Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je Wartburg 353 s pouhými 426 kilometry na tachometru. Tipnete si cenu?

Jan Zajíc Jan Zajíc 18. 8. 2020 • 15:40
41
18
Zobrazit náhledy (41)
Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 De Luxe Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353 Wartburg 353

Wartburg 353 patří mezi nejznámější auta někdejšího východního bloku. Spatřit ho v provozu je ale docela vzácnost.

A nikoli proto, že by nebyl vidět kvůli charakteristickému dýmu, který vypouštěl z výfuku do okolí, warťasy prostě ze silnic skoro zmizely. Neznamená to ale, že by se ztratily úplně, v inzerci lze pořád narazit na zajímavé exempláře na prodej.

Takže jestli na vás někdy padá (n)ostalgie, dá se s tím stále něco dělat. Občas lze dokonce narazit na mimořádně zachovalé kousky.

Výjimečný je v tomto ohledu bílý sedan v provedení de Luxe z roku 1983, který podle prodejce dosud najezdil jen 426 kilometrů!

Jde tedy o prakticky nové auto. V nabídce se také dočteme, že vůz je v původním stavu, bez jediného škrábance, se všemi dobovými doplňky a originální dokumentací. Dostupné snímky odhalují také "hnědo-cihlový" interiér a sedačky dosud zabalené v ochranné fólii.

"Nový" Wartburg 353 de Luxe je k mání v maďarském městě Kecskemét. Kromě toho, že jde o možná nejméně jetý warťas na světě, je také možná tím nejdražším. Prodejce totiž podle inzerátu žádá 49.999 eur, tedy asi 1,3 milionu korun.

Jeden hodně zachovalý a výrazně levnější kousek jsme ale našli také v české inzerci. Hnědý sedan z roku 1976 má za sebou dosud jen asi 6900 km a podle prodejce je ve stavu téměř nového vozu. Kromě výfuku má být všechno původní - včetně pneumatik, technického průkazu či registrační značky.

A cena? Majitel žádá 259 tisíc korun.

Pro připomenutí: Wartburg 353 se světu poprvé ukázal na lipském veletrhu v roce 1966 a ve výrobě vydržel až do roku 1988. O pohon se staral dvoudobý tříválec, který v případě verze 353-1, vyráběné od roku 1969, z objemu 992 kubických centimetrů dával 37 kW.

Wartburgy 353 se, jak známo, dovážely do Československa. Celkem jich zde bylo prodáno kolem 127 tisíc. V roce 1974 byla cena základního modelu 52.000 Kčs.

Související články

Témata
19. 8. 2020 21:19
Re: Dederón
Tak takový yongtimer fakt jedině za trest! :-[]
19. 8. 2020 21:17
Re: zaujimavy názor.
Tvůj otec měl velmi správný názor! ;-) :yes:
19. 8. 2020 21:15
Re: zaujimavy názor.
Přesně tak, dodnes si pamatuju, jak mě z toho šíleného smradu z Trabantů, Wartbursgů a Barkasů při návštěvě Lipska či východního Berlína bolela hlava a škrábalo v krku. Tehdy prostě všestranně hnusná země a komoušký režim ještě fanatičtější a dogmatičtější, než v ČSSR. a to už je co říct.... :-( :no: :no: :no:
19. 8. 2020 19:36
Re: zaujimavy názor.
Myslím, že v bývalom socbloku jedno z lepších áut. napriek smiešnemu zvuku motora a neatraktívnemu dizajnu. My sme ho doma nikdy nemali, otec nechcel o dvojtakte ani počuť, ale tí, čo ho mali, vedeli svoje.
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2020 12:16
Re: zaujimavy názor.
Mámě rámová karoserie zachránila život, ve škodověnce by ji ten telegrafní sloup rozmáčkl, Warťas ten telegrafní sloup přelomil a mámě se skoro nic nestalo.
90 km v hodině, lesní zledovatělý úsek a už to jelo.
Bravo Warťas !!!
Potom otec měnil vnější karoserii.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud