Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki se po 20 letech vrací ke kombi. Swace je další převlečená Toyota

Japonská značka díky spolupráci s Toyotou připravuje zásadní rozšíření své evropské nabídky. Po kompaktním SUV dorazí také kompaktní kombi.
Zpět na článek
15. 9. 2020 13:59
15. 9. 2020 16:17
16. 9. 2020 07:48
16. 9. 2020 12:44
15. 9. 2020 14:29
15. 9. 2020 14:40
15. 9. 2020 18:27
15. 9. 2020 15:13
15. 9. 2020 15:28
15. 9. 2020 15:34
15. 9. 2020 21:16
15. 9. 2020 23:28
16. 9. 2020 07:17
16. 9. 2020 07:56
16. 9. 2020 08:20
16. 9. 2020 14:13
16. 9. 2020 14:20
17. 9. 2020 07:18
17. 9. 2020 19:50
16. 9. 2020 08:41
16. 9. 2020 12:17
16. 9. 2020 18:10
16. 9. 2020 19:31
16. 9. 2020 23:20
17. 9. 2020 19:41
16. 9. 2020 13:27
15. 9. 2020 16:39
15. 9. 2020 19:20
16. 9. 2020 08:27
16. 9. 2020 09:05
15. 9. 2020 21:16
16. 9. 2020 05:31
15. 9. 2020 18:51
16. 9. 2020 08:18
16. 9. 2020 08:23
16. 9. 2020 13:53
16. 9. 2020 14:25
16. 9. 2020 15:55
15. 9. 2020 13:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2020 15:45
Re: Aha!
Správně. Auto bez dieselu nedává smysl. Dieselem bojujeme s emisemi! :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 9. 2020 16:17
Re: Aha!
Trochu BLBÝ JE že na tunu ropy verze nafta = ujdedeš asi polovinu co na benzín

HODNĚ BLBÝ je = že diesel MUSÍŠ dotovat = stovky miliard sme už vyhodili = na to aby pomatenci psali kraviny jako teď ty

A neni to vtip = je to DRSNÁ tragikomedie
Avatar - JFK
16. 9. 2020 07:48
Re: Aha!
Polovinu co na benzín = doložit zdroj
Avatar - Ada je zase tady
16. 9. 2020 10:58
Re: Aha!
To je samozřejmě stejný nesmysl toho dítěte, jako "dotace nafty" co mu straší v makovici. Když někdo není schopen rozeznat dotaci a výši spotřební daně, není mu pomoci. :no:
Avatar - JFK
16. 9. 2020 12:44
Re: Aha!
Aha, takže to se nedozvíme žádnou novou Hammunasakrovou metodu rafinace ropy :-(
15. 9. 2020 14:29
Sdílení
Jak tak koukám na to sdílení s Toyotou, tak bych se nedivil, kdyby jsme se dožili toho, že Toyota skoupí jak Suzuki tak i Subaru. V Subaru už drží 20 % a v Suzuki nově 5 %. Mazda je sice pořád vzhledem i technikou mazdovská, ale tam už má Toyota taky 5 %.
Rozbalit vlákno
3
15. 9. 2020 14:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2020 14:54
Re: Sdílení
No, s tím taky opatrně. Hans Ledwinka byl Rakušan a nikdy ani česky nemluvil. Po válce byl jakožto Sudeťák nejdřív zavřen (pokusil se totiž chránit svůj majetek před zabavením) a pak odsunut. Ona celá tatrovka byla ve svém "zlatém" období sudetská a vedení mluvilo německy. Což jí po válce taky přitížilo...
15. 9. 2020 18:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2020 15:13
Smutné...
...Suzuki přilepí své logo na současnou generaci Toyoty Corolly a hned má "nový" model. :-( :no: :no: :no:
P.S. Aspoň tomu mohli udělat vlastní čumák, zvláště když ten toyotí je tak hmusný!
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Stejsn
15. 9. 2020 15:28
Re: Smutné...
Fiat Freemont, Lancia Voyager, Thema...
15. 9. 2020 15:34
Re: Smutné...
Však jak taky tyto modely v Evropě dopadly....No dobře, Freemont se trochu chytil, ale jinak bývá badge-engineering většinou totální průser. :-O :-( :-( :no:
Avatar - 3_diamanty
15. 9. 2020 16:40
Re: Smutné...
suhlas.. toto je fak humac .. protom origo corolla je paradna... kam kracas suzuki?
Avatar - Hammunasakra
15. 9. 2020 17:01
Re: Smutné...
Není to humáč = je to realita kdy malá firma nestíhá vyvíjet. Ostatně tohle znáš už z praktik VW a Seatu https://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Exeo a samozřejmě nejen to
Avatar - Ozzman
15. 9. 2020 21:16
Re: Smutné...
No, tak Seat si tam alespoň našrouboval pár svých prvků, jako masku, tohle je hodně sprostá kopírka Corolly :D Navíc Exeo bylo hodně nedoceněné auto, nabízelo techniku Audi za cenu Seatu a jeden čas to byly hodně levné ojetiny, které byly vlastně velmi dobré.
15. 9. 2020 23:28
Re: Smutné...
Exeo byl totální výbuch. Ošklivé, s mizernou nabídkou prostoru pro nohy vzadu a zoufale nedotáčivé kvůli metr před přední nápravou vysunutému motoru (čtyřkolku na rozdíl od dárce A4 nedostalo). Taky o "cenách na úrovni SEATu by se dalo úspěšně pochybovat, navíc ta technika už prostě byla zastaralá. Jedinou výhodou byl audiňácky kvalitní interiér, ale to bylo zoufale málo. Však tomu taky odpovídala minimální poptávka zákazníků... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Ozzman
16. 9. 2020 07:17
Re: Smutné...
Jako nové možná ano, jako ojetina stály Exea zlomek toho, co Passat, nabízeli stejné motorizace, včetně již v soudobých Passatech nenabízeného 1.8T.
Avatar - JFK
16. 9. 2020 07:56
Re: Smutné...
Taky mi teda přijde Exeo spíš přeceňované. B7 s motorem před nápravou, interier hroznej, předek ibiza s převisem jak tatra ad30 nebo uškrcená 1,6 v zakladu.. Jediné pozitivum byl 20V turbo a dvoulitr komouš. Obdivuju ty, co si to koupili, já bych tu odvahu neměl.
Avatar - iudex
16. 9. 2020 08:20
Exoteo
Musím súhlasiť. Svojho času som sa nad Exeom zamýšľal, myšlienka prémiovej techniky pod kabátom mainstreamu a za mainstreamovú cenu nevyzerala zle. Ale problém bol v tom, že tá mainstreamová cena sa nekonala. Proste namiesto Audi za cenu Seatu to bol Seat za cenu Audi. Exeo bolo proste drahé, aj v portfóliu Seatu cenovo dosť vytŕčalo a nikto súdny by si Seat za cenu Audi nekúpil. A ani reálne nekupoval, Exeo bolo na cestách exotom.
Avatar - Ozzman
16. 9. 2020 14:13
Re: Exoteo
No já si pamatuji, že když jsme ještě mívali Seata, obdivoval jsem ho na prodejně při servisní prohlídce a tam byl top vybavený kousek s 125kw TDI asi za 700 tisíc, to mi příjde níže, než Audi, pak ceny ojetin na tom byly taky dobře, hodně padal na ceně.
Avatar - iudex
16. 9. 2020 14:20
Re: Exoteo
Neviem, ako reálne ceny či zľavy, ale cenník bol veľmi sebavedomý a všetci to kritizovali. Stačí si dohľadať články aj tu na ACZ a diskusiu.
17. 9. 2020 07:18
Re: Exoteo
Tak cena Audiny to doslovne nebola, ale bola výrazne vyššia voči cenovej úrovni zbytku portfólia. Zákazníci Seatu proste toľko peňazí nemali alebo neboli ochotní za auto utratiť. Za tie peniaze už bol veľký výber.
17. 9. 2020 19:50
Re: Exoteo
Celé to prostě byl špatný nápad. Kolik tak asi musel stát ten převoz (a demontgáž a následná nová instalace) celé výrobní linky z Německa do Španělska? ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - SCHROJF
16. 9. 2020 08:41
Re: Smutné...
Asi bude lepšie, keď sa japonci spoja...a bude iba jeden výrobca :D
Avatar - Blue Sun
16. 9. 2020 09:49
Re: Smutné...
Zatím to tak jde spíš v Evropě...
Avatar - Ada je zase tady
16. 9. 2020 11:01
Re: Smutné...
Pokud ten "sjednocený" výrobce pochopí, že bez dieselu to do budoucna nepůjde, proč ne.
Avatar - Mikesus
16. 9. 2020 12:17
Re: Smutné...
Nastesti Japonci zjistili uz dávno, ze diesel až do C segmentu nema smysl prakticky vůbec. Nad to uz v určitém typu provozu to muze davat smysl. Napoka velká SUV a pickupy určitě jsou lepší na naftu.
Na druhou stranu Toyota s Camry v Evropě ukázala, že hospodárnost dokáže s hybridem stejnou co jiní s naftou a to i při běžných dálničních přesunech.
16. 9. 2020 13:03
Re: Re: Smutné...
Je uplne zbytocne to Adovi vysvetlovat. Mrhas energiou. Pre neho existuje len diesel. On bude o nom basnit, aj ked uz budu jazdit vsade len elektromobily 😃.
16. 9. 2020 18:10
Re: Smutné...
Problém je skôr v tom, že nedokázali vyvinúť konkurencieschopný naftový motor.

Prusery s naftou mala Toyota, subaru aj mazda.

Jednoducho to nedokázali.
A to bolo ešte pred euro 6.

Suzuki to riešilo nákupom nafty od Renault a psa, Toyota od BMW myslím, ale asi to stalo dosť peňazí..

Zaujimave je, že ti podcenovani korejci nielen že vyvinuli spoľahlivé a moderné naftové motory, dokázali si vyvinúť aj vlastné CR vstrekovanie a turbá.

Teraz Japonci znovu zaspali, keď si mysleli, že zaostale hybridy im pomôžu a nezvládli vyvinúť EV.
Teraz horuckovito kopírujú teslu a kórejské ev - tipujem, že podobné ako pri CR motoroch im o kopírovanie ev bude trvať cca 5 rokov.

Teda prvé ev od Toyota môžeme čakať cca okolo roku 2024. Ak to bude skôr, bude to podpriemerné ev postavené na starej technike Nissan leaf.
Avatar - Mikesus
16. 9. 2020 19:31
Re: Smutné...
No o EV Toyota se již vyjadřuje několik let, že ho uvedou ve více modelech a masově až v době, když to bude nezbytně nutné. Že v porovnání výroby a provozu je na tom hybrid lépe s uhlíkovou stopou než EV při současných technologiích. Proto se do toho nehrne a jen vyvýjí baterie a hledá možnosti.
To není o zaostalosti, ale o jejich směru. Mohli by technologii už dávno mají, ale nechtějí. EV RAV4 se už dávno nabízela v Japonsku a USA ( tuším někdy kolem roku 2012 ), PHEV nabízejí již 10 let.
Toyota s Nissanem spolupracuje? Od kdy? Můžeš hodit zdroj nebo je tvůj příspěvek jen cucání z prstu?
Nafty neměli moc povedené. Nevím jak ostatní, Toyota je postupně nahradila hybridama právě z důvodu nespolehlivosti a choulostivosti na provoz. Už v době, kdy každej v Evropě cpal diesel i pro městské auto, začali pouštět do světa hybridy. Chápu, že se jim nechtělo investovat do vývoje slepé uličky.
16. 9. 2020 23:20
Re: Smutné...
Ako píšem, ev technológiu nemajú, tj musia ju niekde zohnať, a najbližšie je Nissan..
Od tesly to nebude, ani od korejcov a VW tiež nie. Nikto iný použiteľný ev nemá. A VW je ešte neznáma vec, zatiaľ skôr sklamala, hlavne v efektivite.

Toyota ev technológiu nemá. Ak by ju mala, už dávno nejaké ev predáva. Na severe EÚ ich masívne zvyhodnuju.

Samozrejme, že na to robia, teda kopírujú, ale zjavne to je ešte komplikovanejšie ako o kopírovanie naftového motora.

Ale určite to dajú, za tych 5 rokov s velkoupompou predstavia hypy ev. Trochu bude podobný Kia alebo tesla, ale fanúšikovia odpustia :yes:
Avatar - Mikesus
17. 9. 2020 19:41
Re: Smutné...
EV nemají? ale mají, když už od roku 2012 nabízeli EV model.
Ty se zřejmě moc nevyznáš co? K Nissanu fakt Toyota moc blízko nemá.
Avatar - palix
16. 9. 2020 13:27
Re: Smutné...
Ideálne by bolo, keby bolo Suzuki aspoň lacnejšie. To by sme potom kupovali Toyotu s iným znakom. Otázka je, prečo to vlastne robia? Čo tým získam ja ako zákazník? Ak tu nebude cenový rozdiel, naozaj nevidím dôvod kúpiť Suzuki "Corolla". Pochybujem, že sa nájde človek, ktorý si vyberie Suzuki namiesto Toyoty pri rovnakých podmienkách kúpy.

"Arese" - pohľad na dizajn je individuálny. Ja napríklad považujem Corollu za nádherné auto, ktoré nemá výraznú slabinu zo žiadneho uhla pohľadu. Vlastne je to úplne najkrajšia Toyota za posledných pár rokov (ak nepočítame GT86). Môj vkus je ale trochu svojský - páči sa mi aj Civic a súčasné Mazdy považujem za autá s TOP dizajnom súčasnosti... Na druhej strane Golf, Octaviu... považujem za nudné autá, ktoré ale majú iné výhody.

Keď sa pozriem na Suzuki súčasné, alebo nedávno predávané - napr S-Cross, Baleno..., tak buďme radi, že na dizajne Corolly nič nezmenili. Mohlo to skončiť celkom hnusným autom :-!.
17. 9. 2020 07:56
Re: Smutné...
Najdôležitejšie je prežiť. Preto ak Suzuki nedokáže predávať preznačkované Toyoty za podobné ceny ako Toyota sama, bude musieť ísť s cenou dole.
Avatar - 3_diamanty
15. 9. 2020 16:39
dalsi blud
strasne tieto posledne dve nove opacnute suzuki ... otazne je preco taketo nieco a nie rovno original corollu... vitara ok.. aj svist ci jimny ale toto fakt ne.... toto nemoze fungovat... dopadne to podla mna rovnako ako fullback ci freemont a podobne prerabky...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
15. 9. 2020 17:03
Re: dalsi blud
No = tak to je a něco jako https://autobible.euro.cz/…-jen-v-japonsku/ si menší firma typu Suzuki hned tak nepostaví

306 koní a spotřeba a emise nula prd = to je podařená kombinace
Avatar - 3_diamanty
15. 9. 2020 17:12
Re: dalsi blud
tieto okopcene kusky kde len logo je od suzuki fakt nemusim a ani nerozumiem k comu taketo nieco... keby suzuki spravilo radsej paradny vlastny kombik ale toto? preco? len to dehonestuje uz i tak coraz slabsie meno znacky suzuki.... a pritom kedysi nieco ako baleno 4x4 v kombiku alebo grand vitara s V6 to boli casy... ajajaj .. kdeze su
15. 9. 2020 18:44
Re: dalsi blud
tak na vlastny kombik cisto pre EU jednak nemaju financie, jednak by to bola cisto stratova zalezitost.

Ale okopirovat sa da aj pekne - vid fiat cabrio z mx-5 alebo ten Toyota Urban Cruiser z Vitara Brezza v Indii. Toto je akurat tak auto so spatnym logom...
15. 9. 2020 19:20
Re: dalsi blud
Preco? Mas to v clanku: koli znizeniu flotilovych emisii.
Avatar - iudex
16. 9. 2020 08:27
Re: dalsi blud
To je zrejmé. Je len zaujímavé, že práve Suzuki, výrobca malých áut v zásade s malými úspornými motormi (na Slovensku najväčší motor v rámci celej modelovej palety je 1,4T) si s emisiami nedokáže poradiť a robí také zúfalé kroky, ako je orezávanie existujúcich motorizácií či tento rebranding. ;-\
16. 9. 2020 09:05
Re: dalsi blud
Maly a usporny motor neznamena nevyhnutne aj nizke emisie. Tie stanovila EU na tak nizku uroven, ze uz dnes sa prakticky nedaju dosiahnut len klasickymi spalovacimi motormi. Plus prechod od NEDC k WLTP zrazu zazracne zvysil realne namerane hodnoty spotreby aj emisii.

Vyrobcovia (aj mali, ako Suzuki) su teda nuteni zaradovat do ponuky plug-in hybridy a elektromobily, ak nechcu celit riziku pokuty. Lacnejsie pre nich je prebrat daky hybrid od ineho vyrobcu. Alebo prestat ponukat niektore modely v EU (vid uspesny Jimny, s ktorym sa rozlucime)...
Avatar - Blue Sun
16. 9. 2020 09:57
Re: dalsi blud
Hlavně je problém, že emisní limity CO2 jsou vztaženy i k hmotnosti auta, což výrazně zvýhodňuje větší a těžší vozy. Těch 95 gramů je počítáno pro auto o 1300 kg. Ve výsledku je tak třeba Superb "ekologičtější", než malý Jimny nebo třeba Vitara. Kdyby přitom emise měly být počítány pravdivě, tak vymře všechno neelektrizované nad nižší střední třídou.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2020 21:16
Re: dalsi blud
Mohli tam dát alespoň jejich BoosterJet, to by mohlo být fajne
Avatar - xxc
16. 9. 2020 05:31
Re: dalsi blud
u nas ma suzuki normalny servis, zatial co toyota velmi asi nie. mozno jedine preto :-)
17. 9. 2020 08:09
Re: dalsi blud
A na to si ako prišiel? Mal som Toyotu 10 rokov a na servis nemôžem povedať jediné krivé slovo. Nie že by som ho okrem garančiek potreboval. Ale výzvy na kontrolu, termíny, ceny, všetko bolo tak ako bolo treba.
15. 9. 2020 18:51
Cena
Jsem zvědavý na ceny, Toyota je pro mě mnohem hodnotnější značka než Suzuki, abych koupil Corollu s logem Suzuki, musela by být významně levnější ...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mikesus
16. 9. 2020 08:18
Re: Cena
To je dost na zamyšlení, proc koupit preznackovanou corollu, kdyz ji můžu mít v originále. Asi musi s cenou dolů, ale kolik?
Avatar - iudex
16. 9. 2020 08:23
Re: Cena
Veď práve, cena bude alfou a omegou. Ak to bude stáť podobne ako Corolla, nebude to mať moc úspech. Ak bude cena zaujímavejšia, prečo nie? To nie je príklad vyššie spomínaného Seatu Exeo, toto je mainstream ako mainstream a ak bude jeden mainstream s rovnakou technikou citeľne lacnejší, úspech to mať môže.
Z môjho pohľadu je to ale nezaujímavé, keďže hybrid s 1,8 je slabý a dvojliter Suzuki nedostane, takže u mňa by to bola Corolla.
Avatar - palix
16. 9. 2020 13:53
Re: Cena
Hlavne pokiaľ sa to bude robiť na rovnakej výrobnej linke, tak kvalita bude rovnaká. Rozhodne cena, prípadne možné zľavy.
Predpokladám, že hybridná Corolla 1,8 by stačila výkonom veľkej časti vodičov. Predsa len to je ekologickejšia alternatíva, nie hot-hath ;-).
Avatar - iudex
16. 9. 2020 14:25
Re: Cena
Jasné, kto pôjde len po spotrebe, tak 1,8 bude stačiť. Ale pri zaťaženom vozidle to už bude len také dostatočné (rozumej slabučké). Ono ani ten dvojliter nerobí z Corolly hot- ani warm-hatch, netreba si fandiť, ale aspoň má rezervu aj na zaťažené auto, čo pri kombi proste treba.
Ale je jasné, že Suzuki ide hlavne o emisie a nie o to, aby ponúklo univerzálny hybrid. A možno proste Toyota svoju najlepšiu techniku dať nechcela, aby zostal odstup zachovaný.
Avatar - palix
16. 9. 2020 15:55
Re: Cena
Vždy záleží aj na tom, na čo je človek zvyknutý. Poznám "X" ľudí, ktorým by slabšia hybridná Corolla úplne stačila. Práve pre týchto je tu. Vlastne pri dodržiavaní predpisov by na 100% dokázala držať krok s inými autami v každej situácii.

Ak človek okúsil silné auto, slabšie ho už neuspokojí :-).
Avatar - JFK
16. 9. 2020 08:14
Kam vítr, tam Suzuki
Nestálá Suzuki,
Nejdřív námluvy s Wolfsburgem,
a nakonec
rebranding Toyoty
Rozbalit vlákno
5
16. 9. 2020 11:16
Re: Kam vítr, tam Suzuki
Stokrat radsej toyotu ako vw. Japonski vyrobcovia - ci mazda, subaru alebo suzuki maju s tou toyotou velke stastie - najdu sposob, ako si vzajomne pomoct, a toyota je seriozna a spolahliva, ziadne natahovacky ako s vw.

Pritom toyota je v takychto spolupracach expert - ci uz ide o rebranding, alebo spolocne projekty, motory ci dokonca komplet financne sluzby. Kedze takeho spoluprace robi dlhodobo, tak je to asi logicky prospesne aj pre konkurentov, inak by to toho tolko automobiliek neslo...
Avatar - JFK
16. 9. 2020 12:00
Re: Kam vítr, tam Suzuki
Tak aspoň ty mazdy nezačnou hnít po první zimě v soli.

Proti Toyotě nic nemám, pickupy u těch negramotných tupců IS s kancelářskou židlí a samopalem na korbě jsou jedinečná reference kvality, protože pochybuju, že pastvec koz vůbec tuší, že se třeba musí vyměnit olej. Nebo bubáci v Africe, taky preferují kromě osla ze zažehových aut pouze staré corolly a vědí proč. :yes:
Avatar - palix
16. 9. 2020 14:03
Re: Kam vítr, tam Suzuki
Okrem Toyot tam "na ďalekom juhu" ešte jazdia staré Mercedesy, Peugeoty... ;).
Avatar - JFK
16. 9. 2020 15:15
Re: Kam vítr, tam Suzuki
Mraky, ale v naftě, proto jsem psal ze zážehových
Avatar - palix
16. 9. 2020 15:58
Re: Kam vítr, tam Suzuki
OK :-).
Dnešné moderné autá sa asi len ťažko dostanú do Afriky (možno len ako elektronický odpad na rozobratie ;-\). Vo veku, kedy tam predali tie, ktoré tam jazdia dnes... už asi nebudú veľmi použiteľné. Navyše Afrika potrebuje autá, ktoré je možné opraviť "na kolene" a nie také, kde servis bude stáť ročný plat.