Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV prozrazuje podrobnosti o cenách. Úvodní Founders Edition stojí 1,38 milionu

David Bureš
Diskuze (123)

Úvodní edice Founders Edition je bohatě vybavena. Nabízí Matrix LED světlomety, osvětlenou masku Crystal Face nebo kožené čalounění.

Napjatě očekávaná Škoda Enyaq iV se tento týden konečně oficiálně představuje světu a jen krátce na to vstupuje do prodeje. Právě ode dneška, čtvrtka 3. září, čeští prodejci začínají přijímat objednávky na tento elektřinou poháněný crossover.

Automobil dosud prozradil první cenu, která činí 1.059.900 korun za variantu 60, se zadním elektromotorem o výkonu 132 kW a bateriemi s kapacitou 62 kWh. Ta ale obohatí nabídku až během podzimu. Nejprve začíná automobilka přijímat objednávky na silnější variantu 80, se zadním elektromotorem o výkonu 150 kW a akumulátorem s kapacitou 82 kWh. Její doporučená prodejní cena činí 1.189.900 korun.

Standardní výbava v tomto případě zahrnuje 19" kola, udržování jízdního pruhu, bezklíčový přístup, tempomat, rozpoznávání dopravních značek, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, automatickou třízónovou klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla a volant.

Automobil nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vedle wallboxu Škoda iV Charger lze vůz přes noc nabíjet i pomocí běžné domácí 230V zásuvky. V obou případech s výkonem až 11 kW. V závislosti na velikosti baterie trvá takové nabíjení šest až osm hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice se stejnosměrným proudem o výkonu až 125 kW. V takovém případě lze akumulátor z 5 % na 80 % své kapacity nabít během pouhých 38 minut.

Video se připravuje ...

Do prodeje nyní vstupuje také úvodní edice Founders Edition odkazující na letošní výročí 125 let od založení mladoboleslavské automobilky. Jejím základem je varianta 80, přičemž za Founders Edition dáte 1.379.900 korun.

V tomto případě ve standardní výbavě nechybí Matrix LED světlomety, osvětlená maska Crystal Face, volba jízdních režimů, progresivní řízení, rozpoznání únavy řidiče či 21" kola. Dále je tu metalický lak, bezklíčový přístup, kožený interiér nebo ambientní osvětlení.

V rámci tzv. zákaznických balíčků eMobility pak české zastoupení mladoboleslavské automobilky společně s prvními dodávkami vozů zájemcům nabídne různé služby. Pro retailové klienty bude k dispozici kontrola přípojného místa včetně jističů, nepřetržitý servis nebo instalace domácího wallboxu. Náročnější klienti se pak mohou dočkat i poradenství ohledně energeticky soběstačného domu s využitím fotovoltaických panelů, příležitostí pro uchovávání energie a dalších služeb.

Tuzemské zastoupení Enyaqu iV věří. „V příštím roce očekáváme přes 1.000 zákazníků,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky. Enyaq iV tak bude mít ambici být jedním z nejžádanějších elektromobilů u nás, ne-li ten vůbec nejprodávanější. Tento titul letos zatím drží Škoda Citigoe iV s 606 registrovanými kusy mezi lednem a červencem.  Do prodeje Enyaq iV vstoupí na začátku příštího roku.

David Bureš
Diskuze (123)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
3. 9. 2020 22:04
Re: Rozkopnutý vrata
Většina EV v Evropě jen ždímá dotace záměrně nadsazenými cenami, Škoda to trochu narušila. Ale faktem je, že jakékoli EV s potenciálem nebýt jen nákupní taška zůstává mimo realitu většiny národa.
3. 9. 2020 19:47
Re: porovnání
Souhlas, to neplatí jen pro Škodu, ale pro všechny "klasické" výrobce aut, když dá na trh EV Rolls, tak to bude muset být auto plus mínus v intencích toho, na co jsou jeho zákazníci zvyklí a když Dacia, tak také. Ani u té Dacie nejsou zákazníci zvyklí třeba na tohle..
https://interestingengineering.com/…spension-failure
3. 9. 2020 19:23
Re: porovnání
Ale hlavne Tesla si ruzny faily muze dovolit. Enyaq vetsina lidi tak nejak vyfasuje/koupi z rozumu, takze to musi proste fungovat.
3. 9. 2020 19:18
Re: porovnání
Jaká je česká Černíková cen Y?
Žádná.
Neexistuje.
Tak co chceš srovnávat?
3. 9. 2020 18:35
Re: porovnání
Ty si uplne mimo :-)