Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akumulátory s pevným elektrolytem jsou jen planou nadějí, říká bývalý inženýr Tesly

Automobilky nás začínají lákat na sofistikovanější baterie pro elektromobily, klíčem k vyšší efektivnosti a delšímu dojezdu má být pevný elektrolyt. Bývalý zaměstnanec Tesly si myslí opak.
Zpět na článek
13. 9. 2020 16:31
14. 9. 2020 08:27
13. 9. 2020 16:31
Plana nadeje
Ano, treba je to jen plana nadeje.

Treba uz jsou baterie dokonale ted.
A pro zadne zlepseni uz neni prostor.

A nebo taky ne.

Clanek s minimalni informacni hodnotou...
Sorry, Stando.
Nemohl jsi to prelozit cele?

V puvodnim clanku bylo informaci MNOHEM vic.
Ten inzenyr pochybuje o solid state.
Ale vychvaluje svoji vlastni technologii s cilovou cenou 30$ za kWh. :yes:
To byla ta pointa.
https://insideevs.com/…ries-false-hope/
Ktera se na acz ale bohuzel nedostala.
A clanek vyznel tak, jak jsem napsal v uvodu

PS Az bude 30$ za kWh, neboli baterie dnesni Tesly za 3.000$ :-O , tak by si koupil spalovaci auto asi jen silenec, resp. nadsenec.
Protoze bude drazsi jak jeho provoz, tak hlavne i porizeni.

PPS Kolik ze bude stat baterie dnesniho Enyaqu za deset? :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2020 16:56
Re: Plana nadeje
Tahle úmyslně bulvární PŘEKRAČUJÍCÍ původní vyznělo upravující politika ACZ totéž třeba autoforum = je hnus
13. 9. 2020 17:50
Re: Plana nadeje
no já nevím, a bude kWh za 30$? A proč by měla bejt?
13. 9. 2020 18:07
Re: Plana nadeje
Technologicky pokrok?

Znas soucasny trend?

Myslis si snad, ze cena bude stoupat?
13. 9. 2020 18:32
Re: Plana nadeje
v roce 2010 byla 1 kWh za $1000
vloni za $159, tesla udajne umela vyrazne niz
mluvi se o tom, ze nova fabrika tesly v cine by mela umet 1kWh za $85
ceny lithia klesaj a ma byt k dispozici technologia, ktere staci jen 20% cobaltu
proc by za 20 roku nemela bejt cena $30, kdyz se nejspis technologie jeste vyrazne zlepsi, nebo bude uplne jina ??
ja spis vidim, ze pri soucasny technologii bude limitujicim faktorem vaha a rozmer aku
13. 9. 2020 19:25
Re: Plana nadeje
V Číně aby byla Tesla konkurenceschopná a dosáhla na dotace ubrali na kobaltu a tedy na kapacitě. Naopak v USA se nějak poplácali po zádech a zase dobrý a Panasonic začal dodávat lepší baterie(asi o 20%)
Údajně Kyocera testuje baterie o 30% větší kapacity a Hitachi staví továrnu na plastové baterie s minimem kovu. Ale ani u jednoho se nepsalo o autech. Zálohy sítě nebo ponorky.
13. 9. 2020 22:31
Re: Plana nadeje
Tesla ubrala na kobaltu uz davno pred vstupem do Ciny.
;-)

https://www.teslarati.com/…balt-volkswagen/
13. 9. 2020 22:16
Re: Plana nadeje
I kdyby vymysleli baterii sebelepsi, stale je tu problem s dlouhym casem nabijeni. Zvysovat proudy nelze donekonecna - jednak ten kabel nikdo neunese a v zime to v blizkem okoli rozpusti snih.
13. 9. 2020 22:21
Re: Plana nadeje
No je videt, ze te mraz, snih, tani a Mrazik skutecne fascinuje.
:-)

https://www.eenewspower.com/…tery-charges-15s

Dnesni kabely umi 350kW.
Jinymi slovy cca 300km za deset minut.
Zda se ti to malo?
13. 9. 2020 23:02
Re: Plana nadeje
Ale co pak efektivita nabíjení? S rostoucími proudy silně klesá. Tento článek je takový "bulvární", ale bohužel je to pravda - a to nabíjeli jen 22 kW. Baterie se při nabíjení silně zahřívají, jinak řečeno, elektřina se mění na teplo.
https://www.autoforum.cz/…sla-je-nejhorsi/
13. 9. 2020 23:20
Re: Plana nadeje
No to je zase k veci. :-)

Ano, ucinnost nabijeni neni 100%.
Tedy vlastne u sebelepsi baterie ano. :yes:
Kdyz by u ni byly sebelepsi kontakty atd. :D

Jaka je pointa?

PS Ten tvuj "test" nabijeni (od ADAC...) je opravdu hooodne moc bulvarni. Z nej totiz jednoduse receno vetsi baterka vychazi hur...
15. 9. 2020 10:56
Re: Plana nadeje
A kolik je efektivita tankování paliva na pumpě? Domníváš se, že ti pistolí proteče tolik paliva, kolik vytrysklo z ropného vrtu?
Jelikož rychlonabíječky budeš používat pouze občas, tak holt ti něco "uteče" přes teplo, ale nijak tě to trápit nebude...
14. 9. 2020 12:21
Re: Plana nadeje
300 Km za 10 minut v laboratori, realne je to samozrejme jinak. Celou dobu se samozrejme nenabiji 350kW, takze jsme stejne kolem 30 minut minimalne.
Kabely to umi, jen se musi chladit a musi na to byt pripravena infrastruktura.
Kdy, ptam se kdy, zacnou fanaticti zastanci EV aut psat pravdu ?
14. 9. 2020 12:24
Re: Plana nadeje
Je otázka kolikrát ročně budeš tankovat když doma můžeš mít přes noc každé ráno "plnou nádrž".

PS: Ona je spousta falší i u zastánců spalovaků. Problém je uznat fakta druhé strany.
14. 9. 2020 13:33
Re: Plana nadeje
Pokud to ja nebo manzelka nezapomeneme na tu nabijecku pripojit.
14. 9. 2020 20:01
Re: Plana nadeje
Takže argument proti ele je zapomnetliva manželka. To je vtip?
Avatar - Jerry.Gunman
14. 9. 2020 15:30
Re: Plana nadeje
Elektromobily mají jakés takés výhody (nižší lokální emise) ve městech, kde ovšem
- velká část, ne-li většina, lidí bydlí v bytech
- neexistuje infrastruktura pro nabíjení elektromobilů v masovém počtu
- vybudování nabíjecích stanic trvat roky a bude stát majlant
- a kde pořizovací cena elektromobilu leží zcela mimo finanční možnosti naprosté většiny městských obyvatel

Tomu se říká contradictio in adjecto https://cs.wikipedia.org/…ictio_in_adjecto a jakožto kultivované označení pro naprostou píííčovinu to znali již staří Římané v dobách antických.

Navíc jsou zde i z poměrně velmi bohatých států jasně viditelné trendy, že "masová" elektromobilita stojí a padá s výší dotací - ergo s výší peněz, kterou stát pod hrozbou násilí uloupí většině obyvatel, aby jimi podporoval malou skupinku elektrofilů. Jsou-li dotovány, elektromobily se prodávají. Ve chvíli, kdy dotace skončí, jde do háje zeleného i masový prodej.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 17:33
Vize nebo sen?
Celá elektromobilita je zatím více snem pár pomatenců než vizí budoucnosti.
Rozbalit vlákno
19
13. 9. 2020 17:48
Re: Vize nebo sen?
Kdyz to beres podle statu quo, tak ano.

Kdyz vezmes v potaz trend (coz tobe evidentne chybi), tak ne. ;-)

Je smutne, nazyvat nekoho s jinym nazorem "pomatencem". Obzvlast kdyz tech "par pomatencu" je vetsina sveta, m. j. EU, Cina, Indie....
Takze tve slovicko "par" je skutecne usmevne.
:D :D :D :D :D
Promin.
Prober se.
A uz toho nech...
https://www.forbes.com/…ic-in-six-years/#…
13. 9. 2020 19:14
Re: Vize nebo sen?
Done bol si niekedy v Indii?
Ten tvoj prilozeny clanok je cista utopia.
Taku chudobu len tak niekde nevidis.
Urcite budu o zivot nakupovat EV auta a motorky :-!
13. 9. 2020 23:17
Re: Vize nebo sen?
Vies kolko sa proda v Indii aut?

https://www.statista.com/…g-cars-in-india/

Pri cenach baterii z tohto (puvodniho) clanku sa budu tieto auta predavat v elektrike. ;-)

Ako s tim suvisi to, ci som v Indii bol lebo nie?

PS Omlouvam se za gramaticke chyby. Slovensky moc neumim.
14. 9. 2020 20:08
Re: Vize nebo sen?
Videl som a viem ake auta tam jazdia.
Nevedel som kolko sa preda aut v Indii,ale treba si pozriet za aku cenu sa tie auta predavaju a kolko stoja EV auta dnes.
Este som zatial nazivo nevidel bateriu za 80,70,alebo aj menej dollarov za 1 kWh.
Ak taka bateria naozaj aj pride,tak aj tak pri takej cene to budu drahe auta pre ten chudobny trh.
A preto som sa ta pytal ci si tam bol,lebo by si hned pochopil, ze cely ten clanok je utopia a od reality ma strane daleko.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 20:23
Re: Vize nebo sen?
Ano, JE to pár pomatenců- Bohužel právě trendy určuje obvykle pár pomatenců, kterým však bohužel naslouchají davy. Kam to obvykle vede víme všichni :-!
13. 9. 2020 22:28
Re: Vize nebo sen?
Aha.

Koukam diskuze jako obvykle.

Zjednodusene receno:
Kdo nesdili muj nazor, je pomatenec.

Tady je skutecne diskuze zbytecna.

Zdravi te pomatenec (jeden ze tri miliard)

PS Koukam, ze mas asi problem. Ten problem se jmenuje DEMOKRACIE.
Avatar - rohYpnol
14. 9. 2020 20:50
Re: Vize nebo sen?
Právě že s demokracií mají problém právě ti, co všem nutí násilně elektromobilitu. Jestli si ji někdo zvolí dobrovolně, ok, je to jeho volba, jeho hloupé rozhodnutí. Ale ať ji nenutí ostatním!!!
14. 9. 2020 21:28
Re: Vize nebo sen?
A čistý vzduch a klid si můžu taky zvolit?
15. 9. 2020 10:59
Re: Vize nebo sen?
Kdo ji nutí ostatním? Když jsem přišel do Audi, tak mi normálně nabídli naftovou Q7, když jsem ji poptával... Prodejce mi neřekl: "Naftu Vám neprodám, musíte si koupit e-tron".
Avatar - Jerry.Gunman
14. 9. 2020 15:00
Re: Vize nebo sen?
Tak to víš, elektropošuci se zhlédli v NSDAP a VKS(b). Jedna i druhá měly na počátku jenom zopár členů a příznivců - a podívej se, kam až to nakonec dotáhli, jakmile se jim podařilo převzít moc. Vnutili svou vůli ostatním a zničili životy miliónům lidí. A to je přesně to, co chtějí.

Henry Ford měl přání a sen, aby každý průměrně placený dělník měl možnost koupit si auto a vyrazit, sám či s rodinou, kdykoli a kamkoli se mu zachce.
Dnešní elektrofilové mají přání přesně opačné - aby možnost nákupou auta a svobodného cestování neměl pokud možno vůbec nikdo - a nebo když už, tak jenom velmi úzká skupinka lidí
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2020 18:52
Re: Vize nebo sen?
Hele rohYpnole co ty si představuješ pod svým PÁR POMATENCŮ. Napříč planetou armádu inženýrů a investorů atd všichni vzdělanější než ty?
13. 9. 2020 19:37
Re: Vize nebo sen?
Jou to pomatenci, kteří opět ženou Evropu do záhuby.
13. 9. 2020 20:03
Re: Vize nebo sen?
nejvic elektroaut se vyrabi a jezdi v USA a v cine.
nebo ne ??
13. 9. 2020 20:28
Re: Vize nebo sen?
EU je dost výrazně před USA
EV 2019 EU 361tis. USA 239tis.
PHEV 2019 EU 203tid. USA 88tis.
13. 9. 2020 21:29
Re: Vize nebo sen?
jo, asi mas pravdu, evropa vloni predstihla USA
nejspis ne EU, ale EU + norsko a dnes i + GB
14. 9. 2020 18:14
Re: Vize nebo sen?
500 mil. vs 340 mil obyvatel
13. 9. 2020 20:55
Re: Vize nebo sen?
Na komoru! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
13. 9. 2020 23:03
Re: Vize nebo sen?
Ale ona to budoucnost bude tak pro 10-20% zakazniku. Ostatni pujdou dal do spalovaku nebo hybridu.
16. 9. 2020 10:55
Re: Vize nebo sen?
Zatím ano, ale zatímco se spalovací motory vyvíjejí sto let, elektromotory a trakční akumulátory vzhledem k menšímu rozšíření mají opožděný vývoj, který nyní může akcelerovat. To říkám jako milovník starších Alf i pro jejich neopakovatelnou zvukovou kulisu. Ale i to ticho uvnitř a svist za jízdy, jak jsem si ověřil v testu, má něco do sebe. Mimochodem, hodlám patentovat "svinutý lineární spalovací motor" s využitím biotechnologií.
13. 9. 2020 20:57
Tak z této potěšující zprávy....
...budou mít elektrohujeři těžké spaní! ;-) :yes: Jimi nadšeně a netrpělivě očekávané baterie s tuhým elektrolitem totiž v jejich šílené argumentaci mají představovat úžasnou revoluční technologií, která normální pořádná auta zašlape do propadliště dějin. Tak čekejte, chlapci, čekejte! :-[]
Rozbalit vlákno
2
13. 9. 2020 22:44
Re: Tak z této potěšující zprávy....
No nevim jak elektrohujeri a ty.

Ja kdyz se docitam o cenach baterek (od osoby zminovane v clanku) 50/30$ za kWh v dohledne dobe, tak jsem potesen.
Jestli bude elektrolyt pevny nebo kapalny je mi fuk.

PS I zdroj tohoto clanku potvrzuje, ze vyvoj jde zavratnou rychlosti. A potvrzuje smysl docasnych dotaci na elektromobily. Bohuzel, spalovaci auta nikdo dotovat nehodla. Takze v budoucnu budou jen luxusnim zbozim.
16. 9. 2020 10:58
Re: Tak z této potěšující zprávy....
Příteli, ono je to tak, že Tesla má problémy a Muskovi lidé současní i minulí dělají vše proto, aby pohanili konkurenci. Jako Alfista nejsem elektrohujer, pouze vnímám značný potenciál této technologie, pokud se plně odblokuje a zainvestuje výzkum a vývoj v této oblasti. Tož tak.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2020 22:17
Tleskejte dál likvidaci
evropského autoprůmyslu, která vede k ukončení výroby malých aut z finančních důvodů.
Rozbalit vlákno
19
13. 9. 2020 23:38
Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Jestli tu aktualne neco likviduje autoprumysl, tak jsou to tve komenty proti nastolenemu smeru.

Vsechny automobilky v soucasnosti masivne investuji do elektromobility.

Ale tve komentare odrazuji od koupe jejich produktu. :-O
Nehlede na to, ze se nelze zaseknout ve 20. stoleti. Prestoze to byla pro mnohe z nas krasna doba.

Premyslej.

PS K tem malym autum. Ano konkurencni boj je tvrdy. https://www.auto.cz/…roce-2021-133532
Ale mala auta budou.
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2020 06:52
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
No a neměl by pokrok jít ruku v ruce s ekonomií? Ekologický přínos pouze lokální, nutná výstavba sítí, automobilky prodělávají, stát namísto aby inkasoval spotřební daň dotuje. obrovské navýšení cen aut způsobí nižší prodeje a nezaměstnanost.
14. 9. 2020 08:33
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Když řekneš A, měl by jsi říct i B. Automobilky to nedělají dobrovolně. Alespoň většina z nich je k tomu donucena nařízeními, které nereflektují stávající technologický vývoj. Současně je férové také zmínit, že ta technologie není bez dotací životaschopná. Elektrická auta si bez dotací koupí minimum lidí a ti neuživí drahý vývoj. V normálním tržním prostředí by výrobci již dávno zkrachovali a to je fakt, před kterým nezavírej oči. Elektromobilita se rozvíjí jen v zemích, kde jsou obrovské dotace na pořízení vozu. Jakmile dotace zařízli, došlo k obrovskému poklesu prodejů. Stačí se podívat na Kalifornii, Norsko, Dánsko apod., země, které mohutně dotují pořízení elektrických aut. Kdyby naše země nabízela stejně vysoké dotace, jezdí i u nás mnohem více elektromobilů. Takhle jsou to jen bohatí nadšenci do nových technologií...

Na jednu stranu je dobře, že nástup je pozvolný, protože kdyby byl rychlejší, čelíme mnoha jiným problémům. Na stranu druhou to bez dotací nepůjde, ale za současné situace nevím, kde by na to naše země měla vzít.
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2020 10:27
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Co místo nafty dotovat BEZ emisní provoz?
14. 9. 2020 10:36
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
S tim by se dalo souhlasit, ale ma logiku zacinat u osobnich aut, ktere tvori zrnko prachu na cele pousti ? A pokud zacneme u osobnich aut, ma tojit ruku v ruce s ekonomickou situaci automobilek a hlavne jejich zakazniku. Je krasne vyrabet EV auta s uzasnymi parametry dojezdu, spotreby, ale pokud pro ne nejsou zakaznici, tak je spravne reseni jim to proste naridit ?A kdo na to nema, tak holt bude jezdit na kole, protoze provoz stareho spalovaciho auta mu zdanime ?
Jednoduche otazky :
Kolik lidi na 800 tisic na nove EV auto ?
Kolik lidi na 500 tisic na ojete EV auto, kam se vejde 4 clenna rodina ?
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2020 12:27
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Skoro 2 tisíce milionů aut = bych nenazval ZRNKO prachu
Ročně se když neřádí covid vyrábí dalších skoro 100 milionů = a tolik zdaleka nevyřazuje
Každý kdo má řidičák má i ZŠ = už tam se učilo jak je to s ropou
EV je při ceně baterie pod 100 USD/kWh ekonomicky ok = při ceně někde pod 70 USD ztrácí zcela smysl i benzín hybridy. Diesly se bez dotování nafty neobejdou vůbec
Jednoduchá odpověd = věci BUDOU trochu jinak. Není jiná možnost = ale při ceně baterií třeba těch 30 USD co tu padlo a NENÍ to nereálné budou elektroauta i levná = obecně JSOU levnější a levnější mají i údržbu

Jen tohle přechodné období = což budou desítky let = v CHUDŠÍCH státech jako jsme my vyvolává emoce.

Vtipné že NIKDY nedáme na rozjezd EV tolik = jako sme celkem dali na dotování provozu aut se vznětovým motorem
14. 9. 2020 13:41
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Ja bych to chtel mit tak jednoduchy, jak to mas ty. Cerna-bila a zadna jina barva neexistuje.
EV auta nenabizeji nic navic, nic noveho a naopak nastavuji omezeni pro sve majitele a jak bonus mnohem vyssi cena za mensi uzitnou hodnotu.
Tve vypocty jsou hezke na prvni pohled, ale jsou uplne totalne mimo.
14. 9. 2020 22:38
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Jak nepřinášejí nic nového? To pohodlí, klid a mrstnost nedokáže napodobit takřka žádné spalovací auto.
15. 9. 2020 12:33
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Hlucnost uvnitr EV auta je srovnatelna se spalovakem.
Pohodli zalezi na kategorii auta, odpruzeni, materialech atd., to vubec nesouvisi s tim co je pod kapotou.
Mrstnost jak ktere EV auto, ve vyssich rychlostech je lepsi spalovak a na zavody na semaforech jsem uz starej.
15. 9. 2020 15:15
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Ticho na palubě EV je nesrovnatelné se spalovákem (v případě dieslu je to vlastně uplně jiný vesmír). A to za každého jízdního režimu (zkus poslouchat spalovák pod zátěží). Pohodlí je také jinde, už jen ticho, minimum vibrací mluví jednoznačně pro EV.
Pro pohyb ve městě je EV jednoznačně mrštnější.
Avatar - Ada je zase tady
14. 9. 2020 11:19
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Problémem je oteplování planety jako výsledek nadměrné produkce CO2. Stačí konečně zakázat benzínová auta a hned emise CO2 klesnou o 25%.... :-!

Nechápu, proč společnost stále dotuje benzínová auta. Motorem budoucnosti je diesel na CNG.
Avatar - KANKUNEN
14. 9. 2020 11:24
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
diesel na CNG je benzín na CNG, dává se tam svíčka.
14. 9. 2020 16:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2020 12:23
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
25% je vycucano z prstu, protoze ani odbornici se nedokazou shodnout, kolik procent je doprava, letadla atd. Lvsechno jsou to dohady a kdyz se v nekmolika mestech zakazali auta, tak emise nijak vyznamne neklesli, rozhodne ne o 25%
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2020 12:29
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Furt ti nedošlo že benzín hybrid je EFEKTIVNĚJŠÍ než vznětový motor?

Už ti došlo že z tuny ropy ujedeš dál na benzín než na naftu?

KDE chceš brát to CNG? Elektřinu si umíme vyrobit https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot

Nejsem úplnej fanda EV = ale je to buď jedu na
a) elektřinu NEBO
b) na ropu PLUS tutéž elektřinu nutnou na dopravu a zpracování a natankování ropného produktu do nádrže

Co je efektivnější = to ví každej (i když ryccardo to ZKOUŠEL rozporovat ;-)
Bonus = provoz a servis auta na elektřinu je jasně levnější než auta na ropu
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 14:39
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Co nedotovat NIC?
14. 9. 2020 11:20
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Podívej se na prohlášení VW z roku 2015.

Dotace jsou, ale jsou opravdu tak velké aby zvýhodnila ele auta s cenou nad 1mil které jsou v nabídce?
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 14:38
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Argumentovat čínským zgerbem, dotaženým výhradně kvůli emisním limitům a neschopným dojet dál než do nejbližšího supermarketu, je hodné méně bystrých ekofanatiků. Těžko najít lepší důkaz likvidace evropského autoprůmyslu.

Řeči o zaseknutí ve 20. století jsou mimo, když elektromobily přináší za dvojnásobek peněz horší využitelnost.
16. 9. 2020 10:49
Re: Podporme tranformujici se evropsky autoprumysl
Dokud neklesne pořizovací cena elektromobilů a trakčních akumulátorů na polovinu, je to pouze zajímavý objekt mého testování. Howgh!
13. 9. 2020 23:27
Zatížení sítě
Hm, "čerpačka" pro 10 takových kousků by měla mít po ruce nějakou tu elektrárnu. To se totiž bavíme o zatížení klidně i 2 megawaty....Doma s jištěním 3x25 nebo dokonce i 3x32 (kdo to má...?) to nevyužije.
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2020 10:51
Re: Zatížení sítě
Sloupy veřejného osvětlení dovybavené příslušnými technologiemi se již budují. Doma mi stačí nabíjet hezky pomalu během noci, kdybych elektromobil vlastnil.
14. 9. 2020 08:27
nazor
pro svuj nazor je rekl bych prave byvalym inzenyrem Tesly, aneb schvane co asi tak rikali vsichni odpurci neceho co se nakonec stalo realitou? ze to nejde a je to plana nadeje?
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2020 10:47
Testoval jsem Zoe
Dvoudenní testování Renaultu Zoe potvrdilo, že i takovýto městský elektromobil dokáže na světlech pobít i silné stroje se spalovacím motorem. Ticho na palubě je nesrovnatelné s čímkoli jinak poháněným. Jízdní vlastnosti na takovou krabičku solidní, hlavně ale nezáludné, podvozek filtruje kdeco, v zatáčkách minimální náklony.
Pochopitelně že jde o primárně městské vozítko, které ale díky skvělému dojezdu odveze rodiše i s dětmi na chatu a zpět, pokud namjí mnoho zavazadel, protože kufr je malý, byť skladný.
Ohledně použitých akumulátorů chválím jejich kapacitu, ale uvědomuji si, že jde o zbytečně těžké a z hlediska kapacity na kilogram poněkud neideální zdroje energie. Proto se zvýšenou pozorností sleduji, co se děje v Horní Suché. Děje se a bude se dít dost na to, aby to začalo zajímat i výrobce elektromobilů a také současné majitele aut se spalovacími motory.
Rozbalit vlákno
0