Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UAZ Buchanka pro 21. století? Tahle vize vypadá fantasticky

David Bureš David Bureš 8. 9. 2020 • 06:34
88
83
Zobrazit náhledy (88)
UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Na této fotce je všechno. Řadicí páka ve snadném dosahu, dvojice pák pohonu 4x4 a redukce naopak hodně daleko, tachometr uprostřed a pod ním samotné topení s hlučným ventilátorem. Naprostou saunu však uvnitř udělá už pouhým náporovým prouděním vzduchu. UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Ventil pouštějící teplou vodu do topení se ovládá táhlem trčícím z podlahy. Má tak krátký chod, že se uvnitř buď vaříte, nebo mrznete. Vše choulostivé je uvnitř v kabině. Platí to nejen pro startovací akumulátor, ale i řídicí jednotku motoru. Vše choulostivé je uvnitř v kabině. Platí to nejen pro startovací akumulátor, ale i řídicí jednotku motoru. UAZ 2206 Buchanka Nádobku ostřikovače má před nohama spolujezdec. Kapalina se doplňuje tak, že rozepnete gumový pásek a nádobku vytáhnete. Proto je hadička od čerpadla tak dlouhá. UAZ 2206 Buchanka Pod plastovým víčkem před volantem, kde jiná auta mívají tachometr, má buchanka expanzní nádobku ovládání spojky UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Tři zajímavosti na jedné fotce: malinký otáčkoměr daleko od hlavních přístrojů, tlačítko příplatkové uzávěrky zadního diferenciálu a diagnostická zásuvka OBD UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Na trojúhelníková větrací okénka mnozí ze starých aut s láskou vzpomínají. Za jízdy bohužel jejich otevření přinese zejména zápach benzinu a výfukových plynů nasávaných podtlakem kolem karoserie. UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Spotřeba během testu 13,9 l/100 km UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Testované verzi dovozce říká UAZ 220695 Cross-Country. V Rusku vozí deset lidí, pro náš trh muselo být jedno zadní sedadlo odstraněno, abyste nepotřebovali řidičák na autobus. Podlaha je samozřejmě hodně vysoko, neboť pod ní je nosný rám. Motor ze Zavolžského závodu nás překvapil tichým chodem a pružností. Má čtyřbodové vstřikování Bosch, mechanicky ovládanou škrticí klapku a aktivní regulaci volnoběhu obtokovým ventilem. V Rusku plní emisní normu Euro 5, na válcích však vykázal tak čisté emise, že při individuální homologaci dosáhl i na Euro 6. UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka Za brzdovou pumpu s posilovačem umístěnou napříč před chladičem se buchanka nikterak nestydí. Na továrních fotkách je vidět ještě lépe než na naší. UAZ 2206 Buchanka Nejčastěji jsme větrali otvorem v přídi. Otevírá se pákou u pravého kolene u řidiče. Nastupování usnadňuje sklopný stupínek. Víčka dvojice nádrží mohou být za příplatek uzamykatelná. UAZ 2206 Buchanka Dvojice tuhých náprav je odpružena i ustavena listovými pery Zatímco veškerá mechanika má překvapivě vysokou úroveň, zpracování karoserie je velmi nekvalitní. Prohřáté svary a nezatmelené spáry nevěstí dlouhou protikorozní odolnost. UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka UAZ 2206 Buchanka

Buchanka se zatím na odpočinek podle všeho nechystá. UAZ přesto čas od času podpoří spekulace, jak by mohl vypadat případný nástupce. Jako nyní.

UAZ 452, minivan přezdívaný Buchanka, je dnes už nedílnou součástí nabídky Uljanovských automobilových závodů. Vždyť historie tohoto modelu sahá až do roku 1958, kdy vznikl technicky spřízněný předchůdce, model 450. Podobně jako další ruský dinosaurus, Lada 4x4, se Buchanka do důchodu ani po desítkách let trvající kariéře nechystá. Sám výrobce ale čas od času podpoří spekulace co by kdyby.

Naposledy se tak stalo minulý týden, kdy sama automobilka UAZ na svém profilu na sociální síti VKontakte (ruská obdoba Facebooku) zveřejnila vizi moderní Buchanky pro 21. století z dílny grafika Andreje Davydova, s jednoduchým dotazem, jak se takový nápad líbí.

Názory fanoušků UAZu v komentářích na síti VKontakte se rozcházejí. Zatímco jedni moderní interpretaci oceňují, jiní pochybují, zda by takové auto kromě odlišného vzhledu vůbec nabídlo něco jiného než originál. Některým vadí také prodloužený rozvor, který by mohl zhoršit vlastnosti vozu v terénu a zhoršit tuhost karoserie.

video

Za mně osobně ale musím prohlásit, že se mně návrh ruského designéra náramně líbí. Celkový tvar dává hold originálnímu „bochníku,“ celkové agresivní ztvárnění je ale moderní a zapadá do dnešní doby. Na rozdíl od nabízeného UAZu, který jasně dává najevo, že jeho technický i designový základ se datuje do padesátých let.

Technický nákres nicméně dokazuje, že Buchanka by podle Davydova měla vyrůst. Rozdílem proti originálu jsou též vytažené blatníky. Chybí i klasické kulaté světlomety, které průmyslový designér nahradil modernějším řešením.

Vize každopádně zůstane jen digitálním projektem, z UAZu nezaznívají žádné zprávy, že by snad na trh měla dorazit nová generace Buchanky. Originál totiž cílí na zákazníky, kterým historický základ nevadí, naopak oceňují jednoduchou techniku, kterou lze v případě potřeby opravit svépomocí. Buchanka je dnes totiž určena pro převoz horníků v dolech nebo expediční výpravy.

Zatímco UAZ 452 podle všeho žádná zásadní modernizace nečeká, přece jen je na co se z uljanovského závodu těšit. Připravuje se totiž zcela nové SUV, interně nazývané UAZ 3170, který by se podle dřívějších zpráv měl představit právě letos.

Související články

Témata
Avatar - Beefcake
9. 9. 2020 22:32
Re: rusaci
6 platenych trollov :D
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 14:25
Re: rusaci
Chápu, proč si to myslíš, ale nemáš úplnou pravdu.
Němci, "vykrmení" podporou ze západu i východu, rozpoutali II.W.W. - což se ale SSSR docela dost hodilo do jejich strategických plánů. Leč odpovědnost za začátek války leží na bedrech Němců, to jim zase nelze upírat :D :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
9. 9. 2020 14:18
Re: rusaci
Bráno z pozice běžného Rusa, za celou dobu své vlády udělal Jelcin jenom dvě dobré věci:
(1) zastavil Janajeva https://cs.wikipedia.org/…v%C3%BD_pu%C4%8D
(2) instaloval do té doby nikterak známého Putina

"Za Jelcina" jsem v SNS / Rusku býval často - a takový hospodářský rozvrat, jako tehdáž, to tam bylo snad jen pár let po listopadové revoluci. Div se pak běžným Rusům, že V. V. Putina mají většinou upřímně rádi a docela mu fandí
9. 9. 2020 14:17
Re: rusaci
to nevokecas
sovetsti komunisti a nemecti nacisti ruku v ruce rozpoutali ww2 a pak spolu skoro cely 2 roky vesele spolupracovali
9. 9. 2020 14:15
Re: rusaci
po 3/4 stoleti bolsevickyho teroru nemoh v rusku vyrust nikdo normalni.
a kdyz se po dalsim 1/4 stoleti nekdo takovy objevi, tak ho putin necha semlit

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku