Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki se po 20 letech vrací ke kombi. Swace je další převlečená Toyota

David Bureš
Diskuze (58)

Japonská značka díky spolupráci s Toyotou připravuje zásadní rozšíření své evropské nabídky. Po kompaktním SUV dorazí také kompaktní kombi.

Suzuki a Toyota loni oznámily detaily rozsáhlé spolupráce zajišťující významné snížení nákladů a letos tu už máme první hmatatelné výsledky, které se týkají také evropského trhu. Suzuki totiž začíná v Evropě přebírat techniku Toyoty. Po novém Suzuki Across tak nyní přichází Suzuki Swace. S ním se do nabídky Suzuki vrací klasické kombi, a to po dlouhých 20 letech.

Zatímco Across je SUV se základem v Toyotě RAV4 s plug-in hybridním pohonem, aktuálně představená novinka v sobě ukrývá kombi Toyota Corolla Touring Sports. A známou techniku ani nijak nezatajuje, designérské změny oproti originálu nejsou nijak zásadní.

Vpředu se tak objevuje jinak tvarovaný nárazník a logo Suzuki přesunuté ke kapotě, přesto je originál jasně rozpoznatelný. Záď obou vozů se pak dokonce prakticky odlišuje jen jiným logem výrobce.

To samé platí také pro interiér, který přebírá koncepci výchozí Corolly. Nechybí tu tudíž volně stojící dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou osm palců. Infotainment už nabídne služby Android Auto a Apple CarPlay pro možnost zrcadlení funkcí chytrých telefonů, což je novinka, která se nově dostává také do Corolly.

Neliší se ani technika v útrobách, což je vlastně hlavní důvod nabídnutí přeznačkované Toyoty. Suzuki si totiž tímto krokem chce snížit své flotilové emise oxidu uhličitého. Proto Swace bude dostupné výhradně jako hybrid, a to konkrétně s benzinovou atmosférickou osmnáctistovkou o výkonu 72 kW, kombinovanou s elektromotorem o výkonu 53 kW. Půjde tak o vůbec první full-hybrid v nabídce Suzuki.

Bližší informace o cenách a uvedení na trh se teprve dočkáme. Suzuki Swace se nicméně začne na evropských trzích prodávat ještě tuto zimu.

Kompaktní kombi Swace je součástí rozsáhlého partnerství mezi Suzuki a Toyotou, které počítá se sdílením hybridního ústrojí, spalovacích motorů i celých modelů. Na evropských trzích Suzuki díky tomu využije techniku Toyoty, a to právě v modelu Swace a SUV Across. Naopak na indickém trhu, kde má naopak silnou pozici Suzuki, poputuje technika opačným směrem. Toyota Urban Cruiser se tak stane přeznačkovaným Suzuki Vitara Brezza, zatímco Toyota Glanza je ve skutečnosti Suzuki Baleno.

David Bureš
Diskuze (58)

Doporučujeme

17. 9. 2020 19:50
Re: Exoteo
Celé to prostě byl špatný nápad. Kolik tak asi musel stát ten převoz (a demontgáž a následná nová instalace) celé výrobní linky z Německa do Španělska? ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Mikesus
17. 9. 2020 19:41
Re: Smutné...
EV nemají? ale mají, když už od roku 2012 nabízeli EV model.
Ty se zřejmě moc nevyznáš co? K Nissanu fakt Toyota moc blízko nemá.
17. 9. 2020 08:09
Re: dalsi blud
A na to si ako prišiel? Mal som Toyotu 10 rokov a na servis nemôžem povedať jediné krivé slovo. Nie že by som ho okrem garančiek potreboval. Ale výzvy na kontrolu, termíny, ceny, všetko bolo tak ako bolo treba.
17. 9. 2020 07:56
Re: Smutné...
Najdôležitejšie je prežiť. Preto ak Suzuki nedokáže predávať preznačkované Toyoty za podobné ceny ako Toyota sama, bude musieť ísť s cenou dole.
17. 9. 2020 07:18
Re: Exoteo
Tak cena Audiny to doslovne nebola, ale bola výrazne vyššia voči cenovej úrovni zbytku portfólia. Zákazníci Seatu proste toľko peňazí nemali alebo neboli ochotní za auto utratiť. Za tie peniaze už bol veľký výber.