U Octavie propad neočekávám, pokud se vyřeší SW, přecejen je ve všem ostatním velmi vyvážená a má vysoký podíl fleetových prodejů. U Golfu si tím jistý nejsem, možná neklesne hned, ale generační obměna u konkurence může hodně zamíchat kartami.
U Golfu taky zaúřaduje konkurence z vlastních řad. Nemyslím teď babišovsky na Octavii, ale spíš ten T-Roc... jak Tiguan zasáhl Passata, tak T-Roc asi sebere nějaká čísla Golfu.
Jo, vím že to je jen jeden měsíc, ale #7... to je pro mě nečekaný úspěch, doteď jsem to bral tak, že se s T-Rocem VW úplně netrefil.
Známa má T-Roc... Keď som si do toho sadol, pripadal som si divne - ako v ponorke. Asi som zvyknutý na niečo iné.
Osobne by som jednoznačne kúpil Golf, ak by som si mal vybrať z dvojice Golf vs T-Roc.
Proč by to neměla být dobrá vizitka lidí? Nebylo by lepší posuzovat lidi podle toho jak se chovají a co umí a ne podle toho co si kupují nebo nekupují?
Ale já nepsal o T-Rocu, ale o Golfu a Octavii. A o tom T-Rocu platí totéž, nevím proč by se měli lidé posuzovat podle toho jestli si koupí T-Roc nebo Golf nebo třeba šlapací lodičku. Jenom duševní chudáci posuzují lidi podle toho co si koupili.
Já osobně si myslím, že SUV jsou vesměs také horší auta, ale když je hlavni vlastnost lepší nastupování, rozhled nebo místo nad hlavou/v loktech, pak chápu lidi co si je vyberou.
No zrovna věci jako dobrý výhled z auta, dostatek prostoru a dobré nastupování jsou třeba pro typického městského uživatele asi nejdůležitější. A navíc je to i logické.
Myslim, že problém nebude u toho, jaký je, ale jak nefunguje. Mám známého co dělá v škodovce a software auta má brutální problémy, nejen, že se zasekava infotaiment (to tě vlastně moc v jízdě neomezuje) , ale auta nouzové brzdí, nebo si myslí, že bouraly a vypnout elektriku, třeba při přejetí rouzbitejsiho přejezdu.
Pri oboch týchto autách tvorí 2/3 fleet a tam o nákupe zväčša rozhodujú ľudia čo v tom nejazdia, takže možno netušia, je všetko dotykové, alebo im to je jedno.
Len by bolo dobré vedieť ,koľko percent s toho boli sedmičkové Golfy a staršie Octavie . U nás boli vypredané takmer všetky skladovky Golf, Golf Variant aj Sportsvany .
No JATO píše, že ôsma generácia zatiaľ nedokáže nahnať čísla predošlej siedmej, ktorá mala doteraz veľký podiel na štatistikách. Je otázne, či sa už výroba Golfu naplno nabehla, bolo tam oneskorenie kvôli tomu nefungujúcemu e-callu. Výsledkom je, že v porovnaní s minuloročným júlom Golf predal o 3 percentá menej áut a Clio o 26 percent viac. Pri Cliu už z 89 percent objemu tvorí predaj novej generácie.
Jenže ta vaše teorie má taky spoustu vad. To nejsou statistiky výroby, ale statistiky registrací. Stále se doprodávají Octavie 3. generace. A co se týče Golfu, tak ten ještě ani nemá generační obměnu dokončenu, protože verze Variant se ještě vyrábí v předchozí generaci.
Titulek jak z bulváru a člověk nakonec zjisti, ze i politikům došlo, že BEV není schopno zatim pokrýt dálkovou dopravu, protože kapacita baterie a doba nabíjení.
Nojo, když nemůžeš vyrábět a nesmíš dovážet, tak jdou čísla dolů. To by mohlo dojít i takovému blbci jako ty, ale zjevně je to na tebe příliš vysoká matematika.
Golf je síce späť ale pri statickom pozretí sa mi až tak nepáčil.Hlavne sa mi nepáči predok auta a prístrojovka.Dosť ma prekvapila O IV ako je vysoko.Z trojice Golf,Leon a Octávia tak Leon vo výbave FR sa mi páči najviac.Zaujimavé je že segment C nemá v prvej desiatke ďalšieho zástupcu.Kde sú autá ako Focus,Corolla,Ceed,Megane,i 30,Civic,308 alebo Mazda 3 ?Čo sa týka predaja nových áut tak asi to nebude až také zlé aj keď nové autá za posledný povedzme rok dosť podraželi.Uvidíme ako sa rozbehne predaj Leonu.
Ázijské kompaktné autá sa dlhodobo nevedia dostať do prvej desiatky, to ma neprekvapuje. Francúzi majú momentálne dosť starú ponuku, facelifty tomu asi veľmi nepomôžu, nábeh novej C4 príde až v budúcom roku. Astra rýchlo zostarla a moc jej nepomáha ani upravená ponuka motorov. Vysvetlenie nemám len na Focus, pretože ten až nepochopiteľne lieta v predajoch. Raz nemá problém sa dostať do prvej šestky, inokedy v desiatke nie je vôbec. Ešte uvidíme, ako sa prejaví nábeh Leonu. Seatu korona dosť uškodila, tak sa im to poposúvalo.
V desiatke je hneď päť zástupcov B-segmentu vrátane dvoch crossoverov, všetci prišli na trh za uplynulý rok, takže sa dalo očakávať, že spravia najväčší objem na začiatku svojej kariéry. Že sa tam drží Sandero aj pred príchodom novej generácie, je po tých rokoch celkom obdivuhodné, ale pri raste cien nových áut sa ani nečudujem.
Má někdo tabulku jaký je podíl hlavně benzín / diesel komplet??? či kde to případně dohledat, tady nikdy nejsou schopni to doplnit, přitom třeba mě to zajímá dost ...
A kde je v žebříčku nejprodávanějších vozů v Evropě SEAT ?!
To "nepochopíš"......
SEAT se podle aktuálního šéfa VW bude protěžovat, i když jeho výsledky byly před pár lety na hraně červených a černých čísel a dodnes je z pohledu evropského trhu menší značkou, ale trvale výdělečná Škodovka, která koncernu VW přinesla na dividendách pořádnou dávku miliard Eur, a která je i v marži na čele koncernu, se bude uměle brzdit.....
SEAT si z nepochopitelných důvodů mohl vytvořit luxusně - sportovní značku Cupra a Škodovce se nedovolí udělat u nové Octavie ani model Laurin Klement....
Sice dostala Škodovka na starost vývoj a produkci budoucích "dvojčat" Passat a Superb, jenže kdo ví, jestli nebude tím pádem budoucí Superb stejně fádní vůz, jako dnešní Passat, který je vedle Superbu z pohledu designu těžká nuda...