Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dovolená s kabelem: Jak jsme cestovali s plug-in hybridem k moři

116 komentářů

OlomoucPrujem
No s rodinou tam jet, a resit tyhle vylomeniny, to potes perdel.
Othello
Jestli jsem četl správně, jediné co museli řešit bylo vyskakující plato v kufru. Navštěvovat nabíječky určitě nebylo nezbytné
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale ten typický jižní přístup mě pobavil. Nefunkční nabíječky, blokované nabíječky... Před pár lety v Itálii to bylo podobné i s čerpačkami. Auta odstavená na bezobslužných benzinkách a lidi nikde, benzinky nefunkční, nebo nechtěly číst platební karty...
ryccardo
Jako jet nekam dal s EV je tak pro dobrodruhy. Normalni clovek by se o to nepokousel ale PHEV ma vyhodu ze muzes jen tankovat a nikde nedobijet. Prekvapuje me nizka spotreba kterou bych prisuzoval prave silnymu atmo motoru ktery dokaze i po dalnici pohybovat autem aniz by mu to cinilo obtize a k tomu mu obcas pomuze elektro motor 4.1 litru je luxusni spotreba na kterou by se zadnej spalovak nedostal. Moc pekny a zajimavy test. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad 1 věta http😐/enviweb.cz/rss/220831

Hodně krát si ten odkaz už dostal
ad NORMÁLNÍ = tam je asi ta podstata = ty tim myslíš JÁ JÁ JÁ

ad 2 silný atmo 2,5 = fajn změna názoru = ford okopčil Toyotu = a dobře :yes:
ryccardo
Ano diky. To je presne ten dobrodruh o kterem pisu. S velikou davkou stesti a dobrym planovanim cesty se lze dostat i do Chorvatska ale nesmi se nic pos...at. Jet jinou, treba tuhle trasu co dali s tim hybridem, tak je v hajzlu. Nabijecky se kteryma pocitali obsazeny nebo nefunkcni. Takze EV do mesta a okoli. Pripadne kvalitne naplanovat trasu a obrnit se trpelivosti. S hybridem se muzes vydat kam chces a nemusis se bat ze pro tebe nekam pojede odtahovka.

Ja nikdy slabym motorum nefandil a radsi silnejsi motor. Takze zadna zmena nazoru. To tobe slaba motorizace staci pze stejne vic jak 130 nemuzes.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsem extra fanda EV ale formulace JEN do města je nesmysl = lidi už roky jezdí delší trasy mezi Kanadou a USA dneska už i po Číně atd = jim i mě to přijde normální

Jel si už ty delší cestu než Chorvatska?

Já měl vždy silnější motor než ty 😄

Ale to že většinou nejezdím přes ca 140 km/h = to je fakt. Ty snad jo?
ryccardo
Nejdal Lucembursko a pak nekolikrat cesty do 1000 km za den takze plus minus jako to Chorvatsko. Jako proc te to zajima?

Podivej se na procentualni podil EV a pak si vezmi o jaky jednotky pripadu se jedna. Takze pokud se s EV vyda nekdo dal nez 200 km tak je to naprosta vyjimka. Nicmene i takovi dobrodruzi a nadsenci existuji. Nerikam ze za 10 let to nebude celkem bezny jev ale dneska je to vysadou par nadsencu cestovat velky vzdalenosti s EV.

Jezdim normalne Na okresce do 110 kdyz to je bezpecny a dalnice do 160. Malokdy vic. Spis jen kdyz se chci svezt rychle a neni kolem nikdo kdo by me zmeril. Zridka pres 200. To uz jen pro radost z jizdy a musim byt na dalnici sam. Ale stvalo by me kdyby me auto nejelo vic jak 160. To umi kde jaka 3 valcova fabie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak ty si se byl podívat na nejhezčí balkón Evropy? Lucembursko Praha jde i vodíkovým autem = už dneska, s EV absolutně no problem = s 1 pauzou někde u McDonald's apod. Lucid Air nebo nový baterky Toyoty dokonce na jeden zátah = ale ta pauza po 3-4 hodinách je stejně vhodná

Ta naprostá výjimka sou už miliony lidÍ = a bude hůř :😉
U nás komunista estébák kvůli VLASTNÍM ZÁJMŮM prodeje ropných paliv a adBlue do lidi tlačí..
Bohužel díky tomu NĚMU sme v infrastruktuře na předposledním místě

S touhle svou maximální rychlostí si trochu upravil dřívější že RAV a Camry apod jsou pro tebe kvůli maximálce nepoužitelná auta = jo tohle je normální

Ale ro jezdí hravě i ten 100kW hatchback 1.8 proč by taky neměl jezdit? Tabulku výkonů německých aut sem tu dával hodně krát DRSNÁ realita žejo
ryccardo
Rav je hnusna krabice, ale Camry ma moc peknou siluetu. Jak bych nechtel suv, tak sedany se mi libi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale o to co se TI LÍBÍ nejde že? Jde o ten stejnej pohon 2,5 litr hybrid = a že 160kW tvé potřeby s velkou rezervou pokrývá = v Highlanderu co přichází i na náš trh má 244 koní

A že přes ÚMYSLNÉ dneska už VÝRAZNÉ zaostávání v infrastruktuře z důvodu byznysu soukromé vlastní firmy = jde jezdit Česko -Lucembursko už dneska bez problémů nejen na elektřinu ale i na vodík

EDIT zatáčky i odpich má lepší ten 100kW hatchback, ale co bys na Prahu a Středočeský kraj koupil ty? Ani ve 4. roce nevím co lepšího = poraď
ryccardo
Na elektrinu a vodik to bude bezny mozna tak za 10 let. Dneska vyhradne benzin, nafta, plyn.
ryccardo
Jiste ze jde o to co se mi libi. Jaky motorizace ma Rav a Highlander me je totiz uplne ukradeny. Tyhle krabicoidni nemotorny gaziky me absolutne nezajimaji.
Badsworth
Myslím že až takový problém to u modernícho elektrmobilu není😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - _Karel_
_Karel_
A stejně to některým ústa nezavře.
Výsledek výrazně lepší než bych čekal :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.... proste takyto plugin je asi najschodnejsia nahrada za dizel ( na najblizsiu dekadu ) ... za dizel ktory uz coraz menej preferuju automobilky nielen v triede mensich aut ale aj v triede vacsich SUV co si vsimam.... len skoda tych cien... ale hadam sa to nejako upravi casom ked pluginy uz budu vcelku bezny jav na cestach ... ved ani digitalne fotaky v case vzniku neboli lacne ... ani prve notebooky... a tak verme ze sa dozijeme toho ze aj nejake to mestke elektro ci plugin premiestnovadlo bude aj do pol mega .. SUV povedzme do mega .... technologie uz na to su... uz len to nejako poriesit aby aj vlk bol syty ( biznis frcal ) aj ovca ( zakaznik to akceptoval financne ) bola cela....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky bych od SUV čekal víc. V tomhle musím říct, že super. Ještě mohli aspoň říct, kolik vlastně natankovali. Co jsem pochopil, tak vše je odečteno z PP.
Nicméně i kdyby to bylo pár deci nahoru, tak diesel tohle dá horko těžko.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jenže s dieselem se lepe jezdí :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdo by chtěl na barel ropy ujet víc km = když lze i míň = na naftu 😄
Kdo by chtěl jezdi a palivo za tržní ceny = když lze na dotovaný 😁
Kdo by chtěl levnější lehčí spolehlivější motor s vyššími výkony = když.. je tu ve vsem horší vznětový :-!

No Áda přece :yes: 😲
h.onzyk
On i Rasťo když testoval plug-in 3008, končil test s tím, že to vlastně ani není potřeba nabíjet ze zásuvky https😐/www.youtube.com/watch?…
IPace
zalezi na jizdnim prumeru, pokud se s autem jezdi denne do prace a je kde nabijet, je to nejidelanejsi moznost, jinak je to proste hybrid s vetsi baterkou ktera umoznuje tedy i lepsi rekuperaci nez jake se dosahne u bezkabeloveho hybridu kde se docela casto narazi prave na limit baterie ikdys by slo jeste rekuperovat

pisu to tu roky ze tohle desetileti mezi 2020-2030 bude patrit plug-in hybridum ktere lidi postupne nauci jake to je jezdit na elektrinu, vesmes podobne se ucime prubezne s novyma autama a jejich novejsima technologiema, bohatsi si to uzivaji o neco drive, nasledne se to dostane do sfer stredni tridy a nakonec bazarove k nejchudsim motoristum, proste tak jako s ostatnim atechnologiema v automotive
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pl,ug by možná naučil, ale pořád jsou tu příšerné ceny,
když si musí vozit dvojí nádobíčko ............ :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tržní cena benzín hybridů vs tržní cena paliva pro diesly = a je to

Zajímavé jak TAK jednoznačná věc jako prostě TRŽNÍ CENY vyvolává = odpor urážky a :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale stylem klidného řidiče....to je nutné podotknout... sice přes Rakouské dálnice s jejich fotopastmi taky nejezdím rychle, tak Chorvatskem se dá někdy projet i svižněji.
ProchyTom
“důchodce ve smartech naopak nemilosrdně předjíždíme.


Když konečně dojedeme na první nabíječku v Biogradu na Moru, je zablokovaná spalovacími vozy. Ve Splitu je sice volná, ale nefunguje, i když v aplikaci Chorvatského Telecomu svítí zeleně.


Během cesty na jih se nám tak podaří nabít jen jednou, ve Splitu, a to pouze asi na 30 %.


Skutečnost je taková, že kuga dost podvádí.

Žádná z pěti navštívených nabíječek nám nejde spustit, a tak po nahlédnutí do mapy volíme alternativní možnost. Patnáct minut jízdy a stojíme u nabíječky v sousedním slovinském Koperu. I tady musíme chvíli kroužit, už třetí se nám však podaří zprovoznit. A neplánovaně si u ní zkoušíme, jak se v nové kuze spí.

Na zbývající úsek cesty, zahrnující návštěvu neobvykle liduprázdných Benátek, se vydáváme rozlámaní, ale po dlouhé době s plnou baterií.

Ale upřímně, myšlenku Evropské unie, že násilně elektrifi kuje celý kontinent a všichni budou na dovolených zažívat taková dobíjecí extempore jako my, si v praxi nějak nedokážeme představit.”
ryccardo
Nasilne elektrifikuje prd. EV jsou tak do mesta. Ciste elektricky auta moc uspesny asi nebudou protoze je jejich pouziti hodne omezujici. To hybridy si svoje misto na trhu najdou spis.
OlomoucPrujem
Precti si to poradne, redaktori si dost dobre nedovedou predstavit ze tohle budes zazivat na dovoleny. Ale chapu, dulezita je spotreba a jeste benzinu, ja vim, to tady ale neprojde.
daavii
No myslím si že je ten článek trochu zavádějící. Čtěte pečlivě kolik toho najeli jak dlouho to jeli, kde jeli ( po dálnici asi moc né). Předjeli jednoho důchodce.... atd. Prostě jeli jak s hnojem protože na to měli čas, i s dieselem tímto tempem budu mít spotřebu 4,5l .
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tvá interpretace je dost mimo, ale u odpůrců to už ani nepřekvapuje. Manipulace je z vaší strany čím dál slabší.
Avatar - xxc
xxc
Preco je interpretacia mimo? Isli pomaly na spotrebu, na dlhej ceste by za priblizne tolko siel aj diesel.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až do Lublaně po dálnici a pak na magistrálu, to zase není tak málo dálnice, jak se snaží tvrdit. A že neletí jako typické české paštikohovado? To není zločin.
Čtyři litry s dieselem v SUV na takové cestě neuděláš ani náhodou. Za pět budeš rád, pět a půl bude blíže realitě.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já dávám s SUV s 2,0TDI Chorvatsko okolo 6,5 a to jezdím slušně, +- podle předpisů.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Sice je to absolutně jiná trasa, ale nafťák dokáže být až nechutně spořivý. Léto 2009 "moje" Pažoutí 407 v servisu, takže jsem měl půjčenou 308 v kombíku, mechanická převodovka, 1.6 HDI - a trasa Praha - Ostrava - Ružomberok - Ostrava - Praha se spotřebou 3,8 litrů / 100 km
Avatar - _Karel_
_Karel_
Není to jen jiná trasa, to by mohlo být jedno. Hlavně 308 není - a to ani zdaleka - osmnáctimetrákové SUV.
Avatar - xxc
xxc
Nehovorim, ze to je zlocin ist pomaly. Tolko mali na tej magistrale. Kto po nej niekedy siel, vie, ze sa tam ide tak 60 km/h za karavanmi 😄 Ako som pisal vyssie, moderne diesle by isli za menej. Ale aj tak je to pekny vysledok a ukazka, za kolko moze ist hybrid pri ekojazde.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak nevynulovali priemerku pred odjazdom neznamená tento údaj zbla nič.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle snad udělali. To by bylo docela faux pas.
Pak by ujeli přes 3000km úplně zbytecne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak PP má většinou fuknci změření trasy 😊
Arese
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
No to je přece samozřejmé, že se na to vůbec ptáš.
Jakákoli infomrace, které nevyznívá pro elektro-robertky pozitivně až adoračně, je označena za manipulaci, nepřesnost, špatné pochopení textu a spol.

Jako bys to neznal 😁 😁 😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Autoforum, Sputnik českého autowebu. Aspoň víme, kam patříš, i když s těmi výkřiky pod Babišem jsi nám to řekl celkem jasně.
A jinak ji, ty články jsou taky dost hloupá manipulace, ale od tebe vůbec nepřekvapí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty se tady wole snažíš všechno otrocky manipulovat, ale nejde to to zoufalče. Prostě na to nemáš. Marek Prchal je jiná liga, na toho nedosáhneš :-! :-! :-! :-! :-!
Řekl bych kámo, že trpíš vééééélkými mindráky.
Tak si je ventiluj dál, protože na veřejnost se neodvážíš, vysmáli by se ti, troubo.
maXX_CZ
No, ja vidim jedno pro a jedno proti😒br />
1) S adekvatne vykonnym dieselem tezko udelate v takove krabici spotrebu 4,5 litru. Ackoliv kdyby to byl nejaky mild hybrid diesel, kdo vi, ze.
2) Vsechny screenshoty uvedene v clanku maji rychlostni prumer mezi 45-50 km/h. Pricemz se tady pise o ceste do Chorvatska a cestovani po Sumave. To jako W T F!
To snad nemuzete myslet vazne. Nebo jsem si to spatne vylozil?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A kolik jsi čekal, když tam je plno motání se po městech, o kterém se v článku píše?
Když jedu z jihu Čech domů, mám průměr 70-72 km/h, Prahu přitom projíždím po Jižní. Plynulá, nerušená jízda, žádné zdržovačky a čekání.
maXX_CZ
Takze oni jeli do Chorvatska po okresce? Pane boze, to snad ne 😁
Prumerna rychlost do Chorvatska (Znojmo Viden Graz, dalnice po HR, klasika) u cloveka ktery NEspecha bude nekde kolem 100km/h, na miste to pak asi nejak spadne, rekneme treba na 70 (clovek vetsinou v miste tolik po okreskach nenajede). A cestou domu to zas stoupne. Navic pisou ze nebyl provoz.

35 km/h delam mesto a minimum primesto bez kolon.
Proste s tim jeli jak s hnojem, skoda, cekal jsem serioznejsi tempo, snad priste u jineho elektr👋hybrid auta...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak si to přečti ještě jednou, a možná pochopíš. Jo, spěchající čecháček paštikář asi bude mít průměr stovku, ale oni nezávodili s časem.
Othello
Na průměr 100 kmh ale fakt nemusíš zvodit s časem. Pokud nejsou zácpy tak to do HR uděláš i normální pohodovkou v rámci limitů. Včetně hranic i tankování
Side
Nevím, jak "paštikářství" souvisí s tím, že na 700 Km potřebuji 15 hodin čistého času jízdy + alespoň 5 přestávek. To je skoro 20 hodin celkem.
I když řídím v klobouku, tak 20 hodin na 700 kiláků fakt nedám, možná tak na kole 😊
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole... tak si to přečtěte, jak jeli. Fakt jste dobří mimoni.
maXX_CZ
Jsi evidentne pomalejsi, tak pro tebe specialne...

Jeli pomalu po okreskach, hledali vecne nabijecky ktere nefungovaly. Tzn. jeli neco, co bezny clovek pojede 8 hodin.... kolik... 20?
V ten moment me i relativne dost dobra spotreba absolutne nezajima. To se ti tady snazime vysvetlit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prostě otestovali kravinu

Cesta Praha - Frankfurt nad Mohanem po dálnici 1 pauza někde uprostřed = pohoda

Zpátky v noci po okreskách Tankstelle zavřený pomalý únavný komplikovaný = těžká nepohoda

Je tu někdo kdo takovou dlouhou trasu jel jako oni?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To neznamená, že jedou jak s hnojem, ale fakt nevím, co vlastně od vašeho dětského myšlení čekám.
OlomoucPrujem
Tvl to si zamrznul v devadesatejch ne? Nebo to vidis kolem sebe? Musis zmenit prostredi. Lidi uz moc pastiky nezerou, jenom socky a ty na dovolenou jedou pod stan. Prave s tema pastikama.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Koukam, že u vás v Olomouci nejen ,že neznáte tlačítko reagovat, ale taky se vám nedoneslo, že paštika může být i prémiový produkt, zeptej se třeba těch socek z Francie, kteří si dávají paštiky z husích jatýrek, jak moc často jezdí pod stan.... ale co bych od takového, jako si ty, chtěl.. 😉
Šimpanz
doporučuji alespoň jeden pohled na spodek vozu, nemusíte pod auto lézt, stačí sednout na bobek a podívat se. Pokud někdo kupuje SUV kvůli tomu, že má větší světlou výšku než běžná auta, tak zde to neplatí, protože pod podlahou je nalepený bateriový pack, který světlou výšku proti jiným modelům Kugy významně snižuje. Pokud by se někdo chtěl ohnout trochu více, tak zjistí, že je tam "přibastlený" docela drsným způsobem ve stylu učni STS Chvojkovice se na první hodině učí jak s autogenem svařovat polní pluh. Zajímavé je, že na všech promofotkách Fordu je ta bolavá noha na spodku auta vyretušovaná, asi tuší proč, naživo to působí otřesně.
https😐/www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/3-ford-kuga-2020-uk-fd-hero-rear.jpg?itok=VK0uFREW
Avatar - xxc
xxc
Pohlad nepomoze, na Citigu pisu tiez svetlu vysku 141 mm a po prvom suchnuti som nameral maxinalne 12 cm 😄
topten
bude mit za 5 roku ve svoji flotile aspon jeden vetsi bensinovej plug-in hybrid a electrovehicl
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak určitě.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Už to nepij ani ředěné 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
"normálních" rodin je naštěstí hodně, ty jednotko normality = 1 topten
ryccardo
Tipnul bych spis 10 let ale jinak souhlas jen s tim pluginem. Cisty EV nemyslim to tak 15-20 let.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
budoucností automobilismu je diesel :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
a) nebo b)?

- zpracovat barel ropy na větší množství benzínu nebo b) menší méně litrů nafty?

- používat levnější nebo b) dražší palivo?

- palivo co funguje za tržní cenu nebo b) co je potřeba uměle zvýhodňovat (převodem z kg na litry + dotovanim až 9 kč litr)?

- motor co je výrobně levnější nebo b) dražší?

- typ motoru co má dle statistik nebo b) nižší spolehlivost?

Chce to bejt fakt b)edna = když ti vyjde ve všem b) 😉
Othello
Tady někdo dotuje palivo 9 Kč na litr ? Sem s ním !
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tos doteď nevěděl? 😲

Ale to jen JEN zvýhodněn dotování formou nižší daně = to je jen ČÁST zvýhodnění nafty vůči benzínu!

Kam s tebou? 😁
jakubMG
Ty tvrdíš, že si jako můžeš vybrat, jestli ropu zpracuješ na benzín nebo na naftu?!?

viz tvůj příspěvek na který reaguji, cituji😒br />
"a) nebo b)?
- zpracovat barel ropy na větší množství benzínu nebo b) menší méně litrů nafty?"

Meleš tady roky o dotování nafty a nevíš o jeji produkci ty nejzákladnější fakta! Jsi prostě kecka..😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak KECKO = víc benzínu nebo nafty?

Hele ty jako ani po těch letech jak píšeš FURT NEVÍŠ že nafta bez dotování rsp celkového ZVÝHODNĚNÍ nemá šanci? 😒 😲
jakubMG
Typické pro zbabělce. Neuznáš vlastní chybu a ještě to zkoušíš zakrýt osobním útokem.
A to jsem tě tou keckou docela šetřil. Ale jak chceš, pakárnu si dělá každý sám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tady shoda = typické pro zbabělce. Neodpověděl si na otázku. Zpochybnil moje 8😁1 nenapsal jak je to po tvým jen urážel. Typické

Tak KECKO kdy sem tě nešetřil ale použil TVOU formulací = ODPOVĚZ
jakubMG
Nezpochybnil, ty sám jsi v 8😁1 dokázal, že o autech nic moc nevíš. Nejspíš proto, že tě moc nezajímají. Máš tady jiné cíle, nakonec proč ne. Jen zkus u toho tolik nelhat.

Nafta bez zvýhodňování úplně v klidu zůstane v nákladní dopravě, stavebních strojích, velkých SUV apod.. Když vypadne z většiny osobních aut, já brečet nebudu. Ale podle mně ze střední třídy ještě dlouho neustoupí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
no ale tohle presne tu opakuje dlouho. Ze má význam v nákladní doprave a velkých osobácich. Právě jsi potvrdil, co tu bezne píše
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ty 12:58

8😁1 odpovídá mým znalostem = tak co konečně přestat urážet = a říct v čem se mýlím? Každý se splete = rad se nechám poučit

Plus nafta v nákladní dopravě, stavebních strojích i v těch velkých SUV právě že JE zvýhodněna = a tvé chování je ostuda no viz ty 12:58

Zajímavé co s lidmi dělá požadavek na TRŽNÍ CENY
Avatar - Zetti
Zetti
kdyz sem videl 2,5 atmo motor s prevodovkou bez stupnu....ale
nevidim rekuperacni stupen B0 pro plachteni, plachteni na neutral neni moc prakticky
nevidim tlacitko charge pro dobiti baterie spalovacim mororem a
nevidim volbu save pro udrzeni stabu baterie

to jeste bude trvat nez se to evropa nauci
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, pochval si svou garáž...
Avatar - Zetti
Zetti
Jednou, az zdejsi komunita mentalne vyspeje se budeme bavit o tom, jak se jednotlive phev lisi. Vykon, funkce spolehlivost.
Nechvalim si garaz, porovnavam parametry, protoze kazde auto starne a jednou ho nahradi jiny. Uz ted koukam ktery to bude. Protoze o tom neco uz vim, umim se soustredit na dulezite veci, ne jestli to jezdi na naftu nebo jakou ma rucni brzdu. Jednou k tomu taky dojdes
Orm
Pojďme porovnat dva testy - Mitsu PHEV se spotřebou přes 7 l (test ACZ při cestě na Kaprun a zpět) a Kuga PHEV se spotřebou 4 l. Že by ten velký rozdíl byl díky vyšší hmotnosti a větším orzměrům. Zdá se mi to dost.
Avatar - Zetti
Zetti
Pokud pojedu prumerne 50 km/h, tak se se spotrebou od 5 litru moc neutrhnu. Konstrukcne jsou ty auta dost podobny, tedy atmo motor + elektromotor bez prevodovych stupnu a u el.aut ma hmotnost na spotrebu vliv jen marginalni. energie ktera se vyda pri jizde do kopce se zase pri jizde z kopce vraci. Cim je auto tezsi tim vic se vraci

Nicmene, spotreba neni to co mi primarne nejak zajima. Ale to ze auto muzu dobit jen ze zasuvky je dost zasadni.
Orm
Dobíjení ze zásuvky rozumím, ale v testu to byl zrovna ten reálně největší problém.
Šimpanz
Hlavní rozdíl je v obou testech v podmínkách za kterých to jeli. Na Kaprun jeli v hustém provozu a s daleko vyšším rychlostním průměrem tedy museli zákonitě daleko častěji brzdit a znovu nabírat rychlost a tady se pak projeví velké ztráty při rekuperaci, protože energie vydaná při zrychlování nebo získávání potenciální energie (ve stoupání) se při zpomalování nebo ztrátě potenciální energie (v klesání) vrací jen částečně, celková účinnost rekuperace (generování el. energie, ukládání do baterek, čerpání z baterek, spotřeba v el. motoru) bývá zřídkakdy lepší než 50% a to počítám pouze rekuperaci kinetické/potenciální energie, energie potřebná na překonání tření pneu a pohonného řetězce a energie potřebná na překonávání aerodynamického odporu se nerekuperuje vůbec. Čím je auto těžší tím víc energie potřebuje na zrychlování a získávání potenciální energie a úměrně tomu víc rekuperuje při zpomalování nebo ztrátě potenciální energie, vrací se tedy pořád stejně něco kolem 50% kinetické/potenciální energie. Naopak s Kugou jeli po liduprázdných dálnicích a okreskách v době velkých omezení kvůli covidu, tedy maximálně plynulou jízdou s minimem brzdění (tedy mimem rekuperačních ztrát) a naopak maximálně využívali plachtění, což je na dálnici nebo okresní cestě daleko lepší cesta jak hospodařit s kinetickou/potenciální energií než rekuperace. A navíc průměr 50 km/h na tak dlouhé trase svědčí o vyloženém eco-run. Takže daleko spíše než rozdílem hmotnosti nebo rozměrů si ty rozdílné spotřeby vysvětluji zcela jinými podmínkami cesty.
Orm
No jistě, děkuji, jsem rád, že jsem to nemusel vysvětlovat já, protože hybridpomatenci by na mne hned agresivně naskočili, že tomu nerozumím. Test do Černé Hory je uzpůsobený na co nejnižší spotřebu, a to i výběrem termínu jizdy a trasy, v podstatě bez ohledu na plug-in hybrid technologii (v podstatě nenabíjeli ale jen rekuperovali). Při normální jízdě po dálnici a v provozu by to šlo min. o 2 litry nahoru. Sice by netopili, ale chladili.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až vyspěješ, tak se můžeme začít bavit, to je fakt.
Avatar - Zetti
Zetti
O cem? O plug-inech? S tebou? Dyt ty nevis co to je, nikdy si to neridil, natoz rozeznat jak se lisi

Ja si vzdycky na lidi jako ses ty vzpomenu kdyz jdu s cubou vesnici a ostatni psi se muzoz ustekat. Tady je to totez. Par pologramotu slysi plugin a muze se podelat taky.

Co takhle respektovat ze pluginy a EV tu soue a budou? Pes respektovat druheho psa neumi, ale uznas ze inteligencne jsou psi o dost jinde. Ale ono to bude spis o tom, ze si to nemuzes dovolit, takova mala hnusna ceska zavist.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty jsi vážně šašek, ani číst neumíš. Ale jo, jak někdo neskáče chválou kolem pluginu, ty okamžitě startuješ. Tak sis koupil plugina a jsi největší frajer, gratuluji.
Až si koupíš i rozum, naučíš se ho používat, a naučíš se třeba číst, tak pochopíš, že já proti pluginům nejsem. Ale silně o tom pochybuji, protože to by pochopil i hloupý.
Zbytek tvého plácání o "závisti" je takový místní kolorit hlupáčků. Užij si to, ale blbce tím děláš jen ze sebe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jediné, v čem je OutlanderPHEV lepší, než ta Kuga je prostor, má opravdu použitelný kufr, jinak rychlý tak není (to jsme si přeměřili) a spotřeba je vyšší. Novým HEV v Kuze jsem zatím nejel, vycházím z testů, ale i slabší MondeoHEV umí jezdít kolem 5ti v kombinaci.
Avatar - Zetti
Zetti
Ja netvrdim ze je lepsi, rikam ze mi chybi nabijeni baterie spalovakem. Pokud jinemu nechybi, prosim. Ja si Kugu ze seznamu potencialnich adeptu skrtam, i kdybys ji velebil do nebe
To je presne o tom, co si rikal. Upejici motor bez podpory elektromotoru, proto panove jeli prumer 50, ono se to dlouhodobe poslouchat neda
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jo, mne ten hybrid taky kdovíjak nerajcuje a vůbec ta Kuga3 jako taková mne žíly netrhá, sice má o dost lepší interiér, než předchůdce, tak pro mne je spíš takovým velkým crossoverem, než nějakým sport utility vehiklem, ale prý je se mýlím 😊 To mne bere když už ten E😜lorer PHEV 😁
Avatar - Zetti
Zetti
Ten se mi taky libi, ale otazka je jestli nema to samy jako ta kuga. I kdyz tam je prevodovka a foukany trilitr, tak to nemusi uplne vadit. Problem je pro mne cena a absence znacky EL.

Kazdy mame auto na neco jineho, ja na ***cky a nakupy, ty jezdis dalky, ktery ja bych nejezdil. Zrovna vcera jsem jel do prahy 46 km, z toho 42 na baterku. Pro mne typicke skoro na kazdy den
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cenu u E😜loreru chápu, ta je mastná, ale ELznačky by měl dostat ne? Vždyť je to PHEV.

Je fakt škoda, že Ford neudělal Kugu 3 jako menší E😜lorer, myslím tím vzhledově.
Avatar - Zetti
Zetti
limit je 50g/km, neplati to automaticky na vsechny phev
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha.. tak to mohl být E😜lorer plnotučně na V8 5.0 nebo na pořádnou osmiválcovou naftu 😁
Avatar - Zetti
Zetti
Tyhle auta jsou na tuzemske podminky zejmena praha a str. kraj uplne na pytel. Akorat masirka vlastniho ega. Cedule obce se k sobe porad priblizuji a silnice mezi nima jsou kratsi a kratsi, pribyvaji plne cary a dopravni kamery. Mimochodem soused ma F150, kdyz s nim jedu po nasich uzkych vesnickych suskach, musi pro svou sirku vymetat krajnice samozrejme primerenou rychlosti.
Ja jezdil rad s evem po okreskach za pribrami nebo taborem, ale ta cesta zpatky v kolonach vzdycky vzala to vsechno optimisticke, az to prestalo bavit uplne. Taky k tomu jednou dojdes.
Avatar - Ozzman
Ozzman
K tomu jsem už došel dávno, i s Mondeem není sranda se vejít na úzkou okresku s dodávkou, takže chápu, ale nenechme si kazit dopravní situací, která je tragická, radost z aut 😊
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nabijeni baterie spalovakem je nejdrazsi a nejmene energeticky zpusob, jak dostat energii do baterie. Tak nejak netusim, proc by to nekomu mohlo chybet. A uz z principu to umi vsechna PHEV, jen na to obcas nemaji tlacitko. Podle zahranicnich recenzi to umi i tahle Kuga, detaily se mi nechtelo hledat.
Orm
1. Auto má SPZ začínající EL a přitom má průměrnou spotřebu přes 4 l benzínu - tak tomu nerozumím, EL je snad vyčleněno jen pro elektricky poháněná auta.
2. Průměrná rychlost kolem 50 km/h ? To mám když jezdím po Praze a Jižní spojce, když jedu po Evropě, tak je to kolem 100 km/h včetně přestávek. To znamená, že se ploužili na spotřebu zejména podél pobřeží.
3. Já jsem kdysi jel s Oct SDI do Trogiru a zpět a celková spotřeba byla 4,5 l nafty a normální cestou po dálnicích nebo 1. třídách a v normálním cestovním tempu.
Za 1 mega bych si dokázal vybrat lepší auto nicméně všechno to zachraňuje rekuperace.
Šimpanz
Na EL značky mají nárok stroje s produkcí nejvýše 50 g CO2/km podle měřícího cyklu. Takže z u nás prodávaných aut se do toho vejdou EV a většina PHEV včetně této Kugy, ta má psáno 32 g WLTP, (26 g NEDC).
Orm
Ano, ale při spotřebě 1,2 l / 100 km a tady reálně v testu je to 4 l / 100 km, takže vypouští reálně 87 / 106 g CO2/km. To není žádné EL auto. Ty uvedené hodnoty splňuje prvních cca. 30 km jízdy, pak to letí nahoru - to je ten základní ekologický podvod hybridů, de facto je to legalizace podovodu jako byl dieselgate se SW při měření emisí. Uváděné parametry jsou plněny jen omezenou dobu za přesně definovaných podmínek.
Avatar - Zetti
Zetti
Stale totez kolem dokola, vsechny jizdy maji prvnich 30 km a jen nektere maji vic. Otazka je kterych je vic. To ma kazdy jinak.
Pokud jedes na jednu nadrz 10 jizd, tak ujedes 300 km z nadrze na elektriku, tedy kdyz dusledne dobijis a to se zapocitava. Z tohole hlediska se ja do emisniho limitu bez problemu vejdu.

Ono je to vlastne v rovnovaze, kdyz jezdis delsi trasy, nemas problem s modernim naftakem. My co jezdime vetsinou kratke cesty zase problem s naftakem mame. Technicky problem. Nemame kde vypalovat filtr DPF. Ja nevim tohle se snad da pochopit
Orm
No vždyť to píšu - funguje to jen za předem daných okrajových podmínek.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ty okrajove podminky ma vetsina ridicu, podle statistik.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A nebo taky má spotřebu nula, pokud jezdíš z domu do práce a zpět a všechno odjedeš na elektřinu. To je, co?
Avatar - Mikesus
Mikesus
pokud vím, tak to splňuje prvních 100km. Taky s metodikou příliš nesouhlasím, ale je tak nastavená.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jakou metodiku bys navrhl?

Těch 100 km většina lidí za průměrný den nenajede
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Stejnou, jako se pouziva v USA. Uvadet oddelene spotrebu v elektrickem rezimu a pak v hybridnim rezimu.
pezo
Bežný človek ide do Chorvátska po diaľnici , aby tam bol čo najskôr. Nemotá sa po prímorskej magistrále tridsiatkou.Takže takýto test je úplne k ničomu.
Othello
Však až do Slovinska jeli po dálnici.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, hlavně se co nejdýl rozvalovat s deseti tisíci dalšími na pláži u móře... čecháčkovský sen.
cudzinec11
spotreba 4,nieco je s hybridmi mozna, ale neverim, ze pri cestovatelskom dialnicnom tempe da take nieco tazke/plug-in a vysoke/SUV auto. Jedine, ze obcas dobili a znacnu cast trasy sli pomaly - co ale nie je normalny cestovatelsky rezim. Ja by som mohol ist 500 km sedemdesiatkou a vytesovat sa nad spotrebou, ale realny obraz to nedava...
Mr.Murphy
.... nechápu vaše argumenty že diesel by to dal se stejnou spotřebou.... jako jo, bezva, ale výhoda toho PHEV auta je právě to že zvládne dovču jako diesel a zároveň pak při domácím dojíždění do práce nesmrdí.... tak ze sebe nedělejte pitomce a buďte rádi že to nemusíte dýchat.....

jinak dosažené spotřeby v testu jsou extrémně nízké, asi by to chtělo přesněji popsat rychlosti, styl jízdy atd.... Obecně nemá cenu jezdit při testech spotřeby eko-rally, to si každý představí něco jiného, jediná porovnatelná spotřeba je prostě při dodržování rychlostních limitů, čili reál 130 na dálnici atd....

PS: když už je vaše práce psát takové články, tak přehledná tabulka s uvedením odkud kam jste jeli, jak rychle a s jakou spotřebou by vás nezabila a článek by zásadně zpřehlednila.....
Mr.Murphy
nezlobte se na mě, ale tohle je prostě totální nesmysl: "Když z magistrály sjíždíme několik set metrů na liduprázdnou pláž, auto si i na krátkém úseku brzděním vyrobí dostatek energie na to, aby zpět čistě na elektřinu vyjelo asi do tří čtvrtin kopce."

to by bylo skoro perpetum mobile, co? 😉 Na Supu iV mám rekuperaci změřenou na úseku 1000 výškových metrů nahoru a dolů a vyšlo mi to tak na 30% (do kopce spotřeba ke 40kWh a dolů spotřeba -15kWh).

Jinak ke spotřebě Supa iV v hybridním režimu viz můj blog: https😐/blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
Avatar - Zetti
Zetti
Se budes divit, ale jako provozovatel PHEV ti davam za pravdu. U me pomer elektrickeho ( z rekuperace) a benzinoveho provozu na delsich trasdach je kolem 35 / 65% a to si myslim ze uz to drobet umim
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Souhlasim a pridavam se. Nedavno jsem v Alpach na 8km jizdy z prudkeho kopce nabil 26km indikovaneho dojezdu. Ale kdybych to tam otocil a vydal se na elektriku zase nahoru, urcite nedojedu dal, nez do pulky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže, když jsem tu minule tvrdil, že kufr Kugy3 je trochu krokem zpět, bylo mi oponováno, že je to naprosto dostatečné (zdravím Karle 😁), v článku se mi potvrzuje i má zkušenost, že Kuga 3 i když na papíře vypadá kufr veliký, zase až tak rodinné auto není. Už jen to, že zavazadla "schazují" plátěnou roletku roletku u víka kufru značí, že to víko je svažitější namísto pravidelných rovných dveří. Tuto roletku mám v Mondeu a nikdy mi nespadla a to taky nemá kdovíjak využitelný kufr oproti konkurenci. Další odstavec popisu rodinné dovelné na Lipně mi dává za pravdu. Polohovatelná sedadla už měla 2. generace a v nastavení tak, aby bylo co nejvíce místa se pak dá díky tvaru kufru cestovat takto😒br />

Mám čerstvou zkušenost s delší cestou v Kuze 2 2019 v obsazení 4+1 dítě v sedačce a v kufru velký kočárek, který tam šel dát právě díky pravidelnému hranatému kufru a rovným 5. dveřím naskádat do výšky ( vedle sebe jako v Mondeu podvozek i korbu nedám) i s nějakými zavazadly. Největší fail je tlusý sloupek středového tunelu, takže vás po pár desítkách km dost tlačí pravá noha ! To předfaceliftovaná verze i přes hnusnější interiér měla trochu více místa. Je to fakt škoda, jízdně to bude opět TOP, ale od SUV bych čekal ten kufr 😐.

Ad cesta Chorvatskem po Jadranské magistrále - jel jsem to jednou, říkal jsem si, že to bude super.... už nikdy více, když je dálnice. Pořád levá pravá, skála, útes... hodiny v kuse... fuj 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já se s tebou hádal, že Kuga 3 je SUV a ne crossover, o kufru si debatu nepamatuju, resp. určitě jsem netvrdil, že je větší/menší než předchůdce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No hádali jsme se o těch 5. dveří a jejich neSUV sklonu, proto říkám, že to je pro mne spíše Crossoverem 😁 A díky nim to ubírá dost zavazadelníku 😊
Hendly
2,5l, benzín atmosféra a voláte tu po dieslu? 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: