Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Citigo včetně elektrické verze definitivně končí. S nástupcem se nepočítá

Nejmenší model mladoboleslavské automobilky už dnes neobjednáte, spolehnout se musíte na skladové vozy. Městské Citigoe iV nejspíše skončí zcela bez nástupce.
Zpět na článek
4. 9. 2020 16:05
4. 9. 2020 16:42
4. 9. 2020 17:10
4. 9. 2020 17:12
4. 9. 2020 18:03
4. 9. 2020 19:14
4. 9. 2020 19:33
4. 9. 2020 20:06
5. 9. 2020 15:51
5. 9. 2020 17:20
6. 9. 2020 09:12
4. 9. 2020 19:35
4. 9. 2020 19:35
5. 9. 2020 08:09
4. 9. 2020 18:40
7. 9. 2020 09:40
Avatar - Emel
4. 9. 2020 16:05
Trh naruby
Prodejci vyčerpali kvóty a je konec. Už to nebudou prodejci, kdo se snaží za každou cenu prodat, ale kupující, kteří se budou předhánět, kdo za auto nabídne víc 8-s
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 16:22
Koniec bude z iného dôvodu
Celkom si viem predstaviť, že VW na výrobe týchto malých elektromobilov skôr prerobil, ale to, že dali také malé kvóty (pre Slovensko to bolo len 200 áut na rok), tak skôr to môže súvisieť s potrebou uvolniť kapacity v bratislavskom závode, ktorý rieši rozhodnutie nepostaviť novú výrobňu v Turecku. Rodina NFS je na konci života a za bežných okolností by ešte pár rokov vydržali vo výrobe, ale ak sa tam má presunúť výroba dôležitejších modelov (Superb a Passat), tak je to pochopiteľný krok. Majú síce ešte voľnú halu po minulej generácii Touaregu (ten už má spoločnú linku s ostatnými SUV), ale predpokladám, že to nebude stačiť.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 16:42
Citigo E
Když bych uvažoval nad elektro autem, tak bych si vybral právě tento segment malých vozů. Je to škoda, že končí. Bylo to povedené auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 16:56
Jsem z toho zmaten
Dlouho se ví, že jsou vyčerpané kvóty na Citigo, ale měly se přijímat objednávky na rok 2021. To už neplatí? Jestli ne, pak zřejmě zaúřadoval nový šéf a zařízl nejen nástupce Citigo, ale i současnou generaci. Což nechápu, když s ní nejdřív na trhu EV udělali cenovou revoluci a vyprodali ji na rok dopředu. Že by zase politika?
Rozbalit vlákno
14
4. 9. 2020 17:20
Re: Jsem z toho zmaten
Politika (a hodne blbá) bolo vyrábať a predávať model s vysokou stratou na každom kuse. Toto je návrat k normálnemu podnikaniu.
Avatar - Ada je zase tady
4. 9. 2020 23:11
Re: Jsem z toho zmaten
nesmysl. Pokud by to bylo normalni podnikani, vyrabeli by to s dieselem. A lidi by jim utrhali ruce.
Avatar - Ham.
4. 9. 2020 18:18
Re: Jsem z toho zmaten
Ano, politika limitů CO2. Letos prodali všechna EV cíga co chtěli a protože spalováky se kvůli covidu prodávají hůře než byl plán, tak pro letošek mají "přeplněno". Na příští rok mají v plánu eskymáka, který (spolu s hejnem PHEV a miHEV) také v pohodě srazí CO2 tam, kam potřebují. No a protože se obecně ví, že na miniautech jsou miniaturní marže, tak nemají jediný důvod s cigem pokračovat (ani s tím současným a už vůbec ne s nějakou další generací). Tohle se vědělo už na začátku roku, ale nikdo neměl to "srdce" cigo zaříznout, nový šéf koukl do účetnictví a cigo zařízl jak slepici. U EV vůbec nejde o to "hodně" je prodávat, ale o to, prodávat je přesně tak aby se neplatily pokuty, ale ani o chlup víc.No a u miniaut se kumuluje jakýsi multiplikační efekt, už dnes se na nich nedá vydělat, aby plnily limity tak by se musely nějakou formou hybridizovat, to stojí peníze, které ale typický kupec této třídy nebude ochoten připlatit a prodávat je za stávající ceny znamená zruinovat kasu výrobce. Myslím, že za 2-3 roky (další zpřísnění limitů) se povede úplně stejná debata o osudu Fabie a je klidně možné, že jí potká stejný osud (tedy pokud se bavíme o Evropě, v Číně nebo v Indii je to zcela jinak).
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 19:08
Re: Jsem z toho zmaten
Překvapuje mě, že zrovna Škoda má najednou tolik emisního sebevědomí, ale proč ne. Teď bude prodávat plug-iny a Enyaq bude v Norsku nebo Německu nedostatkové zboží. Nicméně viz Emel. Je to absurdní, že nabídka není řízena zájmem zákazníků, ale kvótami.

Konec Fabie by byla opravdu špatná zpráva a doufám, že k tomu nedojde.
4. 9. 2020 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
5. 9. 2020 11:13
Re: Jsem z toho zmaten
V článku na autoforum se píše...."Proč jsou přesto v Evropě tak vehementně protěžovány, netušíme", .....blbost....nejenže tušíme, my to dokonce víme. Jsou za tím ekofašisté financovaní elektrolobby financované politickými skupinami, které chtějí ekonomicky zničit Evropu. A evropští politici jim "skočili na špek"....jak prosté... :-[]
5. 9. 2020 20:22
Re: Jsem z toho zmaten
Vieš veľké hojno, dobrý muž. Kto nevie, vymyslí si. Že?
4. 9. 2020 19:54
Re: Jsem z toho zmaten
Nový šéf Škody s tým nemá nič spoločné. Citigo sa vyrába v závode VW v Záhorskej Bystrici a finančne má so Škoda Auto MB spoločné len to, že je predávaná v jej autosalónoch.
Avatar - Ham.
4. 9. 2020 20:51
Re: Jsem z toho zmaten
Nesmysl, veškeré náklady na vývoj i výrobu jdou do nákladů Škody, veškeré výnosy jdou do výnosů Škody a veškerá rozhodnutí o jeho budoucnosti dělá Škoda (jistě v souladu se strategii VW). A samozřejmě i dopad na CO2 jde do bilance Škody. Jestli se vyrábí v Kvasinách, Bystrici nebo v Kaluze je putička.
4. 9. 2020 22:39
Re: Jsem z toho zmaten
Nesmysl. Veškeré náklady na vývoj išli na vývoj VW e-up! od ktorého sa Citigo e iV líši len slepicou na kapote. Tie vozy sa vyrábajú na jednej linke a idú do nákladov VW. Škoda nemá žiadne slovo v tom čo bude VW vyrábať v svojej továrni.
A samozrejme " dopad na CO2 jde do bilance Škody" je totálna hlúposť, Škoda žiadnu bilanciu CO2 nemá, bilancia je za celý VW.
Avatar - Ham.
5. 9. 2020 01:13
Re: Jsem z toho zmaten
Asi jsi ta auta ani neviděl. Citigo se neliší jenom slepicí na kapotě ale několika karosářskými díly, stačí si prohlédnout obrázky. To, že základ trojčat vyvinul VW je pravda a za tento vývoj samozřejmě Škoda (i SEAT) platí VW (tak jako platí třeba Seat Škodě za vývoj dvojice Karoq/Ateca), ale dodatečné karosářské úpravy si musela udělat Škoda (stejně jako Seat si musel udělat odlišnosti na Atece) a stejně tak Škoda platí za výrobu v montovně VW (stejně jako platí třeba Seat za výrobu v montovně ve Vrchlabí). Ale protože Škoda nese náklady i výnosy (stejně jako Seat u Atecy) tak rozhoduje o tom, co se s modelem děje (stejně jako rozhoduje Seat o Atece). Takže rozhodnutí skončit se spalovacími motory v Citigu bylo rozhodnutí Škody, stejně tak jako nynější rozhodnutí o ukončení celého Citiga je rozhodnutí Škody i když VW si jede v případě Up zcela jinou strategii. Představuješ si to jako Hurvínek válku, kdyby náklady na výrobu Citigo nesl jenom VW a nepřeúčtovával je Škodě a zároveň Škoda by inkasovala výnosy za prodej Citigo, tak je to účetní podvod a managementy VW i Škody by šly rovnou do lochu. To, že se Cayenne nebo Q7 vyrábí v továrně VW v žádném případě neznamená, že VW rozhoduje o dalším směřování těchto modelů, to je v odpovědnosti Porsche a Audi a továrna VW je pro ně jenom montovna, které platí za práci, stejně jako platí jiným partnerům v řadě jiných zemí, třeba i mimo skupinu VW. Úplně stejná situace je například v současnosti s novou generací Passat/Superb. Vývoj provádí Škoda a VW jí platí za vývoj Passatu a sám si dělá dodatečné úpravy (design, změna karosářských dílů etc.). Až půjdou oba do výroby a bude jasné, kde se budou bouchat, tak se dané montovně bude platit, když v montovně VW, tak bude za výrobu Superbu platit Škoda VW, když v montovně Škody, tak za výrobu Passatů bude platit VW Škodě a když třeba v továrně Seatu v Martorellu, tak oba budou platit Seatu. Ale VW si bude rozhodovat o svém modelu Passat a Škoda o svém modelu Superb.
Škoda bilanci CO2 samozřejmě má a má jí přímo od evropských autorit, ty každé automobilce vyčíslují emise jejich prodaných vozů a v budoucnu budou od těchto automobilek také vyžadovat placení pokut (pokud překročí dané limity). Vážený průměr vypočítaný Škodovce byl v roce 2017 115,9 g CO2/km, v roce 2018 116,2 v roce 2019 118,1. VW má své vypočtené průměry, které byly v roce 2017 119,6, v roce 2018 119,2 a v roce 2019 121,2 g CO2/km.
Avatar - xxc
5. 9. 2020 06:47
Re: Jsem z toho zmaten
zeby nemala skupina spolocny vyvoj a spolocne rozhodovanie?
Avatar - Ham.
5. 9. 2020 10:16
Re: Jsem z toho zmaten
Koncern, tedy právnická osoba VAG žádné vývojové kapacity nevlastní. Vývojové kapacity má Porsche, Audi, VW, Škoda, Bentley, Bugatti, Seat, Lamborghini a další značky (MAN, Scania etc.). Když třeba Audi vyvinulo motor 2.0 TSI, tak všichni kdo jej používají za tento vývoj platí Audi (platí tedy VW, Porsche, Škoda, Seat), Když VW vyvinulo motor 1.5 TSI, tak ostatní kdo ten motor chtějí používat, tak za jeho vývoj platí VW (tedy Škoda, Audi, Seat). Když Škoda vyvinula motor 1.0 MPI, tak ostatní za jeho používání platí Škodě (VW, Seat). Dtto s převodovkami a bambilionem dalších věcí. Žádná jedna vývojová centrála vlastněná VAG, která by vyvíjela pro všechny značky koncernu neexistuje, každá vývojová kapacita patří konkrétní značce a buď vyvíjí věci specifické jenom pro danou značku nebo vyvíjí věci, které pak používá sama a přeprodává je i v rámci koncernu dalším značkám. Stejně tak, jako každá konkrétní montovna patří konkrétní značce a koncern VAG sám jako takový žádnou montovnu nevlastní. A montovna buď slouží značce, která ji vlastní nebo slouží i ostatním značkám, které za její použití platí.
4. 9. 2020 17:10
Příspěvek připomíná spam. Je do rozhodnutí administrátora dočasně skrytý.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 17:12
Příspěvek připomíná spam. Je do rozhodnutí administrátora dočasně skrytý.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 17:12
Moc to nechápu
Pokud se to pořád dobře prodává, proč to stahují z trhu? Je to kolik let stará technika, nejspíš dávno zaplacená, tak by nemuselo být od věci to nechat v nabídce.. Se spalováky tohle dělat nejde, protože emisní normy je tlačí vyvýjet pořád nové motory, ale tam by tohle recyklování archaický techniky podle mě zase automobilky dělaly rády..
Rozbalit vlákno
5
4. 9. 2020 17:24
Re: Moc to nechápu
Škoda to sťahuje z trhu, pretože na predaji mala vysoké straty. Nedokáže vyrobiť iV za cenu, za ktorú ho predáva. Najdrahšie na tom aute sú baterky a pri nich žiadne "dávno zaplacená" neplatí.
5. 9. 2020 08:46
Re: Moc to nechápu
No jistě, ale ve finále je to jedna velká automobilová absurdita. Automobilky utíkají ze segmentu nejmenších a nejúspornějších aut, protože kvůli současným kreténským limitům CO2, nařízeným EU, se jim nevyplatí je vyrábět.... :-O :-O :-O :no:
Avatar - KANKUNEN
5. 9. 2020 08:53
Re: Moc to nechápu
Do kamene tesat, mezitím se představí další prototyp EV, který má 1000 koní.
5. 9. 2020 16:02
Re: Moc to nechápu
Citigo končí kvôli limitom CO2?
6. 9. 2020 16:15
Re: Moc to nechápu
Neverím, že na Citygo iV môžu pri cene cca 480 tis CZK prerábať až cca 200 tis CZK. Cela sada originál 168 ks článkov LG Chem e-63 stojí cca 10 tis CZK pri maloodbere (k dnešnému dňu , odber nad 200ks, Alibaba). Samozrejme cela bateria je drahšia (ochranný kryt , konštrukcia modulov, BMS. testovanie.....).
Problém môže byť čiastočne aj vo vysokej cene invertora, motoru, nabíjacky , ktoré sú vyrábané v malých počtoch a zrejme sa ešte nesplatili náklady na výrobné linky. Ale dosť vela veci vypadá (motor, prevodovka, výfuk, nádrž). Takže vyrobná cena Cytygo iV cca na 650 tis CZK sa mi zdá privysoká a podľa mňa Škoda silne zahmlieva dôvod zrušenia.
Ja osobne vlastním e-up už cca 5 mesiacov a ja ani manželka si ho nevieme vynachválit ako perfektne mestké auto.
4. 9. 2020 17:13
Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Když tady členáři chválí Teslu a Tesla má takovou hodnotu, ta se není čemu divit.

Jenomže EV dopadnou špatně, až zákaznici zjistí, že po 8 letech musí koupi nové baterie bez dotací.
To Citigo stálo v mnoha zemích po dotacích méně, než je budou ty nové baterky.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2020 18:14
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
tiez to nevidim ruzovo... pritom este donedavna ceny aut klesali... ale teraz sa uz obavam ze o dalsich 5 rokov uz clovek normalne dostupne jednoduche a prakticke auto za nejakych 12-14 tisc eur ani nekupi .. ale uz to bude sama neprakticka nepouzitelna volovina za melon...
Avatar - xxc
5. 9. 2020 06:48
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
raz ked ideme zachranovat planetu, nebudeme kazdemu chrlit auta za 5000 €
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 18:17
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Kdybys už konečně přestal lhát...
Baterie vydrží déle než osm let, a stojí méně, než si tvůj v pravěku zaseklý mozeček myslí.
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 19:11
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Vydrží, ale dojezd bude rok od roku klesat a provoz bude čím dál otravnější.
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 19:12
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Jo, těch dvacet kilometrů rozdílu se na čtyřech stech opravdu pozná...
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 19:16
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
? Rozdíl opravdu nebude 20 km a tuplem ne bez termomanagementu.
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 19:56
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Taky ten rozdíl nebude třeba sto, aby byl nějak zásadně znatelný. Ale to víš sám moc dobře, jen zase píšeš záměrně nepravdy.
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 20:05
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Objasníš mi, co přesně jsem napsal za nepravdu?
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 20:15
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Ne, zkus na to přijít sám. Jsi (doufám) dost chytrý, aspoň se tu tak předvádíš.
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 20:59
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
No nic, ani jsem nečekal konkrétní odpověď.
Avatar - lyon667
5. 9. 2020 11:50
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Jen pro informaci, maloobchodní cena nové baterie do eCitigo je cca 300k,- a v případě Audi e-tron dokonce 990k,- bez DPH. To dělá z ojetého EV po pár letech prakticky neprodejnou pikslu šrotu, protože nikdo soudný nebude riskovat koupi ojetiny s tím, že možná bude muset dát mega, nebo půl za novou baterku.
5. 9. 2020 16:38
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Kde jste zjistil tu cenu náhradních baterií?
Pokud je cena na 1 kWh (v rámci celého battery packu) kolem $150, tak baterie s kapacitou 36,8 kWh z elektrického Citiga by měla stát kolem 125 000 Kč. Navíc v budoucnosti budou ceny baterií nižší než dnes. Před 10 lety ta cena byla $1000 - $1500 za kWh.
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2020 18:41
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
"By měla stát podle ceny kWh" a "jako originální díl stojí" jsou dva rozdílné pojmy. Četl jsem, že se Nissan nestyděl říct si i 750 tisíc Kč.
4. 9. 2020 21:06
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Části baterií v některých modelech S měly problém vydržet i 15tis. Obecně asi baterie vydrží déle než 8 let, otázka je jestli to tak bude vždy.
Avatar - Ada je zase tady
4. 9. 2020 23:17
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
za 3 roky bude dojezd, na ktery se da spolehnout, polovicni
5. 9. 2020 16:49
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
To řekněte majitelům 7 let starých Modelů S, které stále mají 85 % - 90 % své původní kapacity s originálními bateriemi a budou na nich v pohodě jezdit ještě řadu let.
Aby to, co jste napsal byla pravda, musely by elektromobily z roku 2017 mít 50% degradaci baterie. To je daleko od reality.
Avatar - pradeda777
5. 9. 2020 19:12
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Nikdo z majitelů Tesla nepřizná, že trefil kozla....to je pochopitelné.... :-!
5. 9. 2020 20:18
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Tak hoď nejaký relevantný odkaz, nech svoje tvrdenie niečím reálnym podoprieš.
5. 9. 2020 20:18
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
Jazdíš hádam elektromobilom a máš to vyskúšané? Ej, ty jedna podšívka, že si sa doteraz nepriznal... :D ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2020 18:03
skoda
lebo zrovna elektricke citigo mi davalo zmysel ako sikovne mini v elektrike do mesta ... ale trh si zrejme ziada 3 milionove 6 metrove pickupy v elektrike k doktorovi a po rohliky ... zvlastna doba... kazdopadne zakaznik to opat "vyhral" .. ak to takto pojde dalej tak este par rokov a nepojde ani nic normalne a sikovne a zmysluplne do mesta kupit.. len same nezmyselne a obludne predrazne hovadiny ...

sice uz skor bolo jasne ze citigo to ma nahnute ale toto je ozaj trpky koniec.... pritom nemam pochyb ze aj nadalej by ci uz v benzine alebo aj v elektrike zmysel ako sikovne mestske mini malo... a pockajme este ked v eu skonci aj klasicka spalovacka 500vka od fiatu a aj jednoduchy sikovny space star a skutocne uz v minitriede to potom bude o houne ... po kabriach ci kupatkach aj MPV to bude strata dalsieho segmentu ... pritom do rusneho mesta je vrtke kompaktne aj dostupne jednoduche mini to najsikovnejsie premiestnovadlo...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 19:14
Re: skoda
Nikdo mi nenamluví, že dvoutunové EV s omezenou životností a stovkami kg baterií plných vzácných prvků je ekologičtější, než Citigo 1.0 MPI.
Avatar - xxc
4. 9. 2020 19:33
Re: skoda
lebo motor je z rastlin a napr. taky katalyzator tiez :-)
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2020 20:06
Re: skoda
Katalyzátoru nejsou stovky kg.
5. 9. 2020 15:51
Re: skoda
A čo ten bordel vypúšťaný z výfukov?
5. 9. 2020 17:20
Re: skoda
Dvoutunové? Myslíte tím 1214 kg bez řidiče?
S omezenou životností? Myslíte tím 8 - 14 let do 20% - 30% degradace baterie, kdy ten dojezd bude poté stále využitelný pro městské/příměstské auto?
Že není ekologičtější? Tady je porovnání emisí CO2:
https://ctrlv.cz/…0/09/05/E5ez.png
https://ctrlv.cz/…0/09/05/EBT4.png
https://ctrlv.cz/…0/09/05/kpzB.png
https://ctrlv.cz/…0/09/05/N3ng.png
Několik věcí jsem tam poupravil, aby to bylo co nejreálnější.
Avatar - xxc
4. 9. 2020 19:35
Re: skoda
aj mimo mesto je dobre, je o 20 cm uzsie, lepsie sa obiehaju napr. cyklisti
4. 9. 2020 19:35
Re: skoda
Ako si mohol zabudnúť na i10? Projekt NSF nikdy nenaplnil očakávania VW. Fiat zatiaľ nemá dôvod ukončiť výrobu 500-ky. Hlavne ak sa bude na západe kupovať nová elektrická a nemusí to byť ani nejaký obrovský počet, aby im vyšli flotilové emisie.
5. 9. 2020 08:09
Re: skoda
Opravdu pidi CityGo za 700 tis. dává smysl ?
Avatar - rohYpnol
4. 9. 2020 18:16
Udržitelnost
Všechny elektro-eko-ovce upozorňují na to, že dojde ropa a je neudržitelné stále vyrábět spalováky. A přitom neudržitelnou koncepci nahrazují snad ještě méně udržitelnou koncepcí, kdy se elektromobil představuje už při svém zrodu ekonomický nesmysl.

Jsem zvědav, jak dlouho Evropa vydrží živit tenhle nesmysl. U malých vozů se to nevyplatí? A nejsou náhodou malé vozy tím, kde jinak dává elektropohon největší smysl?! Jezdí většinou ve městě, málo najedou a jezdí brzda-plyn...

Takže přínos elektromobilů bude takový, že ve městech budou místo malých vozů jezdit velké dvoutunové obludy? Tomu tedy říkám přínos jak brno...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 18:19
Re: Udržitelnost
Hm, máme tu Hondu e, máme tu Renault Zoe, Peugeot 208 a 2008, elektrická auta do nižší střední třídy... kruci, co z toho je velká dvoutunová obluda?
Jestli ty náhodou nejsi lhář...
Avatar - rohYpnol
4. 9. 2020 19:12
Re: Udržitelnost
Jestli JÁ nejsem lhář? TO, že se u malých vozů tato technologie nevyplatí prohlásila Škoda, ne já! Takže pokud to tak není, tak nelžu já, ale Škoda.
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 19:57
Re: Udržitelnost
Že se to nevyplatí Škodě neznamená, že se to nevyplatí nikomu. Za zaostalost koncernu VW ostatní nemůžou. A znovu se tě ptám, lháři, kde mezi těmi mnou napsanými vozy je dvoutunová obluda?
Avatar - rohYpnol
5. 9. 2020 12:15
Re: Udržitelnost
Jestli se to nevyplatí Škodě, nevyplatí se to ani ostatním. Zásadní rozdíly prostě dnes nejsou.
4. 9. 2020 18:40
Hnoj
Však to nebolo auto, ale jeden český Hnoj, i keď vyrábaný na Slovensku
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 19:51
Další elektro...
Že skončí Citigo bych pochopil. Je to postavené vše na staré platformě a nástupce není. Otázka je, jak malé auto na MEB půjde postavit. Jestli aspoň něco velikosti Pola. Co mě zaráží je věta, že další elektrické auto se nepřipravuje. Chápu, že stále škodovka nemá další kapacity na výrobu. Ale čekal jsem ještě něco menšího podobného jako ID3.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 20:01
Re: Další elektro...
Jestli je MEB ekvivalentem MQB u spalováků, pak můžeme čekat auta kolem velikosti T-rocu jako nejmenší. Možná časem VW vyvine nějakou variantu "A0" pro menší auta, ale teď bude úkolem vytěžit co nejvíce ze základní MEB.
Avatar - rohYpnol
5. 9. 2020 23:16
Re: Další elektro...
Nebude se čekat nic takového. Nemají víc baterií, protože nemají ani kapacity ani suroviny. Jediným důvodem proč šly do tohoto nesmyslu jsou ekopokuty. Buď ty prachy zaplatí na ekovýpalném, nebo je prodrbou výrobou nerentabilních elektromobilů. Zvolili menší zlo.
4. 9. 2020 22:10
Jak dál po Š City go
Škoda Mladá Boleslav zřejmě přijde s novým modelem i názvem, který bude větší a lépe konkurovat malým hatchbackům z evropských produkcí. Tím už současná Fabia není. Kvůli tomu vlastně do Mladé Boleslavy nastoupil nový generální ředitel. Tedy nejen kvůli tomu.
Rozbalit vlákno
2
5. 9. 2020 08:51
Re: Jak dál po Š City go
Ano, současná Fabie je na konci svého výrobního cyklu, takže už na nejnovější konkurenty v B segmentu nestačí. Na tom ale není nic pozoruhodného, to je normální průběh životního cyklu modelu, který brzy bude nahrazen nástupcem na malé verzi platformy MQB (vč. verze kombi). :-)
5. 9. 2020 11:49
Re: Jak dál po Š City go
Súčasná Fabia, hoci je dizajnovo lepšia ako predchodca, zaostávala za konkurenciou od samého začiatku. Ničím neurážala, ale niečo tak absolútne priemerné a obyčajné sa v dave proste stratí. Nie je na nej nič, čím by bola zvláštna, odlišní, alebo trochu vynikala. Ale možno je to aj chyba marketingu, propagácia mi neprišla nijak silná a najsilnejší argument - existenciu malého ale priestranného kombíčka, ktorých je jak šafranu, opomenuli skoro úplne.
5. 9. 2020 08:57
Ekologický bizár....
.... končí malé auto které po městech s nějakým mild-hybridem mohlo jezdit za 4 litry, možná i za míň.... Vážilo tunu a stálo relativně pár korun.... Co si místo toho mají lidi do měst koupit? Malé EV auta stojí 800 tisíc a výše.... To si fakt někdo myslí že se to masově prosadí?

efekt bude naprosto opačný - lidi v těch současných autech budou jezdit až za hranici jejich životnosti a pak zase budou hledat nějakou levnou alternativu, rozhodně ne EV auto, případně EV ojetinu u kterých se ještě dnes netuší jak budou fungovat.....

Myslím si že malá auta (např. do 1000kg pohotovostní hmotnosti) by měla mít nějaké daňové zvýhodnění, protože z principu čím menší auto, tím ekologičtější, dokonce i ve fosilní verzi.... Menší spotřeba energie a materiálu na výrobu, menší spotřeba paliva, zabírají méně místa takže netlačí na rozšiřování parkovišť, menší spotřeba pneu a všeho kolem a nakonec méně bordelu k recyklaci....

Místo abychom tato auta podpořili, nastavíme systém tak abychom je zařízli.... bizár jak prase.... :'-(
Rozbalit vlákno
10
5. 9. 2020 09:20
Re: Ekologický bizár....
Máš naprostou pravdu, kterou ale zelení ekoterorističtí fanatici ve vedení EU nechtějí slyšet... :-O :-( :no:
Avatar - xxc
5. 9. 2020 09:27
Re: Ekologický bizár....
Cim menej aut sa preda, tym je to ekologickejsie. Co je zle na tom, ze auta budu jazdit az na hranicu zivotnosti? Aj mobil uz mam treti rok a nevidim na tom nic neekologicke, ze som nekupil novy, pravdepodobne uspornejsi :-)
5. 9. 2020 09:38
Re: Ekologický bizár....
.... Jo? já když jedu za Passatem B5 odhadem z roku 2000 tak opravdu necítím nostalgii že někdo používá věc až za hranici životnosti..... naopak vidím zrezlou čadící bečku, která je nebezpečná jak pro jejího majitele tak pro okolí.... O jedničkových Oktáviích ani nemluvě.....

Pravda, Citigo MPi už ve fosilní variantě o moc ekologičtější než těď neuděláš, možná snížíš mild-hybridem emise o 15-20%, ale víc už nic.... Jenže až se tyhle Citigo ojezdí a nebude je čím nahradit, co se stane? ti lidi nenakoupí jeté EV a PHEV, ale co nejlevnější nejobyčejnější auta, akorát ne pidi-auta, ale něco většího..... (vylítané Scaly TSi apod.).... a tím si teda fakt nepomůžeme....

další kapitolou je zářez CNG, které mohlo nahradit mraky benzínových/naftových aut, kdyby dostalo 1% z podpory, jakou dostává elektromobilita.....
Avatar - xxc
5. 9. 2020 09:56
Re: Ekologický bizár....
Tiez netusim, preco ked mam doma plyn, nepredavaju auta na cng za porovnatelnu cenu a clovek by si za 300€ dokupil plnicku domov.
5. 9. 2020 11:44
Re: Ekologický bizár....
:yes: Neviem, ako by to doma bolo s bezpečnosťou, aj tú mizernú varnú dosku ti musí zapojiť plynár, aby to bolo bezpečné a nestratil si záruku, ale ako nápad to znie celkom zaujímavo.
5. 9. 2020 11:50
Re: Ekologický bizár....
Tak tiež je rozdiel meniť 3-4 ročné auto alebo 20-ročné.
5. 9. 2020 15:48
Re: Ekologický bizár....
Na CNG sa v merateľnom množstve preorientovala MH, aký je vlastne problém, že na plyn nejazdia aspoň nákladiaky a stavebné stroje?
6. 9. 2020 08:42
Re: Ekologický bizár....
Ucinnost CNG je horsi nez dieselu.

Pri soucasnych emisnich normach CNG ztraci smysl.
5. 9. 2020 11:45
Re: Ekologický bizár....
Nakoniec, aby sa znížili emisie, tak sa znížia povolené rýchlosti, na okreskách 80, diaľnici 100, a liter-dva ušetrí každé jedno auto. ;-)
5. 9. 2020 13:16
Re: Ekologický bizár....
Radši to ani nevyslovuj, ať se toho nějaký zelený cvok nechytne! ;-\
7. 9. 2020 09:40
ID1
jelikoz se pripravuje na dane platforme ID1, tak samozrejme vznikne i derivat od Skodovky a Seatu, a Alain Favey to samozrejme vi a jen odpovida nejednozcne aby se o tom diskutovalo a tim vzniklo podvedomi o Citigu a o tom ze je vyprodane :-! ten vas preklad jeho vyroku do Cestiny se fakt nepovedl ;-)
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2020 09:30
Tohle asi nechápu
Představí nové auto o které je velký zájem, rychle se vyprodá a tak jeho výrobu ukončí? Spíš čekám, že časem představí nějakou náhradu za Citigo, když už chce i VW nahradit Up!

Zrovna Citigo bylo od Škodovky celkem dobrý tah, když vidím kolik různých kurýrních firem si ho pořídilo. Tak prostě budou muset přejít na něco jiného. Koukal jsem, že dobře se prodává i Renault Zoe - https://energozrouti.cz/…si-utrhl-renault

Každopádně jsem na další „elektriky“ od Škody i VW zvědavej, zatím mi to nepřijde jako velká hitparáda ale spíš taková z nouze ctnost :D
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud