Polestar 2 porazil Teslu Model 3 na důležitých evropských trzích
Elektrický Polestar 2, který spadá pod Volvo, v minulém měsíci porazil Teslu Model 3 na dvou významných evropských trzích. Tím ovšem trable automobilky nekončí.
Když se začne mluvit o elektrifikace evropských států, většina z nás si pravděpodobně vybaví především severské státy, kde se elektromobilům daří víc než dobře. Většina prodejů se přitom připisovala značce Tesla, která se svým Modelem 3 dlouhodobě kralovala tabulkám prodejů elektromobilů v Evropě. Jenže to se možná mění.
Srpnové statistiky z Norska a Švédska, tedy jedněch z nejdůležitějších trhů pro všechny výrobce elektrických automobilů, totiž ukazují, že Model 3 našel vážného soupeře a přemožitele. A tím není nikdo jiný, než pod Volvo spadající značka Polestar se svým modelem Polestar 2.
Konkrétně v Norsku se mělo během srpna prodat 504 vozidel Polestar 2, zatímco Tesla prodala pouze 264 kusů Modelu 3. Podobně, avšak s menším rozdílem, dopadly srpnové prodeje i ve Švédsku. Během uplynulého měsíce se zde prodalo 284 kusů Polestaru 2 a jen 235 kusů Tesly Model 3.
Samozřejmě můžete namítat, že se jedná pouze o dva trhy. Tesla se navíc může opřít o více modelů než Polestar, nicméně všichni dobře víme, že modely S a X zkrátka nejsou zas tak velkými prodejními tahouny. Forbes, který poukázal na porážku Modelu 3 na severských trzích, navíc přidává ještě další znepokojivé informace.
Za minulý rok Tesla prodala celkem 367.200 elektromobilů – celosvětově. Na tento rok pak slibovala zvýšit počet prodaných kusů až na 500.000, nicméně k tomu má celkem daleko. Za první polovinu roku 2020 totiž prodala pouze 179.000 vozidel, čímž se nedostala ani na polovinu loňského výsledku.
Velkou část prodejů přitom táhne především Čína, kde Tesla těží z lokální výroby Modelu 3. Situace v Evropě se naopak spíše zhoršuje. Forbes připomíná statistiky za červenec, kdy prodeje Tesly na 15 klíčových evropských trzích klesly dokonce o 76 procent.
Tesla samozřejmě podobně jako většina světových automobilek doplácí na zastavení výroby v souvislosti s pandemií nového koronaviru, přesto je pokles prodejů v Evropě až zarážející. Příznivci automobilky samozřejmě připomínají, že Tesla umí překvapit a „zamakat“, přesto si všichni uvědomují, že v současnosti na tom není nejlépe. To ostatně potvrzuje i stále klesající hodnota akcií.
Všichni ale nyní čekají na konec září, kdy automobilky oznámí výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí. Ty by nám totiž mohly konečně poskytnout celkový pohled na situaci v samotné Tesle i na jednotlivých trzích.