Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Peugeot 3008 II (P84): Tohle je ještě víc SUV

22 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Benzín, kterému vyhovují delší cesty a jízda pod zátěží. 😁 Když Peugeot, tak diesel.
Horst Fuchs
Njn, žádnému přimovstřikovému motoru se krátké trasy nelíbí, ani benzínu ani naftě. TSI motory mají taky problémy s karbonem. Nevím, nakolik by pomohlo trvalé přidávání nějakého aditiva do benzínu, například tradičního VIF.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím o tom, že by TSI nějak tragicky trpěly na karbonizaci, nad rámec toho, co je pro přímovstřik běžné.
Horst Fuchs
Rovněž tak nevím o tom, že by na karbonizaci trpěly 1.2 Puretech. Na rozdíl od starší řady 1.6 THP. Což potvrzuje sám pan Dusil - https😐/www.auto.cz/…valec-zlo-123376
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Parafrázoval jsem článek, v pasáži o karbonu není rozlišován 1.2 a 1.6.
moan78
Chcel som vymenit 308 prvej generacia a znamy z peugeotu mi povedal, ze nie je za co. Vraj puretech pri nizkej zatazi ok, ked treba vykon vela zere (to viem akceptovat) a trpi na rychle opotrebenie (zvysena spotreba oleja, co sa mi akceptovat nechce). 1.5 hdi (vyskusane osobne) po prechode na 16 v je hlucnejsi (viem prezit), ale vraj mocovina rozlepta plasty na cerpadle mocoviny bezne po 3 rokoch a vymena 40.000 czk (to sa mi riesit nechce). Takze posledny ako tak akceptovatelny pohon je posledna evolucia 1.6 8v 88 kw pred prechodom na 1.5 16v, lenze ta sa uz nevyraba. A medzi nami aj ked sa robila, mala tak dlhe prevody, ze 4ka v meste a 6tka pri 90tke dunela a auto bolo hlucnejsie ako moja 308. Takze peugeot asi jedine 2.0l lenze to uz je mimo akceptovatelneho rozpoctu pre auto tejto znacky. Skoda, mne je peugeot celkom sympaticka znacka.
Avatar - xxc
xxc
Kiez by to rozleptalo plasty, ja som priplatil zaruku kvoli tej nadrzke s mocovinou a po 3 rokoch nic 😄 Duni aj starsia 1.6 hdi, 6 stupnovy automat ju podtaca. Novy 8 stupnovy snad bude lepsi. Ale inak ked uz puretech trpi na opotrebovanie, co maju povedat ine automobilky, ktore bezne dolievaju olej medzi vymenami?
moan78
Jazdil som tyzden 3008 1.5 hdi 8 stupnovy automat. Trochu hlucnejsie, ale jazdne fajn, prevodovka nepodtacala motor (pri tych 8 stupnoch sa ani necudujem) motor drzala v optimalnych otackach a vedela sa aj opriet o krutiaci moment motora. Akurat to dost zralo, ca 7 a pol. Ale bolo to surove auto preberal som ho s 8 km.
Avatar - xxc
xxc
Ale aka rychlost? Pri 160+ na dialnici bude asi 7,5 normalne. Puretech tiez nebude uspornejsi.
moan78
Jazdilo sa s tym po dialnici tacho 130
Meky
Moja skúsenosť s 1.5bluehdi je tiež sklamanie zo spotreby.

Diaľnica, real 130kmh gps naozaj 7,5 litra a viac!
moan78
Presne. Rovnaka skusenost.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
nespolehlivý francouzský křáp. Já nevím, proč se lidé nepoučí a stály ty francouzské kreatury kupují.
Meky
Ad kvalita: predĺženie záruky na úroveň Kia stojí v pezote skoro 3000 eur. Asistenčné služby odporúčam dobre naštudovať, reálne totiž nekryju takmer nič.

AD motory😒br /> 1.2 puretech gpf ide vcelku dobre, spotreba kombinovaná sa dá udržať do 7 litrov, čo je akceptovateľné. Dokonca ani na diaľnici veľmi nepresahuje 7litrov, čo je pozoruhodné.

1.5 bluehdi je cudne sprevodovane. Na diaľnici točí okolo 2600 ot a žerie viac ako 7 litrov, dokonca viac ako 1.2 puretech.
Motor je pritom tupý, nemá gradaciu výkonu, zle sa odhaduje aj predbiehanie.
Zároveň je veľmi hlučný a to aj po zohriati.
Vďaka zle nastaveným adaptáciam sa s ním tazko rozbieha.
Krútiaci moment vôbec necítiť.
Kombinovana spotreba okolo 6 litrov.

Paradoxne, v tomto prípade je naftový motor vhodnejší do mesta, kde niečo ušetrí. Inak je napicu.

Celkovo je to kvalitatívne podpriemerné vozidlo s pekným dizajnom a vcelku slušnými jazdnými vlastnosťami.

Chýbajúca lokalizácia, slabá kvalita však znamenajú, že ak pezot, tak nový a co najskôr sa ho zbaviť. :yes:
moan78
Len k zej zaruke. Neviem ako na sk, ale v cz, kde som auto kupoval stalo predlzenie zaruky na 5 rokov a 150.000 km do 15000 czk. Co je pri peugeote zaujimave a vyuzil som to: Vies si zaruku dokupit kedykolvek v obdobi platnosti jestvujucej zaruky. Mal som zaruku na 100.000 a pri 98000 som doplatil (par eur) na 150.000 a nechal na zaruku opravit blbosti ako aretacia dveri, blbnuci klimu a pod. Sranda bola, ked mi to vsetko pomenili, nevsimli, ze to je v zaruke a vystavili fa a ja som im povedal, ze to ma zaruku. Celkom kysele tvare, ale ustali to 😊.
Meky
Tak som to pozeral a je to vyše 2200eur..

Jednoznacne vyjadrenie dôvery pezotu ku kvalite vlastného produktu.

Co ti dá kia v cene, u pezotu stojí 2200eur.
Brutal.
Reco
Vsak si zaruku dokupovat nemusis, a preco len porovnanie s kiou? Vsak daj do placu ceny a podmienky u inych, ci je to take neobvykle. Naviac ju mozes predlzovat niekolkokrat a modifikovat podla lubovole ako ti vyhovuje, co som u inych nevidel.

A s cenou znovu zavadzas. na 5r a 160k km(co je najblizsie) pri standardnej (nie zo zakona povinnej) je presne 908€ aj s manipulacnym poplatkom.
moan78
Ja mam tiez skusenost, ze to nebola az taka palka (peugeot cz)
jiriga
Mě zajímalo, jaký by tedy motor měl člověk zvolit, když většina používá auto na cesty po městě .Studené starty, krátké vzdálenosti, poskakování v zácpách.Diesely na to nejsoi vhodný, benziny taktéž, bo turba...čím teda má člověk jezdit? Ideal hybrid, ale Cebu u větších aut mimo...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud po městě, pak hybridem nebo jednoduchej neprimovstrik, případně CNG. Pokud ho nechceš, tak MHD. Ani diesel ani primovstrik benzin není vhodný.
Avatar - xxc
xxc
nema nahodou volit elektromotor? 😄 ten je idealny do mesta
silversurfer
hybrid fajn, to bych bral, ale vyber stale maly a ceny darmo mluvit. To je prave ten paradox, ze vlastne motory na takovouto strukturu jezdeni u vetsich aut , se prakticky nedelaji....