To je samozřejmě stejný nesmysl toho dítěte, jako "dotace nafty" co mu straší v makovici. Když někdo není schopen rozeznat dotaci a výši spotřební daně, není mu pomoci. :no:
Jak tak koukám na to sdílení s Toyotou, tak bych se nedivil, kdyby jsme se dožili toho, že Toyota skoupí jak Suzuki tak i Subaru. V Subaru už drží 20 % a v Suzuki nově 5 %. Mazda je sice pořád vzhledem i technikou mazdovská, ale tam už má Toyota taky 5 %.
No, s tím taky opatrně. Hans Ledwinka byl Rakušan a nikdy ani česky nemluvil. Po válce byl jakožto Sudeťák nejdřív zavřen (pokusil se totiž chránit svůj majetek před zabavením) a pak odsunut. Ona celá tatrovka byla ve svém "zlatém" období sudetská a vedení mluvilo německy. Což jí po válce taky přitížilo...
...Suzuki přilepí své logo na současnou generaci Toyoty Corolly a hned má "nový" model. :-(:no::no::no:
P.S. Aspoň tomu mohli udělat vlastní čumák, zvláště když ten toyotí je tak hmusný!
Však jak taky tyto modely v Evropě dopadly....No dobře, Freemont se trochu chytil, ale jinak bývá badge-engineering většinou totální průser. :-O:-(:-(:no:
Není to humáč = je to realita kdy malá firma nestíhá vyvíjet. Ostatně tohle znáš už z praktik VW a Seatu https://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Exeo a samozřejmě nejen to
No, tak Seat si tam alespoň našrouboval pár svých prvků, jako masku, tohle je hodně sprostá kopírka Corolly :D Navíc Exeo bylo hodně nedoceněné auto, nabízelo techniku Audi za cenu Seatu a jeden čas to byly hodně levné ojetiny, které byly vlastně velmi dobré.
Exeo byl totální výbuch. Ošklivé, s mizernou nabídkou prostoru pro nohy vzadu a zoufale nedotáčivé kvůli metr před přední nápravou vysunutému motoru (čtyřkolku na rozdíl od dárce A4 nedostalo). Taky o "cenách na úrovni SEATu by se dalo úspěšně pochybovat, navíc ta technika už prostě byla zastaralá. Jedinou výhodou byl audiňácky kvalitní interiér, ale to bylo zoufale málo. Však tomu taky odpovídala minimální poptávka zákazníků... ;-\ ;-\ ;-\
Taky mi teda přijde Exeo spíš přeceňované. B7 s motorem před nápravou, interier hroznej, předek ibiza s převisem jak tatra ad30 nebo uškrcená 1,6 v zakladu.. Jediné pozitivum byl 20V turbo a dvoulitr komouš. Obdivuju ty, co si to koupili, já bych tu odvahu neměl.
Musím súhlasiť. Svojho času som sa nad Exeom zamýšľal, myšlienka prémiovej techniky pod kabátom mainstreamu a za mainstreamovú cenu nevyzerala zle. Ale problém bol v tom, že tá mainstreamová cena sa nekonala. Proste namiesto Audi za cenu Seatu to bol Seat za cenu Audi. Exeo bolo proste drahé, aj v portfóliu Seatu cenovo dosť vytŕčalo a nikto súdny by si Seat za cenu Audi nekúpil. A ani reálne nekupoval, Exeo bolo na cestách exotom.
No já si pamatuji, že když jsme ještě mívali Seata, obdivoval jsem ho na prodejně při servisní prohlídce a tam byl top vybavený kousek s 125kw TDI asi za 700 tisíc, to mi příjde níže, než Audi, pak ceny ojetin na tom byly taky dobře, hodně padal na ceně.
Tak cena Audiny to doslovne nebola, ale bola výrazne vyššia voči cenovej úrovni zbytku portfólia. Zákazníci Seatu proste toľko peňazí nemali alebo neboli ochotní za auto utratiť. Za tie peniaze už bol veľký výber.
Celé to prostě byl špatný nápad. Kolik tak asi musel stát ten převoz (a demontgáž a následná nová instalace) celé výrobní linky z Německa do Španělska? ;-\ ;-\ ;-\
Nastesti Japonci zjistili uz dávno, ze diesel až do C segmentu nema smysl prakticky vůbec. Nad to uz v určitém typu provozu to muze davat smysl. Napoka velká SUV a pickupy určitě jsou lepší na naftu.
Na druhou stranu Toyota s Camry v Evropě ukázala, že hospodárnost dokáže s hybridem stejnou co jiní s naftou a to i při běžných dálničních přesunech.
Je uplne zbytocne to Adovi vysvetlovat. Mrhas energiou. Pre neho existuje len diesel. On bude o nom basnit, aj ked uz budu jazdit vsade len elektromobily 😃.
Problém je skôr v tom, že nedokázali vyvinúť konkurencieschopný naftový motor.
Prusery s naftou mala Toyota, subaru aj mazda.
Jednoducho to nedokázali.
A to bolo ešte pred euro 6.
Suzuki to riešilo nákupom nafty od Renault a psa, Toyota od BMW myslím, ale asi to stalo dosť peňazí..
Zaujimave je, že ti podcenovani korejci nielen že vyvinuli spoľahlivé a moderné naftové motory, dokázali si vyvinúť aj vlastné CR vstrekovanie a turbá.
Teraz Japonci znovu zaspali, keď si mysleli, že zaostale hybridy im pomôžu a nezvládli vyvinúť EV.
Teraz horuckovito kopírujú teslu a kórejské ev - tipujem, že podobné ako pri CR motoroch im o kopírovanie ev bude trvať cca 5 rokov.
Teda prvé ev od Toyota môžeme čakať cca okolo roku 2024. Ak to bude skôr, bude to podpriemerné ev postavené na starej technike Nissan leaf.
No o EV Toyota se již vyjadřuje několik let, že ho uvedou ve více modelech a masově až v době, když to bude nezbytně nutné. Že v porovnání výroby a provozu je na tom hybrid lépe s uhlíkovou stopou než EV při současných technologiích. Proto se do toho nehrne a jen vyvýjí baterie a hledá možnosti.
To není o zaostalosti, ale o jejich směru. Mohli by technologii už dávno mají, ale nechtějí. EV RAV4 se už dávno nabízela v Japonsku a USA ( tuším někdy kolem roku 2012 ), PHEV nabízejí již 10 let.
Toyota s Nissanem spolupracuje? Od kdy? Můžeš hodit zdroj nebo je tvůj příspěvek jen cucání z prstu?
Nafty neměli moc povedené. Nevím jak ostatní, Toyota je postupně nahradila hybridama právě z důvodu nespolehlivosti a choulostivosti na provoz. Už v době, kdy každej v Evropě cpal diesel i pro městské auto, začali pouštět do světa hybridy. Chápu, že se jim nechtělo investovat do vývoje slepé uličky.
Ako píšem, ev technológiu nemajú, tj musia ju niekde zohnať, a najbližšie je Nissan..
Od tesly to nebude, ani od korejcov a VW tiež nie. Nikto iný použiteľný ev nemá. A VW je ešte neznáma vec, zatiaľ skôr sklamala, hlavne v efektivite.
Toyota ev technológiu nemá. Ak by ju mala, už dávno nejaké ev predáva. Na severe EÚ ich masívne zvyhodnuju.
Samozrejme, že na to robia, teda kopírujú, ale zjavne to je ešte komplikovanejšie ako o kopírovanie naftového motora.
Ale určite to dajú, za tych 5 rokov s velkoupompou predstavia hypy ev. Trochu bude podobný Kia alebo tesla, ale fanúšikovia odpustia :yes:
Ideálne by bolo, keby bolo Suzuki aspoň lacnejšie. To by sme potom kupovali Toyotu s iným znakom. Otázka je, prečo to vlastne robia? Čo tým získam ja ako zákazník? Ak tu nebude cenový rozdiel, naozaj nevidím dôvod kúpiť Suzuki "Corolla". Pochybujem, že sa nájde človek, ktorý si vyberie Suzuki namiesto Toyoty pri rovnakých podmienkách kúpy.
"Arese" - pohľad na dizajn je individuálny. Ja napríklad považujem Corollu za nádherné auto, ktoré nemá výraznú slabinu zo žiadneho uhla pohľadu. Vlastne je to úplne najkrajšia Toyota za posledných pár rokov (ak nepočítame GT86). Môj vkus je ale trochu svojský - páči sa mi aj Civic a súčasné Mazdy považujem za autá s TOP dizajnom súčasnosti... Na druhej strane Golf, Octaviu... považujem za nudné autá, ktoré ale majú iné výhody.
Keď sa pozriem na Suzuki súčasné, alebo nedávno predávané - napr S-Cross, Baleno..., tak buďme radi, že na dizajne Corolly nič nezmenili. Mohlo to skončiť celkom hnusným autom :-!.
strasne tieto posledne dve nove opacnute suzuki ... otazne je preco taketo nieco a nie rovno original corollu... vitara ok.. aj svist ci jimny ale toto fakt ne.... toto nemoze fungovat... dopadne to podla mna rovnako ako fullback ci freemont a podobne prerabky...
tieto okopcene kusky kde len logo je od suzuki fakt nemusim a ani nerozumiem k comu taketo nieco... keby suzuki spravilo radsej paradny vlastny kombik ale toto? preco? len to dehonestuje uz i tak coraz slabsie meno znacky suzuki.... a pritom kedysi nieco ako baleno 4x4 v kombiku alebo grand vitara s V6 to boli casy... ajajaj .. kdeze su
tak na vlastny kombik cisto pre EU jednak nemaju financie, jednak by to bola cisto stratova zalezitost.
Ale okopirovat sa da aj pekne - vid fiat cabrio z mx-5 alebo ten Toyota Urban Cruiser z Vitara Brezza v Indii. Toto je akurat tak auto so spatnym logom...
To je zrejmé. Je len zaujímavé, že práve Suzuki, výrobca malých áut v zásade s malými úspornými motormi (na Slovensku najväčší motor v rámci celej modelovej palety je 1,4T) si s emisiami nedokáže poradiť a robí také zúfalé kroky, ako je orezávanie existujúcich motorizácií či tento rebranding. ;-\
Maly a usporny motor neznamena nevyhnutne aj nizke emisie. Tie stanovila EU na tak nizku uroven, ze uz dnes sa prakticky nedaju dosiahnut len klasickymi spalovacimi motormi. Plus prechod od NEDC k WLTP zrazu zazracne zvysil realne namerane hodnoty spotreby aj emisii.
Vyrobcovia (aj mali, ako Suzuki) su teda nuteni zaradovat do ponuky plug-in hybridy a elektromobily, ak nechcu celit riziku pokuty. Lacnejsie pre nich je prebrat daky hybrid od ineho vyrobcu. Alebo prestat ponukat niektore modely v EU (vid uspesny Jimny, s ktorym sa rozlucime)...
Hlavně je problém, že emisní limity CO2 jsou vztaženy i k hmotnosti auta, což výrazně zvýhodňuje větší a těžší vozy. Těch 95 gramů je počítáno pro auto o 1300 kg. Ve výsledku je tak třeba Superb "ekologičtější", než malý Jimny nebo třeba Vitara. Kdyby přitom emise měly být počítány pravdivě, tak vymře všechno neelektrizované nad nižší střední třídou.
A na to si ako prišiel? Mal som Toyotu 10 rokov a na servis nemôžem povedať jediné krivé slovo. Nie že by som ho okrem garančiek potreboval. Ale výzvy na kontrolu, termíny, ceny, všetko bolo tak ako bolo treba.
Veď práve, cena bude alfou a omegou. Ak to bude stáť podobne ako Corolla, nebude to mať moc úspech. Ak bude cena zaujímavejšia, prečo nie? To nie je príklad vyššie spomínaného Seatu Exeo, toto je mainstream ako mainstream a ak bude jeden mainstream s rovnakou technikou citeľne lacnejší, úspech to mať môže.
Z môjho pohľadu je to ale nezaujímavé, keďže hybrid s 1,8 je slabý a dvojliter Suzuki nedostane, takže u mňa by to bola Corolla.
Hlavne pokiaľ sa to bude robiť na rovnakej výrobnej linke, tak kvalita bude rovnaká. Rozhodne cena, prípadne možné zľavy.
Predpokladám, že hybridná Corolla 1,8 by stačila výkonom veľkej časti vodičov. Predsa len to je ekologickejšia alternatíva, nie hot-hath ;-).
Jasné, kto pôjde len po spotrebe, tak 1,8 bude stačiť. Ale pri zaťaženom vozidle to už bude len také dostatočné (rozumej slabučké). Ono ani ten dvojliter nerobí z Corolly hot- ani warm-hatch, netreba si fandiť, ale aspoň má rezervu aj na zaťažené auto, čo pri kombi proste treba.
Ale je jasné, že Suzuki ide hlavne o emisie a nie o to, aby ponúklo univerzálny hybrid. A možno proste Toyota svoju najlepšiu techniku dať nechcela, aby zostal odstup zachovaný.
Vždy záleží aj na tom, na čo je človek zvyknutý. Poznám "X" ľudí, ktorým by slabšia hybridná Corolla úplne stačila. Práve pre týchto je tu. Vlastne pri dodržiavaní predpisov by na 100% dokázala držať krok s inými autami v každej situácii.
Ak človek okúsil silné auto, slabšie ho už neuspokojí :-).
Stokrat radsej toyotu ako vw. Japonski vyrobcovia - ci mazda, subaru alebo suzuki maju s tou toyotou velke stastie - najdu sposob, ako si vzajomne pomoct, a toyota je seriozna a spolahliva, ziadne natahovacky ako s vw.
Pritom toyota je v takychto spolupracach expert - ci uz ide o rebranding, alebo spolocne projekty, motory ci dokonca komplet financne sluzby. Kedze takeho spoluprace robi dlhodobo, tak je to asi logicky prospesne aj pre konkurentov, inak by to toho tolko automobiliek neslo...
Tak aspoň ty mazdy nezačnou hnít po první zimě v soli.
Proti Toyotě nic nemám, pickupy u těch negramotných tupců IS s kancelářskou židlí a samopalem na korbě jsou jedinečná reference kvality, protože pochybuju, že pastvec koz vůbec tuší, že se třeba musí vyměnit olej. Nebo bubáci v Africe, taky preferují kromě osla ze zažehových aut pouze staré corolly a vědí proč. :yes:
OK :-).
Dnešné moderné autá sa asi len ťažko dostanú do Afriky (možno len ako elektronický odpad na rozobratie ;-\). Vo veku, kedy tam predali tie, ktoré tam jazdia dnes... už asi nebudú veľmi použiteľné. Navyše Afrika potrebuje autá, ktoré je možné opraviť "na kolene" a nie také, kde servis bude stáť ročný plat.