Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podíl dieselů v Evropě klesl v 1. čtvrtletí pod 30 procent

Podíl prodávaných nových vozů s dieselovým motorem v Evropě letos v 1. čtvrtletí poprvé za poslední tři desetiletí klesl pod 30 procent. Kvůli přísnějším emisním limitům je nahrazují hybridy, elektromobily nebo modely využívající jiný alternativní pohon.
Zpět na článek
3. 9. 2020 17:47
3. 9. 2020 18:14
3. 9. 2020 18:43
4. 9. 2020 10:11
3. 9. 2020 18:38
3. 9. 2020 18:44
3. 9. 2020 18:41
3. 9. 2020 18:46
3. 9. 2020 19:27
3. 9. 2020 19:52
3. 9. 2020 20:54
3. 9. 2020 20:58
3. 9. 2020 21:04
3. 9. 2020 20:09
3. 9. 2020 20:52
3. 9. 2020 21:00
3. 9. 2020 21:09
3. 9. 2020 21:40
3. 9. 2020 21:41
3. 9. 2020 21:47
3. 9. 2020 21:47
3. 9. 2020 21:52
3. 9. 2020 22:40
3. 9. 2020 22:44
4. 9. 2020 06:58
4. 9. 2020 09:19
4. 9. 2020 10:28
4. 9. 2020 11:28
3. 9. 2020 21:07
3. 9. 2020 21:10
3. 9. 2020 21:13
3. 9. 2020 21:19
3. 9. 2020 21:25
4. 9. 2020 07:00
3. 9. 2020 21:18
3. 9. 2020 21:26
3. 9. 2020 21:35
3. 9. 2020 21:41
3. 9. 2020 21:43
3. 9. 2020 21:49
3. 9. 2020 21:53
3. 9. 2020 21:58
3. 9. 2020 22:04
3. 9. 2020 22:10
3. 9. 2020 22:21
3. 9. 2020 22:33
3. 9. 2020 21:42
3. 9. 2020 21:51
3. 9. 2020 22:46
4. 9. 2020 15:45
4. 9. 2020 07:01
4. 9. 2020 10:22
4. 9. 2020 11:23
4. 9. 2020 11:43
4. 9. 2020 12:02
4. 9. 2020 12:46
4. 9. 2020 14:18
4. 9. 2020 14:33
4. 9. 2020 15:47
4. 9. 2020 17:39
4. 9. 2020 21:48
4. 9. 2020 21:57
4. 9. 2020 15:02
4. 9. 2020 15:37
3. 9. 2020 21:10
3. 9. 2020 21:12
3. 9. 2020 21:19
3. 9. 2020 21:21
3. 9. 2020 21:34
4. 9. 2020 11:00
4. 9. 2020 15:31
3. 9. 2020 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
3. 9. 2020 17:41
Novinařina nulté tridy
Článek je o ničem. Diesel má podíl 29%, hybridy 18%. A dál?
Férový clanek má nabidnout kompletní přehled, jasným jazykem, vlastním grafickým zpracováním.
Pokud mluvím o podílech na trhu, je vhodné zvolit tradiční a jasne graficke prostředky.
Rozbalit vlákno
2
3. 9. 2020 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 18:47
Re: Novinařina nulté tridy
Hybridy, co nikdo nenabíjí. :D
Avatar - Dzakobo
3. 9. 2020 17:47
No dobře
A kolik km ujede průměrné auto s naftovým motorem? Cca 40000 km ročně? Benzínové řekněme 15000 km ročně? Takže počet (nových) aut v provozu na silnicích stejně vychází cca 3 : 2 ve prospěch nafty... Zkrátka když se postavím u silnice, tak z 5 aut budou 3 chrochtat, změna nevelká...
Rozbalit vlákno
3
3. 9. 2020 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 18:43
Re: No dobře
No tak má to setrvačnoat.
A to chrochtání...no nevím. Už je to asi 30 let přežitej výraz.
4. 9. 2020 10:11
Re: No dobře
a ty cisla mas nekde z nejakeho relevantniho zdroje, nebo sis je vycucal z prstu na noze?

statistiky prodeju paliv totiz hovori zcela proti tomu co jsi napsal, minimalne tedy v CR ktera je hodne naftova,
v CR se za rok proda cca 8 miliard litru pohonnych hmot a nafta z toho tvori cca 5.8 miliardy litru, dle odhadu z koncoveho prodeje na cerpacich stanicich podle MF, je vytoc nad 100 litru nafty podle uctenek, respektive EET (coz bude asi vetsinou vytoc v nakladni doprave, neb asi jen hodne malo osobaku a dodavek ma nadrz nad 100 litru) zastoupena ze 72-73%, tedy na osobni dopravu by pripadalo nejakych cca 1.6 miliardy litru nafty, benzin ma rocni vytoc cca 2.1 miliardy litru

takze v cislech
rocni vytoc CR paliv cca 8 milaird litru
rozni vytoc CR nafty cca 5.8 miliardy litru
rozni vytoc CR nafta nakladni doprava cca 4.2 miliardy litru
rozni vytoc CR nafta osobni doprava cca 1.6 miliardy litru (cca 2.2 milionu dieselovych osobaku)
rozni vytoc CR benzin cca 2.2 miliardy litru (cca 3.9 milionu benzinovych osobaku)

z oneh 3.8 miliardy litru paliv v osobni doprave diesely s podilem cca 37% spotrebuji cca 42% paliv a benzinaky s podilem 63% cca 58% paliv, takze ikdyby jsme vzali v potaz ze diesely jezdi usporneni treba v pomeru treba 5 vs 8 litru paliva na 100km, tak to porad nebude vychazet na tebou udavane najezdy, ale pro diesely mene a pro benzinaky vice km za rok

data cerpam z udaju MF, SDA, Cepro
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2020 18:20
pomaly ale isto
tie dizle uz klesaju ... pred 10-15 rokmi sa kazdy chvalil dizlovym golfom ci astrou a pod ... to nebolo lepsieho auta pod slnkom ako dizkovy golfik ci octavka ... ved si to pamatame.. nastastie dnes co sused nove auto to ma kazdy uz benzinove auto ... a ja tento trend len chvalim ... a dokonca aj SUVecka uz vidim caraz viac v benzine ... a dnes co nevidim .... cerstve nove velke tarraco s tsi priamo mame tu pod barakom... modre s benzinom... krasa .. dokonala kombinacia :yes:
Rozbalit vlákno
2
3. 9. 2020 18:38
Re: pomaly ale isto
Proč to chválíš a co ti na dieselu vadí?
Co se týká tý seatky, jde o to, na co jí kdo má. Na skákání po městě a občas ven v klidu benzín. 30tkm ročně dálky, občas s karavanem...diesel.
4. 9. 2020 10:53
Re: pomaly ale isto
No prave, trend pred 10-15 lety byl diesel i do toho nejmensiho auta na poskakovani mestem. Dnes uz se to tak nejak srovnalo.
Avatar - Beefcake
3. 9. 2020 18:38
Na cestach
Je ten pomer stale opacny :'-(
Rozbalit vlákno
6
3. 9. 2020 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 18:44
Re: Na cestach
Bude víc dotovaná? :D :D :D
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 18:48
Re: Na cestach
Jj pako ani nevíš že děláš idiota ze sebe :D :-!

A bohužel u nás bude dotování ZVÝHODŇOVÁNÍ ceny nafty asi fakt dál NAVÝŠENO :-O :no: :-(
3. 9. 2020 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:18
Re: Na cestach
Nojo 3. ještě VÍC ZVÝHODNĚNÁ nafta :-)
3. 9. 2020 21:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 18:41
Z článku
"Kvůli přísnějším emisním limitům je nahrazují hybridy, elektromobily nebo modely využívající jiný alternativní pohon."
Nahrazují je benzíny, někdy z donucení hybridní no.
Vždycky jsem říkal, že až budou všechny benzíny turbo, bude to pro diesely horší.
Dneska fakt malé auto v naftě nedává smysl.
Stejní ekošílenci ale tu vlnu dieselů zhruba před čtvrtstoletím začali. A to ze stejných důvodů. Emise.
Rozbalit vlákno
5
3. 9. 2020 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 18:46
Re: Z článku
Jj ty vole ale Fabie, Pola a Punta v 1.9D jsem fakt nechápal.
A Fóbia RS... :D
To bylo moc.
Diesely na LeMans.
Chybí tomu rozum. Vždycky se něco začne a stádo hysteričí a jde jak slepý.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 19:19
Re: Z článku
:yes:
I když jsou tu Rohypnolové, kterým nafta ve Fabii chybí.
3. 9. 2020 21:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
4. 9. 2020 07:54
Re: Z článku
Co si budeme říkat, ale RS TDI Fabia byla snad nejlepší Fabia. Žádná jízdní Nirvana, ale jelo to slušně a hov*no to žralo a vydrželo to mraky a mraky kilometrů :D
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 19:27
Hybridy
Podíl hybridů pěknej, ale - co se do nich počítá? Předpokládám, že i mild hybridy. Pche.
Docela by mě zajímalo číslo skutečných hybridů.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 19:52
Re: Hybridy
Taky bych rád věděl, co se do toho pocita. A obávám se, ze i mildhybrid, který vlastně hybrid není.
Hodne by mne zajimalo procento skutečných hybridů, tedy HEV a PHEV. Ideálně i jejich procenta.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 20:38
Re: Hybridy
Evropa loni

EV 361 000 ks

PHEV 203 000 ks

FCEV jen asi 1000 aut
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 20:54
Re: Hybridy
:D stačilo napsat "souhlasím" ;-)
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 20:58
Re: Hybridy
Já ještě navíc napsal, ze bych chtěl i podíl PHEV a HEV.
Ale jinak jo. Souhlasím. Přeci ti ten souhlas nedam tak snadno ne? :D
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:04
Re: Hybridy
Jo tak, tys myslel zvlášť PHEV a zvlášť HEV.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:06
Re: Hybridymálokdy
To se bohužel málokde málokdy uvádí
3. 9. 2020 20:09
A proto
bude mé budoucí auto v dieslu :-)
Rozbalit vlákno
79
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 20:27
Re: A proto
Proč? Jaké? Kolik ročně najdeš?
3. 9. 2020 20:52
Re: A proto
no najedu od 30 vejš, příští rok budu jezdit trochu víc, tak to vidím 40+ a pujdu do nového Sorenta 2,2 diesel.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 20:59
Re: A proto
No do big SUV a na big nájezdy km dává nafta alespoň smysl = I když bych byl pro tržní cenu

Kterou Babiš z důvodu vlastni kapsy = dál pokřiví
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:00
Re: A proto
jezdím hodně, koupím auto s aerodynamikou krabice od bot. To dává smysl.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:05
Re: A proto
Naší hybridní krabici od bot se 197 koníky někdy kolem 60 t. km klesla spotřeba na 6 litrů

Ne nestal jsem se fandou SUV = furt sou nejNEvhodnější ve všem nejhorší typ karoserie auta :-)
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:09
Re: A proto
Ja dnes mel skoro 300km se spotřebou 3.8. Včetně pulhodinoveho krok sun krok v kolone u praci na silnici.
Nejsem zastánce suv, chapu jejich kupce, ale argument pro dálkové jízdy je nesmysl a zbytecne plýtvání.
3. 9. 2020 21:40
Re: A proto
Zbytečné plýtvání? Jen z tvého pohledu. Pokud chce někdo SUV s naftou, ať si ho za své řádně a několikrát zdaněné peníze koupí, ne? Nikomu jinému do toho nic není ;-)
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:41
Re: A proto
To ze plytva neobnovitelnymi zdroji? Ropou, abys pochopil. Jestli plytva svými penězi, je jeho věc
3. 9. 2020 21:47
Re: A proto
Přesně tak, je to jeho věc ;-)
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:52
Re: A proto
vec peněz ano, ale likvidace ropy ne. Co bys řekl, kdyby někdo bohatý skoupil všechny potraviny a nechal te chcipnout hlady. Taky jeho věc, ze?
3. 9. 2020 22:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 22:44
Re: A proto
:D
No kdyby snědl vše co koupil. Nějakou dobu by mohl vydržet. :D
4. 9. 2020 06:58
Re: A proto
Baterky se vyrábí z čeho? Z nekonečného slunečního svitu? Kupuješ si oblečení jen na přírodní obnovitelné bázi? Kluci, tyhle extrémy jsou nesmysl.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 09:19
Re: A proto
Baterky lze recyklovat. Jak zrecykluju spalenou ropu?
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 10:28
Re: A proto
Takovej beru. Kde se da natankovat?
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 11:20
Re: A proto
Ropa MAKÁ dál v přírodě i našich plicích = ve formě oxidu uhelnatého, uhlovodíků, oxidů dusíku a pevných částic :-!

Prospívá nám podobně jako ANO :-O :D
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 11:28
Re: A proto
Od toho makám aby som som si kúpil čo ja uznám za vhodné, a nie čo sa hodí iným do svojho myslenia. Aj tak už je vďaka eko mysleniu náš trh slušne orezaný ponukou.
Vlastne zakážme to čo nás baví a budeme iba pracovať, nebude to tak lepšie? Nebudeme mať kedy plýtvať.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 11:34
Re: A proto
No furt je tam to učivo ZÁKLADNÍ ŠKOLY který odmítáš ale ty si přeci MŮŽEŠ koupit co chceš = klidně V12 = dokonce mnoha modelech

Jen ropné produkty nafta a benzín by MĚLY mít rovné podmínky = žádné zvýhodnění

A ty do konce života vodík, elektřina, nafta benzín, plyn CO CHCEŠ
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:07
Re: A proto
Mě jo. Jezdím hodně, tak si koupím auto, ve kterým se mi jezdí nejpohodlněji. Nemusíš všechno přepočítávat na peníze.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:10
Re: A proto
Ano, já to chápu, ale neberu to jako ekonomickou nevyhodnost, ale jako plýtvání zdroji.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:13
Re: A proto
Hm, mě vadí plýtvání vodou, nafta mě "trápí" jen ekonomicky. Kdybych to bral takhle, musel bych bydlet v garsonce a mít nábytek z bazaru, protože je to určitě ekologičtější.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:16
Re: A proto
To ne plýtvat vodou je fajn ale ta NE (z)mizí = ropa jo
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:19
Re: A proto
voda nezmizí, ale nebude čistá, třeba. Plytvani vodou taky odsuzuji.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:24
Re: A proto
Jo ne plýtvat to sem taky napsal = ale objevujeme nové způsoby odsolování = s ropu je to MNOHEM vážnější. Tou plýtvat o miliony barelů denně JEN kvůli módě SUV = je fakt blbost
Avatar - xxc
3. 9. 2020 21:25
Re: A proto
Presne tak, chvalit sa, kolko vela kto najazdi a najazdit tolko, je dost velke plytvanie.
4. 9. 2020 07:00
Re: A proto
Pánové, tyhle hysterické výkřiky musí znamenat, že bydlíte v zemljance, držíte si štíhlou linii, odepíráte výdobytky moderní doby...

Jinak je to samý falešný sob!
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:18
Re: A proto
nemluvím o ekologicnosti, ale o plýtvání. Dřevěný nábytek bývá dřevěný, tedy z obnovitelných zdrojů, vetsi/menší byt je náročnější mozna na úklid, energie zas tak rozdilne nejsou. Je to trochu něco jiného, než zbytecne pálení ropy o cca 50-100% víc než je nutné.
To je jako kdyby sis nepustil vanu, vykoupal se a pak sis jen tak pro zábavu napustil druhou. Každý den.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:26
Re: A proto
Proboha kde jsi přišel na 50-100% navíc?
U velkýho auta mám rozdíl cca 1-1,5l.

Rozdíl postavit garsonku v bytovém domě a rodinný dům, tedy postavit a pak vytápět...
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:35
Re: A proto
úplně jednoduše. 3.8l na 100 benzinu, to je cca 9kg co2 na 100km. Dieselové SUV jede v průměru za kolik, 6.5? I kdyby to bylo 6, tak to máme 15,8kg co2 na 100km. To máme o 56% vic. A to jsem hodne optimisticky. Přepočet na co2 je z důvodu ruzne energetického obsahu jednotlivých paliv. Z toho důvodu je na 1l nafty potreba více ropy než na 1l benzinu.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 21:41
Re: A proto
Jakože jedinou alternativou k naftovému SUV je hybridní Corolla??
Pak by ti měly vadit téměř všechna auta. Sedany, kombíky...
Já teda měl zato, že se bavíme o typu karoserie SUV, kdy bych tedy měl bych místo Kie Sorento jezdit Optimou.
Hybridní RAV4 jezdí o 50-100% dráž než Corolla?
3. 9. 2020 21:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:49
Re: A proto
Tak vem camry, kdyz se ti nelíbí corolla. Ta je na tom stejně. Já se bavil obecne o plytvani, kdyz vezmeš SUV misto normálního auta. Kdyz vezmes benzinove SUV, bude to procento ještě jinde.
Kdyz vezmes rav4 vs camry, at se bavíme o podobne velkých autech. Hamunovo za 6, camry za 4. Camry na dálky umí ještě min, ale at nebereme extrém. Máme tu hned 50% nahoru.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:58
Re: A proto
Beru realne zkušenosti. Vlastní s Camry a s rav4. Nebo ty snad nevěříš, ze i hamuna jezdi za 6? Za min nebo za vic? Já s Camry jezdim mezi 3.5 a 4.5, s ravkou, kterou máme taky, za 5.5-6.5. Jak s tim jezdi ostatní je mi sumak, protože nevím jak a kde jezdi. Jedine stejne trasy mohou dát objektivní porovnání.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 22:04
Re: A proto
Jestli jezdíš s RAVkou na stejných trasách stejnými rychlostmi se spotřebou o 60% vyšší než s Camry, pak bude chyba buď v tobě, nebo mezi nebem a zemí. Protože je to totální pitchovina.
Podle mě na planetě neexistují dvě srovnatelná auta (jako jsou např. Camry/RAV, Sorento/Optima), která by se stejným pohonem, jen kvůli karoserii SUV jezdila s 60% rozdílem spotřeb.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 22:10
Re: A proto
stejné trasy, stejný řidič, stejný způsob jízdy. Na druhou stranu mame ještě minulou gen Rav4. S novou sice mam taky něco najezdeno, ale nemohu srovnávat stejne trasy. Fyzice aerodynamiky nerozumím detailně, ale mohu srovnavat stejne trasy s různými auty. A tak to je rozdil v nejlepším případě 2 litrů, tedy 50% nahoru.
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 22:21
Re: A proto
Co na to říct. Vaši řidiči s RAVkou jezdí stejný spotřeby jako ostatní řidiči na SM. S Camry ve všech testech čtu 5-6, SM říká 5-6, ale vaši s ní jezdí za 3,5l. Tak gratuluju a jdu spát. Tohle mě nebaví. Vliv karoserie na spotřebu +60%. :yes:

P.S. Gratuluji k tomu, že máš s Camry spotřebu o 50% lepší, než ten nejlepší na SM.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 22:33
Re: A proto
Co na to říct. Třeba tohle?
https://moje.auto.cz/?…
Beru vlastni zkusenost, camry 2019 vs rav4 2016.stejny trasy, stejny zpusob jizdy.
EDIT: upřímně vůbec netuším jak jet s Camry, abych mel pres 5.5l. Tedy jo, v Německu na dálnici, ale u nás i při dálničním tempu 140
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 08:09
Re: A proto
Trocha reality = s minulou RAVkou 2,5 hybrid 197 koní při asi častějším důraznějším využívání těch 200 koní než mikesus = reál průměr 6 litrů

Camry sem měl jen půjčenou ale půjčovácí kus měl průměr 5,5 a no problem jet za míň = i když občas vyzkoušíš těch 160 kW
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 07:32
Re: A proto
Tady si Karle MIMO = kombík JE prostě lepší než SUV

Móda SUV nás stoji několik MILIONŮ barelů DENNĚ spotřeby navíc = dávno zjištěno

Příklad hybridních pohonů Camry vs RAV4 je ŠPATNĚ = vyšší efektivita menší rozdíl. Běžný rozdíl je třeba litr = krát hodně aut sou asi 2 biliony

Ono i půl litru krát bilion je dost = furt pryč mega hodně = to je SAKRA HODNĚ něco jiného než JÁ JÁ JÁ a MŮJ rozdíl ve spotřebě půl litru

Nafta na 99,99% dojde = z trucu s ni úmyslně plýtvat na cestu do nákupáku ze jinak to NEJDE = je nabubřelá HLOUPOST

Že ji POTŘEBUJEME na jiné věci = se učí už na základce
3. 9. 2020 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:51
Re: A proto
Jo na to jsem zapomněl. A zkusil jsi to do nějakého TDI CR? Jak daleko dojedeš? :D
3. 9. 2020 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 15:45
Re: A proto
počkej, myslíš jako to tam lít i se zbytky hranolek?
4. 9. 2020 07:01
Re: A proto
Nesmysl, větší/menší byt nejsou jen energie, jsou to stavební hmoty, stroje atd. Nehrajte tu falešně!
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 07:37
Re: A proto
To není falešně! To je znalost vs tvá neznalost
Avatar - fOE
4. 9. 2020 10:22
Re: A proto
Neni ani tak falesne jako kratkozrace.
4. 9. 2020 11:23
Re: A proto
Tak toto trochu hrotíš. Plytvanie je vlastne všetko, čo nutne nepotrebuješ pre život, či? Ideš na dovolenku do zahraničia = nie je to plytvanie paliva, keď môžeš ostať doma alebo ísť k jazru do vedľajšej dediny? Pozeráš TV? Načo, keď môžeš čítať knihu pri sviečke... Každý ma tú hranicu niekde inde a na to či sa mu to oplatí alebo nie je to nejako ocenené peniazmi, ktoré na to musí minúť.

Samozrejme asi nie je racionálne kúpiť si SUV ak nepotrebuješ jazdiť na chatu po poľnej ceste, alebo ťahať ťažké prívesy. Ale ja by som tiež mohol jazdiť na Toyote Aygo a mať spotrebu o 2l/100 nižšiu. Ty by vsi tiež mohol jazdiť na 1.8HSD a mať o pol litra nižšiu spotrebu (ale ty si chcel panorámu a on chce SUV)...
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 11:43
Re: A proto
:yes: :yes: :yes: howgh.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 12:02
Re: A proto
To srovnání není přesné. Mohl jsme koupit rav4, ale vzal jsem corollu, a tak zbytecne kvuli nevhodné aerodynamice nespalim vic benzinu nez je nutné.
Panorama byla podmínka. Je to jako rict, ze jsem mohl vzít aygo a podmínku nalozeni cele rodiny ignorovat.
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 12:46
Re: A proto
Panorama je stejně nezbytná, jako pro někoho vyšší karoserie.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 13:21
Re: A proto
Panorama nezpůsobila několik miliónů barelů spotřeby navíc = karoserie SUV bohužel jo

Asi 4 000 000 barelů ropy DENNĚ navíc = kvůli tvaru karosérie
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 14:18
Re: A proto
ale to já nerozporuju. ale to, že jako argument je SUV, protože jezdím hodně.
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 14:33
Re: A proto
"SUV protože jezdím hodně" je asi pitomost, to jo, takhle vlastně souhlasím.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 15:47
Re: A proto
Proto ten můj první komentář:
"jezdím hodně, koupím auto s aerodynamikou krabice od bot"
Pak už se to zvrhlo v extrémy z obou stran.
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 17:39
Re: A proto
Špatně jsi to pochopil už od začátku. Alfonz napsal:kupuju nafťák. Hamuna: proč? Alfonz: najedu hodně.
Bylo to "najedu hodně, proto nafta", nikoli "najedu hodně, proto SUV".
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 21:48
Re: A proto
To opravdu chapu jinak :-[]
"...tak to vidím 40+ a pujdu do nového Sorenta 2.2 diesel"
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 21:57
Re: A proto
Vysvětlil proč kupuje naftu a nakonec se pochlubil, co konkrétně vybral. Určitě z toho nečtu to co ty.
4. 9. 2020 15:02
Re: A proto
Prosím tě nehraj si na ekoaktivistu na motoristickým webu. To jsi tady celkem špatně. Plýtvání zdroji si nech do jiný diskuze někde jinde. Spalovací motory prostě žerou benzín (naftu) to je výdobytek civilizace a nic s tím nenaděláš. Tak je zbytečný se tady pokoušet hrát na eko notu o tom jak je ježdění spalovacím autem plýtvání zdroji.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 15:37
Re: A proto
no a ono to plýtvání není, když si vybereš na dlouhé trasy vyšší rychlostí úmyslně něco, co má horší aerodynamiku? V nízkých rychlostech je to zanedbatelné, ale hodit to navíc ještě jako argument pro výběr.
Taky si doma úmyslně dáváš věci, které mají větší spotřebu, z důvodu, že mají větší spotřebu?
3. 9. 2020 21:10
Re: A proto
No vidíš mě to smysl dává. A aerodynamika je problém ve větších rychlostech a tomu se snažím vyvarovat neboť nemám už odpovědnost jen za sebe.
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:12
Re: A proto
co je tedy podle tebe vyssi rychlost? Myslíš, že při 90 km/h není znatelný rozdíl v aerodynamice?
3. 9. 2020 21:19
Re: A proto
Abych to nevypisoval, tak prostě podle předpisů :-) ale jak tu už někdo psal je pro mě důležitý pohodlí a potrebuju velký kufr. Navíc se mi to auto líbí. No a máš na výběr diesl nebo hybrid, tak volím diesel...
Avatar - Mikesus
3. 9. 2020 21:21
Re: A proto
Pohodlí, libivost, volba srdce, to vše beru jako argument, ale jezdím hodne ( pro mne automaticky znamená dálky, ale nemusí být nutně), proto krabice od bot je nesmysl jako argument.
3. 9. 2020 21:34
Re: A proto
Ok ale já nepsal že jezdím hodně ale psal jsem kolik, protože si myslím, že okolo toho nájezdu má diesel smysl. Jinak nemyslím že bych zase najel nějak moc, to je hned těch 40000. To se dá teoreticky najezdit jen o víkendech.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 07:41
Re: A proto
No při TRŽNÍCH CENÁCH paliv = by to vyhrál benzín hybrid :-)

A aut na naftu by byla daleko MENŠÍ i nabídka
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:26
Re: A proto
Ten výběr ta volba je bohužel dlouhodobě pokřivovaná dotováním jednoho z ropných paliv

Už aby jsme byli o level dal a trh ovládala elektřina a vodík https://www.novinky.cz/…ny-ropy-40335259
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2020 21:13
Re: A proto
Vřádit se po celé Evropě k tržní ceně nafty = a komu diesel PAK bez dotování ceny paliva bude dávat smysl = budiž
4. 9. 2020 09:40
Re: A proto
nechapem co tu stale tocite o dotovanej nafte, pri kazdom druhom clanku?
ta dotacia nafty je v cesku nejaka novinka?
nemate to tam podobne ako my, ze realne benzin a nafta stoja cca polovicu, a zvysna polovica ide na spotrebne dane a dph statu, preco by ju stat mal dotovat, ak by bez spotrebnej dane stala par desiatok centov?
4. 9. 2020 11:00
Re: A proto
Hammuna rad tvrdi, ze nizsi sazba pro naftu = dotace.

Je ale pravda, ze kdyby se nafta a benzin danily stejne (a jeste vive na objem energie ci hmotnost, ne na litry), dopadly by diesely v Evrope stejne jako v Americe.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 11:12
Re: A proto
No ani ne hammunasakra HLAVNĚ ty odkazy = ale klidně a významově vlastně ideálně jak navrhl mikesus ZVÝHODNĚNÍ@

A při TRŽNÍCH CENÁCH viz ty = podíl dieslů v osobních autech spadne na nějaké JEDNOTKY procent
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 11:04
Re: A proto
Všude je to ca stejně = liší se jen výše ZVÝHODNĚNÍ nafty vůči benzínu = u vás asi 4 koruny na litr někde i 9 kč

www.oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
4. 9. 2020 12:54
Re: A proto
to je aj tu, je to koli kamionovej doprave a urcite to nevolame dotacia :)
ak by sa zdvihla cena nafty, tak sa zdvihnu ceny potravin a tovarov, kedze bude drahsi rozvoz.
Ale aj tak ten rozdiel v cene benzinu a nafty nevyzera az tak zasadny oproti rozdielu par litrov v spotrebe hlavne pri vacsom a tazsom aute a ak clovek potrebuje vyuzit aj jeho taznu silu.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2020 13:17
Re: A proto
Viz odkaz nebo i vaše minierstvminierstvo a DOTÁCIE zel3na nafta = to slovo vyvolává zajímavé reakce = ale je správně. URČITĚ se tomu i u vás jako jinde řiká..

Zajímavě ze všichni používáte STEJNÝ argument = když bude nafta v osobnich vozech za tržní ceny zdraží rohlíky atd. :-)

V každém autě se hodí větší výkon = od R3 po V12 mají vyšší až výrazně vyšší výkony benziny
4. 9. 2020 15:23
Re: A proto
pri tychto diskusiach si uvedomujem ako su ludia ... a sami si vyzaduju zvysenie dani. Preco nepozadujete znizit spotrebnu dan z benzinu na uroven dane z nafty? Ale chcete aby zdrazeli naftu? Len preto ze naftu pouziva sused a nie ja?
Tu je to presne rovnake, ked ja platim za nieco viac, nech musi platit aj sused.

Okrem toho nechapem, preco sa u vas nafta nepredava za trhove ceny, a za ake ceny sa asi predava za netrhove? To nedava ziaden zmysel.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 15:31
Re: A proto
To ale tady nikdo netvrdí, že chce zdražit naftu. Je tu stále dokola o tom, aby se to srovnalo. Já osobně jsem pro srovnání též, ale spíš bych viděl nějakou střední cestu, zdražit daň na naftu o cca 1kč a zlevnit na benzín o cca 1kč. Tím to bude srovnané.
4. 9. 2020 16:06
Re: A proto
zmysel to dava, aj ked to na mna doteraz tak posobilo "lacnejsia nafta je dotovanie a zruste to" vacsinou sa tam neuvadzalo ze zlacnite benzin. Aj ked je asi kazdemu jasne, ze ziadna vlada by si taky prijem neodobrala a urcite by nezlacnila nieco z coho ma velke zisky, skor by iba zdrazeli naftu.
Predpokladam, ze uz maju vymyslene aj sposoby ako zdanit elektroauta. Zatial maju z nich aspon dph, kedze ich cena byva dvojnasobna.