. 2020 16:44
13. 8. 2020 22:55
14. 8. 2020 11:41
14. 8. 2020 17:54
14. 8. 2020 11:37
14. 8. 2020 12:37
14. 8. 2020 13:30
14. 8. 2020 14:19
14. 8. 2020 14:37
14. 8. 2020 17:34
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2020 19:34
Proč?
Proč je v tabulce hothatchů škoda Octavia? Navíc bez parametrů takže 2x nesmysl?
Rozbalit vlákno
3
13. 8. 2020 19:56
Re: Proč?
Jasně Megane R.S.
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2020 20:45
Re: Proč?
Pro mě Civic Type R = asi taky jasně
13. 8. 2020 23:52
Re: Proč?
Asi pan redaktor nevedel zistit, ze ORS ma maximalku 250 a zrychlenie 6,7...
Edit: pan redaktor uz doplnil ;-)
Avatar - _Karel_
13. 8. 2020 21:14
GTI
Na rozdíl od autora testu se mi to zvenku vcelku líbí, i když světlomety a voština v nárazníku..., malé odlišení od běžného modelu je podle mě pořád stejné jako dřív, no problem. Interiér mi naopak z obrázků přijde jasně horší, a tohle vypadá vyloženě lacině https://www.auto.cz/…uzasny-hot-hatch?… snad je to v reálu lepší hadr, než na obrázku.
Jinak je fajn, že auto zůstává stále spíš univerzálem, ale kdo by čekal něco jiného?

P.S. Jinak tedy "Poprvé za volantem S NOVÝM.." zní fakt divně, co takhle "NOVÉHO"?
Rozbalit vlákno
4
13. 8. 2020 22:10
Re: GTI
namiesto ciernej latky mohli pouzit alcantaru ... potom by sedacky aj vyzerali vyborne ... ale mozno pouzita latka len vyzera lacno na fotkach
13. 8. 2020 23:47
Re: GTI
Nie, na youtube som videl 3 rozlicne testy a kazdy ohrnal nosom nad tou latkou a jeden aj nad prilisnou makkostou...
14. 8. 2020 17:30
Re: GTI
skoda ... GTI malo vzdy skvele sedacky, ako tvarovo tak aj materialovo ...
Avatar - Plautus
14. 8. 2020 16:44
Re: GTI
Čeština nie je môj materinský jazyk, ale tiež mi ten titulok príde pekne mimo. Oni asi v tom Golfe sedeli s novým GTI, keď ten “starý” sa už odtiaľto dávno vytratil :-[]
Textom písaným novinármi častokrát chýba úroveň, resp. “stanovujú novú (ne)úroveň” jazyka, ale aspoň titulky by mohli písať gramaticky a významovo správne ;-\
Avatar - Anonym
13. 8. 2020 21:24
Zase to ovládání ...
Nutno uznat, že na 19" kolech vypadá GTI G8 aspoň přijatelně. Ta červená metalíza je nádherná. Na druhou stranu na 17" nebo 18" už to taková krása není.

Na youtube je už dost videorecenzí a hlavní kritika směřuje k příšernému konceptu ovládání, pomalému infotainmentu a otřesnému dotykovému ovládání na volantu.

GTI už umí být docela rychlé auto a při rychlé jízdě řidič potřebuje logické a jisté ovládání všeho, co jen lze. Např. dřív stačilo pro aktiviaci ESP sport jednou stiknout tlačítko přímé volby této funkce, dnes je to složitě schované v menu atd.

Na jedné straně to auto doladí téměř k dokonalosti, aby s ním byla radost jezdit a na druhé straně vás bude otratovat to příšerné ovládání. Přítom VW v tomhle platil vždy za etalon.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
13. 8. 2020 22:55
Golf GTI
Vždy bol a aj bude skvelý hot hatch až na ten predok a cenovku.Je to legenda a ostatný výrobcovia či sa im to páči alebo nie vždy sa mu chceli a aj budú chcieť vyrovnať a to je len dobre aspoň si je z čoho vyberať.
Rozbalit vlákno
5
14. 8. 2020 00:30
Re: Golf GTI
Píšeš pekne, len ešte trošku dotrénuj pravopis, ten "ypsilon" je fakt na hanbu. ;-)
Avatar - miromen
14. 8. 2020 11:41
Re: Golf GTI
Ty jsis před spanim zřejmě četl nějakou propagandistickou brožurku.
Avatar - kosmonaut
14. 8. 2020 17:54
Re: Golf GTI
Vždy tomu tak nebylo, GIII GTI a GIV GTI byly slabé ludry se špatně odladěnými podvozky. Zase až od GV to stálo za to. Objetivně vzato, stát za to bude do jisté míry určitě i GVIII GTI, ale to jak to auto vypadá a všechny ty digiobrazovky, dotyky, dynamické blinkry a podobné krávoviny pro bílé boty, to je subjektivně nepřijatelné, činí v mých očích celou plejádu GVIII nezajímavou a zbytečnou a v pomyslném žebříčku třídy ji řadí blízko chvostu. Velká škoda ;-\
Avatar - white label
14. 8. 2020 18:09
Re: Golf GTI
Jj, čtverkový GGTI úplně o ničem a u trojky byl problém hlavně v tom, že cenově relativně dostupný základ s 8V (115 PS) nejel, a 16V (150 PS) stál pro změnu "nesmysl".
14. 8. 2020 11:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
14. 8. 2020 11:37
Generator
Spotřebu nějak zvlašť nesleduji ani ji nevěnuji větši pozornost a to jak v praxi tak při čteni članku.
Ale zde mi přijde, že ta kratka pasaž o spotřebě je nějaky vtip nebo snad jde jen o nějaky generator nahodnych čisel a raději neměla byt ani uvedena a nechal byj ji až na test, tedy pokud budete schopni uvest nějake objektivnějši čisla. Važna to jezdi při klidne jizdě za 8l a při využivani to sotva jde přes 10l ?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
14. 8. 2020 12:37
Re: Generator
Já měl s Octou RS dlouhodobý průměr 8,15, nejvyšší spotřebu na nádrž 9,83, nejnižší 7,43 (dle tankování)... takže z tohohle pohledu to sedí. Ale - sloužilo to jako rodinné auto, žádné okruhy. Menší množství dálnic vč. Německa, ale vždycky se to nějak "naředilo" běžnou jízdou. Samozřejmě dostat se krátkodobě přes 12 (i přes 15) nebyl problém... a určitě není ani teď.

I tak ale velmi slušný čísla, Insignie ve stejném režimu užívání +1,5l... a to jen díky dlouhé osmičce, která přece jen trošku krotí dálniční spotřebu.
Avatar - miromen
14. 8. 2020 13:30
Re: Generator
No, ale ty uvadiš spotřeby na nadrž. Testy spiš pišou o spotřebě za cely test k tomu podrobněji město, meziměsto a dalnici tedy povětšinou. No a zde se hovoři o nějakych da se řict nužkach z opačnych koncu tedy klidna a ostra jizda a ta je dle nich 2l něco. Jasně spotřeba je hodně individualni zaležitost a muže byt ovlivněna řadou věci od šofera a jeho zvyklosti a stylu jizdy po okoni podminky, provoz atd.
A golf neni žadne velke a těžke auto, TSI určitě nepatři mezi neusporne motorizace a pochybuji, že se na tom něco změnilo. A myslim si, že budu bliž pravdě, když napišu, že nebude problem při klidne jizdě jezdit se spotřebou začinajici 6. Naopak pokud začnu krmit koniky na nějake pěkne okresce a pojedu nějakou ostřejši jizdou, tedy přijdou na řadu brzda plyn, sem tam to vyleti do či k červenemu poli tak ta spotřeba pujde uplně lehce přes 10l jen to hvizdne.
Avatar - Emel
14. 8. 2020 14:19
Re: Generator
Jasně, přesně tak jsem to myslel... ta čísla určitě nejsou žádný krátkodobý extrém... ale podle mě jsou celkem vypovídající, s něčím takovým bych počítal - svižný a plynulý mix silnic a dálnic za 8, ostřejší mix nebo převaha dálnic za 10.
Avatar - miromen
14. 8. 2020 14:37
Re: Generator
Ano, takhle jak si to podal k tomu nemam co namitnout, prostě muže byt a souhlas.
14. 8. 2020 17:34
Re: Generator
dobre vieme akym sposobom ( vacsinou ) jazdia motoristicki novinari ... prave preto by som si nikdy nekupil auto, ktore bolo poziciavane na testy :-)
Avatar - woody-alien
15. 8. 2020 12:00
Re: Generator
V zásadě máš pravdu. Dvoulitrové TSI dokáže jezdit i úsporně, ale teda zase že bych se kdy dostal na dohled 6l, to se mi nikdy nepovedlo a ani jsem to nezkoušel. To by musela být vážně ideální situace, zahřátý motor, plynulá jízda, minimum akcelerace. A z druhého konce zase 10 litrů je na ostřejší jízdu málo. Jak píše Emel, dvanáct, třináct, patnáct na běžné okresce, žádnej okruh. Jenomže jak člověk zvolní, tak se spotřeba začíná "žehlit" docela radikálně. Můj celkovej průměr byl kolem 8.4 a to jsem se nějak moc neomezoval.
14. 8. 2020 12:14
Je to stejné, jako v případě běžných verzí...
...tj. koupitelné to bude po pořádném faceliftu a hlavně až přepracují ovládací prvky k původní uživatelské dokonalosti a bezpečnosti!!! :-O ;-\ ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
3
14. 8. 2020 17:36
Re: Je to stejné, jako v případě běžných verzí...
hmmm ... facelift bude asi o 4 roky ... je otazne, co urobia s motorom, aby splnal prisnejsie emisie CO2 ... mozno bude GTI po fl s 3 valcom s elektromotorom
14. 8. 2020 17:42
Re: Je to stejné, jako v případě běžných verzí...
Čímž by se ovšem stal zcela neprodejným... ;-\ ;-\ ;-\
14. 8. 2020 19:53
Re: Je to stejné, jako v případě běžných verzí...
no ... len aby to nebol "novy standard" :-) chrumkavy 3valec s elektromotorom a vrcholove verzie AMG, M, R, RS budu mat 4 valce s elektromotorom