:D Tak taato sadla. Hold par diskuterov tak miluje svoje preferovane znacky a to aby sa vyhli neodvratnej transformacii, ze chcu aby skoncili ako Nokia :)
Přesně. Podle mě to nejlíp dělá Toyota - pečlivost a pracovitost Japonců + filozofie kaizen (postupné vylepšování) + nedůvěra v masivní elektromobilitu, ale zaměření na hybridy a plug-iny. Do hybridu stačí cca desetinová baterie oproti EV - chtěl bych vidět, kde by se najednou vzalo tolik vzácných kovů pro baterie při masivní produkci elektroaut?? A dalším negativním faktem je, že většinu těchto dolů mají pod palcem Číňani...
:D Ano.. preto ma Toyota a BMW jeden z najvacsich vyvojov solid state baterii :D Skus si pred komentovanim nieco o strategii Toyoty najprv nastudovat ;) Toyota razi jasnu strategiu elektrifikacie ktora jej usetri nielen nakladny vyvoj turbo dieslov, ale aj straty na EV ako u GM, Nissan, VAG ktori nakupuju drahe baterie v nedostatocnom mnozstve od externych dodavatelov, ale chce si ich vyrabat sama po vzore Tesly. Len nechce riesit drahe, tazke, chladenie vyzadujuce a pomaly sa nabijajuce gelove baterie ako vsetci ostatni vyrobcovia a na rozdiel od ostatnych automobiliek ma luxus naskoku v emisiach ktory jej umoznuje pockat na lepsie baterie. BMW mohlo ist rovnakou cestou HEV, ale radsej zvolili stratove EV a PHEV.
Re: Kdyby raději Musk zapracoval na kvalitě svých výrobků!
To zírám, že sem najednou jsou vkládat odkazy na AF, před pár dny mě to nepustilo.
Tipuji, že to není změnou firemní politiky ACZ, ale zase jen porucha. :D
"...co o něm prohlásil?"
Po přečtení článku usuzuji, že o něm neprohlásil v podstatě nic. Takže informační hodnota zhruba na úrovni "Elon Musk jel na oběd do restaurace u Tří kohoutů".
Re: A že se nezeptal na cenu a na plánovaný objem výroby?
A touto rozpravkou sa ukludnujes uz par rokov a stale nie je VW schopne vyrobit a predat objem vyroby Tesly za jediny mesiac :D LG dodava Tesle nasobne viac baterii ako VAGu takze ak si myslis ze si VAG tie baterie do svojich vraj uz uz na spadnutie planovanych EV vycaruje.. tak snivaj dalej ;)
Nastastie pre vedenie VAG im uz doslo ako daleko su za Teslou a kedze strategie Tesly nie je zarobit na autach co najviac aj za cenu podvodu.. ale akceleracia transformacie dopravy z ICE na udrzatelne EV tak je to uz roky zname ze ak sa ostatne automobilky nebudu vediet dostat na uroven Tesly alebo ich predbehnut, Tesla je im pripravena pomoct s dodavanim HW a technologii. Len debil moze este stale neovladat strategiu Tesly po tolkych rokoch..
Chlace ty tu dokedy budes onanovat nad snami o krachu Tesly? 😀 Este ti to nie je trapne sledovat ako jej letia akcie hore, kriza ju zasahuje radovo menej ako vsetky ostatne automobilky ale ty tu stale bezdovodne omielas ako sice ostatne automobilky len smeruju tam kde uz Tesla je, stavaju fabriky pomalsim tempom ako Tesla, ale Tesle maju ist akcie dole? Ked ich deli na patiny kvoli ich rastu? 😀 Ty si traged, kazdy rok pis "pockaj o rok" 😀
Nastuduj si radsej ako Trump hadze polena pod nohy EV v US a netrep tu 😉.
Ja uz to pomalu zacinam brat za lozeny, ze VW a Tesla budou nejakym zpusobem na EV spolupracovat - pokud to tak bude Muskovi vyhovovat (on je ten silnejsi pri tomto vyjednavani)
A na to maji klidne 10 let nez se rozhodnou.
Obecne je to podle me win-win pro obe strany.
Z VW by byl leader v EV a Tesla by zas docilila sveho hlavniho cile - udelat z EV beznou zalezitost.
Mozna to neni az tak dobre pro zakaznika, pro nas je asi vyhodnejsi konkurence.
Urcite je pre zakaznika aj obyvatela tejto planety lepsie skorsie uvedenie vacsieho poctu EV, to zrazi dole cenu a rychlejsie zastavi nezmyselne zamorovanie ovzdusia fosilnymi palivami. VW bude trvat este pekne dlho kym vobec dosiahne vyrobne cisla Tesiel u svojich EV s hocijakou kupenou technologiou.
Ja jsem na jednu stranu pro EV, na druhou si ale nedelam iluze o tom, jak moc jsou ekologictejsi.
Ty baterky jsou vyrobne velmi narocne na vyrobu s obrovskou ekologickou stopou.
EV maji sve limity, ktere zase bezna auta nemaji - hmotnost (ruku v ruce s efektivitou), dojezd...
Vyroba elektriny to taky zalezi jaky je energeticky mix. Naklady na distribuci (upravy site) a nabijecky atd atd neni to cernobily.
Ale z pohledu horizontu 100 let jsem proste pro, abychom se postupnezbavili aut na fosilni paliva - dokud maji vsichni auta na benzin a naftu, bude se spalovat benzin a nafta a NIKDY se to nezmeni.
Takhle aspon bude sance udelat nejaky krok do budoucnosti.
Napr. jako druhe auto pro cesty po meste je to idealni reseni, pokud mas doma nabijecku.
Nemusis si robit iluzie, staci ovladat fakty.
EV su neporovnatelne ekologickejsie ako ICE auta, je to ich najvacsia vyhoda spolu s moznostou udrzatelnej dopravy, cize mozu fungovat donekonecna napajane z obnovitelnych zdrojov a vyrabane z raz vytazenych materialov recyklovanych donekonecna co u raz vytazenej a raz spalenej ropy nie je mozne. To ze su neporovnatelne efektivnejsie, spolahlivejsie, rychlejsie, tichsie, jednoduchsie na opravu aj udrzbu, maju lacnejsiu prevadzku atd.. to su len mnohe ceresnicky na torte :)
Baterky nie su vobec narocne na vyrobu, vyzaduju vysoku mieru cistoty materialu aj prostredia vyroby, ale vyroba benzinu a nafty a tisicov pohyblivych dielov ICE je tiez zlozita a kvoli stale vacsiemu tlaku na znizovanie emisii je stale zlozitejsia a drahsia. A ta obrovska ekologicka stopa je v skutocnosti vyrazne nizsia ako u ICE aut pocas ich zivota. Kym u EV je uhl. stopa pri vyrobe vyssia, pocas prevadzky a servisu sa zvysuje iba minimalne, naopak u ICE aut sa zvysuje vyrazne kazdym spalenym litrom paliva a nahradenim spotrebnych dielov ktore EV nemaju. Tak isto vyrabaju viac karcinogennych neuhlikovych pevnych castic, nie len z vyfuku ale aj pri pouzivani brzd.. Dnesne EV maju uz po prejdeni cca 80tis. km mensiu uhlikovu stopu (vyroba + prevadzka) ako porovnatelne ICE. Netreba pripominat ze bezne auto pocas svojho zivota najazdi nasobky tejto vzdialenosti a potom ide do srotu. Baterie v EV ktore su zodpovedne za drvivu vacsinu uhlikovej stopy pri vyrobe sa pouziju v dalsich EV alebo v energetike na dalsich 10-20 rokov a potom sa zrecykluju v takej urovni o akej sa ICE autam nemoze ani zdat..
ICE auta maju ovela viac limitov ktore EV nemaju :) a efektivita ktora ide ruka v ruke s hmotnostou je prave ich najvacsi limit, su super neefektivne, kym ICE prenesu z energie ulozenej v nadrzi iba 17-21% na kineticku energiu (tocenie kolies) tak EV to robia s energiou zo siete s efektivitou 59-62%. Dojazd je irelevantny, kedze vyse 85% nabijani EV sa deje doma, ale u ICE tuto moznost nemas, stale musis jazdit na cerpacku. Takze pre ludi ktori maju dom je to dokonca vyhoda.
Energeticky mix je na tom ovela lepsie ako si myslis, elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%) a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukovali v roku 2017 v prepocte v priemere (kedze kazdy US stat ma iny mix) tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje kazdy rok, v 2016 to bolo 3,22 l a kazdy rok je energeticky mix v kazdej krajine cistejsi. https://blog.ucsusa.org/…e-to-get-cleaner
Na porovnanie, v SR je z fosilnych paliv vyrobeno iba 10% energie a viacero krajin uz dnes vyraba viac ako 100% svojej spotreby z uplne bezemisnych obnovitelnych zdrojov a kedze je to financne vyhodne, tam smeruje cely svet.
Takze toto je dovod preco netreba cakat 100 rokov ale EV je lepsia volba uz davno, no hlavne pre tych co maju dom :) ..avsak skutocny problem je s vyrobou, nedostatocnymi poctami vyrobenych EV, zastaralymi bateriami (mozeme dufat za 22.ho Tesla oznami nieco prelomove) a hlavne mnohymi ludmi ktori vyssie uvedene fakty stale neovladaju :)
Cílem jsou vždycky jen prachy
"udělat z EV běžnou záležitost" nesmysl, Musk je megaloman a mít prachy mu nevadí
Všechno je jen o prachách
Všichni aktivisti jednou zestárnou a zjistí že potřebují prachy (Piráti v ČR)
a najednou jsou hodní a najednou musí mít vrchní pražský Pirát 13 poradců :-)
Jde jen o prachy, jako vždycky
Musk dle meho prijel jako poptavany dodavatel. Nekdy pred rokem ci dvema jsem cetl clanek o tom, ze automobilky co chtely konkurovat Tesle zacaly rychle narazet na to, ze nemaji dostatek kapacity na vyrobu baterii do svych elektroautomobilu a ze ma v tom Tesla asi 4 roky naskok. Tak si myslim, ze by chteli vyuzivat /nakupovat beterie jako ma Tesla. Musk podle mne bude chtit dodvata, akorat ma podminky, nebude plytvat energii v bateriich na nekvalitnich vozech, aby nemel kvuli nim spatnou povest. Tak proste jako jedinency dodavatel s dostatecnymi kapacitami si vybira komu proda. Plus bude vytvoren jakysi bateriovy standard pro sirsi spektrum vozu s celym tim ekosystemem okolo, nabijecky, stejna funkcionalita apod.