Odborový předák mladoboleslavské Škody Auto Jaroslav Povšík opět varuje před dalším směřováním značky. Tvrdí, že se výroba klíčových modelů může přesunout do zahraničí.
Po revolúcii chcel minister Andrej Barčák, aby sa v bratislavskej BAZ-ke vyrábali autá značky Opel
VW si dupol a v Prahe presadil, že chce aj túto fabriku na Slovensku!
No, ono je to takový dvojsečný. Odbory řvou, že chtěj víc pro zaměstnance, a automobilka chce šetřit. Takže se odbory nesmí divit, když firma řekne dost, jdeme do levnějšího. A když tak vidím, kam směřuje VAG, pak se směju, jak se bojí, že by Škoda směřovala někam k Dacii. Ono by totiž někdy už neškodilo se od tý Dacie poučit...
Poučit se od Dacie by byl průšvih pro odboráře, pro zaměstnance Škodovky, pro Škodovku, pro VAG i pro státní kasu ČR. Dacie má daleko menší marže/zisky (v současnosti na rozdíl od Škodovky je ve ztrátě), svým zaměstnancům platí daleko méně než Škodovka, na daních odvádí do státní kasy nesrovnatelně méně než Škodovka, svému majiteli vydělává drobné nebo v současností prohlubuje už tak obrovskou ztrátu Renaultu. Takže "poučení" od Dacie by byla sakra drahá sranda pro všechny zainteresované.
no faktem je že odvody dělají stovky miliard do Německa :no:
ty daně které jdou českému státu z platů zaměstnanců jsou drobné :no:
další daně neexistují protože Škoda daní v Nizozemí :no:
Renault by na daních odvedl možná víc než Škoda !!! :yes:
Můžeš se klidně upalcovat, ale Škodárna daní příjmy v ČR https://www.financnisprava.cz/…tem-financi-9797
Jestli někdo daní v Nizozemsku, tak je to třeba PPF.
A jestli odvody za 35 000 zaměstnanců s vysoce nadprůměrnými příjmy jsou pro tebe drobné nehledě na odvody za další desítky tisíc lidí v subdodavatelských firmách, tak to asi budeš hodně za vodou.
Renault by odvedl velký prd, ten je ve ztrátě 7 mld. eur. takže daně z příjmu neplatí a kdyby zde vyráběl Dacie, tak počet zaměstnanců by byl nižší, tři čtvrtiny subdodavatelských firem by okamžitě vychcípaly a průměrný plat by v té firmě byl někde na úrovni Nošovic nebo Kolína, tedy daleko za Bolkou a dalšími lokalitami Škodárny.
VW má dostatečné výnosy a ten dluh normálně splácí. Jestli je na tom v současnosti nějaká automobilka s náskokem nejhůř, tak je to právě Renault, který za půl roku dokázal vygenerovat ztrátu přes 7 mld. eur, zdaleka nejvíc ze všech automobilek.
https://www.bnnbloomberg.ca/renault-reports-record-8-billion-loss-1.1472904
a je to především Renault, který musí omezovat výrobu, škrtat modely etc. https://www.bloomberg.com/…-cost-discipline
Asi im vo Wolfsburgu konečne trklo, že tie autá a ich súčasné ceny už ľudia nemôžu a ani nechcú akceptovať.
Však taká Fabia už stojí fúru peňazí. A vďaka EÚ ,,inováciám" bude horšie.
A celý bývalý Ostblock, Grécko, Turecko... má stále hlboko to vrecka!
A aj Španielsko a Taliansko začína trieť biedu + za chvíľu sa k nim pridá aj Británia.
Tak nech uvedú na trh novú low-end značku a nech ju vyrábajú hoc aj v Rumunsku!
Škodárně vývoj přibývá.
Vývoj některých motorů pro celý koncern https://www.youtube.com/watch?…
Vývoj některých převodovek pro celý koncern https://www.skodahome.cz/…yvojove-centrum/
Vývoj některých částí el. výstroje, odhlučnění, klimatechniky pro celý koncern
Vývoj vlastních modelů vyjma CitiGo
Vývoj některých emisních systémů pro celý koncern
Crash testy pro sebe i některé další značky koncernu http://www.vlasteneckenoviny.cz/?…
Vývoj kompletních modelů pro ostatní automobilky koncernu, nedávno třeba Ateca, v současnosti třeba nová generace Passatu https://www.auto-motor-und-sport.de/…vativ-im-design/
Design centre je součástí vývojového centra (současný šéf Stefani) a dělá kompletní návrhy exteriérů i interiérů
No v pohodě, oni jsou to v podstatě hlupáci, místo aby bojovali za to aby se v Bolce vyvíjelo ještě víc pro koncern i pro Škodárnu a byla zde velká přidaná hodnota, tak kopou za zachování montoven, tedy toho co má minimální přidanou hodnotu a co prostě patří někam do Indie, podstatné je jestli se zde bude vyvíjet nová generace Kodiaqu, ale jestli se bude Kodiaq bouchat třeba na Čukotce je putička, už v současné době zde není dostatek lidí do montoven a vozí se sem z venku. Takže zcela nesmyslný boj.
Naopak, v tomhle jsou velice chytří. Z vývoje odborářům zase tak moc nekápne, zato z výroby ano. Čím více dělníků, tím více "práce" pro odbory, více peněz.
Bez výroby nebude ani vývoj. To by jsi měl pochopit i ty a další odpůrci montoven. Výrobu s větší přidanou hodnotou a vývoj brzdí hlavně dnešní mizerné vzdělání.Ne montovny.
Tak to je pekna blbost. Mnoho firiem vyvyja na zapade a vyrabaju to niekde v Azii. A to aj hi-tech veci. Pri autach tomu brani z zasti cla a z casti narocnejsia logistika.
Takhle můžeš dělat telefony nebo procesory, ale něco tak složitého jako je auto jen sotva. Svěřit veškerou výrobu složitější techniky asijským montovnám by taky mohlo snadno znamenat dost velký problém. Sám víš, jak tvůrčí dovede být Asie v získávání intelektuálního "vlastnictví".
Je to přesně naopak, bez vývoje není výroba. Dnes je celá řada firem, které vyvíjí doma a vyrábí na východě a daří se jim velice dobře. A automobilky nejsou žádná výjimka a logicky jdou stejným směrem, montovny v Německu se silně redukují a v prvním kroku jsou třeba u nás nebo na Slovensku a v dalších krocích půjdou třeba do Indie, je to nezvratný proces a ten, kdo se mu bude bránit na něj jenom doplatí a v konečném účtování nebude mít ani vývoj ani ty montovny.
Není to naopak. Vývoj byl tam, kde výroba. Výroba se pak přesunula za nižšími mzdami. Pak se přesune i vývoj. Už se to děje. Brzdou je často mizerné vzdělání. Je to vidět třeba u nás.