Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Jazz Crosstar vs. Suzuki Vitara – Není hybrid jako hybrid

Automobilky Honda a Suzuki se na evropských trzích staly propagátorem elektrifikovaného pohonu. Každá z nich ale své hybridy dělá po svém. Jak se jejich řešení liší a které nám přijde lepší?
Zpět na článek
4. 9. 2020 13:10
4. 9. 2020 15:53
4. 9. 2020 17:08
4. 9. 2020 19:16
5. 9. 2020 22:36
4. 9. 2020 14:30
4. 9. 2020 15:43
4. 9. 2020 15:50
4. 9. 2020 15:51
4. 9. 2020 16:14
4. 9. 2020 16:56
4. 9. 2020 19:16
4. 9. 2020 20:12
5. 9. 2020 07:38
5. 9. 2020 21:23
6. 9. 2020 00:02
6. 9. 2020 12:13
7. 9. 2020 07:02
7. 9. 2020 07:18
7. 9. 2020 07:24
7. 9. 2020 11:15
5. 9. 2020 11:03
5. 9. 2020 13:49
4. 9. 2020 16:00
5. 9. 2020 11:32
5. 9. 2020 06:53
5. 9. 2020 09:09
5. 9. 2020 14:30
5. 9. 2020 18:44
6. 9. 2020 15:27
Avatar - _Karel_
4. 9. 2020 13:10
Honda
Já mám Hondu coby značku fakt rád. Ale to je děs, co poslední roky malují. Na to se dost často nedá koukat. Jazz je určitě dlouhodobě dobrý auto, ale obal prodává. A Jazz se dá koupit jedině navzdory designu, nikoli kvůli pěknýmu designu. Škoda.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 15:53
Re: Honda
Z dnešní testované dvojice bych si nevybral ani jedno, i když Jezinka mě prostorově vždycky lákala. Jenže design posledních dvou generací je... no, jak to říci? Sporný?
A Vitara zase působí hodně zastarale na to, že je jí teprve pět let. Nelíbí se mi od počátku.
4. 9. 2020 17:08
Re: Honda
Já musím říct, že Jazz docela prokouknul, nehůř na mě to auto působí zezadu. No neodpustím si poznámku k volantu, sice to není tak strašný jako ten v Octavii ale i tak 2 ramena prostě ne, nikdy do žádnýho auta. :no:
Avatar - SKAY
4. 9. 2020 19:16
Re: Honda
Dvouramenne volanty jdou nějak do mody honda hjundaj S klas... Okta..aje videt na par konceptech asy se vtom dyzajneri vzhledli.
Mě se nelíbi
Jinak jazz je malý velký vuz pohon vymakaný ,ale dyzajn strasný a vtom crosu i cena.
5. 9. 2020 22:36
Re: Honda
Poslední CR-V je krásný. Ale zřejmě jsem jeden z mála, co si to myslí. :-)
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2020 14:05
Je to pořád dokola
cena za složitou techniku nevyváží nižší spotřebu. když se započítá ztráta hodnoty, vyšší pojistka tak je to marné. Vlastně i kilometr na elektrokole tě vyjde dráž než auto. Nákup 80t a pak furt řetěz, kazeta, brzdy.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 14:08
Re: Je to pořád dokola
vyšší pojistka? Z jakého důvodu a v porovnání s čím?
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 15:47
Re: Je to pořád dokola
Možná tak ve srovnání s bazarovou plečkou za sto tisíc nebo se základním Tipem, které se ale těmhle autům ani náhodou nemůže rovnat.
4. 9. 2020 14:18
Re: Je to pořád dokola
Najlacnejsi ebike 800EUR, najlacnejsie auto 8000EUR. To je vela retazi, kym sa dostanem na cenu auta a to som este nenastartoval.
Pri dochazani 10-15 km jednym smerom ma udrzba ebiku bude stat mozno tolko co PZP.
Avatar - xxc
4. 9. 2020 17:32
Re: Je to pořád dokola
Ale zase ísť s rodinou bicyklom, to už radšej kúpiť to auto, ako napr. 4 elektrobicykle
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 15:46
Re: Je to pořád dokola
Řetěz, kazeta, brzdy? Řetěz vydrží 1500 kiláků, pokud nejezdíš v bahně a marastu, a stojí pětikilo. Kazeta za 1500 zvládne tři i čtyři řetězy, destičky dají pět tisíc (a tři sta korun) a kotouče dvacet tisíc (tisícovka za oba). Méně než koruna na kilometr, to mi ukaž, kde to dokážeš s autem při započtení servisních a provozních nákladů a spotřeby.
4. 9. 2020 21:11
Re: Je to pořád dokola
Uhol pohľadu .. keby som toto auto kupoval tak spotreba je to posledné čo ma zaujíma. Pre mňa je podstatné pohonné ústrojenstvo, ktoré bude s najväčšou pravdepodobnosťou nezničiteľné. Podobne ako je to pri hybridných Toyotách.

Jazz má historicky pekelne dobrú spoľahlivosť, navyše tak veľký a variabilný priestor na tak malom pôdoryse neponúka jednoducho žiaden konkurent. Jazz si svoju klientelu nájde, akurát nie v našich končinách pretože u nás je v móde si neustále porovnávať "kto ho má väčší"
5. 9. 2020 18:46
Re: Je to pořád dokola
jazz "ho ma mensi" - kufor a razvor su jednoducho primale. Teda to nie je ani cestovatelske, ani rodinne auto. Styria dospely sa zmesia aj do o polovicu lacnejsieho 3,7m swiftu, ktory tiez trpi na ten kufor a razvor.

Cize mas pravdu, jazz je jedinecne auto, ale co z toho? Ci ma auto 4,7 alebo 4,9 metra je brutalny rozdiel, ale ci ma 3,99 alebo 4,15 je vacsine uplne jedno... za mna radsej komfort, odhlucnenie, jazdne vlastnosti a kufor a par centimetrov vacsieho auta.

P.S.
Ale ta nova generacia jazzu nazivo vyzera velmi zaujimavo, na mna ten dizajn funguje, predtym to bola len "krabica".:D
6. 9. 2020 21:39
Re: Je to pořád dokola
Aktuálna generácia Swiftu je nezmar, bol som milo prekvapený, že si v pohode sadnem sám za seba, akurát mi vadí, že to auto pôsobí celé ako z papiera. Všetko tenké, extrémne ľahké, jednoducho cítiť kde je jeho miesto, za tú cenu fajn. Každopádne Jazz je priestorovo inde ako je Swift. Vďaka krabicovej koncepcií je veľmi vzdušné a človek sa v ňom necíti ako v malom aute. Najväčší rozdiel uvidíš keď sklopíš sedadlá, vtedy sa z Jazzu stane malý sťahovák, dá sa v ňom dokonca aj spať, či prevážať dlhé predmety (napr. 2m sedačku dokáže v pohode zhltnúť). Priestor na zadných sedadlách kráľovský, tu naozaj nevidím problém s rázvorom. Napríklad na dlhšie trasy s viacerými ľuďmi beriem radšej Jazza ako Aurisa.

Vonkajšie rozmery sú podstatné ak jazdíš veľa v meste. Tam sa mi už viac krát stalo, že Jazza som pichol tam, kde by Auris mal problém (pritom reálne je tam rozdiel len nejakých cca 35 cm, no v praxi to cítiť)

Ten kufor to súhlasím, to je pri tejto generácií fakt problém, klesol na dosť mizernú hodnotu a to je veľká škoda. Na druhú stranu, nikto neberie do úvahy miesto pod zadnými sedadlami, 3 klasické batohy tam vojdu bezproblémov :)
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 14:07
dotaz na redakci
Kudy jezdíte ten testovací okruh kolem Prahy? Mně to přijde u Jazzu těch 5,4 strašně moc.
Rád bych to vyzkoušel i s dalšími auty co mám k dispozici.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2020 08:51
Re: dotaz na redakci
Tady u hybridů naměřili vždy extrémně moc = a za 5,4 l/100 km se jezdí se 160 kW Camry
Avatar - Mikesus
5. 9. 2020 10:45
Re: dotaz na redakci
S tou camry to nezvládám ani za tolik. I kdyz jedu převážně dálnice, nad 5.2 jsem se ještě nedostal.
4. 9. 2020 14:30
mrtvý úhel
Crosstar nemá hlídání mrtvého úhlu.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 14:37
dokonalý maglajz
....Pod kapotou Jazzu tak sice pracuje atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC s rozvodem DOHC o výkonu 72 kW, ten ale primárně slouží jen jako generátor elektrické energie. Tu čerpá trakční elektromotor o výkonu 80 kW, který doplňuje ještě druhý elektromotor s výkonem 70 kW sloužící jako generátor....

Naznačuje autor že generátory jsou tam dva ???, Přičemž jeden generátor je ve skutečnosti spalovací motor (???) A ten druhý generátor je 70 kW elektromotor který v režimu elektromotoru nikdy nepracuje ???

A na závěr se v tabulce u Jazzu dočteme že má neurčený typ motoru (už to není ten atomsférický čtyřválec ???) ovšem uvedené parametry výkonu a momentu se vztahují k elektromotoru, o kterém ale není v datech jinak ani zmínka.
Banality jako třeba kapacita akumulátorů nejsou uvedeny vůbec, koho by taky vlastně u hybridů zajímaly, že ?

Nešlo by ty testy psát trochu pečlivěji ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
4. 9. 2020 14:58
Suzuki Vitara...
...se svého času prodávala i s V6 motorem. Měl sem příležitost se s tímto vozem projet. Byla to paráda. Velká škoda, že politici V6 zabili..... :-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
4. 9. 2020 15:05
Re: Suzuki Vitara...
... zabili u cenově dosažitelných aut
BMW, LAND ROVER, MERCEDES, JAGUAR a další výše postavené značky jedou dál (s výjimkou Volva, to zabilo I5 a V6 už dávno)
Avatar - pradeda777
4. 9. 2020 15:09
Re: Suzuki Vitara...
V6 byla svého času v nabídce i u RAV 4.....málo známá skutečnost.... ;-\
Avatar - wakantanka
4. 9. 2020 15:31
Re: Re: Suzuki Vitara...
No ale to bolo v dobe keď sa turbo k benzínu dávalo výnimočne. Dnes motory polovičného objemu dávajú väčší výkon pri menšej spotrebe ako tebou zmienené V6 a to je tiež fakt.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2020 09:03
Re: Suzuki Vitara...
V6 nezabil žádnej politik! Ale normální PŘIROZENÁ evoluce = ta RAV4 V6 měla nižší výkon než dnešní verze Prime

Popravdě dnešní Yaris 3válec má vyšší výkon než BMW 840i = ale to víš, stejně jako víš že to není politikama (ale INŽENÝRAMA ;-)
6. 9. 2020 15:23
Re: Suzuki Vitara...
Jasně. A přechod k principiálně nevyváženým a hnusně vyjícím tříválcům od čtyřválců byla taky PŘIROZENÁ "evoluce"? Nenech se vysmát! :-[] :-[] :-[]
4. 9. 2020 15:43
Spotreba
me zarazijedna vec a to: Honda ma 1.5 vuci 1.4.1.5 v Honde dobiji baterie. Baterie pohani elektromotor, kua tak jak muze mit nizsi spotrebu, kdyz ucinnost generatoru neni 100%. To mi jako chcete rici, ze kdyz si vezmu benzinovy motor napojim na to generator a tim budu dobijet baterky, ktere budoui napajet elektromotor co pohani kola, tak je to uspornejsi, nez benzinak ktery pohani kola primo?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 15:50
Re: Spotreba
Je to jednodušší, než popisuješ. Motor u Hondy nedobíjí baterie, ale přes generátor dává energii přímo elektromotoru. Jen přebytky jdou do akumulátorů. A v případě potřeby si elektromotor bere elektřinu jak od spalovacího motoru, tak z baterií, proto může mít vyšší výkon, než spalovací motor. Tenhle koncept Honda rozvíjí už docela dlouho.
Avatar - Ham.
4. 9. 2020 15:51
Re: Spotreba
No vysvětlení může být v tom, že účinnost spalovacího motoru se mění s otáčkami. A u kombinace ICE-generátor-baterky se ICE nechá běžet v optimálním pásmu nejvyšší účinnosti a do pásma špatné účinnosti se pustí jenom v okamžiku požadavku na vysoký výkon kdy pohání kola přímo. ICE, který pohání kola stále musí běhat jak v pásmech špatné, tak i dobré účinnosti a je klidně možné, že tak ztrácí víc než když běží stále v optimálních otáčkách a ztráty má v el. stroji.
4. 9. 2020 16:14
Re: Spotreba
Klasické uspořádání se ale taky snaží využívat ICE v pásmu optimální účinnosti. Od toho je tam přece převodovka.
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 16:56
Re: Spotreba
Snažit se využívat a využívat je trochu rozdíl
4. 9. 2020 19:16
Re: Spotreba
Ano, říkáš to správně, rozdíl je to jen trochu. Hlavně u automatu je minimální, ale i s manuálem nebude velký, pokud není řidič úplné nemehlo
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2020 20:12
Re: Spotreba
Za předpokladu, že máš k dispozici opravdu hodně převodových stupňů.
5. 9. 2020 07:38
Re: Spotreba
ano, těch 7-8 určitě stačí, možná i šest u širšího rozsahu převodů
5. 9. 2020 21:23
Re: Spotreba
Ak sa kotulas 50 v obci, tak motor ma tak nizku zataz, ze o vysokej ucinnosti nemoze byt ani rec. A to bez ohladu na prevodovku. Max ucinnost mas pri plnej zatazi v maxime momentu motora. Ale ak na tocenie motora potrebujes povedzme 3kW a len dalsich 7kW na udrzanie rychlosti. Tak 30% je proste stratenych.
6. 9. 2020 00:02
Re: Spotreba
Ano, ale v tak nízké zátěži má špatnou účinnost i systém ICE - generátor - baterie - elektromotor
Avatar - Mikesus
6. 9. 2020 12:13
Re: Spotreba
V téhle nízké zátěži ICE u HEV vůbec není spuštěnej.
7. 9. 2020 07:02
Re: Spotreba
Samozřejmě, ale jen do doby než se vybijou baterky. A vlastně ho zachraňuje rekuperace. Bez ní by jel stejně neefektivně jako klasický pohon
Avatar - Mikesus
7. 9. 2020 07:18
Re: Spotreba
Tak od toho ta baterka je ne? Aby vykryla ty neefektivní zóny. Navíc motor pracuje v atkinsonovi, to si nehybrid nemůže dovolit.
7. 9. 2020 07:24
Re: Spotreba
Ano ale pokud porovnáme efektivitu ICE+mechanické převody se systémem ICE + generátor a elektromotor tak nebude velký rozdíl ani při malé zátěži. Až baterka umožní ICE vypnout, ale to je zase bez ohledu na uspořádání převodů. I hybrid s mechanickými převody může jet s vypnutým ICE

Ale systém Jazzu je jednodušší
Avatar - Mikesus
7. 9. 2020 11:15
Re: Spotreba
Počkej, my se tu oba bavíme úplně o něčem jiném asi. Já jsem chápal, ze srovnavas hybrid a klasický ICE, a ty srovnavas sériový a paralelní hybrid jestli rozumím.
Pokud jo, tak u tech to bude asi rozdil jen par procent. Možná ani to ne.
Avatar - Ham.
5. 9. 2020 11:03
Re: Spotreba
Převodovka tam sice je, ale jenom manuální šestistupňová, takže v řadě jízdních režimů bude problém dostat se na optimální spotřebu a i zkušený řidič s tím může mít velký problém. Jak jsem napsal, účinnost ICE se mění s otáčkami, což by byla ta jednodušší část pro řidiče (snažil by se držet otáčky na optimu), ale ona se mění i se zatížením (tedy jestli auto jede z kopce, po rovině nebo do kopce a s tím jaký je požadavek na zrychlení) a to už je pro řidiče a 6MT daleko obtížněji řešitelný úkol. Řidič má v tomto sice pomocníka (rádce řazení, ten se právě snaží hledat optimální stupeň podle zatížení a otáček tak aby spotřeba byla co nejnižší) ale co si budeme povídat, většina z nás na něj kašle, protože motory permanentně podtáčí a tato ignorace rádce v důsledku vede k vyšší spotřebě. Navíc v tom kombu ICE/elektrický stroj lze ICE provozovat v přidušeném režimu nějakého Atkinsona (nevím jestli se to používá zde) a tam je ještě o nějaký fous lepší spotřeba než u Ottova cyklu.
5. 9. 2020 13:49
Re: Spotreba
Automat si s tím poradí sám a u manuálu hodně pomůže mít cit pro motor, což asi hodně lidí má. Ti co ho nemají stejně preferují automat

A určitě není nezbytné dodržovat přesně otimální otáčky, to pásmo má vždy nějakou šířku kde se dá pohybovat. Výhodou je vysoká účinnost samotných mechanických převodů.

Ani systém generátor - elektromotor nemůže pracovat vždy ideálně. Buď bude jeho výkon silně kolísat podle okamžitých jízdních situací takže ICE nepijede v ideálním režimu, anebo pojede stabilně ale pak bude přebytky výkonu posílat často do baterek což je ale taky hodně ztrátové.
Avatar - Dzakobo
4. 9. 2020 16:00
Re: Spotreba
V městských rychlostech je minimální odpor vzduchu, takže když se to hodně zjednoduší - zůstává valivý. Když se rekuperuje např. s 80% účinností, tak ta spotřeba může být opravdu kouzelná. Ve městě nejvíc energie zbytečně spotřebují těžká auta při brzdění - to pak není problém 15 litrů a víc...
5. 9. 2020 11:32
Re: Spotreba
Je pravda ze při brzdění jde zbytečně energie do vzduchu v podobě tepla a u el motoru se dobíjí. A benzinem v opět otáčkách jo to beru, jej výkon nej účinnost. V te spalovací motor v normálním aute neni téměř nikdy stabilně. To mate pravdu.
4. 9. 2020 15:57
Dve éry áut
Suzuki Vitara je ešte stará škola. To auto nebolo príliš moderné už keď prišlo, ale postupne sa tam podarilo napchať technológie vďaka ktorým mi v tomto aute nič nechýbalo. Bohužiaľ je to na dnešné pomery už dosť hlučné a miestami pôsobí dosť lacno.

Akože nápad s porovnaním s Jazzom je zaujímavý, ale samotný test už ani nie. Proste sú to dva svety a hoci obe autá majú u mňa nálepku dôchodcovské hity, tak si neviem predstaviť, že by sa niekto rozhodoval práve medzi týmito dvoma.

Vitara a predtým SX4 sú o dobrom pomere ceny, výbavy a spoľahlivosti, Jazz je už niekde inde. Moderné hybridné auto, ktoré má z môjho pohľadu väčšie sympatie, ako nový Yaris. Keď sa naučíte efektívne rekuperovať, tak dosť veľa viete jazdiť na elektrinu, k tomu celkom solídny interiér, výbava a hlavne parádny výhľad.

Pri prvej jazde som z Jazzu nebol nijak nadšený a stále platí, že nemá nijaké úžasné jazdné vlastnosti (v zákrutách sa celkom nakláňa), ale má lepšiu dynamiku ako Yaris (asi aj kvôli podarenej simulácii radenia rýchlostí) a vzadu je toľko miesta, že sa s tým dá v pohode taxikárčiť.

Músím povedať, že pre mňa je nový Jazz jedným z najlepších áut, ktoré tento rok prišli a pritom nie je extra pekný a stále trpí slabou flexibilitou pri skladaní výbavy. Už som len zvedavý ako jazdí Clio E-Tech, nech si viem urobiť názor na všetky tri hybridné novinky.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
4. 9. 2020 16:02
Re: Dve éry áut
A kdy jsi jezdil s novým yarisem, když sis na něj udělal obrázek ohledně dynamiky? Nový yaris ještě není ani na showroomech.
4. 9. 2020 22:35
Re: Dve éry áut
Zopár Yarisov sa už na Slovensku zastavilo. :)
Avatar - xxc
5. 9. 2020 06:53
Re: Dve éry áut
A len tak Toyotu pozicali?
5. 9. 2020 08:19
Re: Dve éry áut
Len tak samozrejme nie.
Avatar - Mikesus
5. 9. 2020 10:48
Re: Dve éry áut
Staticky zde byly taky k dispozici predseriove kusy . Ale to o dynamice nic neřekne. Pochybuji, ze jsi v tom jel.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2020 09:09
PROČ?
Proč je v úvodu článku text o EVROPSKÝCH NEÚPROSNYCH emisních normách = když je to test ASIJSKÝCH aut = odkud K NÁM hybridy kdysi dorazily? Už před před desítkami let a japonský sou i tyhle modely?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
5. 9. 2020 14:30
Re: PROČ?
Ježkovy zraky, to jsou dvě nesouvisející informace, tak s tím furt neoxiduj.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2020 18:05
Re: PROČ?
Proč bych se měl řídít omezeními tvýho mozku? Právě PROTOŽE evropský emise s tim NIJAK nesouvisí = ta demagogická věta tam NEMÁ co dělat
Avatar - twistedTSD
5. 9. 2020 18:44
Re: PROČ?
Tak schválně ty mozku, co vedlo k vývoji prvních japonských hybridů? Neúprosné japonské normy a likvidační pokuty?
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2020 19:13
Re: PROČ?
Šintoismus = respekt a (doslova) uctívání přírody ;-)

Dík za potvrzení = že VÍŠ že s tim evropské emisni normy nemají NIC společného (a ta věta v úvodu testu je trapná = byť své obecenstvo co přesně tohle rádo čte i řiká má :-!

Zajímavý že 50 let omezování emisí nevadilo a NAJEDNOU
6. 9. 2020 15:27
Re: PROČ?
50 let omzenování emisí v Evropě nevadilo, jelikož až nyní u spalovacích mororů přímo ohrožuje jejich existenci. Jsi schopen to pochopit, nebo to převyšuje tvé mozkové schopnosti? :-) :-) :-)