Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červenci 2020: Škoda Octavia třetí nejžádanější vůz, elektrifikovaná auta trhají rekordy

David Bureš
Diskuze (42)

Červenec 2020 byl pro automobilky na evropském trhu výtečným měsícem. Více aut v jediném měsíci tu nebylo registrováno od září loňského roku.

Evropský trh se po pandemii koronaviru zřejmě vrací k normálu. Naznačují to alespoň červencové výsledky. Podle statistik analytické společnosti JATO Dynamics počítající prodejní výsledky v 27 evropských zemích bylo v červenci 2020 v Evropě registrováno 1.278.521 nových automobilů. To je nejen nejlepší výsledek v jediném měsíci v letošním roce, ale také nejlepší měsíc od září 2019. Meziročně nicméně došlo k poklesu registrací o čtyři procenta.

„Soukromí i firemní zákazníci reagují na lepší tržní podmínky. Pokud se současná situace bude i nadále zlepšovat, mohli bychom začít hovořit o oživení v evropském automobilovém průmyslu ve tvaru písmene V,“ komentuje červencové výsledky globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz.

Jedním dechem však dodává, že pandemie koronaviru pokračuje, a tak je potřeba být opatrný v hodnocení prodejních výsledků. Až následující měsíce tak prokážou, jak to s případným opětovným růstem registrací bude.

Za zmínku nicméně stojí meziroční růst počtu registrovaných aut na britském, dánském, francouzském nebo španělském trhu. Český trh si sice v červenci meziročně pohoršil o devět procent, v rámci sledovaných zemí se ale jedná o nižší pokles.

Co se týče pořadí jednotlivých modelů, tak do čela se opět dostal Volkswagen Golf, s 31.169 registrovanými kusy. Předchozí dva měsíce se musel sklonit před Renaultem Clio, který tentokrát skončil druhý, s 25.054 registracemi. Třetí pak následuje Škoda Octavia s 22.569 registrovanými kousky. To je z hlediska pořadí její druhý nejlepší letošní výsledek, v dubnu, kdy byly prodejní statistiky nejvíce ovlivněny pandemií koronaviru, byla Octavia v rámci Evropy dokonce druhý nejžádanější automobil.

Evropský trh v červenci 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 7/2020 [ks]
1. VW Golf 31.169
2. Renault Clio 25.054
3. Škoda Octavia 22.569
4. Peugeot 208 20.520
5. Renault Captur 20.361
6. Peugeot 2008 20.006
7. VW T-Roc 19.977
8. Opel/Vauxhall Corsa 19.902
9. Dacia Sandero 19.219
10. VW Tiguan 19.204

Za zmínku dále stojí sedmá příčka Volkswagenu T-Roc stejně jako deváté místo Dacie Sandero, které se nadále daří, navzdory blížícímu se příchodu nové generace. Mimochodem v top 10 byly tentokrát zastoupeny hned čtyři SUV, nejprodávanější z nich byl celkově pátý Renault Captur. V červenci 2020 bylo v Evropě registrováno 530.800 SUV, nejvíce za jeden měsíc od loňského července.

JATO Dynamics si ale spíše všímá zájmu o elektrifikované automobily. Ty za červenec 2020 tvořily 18 % evropského trhu, meziročně jejich počet registrací vyskočil o 131 %. Výsledných 230.700 kusů znamená, že vůbec poprvé v jediném měsíci překonaly dvousettisícovou hranici.

Analytik Munoz nicméně přiznává, že je to primárně ovlivněno rozšiřující se nabídkou takových aut, hlavně mildhybridů. „Nárůst poptávky po elektrifikovaných vozech souvisí s širší nabídkou, která konečně zahrnuje cenově dostupnější modely. Vyšší konkurence mezi značkami také tlačí dolů ceny," tvrdí globální analytik JATO Dynamics. Hodně se dařilo nově uvedeným mildhybridům jako Fiat 500 a Ford Puma.

O to více může překvapit pokles Tesly, jejíž počet registrací v červnu meziročně klesl o 76 % na 1.050 aut. Spíše než o širší konkurenci z řad zavedených značek však mají být důvodem výrobní potíže v americkém závodu Fremont a odložené dodávky do Evropy kvůli důsledkům šíření koronaviru.

David Bureš
Diskuze (42)

Doporučujeme

30. 8. 2020 19:44
Re: Golf VIII
Máš prehľad. :yes:
30. 8. 2020 14:56
A kde je v žebříčku nejprodávanějších vozů v Evropě SEAT ?!
To "nepochopíš"......
SEAT se podle aktuálního šéfa VW bude protěžovat, i když jeho výsledky byly před pár lety na hraně červených a černých čísel a dodnes je z pohledu evropského trhu menší značkou, ale trvale výdělečná Škodovka, která koncernu VW přinesla na dividendách pořádnou dávku miliard Eur, a která je i v marži na čele koncernu, se bude uměle brzdit.....
SEAT si z nepochopitelných důvodů mohl vytvořit luxusně - sportovní značku Cupra a Škodovce se nedovolí udělat u nové Octavie ani model Laurin Klement....
Sice dostala Škodovka na starost vývoj a produkci budoucích "dvojčat" Passat a Superb, jenže kdo ví, jestli nebude tím pádem budoucí Superb stejně fádní vůz, jako dnešní Passat, který je vedle Superbu z pohledu designu těžká nuda...
29. 8. 2020 23:10
Jaké motorizace?
Má někdo tabulku jaký je podíl hlavně benzín / diesel komplet??? či kde to případně dohledat, tady nikdy nejsou schopni to doplnit, přitom třeba mě to zajímá dost ...
29. 8. 2020 15:45
Re: Ty teorie
Jenže ta vaše teorie má taky spoustu vad. To nejsou statistiky výroby, ale statistiky registrací. Stále se doprodávají Octavie 3. generace. A co se týče Golfu, tak ten ještě ani nemá generační obměnu dokončenu, protože verze Variant se ještě vyrábí v předchozí generaci.
29. 8. 2020 09:39
Re: Golf VIII
Ázijské kompaktné autá sa dlhodobo nevedia dostať do prvej desiatky, to ma neprekvapuje. Francúzi majú momentálne dosť starú ponuku, facelifty tomu asi veľmi nepomôžu, nábeh novej C4 príde až v budúcom roku. Astra rýchlo zostarla a moc jej nepomáha ani upravená ponuka motorov. Vysvetlenie nemám len na Focus, pretože ten až nepochopiteľne lieta v predajoch. Raz nemá problém sa dostať do prvej šestky, inokedy v desiatke nie je vôbec. Ešte uvidíme, ako sa prejaví nábeh Leonu. Seatu korona dosť uškodila, tak sa im to poposúvalo.

V desiatke je hneď päť zástupcov B-segmentu vrátane dvoch crossoverov, všetci prišli na trh za uplynulý rok, takže sa dalo očakávať, že spravia najväčší objem na začiatku svojej kariéry. Že sa tam drží Sandero aj pred príchodom novej generácie, je po tých rokoch celkom obdivuhodné, ale pri raste cien nových áut sa ani nečudujem.