kdyby vlada za tech 15mld co kvuli volbam nesmyslne rozda duchodcum odpustila DPH na elektroauta, tak by podporila prodej 50tis techle aut v cene cca 50mld bez DPH.
je otazka co je vetsi nesmysl, ale podpora novych technologii smysl ma (skoro) vzdycky, kdezto podpora nakupu zradla pro pejsky a kocicky na ktery je prispevek duchodcum urcenej, jak zduvodnuje StBak, nema krome nakupu volycu smysl vubec zadnej
Nejsem příznivec dotací, ale když už jsou automobilky tlačený k vývoji drahých bezemisních technologií, tak je minimálně slušností ale spíš nutností prodej těchto technologií podpořit. Nebo by taky mohl celý slavný autoprůmysl jít do kytek. Brečet teď že dotace jsou bleeee je pozdě. Když už se udělalo A, je potřeba udělat B.
Navíc si nemyslím, že eAuta jsou špatně. Evropa se evidentně dostává na špici pelotonu ve vývoji eAut. Dohání teslu a předbíhá čínu. Tu čínu, která před deseti lety neměla v automobilovém průmyslu co říct. Může být že za dalších deset let ze slavnýho americkýho autoprůmyslu zbyde jen ta Tesla. V Evropě to vypadá na přežití minimálně VWG a RenaultGroup, BMW a Daimler.
No a teď jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Celý ten elektronesmysl má zajistit přežití jen vybraným skupinám, cca tak jak to píšeš.
A to se mi hrubě nelíbí.
Já jsem totiž zažil časy, kdy si maník co neměl "bony, bony, bony, nechceš bony?" mohl vybrat ze 3 modelů Škoda, 3 modelů Žiguli, 1 Dacie, 2 modelů Wartburg a 2 modelů Trabant.
"vyvolení mohli nakupovat v Tuzexu".
A celé to komično bylo řízeno RVHP, dne máme cirkus EU.
Mimochodem Škody a Žigulíky, Moskviče byly místní reklamou označovány za vyspělé automobily, a byly mocně podporovány státem, a stejně byly v porovnání s platy velmi drahé.
Mně to dost připomíná dnešní cirkus s EV.
A navíc na dotace na eAuta se přirozeně generují rozpočty z pokut za prodej emisních aut. Takže to není nějaká šílená dotace z daní tvého platu, ale jen kompenzace mezi typy pohonů dle ekologie. A to není tak zlý.
Píšeš blbosti.
Tyhle eko daně (Poplatky)se už reálné platí. Takže jde spíš o to zda se vrátí zpět do automobilek nebo použijí na Bohulibé projekty typu zvyšování předvolebních preferencí ANO formou úplatku důchodcům.
Jestli uměle a fiktivně hodím na běžné auto ekovýpalné a pak z těchto fiktivních peněz jako že dotuji elektroekonesmysly a tvrdím, že mě to jako že nic nestojí, tak to hraničí s totální demencí.
=elektromobil reálně platí ten, kdo na něj nemá, kdo jej nechce, kdo jej mít nemůže. Tedy přesný opak toho, co by mělo být. Jestli někdo chce elektromobil, ok proč ne. Ale ať si také nese náklady.
Firmy si to stejně odečtou. Předpokládám, že to bylo myšleno tak, že by to byl odpustek ( žádná dotace, jen zvýhodnění jako v případě nafty, prostě nižší daň ) pro privátní zákazníky.
platci dph uctuji bez dph, to znamena za na jedne strane dph zaplati i z vlastni cinnosti na strane druhe si je odecitaj na vstupu. neni co zavidet, vic zaplati nez dostanou
Na jedné straně zaplatí DPH z vlastní činnosti - tím je myšleno, že když něco prodám/poskytnu službu, zákazník to zaplatí (mojí cenu + DPH), tak si to nemůžu vše nechat, ale to DPH musím odvést finančáku? Podle mého jen podnikatel (plátce DPH) funguje jako výběrčí daní, na jeho cenotvorbu to nemá vliv a už vůbec nemluvím o zboží/službě "bez papíru". Vstup je samozřejmě auto (respektive všechny auta), motorky a všechen drobný spotřebák, opravy .... Pokud mám barák ve firmě, tak vše do baráku a dalších spoustu věcí téměř dle libosti (nebo benevolence finančáku).
presne.
Platce dph odvede sluzbu + material a pripocita dph. Material ma na vstupu bez dph, jinak by se dvakrat danil
Neplatce dph nakupuje material s dph, tak ho i uctuje a na praci si uz dph nepridava
Na cenotvorbu to mam vliv velky, protoze je rozdil jestli si treba instalater uctuje za praci cenu s dph nebo bez, tedy treba 400 za hodinu nebo 484.
Jestli mas barak ve firme, tak az ho budes prodavat, musis ho prodat s dph. Takze barak treba prodas za 5 mega, jako podnikatel z toho budes mit 41320000, jako fyzicka osoba neplatce mas plnych 5 mega.
Ver mi, vetsina remeslniku a malych podnikatelu by byla radsi neplatce.
a pak je tu druha vec odpis dani, je rozdil jestli odepisujes 1 mega za auto jako platce, nebo 1,21 mega za auto jako neplatce. Je to slozity a na to abys to pochopil to musis chtit pochopit
proc by nebylo co zavidet?
cim vic, jakozto platce DPH, na DPH pri priznani DPH zaplatim, tim vic jsem vydelal.
priklad - jestlize za mesic na DPH statu odvedu 100tis, znamena to, ze sem ten mesic vydelal skoro pul mega, tedy samozrejme v pripade, ze uctuju jen 21% DPH...
kamaráde chytrolíne, jediné co mezi novými dvoustopými a čtyřstopými vozidly smrdí, jsou motorky, včera mne otravovala jedna dobrých 10 minut
My nemůžeme na to že ty si můžeš dovolit tak max. nějakou Euro nulu.
Vybíjej si své frustrace jinde a taky tam jinde můžeš lhát, takových wolů se smrady už tady bylo ...
Akorát že...
- by podpořila stejně tak zahraniční jako české firmy a zaměstnance
- jak vidno ze srovnání cen Kodiaq vs. Enyaq, tak EV nutně další dotaci* nepotřebují
*Abych se nezpronevěřil vlastní terminologii - EV nejsou dotované (a ani odpuštění DPH by nebyla dotace), jsou zvýhodněné emisní legislativou... kdy automobilka za jedno prodané EV ušetří půl mega na pokutách.
Cenová politika škodováckých EV je hodně zajímavá. Jsem z nich docela překvapen a v zemích, kde je ještě EV dotace budou určitě hitem.
Nějaké zvýhodnění by bylo hezké ( odpuštění DPH je pro firmy relativně bezpředmětné, ale pro privát zajímavé ), ale myslím že EV už začíná být cenově konkurenceschopné v tomto podání.
Jo... ono ale ten bonus za nulové emise bude klesat. Letos je to ještě půl míče, příští rok už ale ten koeficient není 2 ale jen... myslím 1,8 a pak 1,6?
Osobně bych tedy taky preferoval peníze do investic než do "žrádla". V rodiném rozpočtu rezervní peníze dáš nejdříve do zbytného jídla navíc nebo si koupíš třeba lepší/nové vybavení domácnosti?
Jak byli důchodci postiženi koronakrizí, jak je prezentováno? Příjem mají stejný jako předtím, výdaje na roušky nemají ( pokud nepoužívají jednorázové, ale to je jejich volba ), stejně je na začátku mohli dostat od různých dobrovolníků co je šili.
Ten příspěvek je opravdu neopodstatněný a jen je to pokus o uplacení důchodců před volbami.
Ok, teď nechme důchodce stranou. Ale dotace na El. Auto jsou prostě hnůj. Ať zlevní výrobce, když neprodává. Navíc zrovna ten Enyaq je skoro stejně drahé jak normální auto tak proč ho zvyhodnovat? Stejně má smysl El. Auto pro někoho kdo má barák. Takže přijede dotovaný autem do baráku s dotovanym kotlem, dotovanym foto panelem s dotovanou fasádou a bůhví čím ještě, z jakyho důvodu by mu měli ostatní prispivat?
Na dotace na eAuta se přirozeně generují rozpočty z pokut za prodej emisních aut. A ty jsou mastný. Takže to není nějaká šílená dotace z daní tvého platu, ale jen kompenzace mezi typy pohonů dle ekologie. A to není tak zlý.
Jeb ho !!! hřebíček na hlavičku
fotbal je hra kde proti sobě hrají 2 tými o 11 hráčích a vyhrává Německo ...
ekošílenství je tvrdý byznys ..................................... a vyhrává Německo
Podporovat nové technologie má cenu tak maximálně při jejich vývoji a to ještě v případě, že se jedná o smysluplnou věc. Elektro auto není ani smysluplné a vlastně ani nová technologie.
proc se potom podporuje nafta tim, ze je danove zvyhodnena proti benzinu ???
o tom, jestli ma elektroauto smysl uvidime za 10 roku.
to tvoje tvrzeni o nesmyslnosti je na podobny urovni, jako kdyz nejakej domorodec na sibiri bude po jedny prosoustany noci tvrdit, ze pouzivani prezervativu je nesmyslny
a z ceho usuzujes, ze EV je nesmysl? z obrazku na internetu??
kazdy uvedeni novyho vyrobku v sobe nese riziko neuspechu.
tesla vyrabi auta pres 10 roku, a nevypada to, ze by to byl propadak, a to zacala na nule.
pamatujes na placaty televise? kolem roku 2000 jsem v obchodaku videl 2 vedle sebe skoro stejny. jedna za 250tis, druha za pul mega, rikal sem si, ze neco takovyho si jen tak nekoupim. no a o par let pozdeji sem ji uz montoval na zed.
Přesně. To je logika se kterou funguje tenhle svět. Když s něčím začít začínáš žák nemáš jistotu ze to bude úspěch. Musíš makat aby to úspěch byl. Co je na tom divnyho?
Bude masírka. Faktem je ale, že to auto není ošklivé, Musk nebude rád. Bude Enikvak v Evropě zabijákem Tesel?????
Volkswagen rozhodně otevřel druhou frontu proti Teslám.
Viděl jsem křivku životnosti na internetu. Samozřejmě máš pravdu, že se baterky mění, záleží na používání.
Takže jen příklad:
Ale v té křivce bylo, že do těch 8 let je pokles 15%, v 9 již 30%, v 10 letech jdeš pod 50%.
Prostě po 8 letech strmý pokles kapacity.
Asi na tom něco bude, když výrobci dávají záruku právě těch 8 let na baterie.
Verim ze to nebude tak hrozne, tak jako jsou dnes firmy co delaji repasi turba, DPF apod., tak budou firmy co budou delat vymenu baterek, ktere mezitim jeste zlevni.
Mam v BMW baterii 6 let starou, najeto 119 000km. Kapacita 95%. Ciste z duvodu vyhodnosti jsem prave zakoupil baterii o 50% vetsi (33 kWh) 2 roky starou s najezdem 25k km za 85 000Kc z Norska. Ta stara pujde do fotovoltaiky, kde ma cenu dost pres 100k Kc. Vubec bych ji nemusel menit, ale proc to neudelat, kdyz cena te akce je prakticky zaporna (diky ziskani baterie do FVE na provoz domu).
VW má záruku na baterie 8 let nebo 160.000 km s tím, že kapacita klesne max o 30%. Podle pozatímních zkušeností je úbytek kapacity v průměru 2,3% ročně. V bazarech moc aut zatím není, ale viděl jsem nějaký pětiletý Zoe s baterií 97%. Ale záleží samozřejmě na tom, jak se majitel k autu choval, jestli používal rychlobíjení atd.
Cena batterypacku za kwh je teď 135$. To s DPH dělá nějakých 75 000 kč za těch 20kwh. Zbytek je tedy přirážka škodovky. Co se týče cen batterypacků, tak ty za posledních 10 let padají průměrně o cca 18% ročně. Pokud trend vývoje cen bude pokračovat, tak za těch 8 let se tedy dostaneme na 20% dnešních cen. V případě 80 kwh batterypacku s DPH a 100% přirážkou škodovky vyjde nová baterie v roce 2028 na 120 000 kč.
Zvýšená konkurence způsobí automobilkám větší ztráty.
Prostě nebudou moci kvůli konkurenci prodávat dost aby snížily náklady.
Takže to z čeho se milovníci EV radují způsobí další a další stresy v automobilkách.
Nakonec budou v takovém mínusu že některé z EU odejdou, některé zavřou krám a zbytek bude přežívat je díly "chytrým dotacím" a "chytrým" EV bonusům.
Když vlády odpustí DPH, kde tyto částky vezmou když zároveň znemožňují nákup vozidel s ICE?
Zase si EU půjčí nějaký další megabalík? Který budeme splácet my všichni a i ti kteří se ještě nenarodili?
no je to cca 30 ku 4 pro diesel
ještě se hošani budou muset moc snažit
ale faktem je že elektrohošíci nasadili VŠECHNY páky, ty fair i ty unfair, v míře maximální
Tak to zírám. +310t za silnější motor, baterku a vrcholnou výbavu...
U ostatních modelu (sup, kodi) by ten rozdíl byl větší. Vážně jsem čekal za vrchol okolo 2mil.
automobilka elektrický vůz udělat musela, už kvůli emisním limitům nebo čistě kvůli PR
Ale je to jen Škoda, lidi je kupují kvůli ceně, kdo při smyslech by za to vyhodil tolik peněz? Kdo má na výběr, pořídí si prestižnější značku.
já to furt beru trochu prakticky, když si chce někdo pořídit malé elektrické vozítko do města, tak super. Ale proč vyhazovat prachy za něco, co vypadá, jako když někdo pustí na BMW X3 Hyundai Tuscon a na to ještě Oktávku.
No neviem, ale vo svojom okolí vídam kopec Superbov vo výbave L&K, to je v prípade silnejšej nafty od 1,1M. A to je na cestách úplne bežné, všedné auto s imidžom služobáku. Takže si viem kľudne predstaviť, že niekto si za podobnú cenu kúpi elektromobil (naviac v kabáte populárnych SUV) spolu s imidžom progresívneho, moderného či ekologicky zmýšľajúceho majiteľa, plus rozhodne po takomto aute sa budú susedia obzerať viac ako po Supe.
O to mi právě jde, že si to lidi budou kupovat jen z důvodu, z jakýho si kupují třeba Teslu nebo SUV obecně.
Připouštím, že nejsem doktor, ale plně naložené eSUV asi nebude mít takový dojezd nebo životnost jako spalovací.
Tak našinec niekedy ocení aj to, keď na iných spraví dojem, môžeš to ale nazvať aj wow faktorom daného auta, proste že auto zaujme. Určite je mnoho ľudí, ktorí naopak oceňujú nenápadnosť a nevýraznosť auta, aby si nik ani nevšimol, že majú nové auto, ale minimálne rovnako veľká (ak nie väčšia) je skupina tých, ktorým na tom dojme, imidži záleží. No a tí si (odmyslime teraz od základného konfliktu spaľovák vs EV, dojazd atp.) určite skôr vyberú nové, zaujímavé a výrazné elektrické SUV než všedný naftový Superb, ktorých sú na cestách tisíce.
Tiež priznávam, že som sa netrafil a ceny prekvapili. Ja som tipoval, že pod milión nebude (čo som sa trafil), ale tipoval som, že sa k nemu ani nepriblíži a bude bližšie k 1,5M. Takže z tohto pohľadu (a z pohľadu cien konkurenčných EV) je to super a ak by som chcel EV (čo rozhodne nechcem), Enyaq by som pozeral ako prvý.
elektrická auta se mi libí. Nelíbí se mi cenovka, ale to je jiná věc. Jen mi hlava nebere, proč se všichni honí za úspornými motory, což elektromobilů snad platí 2x a pak si vyrobí auto s aerodynamikou paneláku. Pochopitelně ať si každý koupí co chce, ale tohle mi do ekoprofilu moc nezapadá
Klasické kombi, třeba passat, má 152-153 cm podle provedení, to rozhodně není nijak dramaticky méně aby si to zasloužilo označení čelní plocha jako kráva. Ano, těch 10-12 cm navíc je u Eskymáka bateriový pack v podlahovém sendviči a pokud někomu nevyhovují SUV, tak s tím se nedá nic dělat.
Katalog uvádí 0.26 sedan 0.27 router. A to se ještě při vyšších rychlostech na hydraulice přiblíží silnici.
Stejně jde o vybajena čísla ideálního počítačového modelu prezvykana marketingem, žádná automobilka neuvádí hodnoty z nezávislé zkušebny.
Na co se můžeme spolehnout je jen ta čelní plocha.
Takže, když to vezmu +-, tak je cena dost podobná jako Tesla Y s tím, že Tesla bude v mnoha věcech lepší a hlavně bude zálažet na vkusu každého soudruha. :):-!
v čem bude lepší? V technologii možná o něco. Jinak ve všem ostatním ne. Existuje dost ukázek, jak vypadá rozebraná Tesla. Co jsem viděl, docela zklamání
Dojede dál, celkově lepší jízdní výkony, má lepší síť na nabíjení, nevím jak to má Škoda se zárukou na baterie, tepelné čerpadlo má v "základu". Je to samozřejmě složitější, ale je vidět, že výrazně levněji dneska postavit dobrý elektroauto moc nejde. Jsme furt na začátku, to je jasný......
Samozřejmě, na tom co jsi napsal něco je, o tom žádná, ale já vidím sklenici poloplnou ne poloprázdnou.....
Chtěl jsem jen poukázat na to, že spousta lidí tvrdi, že je zrovna Tesla předražená a když Škodovka vydá auto s podobnými parametry a za podobnou cenu tak jsou lidi spokojení.......
Chtěl bys v restauraci, aby ti ti za plnou cenu přinesli "poloplnou" sklenici?
Já bych tedy reklamoval a bylo by mi úplně jedno, jestli se mi sklenice zdá býti "poloplnou" nebo "poloprázdnou"
Jasně. Teď už jen upadávají kola, nárazníky, volanty, zatéká do dveří ...a o slícování všeho možného dnes najdeš x článků za poslední dobu, mnohé z nich i od Tesla fans, stejně jako o ochotě Tesly tyto věci řešit.
Škoda:
- crystalface
- led fýčury v interiéru
- head-up
- hnědá eco kůže
- dostupnost servisů
- 0 až 100 7s
- nabíjení 125 kW
- max. rychlost 170 km/h
- výkon až 300 hp
- subjektivně lepší design
TMY:
- nabíjení 250 kW základ
- síť SC bez potřeby různých kartiček, čipů a kdovíčeho (zapíchnu a nabíjím kdekoliv na světě)
- max. rychlost 241 km/h
- výkon až 623 hp
- 0 až 100 3.7s
- frunk
- pokročilejší SW a HW, vizualizace, asistenti s OTA
Prakticky jsou to rovnocenné nabídky.
PS: Proč tam škoda nemohli dát alespoň 500hp, když by je to téměř nic nestálo.
Hele ja vzdycky tvrdil, ze vykonu neni nikdy dost, ale tady mi to pripada v poradku. TMX na 500hp verze co jsem jezdil nema v zadnym pripade podvozek, uz vubec ne brzdy, ktery byly fakt prusvih a navic se to i pri teplotach kolem nuly prehrejvalo a padalo do nouze. Tim nechci rict ze bude todle lepsi, ale TMX ma vykom fakt mozna na jeden sprint, jinak je to k nicemu.
Přesně tak, k čemu je 800+ koňové auto, když se 3x rozjede, přehřeje a pak už jezdí jenom jako s bídou 300 koňové auto. To je jenom masírka do katalogu. Ono dát tam 500 hp elektromotor asi umí každý jouda, ale uchladit baterky aby se to nerozteklo a vydrželo trvalou zátěž umí jenom Porsche a to si za to nechá řádně zaplatit. https://documentcloud.adobe.com/link/review?…
Souhlas, to neplatí jen pro Škodu, ale pro všechny "klasické" výrobce aut, když dá na trh EV Rolls, tak to bude muset být auto plus mínus v intencích toho, na co jsou jeho zákazníci zvyklí a když Dacia, tak také. Ani u té Dacie nejsou zákazníci zvyklí třeba na tohle.. https://interestingengineering.com/…spension-failure
Je úplne zbytočné vymenúvať vlastnosti týchto áut, nakoľko sú v úplne inej cenovej kategórii, nie sú teda vôbec konkurenti a nikto reálne nebude zvažovať "kúpim si Škodu Enyaq alebo Teslu Y?"
Enyaq stojí od 1,06 do 1,38M Kč, Y od 1,95 do 2,37M Kč.
Píšem o aktuálnych cenníkových cenách u oboch, tak nerozumiem, čo je na tom vtipné. Ak bude RS, potom môžeme porovnať cenu. I tak ale tipujem, že bude značne pod základným Y.
EDIT: ako pozerám konfigurátor, pri cene 1,64M si musel zakliknúť každú blbosť, ktorá je dostupná. Btw. tá founders edition má mnoho z tej výbavy v cene a výhodnejšie, ako samostatné príplatky pri základe.
Model Y 211kW, dojezd 440 km je někde za 1.950 000,- CZK jestli to je plus mínus podobná cena, tak to jsi dost zámožný. https://www.carismo.cz/…og/tesla/model-y
Tesla je obecně v pár (podstatných) věcech výrazně lepší než ostatní. Stejně tak je v opravdu hodně podstatných věcech výrazně horší než ostatní. Bohužel právě tohle samo o sobě ji naprosto stačí pro úspěch v dnešní době. Dnes totiž není nutné dělat věci lépe. Dnes stačí dělat věci jinak.
Mám dojem, že slepice se urvala z řetězu, rozkopla vrata a hodlá letět do NY... Enyaq samotný vypadá velmi dobře navzdory ekomrzácké diktatuře. O tom žádná.
Ale 1,1 M u běžnýho rodinnýho mainstreamu, co vlastně ničím nevyniká, v základu? A výkonnější verze sází další statisíce v ceníku navrch??
Jako to vážně přijde těm příznivcům ekoteroru totálně v poho, že běžný rodinný mainstream je za 1,1M ??? I v kontextu doby, kdy cena za bydlení vystřelila přinejmenším na Mars a běžný nový byt či malý RD v kotěhúlkách přijde na 5M+ si vážně někdo myslí, že tohle budou lidi chtít a tohle budou kupovat??? Zvláště mladí???
Mám pocit, že svět se opravdu zbláznil... Nebo mi snad utekly inovativní nabídky hypoték, kdy snad budu moct zadlužit i příštích 10 potomků po meči i po přeslici?!
Ako aj by som chcel súhlasiť, ale plakať nad cenou práve pri Enyaqu, ktorý prišiel s tak agresívnym nacenením, že aj menšie EV popri ňom vyzerajú ako beznádejne predražené, mi príde trochu... mimo. ;-)
Většina EV v Evropě jen ždímá dotace záměrně nadsazenými cenami, Škoda to trochu narušila. Ale faktem je, že jakékoli EV s potenciálem nebýt jen nákupní taška zůstává mimo realitu většiny národa.