Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf škodováckých odborů opět kritizuje další směřování značky. Varuje před přesunem výroby

ČTK ČTK 11. 9. 2020 • 05:24
24
31
Zobrazit náhledy (24)
Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny

Odborový předák mladoboleslavské Škody Auto Jaroslav Povšík opět varuje před dalším směřováním značky. Tvrdí, že se výroba klíčových modelů může přesunout do zahraničí.

Jako „tažení proti Škodě“ označil odborový předák mladoboleslavské Škody Auto Jaroslav Povšík plány na budoucí směřování automobilky. Podle něj má přijít o výrobu některých svých modelů v Česku. Odbory proti tomu budou bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen, uvedl Povšík v aktuálním vydání týdeníku Škodovácký odborář. Výroba Superbu se má podle něj přesunout do závodu Volkswagenu v Bratislavě, výroba Kodiaqu do Německa a výroba Seatu Ateca, jenž se vyrábí v české Škodě, se má přestěhovat do Španělska.

„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii,“ uvedl Povšík v týdeníku.

O tom, že modely Škody Auto dlouhodobě konkurují prémiovým značkám koncernu, píšou média už delší dobu. Koncern Volkswagen to podle dosavadních informací považuje za nežádoucí, chce, aby Škodovky konkurovaly autům levnějších tříd jako právě Dacia či Fiat, nikoliv aby byly konkurencí v cenové třídě, v níž se pohybují vozy Volkswagen či Audi.

„Co v takové chvíli dělat? Nejhorší by bylo nedělat nic a pak žít s vědomím, že léta páně 2020 jsme zahájili demontáž špičkové továrny, špičkových výrobků a lidského umu. Směřovat jen k montovně se nás snažil přesvědčit už kdysi Renault, ten to ale tehdy proti Volkswagenu prohrál, a to se zásadním přispěním stanoviska zástupců zaměstnanců,“ uvedl Povšík.

Nový předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer se už dřív sešel s premiérem Andrejem Babišem (ANO). „Můj cíl je jasný: Posunout značku Škoda na další úroveň tím, že zvýšíme náš výkon a budeme podporovat další růst, čímž zajistíme pokračující úspěch automobilky. Tento rok slavíme 125. výročí založení firmy, což je nejlepší motivace splnit tento úkol společně s vynikajícím týmem, který čítá přes 42.000 škodováků. Společně budeme pokračovat v tomto úspěšném českém příběhu,“ uvedl Schäfer už dřív.

„Ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude. Mně a Karlu Havlíčkovi to dnes (28. srpna) potvrdil nový šéf automobilky Thomas Schäfer,“ uvedl tehdy po jednání Babiš na twitteru.

V Mladé Boleslavi Škoda Auto vyrábí model Fabia, Fabia kombi, Scala, Kamiq, Octavia, Enyaq a částečně Karoq. Škoda Superb a Kodiaq se vyrábí v Kvasinách na Rychnovsku, kde se produkuje také další část SUV Karoq.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

Související články

Témata
13. 9. 2020 12:22
Re: Vyvoj
Není to naopak. Vývoj byl tam, kde výroba. Výroba se pak přesunula za nižšími mzdami. Pak se přesune i vývoj. Už se to děje. Brzdou je často mizerné vzdělání. Je to vidět třeba u nás.
13. 9. 2020 08:11
Re: Vyvoj
Je to přesně naopak, bez vývoje není výroba. Dnes je celá řada firem, které vyvíjí doma a vyrábí na východě a daří se jim velice dobře. A automobilky nejsou žádná výjimka a logicky jdou stejným směrem, montovny v Německu se silně redukují a v prvním kroku jsou třeba u nás nebo na Slovensku a v dalších krocích půjdou třeba do Indie, je to nezvratný proces a ten, kdo se mu bude bránit na něj jenom doplatí a v konečném účtování nebude mít ani vývoj ani ty montovny.
12. 9. 2020 20:12
Re: Vyvoj
Ty firmy měly dříve doma i výrobu. Než něco napíšeš, tak přemýšlej.
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2020 17:32
Re: Vyvoj
Takhle můžeš dělat telefony nebo procesory, ale něco tak složitého jako je auto jen sotva. Svěřit veškerou výrobu složitější techniky asijským montovnám by taky mohlo snadno znamenat dost velký problém. Sám víš, jak tvůrčí dovede být Asie v získávání intelektuálního "vlastnictví".
12. 9. 2020 15:34
Re: Vyvoj
Tak to je pekna blbost. Mnoho firiem vyvyja na zapade a vyrabaju to niekde v Azii. A to aj hi-tech veci. Pri autach tomu brani z zasti cla a z casti narocnejsia logistika.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud