Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průměrné stáří osobních aut v ČR v pololetí přesáhlo 15 let

ČTK
Diskuze (70)

Průměrné stáří osobních aut na českých silnicích se letos v pololetí proti konci minulého roku zvýšilo o 0,18 roku na 15,11 roku, a překonalo tak patnáctiletou hranici. Důvodem je zejména nedostatečná obnova vozidel a dovoz starých ojetých aut ze zahraničí.

Počet osobních vozů se za šest měsíců zvýšil o 64.085 na 6,054 milionu. Ve stejném období si lidé dovezli 14.592 aut starších 15 let, což představuje více než pětinu celkového importu ojetin.

Nejstarší kategorií jsou stále motocykly. Více než 1,2 milionu registrovaných motocyklů je v průměru starých 33,5 roku. Následují traktory se stářím 32,6 roku. Naopak nejmladší jsou lehké užitkové vozy s průměrem 13,2 roku.

Jedinou kategorií, ve které se počet registrovaných vozidel snížil, jsou autobusy. Jejich stav klesl o 1340 vozidel na 20.365 vozů. Průměrné stáří se ale zvýšilo o 0,18 na 14,69 roku.

ČTK
Diskuze (70)

Doporučujeme

12. 12. 2021 21:58
Vraky na silnicích
Upřímně řečeno mě to nepřekvapuje. Lidé prostě nemají na to, aby si kupovali nová auta, tak jezdí těmi starými. Já třeba na své nové auto (5 let starou ojetinu) šetřil hrozně dlouho. Do té doby jsem jezdil dalo by se říct vrakem, který jen se štěstím prošel poslední technickou. To auto jsem měl skoro 20 let. Říkal jsem si, že ho alespoň zkusím prodat na díly, ale to se mi moc nepovedlo, takže se o jeho osud nakonec postaral tento kovošrot https://www.kovosrot-suda.cz/
Avatar - Barrichello
27. 8. 2020 13:17
Re: Proč staré auto?
To co popisuješ maj i stará auto.

Mam 8 let starou káru a tohle všechno má a měl to i rok starší model, což už bude za pár měsíců 10 let staré auto. I tam si mohl mít Hill asistetnt, adaptivní tempomat, blind spot monitoring, forward collisision alert, duální klimu, parkovací kameru, navigaci Garmin atd.

Takže nevím proč si kupovat každé 4 roky nějakou moderní plečku, když to maj i 10 let starý káry. A jako bonus maj i motor, což je taky bezpečnostní prvek, ne nějakou zdechlou 1,4 vyhnanou turbem :-)
27. 8. 2020 11:48
Proč staré auto?
Osobně nechápu proč si někdo udržuje nějaký starý krám, pokud nejsou jediný vyložený důvod finance ... Co jsem ze starého auta přesedlal na nové (prostě modernější) už bych neměnil ani náhodou ... ať už jde o nějaké jízdní vlastnosti, komfort, tak třeba hlavně i bezpečnost , či výbavu na usnadnění a zpříjemění jízdy, ať už jde o prkotinu jako asistent rozjedu do kopce, tempomat , parkovací kamera, či navigace přímo v autě ... atd.. atd...
Já jezdím dost i dálky a tyhle věci všechny často využívám a navíc mám na to asi štěstí ale za 4 roky už se mi poštěstilo zdemolovat dvě auta kdy do mě vždycky někdo napálil (Nebyla to moje vina) a jsem moc rád že to byly už novější auta a vyvázl jsem v pohodě , mít takovou Felicii kterých jezdí dneska ještě spousta, tak kdo ví jak bych dopadl ...
Teď právě čerstvě po takové bouračce zase měním auto a do 6 let stáří úplně v klidu do 200 000 se vejdu a do staršího bych v životě nešel ...
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 23:36
Re: A bude hůř
Dobře, ale teď srovnej, za kolik platů si koupí Fabii Němec a za kolik Čech. To, že už nemáme mzdy na porevoluční úrovni, nepovažuji za důvod ke spokojenosti.
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2020 23:31
Re: A bude hůř
U Golfu je spíš smutné srovnání se sedmičkou. Kamarád zrovna kupuje a fakt mě nenapadlo, proč ho motivovat k příplatku za 8, když 7.5 je full package bez větších slabin.

Co mi chybí z dávných dob, když zabychařím, jsou sportovní verze ve střední třídě. Insignia OPC, ST220, R36 (to se teď zčásti vrací)... tomu aspoň říkám vlajková loď.