Ja jsem rad, kdyz jede ve prospech elektrickych modelu.
Skoda, ze jen tech od koncernu, ktery samozrejme jezdi nejlip. :-O
Kam se hrabe Renault s Hondou...
Opravdu je nutné aby si EV hráli na spalovaky a mrsily si aerodynamiku (a tim i dojezd) zachováním masky s naznačeným chladičem?
To jen proto aby byla jedna škodovka zaměnitelná za druhou?
Asi proto má Tesla 3 i model y cx 0.23 (m3 při menší čelní ploše) a enyaq 0.26.
Přesně tak, Enyaq se mi líbí právě proto, že vypadá jako normální auto, prostě mám zafixované a ještě dlouho mít budu, že auto má mít masku chladiče a zpětná zrcátka, třeba E-tron s kamerama vypadá divně. Ad Tesla, jediná o které dokážu říct, že je pěkná, je model S.
Já jsem schopný pochopit že většina lidí jsou konzervy či trvají na svých stereotypech, ale je otázka jestli tito lidé budou i zákazníci pro EV.
Já mám rád designové prvky co dělají věci pěkné, ale nesmí to zhoršovat funkcí a efektivitu, což tato maska dela.
Je to jako by si spalovaky dávaly na bok vedle víčka nádrže ještě zásuvku na kabel i kdyz bude tahle zásuvka slepá. Prostě samoúčelná hovadina
Tak proč jako hlavní argument proti Ev zůstává dojezd?
Proč se automobilky předhánějí ve vylepšování tohoto parametru?
Vždyť u auta do města stačí 70km dojezdu 90i % lidí.
Není to jen ta maska ale i další hrany na přídi naznacujici jakože chlazení brzd a pod.
Nevím jestli za to může jen ta maska, ale jestli má Tesla Y cx 0,23 a Enyaq 0.26 tak někde přičina bude. A podle mě jen absence odvahy udělat design EV sledující jeho funkci.
Na dojezd má cx malý vliv, pokud nejedeš hodně rychle. A když budu mluvit za sebe - i když EV si nekoupím, tak si určitě radši koupím auto hezký s horším cx, než aerodynamickou obludku. A holým faktem je, že i hateři škody Enyaka chválí za povedený vzhled. Nepamatuju kdy tady v diskuzi nějaký nový model Škody sklidil tak jednoznačnou chválu. /s výjimkou Superbu 3/
To pro mě je zas Tesla hezčí auto s fungujícím designem nezhorsujicim funkci. Ony i sportovní auta nemají aerodynamiku nic moc, ale to proto že tam je to účel a jejich funkci naopak vylepšuje. A nadto jsou krásná
Mě by v případě vlastnictví enyaqu denne štvalo prichazet k autu které si hraje na něco co neni. Které mohlo být více efektivní ale úmyslne ho zhoršili.
A vydávat nějaké hatery škody chválící enyaq za holý fakt je diskuzní nebe..
Nemám problém přijmou že konzervativní casti veřejnosti se enyaq bude líbit více, ale je to za cenu horší vlastnosti..
pises : "Mě by v případě vlastnictví enyaqu denne štvalo prichazet k autu které si hraje na něco co neni" ... na co sa podla Teba hra ? :-):-) lebo ma vpredu "gril" ? ved ten ma aj Tesla S a X. Tesla 3 a Y nemaju gril len preto, lebo bez neho je auto lacnejsie. vyzera to otrasne - privela "hmoty", ktoru je z estetickeho hladiska vhodne niecim robit ale na 3 a Y sa setrilo vsade kde to len bolo mozne... a vlastne aj tam, kde to mozne nebolo :-)
povedal by som ze taketo nieco ako enyaq by bola parada prave v nejakom 1,5TSI a 2.0TSI benzine.... dizel tu este nadalej nema co robit nakolko sa nejedna o ziadne velke ani pracovne SUVecko
a napriklad ta nova mazda co je v elektrike uz pride aj s benzinom.. sikovne... urcite sikovnejsie ako ked to ma len cistu elektriku.. ta moznost vyberu je velke plus... lebo dam krk ze vacsina kuskov tejto mazdy budu prave v benzine... japonci su zda sa zase tak nejak myslenim o zatacku pred nami.. alebo mozno uz o celu sikanu... mame co dohanat ...
Btw. Hlavnim problemem v LA byl pry "range anxiety", ktereho se ale zbavuje typicky majitel EV po par tydnech provozu. :-O
I3s ma po meste dojezd vic nez dostatecny.
Co má provoz BMW i3 v LA společný s designem skody a Tesly?
Jinak autoforum je takový aeronet mezi servery o autech. Vezme jedem fakt a na to nabalí kupy domněnek hodící se do jeho vidění světa místo aby patral po okolnostech..
A jeho negativni fascinace čímkoli okolo EV zavání slušnou obsesi..
Myslím, že ti uhrovatí mládenci, preferující auto na baterky, by měli povinně jedno vyfasovat a za trest s ním jet z Plzně do Ostravy a zase zpátky. A to v zimě a s přívěsným vozíkem. Když to zvládnou za jeden den, nechť jim ten zázrak zůstane k osobnímu využívání...
Jestli je tam jednobarevná plocha v barvě karoserie, nebo černý zaslepený kus opticky naznačující masku chladiče, je z hlediska aerodynamiky jedno.
Tesla vzhled aerodynamice podřizuje velmi. I proto, že nemá historicky žádný designový jazyk. U Škody je to jinak, čili asi nikdy nebude mít úplně nejlepší auto ve třídě. Ale počkal bych si na ten Enyaq coupé zmiňovaný v článku, který bude mít rovněž svažující se záď podobně jako Model Y. Tam bude ten koeficient odporu zas jiný a to je jeden z těch kritických důvodů, proč je tam rozdíl. Ne zaslepená maska...
Předek by šel ale ta zadní strana se podle mě u ENYAQa nepovedla... ;-\
Jsem zvědavej jaké budou v ČR prodeje už jenom kvůli tomu, že je tu pořád málo nabíječek a za tu cenu nebude moc lidí. Kdyby tady byly dotace jako v jinejch zemích tak proč ne...
1000 je plán
1000 si koupí Škoda dealeři (2 enykvaky do jednoho shopu)
tím bude dosaženo hranice 90 g CO2
a o nic víc ani nejde
takhle je to jednoduché
ale udělají z toho humbuk
a rázem se stane Škoda leaderem v prodejích EV
Tesla je jediná kdo EV vyrábí pro zisk i když zatím generuje jen ztráty
ostatní vyrábí EV na přání elektroaktivistů a EK/EU a k kvůli emisím, Škoda a VW také
Jednu chvíli si ovšem mysleli že když budou "první", vyhrají ale zatím vyhráli jen ztráty a to mega.
Tohle nejsou auta primárně pro ČR, tady se budou sice pro formu prodávat, ale jakmile se vyprodá kvóta tak bude mít malá skupinka EV nadšenců smolíka, očekávám úplně stejný scénář jako s CitiGo iV, 3-4 měsíce prodejů a pak se zapište do pořadníku na další rok. Tohle jsou auta primárně pro masivně dotované trhy, kde je dotovaná i výstavba třeba těch nabíječek, takže tam jako druhé auto do rodiny to dává nějaký smysl, čtvrtmega z ceny dolů, nabíječek dostatek, rodinný dům se solárem a 400 km dojezdu se už dá akceptovat jako druhé auto do rodiny, hezčí než ostatní EV proč by si to Skopčák nekoupil když Kodiaq ho vyjde dráž.
To že se EV používají hlavně jako druhe auto je mýtus vytvořený lidmi kteří Ev nevlastní.
Skutečnost je taková že aby se dražší technologie zaplatila tak se musí používat co nejvíce a majitelé Ev se často svých spalovaku zbavují i když měli původně v plánu si jej ponechat protože zjišťují že už je mají jen k stání
Ako rodinne auto by som EV nechcel. Ale 80% mojho rocneho najazdu by ma dojazd neobmedzoval.
Okrem toho vela EV skonci vo flotylach, kde maju denny najazd dobre spocitany.
ve flotilach ta auta parkuji pres noc doma u zamestnancu. Otazkou je jeslti budou mit extra nabijecku, kterou jim bude platit yamestnavatel nebo budou muset parkovat na nabijeckach ve firmach. V druhem pripade je budou zamestnanci chvalit :-)
Tak tady reálné zkušenosti majitelé Ev směrem k diskusním placalum co znají život s Ev jen z obrázku či svých vlhkých snů. http://notebookblog.cz/…ym-elektroautem/
Často EV nedotčení lidé v diskuzích opakují takové to klasické: „no, smysl to dává tak možná jako druhé, nebo třetí auto do rodiny, jen na krátké cesty po městě.“ Rovnou říkám, že to je blbost. Pokud si to chce někdo EV koupit jako druhé, nebo třetí (??) auto a bude s ním jezdit jen minimální množství kilometrů, bude to ještě dlouho extrémně nevýhodné. Je to logické u všech věcí, co jsou drahé na pořízení a levné na provoz. Elektrická auta dávají smysl primárně jako náhrada prvního auta – toho, které dává ve výsledku největší porce kilometrů, ale spíše denním ježděním na kratších trasách. Druhé auto naopak může být to, do kterého se vtěsná celá rodina i s bagáží na měsíc života mimo domov, a jezdí sice zřídka, ale za to jen dlouhé trasy.
V různých skupinách jsem poznal lidi, kteří mají elektrická auta už roky, a nepotkal jsem tam snad nikoho, kdo by jej měl jako druhé auto a primárně jezdil spalovacím. Bylo to vždy naopak, a pokud to byl někdo, kdo měl nějaké dražší s dobrým dojezdem, spalovací třeba vůbec neměl. Bylo tam i dost rodin, které mají (k jejich spokojenosti) jako jediné auto třeba právě Ioniqa, Leafa, nebo jiné levnější EV.
Lenze vela ludi ma dve auta pretoze v rodine jazdia autom dvaja. U mna bude este dlho jedno auto spalovak(hybrid). Druhe moze byt EV. Ale pri najazde 10-12 tisic rocne a dvojnasobnej cene mi to voci hybridu nedava zmysel.
je sice daleko krajsia ale ani toto "kupe" enyaq nevyzera spatne... a vzhladom aj na to ze ludia uz maju stale viac radi coraz nepraktickejsie kusky tak mohlo by to fungovat :yes:
jestli celej slavnej enyaq vůbec zprovozněj. Takových diskuzí a článků kolem - a o čem se bavíme? funguje to? Bude to vůbec jezdit? Když vidím ty průsery u folksvágnu, že nedovedou po takové době uvést do chodu pitomej elektromobil, když se jim sere sw i u normálních aut...tak mi tohle celý přijde jako Potěmkinova vesnice - a VAGinálnímu koncernu nevěřím ani slovo.
https://www.autoforum.cz/…j-elektromobilu/ :-(:-(:no::no::no:
Jsem zvědav, kdy se ekoteroristé ve vedení EU konečně probudí a uznají, že jejich debilní politika likvidující evropský autoprůmysl je neudržitelná! :-O