Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS vysvětluje, jak přesvědčí zákazníky o své prémiovosti. Může to trvat i 30 let

Stanislav Kolman
Diskuze (50)

Automobilka DS se před časem osamostatnila a začala prodávat vozy pod vlastní hlavičkou. Říká, že je francouzskou prémiovou značkou, zákazníci jsou ale opatrnější.

Před koncem roku 2021 najdete v showroomech francouzské značky DS čtyři modely. Už nějaký čas po silnicích jezdí SUV DS 7 Crossback, crossover DS 3 Crossback, ke kterým se časem připojí hatchback DS 4 a vlajkový sedan DS 9. Všechny nabídnou kromě spalovacích motorů i plug-in hybridní či čistě elektrickou variantu.

Sestava by to byla slušná, ale co dál? Za prvních sedm měsíců letošního roku bylo na českém trhu zaregistrováno jen 53 nových vozidel DS, což je pro srovnání jen o jeden kus více než italské Ferrari. Za celý loňský rok - ještě neovlivněný pandemií koronaviru - to bylo 77 aut, což na našem trhu představuje celkový podíl 0,03 %. Francouzi prý ale znají recept na to, jak se dostat více do povědomí a prodeje navýšit.

Video se připravuje ...

„Musíme nechat zákazníky pochopit, kdo jsme. Vysvětlit jim, odkud pocházíme, v čem jsme jedineční a vysvětlit naše produkty,“ myslí si Alain Descat, ředitel britského zastoupení značky DS. Jen pro zajímavost, ve Velké Británii hlásí značka za letošní rok 1146 registrací, což znamená 0,14 % podíl na trhu. Nejlépe je na tom logicky doma ve Francii s 10% podíle,.

Descat si však uvědomuje, že tato mise je během na dlouhou trať. Prémiovou automobilku nevytvoříte tím, že ji tak sami zaškatulkujete. „Víme, že to bude nějakou dobu trvat, možná 20 až 30 let. Trh prémiových automobilů je konkurenceschopný, takže to pro nás bude obrovská výzva.“

Z krátkodobého hlediska chce DS u zákazníků zabodovat online platformou pro nákup vozidel, která by měla být připravena v horizontu několika příštích týdnů. DS chce nabízet své vozy především online a ještě více se tak oddělit od Citroënu. „Chceme nabídnout alternativní cestu k fyzickému nakupování aut. A to co možná nejvíce efektivní,“ dodal Descat.

Stanislav Kolman
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - palix
31. 8. 2020 12:51
Re: Možná ano..
Zrejme nie každé auto prémiovej značky sa dá označiť ako prémiové auto ;).
V práci máme asi 10 ročné Audi A3 v skoro "základe"... To auto má hnusnú plastovú palubnú dosku, je maličké v interiéri... Aj Golf vyzerá lepšie.
Minulý rok som ale sedel v novej A3 sedan a to auto mi prišlo ďaleko lepšie.
Avatar - palix
31. 8. 2020 12:48
Re: Když někdo musí...
Práve u VW a ich elektroáut som minule ostal celkom zaskočený. Ešte nemajú dokončenú ID.3 a už sa píše o ID.4 V podstate predávajú neúplné autá a chcú v tom pokračovať?
Avatar - palix
31. 8. 2020 12:44
Re: Re: Úžasná hlava tenhle pan Descat,
O Citroen som sa až tak detailne nezaujímal. Na druhej strane som sa rád obzrel po každej ich "vlajkovej lodi". Taký starý DS je u mňa doteraz jedným z najkrajších áut.
V časoch, keď sme mohli na poriadne auta viacmenej len pozerať (90-te roky), pretože sme boli pomerne mladí, mi akosi viac učarovala Honda a ich technika. Alebo taký Peugeot 205 GTi tiež nebolo zlé auto. Prípadne Mazda 323F bola nádherná (1. a 2. generácia)... Z tej doby si najviac z Citroenov pamätám model BX v často biednom stave = dovezený zo zahraničia za "slušnú cenu".

K Citroenu nemám nejaké duševné prepojenie. V časoch, keď som kupoval prvé auto (2007) bola C4 celkom divoká v interiéri, kolega mal C3 (prvú generáciu) - ten hrozný dizajn nebol vhodný pre muža :-), prípadne kolegov syn mal nejakú vyššiu radu C... a vraj mu to pravidelne svietilo na palubnej doske ako vianočný stromček. Takže vlastne som ani nemal príležitosť nejako si obľúbiť Citroen.
Najradšej mám asi Fantomasov DS a "jeptiškyn" 2CV ;-)
31. 8. 2020 11:39
Re: Když někdo musí...
Veď najlepší výrobca možno je. Akurát nevyrába najlepšie elektromobily. ;-)
31. 8. 2020 11:35
Re: Re: Úžasná hlava tenhle pan Descat,
Jejda, chlape, do teba by som nepovedal, že máš takéto medzery v prehľade. Traction Avant, Hydractive a 2CV, to sú predsa tri najvýraznejšie míľniky v histórii Citroenu. Preto by som ani tú C3 nijak neodpisoval, Citroen, to je aj lacné jednoduché auto, nie iba sofistikované novátorské konštrukcie.