Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDS vysvětluje, jak přesvědčí zákazníky o své prémiovosti. Může to trvat i 30 let
50 komentářů
kari.laz
"Prémiovou automobilku nevytvoříte tím, že ji tak sami zaškatulkujete"
No tak by se tím mohli řídit. Sami tohle udělali
No tak by se tím mohli řídit. Sami tohle udělali
Avantime
Doteraz mám pocit, že PSA stále nevie, ako profilovať svoje značky. Teraz im konečne došlo, prečo si ľudia kupovali Citroeny - no kvôli pohodliu. Lenže medzitým prišli o klientelu C5, pretože C5 Aircross neponúkli ako alternatívu k sedanu strednej triedy, ale ako jeho náhradu. Potom to miestami vyzerá, že Citroen má byť lacná značka PSA, ale nová C4 zas vyzerá celkom solídne.
Do toho toto trápenie sa s DS. Hrozne nepodarený štart, pretože prvá generácia moderných DS bola ešte pod Citroenom a potom na nejaký čas zaspali. V čase, keď DS3, DS4 a DS5 boli zastarané nútili dílerov, aby postavili samostatný showroom. Jasné, že sa im na to väčšina vybodla. Úplne zbytočné dva roky čakania v dobe, keď sa snažili budovať značku. Teraz to môžu robiť zase odznovu.
Takže tých 30 rokov budovania je viac než reálnych, hlavne ak pôjdu týmto štýlom dva kroky vpred a jeden vzad. Taký Lexus, ale aj Acura a Infinity sa už ako dlho trápia a v Európe stále nemajú šancu uspieť. Jasné, Európa pre nich nie je pupok sveta, ale aj tak.
Stále mi príde rozumnejšie spraviť z Peugeotu postupne prémiu, podobne, ako sa o to pokúša Mazda. A musím uznať, že majú dobre našliapnuté.
Do toho toto trápenie sa s DS. Hrozne nepodarený štart, pretože prvá generácia moderných DS bola ešte pod Citroenom a potom na nejaký čas zaspali. V čase, keď DS3, DS4 a DS5 boli zastarané nútili dílerov, aby postavili samostatný showroom. Jasné, že sa im na to väčšina vybodla. Úplne zbytočné dva roky čakania v dobe, keď sa snažili budovať značku. Teraz to môžu robiť zase odznovu.
Takže tých 30 rokov budovania je viac než reálnych, hlavne ak pôjdu týmto štýlom dva kroky vpred a jeden vzad. Taký Lexus, ale aj Acura a Infinity sa už ako dlho trápia a v Európe stále nemajú šancu uspieť. Jasné, Európa pre nich nie je pupok sveta, ale aj tak.
Stále mi príde rozumnejšie spraviť z Peugeotu postupne prémiu, podobne, ako sa o to pokúša Mazda. A musím uznať, že majú dobre našliapnuté.
Prémie je ošemetné slovo. Že mají nové Mazdy hezký interiér neznamená, že to je prémie... s top motorizací 190k ve střední třídě asi těžko.
Podobně Peugeot... můžou klidně jet výrazný design a třeba vymakané interiéry, ale prémie je něco jiného.
Je fakt, že s všeobecnou elektrifikací se trošku stírají existující rozdíly v technice... no uvidíme.
Podobně Peugeot... můžou klidně jet výrazný design a třeba vymakané interiéry, ale prémie je něco jiného.
Je fakt, že s všeobecnou elektrifikací se trošku stírají existující rozdíly v technice... no uvidíme.
Kto ma dobre nasliapnute? mazda je ukazkovy priklad, ze ked zo svojej hlavnej znacky nasilu spravis premiu, tak predaju pojdu do haja. Maju tusim najvacsi/jeden z najvacsich poklesov v EU a klesaju celosvetovo skoro uplne vsade. Toto chce dosiahnut peugeot?
Ono presunut znacku do ineho segmentu trhu nesie velke riziko, ze tvoji tradicni zakaznici za tebou nepojdu, a najst novych je tazsie ako udrzat si starych. Takto s DS nenesie PSA prakticky ziadne riziko, ci sa predaj DS zdvojnasobi alebo nepredaju nic im moze byt prakticky jedno...
Ono presunut znacku do ineho segmentu trhu nesie velke riziko, ze tvoji tradicni zakaznici za tebou nepojdu, a najst novych je tazsie ako udrzat si starych. Takto s DS nenesie PSA prakticky ziadne riziko, ci sa predaj DS zdvojnasobi alebo nepredaju nic im moze byt prakticky jedno...
Ved je to len znacka, mali to nechat na kraji popri Citroene a ludia by sa sami rozhodli, ci chcu Citroen, alebo priplatia a dostanu premiu.
Na to, že je Mazda relativně malá automobilka, co není součástí žádného velkého koncernu, má překvapivě dobré portfolio modelů. 3, 6, CX-5, MX-5 - to jsou všechno auta svým způsobem na špičce své třídy.
To portfolio ale není primárně pro Evropu... a taky není pro každého.
To portfolio ale není primárně pro Evropu... a taky není pro každého.
premiove/luxusne auto tradicne kombinuje nadstandardnu vybavu v zaklade a znacku, ktoru si proste zakaznici radi kupuju z roznych dovodov (a nejaka kvalita, vybava ci spolahlivost vyrobku velku ulohu nehra...vid rozne ine produktu na trhu od oblecenia cez smartfony az po obycajne AA baterky, ktore ma najlepsie Lidl podla nasho d-testu ale niektorym ludom to nevysvetlis)
ked zoberieme tuto definiciu tak DS premiovka nie je a ani tak skoro.nebude
ked zoberieme tuto definiciu tak DS premiovka nie je a ani tak skoro.nebude
No to nevím.
Výbava v základu - teď už jakž takž, ale dřív byla naopak prémie v základu holota a připlácelo se i za věci, které mainstream v základu měl. Což není nic špatnýho, prostě větší možnost si poskládat auto podle svého...
Prémie je o nadstandardním zpracování, nadstandardní technice, nadstandardní možnosti individualizace, nadstandardních jízdních vlastnostech.
Výbava v základu - teď už jakž takž, ale dřív byla naopak prémie v základu holota a připlácelo se i za věci, které mainstream v základu měl. Což není nic špatnýho, prostě větší možnost si poskládat auto podle svého...
Prémie je o nadstandardním zpracování, nadstandardní technice, nadstandardní možnosti individualizace, nadstandardních jízdních vlastnostech.
Otázkou je, či je rozumné ísť do prémie. Mazda bola vždy považovaná za mierne drahšiu, ale bola ešte stále dostupná. Komu budú predávať autá teraz? Majiteľom BMW, Mercedesov, Lexusov...? Pochybujem, že tí si kúpia práve Mazdu. Možno ak by mala nová 6-ka pohon zadnej nápravy, 6valcový motor...
Mazda takto stratí viac fanúšikov z radov bežných ľudí, ako získa medzi majetnejšími.
Mazda takto stratí viac fanúšikov z radov bežných ľudí, ako získa medzi majetnejšími.
Minimálně dražší modely (6, CX-5) jsou naceněny slušně. Zdaleka, zdaleka ne ve vodách prémie.
Ty nižší modely (3 a její deriváty) jsou dražší, ale nic co by se vymykalo např. cenám vw.
Ty nižší modely (3 a její deriváty) jsou dražší, ale nic co by se vymykalo např. cenám vw.
Drahsie modely su uz priamo vo vodach premie, v rozpati 30-40 000 EUR po zlave mas napr. BMW X1 namiesto CX-5.
Vacsi problem je, ze skoro vsetko je uz u mazdy nad 20000 po akoze maximalnej zlave, cize pridrahe pre beznych ludi a paradoxne "prilacne" pre premiantov...
Vacsi problem je, ze skoro vsetko je uz u mazdy nad 20000 po akoze maximalnej zlave, cize pridrahe pre beznych ludi a paradoxne "prilacne" pre premiantov...
Ty se v tom plácáš úplně hrozně. CX-5 v kůži s ventilací i vyhříváním, HUD, kamerami okolo auta, veškerými asistenty, skoro vším na co si vzpomeneš, čtyřkolka+automat, 2,5i stojí milion.
Třídní konkurent je X3.
Když do té tvé X1 nahážu zkusmo potřebnou výbavu, jsem na 1,3mil., neumí ventilovaná sedadla.
Když udělám totéž s X3 jsem na 1,68mil.
Prosím, přestaň tedy opakovaně plácat o prémiových cenách.
CX-5 je levnější, než škodovka. Než Ford Kuga. O Tiguanu nemá cenu mluvit, rozdíl bude ve statisících.
Třídní konkurent je X3.
Když do té tvé X1 nahážu zkusmo potřebnou výbavu, jsem na 1,3mil., neumí ventilovaná sedadla.
Když udělám totéž s X3 jsem na 1,68mil.
Prosím, přestaň tedy opakovaně plácat o prémiových cenách.
CX-5 je levnější, než škodovka. Než Ford Kuga. O Tiguanu nemá cenu mluvit, rozdíl bude ve statisících.
- CX-5 je levnější, než škodovka. Než Ford Kuga. O Tiguanu nemá cenu mluvit, rozdíl bude ve statisících.
Ano je, a co ma byt? Napriek tomu fleet kupi tu skodu, lebo pri X-kusoch bude este lacnejsia ako ta CX-5 a "bezni" kupi novy Tuscon alebo zanovnu skodu od fleetu. Dalsi kupi to X1, lebo mu daju zlavu 200000 z tych 1,3mil, lebo oni za cennikove ci konfiguratorove ceny nepredavaju a zabudne aj na to co to je ten HUD...
PSA to s DS to skusa uplne bez rizika - moze to tak skusat kludne najblizsich 30 rokov, ako pisal ten manazer v clanku. Ak sa nechiti, nic sa nedeje, ak ano, parada... Mazda nesie vsetko riziko a predaje klesaju a klesaju.
P.S.
K tej cenovej vyhodnosti - u mazdy pod 500000 Kč, ak chces tempomat a nechces manualnu klimu, nekupis nic (okrem mazdy2, ktora stoji ako i30 ci megane) To sa ti nestane ani u H/K, ani u toyoty, ani u vacsiny mainstreamu. Ze ma mazda modely nad 800000 Kč zatial lacnejsie ako konkurencia, ano, mas pravdu, ale s novou generaciou V6 4x4 bude ta CX5 podla mna cenovo medzi X1 a X3.
Este k tomu "placaniu sa v tom", ja tomu hovorim "nakupny gulas", odborne cross-shopping - velmi casty jav v nasich koncinach, videl som to X-krat:D. Ide sa kupit clio a kupi sa megane ci captur. Alebo sa ide pozriet CX-30 a kupi sa vacsi a lacnejsi Tuscon - kupujuci maju isty rozpocet a zistuju co za to kupit, vernost ku znacke, pritomnost HUD ci ventilovanych sedaciek, dokonca aj typ auta su velmi vrtkave...
Ano je, a co ma byt? Napriek tomu fleet kupi tu skodu, lebo pri X-kusoch bude este lacnejsia ako ta CX-5 a "bezni" kupi novy Tuscon alebo zanovnu skodu od fleetu. Dalsi kupi to X1, lebo mu daju zlavu 200000 z tych 1,3mil, lebo oni za cennikove ci konfiguratorove ceny nepredavaju a zabudne aj na to co to je ten HUD...
PSA to s DS to skusa uplne bez rizika - moze to tak skusat kludne najblizsich 30 rokov, ako pisal ten manazer v clanku. Ak sa nechiti, nic sa nedeje, ak ano, parada... Mazda nesie vsetko riziko a predaje klesaju a klesaju.
P.S.
K tej cenovej vyhodnosti - u mazdy pod 500000 Kč, ak chces tempomat a nechces manualnu klimu, nekupis nic (okrem mazdy2, ktora stoji ako i30 ci megane) To sa ti nestane ani u H/K, ani u toyoty, ani u vacsiny mainstreamu. Ze ma mazda modely nad 800000 Kč zatial lacnejsie ako konkurencia, ano, mas pravdu, ale s novou generaciou V6 4x4 bude ta CX5 podla mna cenovo medzi X1 a X3.
Este k tomu "placaniu sa v tom", ja tomu hovorim "nakupny gulas", odborne cross-shopping - velmi casty jav v nasich koncinach, videl som to X-krat:D. Ide sa kupit clio a kupi sa megane ci captur. Alebo sa ide pozriet CX-30 a kupi sa vacsi a lacnejsi Tuscon - kupujuci maju isty rozpocet a zistuju co za to kupit, vernost ku znacke, pritomnost HUD ci ventilovanych sedaciek, dokonca aj typ auta su velmi vrtkave...
a ten tucson/sportage su podobne velke auta, ponukaju podobnu vybavu za menej, su spolahlivejsie a maju dlhsiu zaruku
ak sa deje to co pisete, ze clovek pride pozriet napriklad cx5 a skonci u tucsona tak je to len koniec prebytkov baby boomerov po druhej svetovej (u nas socikova generacia, ktora prezrala bohatstvo po rodicoch tym, ze predala byt po babke v meste a kupila si "premiovku")...dnes ked ma clovek hypoteku kde musi mat aj vlastny cash idealne 20% a rozne dlhove automaty ho blokuju na x-nasobok prijmu max zadlzenia ze nedostane akykolvek leasing na auto si zmysli tak to.bude vyzerat takto...bud si niekto ako moj znamy kupi najlacnejsiu audinu vo vybave jaskyna len aby sa ukazal aky je macho alebo bude clovek rozmyslat ekonomicky, pozrie si pomer cena/uzitok a zoberie si nieco lacnejsie s podstatne lepsou vybavou ;)
ak sa deje to co pisete, ze clovek pride pozriet napriklad cx5 a skonci u tucsona tak je to len koniec prebytkov baby boomerov po druhej svetovej (u nas socikova generacia, ktora prezrala bohatstvo po rodicoch tym, ze predala byt po babke v meste a kupila si "premiovku")...dnes ked ma clovek hypoteku kde musi mat aj vlastny cash idealne 20% a rozne dlhove automaty ho blokuju na x-nasobok prijmu max zadlzenia ze nedostane akykolvek leasing na auto si zmysli tak to.bude vyzerat takto...bud si niekto ako moj znamy kupi najlacnejsiu audinu vo vybave jaskyna len aby sa ukazal aky je macho alebo bude clovek rozmyslat ekonomicky, pozrie si pomer cena/uzitok a zoberie si nieco lacnejsie s podstatne lepsou vybavou ;)
Stačí, když přestaneš plácat o tom, že M6 nebo CX-5 "loví ve vodách prémie". Je to totální kravina.
Zvlášť, když je pak srovnáš s o třídu menším autem po slevě.
Zvlášť, když je pak srovnáš s o třídu menším autem po slevě.
6 a CX-5 ani tak nelovia vo vodach premie, ako su loveni premiou. Kto vie "dat na stol" 30 ci 40 tisic EUR za auto, vie spravidla daj aj 50...
Tu mas odkaz od mazdy organizovaneho testu pri uvadzani CX-5:
https://www.youtube.com/watch?…
CX-5 vs X1 vs Q3 .....
Tu mas odkaz od mazdy organizovaneho testu pri uvadzani CX-5:
https://www.youtube.com/watch?…
CX-5 vs X1 vs Q3 .....
Nie všetci kupujem práve to, čo je nejako výhodnejšie. Ak idem kupovať auto, dlho predtým si zhromažďujem informácie o autách. Potom si vyberiem typ, pár modelov, značky, cenovú hladinu, určím si vlastnosti, z ktorých nespustím... a ide sa skúšať.
Ak budem mať záujem o Mazdu 6, pretože jazdí skvelo a vyzerá nádherne, ťažko si kúpim CX5 (ktorá nebude lepšia ako 6-ka) a už vôbec ma nikto nedostane na Tuscona, aj keby mi dal zľavu.
Ale každý sme iný. Niekto kupuje auto a v podstate nevie čo chce. Potom si vyberie podľa nejakého kritéria, ktorým môže byť napr aj poskytnutá zľava.
A niektorí sme pre iných tak trochu "divní", pretože si kúpime menej cenovo výhodné auto, ktoré je menej praktické, má menší kufor, je menej vybavené, má dokonca menší výkon ako konkurencia...
Ale má dobrý podvozok = dobre jazdí, má skvelý "manuál" a je nádherné :).
Ak budem mať záujem o Mazdu 6, pretože jazdí skvelo a vyzerá nádherne, ťažko si kúpim CX5 (ktorá nebude lepšia ako 6-ka) a už vôbec ma nikto nedostane na Tuscona, aj keby mi dal zľavu.
Ale každý sme iný. Niekto kupuje auto a v podstate nevie čo chce. Potom si vyberie podľa nejakého kritéria, ktorým môže byť napr aj poskytnutá zľava.
A niektorí sme pre iných tak trochu "divní", pretože si kúpime menej cenovo výhodné auto, ktoré je menej praktické, má menší kufor, je menej vybavené, má dokonca menší výkon ako konkurencia...
Ale má dobrý podvozok = dobre jazdí, má skvelý "manuál" a je nádherné :).
Záleží, čo človek kupuje. Ak sa pohybujete u drahších modelov, tak OK. Ja si vyberám v nižšej strednej triede a tam sú ceny už dosť vysoké v porovnaní s predošlými generáciami. V poslednom čase ma najviac zarazila cena CX3 - v podstate to isté auto za oveľa vyššiu cenu "cena od". Výbava naviac to nezachráni, pretože kedysi som pozeral skladové autá a CX3 mali hlavne v základe.
V poslednej dobe zdraželi všetky značky. Predošlá Mazda 3 sa dala kúpiť aj za cenu Hyundaia i30. Dnes za cenu "základnej" Mazdy je veľmi slušný i30 ;-\
V poslednej dobe zdraželi všetky značky. Predošlá Mazda 3 sa dala kúpiť aj za cenu Hyundaia i30. Dnes za cenu "základnej" Mazdy je veľmi slušný i30 ;-\
Dagmarrr
Bohužel ušít auto pro asiaty není kompatibilní s evropským vkusem. A tak i Volvo horkotěžko přežívá s průměrnými motory i s designem, jenž ztratil svojí nezaměnitelnost. DS prostě není na první pohled DS, ale něco, co se chlubí kolotočovými pozlátky. Kde je to, co ho bude odlišovat a přesvědčí zákazníka? To takový Jaguár (byť je indický), to zatím snad zvládá velmi dobře a rozhodně třeba s Listrem dostane zákazník pocit, že má něco odlišného a má pravdu :-) Až bude mít DS hydropneumatický podvozek, minimálně šestiválce a nebo elektřinu, co strčí do kapsy konkurenci a to vše v designu srovnatelném s původními DS, pak se může pokusit oslovit ty, kteří ještě při výběru váhají...
Volvu se náhodou v Evropě celkem daří, za 10 let vyrostlo cca. o třetinu (z 207t po krizi 2009 na 337t loni).
Volvu se daří tím, že těží z tradice bezpečného auta a líbivého designu interiéru. Je to přesně ušité pro rodinky a zejména pro maminky. Těm jsou motory a podvozky šumák, ty co jezdí s XC90, tak jim jde o to, aby když někoho přehlédnou, aby ho bezpečně rozválcovaly a nikomu z vlastní posádky se nic nestalo a o tom to bohužel je...
A DS, to je něco jako Borgward, výborná tradice a v současnosti auto jako každé druhé, sundat loga z DS a z Borgwardu, tak mnozí ani nebudou vědět co je co...
A DS, to je něco jako Borgward, výborná tradice a v současnosti auto jako každé druhé, sundat loga z DS a z Borgwardu, tak mnozí ani nebudou vědět co je co...
twistedTSD
V první řadě se prémie blbě dělá s technikou shodnou s kdejakým Citroenem. Vrchol nabídky podprůměrný plug-in za šílené peníze, wow, to bude trhák.
Arese
...značky DS do prémiových vod "nehrozí" ani za 50 let, pokud tedy k tomu budou Francouzi přistupovat stejně legračně a zmateně, jako doposud... Chromované ozdoby a kvalitnější kůže v interiéru ani vysoké ceny totiž na vybudování prémiové značky opravdu nestačí! :-)
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dagmarrr
A ani pod značkou DS... Navíc je to konkurence ve vlastních řadách, To už je zajímavější Peugeot v nejvyšší výbavě...
jo twl ten je fakt strašně zajímavej.
Ale jen pokud cestuješ časem.
V osmdesátkách to bejvaly slušný káry.
Ale jen pokud cestuješ časem.
V osmdesátkách to bejvaly slušný káry.
white label
...vysvětlovat, jak přesvědčí zákazníky o své prémiovosti a přitom ví, že to může trvat i 30 let..., tak to rozhodně o něčem svědčí! ;-)
Asi tak jako když se VW snaží přesvědčit trh, že je nejlepší výrobce elektromobilů ;-)
frite
Myslím že aktuální DS7 už se může prémiovým SUV směle postavit jak designem, tak interiérem tak technikou.
Predchozim DS vždy jedno z toho chybělo, většinou ta technika.
Sám jsem před 6blety o DS 5 uvažoval, ale nakonec šel do C5 a nebylo to z důvodu peněz. ale na dá 5 se dodnes rád podívám když ji potkám..
To že část techniky bude sdílet s mainstreamem nevadí, to má i mercedes s motory Renault a o Audi ani nemluvím.
Mimochodem, kamarád si nedávno koupil skladování A3 s 1.6 TDI . Mám docela dilema toto auto řadit k prémii. (A to má ta 1.6 na zadku napsán 30TDI haha)
Predchozim DS vždy jedno z toho chybělo, většinou ta technika.
Sám jsem před 6blety o DS 5 uvažoval, ale nakonec šel do C5 a nebylo to z důvodu peněz. ale na dá 5 se dodnes rád podívám když ji potkám..
To že část techniky bude sdílet s mainstreamem nevadí, to má i mercedes s motory Renault a o Audi ani nemluvím.
Mimochodem, kamarád si nedávno koupil skladování A3 s 1.6 TDI . Mám docela dilema toto auto řadit k prémii. (A to má ta 1.6 na zadku napsán 30TDI haha)
Zrejme nie každé auto prémiovej značky sa dá označiť ako prémiové auto ;).
V práci máme asi 10 ročné Audi A3 v skoro "základe"... To auto má hnusnú plastovú palubnú dosku, je maličké v interiéri... Aj Golf vyzerá lepšie.
Minulý rok som ale sedel v novej A3 sedan a to auto mi prišlo ďaleko lepšie.
V práci máme asi 10 ročné Audi A3 v skoro "základe"... To auto má hnusnú plastovú palubnú dosku, je maličké v interiéri... Aj Golf vyzerá lepšie.
Minulý rok som ale sedel v novej A3 sedan a to auto mi prišlo ďaleko lepšie.
Ham.
Ale škoda, že za tím povídáním nejsou i činy. Ani jeden prémiový model v nabídce to se ta prémie buduje těžko, vyprávěním pohádek ji ještě nikdy nikdo nevybudoval ani za 300 let natož za 30.
×
Sdílení komentáře
×
Pamatuju jak se prokousávaly nahoru Audi a Lexus. Ale ty PRODUKTY byly PÉMIOVÝ.
Nebo bez prémie ale s něčím novým -Tesla.
Citroen byla prémiová a novátorská značka.
Úplně jí odrovnali a teď vymejšlej tyhle srance.
Dnes? Crossovery, C3, otrasný Cactus a iné nezmysly... :no:
DS sú veľmi pekné autá, ale kto by dnes kúpil Citroen za vyššiu cenu? Odpoveď - ten komu sa bude páčiť :-!
Mne skôr vadí, že aj Mazda sa chce hrať na "prémiu" = celkom nepekne dvíhajú ceny :(.
V časoch, keď sme mohli na poriadne auta viacmenej len pozerať (90-te roky), pretože sme boli pomerne mladí, mi akosi viac učarovala Honda a ich technika. Alebo taký Peugeot 205 GTi tiež nebolo zlé auto. Prípadne Mazda 323F bola nádherná (1. a 2. generácia)... Z tej doby si najviac z Citroenov pamätám model BX v často biednom stave = dovezený zo zahraničia za "slušnú cenu".
K Citroenu nemám nejaké duševné prepojenie. V časoch, keď som kupoval prvé auto (2007) bola C4 celkom divoká v interiéri, kolega mal C3 (prvú generáciu) - ten hrozný dizajn nebol vhodný pre muža :-), prípadne kolegov syn mal nejakú vyššiu radu C... a vraj mu to pravidelne svietilo na palubnej doske ako vianočný stromček. Takže vlastne som ani nemal príležitosť nejako si obľúbiť Citroen.
Najradšej mám asi Fantomasov DS a "jeptiškyn" 2CV ;-)