Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar 2 porazil Teslu Model 3 na důležitých evropských trzích

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Elektrický Polestar 2, který spadá pod Volvo, v minulém měsíci porazil Teslu Model 3 na dvou významných evropských trzích. Tím ovšem trable automobilky nekončí.

Když se začne mluvit o elektrifikace evropských států, většina z nás si pravděpodobně vybaví především severské státy, kde se elektromobilům daří víc než dobře. Většina prodejů se přitom připisovala značce Tesla, která se svým Modelem 3 dlouhodobě kralovala tabulkám prodejů elektromobilů v Evropě. Jenže to se možná mění.

Srpnové statistiky z Norska a Švédska, tedy jedněch z nejdůležitějších trhů pro všechny výrobce elektrických automobilů, totiž ukazují, že Model 3 našel vážného soupeře a přemožitele. A tím není nikdo jiný, než pod Volvo spadající značka Polestar se svým modelem Polestar 2.

Konkrétně v Norsku se mělo během srpna prodat 504 vozidel Polestar 2, zatímco Tesla prodala pouze 264 kusů Modelu 3. Podobně, avšak s menším rozdílem, dopadly srpnové prodeje i ve Švédsku. Během uplynulého měsíce se zde prodalo 284 kusů Polestaru 2 a jen 235 kusů Tesly Model 3.

Samozřejmě můžete namítat, že se jedná pouze o dva trhy. Tesla se navíc může opřít o více modelů než Polestar, nicméně všichni dobře víme, že modely S a X zkrátka nejsou zas tak velkými prodejními tahouny. Forbes, který poukázal na porážku Modelu 3 na severských trzích, navíc přidává ještě další znepokojivé informace.

Za minulý rok Tesla prodala celkem 367.200 elektromobilů – celosvětově. Na tento rok pak slibovala zvýšit počet prodaných kusů až na 500.000, nicméně k tomu má celkem daleko. Za první polovinu roku 2020 totiž prodala pouze 179.000 vozidel, čímž se nedostala ani na polovinu loňského výsledku.

Velkou část prodejů přitom táhne především Čína, kde Tesla těží z lokální výroby Modelu 3. Situace v Evropě se naopak spíše zhoršuje. Forbes připomíná statistiky za červenec, kdy prodeje Tesly na 15 klíčových evropských trzích klesly dokonce o 76 procent.

Tesla samozřejmě podobně jako většina světových automobilek doplácí na zastavení výroby v souvislosti s pandemií nového koronaviru, přesto je pokles prodejů v Evropě až zarážející. Příznivci automobilky samozřejmě připomínají, že Tesla umí překvapit a „zamakat“, přesto si všichni uvědomují, že v současnosti na tom není nejlépe. To ostatně potvrzuje i stále klesající hodnota akcií.

Všichni ale nyní čekají na konec září, kdy automobilky oznámí výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí. Ty by nám totiž mohly konečně poskytnout celkový pohled na situaci v samotné Tesle i na jednotlivých trzích.

Ondřej Mára
Diskuze (40)

Doporučujeme

8. 9. 2020 23:44
Re: Prodeje Tesla
Lorasi, oxidy siry z aut?
WTF
V ktere zemi????

:D :D :D :D :D

https://www.technickytydenik.cz/…klesa_15024.html

Precti si neco o obsahu siry v palivech a pak snad konecne pochopis, proc maji lode tolikrat vetsi emise siry. Tvymi slovy: "trapko" :-!

PS Pro jistotu kdybys to nepochopil. Auta neprodukuji emise siry, protoze v motorove nafte (temer) zadna sira (narozdil od mazutu na ktery jezdi lode...) neni.
8. 9. 2020 23:43
Re: Trable automobilky Tesla
https://fdrive.cz/…ebral-enyaq-5799

Lorasi, ty trapko. :D

Citace:
'' V Česku se zatím prodalo 634 kusů elektrické verze iV, což je však něco kolem jedné čtvrtiny plánované produkce. Celkově se totiž mělo na český trh dostat 2 500 kusů. Jenže jak to vypadá, problém je ve výrobě, která tak vysoký počet technicky náročných aut nestíhá produkovat.''
7. 9. 2020 19:27
Re: Trable automobilky Tesla
trapko ... ide o viac ako rok stary problem :-) skutocne budes pred koncom roka 2020 argumentovat komplikaciami, ktore mal VW zaciatkom roka 2019 ? :-) chvilu som sa nazdaval, ze mas nejake aktualne informacie ... my bad :-) :-)
7. 9. 2020 18:57
Re: Trable automobilky Tesla
Cerpam z minulosti..

http://www.hybrid.cz/…t-muze-jet-5-gwh

http://www.hybrid.cz/…varen-na-baterie

https://elektrickevozy.cz/…ostatkem-baterii

Nauc sa používat google ty smajlikovy komediant
7. 9. 2020 13:12
Re: Enyaq a sourozenci zaříznou Teslu
paradoxne prave Biden by mohol predajnosti EV v USA pomoct. ma celkovo "zeleny" program na rozdiel od Trumpa, ktory je cistym zastancom ropneho / uholneho sektora. v USA neboli dotacie EV take vysoke ako v niektorych krajinach EU, cize to by Tesle uskodit nemalo.