Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Grand California 600 a 680 2.0 TDI aut. – Dlouhý a vysoký vandrují

Úspěch obytné californie na bázi multivanu motivoval Volkswagen postoupit do další úrovně. Na karavan přestavěl velkou dodávku Crafter. Nová Grand California ubytuje v dlouhé verzi 680 dva nocležníky, v kratší, ale zvýšené variantě 600 pak až čtyři.
Zpět na článek
31. 8. 2020 13:56
30. 8. 2020 18:25
Volitelná výbava
Pobavil mě ten wifi router za 17 113,- Kč a solární panely za skoro 43 tisíc. To je ta výbava ze které bychom měli mít radost ???
A kde je klima obytného prostoru ?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Sysoj Psojič
30. 8. 2020 20:07
Re: Volitelná výbava
wifi router je šmejd, po asi 5ti dovolených bez wifi jsem koupil za 2500 TPlink 7350 a je to pecka. Ten origo nebrat. Solar z výroby je dobrá věc (kvůli integraci do palubního systému), kterou nemám kvůli váze, protože jsem chtěl sat a klimu (jak zmiňuješ). Auto musí mít doložnost 500kg tedy pohotovostku do 3t. Celkem to byl porod to doladit. 17 alu jsem kvůli 8kg musel koupit jak ND. Totéž ten origo camping nábytek s kapsama ;-\
Jinak pro nád 2 s klukem 11let je to auto aut.
31. 8. 2020 07:40
Re: Volitelná výbava
U těchhle aut by mi nejvíc chyběla garáž. Zásadní překážka proč bych to nebral
Avatar - JirkaV8
31. 8. 2020 19:08
Re: Volitelná výbava
Firem je spousta. Mi se líbí německé Many od Action Mobil. Jenže ty ceny :-O Tady je to stejný. Je to pro lidi kteří na to mají a chtějí přijít k hotovému. Raději pustí 5000 kč než aby šli sami do Obi/Hornbach. Proto si hodně lidí své van campery staví lépe nebo hůře svépomocí. Ale kdybych měl nějaký pasivní příjem v mega kč/měs tak proč ne, hračka fajná.
Avatar - Sysoj Psojič
30. 8. 2020 20:19
postřehy
Po 11tis km a 10měs provozu můžu podotknout: :-)
Bílý nábytek není o nic náročnější na údržbu, než jiný, pokud člověk není prase. A když se něco zašpiní, aspoň se to hned očistí.
Cestovní rychlost 150-160 no problem. Nemám markýzu, protože je malá a není na autě, tudíž déšť tak úplně neřeší. Při poryvech bočního větru do 130km/h taky pohoda. Spotřeba 12-14/100km
Nutno mít 17"kola protože se auto mnohem líp řídí (třeba právě při korekcích větru)
Je to jediná dodávka, která v noci svítí a která má správně volant a ergonomii.
Provedení detailů, centrálního ovládání nástavby a nábytku mi dělá problém, protože až za 2 roky budeme chtít větší, tak se bude fakt blbě vybírat...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Charger
31. 8. 2020 13:56
Re: postřehy
Souhlas, největší výhoda Crafteru, respektive Grand Californie, je skutečnost, že se na poměry těchto vozů výborně řídí, má super světla i rozumnou výbavu a 160 je stále příjemná cestovní rychlost v normálních otáčkách.
Avatar - Machy_CZ
1. 9. 2020 14:00
Re: postřehy
Ahoj, uvažuji právě o GC, měl bych pár dotazů, kdybys mohl pošlu ti do SZ. Dik
30. 8. 2020 20:28
Zklamání vnitřním prostorem
Byl to pro mne velký favorit. 2+2 pasažéři, požadavek na rychlé přesuny a snadnou manevrovatelnost. Zklamalo mne ale vnitrni provedení, takto sterilne jsem se v autě už dlouho necítil. Mnohem více mi sedla Westfalia Columbus se zvedací střechou (I doloznosti vychází lépe) Bohužel po víkendu jsme se do vestavby jako 4-clenna rodina sice nasoukali, ale že by to bylo něco pohodlného na dlouhé měsíční cesty, to se říci nedá :( za hezkého počasí je člověk venku, ale den s deštěm s dětmi uvnitř si neumím představit. Takže jsme skončili u klasického integrálu Weinsberg CaraCore. Vestavby mají 100% něco do sebe, ale pro pohodlné cestování jsou vážně jen pro dva, max 2+1
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Sysoj Psojič
30. 8. 2020 21:43
Re: Zklamání vnitřním prostorem
Sice se neshodneme ve sterilitě, ale jinak pravda. Jsme 2+1 (11let) a stejně do 2 let musí přijít upgrade... :-(
Já integr nemám rád, ale v pátek měl Niesmann Bishoff premieru iSmove a to asi bude cesta.
Pápá servisu na každém rohu... Napřed budu hledat, kdo to tu vůbec prodává, abych pak jezdil se strachem, že se něco pokazí..
Zlaté VW :yes:
A to nekomentuju přesednout s Crafteru do fiatu :no:
31. 8. 2020 14:23
Re: Zklamání vnitřním prostorem
Pocit z interieru je ciste zalezitost osobniho vkusu, souhlas. A ano, Fiat vs VW je o velkem odrikani, obzlast kdyz je clovek na VW zvykly z Multivana, tak delnicke pracoviste Ducata neni nic z ceho bych si sednul na zadek...
Moznosti pak jeste muze byt Hymer na MB, NB se sice vejde do 3,5, ale pokud si clovek bude chtit to auto udelat podle sebe, tak se 4,5t stejne nevyhne..
Jinak mate zkusenost, jak se na Grand Californii tvari ve VW servisu? Co jsem slysel, tak s Westfalia vestavbama vas poslou k vasemu prodejci i kdyz se jedna o problem na pohonnem ustroji nebo podvozku. V tomto smeru mam s Fiatem dobre zkusenosti (i kdyz to muze byt o lidech) - jezdim do Dojacka v Praze Nuslich a lepsi pristup jsem v servisu nezazil.
Avatar - Sysoj Psojič
31. 8. 2020 16:20
Re: Zklamání vnitřním prostorem
Já mám velmi dobré vztahy v Samohýl Motor Zlín.
Z počátku (první prodaný kus) dost bojovali ale statečně a s nasazením. Pak na jaře proběhl velký upgrade na MR2020 (HW i SW) a vše na 100% zvládli. Teď už je to prý brnkačka a to včetně neVW zařízení.
Naštěstí se tam nic nekazí.

Ohledně Hymeru, to je hnus ten design. Niesmann je proti tomu o 10-20let dál a to nejen opticky, ale i chytrými řešeními. 22/23 má být nové Ducato, tak snad to bude jinde.
Na druhé straně bydlíš 95% a jedeš 5% času, sedáky má Niesmann jiné, výbavu auta plnou. Uvidíme.