Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Na prodej je Wartburg 353 s pouhými 426 kilometry na tachometru. Tipnete si cenu?

18 komentářů

Arese
Dát 50 000 eur za tuto nehezkou dederónskou smradlavou krabici, to bych tedy takového nadšence chtěl vidět! Jistě, její příznivci budou argumentovat prostornou kabinou, velkým kufrem a komfortním odpružením, ale jinak to prostě byla automobilová tragédie už v době svého vzniku, která přesně zrcadlila úroveň bizarní komoušské klece jménem DDR. Přijít ještě v roce 1966 v Evropě s rodinným autem nižší střední třídy, které nemá ani samonosnou karoserii (!) a čtyřtaktní motor (dvoutatkní užraný tříválec měl dokonce původně chladič za motorem a brzdy byly původně bubnové i vpředu) (!), to je prostě naprostá zoufalost. Také po stránce designu to nebylo valné, karoserie typu 353 svou "elegancí" starému zakulacenému předchůci nesahala ani po ventilky. A ty spáry kolem kapoty a víka kufru, ty měly minimálně půl centimetru. K tomu ještě ven vystrčené blinkry a zadní svítilny... To muselo mít odpor vzduchu tak Cx=0,5! Kdysi jsem s tím jel a jízdní vlastnosti byly navzdory přednímu pohonu nic moc, auto se šíleně naklánělo na vnější přední kolo a k tomu ještě zastaralé řazení pod volantem (za příplatek později nabízeli i na podlaze, ale to se k nám bohužel nikdy nedostalo) a ten hrozný dvoutaktní zvuk.... Šílený byl i interiér s uboze působící přístrojovou deskou a vnitřními klikami dveří v podobě podivných knoflíků, chodících po zahnuté díře v plechu dveří pod okny... Celé toto "dílo" východoněmeckých soudruhů pak korunoval neuvěřitelně plechový zvuk zavíraných dveří, který zněl jako když někdo praští do prázdného plechového barelu pořádným kladivem... Prostě už jako dítěti, které se velmi zajímalo o auta, se mi Warťas vůbec nezamlouval, to už působila "automobilověji" i naše Š 105/120 (zejména její novější ročníky), nemluvě třeba o Zastavě 101, Dacii 1300, Fiatu 125p, a hlavně Ladě 2101-2107....
Meky
Treba dá na to pozerať realisticky. V porovnani so skodovicou to bola raketa.
Upornejsia, rýchlejšia, pohodlnejšia, priestrannejším.

A po dožití, stačilo zhodiť karosériu a vznikla úžasná bugina.

Výkony dvojtaktu boli famózne.

Samozrejme, stále berme do úvahy konkurenciu - s105-120. 😃)
Arese
No, "raketa" to možná byla při startu od semaforu ve srovnání se Š 105, ale ve vyšších rychlostech se tragická aerodynamika postarala o velmi chabou dynamiku v kombinaci s vysokou spotřebou, nemluvě o tom příšerném smradu z výfuku... 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak to, že to lidi vůbec přežili, jeden Warťas udělal víc bordelu než 100 Octávek TDI.
westeros
Když se podíváš na graf průměrné délky života, tak v česku do roku 60 pořád rostla, pak se ale růst zastavil, nárůst začal znovu až po roce 90. Zatímco v západní evropě rostla od války neustále. Komunistický průmysl měl určitě vliv na zdraví lidí, viděl jsem to bohužel i na vlastní rodině.
ryccardo
Ono jich ale nejezdilo tolik. Jinak ale souhlas. Ve světle toho co vypouštěla auta typu Wartburg jsou auta postižená dieselgate jsou superčistý ekologický auta. 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Východoněmecká města smrděla, byla to SÍLA.
Arese
Přesně tak, dodnes si pamatuju, jak mě z toho šíleného smradu z Trabantů, Wartbursgů a Barkasů při návštěvě Lipska či východního Berlína bolela hlava a škrábalo v krku. Tehdy prostě všestranně hnusná země a komoušký režim ještě fanatičtější a dogmatičtější, než v ČSSR. a to už je co říct.... 😒 :no: :no: :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
On ten warťas bol fajn na rovinke, ale keď to zbadalo kopec ... ani tá škodovienka v kopcoch neexcelovala, ale warťas dupľom.
traveldrive
Tak zase na svoju dobu a socialistické možnosti bodoval priestorom, toľko miesta ponúkala možno už len Dacia.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mámě rámová karoserie zachránila život, ve škodověnce by ji ten telegrafní sloup rozmáčkl, Warťas ten telegrafní sloup přelomil a mámě se skoro nic nestalo.
90 km v hodině, lesní zledovatělý úsek a už to jelo.
Bravo Warťas !!!
Potom otec měnil vnější karoserii.
traveldrive
Myslím, že v bývalom socbloku jedno z lepších áut. napriek smiešnemu zvuku motora a neatraktívnemu dizajnu. My sme ho doma nikdy nemali, otec nechcel o dvojtakte ani počuť, ale tí, čo ho mali, vedeli svoje.
Arese
Tvůj otec měl velmi správný názor! 😉 :yes:
Desta
Tak to si nechte!
Avatar - SKAY
SKAY
Pěkný šrot.
traveldrive
Jejda, to sú zas rozumy. Ty by si si dnes kupoval také auto na jazdenie? Pre teba šrot, pre niekoho nostalgia a veterán. Ako zberateľský kúsok, prečo nie? Akurát tá cena je silne prestrelená.
Arese
Tak takový yongtimer fakt jedině za trest! 😒]
brendotu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.