Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej hybridů do červenece stoupl o 37 procent

Prodej nových aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku meziročně zvýšil o 37 procent na 5965 vozů. Prodej elektromobilů se pak více než ztrojnásobil na 1374 vozů.
Zpět na článek
17. 8. 2020 11:13
17. 8. 2020 11:25
17. 8. 2020 15:08
17. 8. 2020 15:19
17. 8. 2020 15:32
17. 8. 2020 16:01
17. 8. 2020 17:15
17. 8. 2020 16:08
17. 8. 2020 16:51
17. 8. 2020 17:17
17. 8. 2020 18:51
17. 8. 2020 20:19
17. 8. 2020 18:06
17. 8. 2020 20:26
18. 8. 2020 08:18
17. 8. 2020 12:39
17. 8. 2020 12:47
17. 8. 2020 13:30
17. 8. 2020 14:18
18. 8. 2020 19:14
17. 8. 2020 18:19
17. 8. 2020 18:55
17. 8. 2020 19:45
17. 8. 2020 12:40
17. 8. 2020 13:30
17. 8. 2020 13:45
17. 8. 2020 14:02
Avatar - SKAY
17. 8. 2020 11:13
Srovnatelná
Cena akde? I rozdil třeba 150 TKc je rozdil a bežný občan naně asi šetří dlouho. Jinak hybridy celkem fajn povozy žena jeden chce :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
17. 8. 2020 11:25
Pět
procent na trhu bez podpory a dotací není zdánlivě špatné. Jenže ta čísla jsou dost pokřivena mild"hybridy"... ty nejsou zrovna záchrannou technologií, spíš zoufalým krokem těch, kdo zaspali.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - fOE
17. 8. 2020 15:08
Re: Pět
"bez dotaci a podpory" je ve svetle pokutovanych spalovaku (a tim umele prodrazovanych) docela odvazne tvrzeni. Jiste, hybridy a EV mohou byt podporovany primo a jeste vic, viz zahranici, to ale neznamena ze i tak podporovane jistou formou nejsou....
... a ve svetle toho tech 5% nelze pojmenovat jinak nez 'jen", jen 5%.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2020 15:19
Re: Pět
A vyšší spotřební daň na benzín nevadí? To je úplně stejné, jestli vyšší spotřebka na benzín v porovnaní s naftou, nebo vyšší emisní pokuty za ICE v porovnání s EV.
Avatar - fOE
17. 8. 2020 15:32
Re: Pět
Jablka a hrusky. Pokud se nepletu tak elektrina zatizena spotrebni dani ala benzin/nafta neni, takze pokud neco, tohle dokazuje ze i v CR jsou EV podporovany jiz dnes a hned 2x.
17. 8. 2020 16:01
Re: Pět
O emysnych povolenkach si uz pocul? Vsetko co ma komin alebo vyfuk je v EU zdanene, ale nie je v tom zjadna proporcnost. Ceny su nastavene podla toho ako sa uradmik vyspi.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2020 17:15
Re: Pět
A říká ti něco emisní povolenka? je to stejný poplatek za znečišťování ovzduší jako spotřební daň.
Avatar - Blue Sun
17. 8. 2020 16:08
Re: Pět
Náš stát nějak pokutuje vlastnictví auta se spalovacím motorem? Po mně nic nechtěli...
Avatar - fOE
17. 8. 2020 16:51
Re: Pět
Tvuj stat je dobrovolne soucasti vyssiho celku, na urovni ktereho se rozhodlo ze se spalovaky pokutuji. V primem dusledku ty dnes za auto zaplatis treba o 150tis vic nez pred rokem, jen to z tebe vytahnou v ramci porizovaci ceny, neb vyber one dane nebo pokuty ci jak to nazveme onen vyssi celek efektivne oddelegovali na vyrobce / prodejce.
Pry nic nechteli... :D
Avatar - Mikesus
17. 8. 2020 17:17
Re: Pět
Stačí si vybrat ekologičtější auto a nemusíš platit nic. To je úplně stejné jako výběr: postavit uhelnou elektrárnu, nebo vodní/bioplynku/dosaď si co chceš. Prostě buď budeš mít levnější, ale provoz bude víc znečišťovat, tedy budeš pokutován.
Avatar - kari.laz
17. 8. 2020 18:51
Re: Pět
S největší pravděpodobností to ekologičtější bude dražší a je tam kde byl.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2020 20:19
Re: Pět
No, tak se finančně srovná znečišťování jednotlivých "produktů". Něco zněčišťuje méně, ale je dražší, než to co znečišťuje více. Tak se pokutuje to, co znečišťuje více a odstupňuje až po to, co neznečišťuje ( lokálně ) vůbec.
Já v tom vůbec problém nevidím, proč by se větší znečišťovatelé neměli více pokutovat. Spíš je složité říct, kdy je ta hodnota, od kdy už to je únosné a pokutu nedávat.
Stejné jako u těch elektráren, taky musí nakoupit více emisních povolenek ty větší znečišťovatelé.
Avatar - Blue Sun
17. 8. 2020 18:06
Re: Pět
No vidíš, a po mně nic nechtěli. Auto stálo stejně jako loni touhle dobou... Takže se znovu ptám, kde je ta slibovaná pokuta?
Avatar - fOE
17. 8. 2020 20:26
Re: Pět
Takze nechces videt. V klidu, staci to priste napsat rovnou a ja nebudu hazet hrach... ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2020 08:18
Re: Pět
Je blbé, když důkazy ukazují, že se mýlíš...
Avatar - Swordfish76
17. 8. 2020 11:26
Stačí hledat
Třeba Corolla se dá s 1.8 hybridem sehnat v pohodě pod 600 tisíc a má více než slušnou výbavu včetně inteligentního parkování, jízdích asistentů, automatu, led světel, automatické klimy, vyhřívaných sedadel atd. To je míň než za Octavii IV s litrem v podobné výbavě (Style).
Rozbalit vlákno
10
17. 8. 2020 12:39
Toyota
Jak vypadl Aventis, tak Corolla jakoby zaujala jeho místo a to včetně cenovky. Pořád by to měla být nižší střední a ta bývala okolo 350 v základu. 600 bývala cena střední třídy. Osobně mi hybrid od Toyoty nijak k srdci nepřirostl, jezdil jsem Priusem a Aurisem (s 1,8). V současné době si myslím, že je poměrně rozumné nic nekupovat. Pokud to je nutné, pak bych asi volil něco za normální cenu - třeba i30. Všichni (třeba "ekonomové") mluvící o poklesu cen zboží myslí období závěru tohoto roku a následné měsíce, na nějaké viditelné změny je příliš brzo.
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2020 12:47
Re: Toyota
ta i30 po facelifte kludne aj v zaklade s 1,5tkou 81kw sa mi javi ako velmi zaujimava volba z pomedzi tych vsetkych uz "drahych" konkurentov.... suhlas s corollou... ale tak hybrid je hybrid.... ze je uz za cenu niekdajsieho nehybridneho avensisu je za mnn neprekvapujuce... navyse aj rozmerovo je defakto uz skoro urovni predoscleho avensisu ( razvor, kufor, priestor v kabine, bezpecnost, vybava a pod ) .... ale ta spominana 1,5tka v inovovanej i30 to je este take vcelku normalne nepredrazene auto... a celkom aj sympaticke a dobre zmontovane solidne a prakticke ... toto este bude mat u nas uspech s tou novou 1,5tkou ten zaklad .. :yes:
Avatar - Swordfish76
17. 8. 2020 13:30
Re: Toyota
Většina výrobců jasně deklarovala, že lidi nemají očekávat pokles cenu aut, spíš naopak. Od letošního roku automobilky platí pokuty za flotilové emise nad 95g/km, v podstatě jediná Toyota je schopná toto splnit. Ostatní budou platit desítky tisíc za každé prodané auto. Navíc od příštího roku chce EU další povinné hlídací systémy v autech, takže zase náklady navíc. Pro automobilky je nyní ekonomicky výhodnější radši auto vůbec nevyrobit, než ho vyrobit na sklad, prodávat ho dlouho a s velkou slevou a ještě pak za něj zaplatit EU dardu za emise. obávám se, pravý okamžik na nákup nového aut je právě teď, pak už to bude jen horší a dražší. ;-\
17. 8. 2020 14:18
Re: Toyota
To je od výrobců hezké, že nám to sdělili a je to z jejich strany i pochopitelné. Dobré je, že většina dinosaurů, kteří si myslely, že budou diktovat co a za kolik bude kupovat prostě zkrachovala a zmizela. (Evropské) automobilky měly dost času a peněz, teď už mají jen peníze a podle mého názoru už ne na moc dlouho ...
18. 8. 2020 19:14
Re: Toyota
Ten limit bude 60 g/km. To nedá nikdo. Ani papírově. Podvody s hybridy nepomůžou.
Avatar - wakantanka
17. 8. 2020 18:19
Re: Toyota
No ale od doby keď Corolla stála 300 celkom dosť vyrástla. 🙂 Či je ten nárast hodný ďalších 300 je už na uvážení každého kupca.
17. 8. 2020 18:55
Re: Toyota
Corolla za 12 tisic EUR v cenniku v tomto storoci nebola. V 2006 sme brali na firmu kombik asi za 600 Slovenskych a to bol zakladny motor a nic moc vybava.
Avatar - Mikesus
17. 8. 2020 19:45
Re: Toyota
U nás byla tuším kdysi za 360 nebo tak nějak. Ale byl to sedan.Auris byl cca o 30-50 víc. Dnes je za 470 v edici Best. Výbavy netuším, ty ceny od jsem nikdy nesledoval.
Avatar - kaa
17. 8. 2020 12:40
Re: Stačí hledat
Jenomže to je lemra líná.
Avatar - lamal
18. 8. 2020 14:11
Re: Stačí hledat
o nic viac nez citelne drahsia litrová ochcávka s poruchovym DSG
17. 8. 2020 12:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
17. 8. 2020 12:51
Dost zavádějící
Předpokládám, že se do toho počítají i mildhybridy (pro mě jediná stravitelná forma elektrifikace).
A pak s epodívejte, jak se tato forma množí a kolik nových aut už ani nemá na výběr. Takže opravdu je to tím, že to tolik lidi chtějí, nebo rostě nemají jinak na výbět? Ono například u Lexusu a Toyoty si těžko něco jiného než Hybrid vybrat. Takže to zase není tak skvělé, jak to vypadá, ale lidem nic jihéno často nezbývá.
Rozbalit vlákno
4
17. 8. 2020 13:05
Re: Dost zavádějící
Milldhybridy tam počítají i nepočítají, ta statistika je o prdu, jsou to čísla z SDA a ti tam mrskají auta do kategorií jak je zrovna napadne a určitě ne podle shodné metodiky. Třeba u Škodovky vykazují velké prodeje PHEV a žádné prodeje obyčejných hybridů, přitom nových octavií s 1.5 eTSI se určitě prodalo víc než Superbů iV.
Avatar - Blue Sun
17. 8. 2020 18:08
Re: Dost zavádějící
Mně to u Škody připadá správně. Mild bych do toho netahal a bral je jako obyčejnou spalovací verzi.
17. 8. 2020 18:46
Re: Dost zavádějící
Pak je ovšem celá statistika blbě, protože u řady jiných značek SDA mild-hybridy vykazuje.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2020 08:19
Re: Dost zavádějící
Píšu to i nahoře, že to je pokřivené.
Avatar - speedfred
17. 8. 2020 13:30
...
Strávil som teraz 4 dni v Paríži a bol som vcelku prekvapený koľko hybridných taxíkov tam jazdi. Z toho čo som videl tak by som povedal že to bolo kľudne aj 70% a snáď skoro všetky Toyoty.
Keď tak sedíš na káve/pivu kdesi u križovatky tak potom vcelku je ten hybrid/elektro vítane a kľudne si vďačný aj za štart/stop pretože je aspoň ticho počas červenej. :-)
Poznatok číslo 2: v tom meste sú cyklisti,elektro cyklisti a hlavne EV kolobežkári strašne nedisciplinovaný a ani sa nečudujem že úrady tak idu proti ním.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
17. 8. 2020 13:45
Re: ...
Obecně jsou cyklisti všude dost velký problém. Ale spoua těch velkoměstských už ani neví, jak se chovat v provozu, protože nedělali nikdy ani autoškolu. Na co, však auto nepotřebují...
Avatar - JirkaVejrazka
17. 8. 2020 14:02
Re: ...
To neni uplne novinka, hybridy jako taxiky uz potkavam ve spouste svetovych mest vic nez 10 let. Taxikari si umi spocitat, ze je to pro ne rozumna volba.

EDIT: ted jsem se podival na Wikipedii ( https://en.wikipedia.org/…wiki/Hybrid_taxi ) kde se mj. pise ze v San Francisku delaly hybridy temer polovinu vsech taxiku uz v breznu 2010, v New Yorku bylo v roce 2012 45% taxiku taky hybridnich.
17. 8. 2020 23:55
Hybridní pohon...
...dává skutečný ekologický smysl jen při převažujícím městském provozu, tedy zejména v malém autě. Bohužel právě v něm nedává smysl ekonomický... ;-\ :-(
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
18. 8. 2020 04:45
Re: Hybridní pohon...
A v mezimestskym smysl nedává? Až najdeš jakékoliv auto, které jezdí mimo města pod 4 litry reálně, ( kromě hybridů) ne jen na papíře, tak mne i presvedcis. A auta velikosti C a D segmentu prosím.
Avatar - KANKUNEN
18. 8. 2020 06:37
Re: Hybridní pohon...
A celkem i jo, taková Corolla hybrid má automat a výbavu, aby se zakryla cena a to auto se nesypne. A navíc si dělá elektriku sama, ne z uhlí jako plugy.
18. 8. 2020 08:20
Re: Hybridní pohon...
Jezdil jsem na dovolené jednak s hybridním Yarisem 1.5 a druhak s Nissanem Microu 1.2. Micra jezdila za 5.6, což nebylo vcelku špatné (v autě vždy 4 lidi, členitý terén), ale s Yarisem jsem se dostal běžně na 4 litry. Když si to spočítáš, je návratnost mnohem lepší než třebas u dieselu ve Škodě Scala. Navíc dostaneš ještě e-CVT.
Avatar - speedfred
18. 8. 2020 08:29
Re: Hybridní pohon...
Hybrid zmysel má, a nevidím v tom problém. Pre mňa osobne je ale problém zvukový/hlukový prejav CVT/e-CVT. Inak ok.
18. 8. 2020 22:22
Re: Hybridní pohon...
No, to CVTčko je už jen hořkou třešničkou na tom řidičsky nechutném hybridním dortu... :-( Prostě hybridy nebrat! ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 8. 2020 08:56
Re: Hybridní pohon...
Hybrid dneska vychází celkově jako nej = s tím nic nenaděláš :-O

CVT a e-CVT jsou ROZDÍLNÉ převodovky. Citát z testu e-cvt: "Je to nejsametověji řadící automatická převodovka, známá svou extrémní spolehlivostí"
Avatar - speedfred
19. 8. 2020 13:55
Re: Hybridní pohon...
No ja ti neviem, ale nejakého hybrida zo svätej trojice by som si vybral. Rád ty som vedel čo je také “řidičské” na povedzme Octavii,Golfe, Leonu či nejakom Megáne. Nič čo by stálo to zavrhnúť hybrida. Také BMW 545e by sa mi páčilo.