Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

DS vysvětluje, jak přesvědčí zákazníky o své prémiovosti. Může to trvat i 30 let

50 komentářů

Šimpanz
jenom zapomněl zmínit to nejpodstatnější, bez jediného prémiového produktu v portfóliu DS nelze vybudovat prémiovou značku. DS má s některými produkty problém konkurovat běžnému mainstreamu, natož prémii, takže ta mise o které mluví bude hodně dlouhá a otázka je, jestli uvedením fejků na trh v samém začátku fungování jim ta mise neskončila dříve než začala, na "entrée" totiž záleží úplně nejvíc a tady ho dokonale podělali.
XTad
Je to tak. Stavet premiovou znacku na hatchbackach a malych crossoverech neni dobry napad. Ta mala auta klidne muzou tvorit vetsinu prodeju, ale nejdriv jim musi udelat jmeno luxusni tank s velkym motorem. Tak to funguje u vsech premiovek vcetne acury, infiniti a genesisu. Spolehat na historicky odkaz Citroenu DS nestaci.
Anonym
Je to hovado.
Pamatuju jak se prokousávaly nahoru Audi a Lexus. Ale ty PRODUKTY byly PÉMIOVÝ.
Nebo bez prémie ale s něčím novým -Tesla.
Citroen byla prémiová a novátorská značka.
Úplně jí odrovnali a teď vymejšlej tyhle srance.
Avatar - palix
palix
To teda súhlasím "fostek", že Citroen bola prémiová značka. Autá ako DS, XM, CX, novšie C vyšších rád... Tie autá boli luxusné s nádherným dizajnom, vzduchovým pružením, modernou technikou...
Dnes? Crossovery, C3, otrasný Cactus a iné nezmysly... :no:

DS sú veľmi pekné autá, ale kto by dnes kúpil Citroen za vyššiu cenu? Odpoveď - ten komu sa bude páčiť :-!
Mne skôr vadí, že aj Mazda sa chce hrať na "prémiu" = celkom nepekne dvíhajú ceny :(.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Citroen mal hlavne hydropneumatické pruženie.
Avatar - palix
palix
Ďakujem za upozornenie :-). Viem, že Citroen mal nejaké špeciálne pruženie, ale detaily som neskúmal. Citroen vždy bol automobilkou, ktorá sa nebála experimentovať a používať odvážne riešenia.
traveldrive
Jejda, chlape, do teba by som nepovedal, že máš takéto medzery v prehľade. Traction Avant, Hydractive a 2CV, to sú predsa tri najvýraznejšie míľniky v histórii Citroenu. Preto by som ani tú C3 nijak neodpisoval, Citroen, to je aj lacné jednoduché auto, nie iba sofistikované novátorské konštrukcie.
Avatar - palix
palix
O Citroen som sa až tak detailne nezaujímal. Na druhej strane som sa rád obzrel po každej ich "vlajkovej lodi". Taký starý DS je u mňa doteraz jedným z najkrajších áut.
V časoch, keď sme mohli na poriadne auta viacmenej len pozerať (90-te roky), pretože sme boli pomerne mladí, mi akosi viac učarovala Honda a ich technika. Alebo taký Peugeot 205 GTi tiež nebolo zlé auto. Prípadne Mazda 323F bola nádherná (1. a 2. generácia)... Z tej doby si najviac z Citroenov pamätám model BX v často biednom stave = dovezený zo zahraničia za "slušnú cenu".

K Citroenu nemám nejaké duševné prepojenie. V časoch, keď som kupoval prvé auto (2007) bola C4 celkom divoká v interiéri, kolega mal C3 (prvú generáciu) - ten hrozný dizajn nebol vhodný pre muža :-), prípadne kolegov syn mal nejakú vyššiu radu C... a vraj mu to pravidelne svietilo na palubnej doske ako vianočný stromček. Takže vlastne som ani nemal príležitosť nejako si obľúbiť Citroen.
Najradšej mám asi Fantomasov DS a "jeptiškyn" 2CV ;-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
"Prémiovou automobilku nevytvoříte tím, že ji tak sami zaškatulkujete"

No tak by se tím mohli řídit. Sami tohle udělali
Anonym
https://www.youtube.com/watch?…

,,a teď ještě tu o sportovní značce bez sporťáku...Cupra
Avantime
Doteraz mám pocit, že PSA stále nevie, ako profilovať svoje značky. Teraz im konečne došlo, prečo si ľudia kupovali Citroeny - no kvôli pohodliu. Lenže medzitým prišli o klientelu C5, pretože C5 Aircross neponúkli ako alternatívu k sedanu strednej triedy, ale ako jeho náhradu. Potom to miestami vyzerá, že Citroen má byť lacná značka PSA, ale nová C4 zas vyzerá celkom solídne.

Do toho toto trápenie sa s DS. Hrozne nepodarený štart, pretože prvá generácia moderných DS bola ešte pod Citroenom a potom na nejaký čas zaspali. V čase, keď DS3, DS4 a DS5 boli zastarané nútili dílerov, aby postavili samostatný showroom. Jasné, že sa im na to väčšina vybodla. Úplne zbytočné dva roky čakania v dobe, keď sa snažili budovať značku. Teraz to môžu robiť zase odznovu.

Takže tých 30 rokov budovania je viac než reálnych, hlavne ak pôjdu týmto štýlom dva kroky vpred a jeden vzad. Taký Lexus, ale aj Acura a Infinity sa už ako dlho trápia a v Európe stále nemajú šancu uspieť. Jasné, Európa pre nich nie je pupok sveta, ale aj tak.

Stále mi príde rozumnejšie spraviť z Peugeotu postupne prémiu, podobne, ako sa o to pokúša Mazda. A musím uznať, že majú dobre našliapnuté.
Avatar - Emel
Emel
Prémie je ošemetné slovo. Že mají nové Mazdy hezký interiér neznamená, že to je prémie... s top motorizací 190k ve střední třídě asi těžko.

Podobně Peugeot... můžou klidně jet výrazný design a třeba vymakané interiéry, ale prémie je něco jiného.

Je fakt, že s všeobecnou elektrifikací se trošku stírají existující rozdíly v technice... no uvidíme.
cudzinec11
Kto ma dobre nasliapnute? mazda je ukazkovy priklad, ze ked zo svojej hlavnej znacky nasilu spravis premiu, tak predaju pojdu do haja. Maju tusim najvacsi/jeden z najvacsich poklesov v EU a klesaju celosvetovo skoro uplne vsade. Toto chce dosiahnut peugeot?

Ono presunut znacku do ineho segmentu trhu nesie velke riziko, ze tvoji tradicni zakaznici za tebou nepojdu, a najst novych je tazsie ako udrzat si starych. Takto s DS nenesie PSA prakticky ziadne riziko, ci sa predaj DS zdvojnasobi alebo nepredaju nic im moze byt prakticky jedno...
Avatar - xxc
xxc
Ved je to len znacka, mali to nechat na kraji popri Citroene a ludia by sa sami rozhodli, ci chcu Citroen, alebo priplatia a dostanu premiu.
Avatar - Emel
Emel
Na to, že je Mazda relativně malá automobilka, co není součástí žádného velkého koncernu, má překvapivě dobré portfolio modelů. 3, 6, CX-5, MX-5 - to jsou všechno auta svým způsobem na špičce své třídy.

To portfolio ale není primárně pro Evropu... a taky není pro každého.
Vauban
premiove/luxusne auto tradicne kombinuje nadstandardnu vybavu v zaklade a znacku, ktoru si proste zakaznici radi kupuju z roznych dovodov (a nejaka kvalita, vybava ci spolahlivost vyrobku velku ulohu nehra...vid rozne ine produktu na trhu od oblecenia cez smartfony az po obycajne AA baterky, ktore ma najlepsie Lidl podla nasho d-testu ale niektorym ludom to nevysvetlis)

ked zoberieme tuto definiciu tak DS premiovka nie je a ani tak skoro.nebude
Avatar - Emel
Emel
No to nevím.
Výbava v základu - teď už jakž takž, ale dřív byla naopak prémie v základu holota a připlácelo se i za věci, které mainstream v základu měl. Což není nic špatnýho, prostě větší možnost si poskládat auto podle svého...
Prémie je o nadstandardním zpracování, nadstandardní technice, nadstandardní možnosti individualizace, nadstandardních jízdních vlastnostech.
Avatar - palix
palix
Otázkou je, či je rozumné ísť do prémie. Mazda bola vždy považovaná za mierne drahšiu, ale bola ešte stále dostupná. Komu budú predávať autá teraz? Majiteľom BMW, Mercedesov, Lexusov...? Pochybujem, že tí si kúpia práve Mazdu. Možno ak by mala nová 6-ka pohon zadnej nápravy, 6valcový motor...
Mazda takto stratí viac fanúšikov z radov bežných ľudí, ako získa medzi majetnejšími.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Minimálně dražší modely (6, CX-5) jsou naceněny slušně. Zdaleka, zdaleka ne ve vodách prémie.
Ty nižší modely (3 a její deriváty) jsou dražší, ale nic co by se vymykalo např. cenám vw.
cudzinec11
Drahsie modely su uz priamo vo vodach premie, v rozpati 30-40 000 EUR po zlave mas napr. BMW X1 namiesto CX-5.

Vacsi problem je, ze skoro vsetko je uz u mazdy nad 20000 po akoze maximalnej zlave, cize pridrahe pre beznych ludi a paradoxne "prilacne" pre premiantov...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty se v tom plácáš úplně hrozně. CX-5 v kůži s ventilací i vyhříváním, HUD, kamerami okolo auta, veškerými asistenty, skoro vším na co si vzpomeneš, čtyřkolka+automat, 2,5i stojí milion.
Třídní konkurent je X3.
Když do té tvé X1 nahážu zkusmo potřebnou výbavu, jsem na 1,3mil., neumí ventilovaná sedadla.
Když udělám totéž s X3 jsem na 1,68mil.
Prosím, přestaň tedy opakovaně plácat o prémiových cenách.
CX-5 je levnější, než škodovka. Než Ford Kuga. O Tiguanu nemá cenu mluvit, rozdíl bude ve statisících.
cudzinec11
- CX-5 je levnější, než škodovka. Než Ford Kuga. O Tiguanu nemá cenu mluvit, rozdíl bude ve statisících.

Ano je, a co ma byt? Napriek tomu fleet kupi tu skodu, lebo pri X-kusoch bude este lacnejsia ako ta CX-5 a "bezni" kupi novy Tuscon alebo zanovnu skodu od fleetu. Dalsi kupi to X1, lebo mu daju zlavu 200000 z tych 1,3mil, lebo oni za cennikove ci konfiguratorove ceny nepredavaju a zabudne aj na to co to je ten HUD...

PSA to s DS to skusa uplne bez rizika - moze to tak skusat kludne najblizsich 30 rokov, ako pisal ten manazer v clanku. Ak sa nechiti, nic sa nedeje, ak ano, parada... Mazda nesie vsetko riziko a predaje klesaju a klesaju.


P.S.
K tej cenovej vyhodnosti - u mazdy pod 500000 Kč, ak chces tempomat a nechces manualnu klimu, nekupis nic (okrem mazdy2, ktora stoji ako i30 ci megane) To sa ti nestane ani u H/K, ani u toyoty, ani u vacsiny mainstreamu. Ze ma mazda modely nad 800000 Kč zatial lacnejsie ako konkurencia, ano, mas pravdu, ale s novou generaciou V6 4x4 bude ta CX5 podla mna cenovo medzi X1 a X3.

Este k tomu "placaniu sa v tom", ja tomu hovorim "nakupny gulas", odborne cross-shopping - velmi casty jav v nasich koncinach, videl som to X-krat:D. Ide sa kupit clio a kupi sa megane ci captur. Alebo sa ide pozriet CX-30 a kupi sa vacsi a lacnejsi Tuscon - kupujuci maju isty rozpocet a zistuju co za to kupit, vernost ku znacke, pritomnost HUD ci ventilovanych sedaciek, dokonca aj typ auta su velmi vrtkave...
Vauban
a ten tucson/sportage su podobne velke auta, ponukaju podobnu vybavu za menej, su spolahlivejsie a maju dlhsiu zaruku

ak sa deje to co pisete, ze clovek pride pozriet napriklad cx5 a skonci u tucsona tak je to len koniec prebytkov baby boomerov po druhej svetovej (u nas socikova generacia, ktora prezrala bohatstvo po rodicoch tym, ze predala byt po babke v meste a kupila si "premiovku")...dnes ked ma clovek hypoteku kde musi mat aj vlastny cash idealne 20% a rozne dlhove automaty ho blokuju na x-nasobok prijmu max zadlzenia ze nedostane akykolvek leasing na auto si zmysli tak to.bude vyzerat takto...bud si niekto ako moj znamy kupi najlacnejsiu audinu vo vybave jaskyna len aby sa ukazal aky je macho alebo bude clovek rozmyslat ekonomicky, pozrie si pomer cena/uzitok a zoberie si nieco lacnejsie s podstatne lepsou vybavou ;)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Stačí, když přestaneš plácat o tom, že M6 nebo CX-5 "loví ve vodách prémie". Je to totální kravina.
Zvlášť, když je pak srovnáš s o třídu menším autem po slevě.
cudzinec11
6 a CX-5 ani tak nelovia vo vodach premie, ako su loveni premiou. Kto vie "dat na stol" 30 ci 40 tisic EUR za auto, vie spravidla daj aj 50...

Tu mas odkaz od mazdy organizovaneho testu pri uvadzani CX-5:
https://www.youtube.com/watch?…
CX-5 vs X1 vs Q3 .....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to je prasečina od Mazdy. To jsou prostě o třídu menší auta. Srovnání je nesmysl.
Avatar - palix
palix
Nie všetci kupujem práve to, čo je nejako výhodnejšie. Ak idem kupovať auto, dlho predtým si zhromažďujem informácie o autách. Potom si vyberiem typ, pár modelov, značky, cenovú hladinu, určím si vlastnosti, z ktorých nespustím... a ide sa skúšať.
Ak budem mať záujem o Mazdu 6, pretože jazdí skvelo a vyzerá nádherne, ťažko si kúpim CX5 (ktorá nebude lepšia ako 6-ka) a už vôbec ma nikto nedostane na Tuscona, aj keby mi dal zľavu.
Ale každý sme iný. Niekto kupuje auto a v podstate nevie čo chce. Potom si vyberie podľa nejakého kritéria, ktorým môže byť napr aj poskytnutá zľava.
A niektorí sme pre iných tak trochu "divní", pretože si kúpime menej cenovo výhodné auto, ktoré je menej praktické, má menší kufor, je menej vybavené, má dokonca menší výkon ako konkurencia...
Ale má dobrý podvozok = dobre jazdí, má skvelý "manuál" a je nádherné :).
Avatar - palix
palix
Záleží, čo človek kupuje. Ak sa pohybujete u drahších modelov, tak OK. Ja si vyberám v nižšej strednej triede a tam sú ceny už dosť vysoké v porovnaní s predošlými generáciami. V poslednom čase ma najviac zarazila cena CX3 - v podstate to isté auto za oveľa vyššiu cenu "cena od". Výbava naviac to nezachráni, pretože kedysi som pozeral skladové autá a CX3 mali hlavne v základe.
V poslednej dobe zdraželi všetky značky. Predošlá Mazda 3 sa dala kúpiť aj za cenu Hyundaia i30. Dnes za cenu "základnej" Mazdy je veľmi slušný i30 ;-\
Dagmarrr
Bohužel ušít auto pro asiaty není kompatibilní s evropským vkusem. A tak i Volvo horkotěžko přežívá s průměrnými motory i s designem, jenž ztratil svojí nezaměnitelnost. DS prostě není na první pohled DS, ale něco, co se chlubí kolotočovými pozlátky. Kde je to, co ho bude odlišovat a přesvědčí zákazníka? To takový Jaguár (byť je indický), to zatím snad zvládá velmi dobře a rozhodně třeba s Listrem dostane zákazník pocit, že má něco odlišného a má pravdu :-) Až bude mít DS hydropneumatický podvozek, minimálně šestiválce a nebo elektřinu, co strčí do kapsy konkurenci a to vše v designu srovnatelném s původními DS, pak se může pokusit oslovit ty, kteří ještě při výběru váhají...
Avatar - Emel
Emel
Volvu se náhodou v Evropě celkem daří, za 10 let vyrostlo cca. o třetinu (z 207t po krizi 2009 na 337t loni).
Dagmarrr
Volvu se daří tím, že těží z tradice bezpečného auta a líbivého designu interiéru. Je to přesně ušité pro rodinky a zejména pro maminky. Těm jsou motory a podvozky šumák, ty co jezdí s XC90, tak jim jde o to, aby když někoho přehlédnou, aby ho bezpečně rozválcovaly a nikomu z vlastní posádky se nic nestalo a o tom to bohužel je...
A DS, to je něco jako Borgward, výborná tradice a v současnosti auto jako každé druhé, sundat loga z DS a z Borgwardu, tak mnozí ani nebudou vědět co je co...
Avatar - Emel
Emel
Design interiéru i exteriéru, jo.

DS snad nebyla automobilka, ale jen model Citroenu... ne?
stefan123
Ked som automobil DS videm cca pred rokom na parkovisku prvy krat, myslel som si, že niekto kupil na aliexprese znak a nalepil na citroena....
frite
By mě zajímalo ktere ds je zaměnitelné s nějakým Citroenem..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V první řadě se prémie blbě dělá s technikou shodnou s kdejakým Citroenem. Vrchol nabídky podprůměrný plug-in za šílené peníze, wow, to bude trhák.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uplne najlepsie vystihnute.... presne... jasne strucne.. vidim to podobne ... :yes:
ericn
Vidím to podobně. Prémii s 1.2 Puretech v třech variantách zrovna nevybuduješ :D
Arese
...značky DS do prémiových vod "nehrozí" ani za 50 let, pokud tedy k tomu budou Francouzi přistupovat stejně legračně a zmateně, jako doposud... Chromované ozdoby a kvalitnější kůže v interiéru ani vysoké ceny totiž na vybudování prémiové značky opravdu nestačí! :-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes:
Avatar - xxc
xxc
A co maju mat? 600 kw motor, ktorym ludia budu chodit po meste 55 a na dialnici 130?
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dagmarrr
A ani pod značkou DS... Navíc je to konkurence ve vlastních řadách, To už je zajímavější Peugeot v nejvyšší výbavě...
Anonym
jo twl ten je fakt strašně zajímavej.
Ale jen pokud cestuješ časem.
V osmdesátkách to bejvaly slušný káry.
Avatar - white label
white label
...vysvětlovat, jak přesvědčí zákazníky o své prémiovosti a přitom ví, že to může trvat i 30 let..., tak to rozhodně o něčem svědčí! ;-)
ericn
Asi tak jako když se VW snaží přesvědčit trh, že je nejlepší výrobce elektromobilů ;-)
traveldrive
Veď najlepší výrobca možno je. Akurát nevyrába najlepšie elektromobily. ;-)
Avatar - palix
palix
Práve u VW a ich elektroáut som minule ostal celkom zaskočený. Ešte nemajú dokončenú ID.3 a už sa píše o ID.4 V podstate predávajú neúplné autá a chcú v tom pokračovať?
frite
Myslím že aktuální DS7 už se může prémiovým SUV směle postavit jak designem, tak interiérem tak technikou.
Predchozim DS vždy jedno z toho chybělo, většinou ta technika.
Sám jsem před 6blety o DS 5 uvažoval, ale nakonec šel do C5 a nebylo to z důvodu peněz. ale na dá 5 se dodnes rád podívám když ji potkám..
To že část techniky bude sdílet s mainstreamem nevadí, to má i mercedes s motory Renault a o Audi ani nemluvím.
Mimochodem, kamarád si nedávno koupil skladování A3 s 1.6 TDI . Mám docela dilema toto auto řadit k prémii. (A to má ta 1.6 na zadku napsán 30TDI haha)
Avatar - palix
palix
Zrejme nie každé auto prémiovej značky sa dá označiť ako prémiové auto ;).
V práci máme asi 10 ročné Audi A3 v skoro "základe"... To auto má hnusnú plastovú palubnú dosku, je maličké v interiéri... Aj Golf vyzerá lepšie.
Minulý rok som ale sedel v novej A3 sedan a to auto mi prišlo ďaleko lepšie.
Avatar - Ham.
Ham.
Ale škoda, že za tím povídáním nejsou i činy. Ani jeden prémiový model v nabídce to se ta prémie buduje těžko, vyprávěním pohádek ji ještě nikdy nikdo nevybudoval ani za 300 let natož za 30.