Je to škoda. Přitom tam zřejmě systémové omezení není, RS má aspoň 180 a co jsem pochopil, tak technicky je shodný s tou 80 4x4 (myšleno motory a pohon).
Jaká kvanta? Výroba EV se spíš nestíhá, ne?
Vítr vane odjinud... za prodané EV je pořád odpustek z pokut 2*95*95€ = řádově něco pod 20t€, kolem půl mega.
Jsem zvedavy na dalsi parametry......za 1,27mil bude Mustang Mach E.....ktery nabizi rychldobijeni 115-150 KW a nejen 50KW jako Skoda.....a takekapacita baterii je od 75kw nahoru...to stejne s vykonem od 190 kw dal....tzn..o trosku drahsi..aleparametry uplne jinde O:)
Základní eMustang má 75kWh... takže pokud bude stát podobně, jako 80kWh Enyaq se 125kW nabíjením, tak opět všechno v pořádku. Jo, Mustang pak bude umět ještě větší baterku... otázka je za kolik.
No predbezne ceny i s vetsi baterkou a ve 4kolce jsou v ceniku Fordu.
Spis jestli Enyaq (ja to normalne neumim napsat) nebude trebas o dost vetsi..
Nic mene kazdy takovy pocin je dobre.
Má asi větší kufr, Mustang má mít 400l. Na dýlku je Mustang delší o nějakých 5cm, je ale o 4,5cm užší.
Já teda na Ford.cz vidím jen indikativní cenu od 1.278.300 základ a 1.477.650 pro AWD, ale pro tu větší baterku ne... a ceník v ceníkách nevidím.
PS: stránky hezký, ale neškodilo by použít font s českými znaky... a třeba ty vizualizační rendery jsou dost otřes https://www.ford.cz/…itions.small.png
jjj Rendery jsou hruza :D:D
Tak už to tam nemaji..meli rozepsane vse podrobneji. Tedy kazdy vykon a kazda kapacita.
Zatim je to stejnak jen teorie a me se libi.
Ale nebrblej :)) Mě se líbí, že použili částečně název Mustangu...má to něco do sebe :)
Máme být optimisti a ne furt remcat :D
JSem vůbec rád, že se Ford činí......když dlouho nic...až jsem přesedlal na BMW O:)
Mondeo HEV je na mě moc pomalé......a já měl Mondeo.......ale vzhledem k tomu, že už do něho nedávají pořádný motor.......tak jsem se na Ford vykašlal......třeba snad s novu generací, ktera má být crossover něco udělají. Do té doby zůstanu u X5tky. :-):D
Má baterky a pak nemá kufr :D a víš jak to je s dvěma dětmi...a člověk se nechce omezovat. A hlavně já chcí víc koníků. Poslední moje Mondeo mělo 240 a míň nechci :-[]
Prej mladi si budou moci koupit toto auto. Ocekavam kolik mladejch v tom uvidim, pak pisnu. Vidim to pro ne zatim na octavii II tdi f kombiku a dve detsky sedacky uvnitř, tak na deset let a pak uvidime jestli budou mit tohle a nebo octavii 3. Jedeme z kopce drzte si penezenky.
Postav si vedle toho BMW i3 a podívej se na ceník. Ta cena škody je celkem opodstatněná, nicméně to nic nemění na faktu, že EV nejsou levná záležitost.
Sice bych ti mohl říct, že to samé nesahá kvalita zpracování Tesly koncernu, resp. Audi, Porsche ani po ventilek, protože v Tesle jsou elektrikáři, ale ne konstruktéři automobilů. A s tím el. pajšlem se uvidí, třeba už Teslu dohnali.
Psal jsem o efektivitě (spotřebě) a dojezdu.
A tam na Teslu s nemá ani náznakem. Taycan je uzrane s dojezdem 330km. Jakkoli ma silny motor technologický je Tesla jinde.
Já bych si přál aby byl evropský průmysl dál, ale nebudu si lhát do kapsy.
Já mám za to, že když těžší a méně výkonné auto zrychluje a brzdí líp než lehčí a výkonější, tak je efektivnější. Trapas z ringu taky něco ukázal.
Se spotřebou si počkám na relevantní data (něco jako SM), ale nehádám se, že nemáš pravdu.
A proto ještě žádná tesla na Nordschleife nidky nedojela, a to si vždycky ještě dovezla trochu větší baterku. Esli ona ta efektivita nebude trochu jen na papíře.
Srovnat auto stavěné jako sporťák se sedanem vyšší třídy je prostě mimo. Už jen to že se tesla s srovnává s Porsche na jeho pisecku vypovídá o jejich schopnostech ačkoli je primárně určena jinam.
Ale ona sa nevybila, ale po...
A zas vacsinu uzivatelov nazijima spotreba pri max vykone, ta moze neumerne rast aj slabim chladenim. Na tom v Porsche zapracovali. Ale pri beznej jazde je priemerna spotreba nejakych 20kWh, co je len par percent maxima a treba riesit ucinnost pri nizkej zatazi.
Samotní Amíci přeměřili v reálu dojezd, protože se jim čísla EPA nezdála a tady je výsledek. https://nextmove.de/…ycan-vs-model-s/
Rozdíl zcela minimální, který Taycan nahradí levou zadní daleko rychlejším dobíjením.
Navíc Taycan umí podávat stabilní výkony, Model S se po zátěži ohřeje a jeho výkon prudce padá, je to takový showcar na jednu drag race, ovšem ani v tom prvním drag race na Taycan nestačí a při dalších zrychleních už nestačí ani na daleko pomalejší auta. https://documentcloud.adobe.com/link/review?…
Takže technologicky je Taycan daleko dál, 800V systém, nesrovnatelně lépe vyřešené chlazení, dvojstupňová převodovka a to se bavíme stále jen o vlastnostech v přímce. Jakmile dojde na zatáčky, tak je podvozek Taycanu tak o 15 let napřed.
europski ( nemecki ) vyrobcovia sa intenzivne venuju EV par rokov ... Tesla viac ako 17. je tazko predstavitelne, ze by si dokazal american udrzat technologicky naskok viac ako dalsi rok, ci dva. to je ale samozrejme len moj nazor.
PS : podla mna len samotnym update-om softu sa dostane Porsche na uroven dojazdu Tesly
Zajímalo by mě, proč to řadí do kategorie SUV. Jinak celkem nechápu, pro koho to auto je...na koho cílí. Mladí zelení a černí by si to možná koupili, ale milion nemají, normální mladí za tyto peníze by šli úplně jinam...
Už aby to bylo a opět tu zavládla trochu rovná soutěž...i pro jiné alternativy, pro spalováky...a hlavně uživatelská auta pro lidi a ne vyráběná jen s cílem splnit pro emisní normy a limity.
Když teda koukám na ten Enyaq, tak tam těch 180 nevidím... no, uvidíme. https://img2.auto.cz/…ull/6523667_.jpg
Jestli to jsou 20" kola, tak půlka disku je 25cm...
No dej si vedle "top" verzi ID3, semletý petky, juta a hladké tvrdé plasty jak na veřejných WC. A s tou třídou je to cca jako octavia vs golf, ID3 i eskymaq sedí na stejné platformě s rozvorem 2765 mm.
Jo to máš pravdu, nicméně v Německu se vytasili s cenovkou 33 800 eur (s dotací necelých 25 000), cca o 1600 eur pod ID3, takže se tváří jako levnější alternativa k VW..
V galerii jsem si uvědomil, že musím ocenit především jednu věc - je to podle mě možná i první elektromobil, který dokazuje, že může vypadat elektromobil pro masy opravdu hezky, může být navýsost praktický a nemusí rezignovat na tradiční automobilové hodnoty jako jsou materiály, zpracování, praktické detaily.
Zvlášť mi v mysli vyvstává v očích srovnání s Teslou a na rovinu musím říct, že tohle srovnání ve mně svým způsobem vyvolává hrdost na Škodu. Tesla se prostě absolutně nechytá (design, materiály, zpracování)
Design je subjektivní záležitost já zas nevím co je na Tesle X pěknýho, to auto sedi na zadku, je vzadu opticky hrozně těžký, vyklápěcí dveře jsou frajeřina, ale to je tak jediný čím dokáže Tesla zaujmout
Zajímalo by mě zda:
-verze 80 bude taky 4 místná a bez tažného jako ID3?
-má to vyhřívání př. skla a volantu?
-k čemu je ta druhá páčka pod volantem nalevo
Kolik toho chtějí za rok vyrobit? V ČR to koupí asi soukromá osoba s kapitálem, nadšenec typu ElectroDad z YT. A počítám, že to asi jako jiné EV auta koupí především podniky. Zatím Citigo EV užívají rozvážkové služby s jídlem a firmy prodávající energie. Klidně bych to koupil, ale nevyplatí se to už tím, že nemám elektriku v garáži a veřejné soukromá nabíječka kdesi za městem v mokré čtvrti Takže náklady na budík a elektrokoloběžku a za výkon 8-11 kW chce ten majitel stojanu kolem 10 kč/kW. To je výsměch.
Mezi EV tohle vypadá jako dobrá nabídka... vejde se do toho rodina, je to hezký, milion je akceptovatelný.
Dojezd v základu "až 390km", to je pořád omezující... uvidíme, za kolik bude ta 80 s 510, to už je... no, méně omezující.
Proti Tesle je tu ještě jeden bonus... normální servisní zázemí. Slyšel jsem nějaké divoké historky o servisování Tesly...
To ti takhle neřeknu, ale vidím kolem sebe dost novejch aut s ceníkovkou přes mega, ať už prémiovky, nebo i dobře specifikovaný Superby a Kodiaqy apod. Že to většinou koupí firma je technický detail.
Je to pekny zevnitr i zvenci a cenove to asi bude OK ve vsech verzich. Pro Cechy to ale moc nebude, neb zde na to nejsou zdroje a mladi, kteri je maji..tak ty uz nova auta moc nezajimaji! Kazdopadne jediny, ale zato VELKY problem vidim ve zcela nedostatecne svetle vysce vozu ..s pevnym podvozkem to nebude stacit ani na cestu k te ceske chalupe!!
A nie 180 cm? :D Neviem, kde to merali, ale veľmi sa mi tým 180 mm veriť nechce. Podvozok vyzerá byť docela nízky, do terénu by som s tým asi veľmi nešiel.
Hej. Ale páči sa mi, že to nechali tak a spravili z toho žart.
Ešte mohli otvoriť prednú kapotu, ako to vyzerá pod ňou. Čakal som aspoň nejaký menší úložný priestor, alebo v rámci simply clever napr. priestor aspoň pre dojazdovku, ale je to tam docela prepchaté.
Otvoril ju Mišo Karpat z Autožurnálu, pozri ich video na YT. Ale aj keď je elektromotor v podstate vzadu a baterky v podlahe, aj tak tam pod kapotou toho je dosť, človek by možno čakal nejaký nenší úložný priestor, ale nie.
Nech na hlavě, mám spoustu kamarádů, jejichž sen není si koupit Ferrari, Porsche, Lambo atd...., (jako jsme měli/máme my), už jsem tu větu slyšel mnohokrát: "Koupím si elektrický auto!"
Však já si toho jsem vědom. Proto odhaduji co jsem napsal. Už jen vlastnictví Enyaqu bude něco znamenat, protože výrobní kapacity budou nadlouho dopředu vyprodány... Takže to bude znamenat, že majitel Enyaqu je "pan někdo", protože má ty správné známosti...
Mluvíš hezky. Prej navysost, rezignovat, v mysli a podobný ***. A tradiční automobilové hodnoty nejsou materiály, zpracovani, praktičnost. Tradice je dnes motor. Chápeš ze automobil začalo jako motorové vozidlo? Nepodsouvej tady lidem svými elegantními výrazy jak z reklamního oddělení škody, ze Tesla se nechyta, ze jde o elektro pro masy a ze tohle elektro neco dokazuje. Chápeš ze si na magazínu auto, kde se bere auto plnohodnotné kdyz se odzkousi jak jezdi a ne z obrázku. Obrázek neni ani foto a kdyz dnes uz je nekde foto tak je to retuš. Takze jsi hrdej na obrázek auta. Pecka.
... tak do to ho jdu, protože bych měl hafo času počkat si na dobíječce až dobije ten přede mnou... při aktuálním počtu 400 stanic a víře, že se E..q bude prodávat jak housky na krámu, může být dobíjení fakt adráč, o který bych vedle toho pracovního stresu dnes ani moc nestál. Jsem SUV antifan, ale musím uznat, že exteriér se opravdu moc povedl. Bravo ŠKODA!
Je to SUV, čiže auto, ktoré nemusím, ale dizajnovo vcelku prekvapuje. Vpredu je dosť hrán a ostrých prechodov, mám radšej umiernenejší výraz, ale povedzme že ok. Proporčne to ide, napriek tomu, že je to SUV musím uznať, že vyzerá dosť dobre.
Interiér je ale celkom inde, voči vonkajšiemu dizajnu má náskok, podľa môjho názoru vyzerá vynikajúco, vzhľadom na doterajší dizajn interiérov škodoviek priam excelentne. Tentoraz :yes: .Už len aby všetko fungovalo ako má.
Cenu si mohou dovolit níže. Svoje ostatní auta koncern šidí a na podvozcích a materiálech je to vidět.
Vývoj EMB platformy nestál tolik, jako kdyby ji měli navrhnout pro elektromobily s adekvátním umístěním. Vyrobit tedy elektromobil od základů, který nemá s prostorovým rozvržením pohonu nic společného se spalovacími auty to tedy není, ještě to neumí... Ale aspoň se kluci snažili.
Mělo mít 'frunk' ve předu nebo kratší kapotu. Ne tam mít zbytečně vyplněný prostor tím, co by mělo být vzadu pod podlahou.
Dále mají už vyvinutou elektroniku od ostatních modelů koncernu a používají většinu i interiérových dílů z nich.
Je to takové kombi s hodně skloněným čelním sklem. Má nahnáno do výšky hlavně velkými koly a vysokou podlahou kvůli bateriím. Dost špatný je to nastupování a vystupování. Musíte dost zvedat nohy přes práh, vstup je celkem úzký, sedadla jsou hodně vzadu, sedí se daleko ode dveří. Ten vysoký středový tunel a tablet připláclý shora palubky nic moc. 3 plnohodnotná sedadla vzadu opět nejsou :-(
Jinak nevíte někdo, jestli jsou ve všech verzích na zemi ty přihrádky za výdechy klimatizace vzadu (viz. recenze od Autogefuhl), který zbytečně omezují prostor, jsou za příplatek, nebo všude?
Ano je to elektromobil. Bez výraznějšího hluku při jízdě, nízkými náklady a nulovými lokálními emisemi. Ale jinak na něm nic vzrušujícího není. Čekal jsem větší konkurenci Tesly Y.
Parametry jsou srovnatelné, resp. pod klasickými auty za stejnou cenu. Ať už prostorem, dynamikou, rychlostí apod.
Zrychlení nic moc. 6,2 s pro 4x4 RS s 225 kW. O něco lehčí Superb 2.0 TSI to má za 5,8 s.
Ale chápu, že je pro firmy a podnikatele, kterým to stačí.
Jinak ta osvícená maska ve stylu (zřejmě okopčená) od BMW X6 'mat black' je celkem hnus.
Zajímalo by mě, jaké bude havarijní pojištění.
A nakonec - je sice pěkné, že má možnost připojení přívěsu, i když ne moc těžkého. Problém je, že kvůli převodovce, která u elektromobilů nemá více rychlostí spotřeba při jízdě s přívěsem roste raketovým tempem.
Pohled zepředu a zboku se mi VELMI líbi. Jen pro změnu nemohu přijít na chuť zádi auta v části, kde je nápis škoda. Proč je ten kufr "zaoblený"? Vše je ostře řezané a najednou tohle. Taková divná velká plocha, která jako by k autu vůbec nepatřila. U Karoq a Octavia se mi líbi záď daleko více.
Tak u Karoqu by mohli překopat zadní světla taky jako to má Ateca. Ta nedokončená plocha u světla na kufru dělá takovou divnou nedokončenou velkou placatou plechovou plochu a proč nápis protože dejte lidem na obrázku znaky automobilek a mnoho lidí autem nepolíbených nebude tušit k jaké značce patří.
Podle me je to v poradku.
A to se dalo naposledy rict o Superbu 3 kdyz prisel (ted uz je pomalu okoukany).
Tady klobouk dolu, protoze EV takze vyska SUV ale nizko nad zemi. A to je z pohledu designu nelehky ukol.
PS: po shlednuti videa jeste vetsi respekt pred interierem. To je vazne slusny. Tohle cely protlacit pres koncern - ja nevim to asi nebylo snadne. Takze celemu tymu velky kudos.
PPS: Uz chapu proc je VW nervozni ze Skodovky jako znacky. Vzdyt to vypada celkove propracovanejsi a atraktivnejsi nez VW I.D. 3... :-)
Skoda lepsi nez VW to je pro VW jak Vystrcil na Taiwanu pro cinskyho komouse hehe ... to jim praskaj zilky :-)
Kdo je sefdesigner zodpovedny za tento kus? Myslim ze se prekonal a myslim, ze to neni prace jednoho cloveka, ze musel dat prostor celemu tymu. Snad se nepletu a snad si to designersky tym uzil.
Súhlas. Tiež vyzdvihujem interiér pred exteriérom, zvonka by som si pár retuší vedel predstaviť. Ale vnútri je to paráda, tvarom, materiálmi aj farbami. :yes:
...poprvé, co jsem nesledoval představovačku nové škodovky. Těžké SUV s absurdním elektrickým pohonem mě opravdu ani trochu nerajcuje! ;-\ ;-\ ;-\ Chudáci automobilky, že musí něco tak nesmyslného a beznadějně prodělečného pod diktátem ekoteroristické EU uvádět na trh... :-(:-(:-(:no: y
P.S. Jinak musím uznat, že to nakonec vypadá o dost lépe než na prvních neoficiálních snímcích ještě mírně kamuflovaných prototypů. Ovšem na ty proporce je třeba si chvíli zvykat...
Promiňte, ale opět budu kritizovat. Očekával bych, že když někdo uvede na trh něco, co má být úplně nové a jiné, nebude to vypadat jako staré a furt stejné. To je jako když se chlap rozvede po třiceti letech manželství kvůli nové a mladší ženě, která ale vypadá úplně stejně mizerně jako ta první...
Jinak bych řekl, že vhodnějším názvem pro tuhle obludu by byl Škoda Titaniq. Konstruktéři Titaniku rovněž prohlašovali, že s touto lodí nastává nová éra a měli ji za nepotopitelnou...
Nicméně osobně přeji škodovce všechno nejlepší. ;-\
Stále mohu editovat, takže doplním. Můj problém je, že nesnáším SUV. Považuji je za podvod na lidi. SUV vám ve většině případů poslouží úplně stejně jako jiné běžné auto, někdy i hůř. Údajně lepší pocit z řízení v SUV asi máte, sedíte výš a to je vždy opojnější. To je ale všechno. Do terénu se valná většina prodaných SUV nikdy nepodívá. A i kdyby, většinou na to nejsou stavěná. Jsou stavěná na to, aby z lidí vyrazila více peněz. V tom, mimochodem, spočívá ten podvod.
Co se týče Eniaqu, je zjevné, že výrobce zvolil první SUV jako EV proto, že na SUV jsou za prvé vyšší marže, za druhé jsou populární (nezaslouženě) a za třetí proto, že vyšší cena nebude tak okatá ve srovnání s konvenčními SUV. No a konečně, co se ceny Enyaq týče, ta určitě neodráží výrobní náklady a přiměřenou marži. Výrobce kalkuluje s ekologickými pokutami, takže tohle SUV nemá výrobci vydělávat. Je tu od toho, aby snižovalo jeho "uhlíkovou stopu", neboli emisní pokuty.
Trochu mi to připomíná komunistické centrální plánování v bývalé ČSSR. Rohlík za dvacet halířů a barevná televize Tesla za dvacet tisíc.
Takže aniž bych chtěl být za hatera, pamětníkům jako jsem já se to prostě musí aspoň trochu eklovat. :'-(
Ale uvědom si, že je to názor ojedinělý. Enyaq je naopak jedním z prvních masových elektromobilů, kde interiér nevypadá jak z putyky pod mostem, materiály neodpovídají kelímku od jogurtu a praktičnost konečně není pod úrovní kabelky z krokodýlí kůže.
Velmi si naopak cením přístupu, kdy designéři si naopak s kombinací povrchů, materiálů, barev a vzájemného sladění dali záležet. Prostě Škoda se nevykašlala na přesně ty věci, o kterých Tesla neslyšela zřejmě díky svému enormnímu zrychlení...
osobne som cakal podobny dizajnovy "pruser" akym je nova Octavia, ale vysledok je, podla mna, vyborny ( nepaci sa mi akurat priehladny plastovy gril ... wtf ? ). exterier aj interier vyzeraju vyborne. cena sa zda byt nastavena primerane sucasnym pomerom. velmi ma ale prekvapuje nepomer v pouzitych materialoch medzi ID3 a Skodou. cakal by som presne opacny pristup. ked si clovek uvedomi, ze eu vyrobcovia sa zacali EV vazne zaoberat pred par rokmi a sucasny leader sa im venuje uz viac ako 17 rokov ... je otazka mozno 2 rokov, ked uplne strati svoju techonologicku vyhodu.
Škodovka nemá vyhráno a OIV spolu s Enyaqem jsou posledními vykřičníky VAG oproti škodovce. Včera jsem mluvil se zainteresovaným a bez ohledu na deklarace vedení, bude ŠA uměle ponížena, což pocítí nejen zákazníci. VAG celou dobu jede v běžné produkci na 1,5 prémie (Audi a z půlky VW), teď cítí druhou půlprémii ve Škodě.
Smutné, ale dalo se to očekávat.
Podle me jede VAG porad na tu 1,5 premii, jen si to Skodovka pomalu ale jiste prohazuje s VW (coz VW nenese dobre). Skodovka neni zadny zazrak, ale model co model, generaci za generaci se posouva vpred. Posloucha co bylo na predesle generaci spatne a veskrze to s kazdou dalsi generaci zlepsuje (teda az na trendy, ala dotyk vsude atd.). Naproti tomu VW dosahnul vrcholu 1 az 2 generace zpet a to co pousti do sveta ted lze lehce shrnout prostou vetou "Lepe uz bylo." Takze to neni jen o tom, ze by skodovka lezla nahoru, ale on ji jde VW pekne naproti. A to korporat, vsechny kravaty zaujate vic nez cim politikou, nemuze nechat jen tak.
Na jednu stranu je to smutne, neb je to umele, zbytecne a ciste politicke rozhodnuti. Na stranu druhou je to svate pravo majitele, ktereho si vedeni skodovky melo byt vedomo a necpat se nekam kam majitel nechtel aby se cpala. Ted pude dolu vynucene. C'est la vie, anebo tady vhodneji: So ist das Leben eben. :-)
Ještě když jsme včera mluvili jsem se svezl v Supu Sportline po FL. Ihned po koupi měnil tlumiče a dával jiné stabilizátory. Neuvěřitelné, jak se auto zpevnilo a přitom je komfortní.
Souhlas. Problém nevidím ani tak v tom, že by se Škoda posouvala do prémie, jako v tom, že se VW posunul do tuctového mainstreamu. Byla snad F1, O1 nebo O2 nějakým otloukánkem z low-endového segmentu? Myslím, že majitel, tj. akcionáři, bude ještě koukat, k čemu tohle nesmyslné politikaření povede. Nevzdávám se naděje, že Enyaq a Octavia uspějí natolik, že bude evidentní nesmysl měnit strategii. A měnit ji bude muset spíše VW.
Mam chut s tebou souhlasit, neumoznuji mi to jen dve veci:
1) majitelem VW je mimojine Dolni Sasko, tedy politici, tedy i kdybychom zili v nejakem pohadkovem svete kde si nejvyssi vedeni neresi v prvnim rade svoje spory a osobni veci, tak do smerovani a rozhodovani VW bude politika mluvit vzdycky a mozna jeste dulezitejsi
2) tyhle veci maji nejakou setrvacnost. Takze ti treba akcionari, pod tihou faktu, daji nakonec zapravdu...
... za 5-10 let. Tedy az bude skodovka uz radne oklestena, a kdy vraceni se zpet tam kam se ted prirozenym vyvojem 30 let posouvala uz nebude jen tak.
vsetci by sme ale mali akceptovat jeden zasadny fakt ... VW je majitelom Skody a ci sa nam to paci, alebo nie, je len na jeho rozhodnuti, ako budu jednotlive znacky smerovat.
Jj, to prijatie Enyaqu je silne pozitívne, našinca to musí tak trochu tešiť. Ja ako najpozitívnejšie vnímam, že elektromobil konečne vyzerá ako normálne funkčné auto pre reálny život, t.j. dizajn, vnútorný priestor, architektúra interiéru, materiály a vypracovanie. Som popravde alergický na ten doterajší prístup á la BMW i3 či Toyota Prius, teda že keď je to na elektrinu, tak to musí byť nasilu odlišné aj za cenu toho, že to bude škaredé, musí to mať ekohispterský interiér a byť celkovo strašne funky. Tu by som si síce vedel odmyslieť displejové ovládanie, ale to je žiaľ trend aj v bežných autách a tu je aspoň spraovaný vizuálne výborne. Celkovo ten interiér pôsobí veľmi luxusne, ak by som mal bez vedomia značky povedať, či je to Škoda, VW alebo Audi, poviem rovno Audi. Notabene to vynikne pri plastovo-chudobných interiéroch nových VW, viď iD3 ako odstrašujúci príklad, popri ktorom pôsobí Enyaq ako Mercedes vedľa Dacie. No a to je ako sám píšeš problém, ktorý sa žiaľ nebude riešiť tým, že VW sa vráti na cestu nadpriemerne vypracovaných interiérov a kvality, ale naopak ponížením Škody. A to nemôže tešiť nikohoí, nech si o Škode myslí, čo chce.
Mě se to auto celkem líbí, rozhodně víc než ID nebo Tesla Y. Nepřijde mi jako SUV, spíš je to crossover. Ta světlá výška je spíš k pousmání.
Interiér vypadá na obrázcích velmi povedeně a solidně, až nemůžu věřit, že to ve Vlkohradu schválili. Být to za Piecha, už by pohůnkům s foťákem ukazoval detaily a kroutil hlavou, jak je to možné ;-)
exterier ID3 sa mi asi paci viac, ale interier je jednoznacna volba ... ako tu niekto spominal, nevidel by som vobec problem, ak by bol taktyto interier v mensich audi. porovnavat Skodu s Teslou Y je...no to sa uz vobec neda.
Světlá výška - řešilo se tady a následně jsem to hledal, aktualne.cz píšou 187mm... což je solidní. Z fotek to tak ale nevypadá - možná jsou ty nástavce prahů jen v některých výbavách?
Jj, od pohľadu by človek povedal bežný hatch, t.j. tak 14 cm, sedí to na pohľad dosť nízko.
Inak keď už sme pri tom, na promo fotkách a videách sú 21" disky (!), to je strašne veľa v kontexte toho, že ide stále len o stredne veľké SUV (4,63 m dĺžky). Som zvedavý, ako bude vyzerať na základných diskoch, ale nezadržujem dych očakávaním, s ohľadom na masu karosérie to asi nebude pekný pohľad.
Jo, 19" by stále mohli byť vizuálne znesiteľné. Každopádne je zvláštne, že auto, ktoré je kratšie než Octavia, potrebuje v základe 19" disky. To je pre spomínanú Octaviu jednak maximum, jednak o palec viac, než je vizuálne treba (Octe stačia v pohode 18ky).
Veď aj mne sa celkom páči. Povedal by som, že ten, komu sa páčia bežné SUV Škody, z Enyaku musí byť čisto vizuálne nadšený, z exteriéru a najmä interiéru.
Koukám, že to má stejný info systém ovládání jako nová octavia. V tom případě je to pro mě nepoužitelné, protože s tou O4 válčím už druhý měsíc a dodávám, že větší střep jsem za posledních 25 let nikdy neřídil.
Znám Zainteresovaný, bude to Deklarace nezávislosti, tvl jak to mluvíš mezi redneckama!? Jinak ja sem zas včera položil solidni bobeš, příště ho vyfotim abych trochu vyvážil tady to honosný prostředí, které je doslova elektrizujici :D
To klidně vyfoť, ještě předtím se zkus naučit používat tlačítko reagovat. Veselý to nijak není, spousta lidí ve vedení dokázala za těch bezmála 30 let pod VAG udělat z vysmívané značky suverénní mainstream, který si v některých třídách a konfiguracích může s tehdy zvučnými konkurenty čistit boty. A nejen proto plánované kroky budou mrzet.
no ve Vlkohradu je taky parta, a ta to té druhé partě znechutí, přičemž pracuje na zničení VAGu .... ti co vyměnili šéfa v MLBL by teď mohli vyměnit sami sebe a možná by se to zachránilo nebo úplně pohřbilo
ten Eňák je docela hezký ale rozhodně nebude výdělečný, bude před sebou hrnou náklady jako všechny EV
Tohle se mi taky vůbec nelíbí a nevidím v tom smysl. Řidič potřebuje čumět před sebe, ne zírat kamsi do televize. Měli udělat větší přístrojový štít a dát do něj navi.
Koukal na video a musím uznat, že v té plné výbavě vypadá celkem pěkně. Ale pár výhrad Teda mám. Až to bude řídit 160 cm slečna, tak ten obří displej ji bude zavazet a neuvidí pořádně před sebe. Ta svítící maska je strasnej kýč. A ta cena u ty Full výbavy bude podle mě tak 1,7 mio...
No pokud ta 160 cm slečna neví/neumí použít páčku nebo tlačítko na levé straně sedáku a zvednout si ho tak, že bude mít oči ve stejné výšce jako 190 cm chlap, tak máš pravdu, jinak je to blbost. Myslím, že Chvala není žádný čahoun a rozhodně nevypadá utopený za displejem. Čas 13:00 https://www.youtube.com/watch?…
Navíc, vrchní hrana toho displeje je níž než vršek volantu, takže když si ta slečna neseřídí výšku sedáku, tak především neuvidí kvůli volantu, který je přímo před ní.
Tak isto môže byť trapné, ked budeš hnať Enyaq na plný výkon a v pohode ťa predbehne Sandero 0.9 TCe. Maximálka 160 km/hod je v súčastnosti dosť rarita.
Musím říct, že se mi postupně začíná líbit, začínám se těšit na verzi kupé. Předek je hezky dravý i bez zaslepených výdechů, což je na dnešní dobu příjemný nezvyk. Zajímalo by mě, jak bude baterie zvládat rychlonabíjení takovým výkonem.
Ale uvědom si, že je to názor ojedinělý. Enyaq je naopak jedním z prvních masových elektromobilů, kde interiér nevypadá jak z putyky pod mostem, materiály neodpovídají kelímku od jogurtu a praktičnost konečně není pod úrovní kabelky z krokodýlí kůže.
Velmi si naopak cením přístupu, kdy designéři si naopak s kombinací povrchů, materiálů, barev a vzájemného sladění dali záležet. Prostě Škoda se nevykašlala na přesně ty věci, o kterých Tesla neslyšela zřejmě díky svému enormnímu zrychlení...