V roce 2016 Fiat oprášil po dvaceti letech jméno Tipo. Původní vůz přinesl do kompaktní třídy důležité inovace, současné vydání pro změnu sází spíše na osvědčenou techniku.
Tohle auto, když přišlo na trh, jsem vítal, ale po zkušenostech a setkání s realitou BYCH si ho nekoupil.
Jezdil jsem 1.4T kombi 88kw jako nové auto, s cenovkou nad 500 tisíc Kč (Podotýkám, že oproti sedanu mělo být vyrobeno kvalitněji pro Evropský trh, kdežto sedan byl mířen spíše do Asie, jak se tehdy psalo v tisku).
Z venku vypadalo moc dobře, ale interiér je strašná lowendová bída s nouzí, auto bylo hodně měkce odpružené, což bych viděl i jako výhodu, motor dostatečný, ale tak na úrovni R3 konkurence (naopak ten stejný motor v Giulietě, kterou jsem vyzkoušel, se choval o dost přesvědčivěji, byť škoda krátkých převodů, ale dynamiku autu uděloval solidní).
Takové TIPO jako nové mi pak v kontextu stále se zlepšujících korejců a francouzů za podobné ceny (byť můžeme diskutovat o výbavě, ale horší auto pro mne větší výbavou nedožene to lepší) nedává moc smysl. Jako základ pak TIPO s 1.4 atmosférou za cenu R3 turbomotoru u konkurence, na ně dynamicky značně zaostává.
A teď k TIPU jako k ojetině:
Do 250 tisíc by to mohla být fakt dobrá koupě, ale má to dva zásadní problémy:
Když budu chtít tu vychvalovanou 1.4T, která by mohla sloužit jako rodinné auto, tak nejlevnější "ojetina" na Sautu je skladovka hatchbacku za 360 tisíc, kombík začíná pod 400 :D
Pokud chci nenáročné auto na poskakování, asi by mi mohla 1.4atmo stačit, tak tam jsou pak ty HB za 220 +/-, ale moc jich není.
Jinak za těch cca 250 tisíc se dle mne dají sehnat lepší ojetiny této třídy
Takže HLAVNĚ cena? No ta možná naznačuje že to je lepší auto než si hodně lidí myslí ;-)
Ten Megan v odkazu je LPG 3. majitel = ten Leon 1.6 TDI to je nedobrej motor = myslím že Tipo je dobrej černej kůň = v reálu spíš podceňovaný auto. Spolehlivej držák dříč = na efekt sou ale lepší a viz tvé odkazy i levnější to jo
Hele proč si dal dalšímu vláknu STEJNÝ název? :-O:-!
Je jich tam dost, a 1.6TDI je sice nekultivovaná, ale v zásadě spolehlivá motorizace, moc to extra nejede, ale nežere a nekazí se, takže pro levný provoz by to nemuselo být špatné.
Protože jsem tě chtěl zmást..... ne, kecám, dal jsem reagovat na tvůj příspěvek, jen tato diskuze to tady trochu... no vidíš sám :D nefunguje to optimálně...
Dyť to opravujou napravujou vylepšujou od tý HRŮŮŮŮZY co machi(avelli) nasadil teprve druhej rok = kam spěcháš
To mi PŘIPOMNĚLO zprávu NKÚ k opravám na D1 = víš že až konečně jednou SKONČÍ a Babiš se pochválí jak makali a že rekonstrukce D1 je hotová, tak až POTOM začnou opravovat mosty, které jsou udělané nahoře JAKO že hotové ale dole je to Potěmkinova vesnice? :D
Jo úseky uváděné jako hotové zrekostruované = fakt :-)
A až opraví na HOTOVÉ zrekonstruované D1 ty mosty při jejichž opravě se dál bude omezovat provoz tak pak začne rozšiřování? :-O:-!
A že NKÚ udělalo náhodnou kontrolu kontroly mostů které má ŘSD dle zákona provádět a z náhodně vybraných 27 mostů = jich hádej kolik ŘSD odškrtlo že kontrola proběhla ale NEproběhla = přiznám že to číslo i mě zaskočilo :-O:*):D:-!
Jasně = čistá nula = ani jedinej :*)
JEN odškrtávají že kontrola proběhla
A to že až jednou skončí oprava D1 = vlastně nebude hotová protože část mostů (ty vyžadující větší opravy) neudělali = ty se budou dělat až pak. To mě taky dostalo
No předtím po letech odkladů po měsíci zahájení obchvatu Českých Budějovic zpoždění rok = to taky :-!
Tam občas jezdím, zrovna včera, nejen to, ale taky to tam na několika místech pořádně rozkopali, třeba dole, když se chceš dostat do Nuslí, tak u Folimanky, nebo ta hlavní odbočka z Francouzské na Moskevskou lze vzít jen směrem z centra :D
Blbě se dá pochopit když stát opravuje nějakou silnici 1. třídy a kraj se SOUČASNĚ rozhodne SOUČASNĚ opravovat tu objízdnou trasu = stalo se už xy-krát. Přes měsíce příprav a plánu = si prostě lempl Pepík s lemplem Jardou nebrnkli
Ale kdo vymyslí takovouhle objížďku absurdní nesmysl = toho bych fakt chtěl vidět = jestli i tak DEBILně vypadá, nebo jen koná https://www.novinky.cz/…-nechce-40333068:D
Tak na tohle téma bychom tady mohli uvádět jen za aktuálního stavu tolik příkladů z praxe, že tu budeme sedět do neděle... tohle je hnus, nechápu, jak v 21. století ve vyspělé zemi neexistuje schopnost koordinace oprav mezi jednotlivými úrovněmi státní správy a samosprávy.
Já to SOUČASNĚ nechápu = začátek jo já lempl plánuju a nic nekontroluju to jo = ale že to dojde projde až do samotného konce = že se na to přijde AŽ ve chvíli kdy začne kolabovat doprava PROTOŽE objížďka nefunguje. TOHLE nechápu
No a KDO vymýšlí ty židle zóny na nejtupějších místech Prahy co jdou vymyslet = toho bych taky rád viděl
Proti tomu jsou aktuální pitomosti s židličkami apod. drobná tupá srandička = která se dá navíc snadno napravit
Kdysi jsme se na okruhy těšil a doufal že pomůžou = teď si nejsem jist jestli se dokončení vnitřního a vnějšího NEBO ALESPOŇ JEDNOHO Z NICH :D dožiju :-!
ja som minule išiel s kolegom vo firemnom superbe,
to bola teda lowendová mizéria vo vnútri auta
tvrdé šedé plasty, asi ako v Dacii, neskutočne tvrdý uskákaný podvozok, ten kamarát nedobre jazdil, tak ma otrieskal o tie tvrdé plasty na tom tvrdom podvozku, že som bol šťastný, ked som z auta vystúpil
a to auto stálo určite 2x toľko ako tento Fiat
no učinené predražená biedna katastrofa
Superb nemá zrovna nejhodnotnější interiér, tedy s výjimkou sedaček či volantu, to Škodovka umí hodně dobře, ale promiň, jestli si někdy seděl v tom Tipu, tak musíš mít problémy se zrakem, když ti to příjde lepší, než u Superbu, který sice má tvrdší plasty, ale na pohled i dotek působí mnohem hodnotněji, navíc to co píšu, tady píše více lidí nezávisle....
Tak proti Kia/Hyundai má Škodovka všeobecně daleko hodnotnější materiály. Loupající se pseudokožené volanty a sedačky, trhající se potahy sedaček a rezavějcí šrouby jak v interiéru tak exteriéru to se fakt K/H moc nepředvedl. Kvalitativně celkem odpad. Jediný co se jim daří jsou pohonný ústrojí. Tam se zřejmě nešetřilo. Proti tomu Superb s 3 kilama na hrbu vypadá pořád krásně.
Ja s kvalitou plastu v superbu problem nemam. Superb podle me trpi na to ze tam toho plastu ma moc a vsude, ale kde je tam je v ramci tridy kvalitni.
Pravda, vzadu to znam jenom z taxiku a to jsem vazne kde je jakej plast nezkoumal. :-)
Ano, má více plastů, než u střední třídy čekáš a jsou tvrdší na místech, kde je někdo má měkčené, ale jinak srovnávat to s otřesným TIPEm, to je fakt vtip :D To auto je interiérem o 3 třídy jinde.
Kdyz tak nad tim premyslim, tak ja mel vzdy stesti na superby v tech nejvyssich vybavach, a tam byl mekceny plast i na mistech kde jej treba mondeo nema. Takze ani v tomto duchu vazne zadna stiznost. Chyba je holt jinde https://i.imgflip.com/4c2wvh.jpg (a to chapu), srovnani s tipem uz ponekud mene. :D
Já tedy taky zkoušel i LaK a spodní části palubky byly tvrdé, což zrovna Mondeo má, ale taktéž má kousky, kde jsou tvrdší plasty, není to etalon vytříbených materiálů :D (Mimochodem minulý týden mne nechalo ve štychu a nevyjelo ani z garáže a nešlo ani vytlačit !) . V tomhle bylo dle mých zkušeností s olizováním plastů top MK4ka, ta měla fakt měkčené plasty i v místech, které nevidíš u nohou a pod palubkou. On i Pašík tam má tvrdé plasty a vždy měl i v jiných generacích. Nicméně pořád je to u všech jmenovaných aut jinde, než u tohoto lowendového Fiatu..
nie nesedel som, ani som tie autá neporovnával, lebo neviem ako je to v tom fiate, videl som len z vonku pri pohľade dovnútra, tento koment som dal len preto, že som myslel, že také veľké a drahé auto ako superb bude mať aspoň trocha lepší interiér a podvozok,
bol som v šoku, aké nedobré bolo to auto, ale môžno to bola chyba aj našich ciet a spôsobu šoférovania toho auta,
ja mám už druhú Daciu a normálne ten podvozok je o kategóriu lepší ako u superba, kvalita plastov podobná s Dacio, zlicovanie u Dacie horšie,
u ten predošlej dosť biedne, ale tá stála 7,000€ s DPH, 6,000€ bez DPH
superb stojí preboha aspoň 30,000€
takže čo sa divíme Fiatu
tá druhá Dacia/Dokker/ sa už kvalitou plastou blíži tomu superbu a stála 11,400€ s DPH originál LPG
Mám obdobnou zkušenost, kterou mi potvrdil další FCA produkt (Jeep Renegade). Třeba tlačítka jsou vysloveně divná, infotainment mi pořád házel application error, řazení gumové. Za tu cenu je to mimo a to jsem tomu fandil. Takový horší Rapid se stejným problémem - dalo by se to akceptovat, ale ne za tu cenu.
Tipo je super nenáročné vozidlo... Fakt veľmi nedocenené, o triedu väčšie ako fabia a za tú istú cenu. Tipo som mal na muške, ale jeho zásadný problém je INTERIER... to je neskutočný fail.... preto som radšej vzal 500x... tam je to super... nerozumiem kto mohol tak sprasiť interier vcelku podareného auta, nič horšie, snáď s výnimkou 301/elysa, Logan ani nie je, pritom design taliani vždy vedeli. Ono väčšinu času ste v aute a nie sa naň dívate zonku, teda by fakt to auto mohlo zvnútra lepšie vyzerať, pričom taký FIAT Argo https://www.vegaartus.cl/fiat-argo/ ho má chrumkavý...
Ano, to je jeho velký fail, přitom starší sestřička z jedné automobilky - Alfa Giulietta má interiér v pořádku, proč ho nepoužili, nevím. Nejohavnější snad bylo TIPO, které bylo v loni na akci Auta na náplavce, kde byly prvky tmavě hnědého ošklivého a levného plastu v interiéru, to byl vážně hnus...
No dovolím si nesúhlasiť, ja mám X ko a pravá časť palubky je akoby z oka vypadla Julke aj s ovládačmi klimatizácie...takže niečo podobné isto mohlo isť aj keď modifikovane do Tipa...
... přitom třeba předchůdce Bravo z roku 2007 má interiér vyloženě krásný.... Jenže v tom zas pro změnu nebylo místo a nedělo se jako kombi.... Fiat vždycky nějak vymyslí jak zabít dobré auto....
Tak v článku se uvádí že 1,3JTD se v ČR nenabízela, ale ona se tady normálně nabízela, akorát ji končí homologace a z ceníku již vypadla. Motor s ohledem na aktuální vývoj v Evropě logicky končí, byl zkonstruován specificky pro malá auta.
Auto má strašlivě levně působící interiér, se kterým však cena nekoresponduje. Motorová paleta je specifická až tragická. Atmosférická 1,4 16V 70kW je na to auto, kromě HB pro důchodce (bez urážek) málo. Má moc rád otáčky a při normální jízdě nejede lépe než tříválec 1,2 PureTech bez přeplňování. 1,4T Turbo sice nemá přímý vstřik, což je pro město a krátké trasy výhoda (tam ale nepotřebujete v menším autě 200Nm, že...), ale žere jako tank. Alespoň v kontextu zdvihového objemu s přeplňováním a nastaveného nízkého výkonu 88kW. Zbyde jediný slušný motor, když vynecháme specifický 1,3JTD (který by ale na dojíždění do práce a díky přeplňování i skromnější rodině dával smysl), je tak ten nejdražší 1,6JTD a s jehou cenou už je tady řada konkurentů s dospěleji působícím interiérem.
Prostě seskládali co dům dal, zbylo po regálech, a výsledek se úplně netrefil do toho co chce zákazník. I lowcostověji postavený Citroen C-Elysse se prezentuje v interiéru jako větší hodnota.
S tím nešťastným výběrem motorů máš bohužel pravdu - atmo 1.4 je na tak velké auto příliš slabá, 1.4 T-Jet velmi užraná a jinak skvělá 1.6 M-Jet zase velice drahá. A teď babo raď... Uvidíme, jaké motorizace přinese modernizovaná verze, která by se měla objevit možná už v září....
P.S. Jen jsi zapomněl dodat, že P301/C Ulysse má ve srovnání s Tipem o třídu horší jízdní vlastnosti.
Jo, to je pravda. Já se v Peugeotu 301 projel i na dálnici. Protože kdysi jsem 308 SW škrtnul ihned po usazení za volant a palubní desku. Vedle stojící klasický sedan se mi líbil skoro i více. Interiér byl levnější, ale nevyděsí jako ten ve FIATu. Cílem byl totiž vynikající hliníkový diesel 1,6HDi (nebo dnes by to byla 1,5HDi), ale bál jsem se dálnice. Oprávněně, plavalo to ze strany na stranu jako motorový člun, když ho řídíte poprvé. Myslím si, že zatím není ani tak podvozek, třeba bez stabilizátoru vepředu, jako spíše naprosto tragické řízení (převodka a posilovač).
To je za mě největší problém Tipa, motorizaci si u něj nevyberu. Jedině 1.6 a možná 1.3, ale nové jsou drahé a kupovat je jako ojetinu je sázka do loterie.
Nerozumiem tomu clanku. Asi autor hodnoti nejake ine Tipo. Tipo, ktore som nikdy nevidel.
Pri uvedeni na trh som Tipo skusal a v porovnani s konkurenciou bolo zasadne pozadu.
1. Korejci ponukali lepsie motory (zivsie) motory
2. a so zarukou 5 alebo 7 rokov nie je teoreticka vyssia spolahlivost Tipa ziaden benefit.
3. Obzvlast, ked vyrobca ani nema lokalne zastupenie na nasom trhu a nas trh obsluhuje niekde z Budapesti.
4. Uroven znackovych servisov je vseobecne priserna, na rozdiel od VW a Kia si vsak vo Fiate clovek nevyberie, pretoze servisy jednoducho nie su.
5. Okrem toho, Fiat ponuka len 2 roky zaruky.
Bol by uplny debo kazdy, kto uprednosti uzrate Tipo s 2rocnou zarukou, bez lokalnej podpory a s mizivym poctom servisov pred technologisky zasadne vyspelejsim Ceedom so zarukou 7 rokov.
6. Navyse, Tipo neboduje ani cenou. Ano, je lacne, ale lacne je len v uplne holej vybave. Po dovybaveni na uroven konkurencie je este drahsie!
Takze Tipo sa vseobecne predava a predavalo malo - a su na to racionalne a logicke dovody - pretoze to skratka nebol dobry vyber v pripade noveho auta.
Zaver - Tipo je dalsi fail Fiatu.
1. Drahe (cena s vybavou na urovni doby)
2. Nespolahlive (zaruka 2 roky znaci slabu doveru vyrobcu vo vlastny vyrobok)
3. Neservisovatelne (minimalna servisna siet)
4. Nevykonne (motory zaostale vo vykonoch uz v case uvedenia na trh)
Situacia sa mozno obrati pri veku okolo 10 rokov - ale to uz nikoho zaujmat nebude, mozno par dochodcov, ktori uprednostia Tipo pred Ceedom. Az vtedy to MOZNO zacne davat zmysel. Ako uplny a totalny lowcost.
Spolehlivost
Jednoduchá a s lety prověřená technika
Benzinové motory bez přímého vstřikování benzínu
Tři karosářské verze
Velkorysý vnitřní prostor (rozvor 2638 mm u všech karosářských verzí)
Solidní jízdní vlastnosti
Odolný podvozek
čomu nerozumieš ?
jedine s čím nesúhlasím je ten mínus za design
to auto ma aj dnes najviac zaujme v tejto kategórii po stránke designu
a to aj po rokoch
Tři karosářské verze jsou pořád běžné, motory bez přímého vstřiku se taky najdou, odolny podvozek, dobré jízdní vlastnosti, vnitřní prostor, technika jednoduchá nemusí znamenat vždy, že je to plus, třeba tyč na zadní nápravě je spíš horší, než lepší
Tu "tyč" na zadní nápravě má dnes naprostá většina aut v nižší střední třídě. Pokud je dobře naladěná (což v Tipu je), v drtivé většině případů autu plně vyhoví a přitom je zcela bezúdržbová! :-):yes:
Pověz mi, co je nespolehlivé na multilinku, mimo Laguny2 a malých aut jsme v rodině měli vždy multilink v autech a nikdy jsme na něm nic neopravovali, v Mondeu MK4 bylo na podvozku vše původní i po 10 letech a necelých 300 tisících km...
A multilink je vždy lepší řešení, než tyč, byť je nalazena sebelépe. Takže zrovna tady vůbec neplatí, že jednodušší technika = lepší spolehlivost....
Přesně tak ! Jestli u nějakého auta někdy byla složitá náprava odfláknutá, to ještě neznamená, že to je plošně méně spolehlivé řešení.. je to jen Areseho teorie.
Až neuvěřitelná naivita. Pokud prostě na zadní nápravě nejsou čepy, ve kterých chodí jednotlivá ramena, ale jeden kus zkrutného kovu, zcela logicky je to odolnější a dlouhověkovější řešení. Protože ty čepy se logicky NIKDY nemohou opotřebovat, když tam nejsou. Stačí zapojit selský rozum! ;-)
Ty selský rozume, touhle logikou by neprošlo ani TIPO, protože je prošpikováno elektronikou, jako každé moderní auto a ta se taky někdy může pokazit, protože je sakra složitá, než vše manuální, jako to bývalo před padesáti lety...
To, že má Tipo torzku není jeho výhoda, je to hledání pozitiv tam, kde nejsou... to auto by mělo smysl, kdyby slušně vybavená verze s 1.4T stála nová od 300 tisíc, pak ano...
Az na to, že jiná současná auta jsou prošpikována elektronikou ještě podstatně více, než Tipo (např. nový Golf, Octa, Leon). Jaksi jste si pánové neuvědomili, že torzku vzadu má dnes naprostá většina aut nižší střední třídy). A vy byste jí chtěli u budgetového auta, které je primárně určené pro nekvalitní cesty Turecka a Blízkého východu? Nebuďte směšní! :D:D:D
Přečti si nejdřív můj příspěvek výše, a snad v nastíněném tržním kontextu pochopíš absurditu svých tvrzení vůči budgetovému Tipu. Pokud jseš tedy aspoň trochu při smyslech.... :-O:-(
Torzka má výhodu v ceně. Ve spolehlivosti je to stejné jako cokoliv jiného bezne používaného. Ve vlastnostech je naopak na tom nejhůř.
Tedy je zde pouzita ne pro své vlastnosti , ale pro svou cenu.
Nevidím v tom nic špatného, ale vyzdvihovat to jako výhodu na miste není.
Aha, takže chceš tvrdit, že čepy, které drží všechna ta ramena u zadních víceprvkových náprav, mají neomezenou životnost? A proč se u řady ojetých aut u zadních víceprvkových náprav řeší jako velký průser zarezlé elementy, které se používají k seřízení jejich geometrie? Četli jste vůbec pánové někdy nějaké bazarové rubriky motoristických časopisů? :-[]:-[]:-[]
Já docela jo = čepy na PŘEDNÍ násobně víc namáhaný nápravě = fakt tu a tam po nějakým settisíci km odejdou = celkem v pohodě výměna. Ani drahá ani složitá
kto niekedy servisoval auto, tak vidi vyhodu aj v spolahlivosti :-) je pekne napisat, ze niekto nikdy neriesil viacprvkove napravy. ale treba dodat, ze casom ma auto uplne ine jazdne vlastnosti :-)
Nevím, o jak ojetých autech se bavíte, ale jak jsem psal, mondeo mk4 10 let a necelých 300 tisíc km a vše ok a STK procházeli bez zaváhání. Jestli řešíte vraky, co mají na hrbu 30 let a půl milionu km nejde v Rusku.. U pětileté ojetiny mne toto opravdu trápit nemusí..
Spolehlivost
- naozaj? Ak je zaruka 2 roky, cokolvek pokazene je vydavok. Kia ponuka 7 rokov = spolahlivost je nasobne vyssia.
Jednoduchá a s lety prověřená technika
- naozaj? Napriklad to, ze nemozes vypnut studeny motor, lebo uz znovu nenastartujes? Kde je napisane a dolozene, ze moderna technika je nespolahlivejsia? Preco si to myslis? Je spolahlivejsi 15 rokov stary 1.2 HTP, alebo je spolahlivejsi moderny 1.0 TSI?
Benzinové motory bez přímého vstřikování benzínu
- v com je vyhoda? Ze sa neda za studena znovu nastartovat? Ze kolisu otacky? Ze zerie aj travu okolo cesty?
Tři karosářské verze
- Ceed ma: HB, kombi, shooting brake, crossover :-)
Velkorysý vnitřní prostor (rozvor 2638 mm u všech karosářských verzí)
- daj porovnanie rozmerov v mm, potom uvidime, co je realne priestrannejsie
Solidní jízdní vlastnosti
- v porovnani s cim je Tipo lepsie?
Odolný podvozek
- v porovnani s cim? Casy rozbitych hlinikovych naprav stareho Passatu su davno prec. V mojom okoli nikto podvozok na aute neriesil uz pekne davno. Mozno po 10 rokoch zacne byt vidiet nejaky rozdiel - po desiatich rokoch.. a aj to len MOZNO
čomu nerozumieš ?
- hladas vyhody tam, kde ziadne nie su.
to auto ma aj dnes najviac zaujme v tejto kategórii po stránke designu
a to aj po rokoch
- to je mozne, vkus sa neda naucit :-) Tipo urcite nie je uplne skarede, ale kupovat ho len pre dizajn je dost zvratene.
K těm podvozkům, občas jsem zaslechl něco na Mégany IV, ale zase to bude asi i dle zacházení, obecně Renault i z mé zkušenosti taky nemá odolné podvozky, aby bylo vše původní i v 300 tisících km.
moja Dacia/ prvá/ je vlastne renault a bol to skriňový van, dvojmiestny, vozil som na ňom ťažké náklady, 500-800kg
najviac som viezol súčiastku 1050kg, ozubené koleso/pastorok/ na palete do VSS košice
auto pri kúpe ďaľšieho malo nabehané 613,000 km a podvozok bezvadný, pôvodné tlmiče, čo je pre mňa po takej enormnej záťaži neuveriteľné, na trhu nebude auto, ktoré by toto vydržalo
asi toľko ku kvalite renault,
a hrdza na podvozku po skoro 10 rokoch a 600,000 km ????
nič, nula
okrem výfukovej sústavy, tá odišla
ale to je normálne
podvozky Dacii proste nehrdzavejú,
pozri príspevok Martina Vaculíka o Dacii
to auto ma stálo 6,000e bez DPH ty vole
tomu neuveríš
preto som išiel zase kúpiť Daciu a neľutujem
asi toľko k tomu renaultu
aj martin vaculík hodnotil, že renault je momentálne asi najlepší
Já mam zkusenosti s dvěma Renaulty a 7 obou jem kolem cca 150 tisíc něco na podvozku měnil, u laguny přední nápravu, u Clia zatím pružiny s tím, že už předchozí majitel tam něco dělal.
Jasne, ze nema, mne na Renaulte menili nejake veci po 30 000 km. A to buchalo tak, ze mechanik sa za hlavu chytal, ako som na tom mohol jazdit. Po par mesiacoch pri vymene pneumatik bola jedna zosuchana az na taku bielu latku. Zase som musel geometriu riesit a pneumatiky som nechal zimne. Teraz auto stoji v garazi a prehliadkou preslo bez problemov, 2000 km v peknom pocasi a pomalym tempom vydrzalo :-D
Jaké živější motory kia hyundai nabízí??? 1.4t-jet 88kw jede díky kratším převodům lépe než 1.4t-gdi 103kw. O 1.0t-gdi 88kw ani nemluvím. 1.6 multijet také živější než 1.6 crdi. Meleš nesmysly
Mame v rodine obe auta.. Fiat opravdu jede dobre, ale neujede. 60-100 se sice drzi, ale po 120 uz hodne ztraci a nebavim se vubec na dalnici. Fiat je opravdu prijemne auto, fakt mi nevadi ani ten interier, ale 1.4 tgdi neujede.
Čo mi na Fiate najviac prekáža, je laxný a neodborný prístup predajcov u nás. Za posledné roky som stánky Fiatu navštívil viackrát a je to stále to isté. Jedine v prípade, že predajca ponúkal Nissany a Fiaty spolu, bola úroveň lepšia, ale aj tam bolo cítiť, že hlavný job je Nissan a Fiat len tak popri tom...
bohuzial pravda...a to som cez znameho co robi u predajcu mohol mat slusnu zlavu na Tipo kombi (cez 20%) ale v podstate to vychadzalo rovnako ako pri i30ke, ktora by mala lepsiu vybavu...
on to ale chapal a nevedel s tym nic urobit, povodne som mal enormny zaujem o 500L kombi, ale na Slovensku sa nedal nikde vidiet (v ziadnom showroome nebol vystaveny a ani ako predvadzacka) a problem bol vtedy aj vobec zohnat technicke udaje kedze stranka fiatu je u nas taka aka je :) dodatocne mi posielal katalog+neviem co na email a musel to vypytat od niekoho zo zahranicia...
ako naozaj fail, aj cena tej 500L kombi bola dost vysoka, teraz to trochu znizili pozeram ale vyber prevodovky a motorizacie dost zalostny - nie som narocny na tieto veci, bohate by mi stacil jeden slabsi a jeden silnejsi benzin + diesel s moznostou automatu ale toto vo Fiate akosi nezvladaju...teraz keby som chcel vo vyssej vybave tak jedine diesel, ktory ked nechcem tak vyssiu vybavu mat nemozem
proste rozum stoji nad tymto pristupom v 21. storoci....zaujimalo by ma ako je to v inych krajinach
Nevím jak u vás ve SR, ale v ČR jsou pořád i někteří menší prodejci Fiatu, kteří jsou srdcaři pro značku a kteří se snaží poskytovat kvalitní služby. :-)
Rozhodně si nemyslím, že by Tipo trpělo nevýrazným designem. Naopak je to nadprůměrně líbivé auto, na čemž se shodne většina hodnotitelů. Dále nechápu, proč autor textu z článku úplně vypustil levnou verzi sedan, jejíž prodeje na českém trhu vůbec nejsou zanedbatelné! A v případě motoru 1.4 T-Jet autor neuvedl jeho velmi významnou nevýhodu - opravdu dost vysokou spotřebu (ve srovnání např. s 1.4 TSI to dělá cca 1,5-2 l/100 km navíc.) Dále mi v textu chybí pochvala nadprůměrné robustnosti auta a vynikající přístupnosti k předním i zadním sedadlům (díky výše umístěné střeše), zdařilých sedaček, optimální polohy řidiče za široce seřiditelným volantem, velmi dobré ergonomie (bez idiotských dotykových ovladačů) a v neposlední řadě normální mechanické parkovací brzdy!
je na první pohled hezké. Zvenku. Možná dobré pro děti, protože interiér je jak z nějaké hračky. Provedením i designem. Motory... no nic. Takže Tipo šlo po prvním kole z výběru hned pryč. Dokonce dřív než Scala.
Já vůbec nechápu co máte proti motorům? Co je špatně na 1.6jtdm? A na 1.4 t-jet 88kw? Spotřeba do v poho do 6,5 až 7 litrů. A ten navíc díky lehkému zprevodovani je pružnější než třeba 1.5tsi 110kw. Osobně vyzkouseno.
Naftu jsem nechtěl a jezdit do 6,5 litru, když třeba 1,2 Puretech umí za 5,5? To samé litrové TSI obdobného výkonu? Prostě nenabízí nic navíc oproti cenově srovnatelným konkurentům, a výbavou rovněž ne.
Ale ty brebto! Puretech za 5,5? Nenech se vysmát. Moje sestra ho má v 308sw a průměr má 7.1litru. A na t-jet se dynamikou nechytá. O 1.0tsi se ani nebudu bavit
Tak se nebav a sestře nech vyměnit nohy. Puretech i TSI mám vyzkoušené a na šest litrů se dostanu v případě, že ho budu trápit jen celý život ve městě, nebo po dálnicích vysoko nad limitem.
A čím že se nechytá 81 kW Puretech na 88 kW T-Jetu? Těch 8 kW a pár Nm navíc udělá rozdíl? Mám rád pohádky, ale musí být uvěřitelné.
Jinak ty motory = sou myslím OBA slušný = a ten 1199 cm2 PureTECH se dělá i jako 96kW verze. Po 7. letech výroby motoru a 6ti verze 96kW lze říct = povedený a spolehlivý
Hele já to na rozdíl od tebe mám vyzkoušené obě auta v rodině. T-jet 88 jede díky lehkému zprevodovani lépe než puretech 96kw. Můžeš si domýšlet co chceš ale je to tak. Sestře nohy měnit nemusím jezdí s tím normálně.
No vidíš... a já ti píšu reálné zkušenosti z praxe s oběma motory, o kterých mluvím.
Prostě v rodině neumíte řídit, to ale není chyba ani Puretechu ani TSI.
Hm, třeba jako včera? Z jihu Čech do Prahy po čtyřce, průměr 74 kmh, za krásných pět litrů. Fakt je, na dálnici jsem nespěchal, tempomat na 120, občas nějaké předjetí rychleji. Bylo to i pod pěti, ale pokazila mi to kolona na Jižní. Před třemi týdny jízda Praha Litoměřice, tempomat 135, průměr 5,5 litru. Palubní počítač má toleranci do desetiny litru, měří fakt přesně.
Já prostě nemůžu za to, že Fiat neumí udělat dobrý turbomotor.
Za tohle mi nejezdila ani naftova auta s euro 3 a euro 4 :D, to spíš bude tím, že musíš být totální flegmatik a neresis provoz. Já na dálnici na to občas prostě slapnj, abych uhnul, nebo naopak zmizel z chumlu aut, nejvíce nesnáším, když mne někdo přejede, zařadí se přede mne, když jedu tempomat a pak lehce zpomalí a takhle se pořád predjizdime, tak radši poodjedu. Stejně že při tempomatu mi někdo najede na zadek a i když může předjet, tak nejede a pořád se divné přibližuje a oddaluje..
Bavíme se stále o nižší střední? Tak proč flegmatik? Zrovna ta včerejší jízda neměla vůbec blízko k ekorally, protože se pořád zpomalovalo a zrychlovalo. Jo, tak prostě nejsem ***, který se za každou cenu cpe dopředu jen proto, že se zrovna jede 85 km/h... A je fakt, že nemám binární nohy.
Vedel by som Ti porozprávať o dobrých peugeot turbo motoroch... najmä diesel s vadným sitkom...trojvalce od PSA sú úspornejšie, ale hlučnejšie... štvorvalec PSA prince je legendárny nepodarok... to u Fiatu nenájdeš....
Na spritmonitoru má 1.4 T-jet průměr přes 8 litrů a největší šetřílek má 6,9. Holt ta jednoduchá technika Tipa si v tomto vybírá svou daň a řekl bych, že k tomu přispívá i vysoká karoserie (na poměry hatchbacků). Nejlepší konkurence je při stejné dynamice o litr a půl níž. Na druhou stranu ... když už bych uvažovat o Tipu, tak rovnou o LPG verzi nebo dodatečné přestavbě, to pak konkurence může jen smutně závidět.
BTW Co se týče pružného zrychlení, tak dle testu ADAC je zrychlení z 60 na 100 km/h na 4./5./6. převod (nejlepší možné zrychlení s optimálním řazením):
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet 88 kW 2016: 7,7/10,2/12,4 s (6,1 s)
VW Golf Variant 1.4 TSI 110 kW 2016: 7,5 /9,3 /11,2 s (5,2 s)
1.5 TSI je do zhruba 3000 rpm slabší než 1.4 TSI, ale i tak nebude horší než T-Jet.
A ja ti dám zase moje měření. 60 až 100 na čtyřku 6.5s. 80 až 120 na pětku 9s. A na šestku 10.5s. Je pravda že nemám motor z roku 17. Jinak vyzkouseno reálné na letišti. V těchto popsaných režimech se na t-jet nechytá 1.5tsi scala, 1.2 96kw puretech 308sw, 1.4t-gdi ceed ani 1.4 booster jet vitara. Takze asi tak. A můj průměr je za 33000km 6.8l. A to já se rozhodně neloudám.