Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: UAZ Buchanka pro 21. století? Tahle vize vypadá fantasticky

Buchanka se zatím na odpočinek podle všeho nechystá. UAZ přesto čas od času podpoří spekulace, jak by mohl vypadat případný nástupce. Jako nyní.
Zpět na článek
8. 9. 2020 08:52
8. 9. 2020 12:53
8. 9. 2020 15:12
8. 9. 2020 16:52
8. 9. 2020 17:45
8. 9. 2020 20:56
8. 9. 2020 21:12
8. 9. 2020 21:14
8. 9. 2020 21:17
8. 9. 2020 21:19
8. 9. 2020 21:58
9. 9. 2020 07:56
9. 9. 2020 00:16
9. 9. 2020 08:03
9. 9. 2020 09:22
9. 9. 2020 14:17
9. 9. 2020 22:32
8. 9. 2020 21:56
9. 9. 2020 14:15
8. 9. 2020 21:16
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2020 08:36
Tak rusáci jsou schopni
jen chlastat a vyvíjet věci sloužící k zabíjení lidi. Cokoliv lepšího by museli na buchanku objednat z Číny a to by se prodražilo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
8. 9. 2020 12:32
Re: Tak rusáci jsou schopni
Který ruský auto má čínskej motor nebo převodovku? Nebo kdy mělo? :-)

Jediný zahraniční motory byly licenční Fiat, Buick, Ford nebo to byly válečné reparace jako Opel atd
8. 9. 2020 08:52
Nereálne
Trambusová kabína pred nápravou je dnes bez šance. Inak to nevyzerá zle. Ale chcelo by to aj obrázky interiéru.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
8. 9. 2020 10:25
Re: Nereálne
V sojuze vsjo vazmožno 🙂 aj trambus kabína pred nápravou.
8. 9. 2020 14:44
Re: Nereálne
Ak by to chceli predávať len tam a na pár tolerantných trhoch, tak asi hej. Ale to sa im veľmi neoplatí ani 1000x zaplatená pôvodná Buchanka, takže pri novom modeli by som taký optimistický asi nebol.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 15:29
Re: Nereálne
Na trzích "mimořádně tolerantních" a nebo tam, kde civilizačních výdobytků bývá poskrovnu - a kde potřebují právě to, co BUchanka ztělesňuje. Jednoduchý až blbuvzdorný samohyb, který nakonec vždycky dojede na místo určení. Čili vcelku kdekoli ve střední Asii, možná na severu Kanady a USA (???), v centrální Austrálii, jižní Americe ...?
8. 9. 2020 16:40
Re: Nereálne
Ja to nerozporujem, máš pravdu. Len mi to nepríde ako dostatočne veľká skupina potenciálnych zákazníkov na vývoj a výrobu nového auta.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 17:10
Re: Nereálne
To máš možná pravdu. Počet zákazníků, kteří skutečně potřebují auto pro takhle extrémní podmínky bude nejspíš docela omezený a jejich kupní síla asi nebude až tak veliká.
I když... podivaj sa na Hummera ... :D Ten vzniknul vlastně jako jakásik polosoukromá iniciativa Arnolda ČernéhoČernocha, jak se teď politicko-korektním ptydepe musí psáti :D :D
8. 9. 2020 19:25
Re: Nereálne
Tak si myslím, že v dnešnej dobe je silácka zbytočnosť na kolesách predajnejšia ako síce schopné, ale predsa len špeciálne auto, s ktorým naviac nikto nebude baliť baby...
8. 9. 2020 08:52
Zaujimavy koncept
Ale klasicka Buchanka je ta jedina a prava Buchanka,ktora si poradi s kazdym terenom.
Dufam,ze tu este s nami dlho bude.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - wakantanka
8. 9. 2020 10:26
Re: Zaujimavy koncept
Verím, že jednu máš a pravidelne ju používaš na ceste do práce v sibirskej tajge.
8. 9. 2020 10:35
Re: Zaujimavy koncept
Jak pises. To je auto do sibirsky tajgy. Tam je neprekonatelny. Jezdit s tim ve stredni Evrope mi nedava vubec smysl.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 12:41
Re: Zaujimavy koncept
Zlatá slova.
Pokud se pohybuješ v nějakém polorozmrzlém permafrostu (:D :D :D ), bahně, slotě, rašelině, prostě TOTÁLNÍCH sračkách, kde napůl jedeš, napůl v tom bahně skoro až plaveš - tak tam je Buchanka nepřekonatelná.
Koupit si ji do vcelku civilizovaných podmínek střední Evropy dává smysl asi stejně, jako když si rodina do bytu 2+1 / 44 m2 koupí Huskyho jako domácího mazlíčka, protože on má tak hezké oči a krásně se usmívá :D
8. 9. 2020 14:37
Re: Zaujimavy koncept
Přesně. Navíc v čem na Buchanku žádný evropský auto nemá je krom velký průchodnosti terénem taky jednoduchost a snadná opravitelnost a to je v nějaký opuštěný oblasti v Rusku k nezaplacení. Co tam máš dělat, když ti tam zdechne nějakej překomplikovanej evropskej křáp? V Evropě si zavoláš odtah když ti kixne auto, tam ho musíš opravit na koleni. Nemáš diagnostiku a autoelektrikáře po ruce.
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 15:14
Re: Zaujimavy koncept
To sa vola z nudze cnost :)
Avatar - SKAY
8. 9. 2020 19:17
Re: Zaujimavy koncept
Jedna jezdi po Hradci Kralove v centru nepřeslechnutelná.
8. 9. 2020 10:38
Re: Zaujimavy koncept
Wakan Tanka alias “Velky Duch” ,nie nemam Buchanku.
Jazdim na UAZ Hunter,ale pri vymene auta to urcite bude Buchanka.
Nemam problem s takymito autami pravidelne jazdit po cestach ,rovnako tak aj po horach napriklad v Rumunsku,Rusku.
Aj tebe by sa urcite jedna hodila do tej vasej indianskej rezervacie kam Vas zatlacila “demokraticka” spolocnost USA.
Avatar - wakantanka
8. 9. 2020 10:54
Re: Zaujimavy koncept
Nie ďakujem, my demokrati máme na výber, takže radšej hocičo iné čo reflektuje požiadavky nielen na odolnosť v teréne, ale aj pasívnej bezpečnosti. Nemám chuť skončiť ako Horskí záchranári so síce novovvyrobeným, ale konštrukčne 40 ročným LC. Obávam sa že stroje ako Buchanka budú na tom ešte horšie. Ale do tajgy fajn. Do Rumunska radšej nadvíhané hocičo iné. Hoc aj bednu kytu, alias Volvo C70. :D
Avatar - narona
8. 9. 2020 11:12
Re: Zaujimavy koncept
No to jsi nedal moc dobrý příklad, můj děda se s Uazem vojenským převrátil na silnici Česká Lípa - Liberec 3x přes střechu. Byli v autě 4 a jenom on jako řidič se řízl do prstu o tu plechovou palubovku jinak se nikomu nic nestalo. Tak že ta ruská ocel asi něco vydrží. :-[] :-[] Auto pak jezdilo ještě asi 15 let.
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2020 11:18
Re: Zaujimavy koncept
Spíš myslíš hadra, protože to mělo hadrovou střechu.
Avatar - narona
8. 9. 2020 11:28
Re: Zaujimavy koncept
Jo hadrová ale mělo to kostru :-)
Avatar - wakantanka
8. 9. 2020 20:24
Re: Re: Zaujimavy koncept
Videl si ako dopadlo to LC? Rýchlosť minimálna otočka na lúke cez koleso na strechu a A stĺpik to vzdal. Dosť pochybujem, že u Buchanky by to dopadlo lepšie.
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2020 11:23
Re: Zaujimavy koncept
to máš marné, když je někdo přesvědčený, že je super se třískat v UAZu. Asi radost z toho, že to vydrží i prasácké zacházení, najet do co největší díry, že si málem vybiješ zuby a to auto to přežije. Ono to přežije i Duster, stačí díru objet a pak můžeš jet po dálnici jako člověk.
Avatar - Barrichello
8. 9. 2020 12:30
Re: Zaujimavy koncept
Na permafrostu žádný dálnice nejsou a ani tam nejdou postavit, takže tak :-)
Avatar - Snooob
8. 9. 2020 13:14
Re: Zaujimavy koncept
vidím, že ti niekto "stúpil na otlak" a tak ako tebe podobní sem začneš ťahat sra.čky o "demokracii", USA a pod...
8. 9. 2020 14:45
Re: Zaujimavy koncept
Buchanka patrí akurát tak do múzea.
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2020 21:07
Re: Zaujimavy koncept
A nebo na tu vychvalovanou Sibiř. I když i tam je spíš lepší pásové vozidlo.
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 15:08
Re: Zaujimavy koncept
Rumunsko ti uz vyriesili.
Avatar - netcar.xx
8. 9. 2020 09:09
Omalovánky,
animace, dema, kopírování, lhaní a samohonka by ruskejm poloopicím šly.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 12:32
Re: Omalovánky,
Netcare,
uvědomuješ si, že stejně tako ty o Rusech, se o nich (a o všech slovanských národech en bloc) vyjadřovali germáni?
8. 9. 2020 13:56
Re: Omalovánky,
germansti nacisti se naopak s ruskymi komunisty spratelili a to az tak, ze pote, co nacisti napadli polsko od zapadu a komunisti od vychodu, tak vojaci nacistickeho wermachtu a sovetske rude armady spolu pochodovali na spolecne vojenske prehlidce v okupovanem polskem brestu a nejspis se spolu pote i opijeli.
za 14 dni uplyne od tehle nacisticko-ruske oslavy okupace polska 81 roku
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 14:14
Re: Omalovánky,
A přesto germánští übermenšové opovrhovali jak Rusy, tak i ostatními slovanskýmí národy.

A nakonec to byli právě Rusové (a Ukrajinci a Bělorusové a ostatní národy SSSR, jejichž příslušníci bojovali v řadách Rudé Armády), ze kterých byli nakonec strachy podělaní až za ušima... To jsou paradoxy, co?
8. 9. 2020 16:49
Re: Omalovánky,
kdyz odpocitats zidy, tak cesi, jakozto slovani z pouhe 1/3, byli jednim z nejmene postizenych narodu behem ww2.
treba plzen za hitlera prosperovala, bezely kina, divadla, zabavy, podnikove rekreace. komunisti po valce vpodstate jen vymenili nacistickou ideologii za komunistickou, v ktere neni zadny zasadni rozdil, a pokracovali v nastolenem trendu.

mnozi, co prezili hitlera, neprezili "osvobozeni" od ruskych osvoboditelu-uchvatitelu a nasledny teror od komunisti vedenych kremlem
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 17:26
Re: Omalovánky,
Jazykem a kulturou rozhodně my Češi, Moravané a Slezané mezi slovanské národy patříme - a náš genofond je dán tím, že jsme v té "pevnosti" v srdci Evropy.

To, že nacistická ideologie Adolfa Hitlera byla prakticky srovnatelná s komunistickou Josifa Stalina, to ti rád podepíšu. I to, že po čistě hospodářské i morální stránce pro Československo byla německá okupace o něco méně špatná, nežli ovládnutí a následná okupace sovětská - hlavně proto, že ta německá trvala nepoměrně kratší dobu.

Je mám (coby celoživotní milovník najmě vojenské historie) takový pocit, že zatímco sovětskou nadvládu jsme přežili (sice mizerně, ale přece), po německých 40 letch by v listopadu 1989 nebylo již žádných Čechů, Moravanů ba ani Slezanů, kteří by si mohli na Letné či Staromáku svýma klůčema zacinkat

Ale to jsme se od tématu Buchanky již poněkud vzdálili :D :D :D
8. 9. 2020 17:48
Re: Omalovánky,
BY, BY, BY, co muzes vedet co BY se tu delo.
taky moh hitler skoncit driv nez na samym konci valky, atentatu na nej bylo dost.
kazdopadne skoro dvouleta hospodarska a politicka spoluprace s CCCP na zacatku valky jeho moc vyrazne posililo
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 18:04
Re: Omalovánky,
Stejně tak jako ho posílilo to, že od Anglie, Francie a Itálie dostal prakticky na zlatém podnose Československo, přičemž právě naše tanky tvořily značný díl Panzerwaffe, která dobyla (a dobila) Polsko, Benelux a Francii ...

A vědět to mohu - srovnej si "prvních" 6 let německé nadvlády s prvními 6 lety nadvlády sovětské. Němci nás chtěli z malé části poněmčit a zbytek vyhubit. Sověti nás chtěli "jenom" ovládnout a využívat.

Podotýkám, že o II.W.W. i 50. letech mám zprávy a informace od nejbližších (nyní již nežijících) členů rodiny, kteří si "užili" jedno i druhé...
8. 9. 2020 20:31
Re: Omalovánky,
No, ono to taky mohlo dopadnou tak, že pokud by Němci II. světovou vyhráli a Hitler by pak chcípnul na stáří, tak by pak taky třeba nacismus přešel od 60. let taky přešel do mírnější podoby, jako komunismus po smrti Stalina. Ale to jsou opravdu jen hypotézy, samozřejmě. ;-\
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2020 21:08
Re: Omalovánky,
Tak od české poloopice to má váhu, to ses předvedl.
8. 9. 2020 21:16
Re: Omalovánky,
V každém národě jsou dobří lidé a kkti. Jsi toho přímým důkazem :yes:
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2020 09:17
pecka dizajn
tak toto ano.. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Dzakobo
8. 9. 2020 10:12
Re: pecka dizajn
Taky se mi líbí. K novému autu by se hodil i nový motor. Ideálně R4 3.0 MPI s cca 285Nm a 170k/4500 ot./min.. Namontovat do toho LPG a stal by se z toho parádní povoz.
8. 9. 2020 16:42
Re: pecka dizajn
To fakt? Čo by s tým LPG robili v tajge v 30-stupňových mrazoch? A Ty by si ten trojliter aj bol ochotný zaplatiť?
Avatar - Dzakobo
8. 9. 2020 17:12
Re: pecka dizajn
Tohle nové provedení by se samozřejmě zbavilo obrovské oldschoolovosti současné Buchanky, takže by se mohlo normálně používat v podstatě kdekoliv. Pakliže by spotřeba byla do cca 15 litrů LPG, tak vč. benzínu by cena za km vycházela na 2 Kč (ve středoevropských reáliích), což mi takový krutopřísný stroj přijde super - provozní náklady velice podobné klasické naftové dodávce.
8. 9. 2020 19:34
Re: pecka dizajn
Tým pádom by to bola absolútne nepredajná a zbytočná sprostosť. To auto by sa nemohlo normálne používať kdekoľvek, pretože vo veľkej väčšine štátov by z dôvodu nedostatočnej bezpečnosti nebolo pre prevádzku schválené. Tam, kde by to jazdiť mohlo, zas ľudia nie sú dosť solventní, aby niečo také kupovali. A tí, čo na to majú, nie sú snáď blbí a kúpia si radšej niečo normálne.

Ako dizajnové cvičenie fajn, ale to je tak všetko.
8. 9. 2020 20:33
Re: pecka dizajn
Přesně tak, dodávka s trambusovou budkou je v dnešní době v jakékoliv civilizované zemi neakceptovatelná z důvodu nulové pasivní bezpečnosti (nohy řidiče a spolujezdce se nachází v deformační zóně). :-)
8. 9. 2020 12:53
rusaci
jestli se dovnitr nevejde aspon jedna mezikontinentalni raketa s jadernou hlavici, tak to vyrabet stejne nebudou.
v prezentaci vlhkejch snu jsou rusaci asi nejlepsi na svete. videli jsme to na vizualizacich snad vsech modelu skodovek v posledni dobe, ale ze by sami neco kloudnyho vymysleli a vyrobili, co neslouzi jen zabijeni lidi, to ne.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 14:48
Re: rusaci
Jen tak pro info, byl jsi někdy v Rusku?
Jinak bys takové hlouposti plácat nemohl :D :D

Rusové jsou zvláštní národ, mentálně do značné míry stále ještě přebývající v XIX. století, tedy cca 130 - 150 let za zbytkem Evropy. Až na nepatrné výjimky všichni až zuřivě MILUJÍ svoji vlast, bolestně si uvedomují, ŽE a JAK MOC je zaostalá a v případě potřeby jsou schopni pro ni přinést oběti jakkoli vysoké - své i cizí :)

Měli obrovskou smůlu, že (na tehdejší poměry relativně) rozumnou vládu carů prakticky bezprostředně vystřídala (i na tehdejší poměry) brutální diktatura bolševické strany a jejích jednotlivých vůdců. "Něco jako" demokracii a občanskou společnost tam za celou historii pouze dvakrát. Od února do listopadu 1917 a a pak za Jelcina v letech 1991 - 1999. A co ten s Ruskem provedl, to mu naprostá většina Rusů neodpustí nikdy.

Teďka mají opět diktaturu - a zaplať Bůh za ni. A díky Putinovi se (sakramentsky) pomalu vyhrabávají z té pérdele, ve které byli posledních bezmála 100 let. A neboj se nic, oni se z toho vyhrabou... Podívej se na Čínu, kde byla ještě před 30 lety - a kde je dneska. A Rusko (bude-li Putinovi sloužit zdraví) má šanci vydat se podobnou cestou
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 15:12
Re: rusaci
Ano, evidentne je vsetko zasluha Putina a nikto iny by to nedokazal. 8-s
Stastie, ze si to vsetko dokaze doma osefovat a zmanipulovat, aby pri tej moci bol stale.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 15:40
Re: rusaci
Zkus se na to dívat BEZ ideologického balastu

Lenin
Zinověv - Kaměněv - Bucharin - Rykov- Trockij
Stalin
Molotov - Malenkov - Berija
Chruščov
Brežněv
Andropov
Černěnko
Gorbačov
Jelcin

Kterého z těchto soudruhů bys chtěl mít na pozici "Vrchního Diktátora Matičky Rusi" namísto Putina? Kterému z těchto diktátorů bys raději svěřil klíče od jaderného arzenálu, schopného (snad i) několikanásobně zničit lidskou formu života na Zemi?
8. 9. 2020 16:52
Re: rusaci
a co treba nemcov, navalnyj ... ???

putinoj hned po nastupu k moci nahralo do noty znasobeni cen ropy a plynu na svetovych trzich, kdy z cca $20 za barel ropy cena stoupla k $100 a az na obcasne poklesy na tehle cene zustavala, obcas stoupla i k $150 ...
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 17:32
Re: rusaci
Porovnávám V.V.P s těmi, kdo tam již byli.
Jak BY se projevili Navalnyj, Němcov, či kdokoli jiný - a jak dlouho BY tam vydrželi a co BY dělali, aby si křeslo udrželi - to je otázka, na kterou neexistuje zaručená odpověď. Vezmi si, že i ten "tolik nenáviděný" Lukašenko byl původně zvolen jako nový krev, která má zemi vytáhnout ze sraček. A skutečně se mu to povedlo a běžným Bělorusům se i nyní vedle lépe nyní, nežli v době předlukašenkovské...
8. 9. 2020 17:45
Re: rusaci
litva, lotyssko, estonsko - 3x vyssi HDP na hlavu nez belorusko pod lukasenkem a pritom vychozi podminky po padu komunistu +- stejny
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 17:55
Re: rusaci
A teď zpět k původní otázce - je mezi sovětskými/ ruskými diktátory některý, vůči kterému V.V. Putin nepředstavuje DRAMATICKÉ ZLEPŠENÍ životní situace pro běžného Rusa?

Tak vidíš
8. 9. 2020 20:56
Re: rusaci
Ona ta otázka zní spíš trochu jinak - proč je historicky ruská civilizace tak strašně zaostalá za Evropou? A proč se tedy raději nesnaží s ní maximálně spolupracovat a ujčit se od ní? Proč naopak na Západ pořád plive, má z něj mindrárky a bere je za své nepřátele? A proč si tento nešťastný stát do svého vedení vždy "vybírá" takové gaunery a masové vrahy? Vždyť tam ještě dnes řada lidí uctívá Stalina! Dovedeš si představit, že byt toto dělali Němci s Hitlerem?! A proč je Ruský národ ze své podstaty tak strašlivě agresivní, když už teď mají suverénně největší území na celé zeměkouli? Úplně nejhorší je ovšem na ruském národu něco jiného - že si (na rozdíl od Němců) není ani schopen přiznat svoji strašlivou minulost, plnou agrese, tyranie a vražd milionů nevinných lidí. Např. ten, kdo si dnes v Rusku dovolí říci pravdu o paktu Molotov - Riventrop a o rozdělení Polska mezi nacistické Německo a bolševické Rusko, dostane mastnou pokutu a může být rád, že neskončí v kriminále. Lidé ze sdružení Memorial, které připomíná stalinistické oběti, jsou různě pronásledováni a kritici Putinova režimu systematicky vražděni. Právě tyhle věci hovoří o hnusné a agresivní povaze současného ruské režimu více, než cokoliv jiného! Vždyť dnes snad (s výjimkou komunistikckého koncentráku jménem KLDR) neexistuje militarističtější stát, než Rusko, s chronicky imperiálními cíli. Něco na tomto agresivním a zamindrákovaném národu prostě strašně smrdí a i naše tragická historie potvrzuje čím méně s touto říší zla budeme mít společného, tím lépe!
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2020 21:12
Re: rusaci
Jo, Němci si přiznali svou "vinu", a kde je to dnes? Roze§rali tím úspěšně celou Evropu.
USA vydává více peněz na zbrojení, má základny a "mise" po celém světě, ale Rusko je militaristické...
Evropa vytrvale při každé blbosti útoči na Rusy, obviňuje je z každého svého nezdaru, ale Rusko by se mělo učit a spolupracovat...
Tvá logika je logikou dokonalého hlupáka.
8. 9. 2020 21:14
Re: rusaci
Tvá stupidní reakce mě vůbec nepřekvapuje. Zkus si raději odpovědět na ty konkrétní otázky, který jsem výše napsal. ;-)
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2020 21:17
Re: rusaci
Na hloupé otázky se nedá odpovědět, takže nečekej odezvu. Jenže chytré otázky ty napsat nedovedeš, chybí ti na to vitamíny I a Q.
8. 9. 2020 21:19
Re: rusaci
No jistě, na nepříjemné otázky ohledně Ruska se z pohledu jeho obhájců velmi špatně odpovídá. Bez ubohých lží a odvádění pozornosti ve stylu "A Západ zase....." to nejde. To chápu! :-)
P.S. Když je Rusko tak dobré a mírumilovné, proč tedy nemá žádné skutečné spojence a proč je jeho celosvětová image tak katastrofálně špatná? Já ti to prozradím - protože na ruské civilizaci není absolutně nic, co by mohlo sloužit jako pozitivní vzor hodný následování! Kdo by taky chtěl žít v bídě, zaostalosti a nesvobodě, že?
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 21:58
Re: rusaci
To je klasika - a vy bijete cernochov.
Avatar - Blue Sun
9. 9. 2020 07:56
Re: rusaci
Nepříjemné otázky? Napíšeš demagogické nesmysly a říkáš tomu otázky? Cha cha, chi chi, cho cho.
Ukázal jsem ti, čím jsou tvé "dotazy" demagogické, a ty odpovíš přesně v duchu demagogů.
Myslíš, že "dobré a mírumilovné" USA mají skutečné spojence? Tak mi nějaké ukaž.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 23:32
Re: rusaci
Aresi, začasté s tebou souhlasím, ale dnes fakt nemohu. A protože jsi otázek nakladl na několikasetstránkovou studii, pokusím se býti lakonický:
- historická zaostalost Ruska - se postupně snižovala a před I.W.W. bylo Rusko za Evropou asi tak, jako my dnes za Německem. Koncem XIX. století Rusové dodávali do USA chlebové obilí, protože USA neměly hotovu transkontinentální železnici. Pak, od roku 1917 následoval fatální průser, ze kterého se vzpamatovávají podnes
- učení se od Evropy - probíhalo za carů, probíhalo za komančů , probíhá i nyní - ale vždy ... jenom tak homeopaticky :D
- proč plivou na západ a berou si ho za nepřátele - ono je to "asi" vzájemné...
- uctívání Stalina - běžný Rus JE VELKÝ vlastenec. Za "svatou Rus" položí klidně i život. Stalin převzal zemi agrární a zaostalou a během 30 let ji industrializoval a udělal z ní atomovou supervelmoc - a přesně TAKHLE to běžní lidé vnímají. J.V.S. BYL zrůda, ale z Ruska udělal supervelmoc.
- proč je ruský národ agresivní - NENÍ. To je pohříchu Tvá představa. Srovnej si, kolik má Rusko vojenských základen mimo své území - a kolik jich mají USA
- nejsou sto si přiznat svu strašlivou minulost - sorry, ale další tvůj výmysl. Není tam rodiny bez nebožíka z II.W.W. a Gulagů
- Pravda o paktu R-M a pokuta + sdružení memorial - o něčem takovém informace nemám, takže nemůžu sloužit. Nepotvruji ani nepopírám - prostě nevím...
- Kritici Putinova režimu jsou systematicky vražděni - v tom máš patrně pravdu. To se tam dělo, děje a ještě dlouho díti bude. Takhle to diktátoři prostě řeší. Pinočet, Franco i Putin.
- hnusná a agresivní povaha současného režimu - ehm... Trump prosazuje heslo America First - a má recht. Putin se snaží dát "do figury" Rusko, které je přece jen... O DOST JINDE, než USA :D
- Agresivní a zamindrákovaný národ - ale howno :D Strávil jsem tam celkem dost času a "běžný" Rus není o nic zamindrákovanější a agresivní, než běžný Američan, Francouz, Rakušan nebo Čech
- naše tragická historie - a opět ale howno :D Sovetský svaz nás nepřímo ovládal 20 let a dalších 21 let to měl posichrováno svojí armádou, která nás okupovala. Sovětská Armáda odešla před 29 lety - tedy jsou pryč o poznání déle, než byli tady. Naše "stýkání a potýkání s Němci" (jak psal Palacký) trvá již TISÍC let - a zrovna teď jsme v fázi plné podřízenosti vůči německé říšské kancléřce...

Sečteno a podtrženo - Rusko je země, která si ve XX. století prošla peklem a která se z toho pekla pomaličku začíná zvedat. Demokracii v euroamerickém slova smyslu tam neměli nikdy - a obávám se, že zkušenosti, které běžní Rusové udělali za Jelcina, je od jakékoli "demokracie" spíše odrazují. V.V. Putin JE nad veškerou pochybnost diktátor - a upřímně řečeno, ZAPLAŤ BŮH za něj. Protože je to diktátor osvícený - a po mém soudu ho budoucí historikové oprávněně zařadí po bok Petra Velikého
9. 9. 2020 00:16
Re: rusaci
Díky za obsáhlé zamyšlení na moje podněty, ale zdaleka ne se vším mohu souhlasit.
-zaostání Ruska za Evropou před I. s.v. bylo mnohem, ale mnohem větší, než my dnes za Německem.
-souhlas, to učení od Evropy je v případě Ruska bohužel opravdu jen zcela minimální - k jejich velké škodě
-nesouhlasím, míra agresivity současného Ruska se už nebezpečně blíží brežněvovským dobám. Našim jediným štěstím je, že už nejsme v jejich moci. A jak rád by zase Putin dostal střední a východní Evropu do ruských pařátů!
- Já taky netvrdím, že jsou všichni Rusové špatní, ale i jejich mladá elita už od 90. let masově emigruje na Západ, protože svou zemi už dávno považuje za zracený případ. A ti zbývající, s mnohem menším rozhledem, se nechají masírovat tamní propagandou, jak chce zlý Západ rusko napadnout a zničit... Přitom nebýt masivní ekonomické a průmyslové pomoci USA a GB v průběhu II. světové války, Rusko by Hitlerovi určitě podlehlo (tedy alespoň ve své evropské části).
-pokud Rusové uctívají Stalina za to, že ze SSSR udělal velmoc a "velkoryse" přitom přezírají ty miliony nevinných obětí Gulagů, mizerného vedení prvních let vlastenecké války a hromadných poprav, skutečně jim není pomoci a jsou to fanatičtí blázni
-Ruskot nepotřebuje tolik vojenských základen prostě proto, že zabírá šestinu světové souše - od Evropy až po Japonsko. A přesto by jejich vláda měla ráda těch základen mnohem více, ale naštěstí na to Rusko nemá ekonomické zdroje. Žije hlavně z vývozu surovin jako nějaká rozvojová země a je konkurenceschopné prakticky jen ve zbraních a technologiích pro atomové elektrárny, ale vůbec ne ve spotřebním zboží. Případů, kdy se nešťastní sousedi Ruska stali obětí jeho agrese je bezpočet - od Polska, Finska, Pobaltí až třeba po dnešní Gruzii, Severní Osetii, Ukrajinu atd.
-Že má ruský národ ve své DNA nadprůměrnou agresivitu, rozpínavost a imperiální choutky, na tom trvám. Nesčetněkrát to potvrdil ve své minulosti a potvrzuje to bohužel i nyní. Radši budou žrát trávu, jen když se jich okolní svět bude bát...
-Že je EU (a tedy i my) v poslední době pod dominantním vlivem Německa, v tom s tebou naprosto souhlasím a nemám z toho vůbec radost. Zejména s přihlédnutím ke katastrofální německé uprchlické politice a nynějšímu nesmyslnému ekoterorismu.
-Že by v Rusku mohl vládnout ještě mnohem horší diktátor než Putin, s tím samozřejmě také souhlasím, ale je to jen slabá útěcha ve smyslu "vždycky může být ještě hůře".
Podtrženo a sečteno - že je neutralita naší země ve švýcarském stylu vzhledem k její poloze naprostou utopií, to už snad dávno pochopil každý aspoň trochu inteligentní Čech . A pokud si tedy musím vybrat, tak je pro nás rozhodně tisíkrát lepší být součástí západní civilizace, než být vazalem té byzanské zaostalé veleříše. Všude, kam totiž její moc sahala či sahá, vždy vládla či vládne jen bída, bezpráví a nesvoboda.
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 07:59
Re: rusaci
Ať to nějak uzavřeme, protože jsme od Buchanky utekli už FAKT hodně daleko :)

S tou Byzancí jsi se trefil naprosto přesně. Ruské Impérium samo sebe považovalo (a řekl bych, že i nadále považuje) za dědice Byzantské říše a Moskva tím pádem hraje roli třetího Říma. Protože trojka je významné číslo křesťanské věrouky, tak z tohoto "Třetího Říma" má přijít hluboká duchovní obroda pro celý svět. A že člověk (či stát), který je přesvědčen o své spasitelské úloze, je schopen ČEHOKOLI, to se asi vzájemně nemusíme přesvědčovat.
S tím souvisí i "oproštění se od materiálního světa" (na spotřební zboží sereme), "tolerantní" přístup k hekatombám mrtvých a krutostem režimu (pozemská smrt je přechodem do božího království a utrpením na tomto světě se lidská duše připravuje na věčnou blaženost světa onoho) a celá spousta dalších věcí... Dá se říci, že pociťovaná a prociťovaná duchovní návaznost na Byzanc (včetně vlády na principu https://cs.wikipedia.org/…/Caesaropapismus ) je ústředním bodem, od něhož se v Rusku odvíjí vše. Až podnes.

Á propos - nevím, zda znáš https://www.databazeknih.cz/…vonel-snem-99935 - ale pokud ne, vřele doporučuji sehnat a přečíst. Je to rozhodně velmi zajímavé čtení, které popisuje a glosuje historii bolševismu nejen v Rusku a umožňuje čtenáři, aby si na základě sumarizovaných informací udělal vlastní názor, možná i kvalifikovanější

Tjádydádydádydádydáááááá - a to je vše, přátelé :D
Avatar - Blue Sun
9. 9. 2020 08:03
Re: rusaci
Vtipné... psát o nadprůměrné agresivitě... a přitom světové války rozpoutali Němci nebo Rakušáci (nepovedení Němci). Rusko-Japonskou válku pro změnu Japonci. Kruci, kde je ta agresivita?
9. 9. 2020 09:22
Re: rusaci
rusaci maj na spusteni obou svetovych valek zasadni podil.

v te prvni se snazili pres srbsko a cernou horu dostat do stredozemniho more (bospor ovladali turci) a kdyz rakusaci napadli srbsko, tak rusove se za srbsko postavili a mobilizovali armadu, coz spustilo dominovej efekt, kterej ved k vypuknuti valky.

a v te druhe valku primo rozpoutali s nemeckymi nacisty, kdyz se s nima dohodli na rozdeleni polska a evropy a napadli polsko z vychodu. za dva mesice a pul pak napadli finsko a nasledovaly pobaltske staty a rumunsko. skoro cely 2 roky rusove podporovali nemecky nacisty ve valce proti Zapadnim demokraciim dodavkami obili, nerostnych surovin, ropy, kaucuku ... v dobe, kdy Zapad nemecko od tehle dodavek odrizlo. asi aby se nacitum lepe valcilo. CCCP se chtel pripojit k nemecku, italii a japonsku a spolu ovladnout svet, ale protoze pozadovali stejny uzemi jako nacisti, tak je nacisti k litosti stalina a molotova do spolku nevzali. kdyz nacisti napadli svoje kamose z CCCP, Zapad rusku prispechal na pomoc. kdyby se Zapad zachoval jako sovetsti komunisti, misto CCCP by podporili nacisty, aby se jim v CCCP lepe valcilo, jak to o 2 roky driv rusaci udelali Zapadu
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 14:10
Re: rusaci
Ehmmmmm...
Skutečně chceš obviňovat Rusko z podílu na vypuknutí I.W.W. PROTO, že splnilo své spojenecké smlouvy a šlo na pomoc napadenému státu? To snad ne...

A co se týče začátku II.W.W - tam bylo ve hře "asi tak milion" faktorů a každá z velmocí hrála svoji vlastní hru, jejímž středobodem bylo Německo.
- SSSR se snažil Hitlera (ledoborec revoluce) nasměrovat k útoku na západ - a až budou do sebe Německo a UK+Francie zaklesnuti ve vyčerpávajícím patu jako za I.W.W., vstoupí do hry Stalin, Rudá Armáda spláchne Anglány i Frantíky a celá Evropa bude komunistická.
- Velká Británie a Francie naopak chtěly využít Hitlera k tomu, aby napadl SSSR, protože zavražděním cara i s celou rodinou byl nastolen krutý, autoritářský a zcela nevypočitatelný režim, jehož se oprávněně obávaly.
- Poláci, kteří si na velmoc jenom hráli, měli ještě v živé paměti rozdělené Polsko i zázrak na Visle. Němce moc nemuseli - a Rusy nesnášeli. A i Poláci usilovali o přízeň říšského kancléře a spojeneckou smlouvu.
A z tohohle galimatyáše protichůdných zájmů zprvu profitoval Hitler, který měl podporu ze všech stran - div se mu pak, že mu z toho hráblo ... za tichého souhlasu UK a Francie sežral Rakousko a Československo. Za hlasité podpory svého prvního a největšího spojence (Slovensko) napadl Poláky. Se surovinovou podporou ze SSSR a Švédska se mu za 6 týdnů povedlo to, co se kaiserovi nepovedlo za 4 roky - dobýt Francii a Anglii "zahnat" za Kanál.

A protože se západovevropskými pozemními armádami vytřel podlahu TAK RYCHLE, v SSSR museli přehodnotit svůj plán - a začít urychleně (ještě více a ještě rychleji) zbrojit. Když se totiž podíváš do veřejně dostupných zdrojů na to, co se v SSSR a Rudé Armádě dělo v letech 1939 - 1941, začne ti v hlavě klíčit myšlenka, že TOHLE přece není obranná armáda, tohle je armáda stavěná pro útok. A ono to skutečně tak vypadá, že Hitler Stalina v tom útoku předešel o nějaké 2, možná 3 dny. Ale ne více...
9. 9. 2020 14:17
Re: rusaci
to nevokecas
sovetsti komunisti a nemecti nacisti ruku v ruce rozpoutali ww2 a pak spolu skoro cely 2 roky vesele spolupracovali
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 14:25
Re: rusaci
Chápu, proč si to myslíš, ale nemáš úplnou pravdu.
Němci, "vykrmení" podporou ze západu i východu, rozpoutali II.W.W. - což se ale SSSR docela dost hodilo do jejich strategických plánů. Leč odpovědnost za začátek války leží na bedrech Němců, to jim zase nelze upírat :D :D :D
Avatar - Beefcake
9. 9. 2020 22:32
Re: rusaci
6 platenych trollov :D
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 21:56
Re: rusaci
Co to je za debilnu otazku a argument ?
8. 9. 2020 19:53
Re: rusaci
Áno, to diktátori tak robievajú. Taký "diktátor" by sa niekedy namiesto tých našich demokratických mafiánov hodil aj nám.
Avatar - Barrichello
9. 9. 2020 12:54
Re: rusaci
Zato za opilce Jelcina to tam šlapalo výborně - co šlo se prodalo do USA, co nešlo se rozkradlo a vytunelovalo a zavřelo, moc si stejně rozdělili agenti KGB a oligarchové napojení na vládní kruhy a všude byl borčus, inflace, lidi neměli co do huby atd
9. 9. 2020 14:15
Re: rusaci
po 3/4 stoleti bolsevickyho teroru nemoh v rusku vyrust nikdo normalni.
a kdyz se po dalsim 1/4 stoleti nekdo takovy objevi, tak ho putin necha semlit
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 14:18
Re: rusaci
Bráno z pozice běžného Rusa, za celou dobu své vlády udělal Jelcin jenom dvě dobré věci:
(1) zastavil Janajeva https://cs.wikipedia.org/…v%C3%BD_pu%C4%8D
(2) instaloval do té doby nikterak známého Putina

"Za Jelcina" jsem v SNS / Rusku býval často - a takový hospodářský rozvrat, jako tehdáž, to tam bylo snad jen pár let po listopadové revoluci. Div se pak běžným Rusům, že V. V. Putina mají většinou upřímně rádi a docela mu fandí
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 15:06
Zaujimave auto
Ale burat by v tom nechcel nikto.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jerry.Gunman
8. 9. 2020 15:10
Re: Zaujimave auto
Ehm... znáš někoho, kdo by v nějakém autě bourat CHTĚL? :D
8. 9. 2020 16:37
Re: Zaujimave auto
V tom máš iste pravdu, ale do tohto by som pre istotu radšej nesadla, vo väčšine áut máš pri nehode nejaké šance, v tomto šrote sú ale mizivé.
8. 9. 2020 19:54
Re: Zaujimave auto
A v Subaru by si chcel?
8. 9. 2020 21:02
Re: Zaujimave auto
No rozhodně 1000x raději, než v Buchance, to je snad jasné! :D
Avatar - Beefcake
8. 9. 2020 22:07
Re: Zaujimave auto
Zrejme sa teraz chces spravit mudry a narazas na Libero, ale potom sa pytaj nan a nie na Subaru, lebo znacka je momentalne jedna z najbezpecnejsich. Lenze si akosi vynechal fakt, ze sa uz vyse 20 rokov na rozdiel od tohoto nevyraba.
9. 9. 2020 08:11
Re: Zaujimave auto
Nevymýšľaj. Narážam na to isté ako vyššie Jerry. Poznámka, že búrať by v tom nikto nechcel je pekne blbá. Lebo každý normálny človek nechce búrať v ničom. A v tom ohľade je jedno, v akom aute sedíš. Buchanka je dinosaurus a aj jej bezpečnosť je poplatná dobe, pozerať na ňu dnešnými očami je nezmysel.
Avatar - Beefcake
9. 9. 2020 11:17
Re: Zaujimave auto
Nie je to nezmysel, vyraba sa stale. Aj ked na ceste asi stravi minimum.
Prave to, ze "každý normálny človek nechce búrať v ničom" je snad jasne, ako som to myslel.
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2020 21:16
Když
vylezl VW s konceptem nástupce Busu, to bylo radosti. Tohle se koncepčně zase tolik neliší, ale vše je špatně...
Rozbalit vlákno
0