Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV odhaluje první cenu. Startuje lehce nad milionem

David Bureš
Diskuze (187)

Základní verze Škody Enyaq iV pro český trh se jmenuje 60 a kombinuje zadní elektromotor o výkonu 132 kW s bateriemi s kapacitou 62 kWh.

Škoda Enyaq iV, první elektrické SUV mladoboleslavské značky nové generace, se dnes oficiálně představilo světu. Spolu s tím odhalilo i první českou cenu. Základní model bude na českém trhu začínat na částce 1.059.900 Kč. Předobjednávky na vůz značka začne přijímat ve čtvrtek 3. září.

Online z místa: Sledujte zákulisí světové premiéry na našem Instagramu @auto.cz, máme pro vás spoustu příspěvků a stories!

Základní cenovka tudíž zhruba odpovídá Škodě Kodiaq s turbodieselem 2.0 TDI (140 kW) v kombinaci s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Ceny takového derivátu startují na částce 1.082.900 Kč.

Základní cena se týká varianty nazvané 60, která kombinuje zadní elektromotor o výkonu 132 kW a akumulátorem s kapacitou 62 kWh. V základu přitom mimo jiné dostanete třízónovou automatickou klimatizaci, multifunkční kožený volant, bezklíčové zamykání, DAB tuner, SmartLink, LED hlavní světlomety a možnost rychlodobíjení až do 50 kW. Dále také parkovací senzory, zadní parkovací kameru nebo vyhřívaný volant.

Na vybraných trzích bude však k dispozici i varianta 50 se slabším elektrickým motorem o výkonu 110 kW a bateriemi s 55kWh kapacitou. Určena je však primárně pro odbytiště s velkými aglomeracemi, kde dojezd nehraje tak důležitou roli.

V době premiéry ale bude hrát prim úvodní edice Founders Edition, jejíž výroba bude limitována pouze na 1.895 vozů, na počest roku založení mladoboleslavské automobilky. V tuto chvíli však není jasné, jak velká část této produkce bude lokalizována pro český trh.

Video se připravuje ...

Enyaq iV z edice Founders Edition se na první pohled odliší jinak tvarovaným nárazníkem a standardně dodávanou maskou Crystal Face s osvětlenými lištami. Chybět nebude ani blíže nespecifikovaná bohatá výbava. Uvnitř každopádně tyto vozy ozdobí plaketa s pořadovým číslem na multifunkčním koženém volantu, kterou vyrábí český sklářský podnik Preciosa.

Začátek prodeje vozů Enyaq iV z exkluzivní edice Founders Edition je plánován na jaro 2021.

Nabídka Škody Enyaq iV se pak bude v průběhu doby postupně rozšiřovat. Vedle „šedesátkové“ varianty dorazí také 80, s výkonem 150 kW a bateriemi s kapacitou 82 kWh. Dostupná navíc bude i s pohonem všech kol, u tzv. 80X doplní zadní 150kW elektromotor ještě přední, s výkonem až 75 kW. Celkový výkon tohoto ústrojí má pak činit 195 kW. Vrcholem nabídky pak bude Škody Enyaq RS iV s kombinovaným výkonem 225 kW. Zhruba za půl roku pak bude debutovat i druhá karosářská verze SUV kupé.

David Bureš
Diskuze (187)

Doporučujeme

7. 9. 2020 10:32
Re: Tak toto je po dlouhé době...
Musis porovnavat s lidrem trhu.

Navic hmotnost je u EV jeste dulezitejsi nez u bezneho auta (ikdyz zere, benzinka je vsude a nadrz na 900km neni problem).

Tesla Model 3 je 1730-1840kg a to neni maly rozdil.

Zvlast kdyz bude za podobny penize a nabiji se 3x rychleji.

2t ma az Tesla Model Y s nejvetsi baterkou a dvema motory (0-100 za 4,8s)
5. 9. 2020 14:27
Cena 80 kWh?
Kolik myslíte že bude stát ta s dojezdem 500 km? tak 1.500.000? :-)
Avatar - reign88
3. 9. 2020 08:47
Buduci sluzobak?
V Q2 2021 mam narok na novy skuzobak. Budem musiet velmi zvazit, ci to nerisknem a nepojdem do Enyaq.

Hlavne vsak pockam na realne skusenosti s dojazdom a ci ma tiez Enyaq problemy so software ako Octavia.
Avatar - Emel
3. 9. 2020 08:10
Re: Konkurence......
Zato vedle je cena za 80 verzi... 1,19. Se 125kW nabíjením a 82kWh... To jsme pořád 100t pod Mustangem se 115 a 75.
Avatar - Jaros71
2. 9. 2020 23:50
Re: Škoda Titaniq
:-) :D

A ten obří tablet při faceliftu zvětší a můžou ho dát doprostřed předního okna.. :-[]

Stejně každej furt čučí do mobilu nebo tabletu... :-!