Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Prodej hybridů do červenece stoupl o 37 procent

43 komentářů

Avatar - SKAY
SKAY
Cena akde? I rozdil třeba 150 TKc je rozdil a bežný občan naně asi šetří dlouho. Jinak hybridy celkem fajn povozy žena jeden chce :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
procent na trhu bez podpory a dotací není zdánlivě špatné. Jenže ta čísla jsou dost pokřivena mild"hybridy"... ty nejsou zrovna záchrannou technologií, spíš zoufalým krokem těch, kdo zaspali.
Avatar - fOE
fOE
"bez dotaci a podpory" je ve svetle pokutovanych spalovaku (a tim umele prodrazovanych) docela odvazne tvrzeni. Jiste, hybridy a EV mohou byt podporovany primo a jeste vic, viz zahranici, to ale neznamena ze i tak podporovane jistou formou nejsou....
... a ve svetle toho tech 5% nelze pojmenovat jinak nez 'jen", jen 5%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A vyšší spotřební daň na benzín nevadí? To je úplně stejné, jestli vyšší spotřebka na benzín v porovnaní s naftou, nebo vyšší emisní pokuty za ICE v porovnání s EV.
Avatar - fOE
fOE
Jablka a hrusky. Pokud se nepletu tak elektrina zatizena spotrebni dani ala benzin/nafta neni, takze pokud neco, tohle dokazuje ze i v CR jsou EV podporovany jiz dnes a hned 2x.
Niemand
O emysnych povolenkach si uz pocul? Vsetko co ma komin alebo vyfuk je v EU zdanene, ale nie je v tom zjadna proporcnost. Ceny su nastavene podla toho ako sa uradmik vyspi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A říká ti něco emisní povolenka? je to stejný poplatek za znečišťování ovzduší jako spotřební daň.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Náš stát nějak pokutuje vlastnictví auta se spalovacím motorem? Po mně nic nechtěli...
Avatar - fOE
fOE
Tvuj stat je dobrovolne soucasti vyssiho celku, na urovni ktereho se rozhodlo ze se spalovaky pokutuji. V primem dusledku ty dnes za auto zaplatis treba o 150tis vic nez pred rokem, jen to z tebe vytahnou v ramci porizovaci ceny, neb vyber one dane nebo pokuty ci jak to nazveme onen vyssi celek efektivne oddelegovali na vyrobce / prodejce.
Pry nic nechteli... 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stačí si vybrat ekologičtější auto a nemusíš platit nic. To je úplně stejné jako výběr: postavit uhelnou elektrárnu, nebo vodní/bioplynku/dosaď si co chceš. Prostě buď budeš mít levnější, ale provoz bude víc znečišťovat, tedy budeš pokutován.
Avatar - kari.laz
kari.laz
S největší pravděpodobností to ekologičtější bude dražší a je tam kde byl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, tak se finančně srovná znečišťování jednotlivých "produktů". Něco zněčišťuje méně, ale je dražší, než to co znečišťuje více. Tak se pokutuje to, co znečišťuje více a odstupňuje až po to, co neznečišťuje ( lokálně ) vůbec.
Já v tom vůbec problém nevidím, proč by se větší znečišťovatelé neměli více pokutovat. Spíš je složité říct, kdy je ta hodnota, od kdy už to je únosné a pokutu nedávat.
Stejné jako u těch elektráren, taky musí nakoupit více emisních povolenek ty větší znečišťovatelé.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No vidíš, a po mně nic nechtěli. Auto stálo stejně jako loni touhle dobou... Takže se znovu ptám, kde je ta slibovaná pokuta?
Avatar - fOE
fOE
Takze nechces videt. V klidu, staci to priste napsat rovnou a ja nebudu hazet hrach... 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je blbé, když důkazy ukazují, že se mýlíš...
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Třeba Corolla se dá s 1.8 hybridem sehnat v pohodě pod 600 tisíc a má více než slušnou výbavu včetně inteligentního parkování, jízdích asistentů, automatu, led světel, automatické klimy, vyhřívaných sedadel atd. To je míň než za Octavii IV s litrem v podobné výbavě (Style).
Xylo
Jak vypadl Aventis, tak Corolla jakoby zaujala jeho místo a to včetně cenovky. Pořád by to měla být nižší střední a ta bývala okolo 350 v základu. 600 bývala cena střední třídy. Osobně mi hybrid od Toyoty nijak k srdci nepřirostl, jezdil jsem Priusem a Aurisem (s 1,😄. V současné době si myslím, že je poměrně rozumné nic nekupovat. Pokud to je nutné, pak bych asi volil něco za normální cenu - třeba i30. Všichni (třeba "ekonomové") mluvící o poklesu cen zboží myslí období závěru tohoto roku a následné měsíce, na nějaké viditelné změny je příliš brzo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ta i30 po facelifte kludne aj v zaklade s 1,5tkou 81kw sa mi javi ako velmi zaujimava volba z pomedzi tych vsetkych uz "drahych" konkurentov.... suhlas s corollou... ale tak hybrid je hybrid.... ze je uz za cenu niekdajsieho nehybridneho avensisu je za mnn neprekvapujuce... navyse aj rozmerovo je defakto uz skoro urovni predoscleho avensisu ( razvor, kufor, priestor v kabine, bezpecnost, vybava a pod ) .... ale ta spominana 1,5tka v inovovanej i30 to je este take vcelku normalne nepredrazene auto... a celkom aj sympaticke a dobre zmontovane solidne a prakticke ... toto este bude mat u nas uspech s tou novou 1,5tkou ten zaklad .. :yes:
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Většina výrobců jasně deklarovala, že lidi nemají očekávat pokles cenu aut, spíš naopak. Od letošního roku automobilky platí pokuty za flotilové emise nad 95g/km, v podstatě jediná Toyota je schopná toto splnit. Ostatní budou platit desítky tisíc za každé prodané auto. Navíc od příštího roku chce EU další povinné hlídací systémy v autech, takže zase náklady navíc. Pro automobilky je nyní ekonomicky výhodnější radši auto vůbec nevyrobit, než ho vyrobit na sklad, prodávat ho dlouho a s velkou slevou a ještě pak za něj zaplatit EU dardu za emise. obávám se, pravý okamžik na nákup nového aut je právě teď, pak už to bude jen horší a dražší. ;-\
Xylo
To je od výrobců hezké, že nám to sdělili a je to z jejich strany i pochopitelné. Dobré je, že většina dinosaurů, kteří si myslely, že budou diktovat co a za kolik bude kupovat prostě zkrachovala a zmizela. (Evropské) automobilky měly dost času a peněz, teď už mají jen peníze a podle mého názoru už ne na moc dlouho ...
pogo26
Ten limit bude 60 g/km. To nedá nikdo. Ani papírově. Podvody s hybridy nepomůžou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ale od doby keď Corolla stála 300 celkom dosť vyrástla. 🙂 Či je ten nárast hodný ďalších 300 je už na uvážení každého kupca.
Niemand
Corolla za 12 tisic EUR v cenniku v tomto storoci nebola. V 2006 sme brali na firmu kombik asi za 600 Slovenskych a to bol zakladny motor a nic moc vybava.
Avatar - Mikesus
Mikesus
U nás byla tuším kdysi za 360 nebo tak nějak. Ale byl to sedan.Auris byl cca o 30-50 víc. Dnes je za 470 v edici Best. Výbavy netuším, ty ceny od jsem nikdy nesledoval.
Avatar - kaa
kaa
Jenomže to je lemra líná.
Avatar - lamal
lamal
o nic viac nez citelne drahsia litrová ochcávka s poruchovym DSG
vedripho
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Předpokládám, že se do toho počítají i mildhybridy (pro mě jediná stravitelná forma elektrifikace).
A pak s epodívejte, jak se tato forma množí a kolik nových aut už ani nemá na výběr. Takže opravdu je to tím, že to tolik lidi chtějí, nebo rostě nemají jinak na výbět? Ono například u Lexusu a Toyoty si těžko něco jiného než Hybrid vybrat. Takže to zase není tak skvělé, jak to vypadá, ale lidem nic jihéno často nezbývá.
Šimpanz
Milldhybridy tam počítají i nepočítají, ta statistika je o prdu, jsou to čísla z SDA a ti tam mrskají auta do kategorií jak je zrovna napadne a určitě ne podle shodné metodiky. Třeba u Škodovky vykazují velké prodeje PHEV a žádné prodeje obyčejných hybridů, přitom nových octavií s 1.5 eTSI se určitě prodalo víc než Superbů iV.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mně to u Škody připadá správně. Mild bych do toho netahal a bral je jako obyčejnou spalovací verzi.
Šimpanz
Pak je ovšem celá statistika blbě, protože u řady jiných značek SDA mild-hybridy vykazuje.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Píšu to i nahoře, že to je pokřivené.
Avatar - speedfred
speedfred
Strávil som teraz 4 dni v Paríži a bol som vcelku prekvapený koľko hybridných taxíkov tam jazdi. Z toho čo som videl tak by som povedal že to bolo kľudne aj 70% a snáď skoro všetky Toyoty.
Keď tak sedíš na káve/pivu kdesi u križovatky tak potom vcelku je ten hybrid/elektro vítane a kľudne si vďačný aj za štart/stop pretože je aspoň ticho počas červenej. 😄
Poznatok číslo 2: v tom meste sú cyklisti,elektro cyklisti a hlavne EV kolobežkári strašne nedisciplinovaný a ani sa nečudujem že úrady tak idu proti ním.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Obecně jsou cyklisti všude dost velký problém. Ale spoua těch velkoměstských už ani neví, jak se chovat v provozu, protože nedělali nikdy ani autoškolu. Na co, však auto nepotřebují...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To neni uplne novinka, hybridy jako taxiky uz potkavam ve spouste svetovych mest vic nez 10 let. Taxikari si umi spocitat, ze je to pro ne rozumna volba.

EDIT: ted jsem se podival na Wikipedii ( https😐/en.wikipedia.org/…wiki/Hybrid_taxi ) kde se mj. pise ze v San Francisku delaly hybridy temer polovinu vsech taxiku uz v breznu 2010, v New Yorku bylo v roce 2012 45% taxiku taky hybridnich.
Arese
...dává skutečný ekologický smysl jen při převažujícím městském provozu, tedy zejména v malém autě. Bohužel právě v něm nedává smysl ekonomický... ;-\ 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
A v mezimestskym smysl nedává? Až najdeš jakékoliv auto, které jezdí mimo města pod 4 litry reálně, ( kromě hybridů) ne jen na papíře, tak mne i presvedcis. A auta velikosti C a D segmentu prosím.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A celkem i jo, taková Corolla hybrid má automat a výbavu, aby se zakryla cena a to auto se nesypne. A navíc si dělá elektriku sama, ne z uhlí jako plugy.
Horst Fuchs
Jezdil jsem na dovolené jednak s hybridním Yarisem 1.5 a druhak s Nissanem Microu 1.2. Micra jezdila za 5.6, což nebylo vcelku špatné (v autě vždy 4 lidi, členitý terén), ale s Yarisem jsem se dostal běžně na 4 litry. Když si to spočítáš, je návratnost mnohem lepší než třebas u dieselu ve Škodě Scala. Navíc dostaneš ještě e-CVT.
Avatar - speedfred
speedfred
Hybrid zmysel má, a nevidím v tom problém. Pre mňa osobne je ale problém zvukový/hlukový prejav CVT/e-CVT. Inak ok.
Arese
No, to CVTčko je už jen hořkou třešničkou na tom řidičsky nechutném hybridním dortu... 😒 Prostě hybridy nebrat! 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hybrid dneska vychází celkově jako nej = s tím nic nenaděláš 😲

CVT a e-CVT jsou ROZDÍLNÉ převodovky. Citát z testu e-cvt: "Je to nejsametověji řadící automatická převodovka, známá svou extrémní spolehlivostí"
Avatar - speedfred
speedfred
No ja ti neviem, ale nejakého hybrida zo svätej trojice by som si vybral. Rád ty som vedel čo je také “řidičské” na povedzme Octavii,Golfe, Leonu či nejakom Megáne. Nič čo by stálo to zavrhnúť hybrida. Také BMW 545e by sa mi páčilo.