Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podíl dieselů v Evropě klesl v 1. čtvrtletí pod 30 procent

ČTK
Diskuze (111)

Podíl prodávaných nových vozů s dieselovým motorem v Evropě letos v 1. čtvrtletí poprvé za poslední tři desetiletí klesl pod 30 procent. Kvůli přísnějším emisním limitům je nahrazují hybridy, elektromobily nebo modely využívající jiný alternativní pohon.

Koronavirová epidemie poslala celý trh dolů o čtvrtinu, hybridy a elektromobily byly jedinou rostoucí kategorií. Vyplývá to z aktuálních údajů asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

Vozy na alternativní pohon zaznamenaly v 1. čtvrtletí podle údajů meziroční nárůst prodejů o 46 procent na 544.000 aut, což je téměř 18 procent trhu. Nejprodávanější ekologickou kategorií byly hybridy, kterých si evropští zákazníci pořídili 310.308, což představuje meziroční nárůst o 49 procent. Následují elektromobily se 130.297 prodanými vozy a plug-in hybridy s nárůstem dokonce o 126 procent na 97.913 prodaných vozů.

"Hybridní pohon představuje jednoznačně nejefektivnější a okamžité řešení problému se snižováním emisí bez nutnosti externího dobíjení z elektrické sítě. Jinými slovy hybrid nabízí nízké emise a spotřebu srovnatelnou nebo nižší než diesel a zároveň jej není nutné každý den připojovat do zásuvky jako elektromobil nebo plug-in hybrid," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Značky nabízející modely s alternativním pohonem se v prvním kvartálu lépe bránily propadu. Zatímco celý trh zaznamenal pokles o 25 procent, například Lexus vykázal růst o 1,4 procenta. Konkurenční prémiové značky Audi nebo Volvo naopak o 18 až 19 procent klesaly. Z mainstreamových značek byla nejúspěšnější Toyota s poklesem o 7,3 procenta. Její největší soupeři během prvního čtvrtletí zaznamenali dvouciferné ztráty prodejů. Volkswagen se propadl o 24 procent, Renault o 31,8 procenta a Ford dokonce o 38 procent.

Podobně se vyvíjel trh i v České republice, kde se podíl dieselů letos za prvních šest měsíců snížil na necelých 29 procent. Hybridy a elektromobily tvořily přes šest procent prodejů. Dominantní byly v kategorii vozů s bateriovým pohonem hybridy, mezi kterými jednoznačně vedla Toyota se zhruba třetinovým podílem.

ČTK
Diskuze (111)

Doporučujeme

Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 21:57
Re: A proto
Vysvětlil proč kupuje naftu a nakonec se pochlubil, co konkrétně vybral. Určitě z toho nečtu to co ty.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 21:48
Re: A proto
To opravdu chapu jinak :-[]
"...tak to vidím 40+ a pujdu do nového Sorenta 2.2 diesel"
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 17:39
Re: A proto
Špatně jsi to pochopil už od začátku. Alfonz napsal:kupuju nafťák. Hamuna: proč? Alfonz: najedu hodně.
Bylo to "najedu hodně, proto nafta", nikoli "najedu hodně, proto SUV".
4. 9. 2020 16:06
Re: A proto
zmysel to dava, aj ked to na mna doteraz tak posobilo "lacnejsia nafta je dotovanie a zruste to" vacsinou sa tam neuvadzalo ze zlacnite benzin. Aj ked je asi kazdemu jasne, ze ziadna vlada by si taky prijem neodobrala a urcite by nezlacnila nieco z coho ma velke zisky, skor by iba zdrazeli naftu.
Predpokladam, ze uz maju vymyslene aj sposoby ako zdanit elektroauta. Zatial maju z nich aspon dph, kedze ich cena byva dvojnasobna.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 15:47
Re: A proto
Proto ten můj první komentář:
"jezdím hodně, koupím auto s aerodynamikou krabice od bot"
Pak už se to zvrhlo v extrémy z obou stran.