Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elon Musk už si vyzkoušel nový elektromobil VW, co o něm prohlásil?

Ondřej Mára David Bureš
Diskuze (51)

Automobilky Tesla a Volkswagen jsou sice na mnoha trzích konkurenty, jejich šéfové však mají překvapivě vřelý vztah.

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, nedávno zavítal do Evropy, kde měl poměrně obsáhlý program. Hlavním cílem byla návštěva rostoucího berlínského závodu Gigafactory, který by měl po svém spuštění výrazně přispět ke zvýšení prodejů na starém kontinentu.

I druhá zastávka se týkala berlínské Gigafactory, tentokrát se však měl Musk setkat s úředníky a zástupci Německa, se kterými řešil otázky ohledně výstavby nového závodu. A podle dostupných zpráv prý jednání probíhala pozitivně.

Třetí zastávka pak vedla do společnosti CureVac, která s Teslou spolupracuje na vývoji a výrobě speciálních RNA tiskáren. Tato technologie by přitom měla výrazně urychlit distribuci vakcíny proti onemocnění COVID-19, kterou společnost připravuje.

Po vyřízení oficialit měl Musk nasednout do svého soukromého letadla na letišti Berlin-Schönefeld a všichni očekávali, že tím jeho cesta skončí. Německý magazín Handelsblatt ovšem přišel s informací, že po pouhých 26 minutách letu přistál soukromý tryskáč Gulfstream G650 na letišti Braunschweig.

Jedná se o letiště nedaleko Wolfsburgu, sídla automobilky Volkswagen, s čímž souvisí fakt, že se zde Elon Musk setakal s Herbertem Diessem, šéfem automobilky Volkswagen. Setkání představitelů nejprve potvrdil tiskový mluvčí automobilky VW, později jej pak přiznal také sám Diess, a to prostřednictvím krátkého videa zveřejněného na profesní síti LinkedIn.

Tím se potvrdily informace, že mělo během schůzky dojít k prezentaci nových elektromobilů Volkswagen ID.3 a ID.4, které měl nechat Diess přistavit do Braunschweigu speciálně kvůli návštěvě Muska.

Musk si model ID.3 krátce vyzkoušel přímo na letištní ploše letiště Braunschweig, kde mu společnost na sedadle spolujezdce dělal právě Diess, jeho velký obdivovatel. Z videa vyplývá, že si Musk vyzkoušel akceleraci vozu a pochvaloval si řízení. Rovněž se ptal na asistenční systémy, které ID.3 má.

Video se připravuje ...

Herbert Diess měl již před delší dobou obdivovat Teslu za to, s jakou odvahou a vervou odstartovala revoluci v oblasti elektrifikace. Musk naopak pár hodin před setkáním s Diessem popřál Volkswagenu mnoho štěstí s jejich novými elektromobily a naznačil, že VW má podle něj všechny předpoklady k úspěchu.

Je rovněž veřejným tajemstvím, že během krátkých úvah o privatizaci Tesly zvažoval Musk automobilku Volkswagen jako jednoho z možných partnerů. Nelze se tak divit spekulacím, které hovoří o možné budoucí spolupráci značek Tesla a Volkswagen.

Ondřej Mára David Bureš
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
10. 9. 2020 00:44
Re: WV plus Tesla
Nemusis si robit iluzie, staci ovladat fakty.
EV su neporovnatelne ekologickejsie ako ICE auta, je to ich najvacsia vyhoda spolu s moznostou udrzatelnej dopravy, cize mozu fungovat donekonecna napajane z obnovitelnych zdrojov a vyrabane z raz vytazenych materialov recyklovanych donekonecna co u raz vytazenej a raz spalenej ropy nie je mozne. To ze su neporovnatelne efektivnejsie, spolahlivejsie, rychlejsie, tichsie, jednoduchsie na opravu aj udrzbu, maju lacnejsiu prevadzku atd.. to su len mnohe ceresnicky na torte :)
Baterky nie su vobec narocne na vyrobu, vyzaduju vysoku mieru cistoty materialu aj prostredia vyroby, ale vyroba benzinu a nafty a tisicov pohyblivych dielov ICE je tiez zlozita a kvoli stale vacsiemu tlaku na znizovanie emisii je stale zlozitejsia a drahsia. A ta obrovska ekologicka stopa je v skutocnosti vyrazne nizsia ako u ICE aut pocas ich zivota. Kym u EV je uhl. stopa pri vyrobe vyssia, pocas prevadzky a servisu sa zvysuje iba minimalne, naopak u ICE aut sa zvysuje vyrazne kazdym spalenym litrom paliva a nahradenim spotrebnych dielov ktore EV nemaju. Tak isto vyrabaju viac karcinogennych neuhlikovych pevnych castic, nie len z vyfuku ale aj pri pouzivani brzd.. Dnesne EV maju uz po prejdeni cca 80tis. km mensiu uhlikovu stopu (vyroba + prevadzka) ako porovnatelne ICE. Netreba pripominat ze bezne auto pocas svojho zivota najazdi nasobky tejto vzdialenosti a potom ide do srotu. Baterie v EV ktore su zodpovedne za drvivu vacsinu uhlikovej stopy pri vyrobe sa pouziju v dalsich EV alebo v energetike na dalsich 10-20 rokov a potom sa zrecykluju v takej urovni o akej sa ICE autam nemoze ani zdat..
ICE auta maju ovela viac limitov ktore EV nemaju :) a efektivita ktora ide ruka v ruke s hmotnostou je prave ich najvacsi limit, su super neefektivne, kym ICE prenesu z energie ulozenej v nadrzi iba 17-21% na kineticku energiu (tocenie kolies) tak EV to robia s energiou zo siete s efektivitou 59-62%. Dojazd je irelevantny, kedze vyse 85% nabijani EV sa deje doma, ale u ICE tuto moznost nemas, stale musis jazdit na cerpacku. Takze pre ludi ktori maju dom je to dokonca vyhoda.
Energeticky mix je na tom ovela lepsie ako si myslis, elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%) a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukovali v roku 2017 v prepocte v priemere (kedze kazdy US stat ma iny mix) tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje kazdy rok, v 2016 to bolo 3,22 l a kazdy rok je energeticky mix v kazdej krajine cistejsi.
https://blog.ucsusa.org/…e-to-get-cleaner
Na porovnanie, v SR je z fosilnych paliv vyrobeno iba 10% energie a viacero krajin uz dnes vyraba viac ako 100% svojej spotreby z uplne bezemisnych obnovitelnych zdrojov a kedze je to financne vyhodne, tam smeruje cely svet.
Takze toto je dovod preco netreba cakat 100 rokov ale EV je lepsia volba uz davno, no hlavne pre tych co maju dom :) ..avsak skutocny problem je s vyrobou, nedostatocnymi poctami vyrobenych EV, zastaralymi bateriami (mozeme dufat za 22.ho Tesla oznami nieco prelomove) a hlavne mnohymi ludmi ktori vyssie uvedene fakty stale neovladaju :)
8. 9. 2020 16:51
Re: WV plus Tesla
Ja jsem na jednu stranu pro EV, na druhou si ale nedelam iluze o tom, jak moc jsou ekologictejsi.
Ty baterky jsou vyrobne velmi narocne na vyrobu s obrovskou ekologickou stopou.
EV maji sve limity, ktere zase bezna auta nemaji - hmotnost (ruku v ruce s efektivitou), dojezd...
Vyroba elektriny to taky zalezi jaky je energeticky mix. Naklady na distribuci (upravy site) a nabijecky atd atd neni to cernobily.

Ale z pohledu horizontu 100 let jsem proste pro, abychom se postupnezbavili aut na fosilni paliva - dokud maji vsichni auta na benzin a naftu, bude se spalovat benzin a nafta a NIKDY se to nezmeni.
Takhle aspon bude sance udelat nejaky krok do budoucnosti.
Napr. jako druhe auto pro cesty po meste je to idealni reseni, pokud mas doma nabijecku.
8. 9. 2020 14:16
Musk dle meho prijel jako poptavany dodavatel
Musk dle meho prijel jako poptavany dodavatel. Nekdy pred rokem ci dvema jsem cetl clanek o tom, ze automobilky co chtely konkurovat Tesle zacaly rychle narazet na to, ze nemaji dostatek kapacity na vyrobu baterii do svych elektroautomobilu a ze ma v tom Tesla asi 4 roky naskok. Tak si myslim, ze by chteli vyuzivat /nakupovat beterie jako ma Tesla. Musk podle mne bude chtit dodvata, akorat ma podminky, nebude plytvat energii v bateriich na nekvalitnich vozech, aby nemel kvuli nim spatnou povest. Tak proste jako jedinency dodavatel s dostatecnymi kapacitami si vybira komu proda. Plus bude vytvoren jakysi bateriovy standard pro sirsi spektrum vozu s celym tim ekosystemem okolo, nabijecky, stejna funkcionalita apod.
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2020 13:42
Re: WV plus Tesla
Cílem jsou vždycky jen prachy
"udělat z EV běžnou záležitost" nesmysl, Musk je megaloman a mít prachy mu nevadí
Všechno je jen o prachách
Všichni aktivisti jednou zestárnou a zjistí že potřebují prachy (Piráti v ČR)
a najednou jsou hodní a najednou musí mít vrchní pražský Pirát 13 poradců :-)
Jde jen o prachy, jako vždycky
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2020 13:39
Re: Jestli to tak půjde dál
to jsem nepochopil :-!