Elektrický Polestar 2, který spadá pod Volvo, v minulém měsíci porazil Teslu Model 3 na dvou významných evropských trzích. Tím ovšem trable automobilky nekončí.
Tesla do nedavnej minulosti nemala realnu konkurenciu ak si chcel clovek kupit EV za, nazvem to, rozumne peniaze ... cize auto okolo strednej triedy za 40-60k. Je preto logicke, ze zaujemcovia vyberali len medzi jednotlivymi modelmi Tesly 3 a muselii tolerovat mizerny a predrazeny servis, strasnu kvalitu spracovania, ci absurdny system (ne)riesenia reaklamacii. Vsetko sa ale meni ... prichadzaju auta, ktore su v podobnej cenovej urovni, v neporovnatelnej vyssej kvalite, s neporovnatelne sirsou a kvalitnejsou servisnou sietou, ale len s mierne horsimi parametrami dojazdu a dynamiky. Dynamika nie je az taka zasadna, pretoze zrychlenie pod 5s v skutocnosti takmer nikto nevyuzije ( pisem z vlastnej skusenosti, ked jazdim auta so zrychlenim 4,1 a 4,8s a vyuzil som to fakt len par krat pre pobavenie ) a pre skutocnych ekologickych nadsencov je zrychleniu absolutne nepodstatne. Mimo to ... ekologicky zmyslajuci klienti chvalia Toyotu / Lexus za ich hybridy, ktore maju zrychlenie okolo 10s a tam ziadny problem nevidia. Dolezity je urcite dojazd, ktory ale nove modely aut Skoda, Polestar, ci BMW urcite nebudu mat vyrazne horsi ako Tesla 3 a je pravdepodobne, ze s novym updatom softu sa dojazdy dorovnaju. Toto vsetko su pritom uplne prve EV od europskych znaciek, na ktorych sa automobilky este stale ucia ... Tesle trvalo 15 rokov kym prisla s Teslou 3 ... europania sa seriozne venuju EV cca 5 rokov a ich porvotiny nebudu vyrazne horsie oproti Teslam. Je len otazka kratkeho casu kedy Tesla 3 strati svoje postavenie v predajnosti EV v EU ako aj technologicky naskok. Snad potom sa konecne dockame zmeny postoja atomobilky Tesla voci svojim klientom a produkcie aut, ktore nebudu mat len vyborny pohon, ale aj kvalitu spracovania a servis.
Zákazníci si kupují Teslu ne z ekologických, ale úlevových důvodů. Zrychlení lepší než 3,0 diesel a k tomu dotace, parkování a dobíjení bez spotřební daně.
Ono je super poukazovat na prodeje v srpnu když Tesla vozí do Evropy model 3 lodí která jezdí co tři měsíce takže v září. A samozřejmě je lepší si počkat na nové z Evropy příští rok a jsem zvědavý na tu cenu bez cla.
Dalsi z tvojich bludov, lodna doprava tvori 3% celkovych emisii, hlavu v zadku mas ty a preto z tvojich ust idu stale taketo sracky, zacni sa vzdelavat.
zalezi od toho, ake emisie ... lodna doprava produkuje celosvetovo cca 3 % sklenikovych plynov ( viac ako GB ) ... ale hlavne obrovske mnozstva jedovatych rakovinotvornych oxidov siry ( dovod preco niektori nenavidia dieslove motory v autach, len lodna doprava ich produkuje niekolko desiatok/stonasobne viac ako vsetky automobily na svete ). cize lodna doprava poskodzuje ozonovu vrstvu realtivne malo, ale zase vyraznym sposobom otravuje vsetko zive na planete
Precti si neco o obsahu siry v palivech a pak snad konecne pochopis, proc maji lode tolikrat vetsi emise siry. Tvymi slovy: "trapko" :-!
PS Pro jistotu kdybys to nepochopil. Auta neprodukuji emise siry, protoze v motorove nafte (temer) zadna sira (narozdil od mazutu na ktery jezdi lode...) neni.
paradoxne prave Biden by mohol predajnosti EV v USA pomoct. ma celkovo "zeleny" program na rozdiel od Trumpa, ktory je cistym zastancom ropneho / uholneho sektora. v USA neboli dotacie EV take vysoke ako v niektorych krajinach EU, cize to by Tesle uskodit nemalo.
Co Model Y? Ktery ze z tebou jmenovanych modelu se mu postavi v USA? A bude se prodavat vic? A celosvetove? Enyaq, Id.4?
Vazne??? https://cleantechnica.com/…del-y-in-the-us/
Chachacha
PS When it comes to electric car technology, Tesla is well ahead of basically every other manufacturer. The public seems to know it, we in the media know it, and apparently, Audi CEO Markus Duesmann knows it too, according to a report published Friday by Automotive News.
Vi to vsichni (co tomu alespon trochu rozumi), co Nlauda???
Snad uz to bude od ted taky vedet...
Jestli Tesla nema na neco odpoved, tak je to Citigo, s kterym ale udajne koncern konci.
Hlavne ,aby si VW group zabezpecila baterky pre svoje auta.
Lahko sa moze VW stat,ze nebude mat co dávat do svojich EV.
A to nehovorim o softveri do ich aut,ktory nemaju poriadne odladeny ani na klasicke auta (nova Oktavia) a nie to este na EV.
Tesla samozrejme ziadna vyhra nie je,kedze je to nekvalitne auto,ale so skvelym softwerom a baterkami..
co presne znamena "lahko sa moze stat" ? :-) odkial cerpas tento "kvalifikovany odhad" ? :-):-) Ty musis byt minimalne nejaky spickovy analytik v danej oblasti :-)
trapko ... ide o viac ako rok stary problem :-) skutocne budes pred koncom roka 2020 argumentovat komplikaciami, ktore mal VW zaciatkom roka 2019 ? :-) chvilu som sa nazdaval, ze mas nejake aktualne informacie ... my bad :-):-)
Citace:
'' V Česku se zatím prodalo 634 kusů elektrické verze iV, což je však něco kolem jedné čtvrtiny plánované produkce. Celkově se totiž mělo na český trh dostat 2 500 kusů. Jenže jak to vypadá, problém je ve výrobě, která tak vysoký počet technicky náročných aut nestíhá produkovat.''
Snad tie pokrokove baterky konecne predstavi,kedze uz niekolkokrat odsunul ich predstavenie.
Ale tak da sa to pochopit kvoli situacii v USA a celkovo vo svete.
Nejhodnotnejsi na papire, to s realitou nema nic spolecneho. Pokud neodstrani zasadninedostatky v kvalite zpracovani, materialech, kvalitou servisu, pak nema v EU sanci.
Battery day budou jen sliby, nic jineho.
Kdo Teslu chtěl tak v zemích kde elektromobila jede tak tam už byla Tesla dostupná a kdo ji chtěl ten už si ji koupil.
Někomu sedět nemusela kvůli image, nebo protože je to americká značka, protože ji měl každý druhý jak u nás oktávku apod. Ti si prostě koupí něco jiného bez ohledu na nějaké kvality které třeba Polestar neměl zatím šanci prokázat.
Nyní tihle zákazníci mají možnost volby a chtějí se třeba odlišit, to není nic proti ničemu.
polestar je volvo, a to mame na trhu dost dlho, nieje to niekto kto sa uci ako ku sebe spravne prilozit dva plechy
Viem, ze sa dobre predavaju aj neprakticke auta, marketing robi zazraky, ale
Polestar 2 je liftback a moze tahat 1500 kg prives
u tesly 3 je maly otvor do kufra a zvladne maximalne 910 kg prives
Nevsim sem si ze by akcie klesaly. Napak muselo kvuli vysoke hodnote dojit ke stepeni na petiny. Coz ale neznamena snizeni akcie. Jinak akce konstane celorocne rostou.
Už tak mám čínských vecí víc než bych chtěl, ale opravdu velké peníze do Číny posílat nehodlám.
Chci aby nás ekonomicky prostor prosperoval i dál, ne aby prosperovala diktatura..