Elektromobily
Škoda Enyaq iV prozrazuje podrobnosti o cenách. Úvodní Founders Edition stojí 1,38 milionu
123 komentářů
Dáme ještě jeden článek, zabereme!
Neboj, to ještě během následujících dnů přijde.
Bude masírka. Faktem je ale, že to auto není ošklivé, Musk nebude rád. Bude Enikvak v Evropě zabijákem Tesel?????
Volkswagen rozhodně otevřel druhou frontu proti Teslám.
Volkswagen rozhodně otevřel druhou frontu proti Teslám.
Už se těším, až se budou baterky po 8 letech, 16 letech vyměňovat. To bude kvikotu.
Bez nových baterek bude auto po 8 letech neprodejné.
Bez nových baterek bude auto po 8 letech neprodejné.
A jak to víš? Nějak jsem ještě neviděl 8letý Enyaq, abych mohl říct, že ty baterky budou odcházet jak na běžícím páse.
Viděl jsem křivku životnosti na internetu. Samozřejmě máš pravdu, že se baterky mění, záleží na používání.
Takže jen příklad😒br /> Ale v té křivce bylo, že do těch 8 let je pokles 15%, v 9 již 30%, v 10 letech jdeš pod 50%.
Prostě po 8 letech strmý pokles kapacity.
Asi na tom něco bude, když výrobci dávají záruku právě těch 8 let na baterie.
Takže jen příklad😒br /> Ale v té křivce bylo, že do těch 8 let je pokles 15%, v 9 již 30%, v 10 letech jdeš pod 50%.
Prostě po 8 letech strmý pokles kapacity.
Asi na tom něco bude, když výrobci dávají záruku právě těch 8 let na baterie.
Verim ze to nebude tak hrozne, tak jako jsou dnes firmy co delaji repasi turba, DPF apod., tak budou firmy co budou delat vymenu baterek, ktere mezitim jeste zlevni.
ha ha ha ha ha ha ha vlhké sny blázna
souhlas. Na začátku stálo nové DPF 100k a dneska ti udělají repasi za 8...Obávám se, že ale technologie baterek bude krapet složitější
Mam v BMW baterii 6 let starou, najeto 119 000km. Kapacita 95%. Ciste z duvodu vyhodnosti jsem prave zakoupil baterii o 50% vetsi (33 kWh) 2 roky starou s najezdem 25k km za 85 000Kc z Norska. Ta stara pujde do fotovoltaiky, kde ma cenu dost pres 100k Kc. Vubec bych ji nemusel menit, ale proc to neudelat, kdyz cena te akce je prakticky zaporna (diky ziskani baterie do FVE na provoz domu).
Nejak nechapu zdejsi proctonejde mudrlanty.
Nejak nechapu zdejsi proctonejde mudrlanty.
VW má záruku na baterie 8 let nebo 160.000 km s tím, že kapacita klesne max o 30%. Podle pozatímních zkušeností je úbytek kapacity v průměru 2,3% ročně. V bazarech moc aut zatím není, ale viděl jsem nějaký pětiletý Zoe s baterií 97%. Ale záleží samozřejmě na tom, jak se majitel k autu choval, jestli používal rychlobíjení atd.
No právě. Ideálně používat v rozmezí 20-80 % nebo ještě méně, nerychlodobíjet, neprasit... komu se to chce řešit?
Cena batterypacku za kwh je teď 135$. To s DPH dělá nějakých 75 000 kč za těch 20kwh. Zbytek je tedy přirážka škodovky. Co se týče cen batterypacků, tak ty za posledních 10 let padají průměrně o cca 18% ročně. Pokud trend vývoje cen bude pokračovat, tak za těch 8 let se tedy dostaneme na 20% dnešních cen. V případě 80 kwh batterypacku s DPH a 100% přirážkou škodovky vyjde nová baterie v roce 2028 na 120 000 kč.
Kona, Leaf, eNiro ted budou muset s cenou dolu, predpokladam ze i Tesla v evrope. Ceny EV se zacnou posouvat do prijatelnejsich hodnot.
Určitě i e-corsa a 208e budou muset dolů. Jestli za 900 ty prcky nebo za 1M tohle, tak není o čem se bavit.
Zvýšená konkurence způsobí automobilkám větší ztráty.
Prostě nebudou moci kvůli konkurenci prodávat dost aby snížily náklady.
Takže to z čeho se milovníci EV radují způsobí další a další stresy v automobilkách.
Nakonec budou v takovém mínusu že některé z EU odejdou, některé zavřou krám a zbytek bude přežívat je díly "chytrým dotacím" a "chytrým" EV bonusům.
Když vlády odpustí DPH, kde tyto částky vezmou když zároveň znemožňují nákup vozidel s ICE?
Zase si EU půjčí nějaký další megabalík? Který budeme splácet my všichni a i ti kteří se ještě nenarodili?
Prostě nebudou moci kvůli konkurenci prodávat dost aby snížily náklady.
Takže to z čeho se milovníci EV radují způsobí další a další stresy v automobilkách.
Nakonec budou v takovém mínusu že některé z EU odejdou, některé zavřou krám a zbytek bude přežívat je díly "chytrým dotacím" a "chytrým" EV bonusům.
Když vlády odpustí DPH, kde tyto částky vezmou když zároveň znemožňují nákup vozidel s ICE?
Zase si EU půjčí nějaký další megabalík? Který budeme splácet my všichni a i ti kteří se ještě nenarodili?
Tak to zírám. +310t za silnější motor, baterku a vrcholnou výbavu...
U ostatních modelu (sup, kodi) by ten rozdíl byl větší. Vážně jsem čekal za vrchol okolo 2mil.
U ostatních modelu (sup, kodi) by ten rozdíl byl větší. Vážně jsem čekal za vrchol okolo 2mil.
automobilka elektrický vůz udělat musela, už kvůli emisním limitům nebo čistě kvůli PR
Ale je to jen Škoda, lidi je kupují kvůli ceně, kdo při smyslech by za to vyhodil tolik peněz? Kdo má na výběr, pořídí si prestižnější značku.
Ale je to jen Škoda, lidi je kupují kvůli ceně, kdo při smyslech by za to vyhodil tolik peněz? Kdo má na výběr, pořídí si prestižnější značku.
Zadne jine EV stredni tridy za tuto cenu neni, konkurence v tehle cene je o tridu az dve mensi a povetsinou s mensima baterkama. Ta cena je bomba.
No neviem, ale vo svojom okolí vídam kopec Superbov vo výbave L&K, to je v prípade silnejšej nafty od 1,1M. A to je na cestách úplne bežné, všedné auto s imidžom služobáku. Takže si viem kľudne predstaviť, že niekto si za podobnú cenu kúpi elektromobil (naviac v kabáte populárnych SUV) spolu s imidžom progresívneho, moderného či ekologicky zmýšľajúceho majiteľa, plus rozhodne po takomto aute sa budú susedia obzerať viac ako po Supe.
tak fajn, koupit si auto aby se sousedi obzerali 😄 vtipné 😉
Mimochodem Enykvak má omezení která Sup v dieselu nemá.
Mimochodem Enykvak má omezení která Sup v dieselu nemá.
O to mi právě jde, že si to lidi budou kupovat jen z důvodu, z jakýho si kupují třeba Teslu nebo SUV obecně.
Připouštím, že nejsem doktor, ale plně naložené eSUV asi nebude mít takový dojezd nebo životnost jako spalovací.
Připouštím, že nejsem doktor, ale plně naložené eSUV asi nebude mít takový dojezd nebo životnost jako spalovací.
Tak našinec niekedy ocení aj to, keď na iných spraví dojem, môžeš to ale nazvať aj wow faktorom daného auta, proste že auto zaujme. Určite je mnoho ľudí, ktorí naopak oceňujú nenápadnosť a nevýraznosť auta, aby si nik ani nevšimol, že majú nové auto, ale minimálne rovnako veľká (ak nie väčšia) je skupina tých, ktorým na tom dojme, imidži záleží. No a tí si (odmyslime teraz od základného konfliktu spaľovák vs EV, dojazd atp.) určite skôr vyberú nové, zaujímavé a výrazné elektrické SUV než všedný naftový Superb, ktorých sú na cestách tisíce.
hadal jsem veri 80 o 90 tis. vys. Tohle je super nabidka, asi to vazne chteji prodavat
Tiež priznávam, že som sa netrafil a ceny prekvapili. Ja som tipoval, že pod milión nebude (čo som sa trafil), ale tipoval som, že sa k nemu ani nepriblíži a bude bližšie k 1,5M. Takže z tohto pohľadu (a z pohľadu cien konkurenčných EV) je to super a ak by som chcel EV (čo rozhodne nechcem), Enyaq by som pozeral ako prvý.
elektrická auta se mi libí. Nelíbí se mi cenovka, ale to je jiná věc. Jen mi hlava nebere, proč se všichni honí za úspornými motory, což elektromobilů snad platí 2x a pak si vyrobí auto s aerodynamikou paneláku. Pochopitelně ať si každý koupí co chce, ale tohle mi do ekoprofilu moc nezapadá
Cx 0,27 o aerodynamice paneláku moc nesvědčí a ani čelní plocha není nijak extrémní, protože výška auta je 161 cm
V porovnání s klasickym sedanem/combi je to celni plocha jako krava..
Ale neříkej, třeba Subaru Outback má na výšku stejných 161 cm.
To není klasický sedan/kombi. 😃
U EV, alespoň na MEB, je vyšší stavba přirozeně daná nutností narvat do podlahy stovky kg baterií. Což je další věc, která mi nevyhovuje.
U EV, alespoň na MEB, je vyšší stavba přirozeně daná nutností narvat do podlahy stovky kg baterií. Což je další věc, která mi nevyhovuje.
Klasické kombi, třeba passat, má 152-153 cm podle provedení, to rozhodně není nijak dramaticky méně aby si to zasloužilo označení čelní plocha jako kráva. Ano, těch 10-12 cm navíc je u Eskymáka bateriový pack v podlahovém sendviči a pokud někomu nevyhovují SUV, tak s tím se nedá nic dělat.
Moje C5 má výšku 145, menší cx a navíc čelní plocha je dána i tím jak boky kolmo či jak se svazují ke středu.
U poslední generace C5 vidím u sedanu Cx=0,30 a u u kombi 0,31, to je o dost horší než 0,27.
https😐/automobil-guru.de/…le-stirnflaeche/
https😐/automobil-guru.de/…le-stirnflaeche/
Katalog uvádí 0.26 sedan 0.27 router. A to se ještě při vyšších rychlostech na hydraulice přiblíží silnici.
Stejně jde o vybajena čísla ideálního počítačového modelu prezvykana marketingem, žádná automobilka neuvádí hodnoty z nezávislé zkušebny.
Na co se můžeme spolehnout je jen ta čelní plocha.
Stejně jde o vybajena čísla ideálního počítačového modelu prezvykana marketingem, žádná automobilka neuvádí hodnoty z nezávislé zkušebny.
Na co se můžeme spolehnout je jen ta čelní plocha.
Takže, když to vezmu +-, tak je cena dost podobná jako Tesla Y s tím, že Tesla bude v mnoha věcech lepší a hlavně bude zálažet na vkusu každého soudruha. 😊 :-!
v čem bude lepší? V technologii možná o něco. Jinak ve všem ostatním ne. Existuje dost ukázek, jak vypadá rozebraná Tesla. Co jsem viděl, docela zklamání
Dojede dál, celkově lepší jízdní výkony, má lepší síť na nabíjení, nevím jak to má Škoda se zárukou na baterie, tepelné čerpadlo má v "základu". Je to samozřejmě složitější, ale je vidět, že výrazně levněji dneska postavit dobrý elektroauto moc nejde. Jsme furt na začátku, to je jasný......
Tesla je lepší :-! ha ha ha
v poruchovosti
ve velikosti tabletu (nebo už taky ne?)
v nekvalitě interiéru
v nekvalitě slícování exteriéru
ono model Y nedojede dál, on totiž sotva dojede jen do nejbližšího servisu, kde budou problémy ne-řešit týdny a měsíce
v poruchovosti
ve velikosti tabletu (nebo už taky ne?)
v nekvalitě interiéru
v nekvalitě slícování exteriéru
ono model Y nedojede dál, on totiž sotva dojede jen do nejbližšího servisu, kde budou problémy ne-řešit týdny a měsíce
Samozřejmě, na tom co jsi napsal něco je, o tom žádná, ale já vidím sklenici poloplnou ne poloprázdnou.....
Chtěl jsem jen poukázat na to, že spousta lidí tvrdi, že je zrovna Tesla předražená a když Škodovka vydá auto s podobnými parametry a za podobnou cenu tak jsou lidi spokojení.......
Chtěl jsem jen poukázat na to, že spousta lidí tvrdi, že je zrovna Tesla předražená a když Škodovka vydá auto s podobnými parametry a za podobnou cenu tak jsou lidi spokojení.......
Chtěl bys v restauraci, aby ti ti za plnou cenu přinesli "poloplnou" sklenici?
Já bych tedy reklamoval a bylo by mi úplně jedno, jestli se mi sklenice zdá býti "poloplnou" nebo "poloprázdnou"
Já bych tedy reklamoval a bylo by mi úplně jedno, jestli se mi sklenice zdá býti "poloplnou" nebo "poloprázdnou"
Tesla má urcite své pro, ale jejich kvalita zpracování a spolehlivost je pro mne nepřekonatelná překážka.
Spolehlivost Tesle je ok, rezervy mají ve zpracování, ale Tesla je dnes jinde než v článcích o spárách mezi panely z roku 2017
prosím vyjmenuj v čem je Tesla Y lepší?
Škoda😒br />
- crystalface
- led fýčury v interiéru
- head-up
- hnědá eco kůže
- dostupnost servisů
- 0 až 100 7s
- nabíjení 125 kW
- max. rychlost 170 km/h
- výkon až 300 hp
- subjektivně lepší design
TMY😒br /> - nabíjení 250 kW základ
- síť SC bez potřeby různých kartiček, čipů a kdovíčeho (zapíchnu a nabíjím kdekoliv na světě)
- max. rychlost 241 km/h
- výkon až 623 hp
- 0 až 100 3.7s
- frunk
- pokročilejší SW a HW, vizualizace, asistenti s OTA
Prakticky jsou to rovnocenné nabídky.
PS: Proč tam škoda nemohli dát alespoň 500hp, když by je to téměř nic nestálo.
- led fýčury v interiéru
- head-up
- hnědá eco kůže
- dostupnost servisů
- 0 až 100 7s
- nabíjení 125 kW
- max. rychlost 170 km/h
- výkon až 300 hp
- subjektivně lepší design
TMY😒br /> - nabíjení 250 kW základ
- síť SC bez potřeby různých kartiček, čipů a kdovíčeho (zapíchnu a nabíjím kdekoliv na světě)
- max. rychlost 241 km/h
- výkon až 623 hp
- 0 až 100 3.7s
- frunk
- pokročilejší SW a HW, vizualizace, asistenti s OTA
Prakticky jsou to rovnocenné nabídky.
PS: Proč tam škoda nemohli dát alespoň 500hp, když by je to téměř nic nestálo.
Hele ja vzdycky tvrdil, ze vykonu neni nikdy dost, ale tady mi to pripada v poradku. TMX na 500hp verze co jsem jezdil nema v zadnym pripade podvozek, uz vubec ne brzdy, ktery byly fakt prusvih a navic se to i pri teplotach kolem nuly prehrejvalo a padalo do nouze. Tim nechci rict ze bude todle lepsi, ale TMX ma vykom fakt mozna na jeden sprint, jinak je to k nicemu.
Přesně tak, k čemu je 800+ koňové auto, když se 3x rozjede, přehřeje a pak už jezdí jenom jako s bídou 300 koňové auto. To je jenom masírka do katalogu. Ono dát tam 500 hp elektromotor asi umí každý jouda, ale uchladit baterky aby se to nerozteklo a vydrželo trvalou zátěž umí jenom Porsche a to si za to nechá řádně zaplatit.
https😐/documentcloud.adobe.com/link/review?…
https😐/documentcloud.adobe.com/link/review?…
Ale hlavne Tesla si ruzny faily muze dovolit. Enyaq vetsina lidi tak nejak vyfasuje/koupi z rozumu, takze to musi proste fungovat.
Souhlas, to neplatí jen pro Škodu, ale pro všechny "klasické" výrobce aut, když dá na trh EV Rolls, tak to bude muset být auto plus mínus v intencích toho, na co jsou jeho zákazníci zvyklí a když Dacia, tak také. Ani u té Dacie nejsou zákazníci zvyklí třeba na tohle..
https😐/interestingengineering.com/…spension-failure
https😐/interestingengineering.com/…spension-failure
Je úplne zbytočné vymenúvať vlastnosti týchto áut, nakoľko sú v úplne inej cenovej kategórii, nie sú teda vôbec konkurenti a nikto reálne nebude zvažovať "kúpim si Škodu Enyaq alebo Teslu Y?"
Enyaq stojí od 1,06 do 1,38M Kč, Y od 1,95 do 2,37M Kč.
Enyaq stojí od 1,06 do 1,38M Kč, Y od 1,95 do 2,37M Kč.
1,38 ty jsi dobrý srandista...
Teď jsem si dělal konfiguraci pouze zadokolka 1,64M Kč 😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:
Kolik RS? 2M??
Teď jsem si dělal konfiguraci pouze zadokolka 1,64M Kč 😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:
Kolik RS? 2M??
Píšem o aktuálnych cenníkových cenách u oboch, tak nerozumiem, čo je na tom vtipné. Ak bude RS, potom môžeme porovnať cenu. I tak ale tipujem, že bude značne pod základným Y.
EDIT: ako pozerám konfigurátor, pri cene 1,64M si musel zakliknúť každú blbosť, ktorá je dostupná. Btw. tá founders edition má mnoho z tej výbavy v cene a výhodnejšie, ako samostatné príplatky pri základe.
EDIT: ako pozerám konfigurátor, pri cene 1,64M si musel zakliknúť každú blbosť, ktorá je dostupná. Btw. tá founders edition má mnoho z tej výbavy v cene a výhodnejšie, ako samostatné príplatky pri základe.
Model Y 211kW, dojezd 440 km je někde za 1.950 000,- CZK jestli to je plus mínus podobná cena, tak to jsi dost zámožný.
https😐/www.carismo.cz/…og/tesla/model-y
https😐/www.carismo.cz/…og/tesla/model-y
Tesla je obecně v pár (podstatných) věcech výrazně lepší než ostatní. Stejně tak je v opravdu hodně podstatných věcech výrazně horší než ostatní. Bohužel právě tohle samo o sobě ji naprosto stačí pro úspěch v dnešní době. Dnes totiž není nutné dělat věci lépe. Dnes stačí dělat věci jinak.
Mám dojem, že slepice se urvala z řetězu, rozkopla vrata a hodlá letět do NY... Enyaq samotný vypadá velmi dobře navzdory ekomrzácké diktatuře. O tom žádná.
Ale 1,1 M u běžnýho rodinnýho mainstreamu, co vlastně ničím nevyniká, v základu? A výkonnější verze sází další statisíce v ceníku navrch??
Jako to vážně přijde těm příznivcům ekoteroru totálně v poho, že běžný rodinný mainstream je za 1,1M ??? I v kontextu doby, kdy cena za bydlení vystřelila přinejmenším na Mars a běžný nový byt či malý RD v kotěhúlkách přijde na 5M+ si vážně někdo myslí, že tohle budou lidi chtít a tohle budou kupovat??? Zvláště mladí???
Mám pocit, že svět se opravdu zbláznil... Nebo mi snad utekly inovativní nabídky hypoték, kdy snad budu moct zadlužit i příštích 10 potomků po meči i po přeslici?!
Ale 1,1 M u běžnýho rodinnýho mainstreamu, co vlastně ničím nevyniká, v základu? A výkonnější verze sází další statisíce v ceníku navrch??
Jako to vážně přijde těm příznivcům ekoteroru totálně v poho, že běžný rodinný mainstream je za 1,1M ??? I v kontextu doby, kdy cena za bydlení vystřelila přinejmenším na Mars a běžný nový byt či malý RD v kotěhúlkách přijde na 5M+ si vážně někdo myslí, že tohle budou lidi chtít a tohle budou kupovat??? Zvláště mladí???
Mám pocit, že svět se opravdu zbláznil... Nebo mi snad utekly inovativní nabídky hypoték, kdy snad budu moct zadlužit i příštích 10 potomků po meči i po přeslici?!
Ako aj by som chcel súhlasiť, ale plakať nad cenou práve pri Enyaqu, ktorý prišiel s tak agresívnym nacenením, že aj menšie EV popri ňom vyzerajú ako beznádejne predražené, mi príde trochu... mimo. 😉
je otazka co je vetsi nesmysl, ale podpora novych technologii smysl ma (skoro) vzdycky, kdezto podpora nakupu zradla pro pejsky a kocicky na ktery je prispevek duchodcum urcenej, jak zduvodnuje StBak, nema krome nakupu volycu smysl vubec zadnej
Navíc si nemyslím, že eAuta jsou špatně. Evropa se evidentně dostává na špici pelotonu ve vývoji eAut. Dohání teslu a předbíhá čínu. Tu čínu, která před deseti lety neměla v automobilovém průmyslu co říct. Může být že za dalších deset let ze slavnýho americkýho autoprůmyslu zbyde jen ta Tesla. V Evropě to vypadá na přežití minimálně VWG a RenaultGroup, BMW a Daimler.
A to se mi hrubě nelíbí.
Já jsem totiž zažil časy, kdy si maník co neměl "bony, bony, bony, nechceš bony?" mohl vybrat ze 3 modelů Škoda, 3 modelů Žiguli, 1 Dacie, 2 modelů Wartburg a 2 modelů Trabant.
"vyvolení mohli nakupovat v Tuzexu".
A celé to komično bylo řízeno RVHP, dne máme cirkus EU.
Mimochodem Škody a Žigulíky, Moskviče byly místní reklamou označovány za vyspělé automobily, a byly mocně podporovány státem, a stejně byly v porovnání s platy velmi drahé.
Mně to dost připomíná dnešní cirkus s EV.
Přežití Renaultu je jistotou jedině ve smyslu, že je příliš velký, aby mohl padnout. Obdobně Daimler.
Ono být zavřený na doživotí místo popravy v elektrickém křesle taky "NENÍ TAK ZLÝ".
Tyhle eko daně (Poplatky)se už reálné platí. Takže jde spíš o to zda se vrátí zpět do automobilek nebo použijí na Bohulibé projekty typu zvyšování předvolebních preferencí ANO formou úplatku důchodcům.
Jestli uměle a fiktivně hodím na běžné auto ekovýpalné a pak z těchto fiktivních peněz jako že dotuji elektroekonesmysly a tvrdím, že mě to jako že nic nestojí, tak to hraničí s totální demencí.
=elektromobil reálně platí ten, kdo na něj nemá, kdo jej nechce, kdo jej mít nemůže. Tedy přesný opak toho, co by mělo být. Jestli někdo chce elektromobil, ok proč ne. Ale ať si také nese náklady.
Platce dph odvede sluzbu + material a pripocita dph. Material ma na vstupu bez dph, jinak by se dvakrat danil
Neplatce dph nakupuje material s dph, tak ho i uctuje a na praci si uz dph nepridava
Na cenotvorbu to mam vliv velky, protoze je rozdil jestli si treba instalater uctuje za praci cenu s dph nebo bez, tedy treba 400 za hodinu nebo 484.
Jestli mas barak ve firme, tak az ho budes prodavat, musis ho prodat s dph. Takze barak treba prodas za 5 mega, jako podnikatel z toho budes mit 41320000, jako fyzicka osoba neplatce mas plnych 5 mega.
Ver mi, vetsina remeslniku a malych podnikatelu by byla radsi neplatce.
a pak je tu druha vec odpis dani, je rozdil jestli odepisujes 1 mega za auto jako platce, nebo 1,21 mega za auto jako neplatce. Je to slozity a na to abys to pochopil to musis chtit pochopit
cim vic, jakozto platce DPH, na DPH pri priznani DPH zaplatim, tim vic jsem vydelal.
priklad - jestlize za mesic na DPH statu odvedu 100tis, znamena to, ze sem ten mesic vydelal skoro pul mega, tedy samozrejme v pripade, ze uctuju jen 21% DPH...
My nemůžeme na to že ty si můžeš dovolit tak max. nějakou Euro nulu.
Vybíjej si své frustrace jinde a taky tam jinde můžeš lhát, takových wolů se smrady už tady bylo ...
- by podpořila stejně tak zahraniční jako české firmy a zaměstnance
- jak vidno ze srovnání cen Kodiaq vs. Enyaq, tak EV nutně další dotaci* nepotřebují
*Abych se nezpronevěřil vlastní terminologii - EV nejsou dotované (a ani odpuštění DPH by nebyla dotace), jsou zvýhodněné emisní legislativou... kdy automobilka za jedno prodané EV ušetří půl mega na pokutách.
Nějaké zvýhodnění by bylo hezké ( odpuštění DPH je pro firmy relativně bezpředmětné, ale pro privát zajímavé ), ale myslím že EV už začíná být cenově konkurenceschopné v tomto podání.
v nemecku je tretina energie z obnovitelnych zdroju (bez jaderek)
Jak byli důchodci postiženi koronakrizí, jak je prezentováno? Příjem mají stejný jako předtím, výdaje na roušky nemají ( pokud nepoužívají jednorázové, ale to je jejich volba ), stejně je na začátku mohli dostat od různých dobrovolníků co je šili.
Ten příspěvek je opravdu neopodstatněný a jen je to pokus o uplacení důchodců před volbami.
fotbal je hra kde proti sobě hrají 2 tými o 11 hráčích a vyhrává Německo ...
ekošílenství je tvrdý byznys ..................................... a vyhrává Německo
mas mysleni jako starej komunista.
nebo jsi starej komunista ???
Loni jsme EU zaplatili 51mld kč a získali 120 mld. Kč. Už se radši neztrapňuj.
o tom, jestli ma elektroauto smysl uvidime za 10 roku.
to tvoje tvrzeni o nesmyslnosti je na podobny urovni, jako kdyz nejakej domorodec na sibiri bude po jedny prosoustany noci tvrdit, ze pouzivani prezervativu je nesmyslny
kazdy uvedeni novyho vyrobku v sobe nese riziko neuspechu.
tesla vyrabi auta pres 10 roku, a nevypada to, ze by to byl propadak, a to zacala na nule.
pamatujes na placaty televise? kolem roku 2000 jsem v obchodaku videl 2 vedle sebe skoro stejny. jedna za 250tis, druha za pul mega, rikal sem si, ze neco takovyho si jen tak nekoupim. no a o par let pozdeji sem ji uz montoval na zed.