Autofun
Arese
5
Dát 50 000 eur za tuto nehezkou dederónskou smradlavou krabici, to bych tedy takového nadšence chtěl vidět! Jistě, její příznivci budou argumentovat prostornou kabinou, velkým kufrem a komfortním odpružením, ale jinak to prostě byla automobilová tragédie už v době svého vzniku, která přesně zrcadlila úroveň bizarní komoušské klece jménem DDR. Přijít ještě v roce 1966 v Evropě s rodinným autem nižší střední třídy, které nemá ani samonosnou karoserii (!) a čtyřtaktní motor (dvoutatkní užraný tříválec měl dokonce původně chladič za motorem a brzdy byly původně bubnové i vpředu) (!), to je prostě naprostá zoufalost. Také po stránce designu to nebylo valné, karoserie typu 353 svou "elegancí" starému zakulacenému předchůci nesahala ani po ventilky. A ty spáry kolem kapoty a víka kufru, ty měly minimálně půl centimetru. K tomu ještě ven vystrčené blinkry a zadní svítilny... To muselo mít odpor vzduchu tak Cx=0,5! Kdysi jsem s tím jel a jízdní vlastnosti byly navzdory přednímu pohonu nic moc, auto se šíleně naklánělo na vnější přední kolo a k tomu ještě zastaralé řazení pod volantem (za příplatek později nabízeli i na podlaze, ale to se k nám bohužel nikdy nedostalo) a ten hrozný dvoutaktní zvuk.... Šílený byl i interiér s uboze působící přístrojovou deskou a vnitřními klikami dveří v podobě podivných knoflíků, chodících po zahnuté díře v plechu dveří pod okny... Celé toto "dílo" východoněmeckých soudruhů pak korunoval neuvěřitelně plechový zvuk zavíraných dveří, který zněl jako když někdo praští do prázdného plechového barelu pořádným kladivem... Prostě už jako dítěti, které se velmi zajímalo o auta, se mi Warťas vůbec nezamlouval, to už působila "automobilověji" i naše Š 105/120 (zejména její novější ročníky), nemluvě třeba o Zastavě 101, Dacii 1300, Fiatu 125p, a hlavně Ladě 2101-2107....
Treba dá na to pozerať realisticky. V porovnani so skodovicou to bola raketa.
Upornejsia, rýchlejšia, pohodlnejšia, priestrannejším.
A po dožití, stačilo zhodiť karosériu a vznikla úžasná bugina.
Výkony dvojtaktu boli famózne.
Samozrejme, stále berme do úvahy konkurenciu - s105-120. 😃)
Upornejsia, rýchlejšia, pohodlnejšia, priestrannejším.
A po dožití, stačilo zhodiť karosériu a vznikla úžasná bugina.
Výkony dvojtaktu boli famózne.
Samozrejme, stále berme do úvahy konkurenciu - s105-120. 😃)
No, "raketa" to možná byla při startu od semaforu ve srovnání se Š 105, ale ve vyšších rychlostech se tragická aerodynamika postarala o velmi chabou dynamiku v kombinaci s vysokou spotřebou, nemluvě o tom příšerném smradu z výfuku... 😄
Jak to, že to lidi vůbec přežili, jeden Warťas udělal víc bordelu než 100 Octávek TDI.
Když se podíváš na graf průměrné délky života, tak v česku do roku 60 pořád rostla, pak se ale růst zastavil, nárůst začal znovu až po roce 90. Zatímco v západní evropě rostla od války neustále. Komunistický průmysl měl určitě vliv na zdraví lidí, viděl jsem to bohužel i na vlastní rodině.
Ono jich ale nejezdilo tolik. Jinak ale souhlas. Ve světle toho co vypouštěla auta typu Wartburg jsou auta postižená dieselgate jsou superčistý ekologický auta. 😁
Východoněmecká města smrděla, byla to SÍLA.
Přesně tak, dodnes si pamatuju, jak mě z toho šíleného smradu z Trabantů, Wartbursgů a Barkasů při návštěvě Lipska či východního Berlína bolela hlava a škrábalo v krku. Tehdy prostě všestranně hnusná země a komoušký režim ještě fanatičtější a dogmatičtější, než v ČSSR. a to už je co říct.... 😒 :no: :no: :no:
On ten warťas bol fajn na rovinke, ale keď to zbadalo kopec ... ani tá škodovienka v kopcoch neexcelovala, ale warťas dupľom.
Tak zase na svoju dobu a socialistické možnosti bodoval priestorom, toľko miesta ponúkala možno už len Dacia.
Mámě rámová karoserie zachránila život, ve škodověnce by ji ten telegrafní sloup rozmáčkl, Warťas ten telegrafní sloup přelomil a mámě se skoro nic nestalo.
90 km v hodině, lesní zledovatělý úsek a už to jelo.
Bravo Warťas !!!
Potom otec měnil vnější karoserii.
90 km v hodině, lesní zledovatělý úsek a už to jelo.
Bravo Warťas !!!
Potom otec měnil vnější karoserii.
Tak to si nechte!
brendotu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.