Policisté při bezpečnostní akci, ve které se minulý týden v pátek zaměřili na dodržování rychlosti na silnicích v Česku, zjistili při kontrole 5300 aut 2281 dopravních přestupků.
To je zase šokující zjištění. Dopravní policisti jednou byli venku a zjistili, že 2/3 lidí ví o jejich akci a tak jeli výjimečně předpisově a zbytku ta informace unikla. Kdyby dělali dopraváci svou práci důsledně a soustavně, jako třeba v Rakousku a ne nahodile, tak by to mělo nějaký smysl. Tohle je k pláči.
Zajímavé - přitom v Německu je na tamních dálnicích s neomezenou rychlostí jedna z nejnižších nehodovostí na světě. Jak je to jen sakra možné? Vždyť by se tam podle výše zmiňované "logiky" Policie ČR měli do pár dnů mezi sebou všichni pozabíjet... :D:D:D
Na dálnici je to celkem zbytečné. Na I/38 byly dvě hlídky ve vesnicích za Kolínem (a jo, obvykle se tudy projíždí spíš rychleji, to jen já bývám za brzdu).
Divný je, že nebyli vidět nikde v Praze, kde je spousta úseků, kde nikdo rychlost nedodržuje, včetně mě. Tak nějak si provoz stanovil “svou” rychlost. Ono jezdit slepě 70,80, 50 a zase 80, 50 a pak zase 80 je třeba na Strakonické proti plynulosti provozu ;-)
Jj ale tu prostřední 50 od Robin Oilu můžeš jet v klidu rychleji, směrem z centra. Do centra měří ten 50tkový úsek a pak až k Baranďáku můžeš rychleji... běžně tam lidi jezdí 90-100 ;-) Ale sem tam se tam objeví modrá/tmavě hnědá Octavie s bradavicí...
Tj čekal jsem že tam budou stát u vjezdu do Chuchle Nebo na druhé straně a nic, okruh taky nic a na druhé straně Evropská to samé, ticho po pěšině...
Ta blbost se opakuje donekonečna. Rychlost NENÍ jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Vždy je to jen a pouze NEPŘIMĚŘENÁ rychlost. Dokonce ani překročení nejvyšší povolené rychlosti není obecně příčinou dopravních nehod.
Lze souhlasit jen s tím, že vyšší rychlost podstatně zhoršuje následky nehod, které mají jinou příčinu.
Třetina řidičů se nechala naměřit s tím, ze jim
akce byla dopředu oznámena.
Jak by asi dopadla neohlasena akce? Dvě třtiny řidičů u nás na rychlostní limity kašlou:)
Bych to tak uplne nevidel. Ja jel ted 300 km pres republiku a to jako nejde uhlidat ty neustaly zmeny omezeni rychlosti, zapomenuty konce omezeni, obce atd. To by si nedelal nic jinyho nez vyhlizel znacky. Seru na to a jedu primerene situaci a tak abych nevybocoval rychlostne z rady kolemjedoucich. Priserny je to taky v Rakousku. Ty jejich dynamicky se menici omezeni na dalnici kdy s velkou oblibou pouzivaji pitomci klidne 60 tam kde to nema absolutne smysl, tak to je hrozna jizda. Jako nejsou tam zacpy ale je to vycerpavajici jizda sledovat ty jejich rychlostni pasti na ridice.
To by bylo v případě některých motorů bez problémů, jestli myslíš to, že uvnitř naftová R6 za jízdy není nijak obtěžující nebo, že by zněla nekulturně. Stačí jen vybrat skupinu lidí ;-)
abych to shrnul nějak. Já nebo ty máme pocit, že jsme dostatečně vyježdění na to, že můžeme jezdit rychleji bez toho, že bychom ohrozili sebe nebo ty druhé. Problém je v tom, že ten názor s námi sdílejí 3/4 řidičské populace:)
Bohužel vidím největší problém v autoškolách, kdy se desítky let nemění metody a postupy. Přitom výrazně zhoustl a obecně zrychlil provoz.
Já si radši o svém vyježdění nemyslím nic. Jsou situace, za které bych si zpětně nafackoval.
autoskola uci jezdit podle predpisu a predpoklada, ze predpisy vsichni dodrzuji, a to je spatne.
takze kdyz cerstvej absolvent jede po hlavni ke krizovatce, kde se po vedlejsi blizi auto, tak to vubec neresi, kdezto kazdej co uz neco najel pocita s tim, ze mu tam z ty vedlejsi vlitne, at uz z jakyhokoliv duvodu.
s tim samonafackovanim souhlasim i v mym pripade ...
Nie autoskola učí, ako spraviť skúšky. Nič viac. Teda parkovanie spôsobom - keď v tom okienku uvidíš tyčky plný doprava, keď ju uvidíš v tom okineky plný doľava ... keď uvidíš to vyrovnaj. Takisto sa jazdí iba po meste - teda päťku si väčšina ľudí ani nezaradí, nieto jazda na diaľnici a význam pripájacích pruhov... Dokonca minule to kamarátka čerstvá vodička zaklincovala, že ich učili rozbiehať sa iba bez plynu (typujem, že auto malo dvihnuté voľnobežné otáčky) no a nasadla do manželovho auta a nevedela ako sa rozbehnúť... česť tým, čo sa snažia ľudí naučiť jazdiť, nie len preliezť skúškami.
Když v článku slovo řidič nahradíme slovem žid a přestupek slovem pravidla pro život Židů, byl by článek velmi podobný článkům z čs republiky z roku 1938.
Uvádí policie kolik životů bylo touto akcí zachraneno a o kolik hmotných škod bylo uplatneno méně? Pokud ne, a věřím že to nemeri, celá akce je pro společnost k ničemu, neboť ji nelze vyhodnotit. Stálo to nějaké prachy (polisi mohli dělat něco jiného), takže daňový poplatniku, nevadí ti, že za tvoje prachy se dělá nějaká svevole bez přidané hodnoty? (neprokazane). Taky si zaplatíš zahradníka, u kterého při platbě nelze zjistit a není cidet, co celý den dělal? :-O
nechce se mi verit, ze by 600 policajtu na 900 mistech zmerilo rychlost pouze u 5300 vozidel... a z nich pak 1/3 prekrocila rychlost...
to mate v prumeru ani ne 9 zmerenych aut na jednoho policajta.. (ve skupince po 2-3 dejme tomu 25 na skupinku... to zmeri za par minut). trosku divne cislo, ne?
(neni to nahodou tak, ze zmerili vsechny, co jeli kolem a pak z nich zastavili 5300, ale jen u 1/3 z nich realne prokazali, ze doslo k poruseni a ostatni byli ok?)
Právě rychlost jízdy je podle policie jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Za sedm měsíců letošního roku byla příčinou 15,4 procenta všech nehod, které se v tomto období staly.
Lžeme vesele dál.. Bravo, je fajn vědět, že si policii platíme za "vy-sírat a lhát"...
Já myslím, že nejčastější příčinou dopravních nehod je natankování PHM. Kdyby vozidla nenatankovala, tak by k nehodám nedošlo :-!
podivej se na to z druhy strany. kdyz pojedes 50 po dvouproudovy vypadovce, tak se nejspis skoro unudis k smrti a kdyz to nekdo zaslapne, tak to do nej napalis, protoze jsi nebyl schopnej udrzet pozornost. kdyby jsi tam jel 80, tak nejspis buded davat vetsiho bacha a tohle se ti nestane.
takze ano rychlost jizdy je pricinou nehod, a jestli to takhle policajti myslej, tak jim tleskam, a ty jsi to jen nepochopil ;-)
Ano lhaní pokračuje dál. Podle roční statistiky nehod autor policie ČR (jsem z mobilu odkaz nedám) je pokud si vzpomínám dobře z minulých let, rychlost jako příčina nehody na třetím nebo čtvrtém místě, na prvním místě je nevenovani řízení. Statistika (rozsah zpráva desítky stran) je veřejně dostupná na netu.
a jen 5300 zkontrolovanejch aut, tedy necelych 9 smirackejch kontrol na jednoho cajta? tak to je produktivita jak stehno.
ani bych se nedivil, ze v civilnich supech jezdili po fotbalech podobne jako kadernik soudruzky jermanovy
V pátek jsem jel na cestě Praha - Tábor - Jindřichův Hradec - Mikulov, převážně spodem po okreskách + kousek D1 a D3, kde bylo v jejich mapě napsáno minimálně 5 stanovišť a až na jednoho policejního Sprintera na okruhu , který jel neustále v levém pruhu stovkou i když bylo v pravo volno a na kterého jsem po chvíli blikal, troubil a pak nakonec podjel, jsem nepotkal jedinou hlídku PČR ani městapa... cesta cca 300km...
Ty jsi pirát! nevíš, že jediný problém našich cest je vyšší než povolená rychlost? PČR takto zklidňovala provoz a zajisté měla i zapnuté majáky, když jela v levém pruhu ;-)
včera jsem byl v polské Vratislavi, v Polsku se jezdí ještě daleko rychleji, než u nás, a hlavně bezohledněji - asi nepřekvapí, že Polsko je v nehodovosti ještě před námi https://www.irozhlas.cz/…i_1804221534_ako
Najel jsem přes Polsko za posledních 5 let tisíce kilometrů od hranic až po Kalinigradskou oblast. Můžu říct, že se mi tam jezdí lépe, než v ČR.
Mají moderní dálnice, které staví neuvěřitelným tempem, jezdí sice rychleji, ale neohleduplnost? To platí jen pro oblasti hraniční s ČR. Tam jsem se setkal s typickou Polskou jízdou mockrát, ale jak jsem jel severněji, byl jsem mile překvapen. Mockrát jsem byl ve Varšavě a i v kolonách nemají problém pustit, nepodjíždí se tak moc jako v ČR a neviděl jsem policisty schované někde za bukem číhat na rychlost. Naopak, na Youtube jsou z Polska videa, jak jejich policie reaguje na bezohlednost a podobné sviňárny neprodleným zásahem, což nechává ty naše policisty chladnými. Podjíždění, vybrˇždování, blokování pruhu...
včera jsem po dlouhé době viděl v Polsku i jednu hlídku, jinak tam nic moc neřeší...
tvůj postřeh je zajímavý, jen jaksi https://www.novinky.cz/…-evropy-40066694
Článek sice komentuje fakta, ale absolutně chybí zařazení fakt do souvislostí.
Poláci doma nejsou většinou ti stejní, jako ti, kteří jezdí po Německu a v ČR. Drtivá většina jsou kočovníci za prací, už pár let je lze pozorovat třeba v neděli večer na obchvatu Prahy, kdy jezdí po jižní spojce a Barandovském mostě silně nad limit směr Východ-Západ na rozvadovskou dálnici, mají totiž před sebou obrovskou štreku do Německa, kterou takto točí co týden 2x. Stejně je možné je vidět na rozvadovské dálnici-v Praze v pátky večer v opačném směru. Tito jsou nejnebezpečnější a je jich dost. U nich doma na 40 milionů obyvatel se pak ztratí v provozu (ať už bourají, či ne, nezkoumá se přeci cíl cesty), u nás a v Německu udělají někdy průser, co si přečteš v novinách...
Tomu se říká vrtěti psem:)
Existují statistiky, že má Polsko /vevnitř/ vysokou nehodovost a úmrtnost. Existují statistiky, že Poláci způsobují kvantum dopravních nehod i mimo svoji zemi. Ale všechno je to špatně, protože Ozzman říkal :yes:
Ozzman dokonce odborně zkoumal nehodovost v Evropě, byť je to už docela dost let a dnes je v jiném oboru a ví, že Polsko na tom není dobře, ale taky právě proto píše, že taková statistika, kterou Mig čte je odprostěna od reálií.
Zkusím ti dát hodně jednoduchý příklad takové špatné interpretace čísel. Vezmeme si třeba porodnost dle regionů. V jednom regionu (nazveme ho region A (chceš-li, třeba Praha), kde žijí bohatší bílí a vzdělanější obyvatelé bude nižší, než v druhém chudším regionu B (Chceš-li třeba úste, kde je mix obyvatelstva poněkud pestrobarevnější, sociálně, rasově a tak. Pouhá statistika ti pak řekne, že region A má horší hodnoty, než region B a jelikož jsou oba v ČR, je logické, že se nebere na nic ohled a že je tedy typický čech takový. Ale že část populace tmavší a nebo sociálně slabší má diametrálně odlišné reprodukční chování, proto se nemuže na typickou bílou střednětřídní rodinu z regionu B napasovat, že budou mít 6 dětí i když by to tak statistika mohla ukázat... chápeš ?
Polsko je obrovské a typický Polák není ten, co letí do Německa za prací každou neděli a v pátek zase domu, co nejrychleji, protože je to logické, když má před sebou tisíc kilometrů a chce být doma... Nerozporuji, že tam je nehodovost vyšší, ale s lepší infrastrukturou se tam rychlá jízda nezdá tak nebezpečnou a věřím, že když bychom srovnali časový úsek po deseti letech, půjde to dolů... to není o rychlosti.
Tak teď už nerozumím vůbec ničemu. Říkáš, že ty nehody způsobili spěchající Poláci. A polovina lidí v diskusi tady říká, že rychlost s nehodami nesouvisí. Jak to tedy je?
Nejvíce nehod způsobí nepřiměřená rychlost společně s dalším faktorem, nikdy to není jen o rychlosti. To je dlouhodobě doložitelný fakt. Nikdy né samotná rychlost. Takže když pojedeš třeba stovkou po dálnici a budeš se kochat přírodou a narveš to do stojící kolony, tak za to můžeš nepřiměřená rychlost a nepozornost, kdyby si koukal, kolonu vidíš, kdyby si jel 80, třeba dobrzdíš... nikdy to není jen jeden faktor.
Ty si ukázal na Polsko, že je to tam peklo na zemi a to peklo dělají i v ČR a Německu, snažím se ti říct, že to peklo v ČR a v Německu dělají ti kočovníci, jezdí rychle, musí být unavení, atd... těžko říct, já se ti snažím jen říct, že to nemusí být typický Polák a proto těch typických, které potkáš u nich doma, se nemusíš tak bát. Samozřejmě že to není stoprocentní, ale je potřeba se koukat na souvislosti.
zrovna včera mě bralo Ducato přes dvojitou plnou a v protisměru bylo auto evidentně se blížící rychleji, než by se mi líbilo v souvislosti s tím, že to Ducato bylo značně vydechlé.
docela jsem koukal, že mají objížděcí/předjížděcí pruhy v kopcích, abys mohl udolat kamión, ovšem ty pruhy měly třeba 300-400 metrů na délku, a se svým poměrně výkonným vozem jsem měl co dělat, abych ten kamión objel... taky na spoustě míst, kde se u nás prostě nechává plná, mají normálně předjídění povoleno, ale na tak krátké vzdálenosti, že to prostě musí běžně výkonnému vozu působit problém... tohle by u nás nikdo neodsouhlasil.
(mluvím o Polsku celou dobu, kdyby to nebylo srozumitelné)
edit. rychlost jako taková samozřejmě není příčinou nehody, nicméně její následky se s vyšší rychlostí značně zvyšují. viz úmrtnost chodců po střetu s vozidlem v 60 vs 50... prostě je to přitěžující okolnost a přijde mi normální ji pokutovat, nebo mají řešit až rychlost v souvislosti s dopravní nehodou?
tady https://www.czrso.cz/…hod-v-roce-2018/?…
to az tak nevypada
v 2018 u nas 62mrtvych/1mil, polsko 76, tedy o 20% vic. nic az tak zasadniho.
ale kdyz se podivas na trend, u nas od 2010 se pocet mrtvych snizil o 19%, v polsku o 25%.
a kdyz uvazis, ze od roku 2013 pocet mrtvych na silnicich u nas stahnuje = nesnizuje se (kupodivu s nastupem vlady StB-CSSD), tak nas polaci rychle dohaneji
Ono už to níž moc nemůže jít, jedno use to zastaví, to je krásně vidět na západncíh zemích, kdy už to jen stagnuje, stoprocentní eliminace by znamenala odstranění posledního faktoru - člověka :D V mém grafu je krásně vidět rapidní snížení v posledních letech, v těchto letech se také postavilo nejvíce km dálnic a nových silnic....
když potkám v Rakousku na dálnici stříbrný Passat s anténama řítící se velkou rychlostí je to... kdo asi. co mě udivuje je, že tihle chasníci podle vozového parku mají celkem hluboko do kapsy a přitom jim to riziko vysoké pokuty nevadí - v tom je obdivuju.
Předpokládám, že volí jednoduché vozy s levným provozem, protože s nimi točí tisíce km měsíčně, jsou to auta na jízdu do práce, co ty víš, co mají doma.. někdo třeba má i lepší. U nich jsou obrovské vzdálenosti, tak proto je taky tak oblíben Passat TDI z doby, kdy platil za etalon spolehlivosti.
v tom grafu vidis, ze u nas to jeste klesat kam ma
ale od roku 2013 vpodstate zadna zmena
podle me je duvodem duraz na represi a zadna prevence
a misto toho, aby byli aspon obcas na silnici videt policajti v oznacenych policejnich autech, tam v neviditelnych "tajnych" supech a oktavkach meri prekroceni rychlosti, nebo v policejnich autobusech nataceji ridice tiraku jako zvirata na safari
No, moc se to už snižovat nedá, ale to vůbec není o policii, myslím, že cesta je zlepšení infastruktury, protože dnes 50% času trávíš v kolonách a kdo spěchá, tak pak jede přes limit. Je to krásně vidět na D1, 20km 50-80km/h a pak všichni 160-200. Kdo jezdí třeba pracovně a potřebuje něc ostíhat, tak jede, k tomu stres a výsledek je za rohem...
U toho Polska je zajímavé právě to srovnání s výstavbou infrastruktury, protože to dost spolu statisicky koreluje, ale nevím, jak se tam vyvíjela legislativa, jestli také pomohl velký bratr s radarem, jako u nás, nebo ne.. už se tím dost dlouho nezabývám.
jsou ruzny vyklady na podjizdeni zprava, nektery to za prestupek nepovazuji.
kazdopadne zprava taky obcas podjizim, at na dalnici, nebo ve stoupacich pruzich na jednickach, ale podjet policajty (mimo obec), to sem si jeste netrouf :yes:
Technicky jsem najel do pravého pruhu, jel klidně a pokračoval 130tkou tak dlouho, až jsem se dostal před PČR (na které jsem na jejich úrovni opět troubil celou dobu, co jsem je míjel) a pak se zařadil před ně. Nebyl to žádná rychlá myška, bylo to klidné a trvalo to třeba 1 minutu.
Někde jsem totiž četl, že když se zařdím do pravého pruhu a pokračuji v jízdě, nejsem ten, kdo podjíždí, to je jako situace, že jedu v pravém pruhu třeba 5km a dojedu auto v levém, já pokračuji dál bez změny směru, on je ten, kdo páchá přestupek.
Co je správný výklad? Netuším, ale je to asi největší nešvar, který znám, včera jsem to zažil znovu na D1 s dodávkou zo Slovenska, toho jsem po 4. probliknutí taktéž podjel s klaksonem, za mnou další auta..
ja uz davno neblikam ani netroubim, mam pocit, ze nekteri do delaj zamerne ze te chtej nastvat, a kdyz troubis, tak jim jen udelas radost.
ja dam pravej blinkr a sporadane predjedu zprava. uz i manzelka si na to zvykla...
a pak jsou takoví, kteří se prostě nedívají tak často do zrcátek a takoví ti to tam jednou pošlou...
neříkám, že to nedělám, ale nejdřív dojedu, pak dám levý blinkr, chvíli blikám, pokud se nechystá uhnout, ještě najedou do pomalého pruhu způlky a pak teprve dotyčný prasečí záměr uskutečním, až když jsem si jist, že to není nepozornost, ale záměr.
ale hrdý na to nejsem.
Taky jako Mig nejdříve zkusím všechny prostředky od po chvíli opakovaném bliknutí dálkovými, přes blinkr do prava, až po klakson. Pokud i tak pokračuje v levém pruhu, je to úmysl a pak se vydám do pravého a za troubení podjíždím. Když už, tak ať to má s plnou parádou :)
To ovšem při přiblížení k autu poznáš dost rychle, kdo řídí, to je vyjímka... na ty taky netroubím a taky na asiaty, těm to promíjím, přišli z pralesa a tady najednou mají auto. A to nemyslím hanlivě, takhle řídí dost majitelů večerek.
no nevím, vidím ho přes roh a až jsem na jeho úrovni, můžu si ho prohlídnout... pokud to tedy není RHD auto, těch jsem taky potkal v Polsku dost, zjevně pořizovací cena hovoří, já bych s tím asi jezdit nechtěl:)
vzdycky musis pocitat, ze ti tam vlitne, tedy musis mit kam uhnout a mit pravou nohu na plynu a levou na brzde. tu by ale musel byt jeho zamer, aby jsi nestih zareagovat. samozrejme nemuzes podjiztech nekoho kdo jede 100 stopadesatkou ....
No ja som zas po nepríjemnej skúsenosti na trojpruhu prestal trúbiť. Už len bliknem a keď vidím, že nereaguje buď počkám alebo veľmi opatrne vezmem sprava. Totiž za mi na trojpruhu pred Prahou stalo, že v strednom pruhu šiel Ford Ka asi 80km/h ja 140 tacho a obiehala ma rýchlejšia skupina áut, tak samozrejme som zatrúbil zablikal a nič, Zprava som takú šialenú myšku robiť nechcel a po zabrzdení ma dobiehal autobus RJ v pravom pruhu. No a vtedy sa spametala vodička Ka-čka (predpokladám, že reakcia na mňa) a hodila to tam pod autobus, ktorý ledva dobrzdil. Tak som si hovoril, že by som nerád naviedol na nehodu nejakého vyklepaného začínajúceho vodiča a radšej sa zariadim bez toho aby som trúbil a dostával týchto vodičov do stresu, aj keĎ je to ich chyba...
To je dost specifická situace... důležité je koukat i na okolí mimo vás dva, ale 80 km/h na té trojproudovce je podezdřelé v prostředním pruhu... nevím, ale myslím, že ty si nic špatně neudělal.
Jo no, ja som počítal, že sa buď uhne hneď, alebo, že sa neuhne vôbec = X se***vé vedenie som nepredpokladal :D A napriek tomu, že keby ju ten autobus zobral ja som technicky v pohode, dosť by ma to sralo.
Ako ak te 80km/h v strednom pruhu extrém, tak to asi nejazdíš často D1 v špičke. Ja bohužiaľ áno a neexistuje nič horšie. Napríklad obľúbený manéver je keď pripájací pruh plynule prechádza do pruhu pre pomalé vozidlá veľa vodičov tá krátko prerušovaná čiara naľaká tak, že to do stredného pruhu neváhajú poslať v 50km/h. Takisto už neobieham v zúženiach ak to ide aspoň 60km/h po tom ako ma tam raz pritlačil kamión a pán mi potom tvrdil, že blbec som ja a ten, čo navrhol ten pruh lebo kamión sa v ňom NEDÁ udržať (asi iba ten jeho vtedy nešiel :D, ale už sa bojím odvtedy.
D1 jezdím jen párkrát do roka, naštěstí, ale ty zúžené pruhy jsou děs, jel jsem tam včera a docela předjížděl a málokterý kamion jede ke straně... taky se bojím tam najet, vždy za nějakým širším autem, kterých moc mimo dodávek nejezdí :D V tomhle mi vyhovoval služební Superb2, je užší, než konkurence a na tohle je přesně stavěný :D
Tak to ma nenapadlo = Sup2 + všetky jazvečíkové Škodovky sú vlastne nepochopené - ako Dácia má zvládať rozbité a poľné cesty kvôli domácemu trhu tak Škodovka má byť úzka aby sa s ňou dalo jazdiť po D1 :D
me se zase stalo, ze sem na klasicky jednicce ve stoupacim podjel zprava a strelec za mnou to vzal pres dvojitou plnou zleva a kdyz sem se vracel do levyho tak jsme se malem potkali, protoze ja nepocital, ze on bude predjizdet pres plnou, a on zas nepocital, ze ja budu podjizdet zprava.
nakonec jsem byl o 3 kapoty rychlejsi a vse tak dobre dopadlo :-)
koho upozornit? toho co jede za mnou??
dam pravej blinkr a koukam, jestli nas nekdo nebere zprava vsechny. vubec me nenapadlo, ze to nekdo vezme zleva pres dve plny a pak se skoro ve stejnou chvili budem zarazovat do stejnyho pruhu. dnes s tim ale uz pocitam.
vono to je trochu jako na lyzich. musis davat bacha, abys nesejmul ty pred sebou, nesmis udelat neocekavanej manevr, a musis koukat kolem sebe. jenze nekdy se v ty rychlosti a euforii stane neco, s cim ses jeste nesetkal a s cim nepocitas. treba kdyz zarezavas karvingovej oblouk, a najednou se k tobe pririti nekdo proti svahu
Stát se může, proto musíš předvídat, aby se to nestalo i za druhé... vím, že to vždy nejde, není to výtka, já třeba podjetí, nebo takový manévr, který není obvyklý dělám v klidu a né v euforii, ale někdy to nejde.
To je jako s motorkou, co jede extrémě rychle, stalo se mi to nedávno v Praze u Hlaváku, podjíždím auto (hezky v klidu naznačím do prava a vjedu do pruhu) a když jsem už skoro před ním, za mnou v zráctku vidím dálkové z motorky, která jede cca o 100 km/h rychleji, než je tam limit (50km/h, přičemž já jel cca 90, všude prázdno), stačím jen naznačit směrovkou a než změním směr, abych mu uhnul zpět do levého (naštěstí už jsem byl před autem, které jsem podjížděl), tak nás vzal mezi mnou a tím autem, že jsem nestačil zaeragovat.