Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akumulátory s pevným elektrolytem jsou jen planou nadějí, říká bývalý inženýr Tesly

Akumulátory si už automobilky často skládají samy, většina jejich komponent však pochází od čínských subdodavatelů
Baterie Tesla
Baterie Tesla
All Polymer Battery
38 Fotogalerie
Diskuze (64)

Automobilky nás začínají lákat na sofistikovanější baterie pro elektromobily, klíčem k vyšší efektivnosti a delšímu dojezdu má být pevný elektrolyt. Bývalý zaměstnanec Tesly si myslí opak.

Není to tak dávno, co se automobilka Toyota ve spolupráci s Panasonicem chlubila funkčním prototypem lithium-iontového akumulátoru, jemuž k plnému dobití stačí pouhých 15 minut. Vyjma až desetinásobně kratší doby nabíjení měla taková baterie přinést výrazně větší dojezd, přičemž na trhu by se měla objevit v příštích pěti letech. Klíč k úspěchu? Využití pevného elektrolytu.

Rozvíjející se technologii věří celá řada zvučných jmen. Do vývoje akumulátorů investovala nejen Toyota, ale i koncern Volkswagen či Bill Gates. Jenže jsou i lidé, kteří o budoucnosti této technologie příliš přesvědčeni nejsou.

Jedním z nich je i Gene Berdichevsky, bývalý inženýr Tesly zodpovědný za akumulátory modelu Roadster. Podle něj jsou baterie s pevným elektrolytem (tzv. solid-state batteries) jen falešnou nadějí a rozhodně se o žádnou revoluci v oboru nejedná.

Podle Berdichevskyho je budoucnost i nadále v klasických lithium-iontových akumulátorech, protože nová technologie není připravena na řešení obtíží, které mohou nastat. Inženýr například říká, že pevné elektrolyty mohou být náchylné k mikrotrhání, což může akumulátory poškodit. Dalším důvodem je fakt, že aktuálně fabriky počítají s klasickými lithium-iontovými akumulátory a na přechod nejsou připraveny. Práce s pevným elektrolytem by totiž vyžadovala obrovské investice do inovací jednotlivých podniků.

Vstoupit do diskuze (64)