Novinky
Tak nejlepší je, jak se hejtí Tesla za lak, mezery ap., ale BMW, ten precizní němec, neočiští kontakty baterky 😁. No to chceš 😁.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hop do zdi fašounku.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Smím se Vás milej pane zeptat co se Vám zdá na mém příspěvku nepravdivého? Jak přesně zapřičiní vzplanutí vozu nekvalitní lak, či jiná mezera mezi plechy? A co se stane, když neočištíte kontakty jste si právě přečetl... A kdo neočistil kontakty? "Lajdácký" startup Tesla, či staletý puntičkář BMW?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
....autorů článku.... Takže já když jezdím v PHEV tak bych měl naopak přát poruchy a požáry všem zoufalcům, kteří smrdí mě i mé rodině pod nos ve vykuchaných dvojkových Octáviích TDI?
S tímto přístupem se není co divit kde tahle země je.... jsme ubožáci bránící se čemukoliv novému, zvolíme vládu která rozdá desítky miliard na úplatcích voličů a zároveň jsme schopní brečet že nemáme kontejner na hašení elektroaut, který stojí pár stovek tisíc.... k tomu komentář frustrovaného hasiče jak to "ti nahoře" nepřipravili a jak neví co má dělat.... Jeho děda přesně takhle bědoval, když poprvé viděl hořet v roce 1920 auto....
Pak se nedivme, že se tady z toho stává skanzen ovládaný potřebami důchodců....
Jo a mimochodem, když jsme u těch obrovských ekologických škod způsobených nahodilými požáry EV, tak si dejme na misku vah nehody tankerů, těžebních zařízení na ropu atd.... aby to bylo fér.....
Asi by bylo fajn pro tuhle zemi kdybychom se konečně zbavili té pos*ané škodolibosti a zabedněnosti, kdy největší radost způsobí, že sousedovi chcípla koza....
Autoři článku u mě klesli na naprosté dno, SM jsem nikdy nekupoval, ale možná je čas opustit i Auto.cz, když publikuje tak žlučovité ubohosti.....
S tímto přístupem se není co divit kde tahle země je.... jsme ubožáci bránící se čemukoliv novému, zvolíme vládu která rozdá desítky miliard na úplatcích voličů a zároveň jsme schopní brečet že nemáme kontejner na hašení elektroaut, který stojí pár stovek tisíc.... k tomu komentář frustrovaného hasiče jak to "ti nahoře" nepřipravili a jak neví co má dělat.... Jeho děda přesně takhle bědoval, když poprvé viděl hořet v roce 1920 auto....
Pak se nedivme, že se tady z toho stává skanzen ovládaný potřebami důchodců....
Jo a mimochodem, když jsme u těch obrovských ekologických škod způsobených nahodilými požáry EV, tak si dejme na misku vah nehody tankerů, těžebních zařízení na ropu atd.... aby to bylo fér.....
Asi by bylo fajn pro tuhle zemi kdybychom se konečně zbavili té pos*ané škodolibosti a zabedněnosti, kdy největší radost způsobí, že sousedovi chcípla koza....
Autoři článku u mě klesli na naprosté dno, SM jsem nikdy nekupoval, ale možná je čas opustit i Auto.cz, když publikuje tak žlučovité ubohosti.....
Totální dno...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Presne, napsal jsem to samy. :yes:
Dno...
Dno...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak Svět motorů je dnes už opravdu jen totální dno. Obsah musí být přizpůsoben posledním ochotným za to platit. Je tam spousta článků podobné úrovně a je to už jen v podstatě motoristický bulvár.
Přerod v automobilismu není stejný jako třeba v případě mobilů nebo aku vrtačkách, pouze technologický. Ale automobil je stále vnímáno, jako něco výsadního, a v tomto případě je to i přerod mentální, to se vyřeší buď zkušeností nebo obměnou generací. Dovedu si představit, jaký asi musel být pocit pro lidi, kteří celý život znali pouze parní stroj a najednou jim někdo říkal a nechápali, co je na tom motoru tak špatného, proč by měl být tak neefetivní... Spalovací motor je ale jen dvakrát, třikrát účinnější, což je dnes už prostě mrhání energíí, která vznikala miliony let a zbytečného a nadbytečného odpadů do atmosféry. Ale je nám to stále prezentováno, že je to TOP. Přitom to po 100 letech vývoje ve velkém procentu ani pořádně vyrobit neumíme, aby to spolehlivě fungovalo. Informace o tom, ale nabízí na svých stránkách sám Svět motorů.
Přerod v automobilismu není stejný jako třeba v případě mobilů nebo aku vrtačkách, pouze technologický. Ale automobil je stále vnímáno, jako něco výsadního, a v tomto případě je to i přerod mentální, to se vyřeší buď zkušeností nebo obměnou generací. Dovedu si představit, jaký asi musel být pocit pro lidi, kteří celý život znali pouze parní stroj a najednou jim někdo říkal a nechápali, co je na tom motoru tak špatného, proč by měl být tak neefetivní... Spalovací motor je ale jen dvakrát, třikrát účinnější, což je dnes už prostě mrhání energíí, která vznikala miliony let a zbytečného a nadbytečného odpadů do atmosféry. Ale je nám to stále prezentováno, že je to TOP. Přitom to po 100 letech vývoje ve velkém procentu ani pořádně vyrobit neumíme, aby to spolehlivě fungovalo. Informace o tom, ale nabízí na svých stránkách sám Svět motorů.
Krásně tady brečíte, ekoprogresivní soudruzi.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
.... jj, správný konzervativec ráno nakopne studený diesel a veze děcko do školy v koloně stejně smýšlejících.... u školy ani nevypíná motor aby se mu to ohřálo a hezky v těch sra*kách odvádí spolu s ostatními milované dítě do školy.... tomu říkám kvalitní život :yes: Pak se nediv že dnes už každý má nějaké alergie a spoustu jiných neduhů, protože jsme všemi těmi sviňstvy prolezlí až hrůza.....
Bohuzel tady neni videt prima pricina a nasledek. Obdobne jako u vlivu cloveka na globalni oteplovani...
Oboji jsou slozite mechanismy se spoustou faktoru.
A tak si to lidi nepripousti.
„Bohužel se nachází víc a víc důkazů pro to, že třeba rakovina plic může vznikat v této souvislosti. Že je častější u lidí, kteří bydlí blízko velkých komunikací v centrech měst,“ podotýká lékařka...
https😐/www.irozhlas.cz/…50559_vkourimsky
Oboji jsou slozite mechanismy se spoustou faktoru.
A tak si to lidi nepripousti.
„Bohužel se nachází víc a víc důkazů pro to, že třeba rakovina plic může vznikat v této souvislosti. Že je častější u lidí, kteří bydlí blízko velkých komunikací v centrech měst,“ podotýká lékařka...
https😐/www.irozhlas.cz/…50559_vkourimsky
Vemena jezdící s dieselem po meste stejne nepresvedcis. Oni chtějí hlavne mít nízkou spotřebu. Kterou ale ve výsledku maji ve městě stejne tak 2x vetsi nez mam s benzinem. Lidi, co maji nízkou inteligenci to nepochopi, protože jim desítky let PR a marketing automobilek cpal do hlavy, ze diesel je ekologicky a úsporný. Nakonec pod tíhou důkazů i ti úředníci pochopili.
Mentalne postihnuty Mikesus,teba tiez nikto nepresvedci,ze sa mas ist dat liecit na tu svoju choru hlavu,lebo to co ty dokazes vyplodit vo svojich prispevkoch je na zavretie do psychatrickej liecebne. (vid prispevok nizsie)
Fakt? A co je špatně v mém prispevku?
Ze jsou lidi, co jezdi s dieselem po městě? Nebo že úředníci uz nepočítají diesel za ekologicky?
Nebo to, ze s benzínem jezdim po meste za 3-4 litry? Co z toho podle tvého je spatne?
Ze jsou lidi, co jezdi s dieselem po městě? Nebo že úředníci uz nepočítají diesel za ekologicky?
Nebo to, ze s benzínem jezdim po meste za 3-4 litry? Co z toho podle tvého je spatne?
Co je spatne na tvojom prispevku?
Uradnici nepocitaju dizel medzi eko auta.Realita zelenej EU?
Zeleny uradnici z Bruselu uz ziadne auto so spalovacim motorom nepovazuju za eko auto.To znamena,ze aj ty si “vrah” deti z detskeho pokojicka.Vodu kazes,vino pijes?Ako to,ze taky chemik,analytik,zastanca cisteho ovzdusia pachas zlo?Sice mensie,ale pachas.
Pripominas mi pisanie ludi co uz ked nevedia co maju napisat ,tak spomenu slovne spojenia “co keby tam isla mamicka s kocikom”,rovnako tak vnimam aj tvoj prispevok nizsie o pustani si polycyklickeho uhlovodiku do okien detskeho pokoja.
Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas..
Pochopil si to co ti tym chcem povedat?
Ze si chora hlava co moc vsetko preziva a pritom urcite sam si velky producent C20H12 pane chemiku a ani poriadne o tom nevies....
Uradnici nepocitaju dizel medzi eko auta.Realita zelenej EU?
Zeleny uradnici z Bruselu uz ziadne auto so spalovacim motorom nepovazuju za eko auto.To znamena,ze aj ty si “vrah” deti z detskeho pokojicka.Vodu kazes,vino pijes?Ako to,ze taky chemik,analytik,zastanca cisteho ovzdusia pachas zlo?Sice mensie,ale pachas.
Pripominas mi pisanie ludi co uz ked nevedia co maju napisat ,tak spomenu slovne spojenia “co keby tam isla mamicka s kocikom”,rovnako tak vnimam aj tvoj prispevok nizsie o pustani si polycyklickeho uhlovodiku do okien detskeho pokoja.
Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas..
Pochopil si to co ti tym chcem povedat?
Ze si chora hlava co moc vsetko preziva a pritom urcite sam si velky producent C20H12 pane chemiku a ani poriadne o tom nevies....
Ja z garáže vyjíždím na elektriku, v obytné zóně jedu na elektriku. jak můžu nekomu pouštět do oken pri vyjezdu z garáže jedy?
"Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas.."
Nic z toho nedelam vubec. Co tam mas dal?
Tak nějak přemýšlím, kdy jsem naposledy potřeboval otevreny oheň. Pokud budu počítat elektrárnu jakožto zdroj elektřiny, pak to je jediný zdroj po aute, kterým ten BaP produkuji. Coz u benzinu je velice nízká úroveň v porovnani s dieselem, natož studeným.
"Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas.."
Nic z toho nedelam vubec. Co tam mas dal?
Tak nějak přemýšlím, kdy jsem naposledy potřeboval otevreny oheň. Pokud budu počítat elektrárnu jakožto zdroj elektřiny, pak to je jediný zdroj po aute, kterým ten BaP produkuji. Coz u benzinu je velice nízká úroveň v porovnani s dieselem, natož studeným.
Mimo obytnej zony uz zaplavujes ovzdusie PAU.
Takze si zamorujes ovzdusie PAU,alebo nie?
Existuje len odpoved ano,alebo nie.
Samozrejme v tvojom pripade pride nejaka vyhovorka.
Nikdy v zivote si (u Vas doma) negriloval,nepiekol?Klamar
Snazis sa tu seba vykreslit,aky si skvely a jedinecny a ako ty zachranujes cely chory svet,ale pritom si len dalsi mentalne chory clovek co vodu kaze a vino pije.
To je jedno v akom velkom meritku to produkujes,dolezite je,ze to produkujes,lebo to inac v realnom zivote nejde a neda sa tomu vyhnut..max to obmedzit..a to tvoj pripad.Napadat tu ale ludi zato,ze produkuju PAU je ale chore,kedze ty v realnom zivote robis to iste. “Zlodej krici,chytte zlodeja”
Takze si zamorujes ovzdusie PAU,alebo nie?
Existuje len odpoved ano,alebo nie.
Samozrejme v tvojom pripade pride nejaka vyhovorka.
Nikdy v zivote si (u Vas doma) negriloval,nepiekol?Klamar
Snazis sa tu seba vykreslit,aky si skvely a jedinecny a ako ty zachranujes cely chory svet,ale pritom si len dalsi mentalne chory clovek co vodu kaze a vino pije.
To je jedno v akom velkom meritku to produkujes,dolezite je,ze to produkujes,lebo to inac v realnom zivote nejde a neda sa tomu vyhnut..max to obmedzit..a to tvoj pripad.Napadat tu ale ludi zato,ze produkuju PAU je ale chore,kedze ty v realnom zivote robis to iste. “Zlodej krici,chytte zlodeja”
Grilování jsme nikdy neholdovali a u ohne sem sedel snad naposled na základce na školním výletě. Evidentně o mne moc nevíš.
Ale jak říkám, produkuju autem, protože jezdit musím pracovně. Proto jsem zvolil tu variantu, která znecistuje nejméně a je schopna splnit požadavky na dojezd. A pak se doctu, ze nekdo chce mít dítě v bezpečí a pod okny mu jezdi studeným dieselem. To je ma pointa.
Ale jak říkám, produkuju autem, protože jezdit musím pracovně. Proto jsem zvolil tu variantu, která znecistuje nejméně a je schopna splnit požadavky na dojezd. A pak se doctu, ze nekdo chce mít dítě v bezpečí a pod okny mu jezdi studeným dieselem. To je ma pointa.
To jsou zase argumenty... elektromobilita s sebou nese spoustou nevýhod, které její rozšíření zjevně brzdí, narozdíl od ICE v době parního stroje.
2 roky pred rozsirenim motoru s vnitrnim spalovanim mluvili obhajci pary stejne jako ty ted o EV.
😁 😁 😁
Nejvetsim problemem byly do ted baterie (jinak elektromotor je svymi vlastnostmi o parnik lepsi, nez spalovak...).
To se pristi tyden v utery zmeni.
Spalovaci motory prestanou vetsinove davat smysl.
😁 😁 😁
Nejvetsim problemem byly do ted baterie (jinak elektromotor je svymi vlastnostmi o parnik lepsi, nez spalovak...).
To se pristi tyden v utery zmeni.
Spalovaci motory prestanou vetsinove davat smysl.
Aha, a s kolika obhájci páry jsi mluvil?
Chapu to jako hloupou recnickou otazku.
Me znalosti nejsou omezene jen osobni zkusenosti. :-!
https😐/en.m.wikipedia.org/…/Locomotive_Acts
It has been claimed that the restrictions in the earlier act were advocated by those with interests in the UK railway industry and horse-drawn carriages.[3][disputed – discuss]
In addition to any concerns about the state of the roads, by the 1860s, there was concern that the widespread use of traction engines, such as road locomotives and agricultural engines, would endanger the safety of the public. It was feared that engines and their trailers might cause fatal accidents, scare horses, block narrow lanes, and disturb the locals by operating at night. Although all of these fears were justified and were soon realized, there was a gradual acceptance of the machines as they became more common in commerce.
Preloz si to, ty tornado. 😄
Me znalosti nejsou omezene jen osobni zkusenosti. :-!
https😐/en.m.wikipedia.org/…/Locomotive_Acts
It has been claimed that the restrictions in the earlier act were advocated by those with interests in the UK railway industry and horse-drawn carriages.[3][disputed – discuss]
In addition to any concerns about the state of the roads, by the 1860s, there was concern that the widespread use of traction engines, such as road locomotives and agricultural engines, would endanger the safety of the public. It was feared that engines and their trailers might cause fatal accidents, scare horses, block narrow lanes, and disturb the locals by operating at night. Although all of these fears were justified and were soon realized, there was a gradual acceptance of the machines as they became more common in commerce.
Preloz si to, ty tornado. 😄
Předpokládám, že rozšíření nenásledovalo vlivem státních intervencí.
Ne, tahle analogie tam neni.
Jen ta s tou lobby zeleznicni a konskych povozu.
Ta se tu projevuje velmi silne.
A rada jedincu si ji vzala za svy...
Kolik staly ty drakonicky intervence tebe???
Zkousel sis to vycislit, kdyz se ti to nelibi?
Ne?
Ja jsem ted narychlo nasel pro rok 2020, ze to bylo 92.000.000Kc.
Takze te to stalo 20Kc?
Nebo 30Kc?
Je videt, ze se koncentrujes na podstatny veci. :no:
Jinymi slovy, te elektromobilita za 2020 (jestli se nepletu) stala jeden litr benzinu. 😲
Jen ta s tou lobby zeleznicni a konskych povozu.
Ta se tu projevuje velmi silne.
A rada jedincu si ji vzala za svy...
Kolik staly ty drakonicky intervence tebe???
Zkousel sis to vycislit, kdyz se ti to nelibi?
Ne?
Ja jsem ted narychlo nasel pro rok 2020, ze to bylo 92.000.000Kc.
Takze te to stalo 20Kc?
Nebo 30Kc?
Je videt, ze se koncentrujes na podstatny veci. :no:
Jinymi slovy, te elektromobilita za 2020 (jestli se nepletu) stala jeden litr benzinu. 😲
Počkat, máš tam ztrátu na spotřební dani? Jak jsi vyčíslil legislativní zásahy?
emisni povolenky. Vetsi spotreba elektřiny z neOZE. Spotrebni dan je jen poplatek za znečišťování/poškozování zdraví. Emisni povolenky dělají totéž. Pokud bereš elektřinu z OZE, neni duvod platit poplatek za znecistovani.
ty tvý akumulátory to je hotovej poklad ekologie. Při těžbě lithia, při výrobě baterky i při likvidaci baterky jsou všechna ta jedovatá svinstva nepochybně úplný enviromentální zázrak ve srovnání se spálením litru nafty v dieselovém motoru... Tyhle baterkový kraviny jsou dobré jen pro ty, kdož se vyznačují neuvěřitelnou tupostí. :-!
Nez spálení jednoho litru nafty urcite. Baterka vydrží s velkou pravděpodobností statisíce km, na tu samou vzdálenost spalis tisíce litru nafty. Takze ten jazýček vah uz je uplne mimo diesel. Navic za par let to uz jen smrdí a kouří, protoze se všechny ty komplikované systémy na čištění emisi opotrebuji.
A kolik mi stát přispěje, kdyz bych si chtěl koupit ev?
Odpovím ti, nula. Až poté dostanu zdarma známku na dalnici, kam bych s EV stejne nejel, protože bych chtel taky někam dojet.
U dieselu dostanu slevu 2koruny na každým litru na spotřební dani oproti benzinu. Tzn ze je diesel vic zvyhodnen nez EV, kdyz spotrebuje za rok alespoň 750 litrů, coz je pri prumerne spotřebě 6 litrů najezd 12500km.
Odpovím ti, nula. Až poté dostanu zdarma známku na dalnici, kam bych s EV stejne nejel, protože bych chtel taky někam dojet.
U dieselu dostanu slevu 2koruny na každým litru na spotřební dani oproti benzinu. Tzn ze je diesel vic zvyhodnen nez EV, kdyz spotrebuje za rok alespoň 750 litrů, coz je pri prumerne spotřebě 6 litrů najezd 12500km.
A pristi rok v Cesku taky zadny dotace na EV pry nebudou (nejsou planovany).
Resp. zdejsim diskuterum vadi dotace jinde. Ktere ani (temer) nemusi platit.
Wtf
Proc??? Proc bojuji proti prerozdelovani v Nemecku nebo ve Francii?????
Jsou to skutecni trzni idealisti.
A budou tu psat kvuli dvacetikorune stovky prispevku.
Resp. zdejsim diskuterum vadi dotace jinde. Ktere ani (temer) nemusi platit.
Wtf
Proc??? Proc bojuji proti prerozdelovani v Nemecku nebo ve Francii?????
Jsou to skutecni trzni idealisti.
A budou tu psat kvuli dvacetikorune stovky prispevku.
Ale já nemluvil jen o pozitivních zásazích dotacemi.
Aha, takze ty uz myslis tolik na stat a jeho usly zisk.
Vy jste vsichni zastanci ICE tak slechetni a uplne nazhaveny platit dane.
Tak nas tady neosocujte z levicactvi.
Vas pristup je totalne levicovy!
A myslim, ze draha ICE a drahy benzin si budes moct kupovat jeste dlouho. Tak vlastne nevim, co se ti nelibi.
Hezky prispivej statu, kdyz ti na tom tak zalezi. A kdyz ti jde tolik o stat, tak rad zaplatis emisni pokuty v porizovaci cene auta. Ja nevidim problem. :yes:
Vy to nemate v tech hlavach jeste uplne srovnany, co?
Az se rozsiri elektromobilita, zavede se silnicni dan, jako vsude na svete a stat se to vykompenzuje.
Jen se neboj.
Tahle prehnana starost o stat a vyber dani me vzdy dojima. 😁 😁 😁
PS A az te to co jsem vyse napsal prestane bavit, tak si koupis elektromobil.
Tak co kdybychom preskocili tuhle vasi otravnou fazi (behani s praporkem pred autem...) prskani a fnukani?
Vy jste vsichni zastanci ICE tak slechetni a uplne nazhaveny platit dane.
Tak nas tady neosocujte z levicactvi.
Vas pristup je totalne levicovy!
A myslim, ze draha ICE a drahy benzin si budes moct kupovat jeste dlouho. Tak vlastne nevim, co se ti nelibi.
Hezky prispivej statu, kdyz ti na tom tak zalezi. A kdyz ti jde tolik o stat, tak rad zaplatis emisni pokuty v porizovaci cene auta. Ja nevidim problem. :yes:
Vy to nemate v tech hlavach jeste uplne srovnany, co?
Az se rozsiri elektromobilita, zavede se silnicni dan, jako vsude na svete a stat se to vykompenzuje.
Jen se neboj.
Tahle prehnana starost o stat a vyber dani me vzdy dojima. 😁 😁 😁
PS A az te to co jsem vyse napsal prestane bavit, tak si koupis elektromobil.
Tak co kdybychom preskocili tuhle vasi otravnou fazi (behani s praporkem pred autem...) prskani a fnukani?
Nepochopil jsi. Nevadí mi snižování daní, vadí mi křivení trhu daněmi. A vynechal jsi hlavní důvod rozšiřování EV, kterým nejsou nějaké dotace, ale legislativní nátlak.
Konkretne?
Kolik te to stoji?
Emisni normy jsou taky legislativni natlak?
Nebo zakaz klecoveho chovu?
To je taky kriveni trhu.
Vetsina z vas "legislativnim natlakem" oznacuje demokracii...
Kolik te to stoji?
Emisni normy jsou taky legislativni natlak?
Nebo zakaz klecoveho chovu?
To je taky kriveni trhu.
Vetsina z vas "legislativnim natlakem" oznacuje demokracii...
Klecový trh se zakazuje proto, že se jedná o týrání zvířat. Emisní normy vznikly proto, aby nedošlo k zamoření měst karcinogeny. To asi každý chápe. Zajímavější ICE auta jsou vytlačována z trhu proto, že si to vymyslela levicová a zelenou ideologií posedlá komise.
Až budete mít chvílku a přístup na Google, zkusil bych pohledat EV1, či Škoda Eltra 151L (s kterou jezdila i pošta)... Jukněte na rok a povídejte mi, že za to můžou dotace, či EU 😁. Obzvlášť o to EV1 byl zájem jak vrata, stáli se na něj fronty! Toho se ale lekli těžaři a začali lobovat.... Doporučuji ještě pohledat video kdo zabil EV1 😉.
Až na tu vetu o radosti z horiacej Tesly, čo je fakt mimo, je ten článok v poriadku.
Nechápem tie hysterické komentáre a hejtovanie autora. Verím, že tým nešťastným komentárom o horiacej Tesle reagoval na rôzne komentáre v diskusiách - a tie skutočne radostné komentáre niektorých narušenylch jedincov.
- plus dodáva jakkoli se Svět motorů ze své podstaty kloní na stranu spalovacích pohonných jednotek, byla by lež tvrdit, že jich se to netýká. Hoří jako na běžícím pásu, příčin je bezpočet, zdaleka nejde jen o následky nehody...
Kupoval som nové auto a zvažoval som aj plugin hybrid. Ale jeden z dôvodov prečo som sa rozhodol pre čistý diesel je, že garáž mám pod detskou izbou mojich detí.
A malá vybavenosť hasičského zboru na elektromobily je tiež pravdivá.
Ad čistý diesel - ak by štát uvalil dane na tie dovážané 10-25 ročné čmudiace rachotiny - tak sú nové diesele jednou z alternatív ako prečistiť vzduch. Podľa mňa. A napr. kamarátov hybrid Lexus skutočne žerie o dosť viac ako moje auto.
Nechápem tie hysterické komentáre a hejtovanie autora. Verím, že tým nešťastným komentárom o horiacej Tesle reagoval na rôzne komentáre v diskusiách - a tie skutočne radostné komentáre niektorých narušenylch jedincov.
- plus dodáva jakkoli se Svět motorů ze své podstaty kloní na stranu spalovacích pohonných jednotek, byla by lež tvrdit, že jich se to netýká. Hoří jako na běžícím pásu, příčin je bezpočet, zdaleka nejde jen o následky nehody...
Kupoval som nové auto a zvažoval som aj plugin hybrid. Ale jeden z dôvodov prečo som sa rozhodol pre čistý diesel je, že garáž mám pod detskou izbou mojich detí.
A malá vybavenosť hasičského zboru na elektromobily je tiež pravdivá.
Ad čistý diesel - ak by štát uvalil dane na tie dovážané 10-25 ročné čmudiace rachotiny - tak sú nové diesele jednou z alternatív ako prečistiť vzduch. Podľa mňa. A napr. kamarátov hybrid Lexus skutočne žerie o dosť viac ako moje auto.
.... současné diesely jsou samozřejmě cajk, s těmi není problém, snad až na krátké pojížďky za studena po městě, kdy to prostě z pohledu emisí fakt ideální není.... Sám budu do firmy diesel kupovat, čistě na dlouhé štreky.... Na dojíždění do práce a kratší cesty mám to PHEV auto....
Mimochodem, věřím že stejným stylem jako autoři článku hejtují EV auta tihle samí zabedněnci hejtovali DPF, EGR a Ad-blue protože to určitě bude podle nich složité, bude se to kazit, nepůjde to opravit atd.... a dnes to má každé auto a konečně z těch dieselů neletí rakovina..... a funguje to naprosto v pohodě....
Takže buďme věcní, každá věc má své pro a proti.... Tím že se budeme urážet a pošklebovat se opravdu nikam neposuneme.....
Mimochodem, věřím že stejným stylem jako autoři článku hejtují EV auta tihle samí zabedněnci hejtovali DPF, EGR a Ad-blue protože to určitě bude podle nich složité, bude se to kazit, nepůjde to opravit atd.... a dnes to má každé auto a konečně z těch dieselů neletí rakovina..... a funguje to naprosto v pohodě....
Takže buďme věcní, každá věc má své pro a proti.... Tím že se budeme urážet a pošklebovat se opravdu nikam neposuneme.....
Ono je otázka zda je třeba se někam posouvat. Kdyby nechali trh aby rozhodnul, každý pohon by si našel místo, i PHEV i EV.
Pokud jsou PHEV a EV tlačeny brutální silou, nedopadne to dobře, v první řadě mohou zkrachovat i giganti jako je RSA, protože na EV a PHEV se prostě nedá dost vydělat.
Pokud je v EU pokles prodejů o 25%, spousta firem to šeredně odskáče.
Pokud jsou PHEV a EV tlačeny brutální silou, nedopadne to dobře, v první řadě mohou zkrachovat i giganti jako je RSA, protože na EV a PHEV se prostě nedá dost vydělat.
Pokud je v EU pokles prodejů o 25%, spousta firem to šeredně odskáče.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Souhlas. Nikdo by neměl být nucen si kupovat něco, co jeho potřeby nenaplňuje.
Nikdo by predevsim nemel byt nucen vdechovat jedovate emise auta jedouciho pred nim!!!!
Můj atmobenzín tě musí vyloženě dusit.
Atmobenzin mne nevadi.
Kriticky jsou starsi diesely.
Jednickovy oktavky, passaty z ty doby atd. S vetsim najezdem a zanedbanou udrzbou obvykle peklo.
Kriticky jsou starsi diesely.
Jednickovy oktavky, passaty z ty doby atd. S vetsim najezdem a zanedbanou udrzbou obvykle peklo.
Ale ty brzy dojezdí.
Jo jenze se obavam, ze jejich novejsi bratricci se spatnou udrzbou na tom nebudou o mnoho lip....
Včera jsem mel výlet do Budejovic a zpět, kouřící Q7, nejakej Transit a Tuscon. Ten transit uz byl dost letitej, ale zbytek mlada auta v porovnani průměrného veku vozového parku ČR a stejne takovej smrad a kouř co z nich sel.
Pak by neměli projít přes emise.
to by nemělo projít aut a co potkáváme. Proto doufám, že se vic rozšíří mobilní merici jednotky.
Spousta lidi si neuvedomuje vyhodu EV, ze lokalni emise jsou 0.
A to je tak to nejdulezitejsi, co cloveka (primo) zajima.
A hlavne ze to tak bude po celou dobu zivotnosti elektromobilu. :yes😒br />
A plest sem uhelny elektrarny je uplne mimo, protoze ty huli bez ohledu na elektromobilitu. A zadny novy se stavet nebudou.
A to je tak to nejdulezitejsi, co cloveka (primo) zajima.
A hlavne ze to tak bude po celou dobu zivotnosti elektromobilu. :yes😒br />
A plest sem uhelny elektrarny je uplne mimo, protoze ty huli bez ohledu na elektromobilitu. A zadny novy se stavet nebudou.
Za prvé, DPF bylo zpočátku s některými motory problematické a výrobci neměli problém si za něj říct přes 100 tisíc Kč, z toho pohledu asi nemůžeš někomu vyčítat, se se mu vyhýbal.
Za druhé, tyhle výlevy DonVita a spol. o parních strojích mi elektromobilitu znechucují víc, než je nutné. Jako jedna z možností je z mého pohledu zcela legitimní.
Za druhé, tyhle výlevy DonVita a spol. o parních strojích mi elektromobilitu znechucují víc, než je nutné. Jako jedna z možností je z mého pohledu zcela legitimní.
kdyz nekdo nema na banány, tak si nemůže pořídit opici. Pokud si někdo nemuze dovolit výměnu dpf, musí si koupit jine auto.
Porovnani ICE vs parní stroj a EV vs ICE neni zrovna přesné, ale jako krok ve vývoji srovnatelné. Jsme teď na urcite křižovatce a vývoj se udává dvěma směry. ICE a EV, do teď posledních cca 100 let se jelo jen jedním směrem. EV se vic rozvíjí posledních 10, 15 let. A uz ted se dosahují vlastnostmi na ICE a nemají problém je v určitých parametrech překonat. V jiných zase stále zaostávají. Ale to ani ICE ve 40.letech nebyl dokonalý.
Porovnani ICE vs parní stroj a EV vs ICE neni zrovna přesné, ale jako krok ve vývoji srovnatelné. Jsme teď na urcite křižovatce a vývoj se udává dvěma směry. ICE a EV, do teď posledních cca 100 let se jelo jen jedním směrem. EV se vic rozvíjí posledních 10, 15 let. A uz ted se dosahují vlastnostmi na ICE a nemají problém je v určitých parametrech překonat. V jiných zase stále zaostávají. Ale to ani ICE ve 40.letech nebyl dokonalý.
Kdyby DPF od začátku zvládalo 300 tkm a stálo 15 tisíc, bylo by to o něčem jiném.
EV je nedokonalé už více než 100 let. Dokud se neblížíme konkurenceschopným cenám, dostatečné infrastruktuře a použití bez kompromisů, jsou řeči o parních strojích mimo.
EV je nedokonalé už více než 100 let. Dokud se neblížíme konkurenceschopným cenám, dostatečné infrastruktuře a použití bez kompromisů, jsou řeči o parních strojích mimo.
Ale my se konkurenceschopnym cenam blizime.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Jen tys to jeste nepostrehnul.
Kolikrat klesla cena baterie (ta je pro EV urcujici) od r. 2010?
Tak nepis hlouposti o sto letech.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Jen tys to jeste nepostrehnul.
Kolikrat klesla cena baterie (ta je pro EV urcujici) od r. 2010?
Tak nepis hlouposti o sto letech.
Mě nezajímají teoretické výpočty ceny batterypacku, reálně stojí kompaktní EV milion a více.
Ano doposud tolik stal kompakt.
Ale nyni realne stoji milion velky SUV. 😲
Jmenuje se Enyaq.
Tak uz se prober. Cas leti.
Vyvoj nezastavis.
PS Cana baterky je to, proc byl doposud elektromobil drazsi. Az klesne cena baterky, bude levnejsi elektromobil. Elektromoror stoji zlomek toho co ICE. A elektronika klesa v cene jako baterky. :yes:
Ale nyni realne stoji milion velky SUV. 😲
Jmenuje se Enyaq.
Tak uz se prober. Cas leti.
Vyvoj nezastavis.
PS Cana baterky je to, proc byl doposud elektromobil drazsi. Az klesne cena baterky, bude levnejsi elektromobil. Elektromoror stoji zlomek toho co ICE. A elektronika klesa v cene jako baterky. :yes:
To SUV stojí stejně, jako kompakty se stejným pohonem. Proč tomu tak je, je otázka. Klidně může být nevýdělečné podobně jako Citigo, čemuž by odpovídalo neustálé vymlouvání se na nemožnost navyšování výroby kvůli bateriím.
S tou svou parní logikou na mě nechoď, bavíme se o dvou různých pohonech s jinými výhodami. To vaše "až klesne cena" posloucháme minimálně 10 let bez větších výsledků.
S tou svou parní logikou na mě nechoď, bavíme se o dvou různých pohonech s jinými výhodami. To vaše "až klesne cena" posloucháme minimálně 10 let bez větších výsledků.
Před 10 lety nebylo reálné možné vyrobit ev s dojezdem více jak 200km. Dnes i škodovka dělá ev s dojezdem 500km a stojí skoro stejně jak spalovak. To nevnímás jako posun? Je to pouhých 10 let...
10 let???
Bez vetsich vysledku????????
Pokles ceny z 917$ za kWh v r 2011 na 135$ za kWh dnes 2020.
Tzn. ze dnes je cena na 14% te puvodni.
😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲
Odkaz jsem ti uvedl vyse a ty jsi na to napsal, ze te nezajimaji teoreticke vypocty. Mozna by te zajimat mely, jestli chces diskutovat o pokroku v bateriich. 😉
Az tohle pochopis, tak prestanes špekulovat nad cenou Enyaqu!!!
A po predstaveni nove baterie Teslou v utery zacnou byt auta typu Model Y (vyrazne) LEVNEJSI, nez jejich spalovaci protejsky.
Protoze kdyz si prepoctes tu cenu baterky Tesla, takk dela uz jen 250.000Kc - dnes.
Po predstaveni nove se vsemi parametry lepsimi (predevsim nizsi ceny z duvodu zjednoduseni technologie vyroby) baterky budes dal rikat: "bez vetsich vysledku"?
O tom bylo tech poslednich deset let!
PS Proc myslis, ze zisk na M3 od Tesly je vic nez 20%?
Btw. o tom se moc nemluvi, ale Nissan Leaf je taky VYDELECNE auto. Uz dnes. Ne vsechny automobilky na EV prodelavaji....
Bez vetsich vysledku????????
Pokles ceny z 917$ za kWh v r 2011 na 135$ za kWh dnes 2020.
Tzn. ze dnes je cena na 14% te puvodni.
😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲
Odkaz jsem ti uvedl vyse a ty jsi na to napsal, ze te nezajimaji teoreticke vypocty. Mozna by te zajimat mely, jestli chces diskutovat o pokroku v bateriich. 😉
Az tohle pochopis, tak prestanes špekulovat nad cenou Enyaqu!!!
A po predstaveni nove baterie Teslou v utery zacnou byt auta typu Model Y (vyrazne) LEVNEJSI, nez jejich spalovaci protejsky.
Protoze kdyz si prepoctes tu cenu baterky Tesla, takk dela uz jen 250.000Kc - dnes.
Po predstaveni nove se vsemi parametry lepsimi (predevsim nizsi ceny z duvodu zjednoduseni technologie vyroby) baterky budes dal rikat: "bez vetsich vysledku"?
O tom bylo tech poslednich deset let!
PS Proc myslis, ze zisk na M3 od Tesly je vic nez 20%?
Btw. o tom se moc nemluvi, ale Nissan Leaf je taky VYDELECNE auto. Uz dnes. Ne vsechny automobilky na EV prodelavaji....
Jasně, batterypack, Tesla se zázračnou baterií... mě zajímá, zda je na trhu kompaktní EV za půl mega s dojezdem 500+ km. Je?
Heled napsal jsi hloupost. A rad bys obratil list...
Ok.
Tak ke kompaktu.
Oba vime, ze kompakt treba id.3 je porad jeste drazsi.
Taky si vsimni, ze jako hlavni nevyhodu EV (a duvod proc s nim stale jeste sam nejezdim) uvadim vysokou cenu!
S tim, ze rapidne klesa (i diky dotacim...). A ten id.3 bude stat 500.000Kc. Nebo si myslis, ze ten plastovej kram ma vyrobni naklady milion? Ne, nejvetsi podil na cene ma baterka, porad jeste. 😉 Az bude dostatecna kapacita pro jeho vyrobu a mezitim baterky dale klesnou na cene, tak bude za polovinu.
Ok.
Tak ke kompaktu.
Oba vime, ze kompakt treba id.3 je porad jeste drazsi.
Taky si vsimni, ze jako hlavni nevyhodu EV (a duvod proc s nim stale jeste sam nejezdim) uvadim vysokou cenu!
S tim, ze rapidne klesa (i diky dotacim...). A ten id.3 bude stat 500.000Kc. Nebo si myslis, ze ten plastovej kram ma vyrobni naklady milion? Ne, nejvetsi podil na cene ma baterka, porad jeste. 😉 Az bude dostatecna kapacita pro jeho vyrobu a mezitim baterky dale klesnou na cene, tak bude za polovinu.
"Pořád ještě dražší" je velmi kulantní vyjádření toho, že je to lacině vyrobený krumpl za 1,1 mega. A druhou stejně tak velkou nevýhodou EV je infrastruktura. Dokud "nenatankuji" elektřinu za 5 minut u stojanu, není EV pro každého reálné.
Majitel nekterych EV (M3, Taycan) uz dnes muze "dotankovat" par set km za par minut.
Nehlede na to, ze kdyz jezdis denni trasy na jedno nabiti (a nabijis doma pres noc) tak mas kazde rano plnou.
:yes😒br />
PS Ze je id.3 predrazeny, na tom je neco divnyho? Je nejaky model VW, ktery predrazeny neni?
Nehlede na to, ze kdyz jezdis denni trasy na jedno nabiti (a nabijis doma pres noc) tak mas kazde rano plnou.
:yes😒br />
PS Ze je id.3 predrazeny, na tom je neco divnyho? Je nejaky model VW, ktery predrazeny neni?
No co Done,dockame sa za dva dni Battery day od Elona?
Ak ano,tak som zvedavy co to spravi s cenou EV aut.
Ak ano,tak som zvedavy co to spravi s cenou EV aut.
Prevratne baterie. 😉
Predpokladam, ze cena modelu Tesla s touto baterii klesne.
Ale hlavne ta baterie vydrzi 1 milion mil.
To je 1,6 milonu km.
To neni jako Seat, co ho prodavas po 100t a radujes se, zes nemel poruchu.
A prodavas ho aby ses vyvaroval vymeny rozvodoveho retezu resp. Totalschade..
Predpokladam, ze cena modelu Tesla s touto baterii klesne.
Ale hlavne ta baterie vydrzi 1 milion mil.
To je 1,6 milonu km.
To neni jako Seat, co ho prodavas po 100t a radujes se, zes nemel poruchu.
A prodavas ho aby ses vyvaroval vymeny rozvodoveho retezu resp. Totalschade..
Kdybys o autech něco věděl ,měl je rád a lidskou slušnost tak tohle nenapíšeš.Nebo jen podle sebe soudíš druhé.Jen pro tvou informaci.Rozvody měněny na 90 tisících. Dle doporučení.A důvod prodeje? Děti rostou a taky jsem potřeboval auto do kterého se vejde kolo,trikolka.
Tim padem to neber osobne. :yes😒br />
Byl to priklad. A ver, ze takovy lidi existujou.
PS Tys sice nemel poruchu, ale menil jsi "dozivotni" rozvod retezem. Myslim, ze kdybys to pred koupi vedel, tenhle motor bys nevybral... Bud rad, zes to dal pryc. Nepovedeny motor.
Byl to priklad. A ver, ze takovy lidi existujou.
PS Tys sice nemel poruchu, ale menil jsi "dozivotni" rozvod retezem. Myslim, ze kdybys to pred koupi vedel, tenhle motor bys nevybral... Bud rad, zes to dal pryc. Nepovedeny motor.
V pořádku . :yes: Takovych aut se špatnou pověstí jsem měl víc.6 let Doblo s 1.3jtd s olejovou náplní necelé 3 litry a doporučený interval 30000km.A nezadřel jsem protože jsem těch ani ne 30 dl oleje neměnil po 30 ale max po 10 tisících.A před tím jako první nové auto Ibiza 3dv s 1.4 16V 74kw,ten zase hodně papal olej a to takže jako 26 měsíců staré auto,s 20000km 4000km od výměny oleje jsem zádrhel motor,bez oleje.Nečekal jsem to a výrobce naštěstí uznal většinovou kulanci takže nakonec dobrý
Bojíš se PHEV kvuli dětskému pokoji a misto toho poridis diesel, který bude do oken posílat bezo(a)pyreny. Jelikož je novy, NOx a PM10 by měly být ok, jen při studeném startu to moc nefunguje. Místo uplne čistého odjezdu na elektriku ted budes největší jedy pouštět primo do oken, dobrá volba. Aspoň po odjezdu uz to bude trochu ohřáté a budeš trávit jen svou rodinu.
Tohle už hrotíš docela extrémně. Aby to byla pravda, musel bys zavést hadici z výfuku přímo do okna. Trochu uber plyn.
učil ses chemii? Já ji studoval. At si každý koupi co chce, ale ještě by někdo ty kecy o čistotě pod okny dětského pokoje mohl vzít vážně.
Stačí mít horsi rozptylove podmínky a je to hned. Nestane se to ze dne na den, ale pravidelná inhalace je jistota.
Kdyz by to zavedl z vyfuku, jem by to bylo rychlejsi. Trochu si něco zjisti o benzo(a)pyrenu.
Stačí mít horsi rozptylove podmínky a je to hned. Nestane se to ze dne na den, ale pravidelná inhalace je jistota.
Kdyz by to zavedl z vyfuku, jem by to bylo rychlejsi. Trochu si něco zjisti o benzo(a)pyrenu.
Elekrtrofanatik promluvil. Odporné! 😒 😒
fakt? Od kdy nekomu nutim ev? Narozdil od dementa, co nekomu nutí ruční brzdu nebo manuální prevodovku.
Pokud někdo jezdi dálky, at si poridi diesel nebo cokoliv chce. Treba i poruchoveho seata nebo lowcostove Tipo.
Pokud někdo jezdi dálky, at si poridi diesel nebo cokoliv chce. Treba i poruchoveho seata nebo lowcostove Tipo.
Mechanickou P brzdu ani manuální převodovku jsem nikdy nikomu nenutil. A Seaty jsme v naší rodině zatím měli 3 a pokaždé byly zcela bezporuchové. 😄
ja jsem tvrdil, ze jsi nekomu něco takového nutil? Od toho je tu nekdo jiny. Nebo jsi se v tom chtěl vidět?
Mate štěstí, bud rad. Nas seat uz zase zůstal stát na cestě. Uz uvažujeme, ze se ho zbavíme, po roce a půl a 4x nepojizdné. To ani ta reznouci yetina nesla tak rychle.
Mate štěstí, bud rad. Nas seat uz zase zůstal stát na cestě. Uz uvažujeme, ze se ho zbavíme, po roce a půl a 4x nepojizdné. To ani ta reznouci yetina nesla tak rychle.
Tak pokud jsi neměl na mysli mě, tak se ti omlouvám. A jaký model Seatu vás tak zlobí? 😲
Leon ST FR 1.5 TSI 96 kW, r.v. 2019
Co ho zastavilo?
Ted to ještě neví, předtím to bylo nejdříve benzinove čerpadlo, 2x, pote váha vzduchu. U toho čerpadla to proste vyplo pri zastaveni bez jakéhokoliv varovani, u váhy nejdriv nouzový režim a pri zastavení na křižovatce se to uz nehlo.
u dieselovych motoru takove problemy nejsou... :-! Jeste jsi nezacal lhat o dotacich nafty.
Tak to my máme ST 1.4 TSI/92 kW Style. Jsem neskonale šťastný, že jsme ještě stihli předfaceliftové provedení. Motor 1.4 TSI (samozřejmě po zesílení rozvodů) se skutečně zdá být zdařilejší, než 1.5 TSI a navíc si ještě užívám mechanickou ručku a původní design předku, který se mi líbí více, než facelift... 😄
Ten 1.4 TSI/92 kW umí být až zázračně úsporný - při lehké noze při jízdě mimo město a dálnici mívám průměr kolem 5,5 l/100 km. To dříve uměli jen diesely... 😄 Máme teď najeto kolem 58 000 km a musím to zaklepat, zatím bez jediného problému. Jen nechávám měnit olej a filtry (a přezouvat letní a zimní sadu kol). :yes: Už teď se děsím, za co jednou toto skvělé auto budu muset vyměnit.... ;-\ 😒 😒
Ten 1.4 TSI/92 kW umí být až zázračně úsporný - při lehké noze při jízdě mimo město a dálnici mívám průměr kolem 5,5 l/100 km. To dříve uměli jen diesely... 😄 Máme teď najeto kolem 58 000 km a musím to zaklepat, zatím bez jediného problému. Jen nechávám měnit olej a filtry (a přezouvat letní a zimní sadu kol). :yes: Už teď se děsím, za co jednou toto skvělé auto budu muset vyměnit.... ;-\ 😒 😒
Tak ta 1.5 nam jezdi skoro o litr vic, mame tam ted 6.3. Nicméně srovnani bych se vyvaroval, jine trasy, jiny řidič.
5.5 je na obyc benzin hodne dobré. Obecne benzin v kombinaci do 6 si myslím ze je dobré.
Ale mne osobne uz docela irituje, kdyz číslo spotřeby začíná číslem 5.
5.5 je na obyc benzin hodne dobré. Obecne benzin v kombinaci do 6 si myslím ze je dobré.
Ale mne osobne uz docela irituje, kdyz číslo spotřeby začíná číslem 5.
Tak to si na spotřebu tedy hodně náročný! 😄 Když jedu na nějakou delší trasu po dálnici (tachometrových 125-135 km/h), tak mi palubní počítač ukazuje 6,5-6,8 l/100 km. I to je myslím velmi slušné, to auto má totiž vynikající aerodynamiku - když vyřadím, tak rychlost padá velmi pozvolna.
Tak dalnice je trochu neco jineho. Při jízdě mimo dalnici mne uz štve i číslo s ctyrkou na začátku.
Jako bývalý majitel Seatu se chcia podělit o mou zkušenost. Měl jsem dost neobvyklou variantu Ibizu ST 1.4 tsi 110kw,starý motor ,kombinace turbo kompresor. Motor hodně závislý na stylu.Cesta 550km na slovensko jsem dal ve 3 za 4.9 ale dost mě to nebavilo.kdyz me to bavilo tak 6.2 ,když me to bavilo opravdu hodně tak 7. Prodáno na 100000 s jediným problémem a to v 80000 vodní pumpa. Problém jsem měl spíš s kvalitou a přístupem servisu. Pro priklad na Jarově během jedné návštěvy zvládli technici pokutu za rychlost během testovací jízdy,odřít pravý bok a při převzetí auta na mně vypadly šrouby z nepridelaneho plastu pod volantem.Jinak kolega má nyní Octu 3 s 1.5 tsi combi 110kw a jezdí za 4.9 a prý přesně dle 50 90 130 dle gps.
A ajatolah ma pravdu, cist to nemusime. A mozna uz je na case...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak začni hochu a nebuď jako ti fanoušci F1, kteří "už se na to nemohou koukat", ale přitom každý další týden jsou u toho a hejtují.
Klidně si sebou vezmi kamarády a jděte do diskuzí na weby o EV, nějaké jsou a existují, a tam se můžete navzájem vychvalovat.
Klidně si sebou vezmi kamarády a jděte do diskuzí na weby o EV, nějaké jsou a existují, a tam se můžete navzájem vychvalovat.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Teda získat Gretku, to fakt byla "výhra" pro fajnšmekry.... 😲 😁 😒]
Chytlo už někde nejeté benzínový nebo naftové auto?problém elektrický vidím opravdu v bezpečnosti.Na co přežiješ se zlomeninou nohy nehodu,když v zápětí uhořiš?To nechceš.Jako invalida se přesně toho bojím.
Uvadel jsem to v prvnim prispevku.
Zkus si ten odkaz rozkliknout a precist.
A potom nebudes psat veci.. co jsi prave napsal.
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
"V roce 2006 vzniklo kvůli dopravním nehodám celkem 175 požárů, při nichž 26 osob zemřelo a 101 osob utrpělo zranění. O rok dříve – v roce 2005 – evidují statistiky celkem 215 požárů v souvislosti s dopravní nehodou, při nichž bylo 46 osob usmrceno a 138 utrpělo zranění."
To je jeden pozar pri nehode cca kazdy druhy den!!!
V techto letech se urcite nejednalo o elektromobily.
Jenomze se o tom nepise. Bereme to jako samozrejmost.
Jen kdyz dojde k nehode EV, je z toho senzace. :no:
To, ze jsi zvyklej jezdit benzinovym autem neznamena, ze je to bezpecnejsi.
https😐/www.idnes.cz/…018_automoto_fdv
Pravdepodobnost pozaru elektromobilu je nizsi!
😲 😲 😲
Zkus si ten odkaz rozkliknout a precist.
A potom nebudes psat veci.. co jsi prave napsal.
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
"V roce 2006 vzniklo kvůli dopravním nehodám celkem 175 požárů, při nichž 26 osob zemřelo a 101 osob utrpělo zranění. O rok dříve – v roce 2005 – evidují statistiky celkem 215 požárů v souvislosti s dopravní nehodou, při nichž bylo 46 osob usmrceno a 138 utrpělo zranění."
To je jeden pozar pri nehode cca kazdy druhy den!!!
V techto letech se urcite nejednalo o elektromobily.
Jenomze se o tom nepise. Bereme to jako samozrejmost.
Jen kdyz dojde k nehode EV, je z toho senzace. :no:
To, ze jsi zvyklej jezdit benzinovym autem neznamena, ze je to bezpecnejsi.
https😐/www.idnes.cz/…018_automoto_fdv
Pravdepodobnost pozaru elektromobilu je nizsi!
😲 😲 😲
Díky za připomenutí další nevýhody EV. Zatímco vytáhnout zraněného z hořícího dieselu je relativně bezpečné, přiblížit se k doutnajícímu EV je na úrovni pokusu o sebevraždu.
Osobně jestli se mam pokusit někoho vytáhnout z auta, je mi jedno jaké bude. Riziko je vzdy, ale nedělat nic je nepřijatelné.
Takže plameny z hořlaviny jménem benzín a riziko výbuchu z jeho par se Vám jeví jako menší riziko než doutnající lithium v železném sarkofágu? Máte divný parametry v pudu sebezáchovy....
V tomhle bych byl taky víc opatrný u lithia. Nikdy nevíte, jeslti obal baterypacku není po nehodě poškozen, navíc pokud už opravdu hoří baterka, ten obal to jen pozdrží a nakonec to stejně bouchne.
Výbuch benzinových par je nepravděpodobný, jakmile už utíká benzín, díky té těkavosti se rychle rozptýlí. Ano, může zahořet velice snadno, ale o výbuchu bych úplně nemluvil.
Výbuch benzinových par je nepravděpodobný, jakmile už utíká benzín, díky té těkavosti se rychle rozptýlí. Ano, může zahořet velice snadno, ale o výbuchu bych úplně nemluvil.
Nazivo som videl auto horet dva krat raz nakladak pre netesnost v palivovom systeme. A druhy krat dieslove Audi po lahkej nehode. Tam by vodic zhorel skor ako prisli hasici, ale niekto z prvych co sli okolo bol iniciativny a vytiahol vodica z auta.
Za poslední rok jsem videl pozar na cestě co si pamatuji 5x. 1 kamion, 1 návěs, O1 TDI, fokus mk2 tdci a megane 3, u kterého nevim co to bylo. Hořící EV, PHEV nebo HEV jsem ještě nepotkal.
No, vzhledem k tomu, jak málo (naštěstí) těchto elektrokrumplů u nás jezdí, tak je to celkem logické, ne? 😒]
Tech hybridů je uz hodně.
A chytlo už někdy nějaké elektrické auto v ČR? Já vím o jednom, v roce 2017 shořela Škoda Eltra 151L.... (r.v. ~1990).... To jen aby jste si uvědomili, že tu ty elektroauta byli, jsou a budou! A hořej tak často, že se za 30 let ví o jednotkách aut...
Bravo takže věhlasná automobilka vyrobila šmejd, ale páni "novináři" z Auto.cz na to kápli - za požár může EU. Se úplně počurám smíchy. 😁 😁 😁
Za to že autodinosauři teď honem honem doháněj to co slibovali už před 10ti lety, ale nikdy nesplnili a místo toho měli ohromné kartely a protože hloupý VW se nechal v USA načapat při podvodech s emisema svých rakovinometů a vznikl z toho celosvětovej prů*er Dízlgejt tak teď za to všechno může vlasně EU. Lol. Celý je to jen fňukání línejch dinosaurů nad vlastním rozlitým mlíkem. Nahrabali si na podvodech a teď fňukaj jaký jsou to strašný chudáci.
Jo a mimochodem elektrický aut hořej až 10x míň než spalováky. 😉
kartely
7/2017
Der Spiegel: Přední německé automobilky tvořily od 90. let kartel, dohodly se i na podvodném softwaru
https😐/www.seznam.cz/…m-softwaru-34639
7/2016
Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
http😐/ekonomika.idnes.cz/…-zahranicni.aspx?…
Za to že autodinosauři teď honem honem doháněj to co slibovali už před 10ti lety, ale nikdy nesplnili a místo toho měli ohromné kartely a protože hloupý VW se nechal v USA načapat při podvodech s emisema svých rakovinometů a vznikl z toho celosvětovej prů*er Dízlgejt tak teď za to všechno může vlasně EU. Lol. Celý je to jen fňukání línejch dinosaurů nad vlastním rozlitým mlíkem. Nahrabali si na podvodech a teď fňukaj jaký jsou to strašný chudáci.
Jo a mimochodem elektrický aut hořej až 10x míň než spalováky. 😉
kartely
7/2017
Der Spiegel: Přední německé automobilky tvořily od 90. let kartel, dohodly se i na podvodném softwaru
https😐/www.seznam.cz/…m-softwaru-34639
7/2016
Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
http😐/ekonomika.idnes.cz/…-zahranicni.aspx?…
Každou hodinu vzplane v USA 17 spalováků aut
To je víc než 150 000 požarů spalovacích popelnic ročně
A každý rok tam uhoří v autech 210 lidí.
(starší data, ale pochybuju že se to zlepšilo)
https😐/www.businessinsider.com/…n-the-us-2013-11
BMW hořelo tak často, že jeho prodej zakázali v Jižní Korei. 😊
www.reuters.com/…es-idUSKBN1KZ0BW
Servisované BMW vzplálo za jízdy - výrobce odmítá vinu za požár
https😐/www.theguardian.com/…egular-servicing
Škoda Superb hoří ve Varech u Globusu 😊)
https😐/youtu.be/LFE3MPac21c
To je víc než 150 000 požarů spalovacích popelnic ročně
A každý rok tam uhoří v autech 210 lidí.
(starší data, ale pochybuju že se to zlepšilo)
https😐/www.businessinsider.com/…n-the-us-2013-11
BMW hořelo tak často, že jeho prodej zakázali v Jižní Korei. 😊
www.reuters.com/…es-idUSKBN1KZ0BW
Servisované BMW vzplálo za jízdy - výrobce odmítá vinu za požár
https😐/www.theguardian.com/…egular-servicing
Škoda Superb hoří ve Varech u Globusu 😊)
https😐/youtu.be/LFE3MPac21c
Stary clanok a este k tomu o nicom presnom nevypoveda.
Kolko aut jazdilo za ten rok v USA ked ich zhorelo 150000?
Aky je to percentualny podiel?0.1-0.2%?
Je naivne si mysliet,ze cim sa viacej budu predavat EV nebude stupat aj ich percento co sa poziaru tyka.Skor ma zaraza omnoho vyssi podiel jedovatych plynov,ktore vznikaju pri poziari EV aut.
Ty si sem dal Skodu Superb,ja ti posielam celu kompilaciu Tesly :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
Kolko aut jazdilo za ten rok v USA ked ich zhorelo 150000?
Aky je to percentualny podiel?0.1-0.2%?
Je naivne si mysliet,ze cim sa viacej budu predavat EV nebude stupat aj ich percento co sa poziaru tyka.Skor ma zaraza omnoho vyssi podiel jedovatych plynov,ktore vznikaju pri poziari EV aut.
Ty si sem dal Skodu Superb,ja ti posielam celu kompilaciu Tesly :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čemu neruzumíš na informaci "(starší data, ale pochybuju že se to zlepšilo)" kterou jsem uvedl příspěvku??? 😉
Superb jsem dal pro ilustraci že prý spalováky hořej jen po nehodě a ne samy od sebe a ne jako ilustraci že vůbec hořej. Chápeš? 😉 😁
Ještě nezapomeň k tý kompilaci Tesel připojit i statistiku kolikrák míň hořej než spalovací popelnice atˇ to máš úplný. 😉
Superb jsem dal pro ilustraci že prý spalováky hořej jen po nehodě a ne samy od sebe a ne jako ilustraci že vůbec hořej. Chápeš? 😉 😁
Ještě nezapomeň k tý kompilaci Tesel připojit i statistiku kolikrák míň hořej než spalovací popelnice atˇ to máš úplný. 😉
Pokud Vás skutečně zaujala problematika požárů vozidel na našem území, doporučuji tento zdroj: www.hzscr.cz/…ho-sboru-cr.aspx
Na straně 31. aktuální ročenky za rok 2019, naleznete tabulku "Požáry dle místa vzniku". Tam se dozvíte, že minimálně za posledních 5 let zahořelo každoročně v ČR cca 2000 vozidel!!!
Tento trend je ve skutečnosti mnohem dlouhodobější, tato čísla evidují hasiči už od roku 2007. Navíc jen cca 10% jde na vrub následkům dopravních nehod, majoritně jsou příčinou technické závady na elektroinstalaci a palivovém systému.
Zde je ještě vyjádření mluvčího hasičů k o tom kolik čeho v ČR shoří
12/2019
Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
https😐/elektrickevozy.cz/…aut-podle-hasicu
"Od roku 2014 do Q3 2019 zasahovali hasiči u celkem 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel (tedy i koloběžek, skútrů, motorek atd.). Z toho měla 4 vozidla hybridní pohon, a pouze v jednom případě se jednalo o požár baterie. Z celkového počtu 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel, hořelo 15 s pohonem na elektřinu, ale jednalo se především o koloběžky, skůtry, motorku, a dva exempláře upravené Škody Favorit jako elektroauta (Eltra 151). Elektromobil, v dnešním současném pojetí tedy nehořel v ČR ve sledovaném období žádný, nebo o tom alespoň já nevím."
Na straně 31. aktuální ročenky za rok 2019, naleznete tabulku "Požáry dle místa vzniku". Tam se dozvíte, že minimálně za posledních 5 let zahořelo každoročně v ČR cca 2000 vozidel!!!
Tento trend je ve skutečnosti mnohem dlouhodobější, tato čísla evidují hasiči už od roku 2007. Navíc jen cca 10% jde na vrub následkům dopravních nehod, majoritně jsou příčinou technické závady na elektroinstalaci a palivovém systému.
Zde je ještě vyjádření mluvčího hasičů k o tom kolik čeho v ČR shoří
12/2019
Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
https😐/elektrickevozy.cz/…aut-podle-hasicu
"Od roku 2014 do Q3 2019 zasahovali hasiči u celkem 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel (tedy i koloběžek, skútrů, motorek atd.). Z toho měla 4 vozidla hybridní pohon, a pouze v jednom případě se jednalo o požár baterie. Z celkového počtu 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel, hořelo 15 s pohonem na elektřinu, ale jednalo se především o koloběžky, skůtry, motorku, a dva exempláře upravené Škody Favorit jako elektroauta (Eltra 151). Elektromobil, v dnešním současném pojetí tedy nehořel v ČR ve sledovaném období žádný, nebo o tom alespoň já nevím."
Vieš dať konkrétny odkaz kde je rozdelenie príčin požiarov áut so spaľovacím motorom? Uvádzaš, že 10% sú nehody a majoritne sú to technické závady na elektroinštalácii a palivovom systéme. Prešiel som si Tvoje odkazy, ale žiadne takéto rozdelenie som nenašiel. A skutočne by ma to zaujímalo.
Podľa štatistík zhorí 5,5 auta denne, čo ma prekvapuje. Neviem či sú v tom zahrnuté aj prípady, že auto zhorí v horiacom objekte, apod. Pre mňa je to aj tak šokujúce číslo.
Podľa štatistík zhorí 5,5 auta denne, čo ma prekvapuje. Neviem či sú v tom zahrnuté aj prípady, že auto zhorí v horiacom objekte, apod. Pre mňa je to aj tak šokujúce číslo.
V článku z roku 2007 jsem našel 8 %, nevím zda se to od té doby změnilo. Těch 10 % mám od někoho z diskuze kdo dával celkem schopný informace.
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
"K požárům automobilů však nedochází jen kvůli dopravním nehodám – ty tvoří jen zhruba 8 % případů z celkového počtu požárů v dopravě. Absolutně nejčastější příčinou vzniku požárů automobilů je technická závada – buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy."
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
"K požárům automobilů však nedochází jen kvůli dopravním nehodám – ty tvoří jen zhruba 8 % případů z celkového počtu požárů v dopravě. Absolutně nejčastější příčinou vzniku požárů automobilů je technická závada – buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy."
Ten článek je prostě odpad. 😒
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Naopak, ten článek je skvělý a velice si cením, že se SM nebojí říkat pravdu. 😄 :yes: :yes: :yes: Třeba v Německu, již prorezlém autocenzurní "politickou korektností," by asi něco takového těžko vyšlo! 😒 😒 :no:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Považuješ za skvělé těšit se z neštěstí druhého?
Arese psal nekolikrat oslavne příspěvky, kdyz se tu objevil článek o hořící tesle. Jestli si pamatuji dobre.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak to si pamatuješ úplně blbě. Určitě jsem nikdy "neoslavoval", že je nějaký teslomil v ohrožení požárem. Já hlavně upozorňuju na strašlivou nekvalitu těchto elektrokřápů a na trestuhodnou neochotu výrobce to řešit! Ale někteří Svědkovi Muskovi jsou zkrátka nepoužitelní... 😒
Ta těšící věta je vskutku nešťastná, ale oni to mysleli obecně (jako užitečnou výstrahu pro budoucí potenciální teslisty či hybridisty) a ne, že by se těšili z tohoto konkrétního neštěstí! 😉
stačilo by, kdyz by tam tu jednu větu nedal a nic bych proti tomu článku nemel.
Prostě toto přepískl, no. ;-\ Ale jinak je ten článek fakt super! 😄 :yes:
Jo s tim nejak problem nemam s obsahem. Je to takové shrnutí faktů, výhod a nevýhod. Upozornění na veci, které ne každému mohou byt zrejmea tak.
Doba, kdy v mainstreamu nic jinýho nebude, se nezadržitelně blíží. Kdo bude chtít jezdit jen na benzín, bude muset sáhnout hlouběji do kapsy. Tak už si šetřete.
...že vymysleli totální, naprosto nerealizovatelnou hovadinu😒br />https😐/www.autoforum.cz/…splneny-cile-eu/
Jsem zvědavý, kam až tento legislativní gigaprůser euromarxistická EU nechá zajít... Teď už asi ti zelení elektrofašističtí dobroserové usilovně dumají, jak to udělat, aby při nápravě nemuseli přiznat chybu a neměli z ostudy rudozelený kabát... 😒] 😒] 😒]
Jsem zvědavý, kam až tento legislativní gigaprůser euromarxistická EU nechá zajít... Teď už asi ti zelení elektrofašističtí dobroserové usilovně dumají, jak to udělat, aby při nápravě nemuseli přiznat chybu a neměli z ostudy rudozelený kabát... 😒] 😒] 😒]
Ještě jedna věc .Mám osobní zkušenost s elektronikou a bateriemi.V rámci zlepšení kondice jsem si koupil tříkolku Apache Etrike( problém se stabilitou) Tříkolka měla jen jeden převod a tak jsem baterii využíval do kopců.Následně nechal dodělat přehazovačku a baterii využíval méně.Nicméně baterie po asi 40 nabijecích ciklech a 18 měsících šla do háje a nová stála cca 11000.V autě nestojí 11000 ale třeba 300000.... koupíte auto za 300000,dva tři roky staré a za za půl roku zjistíte že s dojezdem to jde z kopce, nedej bože skokově jako u mojí tříkolky.Kamarád automechanik to nevymění a dalších 300 nemáte .Dojezdil jste.....
Ono jsou ruzne baterie a take ruzny management. Kdyz nekdo koupi něco levného, kde výrobce neresi, prebijeni, vybíjení nebo teplotu, je jasné že baterka nevydrží. To je jako byste si koupil auto, kde výrobce neresi chlazení nebo olej.
Súhlasím. To bol ďalší dôvod prečo som si kúpil nový diesel.
Cena rovnakého nového auta v hybride bola vyššia o 12 000 Eur.
- Návratnosť pri využívaní hybridu mi vyšla po viac ako 300 000 km. V tom čase by som už minimálne raz menil batériu za xxxxx Eur? Reálne asi aj dvakrát? Neviem.
- Ak by som ho chcel po 100 000 km predať, obávam sa, že kupujúci si tiež niečo stiahne za opotrebenie batérie a s tým spojeným rizikom.
Ekonomicky to fakt na hybrid nevychádza. Ekologicky som to fakt zvažoval a možno to vyjde (aj keď s otáznikom - emisie z výroby elektriny, batérií a škody na životnom prostredí pri ťažbe, apod...).
Fakt neviem.
PS: mohli by sme trocha skultúrniť diskusiu. načo sú dobré príliš osobné reakcie, vykričníky, apod.? Aj tak 99% z nás videlo hybrid / elektro len na internete. Ak aj ho niekto má, môže mať úplne inú situáciu a potreby.
Naopak sa mi páči, že niektorí ako napr. kuk dáva odkazy, fakty, apod. To je fajn, díky.
Cena rovnakého nového auta v hybride bola vyššia o 12 000 Eur.
- Návratnosť pri využívaní hybridu mi vyšla po viac ako 300 000 km. V tom čase by som už minimálne raz menil batériu za xxxxx Eur? Reálne asi aj dvakrát? Neviem.
- Ak by som ho chcel po 100 000 km predať, obávam sa, že kupujúci si tiež niečo stiahne za opotrebenie batérie a s tým spojeným rizikom.
Ekonomicky to fakt na hybrid nevychádza. Ekologicky som to fakt zvažoval a možno to vyjde (aj keď s otáznikom - emisie z výroby elektriny, batérií a škody na životnom prostredí pri ťažbe, apod...).
Fakt neviem.
PS: mohli by sme trocha skultúrniť diskusiu. načo sú dobré príliš osobné reakcie, vykričníky, apod.? Aj tak 99% z nás videlo hybrid / elektro len na internete. Ak aj ho niekto má, môže mať úplne inú situáciu a potreby.
Naopak sa mi páči, že niektorí ako napr. kuk dáva odkazy, fakty, apod. To je fajn, díky.
Zajímavé je, že ten článek uplně otáčí logiku. Místo aby kritizoval automobilku za to, že lidem za plnou cenu prodává nehotové a nevyzkoušené auto tak automobilku omlouvá.
tarpcomsi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
esacle
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tohle (nejen - clanek je obdobnych nazoru plny) muze napsat jen chudak tohoto typu😒br /> https😐/youtu.be/s_ODPlVJXj4
To neni clanek. To je slatanina.
Psat ktere typy aut kde horely.
Naftovy Golf urcite nikdy nikde neshorel 😁
O tom, ze to BMW spis doutnalo, nez horelo se moc nezminuje. A ze zacalo "horet" uvnitr salonu a hasici ho nejprve vytahli "horici" ven...
Jen clickbajt pro hejtry.
:no: :no: :no: :no: :no:
PS Ano prirozeny vyvoj pro automobilky by byl, vyrabet idealne auta uplne BEZ emisnich norem. Mely by nejnizsi spotrebu, vetsi vykon i lepsi odezvu na plyn a hlavne by byly levnejsi. 😲
Ale neco takoveho si muze prat snad jen uplny... autor tohoto clanku. To take rozkryva, za koho autor kope - za automobilky....
A ano PHEV hybrid je slozitejsi a ma vetsi nachylnost k porucham (to uplne neplati pro asijske modely kvuli jejich kvalite a jednoduchosti - zadna prevodovka, zadny turbo atd.).
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
Tohle je snad jeste horsi nez autoforum.
Blahopreju acz k novinarskemu dnu.
:no: :no: :no: :no: :no:
Když zadáš do google "hořící autobus", najde ti to desítky případů za posledních 10 let. Autobus uvádím proto, že, ano je to jiný druh dopraního prostředku, ale je to také vozidlo, které by nemělo za normálních okolností hořet, navíc je s dieselovým motorem. Nevšiml jsem si, že by z toho někdo někdy dělal téma, nebo měl snahu to jako problém přiblížit, nalézt příčinu a řešení do budoucna. Informace je jen: "shořel autobus, lidé stihli utéct, no a co..., koho by to zajímalo?". Přitom se jedná o orožení stovek lidí. A on po tom pes ani neštěkne. Divné. 😄 Ale toto téma negeneruje potřebnou odezvu, čtenost a zisk jako případy EV...
Na hořících vozidlech je něco eurohujerského? Která věta konkrétně a co považuješ za hýkání?
Četl jsi to po sobě? 😄
Začal bych třeba heslem "Peugeot 307 a požár" - je to jen jeden z mnoha příkladů.
A myslíte, že ten problém s BMW byla nějaká drobnost? No jestli poté výrobce vydal doporučení nenabíjet tento typ PHEV ze sítě, tak to asi drobnost nebyla. Trochu si snižte napětí, ten článek je docela věcný 😄
Asi jsme cetli kazdy jiny clanek. 😲
Superb hoří ve Varech u Globusu
https😐/youtu.be/LFE3MPac21c
Problém nejsou EV, problém je neschopný stát.....
"Příchod elektromobilů není přirozený a plynulý, neodráží potřeby trhu. Evropská unie je protežuje silou a speciálně Češi nemají diktát rádi. I proto máme z každé zprávy o hořící tesle správně škodolibou radost."
Jasně ukazuje, že stát i unie se na příchod toho co různými zákony protěžují a prosazují vůbec nepřipravily a čekají, že si lidé nějak poradí. No a situace je taková, že hasiči (u nás stejně jako v Holandsku nebo v Německu) nevymysleli nic lepšího než ponoření aut do kontejnerů s vodou, což při větším rozšíření EV aut je cesta neprůchozí, což dojde i malému školákovi, ale dodnes nedošlo ani příslušným ministerským úředníkům u nás ani příslušné komisi EU. Takže proč ten křik, já proti EV ani hybridům nic nemám, ale psát o absolutní nepřipravenosti státní správy na to co sama prosazuje je prostě potřeba. A btw. s těmi mobily nemáš pravdu, mobily se u nás recyklují tak že z nich vyjme baterka, následně se rozdrtí, na separátoru a na magnetech vytřídí kovy a plasty. Baterka (tedy ta největší ekologická zátěž) se zahrne do země buldozérem na skládce), totéž platí třeba pro notebooky. Pokud takto máme "připravenou" ekologickou likvidaci i pro EV auta, tak potěš koště.
Inak problematiku Li baterii mam tiez nastudovanu. A napriklad nie som rad, ze Toyota pri hybridoch prechadza od LSD NiMH na Li. Ale verim, ze to nehnali do extemu kedze nepotrebuju uskladnit moc energie. 720Wh je dnes v kdejakon ebiku, ale baterka v hybridnej Corolle je ovela vacsia a tazsia, tak snad nieco vydrzi.