Novinky
twistedTSD
1
To zas bude mít SDA příležitost brečet ve všech médiích a volat po regulaci věku vozového parku.
Recyklujeme starší auta, myslím, že to zaslouží pochvalu 😊
Nebýt nás a celkově východního bloku, co by s těma ojetinama (po důchodcích jak mnozí prodávající tvrdí) na západě dělali. Tak je ještě hezky zpeněží a my co na nové nemáme, tak po nich rádi sáhneme. Moc jiných možností ani nemáme. Jinak dlouhé roky se píše že průměrný věk aut v CZ je vysoký. Bohužel žádná naše vláda pro omlazení vozového nic neudělala. Topolánkovu vládu, která zavedla eko poplatky rozhodně nepovažuji za krok, který by lidem nějak pomohl.
Nová auta díky lidem se zelenou kůrou mozkovou jsou čím dál dražší, zdražují i kvůli zdegenerovaným majitelům řidičských oprávnění, kteří se neumí udržet v pruhu, neumí zabrzdit, neumí poznat kdy jsou unaveni, neumí se věnovat řízení a tak je spousta zbytečných asistentů povinných.
Auta jsou čím dál řidičsky horší, nudnější a bezpohlavní přibližovadla, za to dražší a náchylnější.
Auta jsou čím dál řidičsky horší, nudnější a bezpohlavní přibližovadla, za to dražší a náchylnější.
To zase ne, že by byly řidičsky horší , pořád se i mezi mainstreamovými auty dají najít dobré kousky, dříve také byla 90 % jen přibližovadlo, i když můžeme nostalgicky vzpomínat na nějaká auta 90tek a namlouvat si, jak byla skvělá... některá ano, většina byla průměr 😊
A jak dlouho se budou dát najít? Dlouho to nebude. Bude jich čím dál tím méně.
Podívej se k Toyotě. Tam je to všechno bezpohlavní nudný přibližovadlo a nebo naopak neskutečný bomby jako GRMN a překabátěné BMW. Nic mezi. Jedině ještě yaris, který je alespoň k mání jako 1,5 6M, což nabídne určitou dávku zábavnosti na danou bídu dnešní doby. PSA to samé, lepší motorizace končí, co bude dál se neví, ale spekulace o tom, že v 3008 bude jen 1,5 HDI, 1,2 THP a hybrid nic dobrého nenaznačují. Zkrátka se vše k horšímu obrací.
Podívej se k Toyotě. Tam je to všechno bezpohlavní nudný přibližovadlo a nebo naopak neskutečný bomby jako GRMN a překabátěné BMW. Nic mezi. Jedině ještě yaris, který je alespoň k mání jako 1,5 6M, což nabídne určitou dávku zábavnosti na danou bídu dnešní doby. PSA to samé, lepší motorizace končí, co bude dál se neví, ale spekulace o tom, že v 3008 bude jen 1,5 HDI, 1,2 THP a hybrid nic dobrého nenaznačují. Zkrátka se vše k horšímu obrací.
GT86 - kolik se jich prodalo? O tom to je...
Kolik by se mělo prodat auta tohoto typu?
Tolik aby se je vyplatilo nabízet, což zřejmě není. O tom to je a nemůže za to žádnej "zelenej mužík", ale jen my tím že taková auta nekupujeme.
Takových aut se nikdy nekupovaly kvanta.
Na to, jak se tu kari a Arese neustále ohánějí těmi řidiči, a nezájmem jen mladé generace o auta, by se GT86 a podobné vozy měly prodávat po statisících. A ono to mezitím bude asi úplně jinak, a ve skutečnosti prostě trh pro podobná auta není. A není už roky. Spíš desetiletí.
To nemá nic společného ani s "mladou generací", ani s ekologií.
To nemá nic společného ani s "mladou generací", ani s ekologií.
Mladá generace nemá 800 tisíc a ta starší je málokdy dá do dvoudveřového RWD kupé. Ano, trh pro takové auto je malý, ačkoli by se v něm mnoho z nás chtělo projet. Ale nevím, jak to souvisí s tématem.
Ne, to jen volně navazuje na ta neřidičská a bezpohlavní auta z prvního příspěvku a na kariho demagogii o zelených a neschopných.
Realita je taková, že na prvním místě je cena, pak prostor, pak dlouho, dlouho nic, a někde v pozadí teprve jsou nějaké řidičské vlastnosti. To jen vy tady stále žijete v bublině, jak je to středobod světa.
Realita je taková, že na prvním místě je cena, pak prostor, pak dlouho, dlouho nic, a někde v pozadí teprve jsou nějaké řidičské vlastnosti. To jen vy tady stále žijete v bublině, jak je to středobod světa.
K čemu by byl mladé generaci dvoumístný RWD ? Já nejsem ještě tak starý, abych si to nepamatoval, ale od 18ti jsem toužil po kombíku, převezeš vše, vyspíš se tam.... až teď po třicítce jsem začal pošilhávat po něčem pro zábavu, ale jako druhém autě.
A to já naopak chtěl vždycky nějaké žihadlo. Pokukoval jsem po Calibře. Ale nakonec skončil jen u Kadetta 😁
Počkej, to si nerozumíme, v době mé puberty byly kombíky typu Audi RS6, Volvo V70T6, AMGčkové Mercedesy a podobné obludy 😁 To je samozřejmě ideál 😁
Můj první "ostrý kombík" byla Laguna 2 1.9Dci 88kw, ale na tu dobu to nebylo pomalé auto, byť značně vzdálená výše zmíněným... ale 200 jela a pro chudého studenta uměla i za 5,5 na sto, takže zbylo na pivo, naložil jsem kolo, spolužačky i basu piva 😁 😁
Můj první "ostrý kombík" byla Laguna 2 1.9Dci 88kw, ale na tu dobu to nebylo pomalé auto, byť značně vzdálená výše zmíněným... ale 200 jela a pro chudého studenta uměla i za 5,5 na sto, takže zbylo na pivo, naložil jsem kolo, spolužačky i basu piva 😁 😁
Pri 3008 a 5008 som pracne zistoval nejake konkretne cisla. Vybava , motorizacia, automat, tusim farba. Vysledok takyto. 2.0hdi je okrajova zalezitost u oboch tychto aut. Automat si vybera viac ako 75% zakaznikov u 3008 a viac ako 92% u 5008. Pricom u 5008 je 96% automatu u benzinovych motorov a a 91% u dizlovych. U 3008 je ten pomer manualu u dizlu vyssi cca 20%. 1.6puretech konci lebo emisie, 2.0hdi konci lebo nezaujem. Takze ako som rok dozadu vravel, ze sa nebudem cudovat ked zarezu ten dvojliter, tak tu uz vidime prve info. 50% vsetkych predajov 3008 tvori1.5hdi + automat. dalsich 30% si berie 1.2 v pomere 70% automat. Zvysok pripada cca 12% na 1.6 benzin a ostatok berie 2.0hdi. pricom ak by sme odratali vybavu GT, tak si ho "vyberie" len 4% zakaznikov. Inymi slovami co chcem cez tie cisla povedat - zakaznici preferuju 1.5 a 1.2, vsetko vyssie je uz okrajova zalezitost a automat doslova valcuje manual. To su vsetko preferencie zakaznikov - takze hladaj chybu u seba.
Ono taky Peugeot je silně neřidičky zaměřená automobilka. Alespoň posledních pár let. Tam se chodí kvůli vzhledu, který je lákavý a i mě se zamlouvá, ale převážné většině lidí je celkem jedno, co mají pod kapotou, tím spíše chtějí, nebo dokonce potřebují automat. Ale ono to není jen u Peugeotu, postupně se to rozrůstá u všech automobilek. Na vině jsou jak zvyšující ceny, což vede zákazníky k tomu, že raději silnější motorizace oželí, už jen proto, že často se dají kombinovat jen s vyššími výbavami, často jen s úplně nejvyšší a pak lidé zkrátka už nemají zájem o ízdu jako takovou. Pro ně je auto už jen prostředek pro přemístění a vyžadují co nejjednodušší "ovládání" , čím myslím, že spoléhají čím dál častěji na různé asistenty, řazení je vyloženě obtěžuje a chtějí si pohodlně sednou a s co nejmenší námahou (nutno podotknout že tím pádem i s co nejmenší zábavou) strávit cestu.
Ono "převážné většině lidí je jedno co mají pod kapotou" skoro u všech automobilek, ať si o tom tady myslíme co chceme. O tom není pochyb, plus mínus.
Nemohu uplně souhlasit, nová 508 se povedla, jezdil jsem 133kw HDI sedan s AT a musím říct, že ač mi icockpit nesedí, to auto jede dobře a skvěle vypadá, jedině mne trochu mrzela váhavější převodovka, mám tento motor ve svém autě s prehistorickou dvouspojkou a výjezdy z křižovatek dává podstatně akčněji, ale zvykl bych si.
Tak u 2.0HDI ani 1.6 benzínu manuál vůbec není, ne?
Jsem schopný dostat tahle čísla za Německo 2018 (2019 ještě není). Třeba Kodiaq:
- Nejprodávanější je 2.0TDI 140kW (6713), následované 2.0TDI 110kW (4741, z toho 2017 4x4), 2.0TSI 132kW (4468, vše 4x4) a 1.4TSI 110kW (2872, z toho 1576 4x4). 92kW a 176kW jsou okrajové... u toho BiTDI bych rád viděl čísla za 2019.
Jsem schopný dostat tahle čísla za Německo 2018 (2019 ještě není). Třeba Kodiaq:
- Nejprodávanější je 2.0TDI 140kW (6713), následované 2.0TDI 110kW (4741, z toho 2017 4x4), 2.0TSI 132kW (4468, vše 4x4) a 1.4TSI 110kW (2872, z toho 1576 4x4). 92kW a 176kW jsou okrajové... u toho BiTDI bych rád viděl čísla za 2019.
To se mi nezdá, že by bylo 2.0 HDi okrajové u 5008. Co vím, tak především nikdo nekupuje 1.2 PT. Do 3008 stačí 1.5 HDi a 1.2 PT, 1.6 byla povinně s automatem za nesmyslné peníze, jinak ale super motor, který s 3008 dokázal zacvičit.
Kromě toho se tu bavíme o SUV, z nichž jedno je spíše MPV a druhé je ideál tak pro ženskou do města. Jistě, že se nebudou prodávat v řidičsky zajímavých konfiguracích.
Kromě toho se tu bavíme o SUV, z nichž jedno je spíše MPV a druhé je ideál tak pro ženskou do města. Jistě, že se nebudou prodávat v řidičsky zajímavých konfiguracích.
Hmm... jako třeba Corolla je náhodou jeden z největších kroků kupředu v rámci třídy. Ani Camry není úplně marná.
Já osobně nutně nepotřebuji k zábavě atmosférický motor a manuál, ale když se podívám, tak u skoro každé značky se dá najít něco zajímavého, když to vezmu jen z mainstreamu a ty větší značky 😒br />
Alfa - Giulia, Giulietta, pořád velmi dobrá auta v rámci třídy a zábavná i s turbomotory
Citroen - dobře, tam asi nic pro mne 😁
Dacia - To je značka trochu jinak zaměřena
Fiat - tady si Arese pošmákne na Tipu, to je pravá řidičská extáze s manuálem a atmosférou
Ford - Skvělý Fokus i s 1.0EB, ST, Fiesta a FieSTa, mne baví i Mondeo, ale trochu jinak, obecně i "blbá" Kuga není marná na to, že je to krabice.
Honda - Výborný Civic se silným 1.5T a špičkový TypeR
Hyundai - Nko, klasické verze jsou nudné, ale jezdí dobře
Kia - Proceed GT, nevím jaké je Rio, ale v testech taky dostalo dost hvězd
Mazda - Mazda 3 jezdí dobře, manuál, atmosféra, tam je vše ještě OK pro puristy
Mitsubishi - supersport ASX, manuál a atmosféra, závodní rodinné auto 😁
Nissan - 370z? 😁 Jo, ten vyklidil pole
Opel - Insignia je skvělá, Astra i Corsa mne v této generaci nenadchávají, ale dají se koupit s MT.
Peugeot - 508 opět velmí nadprůměrné a dobře jezdící auto
Renault - Tady není o čem, Mégane RS, nové Clio je taktéž skvělé, to mne bavilo v RSline i s 1.0TCe a nastavitelným sportovním režimem
Seat - Modely Cupra
Škoda - Nové RS jistě nebude špatné, až se umoudří infotainmenty Okávky 😁
Toyota - Nová Corolla je hodně dobré auto, byť trochu jiné, Yaris příjde s MT a atmosférou, Camry taktéž, jen asi není zábavná. Mne se líbí i nová Ravka.
VW - Golf GTI je stálice
Alfa - Giulia, Giulietta, pořád velmi dobrá auta v rámci třídy a zábavná i s turbomotory
Citroen - dobře, tam asi nic pro mne 😁
Dacia - To je značka trochu jinak zaměřena
Fiat - tady si Arese pošmákne na Tipu, to je pravá řidičská extáze s manuálem a atmosférou
Ford - Skvělý Fokus i s 1.0EB, ST, Fiesta a FieSTa, mne baví i Mondeo, ale trochu jinak, obecně i "blbá" Kuga není marná na to, že je to krabice.
Honda - Výborný Civic se silným 1.5T a špičkový TypeR
Hyundai - Nko, klasické verze jsou nudné, ale jezdí dobře
Kia - Proceed GT, nevím jaké je Rio, ale v testech taky dostalo dost hvězd
Mazda - Mazda 3 jezdí dobře, manuál, atmosféra, tam je vše ještě OK pro puristy
Mitsubishi - supersport ASX, manuál a atmosféra, závodní rodinné auto 😁
Nissan - 370z? 😁 Jo, ten vyklidil pole
Opel - Insignia je skvělá, Astra i Corsa mne v této generaci nenadchávají, ale dají se koupit s MT.
Peugeot - 508 opět velmí nadprůměrné a dobře jezdící auto
Renault - Tady není o čem, Mégane RS, nové Clio je taktéž skvělé, to mne bavilo v RSline i s 1.0TCe a nastavitelným sportovním režimem
Seat - Modely Cupra
Škoda - Nové RS jistě nebude špatné, až se umoudří infotainmenty Okávky 😁
Toyota - Nová Corolla je hodně dobré auto, byť trochu jiné, Yaris příjde s MT a atmosférou, Camry taktéž, jen asi není zábavná. Mne se líbí i nová Ravka.
VW - Golf GTI je stálice
Tak je jasné, že že dne na den vše nevymizí. Ale výběr bude čím dál slabší. S každou novou generací. Naštěstí doba obměny je cca 5-6 let, tak to ještě chvíli trvat bude. Vždycky přijde alespoň jedno normální provedení, což cely cyklus ještě prodlužuje. Ale co si budeme nalhávat, lepší už to nebude.
Když já si pořád myslím, že si jen namlouváme, že ty starší auta byla lepší. Je to jako vzpomínání na mládí, taky pořád říkám, že zlatý devadesátky, ale ono je to růžové jen v té vzpomínce.
Nedávno jsem tu uváděl takový příklad auta snů z mládí. Až asi někdy před rokem a něco jsem měl tu čest se svézt s takovou ikonou konce milénia E46 s R6 (323 sedan 125kw a AT), to auto je nádherné, dobře se řídí, má tu "auru geniality starých časů" a punc sportovnosti, což mu nelze upřít i při jízdě, ale v tu dobu jsem měl služební Superb II 2.0 TDI o totožném výkonu 125kw a musím smutně konstatovat, že i když zatáčel ochotně asi jako žebřinák, kroutil se a drncal, tak na dálnici by té 323 vyprášil kožich a mezi auty bylo jen cca 10 let rozdílu a 2 válce méně.
Pak jsme na našem testu na letišti měli 180kw 3.0R6 Outback s AT, který na stovku silně nestíhal na 132kw 2.0 AT turbodiesel a ještě brutálněji nestíhal na 132kw turbobenzín, obojí samozřejmě R4 . Při vyšších rychlostech už se to srovnalo, ale i tak ten pokrok nelze zastavit, dnes na tehdejší dvoulitr stačí litrové turbomotory, to je fakt... je to smutné, mne také baví točit atmosférický motor s manuálem (tady mi Lamal už navždy zasadil brouka do hlavy s Renaultím dvoulitrem, který je geniální), ale slepě tvrdit, že je vše nové špatné, to taky nelze, z výčtu aut jsem zapoměl na skvělý SwiftSport, který se pořád nově vyrábí a i s turbomotorem je to auto, které pobaví a je sakra rychlé.
Nedávno jsem tu uváděl takový příklad auta snů z mládí. Až asi někdy před rokem a něco jsem měl tu čest se svézt s takovou ikonou konce milénia E46 s R6 (323 sedan 125kw a AT), to auto je nádherné, dobře se řídí, má tu "auru geniality starých časů" a punc sportovnosti, což mu nelze upřít i při jízdě, ale v tu dobu jsem měl služební Superb II 2.0 TDI o totožném výkonu 125kw a musím smutně konstatovat, že i když zatáčel ochotně asi jako žebřinák, kroutil se a drncal, tak na dálnici by té 323 vyprášil kožich a mezi auty bylo jen cca 10 let rozdílu a 2 válce méně.
Pak jsme na našem testu na letišti měli 180kw 3.0R6 Outback s AT, který na stovku silně nestíhal na 132kw 2.0 AT turbodiesel a ještě brutálněji nestíhal na 132kw turbobenzín, obojí samozřejmě R4 . Při vyšších rychlostech už se to srovnalo, ale i tak ten pokrok nelze zastavit, dnes na tehdejší dvoulitr stačí litrové turbomotory, to je fakt... je to smutné, mne také baví točit atmosférický motor s manuálem (tady mi Lamal už navždy zasadil brouka do hlavy s Renaultím dvoulitrem, který je geniální), ale slepě tvrdit, že je vše nové špatné, to taky nelze, z výčtu aut jsem zapoměl na skvělý SwiftSport, který se pořád nově vyrábí a i s turbomotorem je to auto, které pobaví a je sakra rychlé.
A to jsi vybral ta nejlepší auta tehdejší doby. Pak vezmi nějaký mainstream z přelomu tisíciletí, a nostalgie jde stranou. Kompletně. A je jedno, zda to bude Golf, Astra či Octavia, ta auta jsou vůči dnešní době totálně mimo. I Focus bude naprosto mimo. Ano, ve své době revoluce, dnes to nestojí za řeč.
Mimo ne, Fokus beru pořád mezi to nejlepší ve své třídě své doby (stejně jako třeba ta E46 už tu vždy zůstane jako Ikona) a pořád jezdí dobře, pokud je v dobrém stavu, ale asi na denní jízdu bych ho za nový Fokus nevyměnil. A tak to bude s dalšími auty, o kterých píšeš, Golf 4, Astra G, pořád jsou to moderní auta s kterými se dnes dá jezdit, ale postavit před 100 lidí obyčejné verze těchto aut a jejich nové modely, myslím, že drtivá většina sáhne po tom novějším, protože bude jezdit lépe.... samozřejmě jsou tu ostré verze, jako R32Golf, P206 RC, Clio 172, FieSTa 150, FokusST170/RS1, ale to jsou spíše unikátnější vozidla a já osobně bych některé z těchto mainstreamových raket upřednostnil před jejich modernějšími verzemi i když mohou být pomalejší.
U Golfu je spíš smutné srovnání se sedmičkou. Kamarád zrovna kupuje a fakt mě nenapadlo, proč ho motivovat k příplatku za 8, když 7.5 je full package bez větších slabin.
Co mi chybí z dávných dob, když zabychařím, jsou sportovní verze ve střední třídě. Insignia OPC, ST220, R36 (to se teď zčásti vrací)... tomu aspoň říkám vlajková loď.
Co mi chybí z dávných dob, když zabychařím, jsou sportovní verze ve střední třídě. Insignia OPC, ST220, R36 (to se teď zčásti vrací)... tomu aspoň říkám vlajková loď.
Nemůžu si pomoc, ale auta mi přijdou spíše stále levnější, ať nová či ojetá. Taky jich je stále více viz článek.
PS: myslím, že i dobrý řidič pomoc asistentů někdy ocení, je jedno či ESP a nebo automatické brždění.
PS: myslím, že i dobrý řidič pomoc asistentů někdy ocení, je jedno či ESP a nebo automatické brždění.
Záleží, jak se na to díváš. V absolutních číslech jsou auta dražší a dražší. Relativně vůči platům se tak nějak drží, možná mírně zlevňují.
Relativně vzhledem k NOMINÁLNÍM platům možná. Vzhledem k reálné kupní síle jsou nová auta dražší a dražší.
Pamatujete kolik stála Fabia 1?
Ano. V základu spadla na cca 210t. ceníkových. Původně začínala někde na 250t.
Dneska je za 280 a je v tom klima + další. A kolik byl plat v době Fábie 1?
Auta jsou dnes levná.
PS:210 to byl tak junior, ne?
Auta jsou dnes levná.
PS:210 to byl tak junior, ne?
Ta byla ale nejlepší.... dosud asi nejlépe vyrobené auto Bsegmentu... sice nejezdila nejlíp, ale kvalita tam byla.
Jako slovo kvalita bych ve spojení s Fabií úplně nevytahoval.
Ale řekněme to jinak - Fabia I byla jednoduché, bytelné a dobře opravitelné auto. Při vhodné péči garážová trvalka.
Ale řekněme to jinak - Fabia I byla jednoduché, bytelné a dobře opravitelné auto. Při vhodné péči garážová trvalka.
Nezlob se na mne, ale které jiné auto B segmentu v té době a i po té době nabídlo tak kvalitní interiér, nemyslím teď verze Junior, ale ty běžnější verze.
Dnes té Fabii mužeme vyčítat, že třeba tak dobře nezatáčí (hlavně s těžkým turbodieslem), že rezne, ale na svou dobu to bylo nadprůměrné auto. Jasně, nemělo tak dobrou ostrou verzi, i když semnou 9 z 10ti vesnických buranů s Fabií RS TDI nebude souhlasit, tak konkurence byla dál (a to jsem s tím jel a na tak lehké auto RS 96kw bylo slušné, stejně jako sériová 74kw)..mnohem dál... někteří doboví konkurenti v Bsegmentu nenašli přemožitele ve své třídě do teď.
Dnes té Fabii mužeme vyčítat, že třeba tak dobře nezatáčí (hlavně s těžkým turbodieslem), že rezne, ale na svou dobu to bylo nadprůměrné auto. Jasně, nemělo tak dobrou ostrou verzi, i když semnou 9 z 10ti vesnických buranů s Fabií RS TDI nebude souhlasit, tak konkurence byla dál (a to jsem s tím jel a na tak lehké auto RS 96kw bylo slušné, stejně jako sériová 74kw)..mnohem dál... někteří doboví konkurenti v Bsegmentu nenašli přemožitele ve své třídě do teď.
Tady typek rikal ze stredni trida, tedy ta ktera se na prumernem veku vozoveho parku v zemi podili nejvic, ma na auto za milion a jeste na elektro aby byl svet hezci. A my mame holou *** ale nechceme si to priznat. Takze ty stovky aut co stoji podel obrubniku v cene od 50 do 500 tis jsou asi jen makety.
Ten uvedený údaj - stáří přes 15 let - je naprosto k ničemu. Zásadní je, kolik km jak které auto najede. Někde jsem nadávno četl, že to někdo reálně měřil (kamerami a tuším vzorek 60 tis. aut) a stará auto skoro nic nenajezdí a po silnicích jezdí převážně auta s Euro 5 a 6.
Taky záleží na tom, kde to měříš. V Praze nejspíš v provozu moc stará auta nepotkáš, naopak v jihočeské krajině je trojková oktávka pomalu jednorožec.
https😐/www.idnes.cz/…357_automoto_fdv
Tad o tom psali. Tech 15 let je jen nic nerikajici cislo. Podstatny je co jezdi po silnici a to je 8.5 roku
Tad o tom psali. Tech 15 let je jen nic nerikajici cislo. Podstatny je co jezdi po silnici a to je 8.5 roku
Ačkoli se politici a různé svazy zase budou křižovat, nevidím na tom vůbec nic špatného. Jednomu našemu autu bude brzo dvanáct let a ono slouží a jezdí. A navíc je ekologické.
Problémem je OBNOVA vozového parku. TA je u nás nedostatečná. Podíl nově prodaných vozů je silně pod hodnotou v západních zemích. A pokud už někdo kupuje nové, je to vesměs "firma".
Píšu to tu neustále, reálná kupní síla u nás jde do kytek a nový vůz se stal devizou "služebních vozů" a devizou vyšší vrstvy. A TO je zle. Pokud střední vrstva obyvatel nemá na nové, tak to s tímhle číslem půjde stále jen výš a výš.
Píšu to tu neustále, reálná kupní síla u nás jde do kytek a nový vůz se stal devizou "služebních vozů" a devizou vyšší vrstvy. A TO je zle. Pokud střední vrstva obyvatel nemá na nové, tak to s tímhle číslem půjde stále jen výš a výš.
S tim ciste subjektivnim hodnocenim, ktere se tyka jinych lidi bez nekam. Co ti je po tom, jak casto kupujou lidi auto? Jaky nedostatecny? Budes mi stat za zadkem a po trech letech prijde zdvizeny ukazovak a heslo - kup nove? I kdyby to bylo po 15 letech, tak do toho nikomu nic neni.
Pro mnoho lidi je auto vec, ktera zajisti presun z bodu A do bodu B. Je jim uplne jedno, jestli jedou rocnim nebo desetiletym autem. Dulezite je, zda auto spolehlive slouzi svemu ucelu. Budes jim vnucovat to svoje nedostatcne?
Pro mnoho lidi je auto vec, ktera zajisti presun z bodu A do bodu B. Je jim uplne jedno, jestli jedou rocnim nebo desetiletym autem. Dulezite je, zda auto spolehlive slouzi svemu ucelu. Budes jim vnucovat to svoje nedostatcne?
Nikomu nehodlám nic nutit. Faktem prostě je, že v západní Evropě je poměr nově pořizovaných vozů výrazně vyšší než u nás. Proto vozový park v západní Evropě stárne/ jinak než ten náš.
A to vůbec není o tom, že bych někomu vnucoval pořizování nového vozu. Tvrdím to neustále - jestli se někdo stará řádně o svůj vůz, neměl by být šikanovaný (poplatky za přepis, ekoplakety, cena parkování, povolení vjezdů...).
A to vůbec není o tom, že bych někomu vnucoval pořizování nového vozu. Tvrdím to neustále - jestli se někdo stará řádně o svůj vůz, neměl by být šikanovaný (poplatky za přepis, ekoplakety, cena parkování, povolení vjezdů...).
Jestli to ale nebude zase zkreslenou statistikou. V CR je totiz celkem moda v soukromym sektoru kupovat treba rocni nebo dvouleta. Coz je pro majitele prakticky fuk jestli mas novy nebo rocni. Mas to samy auto ale vyrazne usetris pri nakupu, ovsem ve statistice ti to figuruje jako ojetina.
jedni na nové nemaj a druzí ho nechtěj, protože netouží po tříválci s milionem ekokurvítek, mizernou výdrží, na kterém si už sami nic neudělaj 😄
Osobně nechápu proč si někdo udržuje nějaký starý krám, pokud nejsou jediný vyložený důvod finance ... Co jsem ze starého auta přesedlal na nové (prostě modernější) už bych neměnil ani náhodou ... ať už jde o nějaké jízdní vlastnosti, komfort, tak třeba hlavně i bezpečnost , či výbavu na usnadnění a zpříjemění jízdy, ať už jde o prkotinu jako asistent rozjedu do kopce, tempomat , parkovací kamera, či navigace přímo v autě ... atd.. atd...
Já jezdím dost i dálky a tyhle věci všechny často využívám a navíc mám na to asi štěstí ale za 4 roky už se mi poštěstilo zdemolovat dvě auta kdy do mě vždycky někdo napálil (Nebyla to moje vina) a jsem moc rád že to byly už novější auta a vyvázl jsem v pohodě , mít takovou Felicii kterých jezdí dneska ještě spousta, tak kdo ví jak bych dopadl ...
Teď právě čerstvě po takové bouračce zase měním auto a do 6 let stáří úplně v klidu do 200 000 se vejdu a do staršího bych v životě nešel ...
Já jezdím dost i dálky a tyhle věci všechny často využívám a navíc mám na to asi štěstí ale za 4 roky už se mi poštěstilo zdemolovat dvě auta kdy do mě vždycky někdo napálil (Nebyla to moje vina) a jsem moc rád že to byly už novější auta a vyvázl jsem v pohodě , mít takovou Felicii kterých jezdí dneska ještě spousta, tak kdo ví jak bych dopadl ...
Teď právě čerstvě po takové bouračce zase měním auto a do 6 let stáří úplně v klidu do 200 000 se vejdu a do staršího bych v životě nešel ...
To co popisuješ maj i stará auto.
Mam 8 let starou káru a tohle všechno má a měl to i rok starší model, což už bude za pár měsíců 10 let staré auto. I tam si mohl mít Hill asistetnt, adaptivní tempomat, blind spot monitoring, forward collisision alert, duální klimu, parkovací kameru, navigaci Garmin atd.
Takže nevím proč si kupovat každé 4 roky nějakou moderní plečku, když to maj i 10 let starý káry. A jako bonus maj i motor, což je taky bezpečnostní prvek, ne nějakou zdechlou 1,4 vyhnanou turbem 😄
Mam 8 let starou káru a tohle všechno má a měl to i rok starší model, což už bude za pár měsíců 10 let staré auto. I tam si mohl mít Hill asistetnt, adaptivní tempomat, blind spot monitoring, forward collisision alert, duální klimu, parkovací kameru, navigaci Garmin atd.
Takže nevím proč si kupovat každé 4 roky nějakou moderní plečku, když to maj i 10 let starý káry. A jako bonus maj i motor, což je taky bezpečnostní prvek, ne nějakou zdechlou 1,4 vyhnanou turbem 😄
Upřímně řečeno mě to nepřekvapuje. Lidé prostě nemají na to, aby si kupovali nová auta, tak jezdí těmi starými. Já třeba na své nové auto (5 let starou ojetinu) šetřil hrozně dlouho. Do té doby jsem jezdil dalo by se říct vrakem, který jen se štěstím prošel poslední technickou. To auto jsem měl skoro 20 let. Říkal jsem si, že ho alespoň zkusím prodat na díly, ale to se mi moc nepovedlo, takže se o jeho osud nakonec postaral tento kovošrot https😐/www.kovosrot-suda.cz/