Akumulátory s pevným elektrolytem jsou jen planou nadějí, říká bývalý inženýr Tesly
Automobilky nás začínají lákat na sofistikovanější baterie pro elektromobily, klíčem k vyšší efektivnosti a delšímu dojezdu má být pevný elektrolyt. Bývalý zaměstnanec Tesly si myslí opak.
Není to tak dávno, co se automobilka Toyota ve spolupráci s Panasonicem chlubila funkčním prototypem lithium-iontového akumulátoru, jemuž k plnému dobití stačí pouhých 15 minut. Vyjma až desetinásobně kratší doby nabíjení měla taková baterie přinést výrazně větší dojezd, přičemž na trhu by se měla objevit v příštích pěti letech. Klíč k úspěchu? Využití pevného elektrolytu.
Jedním z nich je i Gene Berdichevsky, bývalý inženýr Tesly zodpovědný za akumulátory modelu Roadster. Podle něj jsou baterie s pevným elektrolytem (tzv. solid-state batteries) jen falešnou nadějí a rozhodně se o žádnou revoluci v oboru nejedná.