Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Požáry plug-in hybridů: Menší baterka, dvojnásobné riziko?

Začátkem roku jsme se podrobně věnovali problematice požárů elektromobilů. O prázdninách shořelo u Prahy během nabíjení plug-in hybridní BMW, tedy auto se spalovacím i elektrickým motorem. Máme se obávat i této nižší úrovně elektrifikace? A co hasiči? Mají konečně jasné instrukce a potřebné vybavení?
Zpět na článek
19. 9. 2020 08:20
19. 9. 2020 09:11
19. 9. 2020 09:33
19. 9. 2020 11:54
19. 9. 2020 11:59
19. 9. 2020 12:04
19. 9. 2020 13:35
19. 9. 2020 17:06
19. 9. 2020 20:06
19. 9. 2020 09:15
19. 9. 2020 09:59
19. 9. 2020 11:49
19. 9. 2020 23:49
19. 9. 2020 13:02
19. 9. 2020 20:05
19. 9. 2020 09:57
19. 9. 2020 10:06
19. 9. 2020 12:10
19. 9. 2020 13:53
19. 9. 2020 10:26
19. 9. 2020 10:59
19. 9. 2020 13:33
19. 9. 2020 17:13
19. 9. 2020 20:07
20. 9. 2020 07:08
19. 9. 2020 20:02
19. 9. 2020 20:17
19. 9. 2020 09:34
19. 9. 2020 11:55
19. 9. 2020 13:57
19. 9. 2020 17:46
20. 9. 2020 19:26
19. 9. 2020 10:09
19. 9. 2020 10:22
19. 9. 2020 11:54
19. 9. 2020 11:56
19. 9. 2020 19:11
19. 9. 2020 13:05
19. 9. 2020 22:34
19. 9. 2020 22:47
19. 9. 2020 23:16
19. 9. 2020 23:19
19. 9. 2020 23:33
20. 9. 2020 11:38
19. 9. 2020 21:05
19. 9. 2020 23:10
20. 9. 2020 11:42
20. 9. 2020 13:36
20. 9. 2020 13:56
20. 9. 2020 14:30
20. 9. 2020 18:32
20. 9. 2020 17:10
20. 9. 2020 18:33
21. 9. 2020 18:04
20. 9. 2020 23:31
19. 9. 2020 18:26
19. 9. 2020 19:06
19. 9. 2020 20:12
19. 9. 2020 20:05
19. 9. 2020 20:14
19. 9. 2020 20:50
19. 9. 2020 21:09
19. 9. 2020 21:33
19. 9. 2020 22:20
19. 9. 2020 23:26
21. 9. 2020 10:45
19. 9. 2020 23:25
19. 9. 2020 23:30
19. 9. 2020 23:33
20. 9. 2020 00:29
20. 9. 2020 00:33
20. 9. 2020 11:13
20. 9. 2020 18:54
19. 9. 2020 20:09
19. 9. 2020 21:34
19. 9. 2020 15:11
19. 9. 2020 17:42
19. 9. 2020 20:27
19. 9. 2020 20:57
19. 9. 2020 23:06
19. 9. 2020 23:09
19. 9. 2020 23:35
20. 9. 2020 00:00
19. 9. 2020 23:58
20. 9. 2020 00:31
20. 9. 2020 00:36
19. 9. 2020 23:36
20. 9. 2020 00:30
20. 9. 2020 00:38
20. 9. 2020 02:19
20. 9. 2020 11:31
19. 9. 2020 08:20
Zumpa
Citace:
"I proto máme z každé zprávy o hořící tesle správně škodolibou radost."

Tohle (nejen - clanek je obdobnych nazoru plny) muze napsat jen chudak tohoto typu:
https://youtu.be/s_ODPlVJXj4

To neni clanek. To je slatanina.
Psat ktere typy aut kde horely.
Naftovy Golf urcite nikdy nikde neshorel :D

O tom, ze to BMW spis doutnalo, nez horelo se moc nezminuje. A ze zacalo "horet" uvnitr salonu a hasici ho nejprve vytahli "horici" ven...

Jen clickbajt pro hejtry.

:no: :no: :no: :no: :no:

PS Ano prirozeny vyvoj pro automobilky by byl, vyrabet idealne auta uplne BEZ emisnich norem. Mely by nejnizsi spotrebu, vetsi vykon i lepsi odezvu na plyn a hlavne by byly levnejsi. :-O
Ale neco takoveho si muze prat snad jen uplny... autor tohoto clanku. To take rozkryva, za koho autor kope - za automobilky....
A ano PHEV hybrid je slozitejsi a ma vetsi nachylnost k porucham (to uplne neplati pro asijske modely kvuli jejich kvalite a jednoduchosti - zadna prevodovka, zadny turbo atd.).
https://www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 09:11
Re: Zumpa
Autor by se měl nad sebou zamyslet. Z mého pohledu, ten kdo to napsal je de*bil a měl by to opravit a omluvit se za to. To je jako kdyby řekl, že je škodolibě rád, že někomu vítr/povodeň zničil dům, protože on bydlí v panelákovém bytě.
19. 9. 2020 09:33
Re: Zumpa
Uz cekam jen vyzvy k blokovani nabijecek a objizdeni Tesel klicem. Z toho by mel autor jiste jeste vetsi skodolibou radost.

Tohle je snad jeste horsi nez autoforum.
Blahopreju acz k novinarskemu dnu.

:no: :no: :no: :no: :no:
19. 9. 2020 11:54
Re: Zumpa
Ty kanále jeden komunistickej !
19. 9. 2020 11:59
Re: Zumpa
Zvrhliku jeden pravicackej!
19. 9. 2020 12:04
Re: Zumpa
Pekarovou na Tebe at seš spokojenej... =

vyplata 2000 éček, jak za komáru...

za barakem větrniky, a na střeše hořící fotovoltaika :yes: :yes: :yes:

MY NA TO MAME MY TO DOKAZEME !!! MY TO ZVLADNEME

FRAU MERKEL = WIR SHAFFEN DAS !!!

MORE BIAČ
Avatar - kuk
19. 9. 2020 13:35
Re: Zumpa
Skoč zpátky do žumpy. Hop.
19. 9. 2020 17:06
Re: Zumpa
To by som mu na tvojom mieste vobec nedoporucoval,kedze to by ti mohol skocit na hlavu,kedze ty znamy odpad a potkan z Autorevue zijes s celou svojou krysou rodinou v odpadovej stoke.
19. 9. 2020 09:15
Re: Zumpa
Drobný problém je v tom, že se ukazuje, že e-auta jaksi hoří sama do sebe, nafta / benzin obvykle až při nehodě.
19. 9. 2020 09:32
Re: Zumpa
Zeptejte se pana Máry (Petra - YT) jak mu ten spalovák chytl pod zadkem, když s ním normálně jel... ;-).A teď mi dohledejte někoho, komu chytl elektromobil pod zadkem ;-).
19. 9. 2020 09:59
Re: Zumpa
Vím z okolí o dvou autech, co shořely samy od sebe. Starší Felicie a tři roky stará Fabia III, stály jen na parkovišti.

Když zadáš do google "hořící autobus", najde ti to desítky případů za posledních 10 let. Autobus uvádím proto, že, ano je to jiný druh dopraního prostředku, ale je to také vozidlo, které by nemělo za normálních okolností hořet, navíc je s dieselovým motorem. Nevšiml jsem si, že by z toho někdo někdy dělal téma, nebo měl snahu to jako problém přiblížit, nalézt příčinu a řešení do budoucna. Informace je jen: "shořel autobus, lidé stihli utéct, no a co..., koho by to zajímalo?". Přitom se jedná o orožení stovek lidí. A on po tom pes ani neštěkne. Divné. :-) Ale toto téma negeneruje potřebnou odezvu, čtenost a zisk jako případy EV...
19. 9. 2020 11:49
Re: Zumpa
Artes ? Arťom ? Parodie na Arese ? Asio, sorry jako... :-[] :-!


ROZMOHL SE NAM TADY TAKOVY NESVAR !!! EURO HUJERI...

A HYKAJI A HYKAJI A HYKAJI....

Kolik ste zachránili a vlastnim masem nakrmili polarnich medvidku???
19. 9. 2020 23:49
Re: Zumpa
Máš lepší nick?

Na hořících vozidlech je něco eurohujerského? Která věta konkrétně a co považuješ za hýkání?

Četl jsi to po sobě? :-)
19. 9. 2020 13:02
Re: Zumpa
Lepší než pomlouvat ele auta je studovat.
Začal bych třeba heslem "Peugeot 307 a požár" - je to jen jeden z mnoha příkladů.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 20:05
Re: Zumpa
Francouzi jsou specifická kategorie.
19. 9. 2020 09:57
Re: Zumpa
A četl jste ten článek pořádně? Vždyť poselství článku není v tom, že by EV auta hořela častěji, ale v tom, že pro uhašení EV/BEV tu vůbec nemáme infrastrukturu.
A myslíte, že ten problém s BMW byla nějaká drobnost? No jestli poté výrobce vydal doporučení nenabíjet tento typ PHEV ze sítě, tak to asi drobnost nebyla. Trochu si snižte napětí, ten článek je docela věcný :-)
19. 9. 2020 10:06
Re: Zumpa
"Skodoliba radost z pozaru elektromobilu" je vecna????

Asi jsme cetli kazdy jiny clanek. :-O
19. 9. 2020 12:10
Re: Zumpa
NE, to tys ho nepochopil... ten článek jsou žalozpěvy hasičů nad připraveností k rozmachu EV... nic jinýho... docela lituju ty majitele hořících enyaqu... :D

Dyt i s firemníma kontakama bolky, maji v republice 3 kontejnery na korektni haseni...

V pohodě? tak jo... mě to nevadi... ale musí být fajn nechat shořet EV, tech emisi...

:-[] :-[] :-[] není to nějak proti hlasu EU??? zachranme lesy horici na druhe strane sveta !!! MY SME EU !!! Ale když nam hoři EV = TO NEVADI = TO JE NORMALNI... TAK JO... :-! :yes:
Avatar - kuk
19. 9. 2020 13:53
Re: Zumpa
Ke spalovákům co jich u nás blafne 6 za den (čili 2000 za rok) už žádný kontejnery jezdit nemusej. Než by dojeli tak to auto stejně shoří na troud a všechny jedovatý spaliny jsou už dávno v atmosféře... ;-\

Superb hoří ve Varech u Globusu
https://youtu.be/LFE3MPac21c
19. 9. 2020 10:26
Re: Zumpa
no a co že tady není infrastruktura na hašení EV? co já s tím jako majitel? prostě se to tady prodává tak ať se na to stát nachystá, proto platím daně ne? Když si něco pustím na trh, tak musím počítat s tím, že se to jednou bude likvidovat.... v roce 1995 asi tady nikdo nevěděl jak zrecyklovat mobil a dnes to není žádné téma.... v čem je rozdíl?

Problém nejsou EV, problém je neschopný stát.....
Avatar - Ham.
19. 9. 2020 10:59
Re: Zumpa
Tobě také článek nic nevytýká, celý ten článek beru jako obžalobu nepřipravenosti odpovědných míst ČR i EU. A o tom celý ten článek je. A právě ta věta, kvůli které tady kvičíte
"Příchod elektromobilů není přirozený a plynulý, neodráží potřeby trhu. Evropská unie je protežuje silou a speciálně Češi nemají diktát rádi. I proto máme z každé zprávy o hořící tesle správně škodolibou radost."
Jasně ukazuje, že stát i unie se na příchod toho co různými zákony protěžují a prosazují vůbec nepřipravily a čekají, že si lidé nějak poradí. No a situace je taková, že hasiči (u nás stejně jako v Holandsku nebo v Německu) nevymysleli nic lepšího než ponoření aut do kontejnerů s vodou, což při větším rozšíření EV aut je cesta neprůchozí, což dojde i malému školákovi, ale dodnes nedošlo ani příslušným ministerským úředníkům u nás ani příslušné komisi EU. Takže proč ten křik, já proti EV ani hybridům nic nemám, ale psát o absolutní nepřipravenosti státní správy na to co sama prosazuje je prostě potřeba. A btw. s těmi mobily nemáš pravdu, mobily se u nás recyklují tak že z nich vyjme baterka, následně se rozdrtí, na separátoru a na magnetech vytřídí kovy a plasty. Baterka (tedy ta největší ekologická zátěž) se zahrne do země buldozérem na skládce), totéž platí třeba pro notebooky. Pokud takto máme "připravenou" ekologickou likvidaci i pro EV auta, tak potěš koště.
19. 9. 2020 13:33
Re: Zumpa
Ja sa cudujem len tomu, ze pokial existuje hasivo ktore zastavi chemicke reakcie v kontajnery, tak sa to neriesi systemovo ako v pretekarskych autach. Proste pri vaznej nehode sa hasivo uvolni do kantajneru s bateriou a netreba vybavovat hasicov specialnou technikou.
Avatar - Ham.
19. 9. 2020 17:13
Re: Zumpa
Myslím, že tak jednoduché to nebude, nejsem profesionální hasič ani chemik, ale mnoho let si hraji s RC modely aut i letadel jak se spalováky tak s baterkáči (LI-pol) a vím, že je to zhruba následovně. Lithium je alkalický kov, který velice rychle a prudce reaguje s kyslíkem i s vodou (proto se s ním v přírodě nelze setkat v čisté podobě, ale výhradně ve formě sloučenin). Při reakci s kyslíkem prudce hoří, při reakci s vodou vzniká vodík H2 a LIOH. No a vodík je slušná výbušnina i hořlavina (na volném prostranství pěkně hoří, v uzavřeném obalu pěkně bouchne a pak stejně pěkně hoří) a LiOH je zase velmi dobré okysličovadlo, co se stane, když z chemické reakce vzniká dobrá hořlavina a dobré okysličovadlo asi netřeba dále rozebírat. No a teď ke kontejnerům. V kontejneru žádné hasivo, které by zastavilo chemické reakce není, v kontejneru je obyčejná voda. Tedy to, co jsem nahoře popsal jako velice prudce reagující látku při setkání s lithiem za doprovodu vzniku dvou perfektních složek „kvalitního“ požáru, které nepotřebují dodávku okysličovadla v podobě vzdušného kyslíku, protože okysličovadlo si reakce vyrobí sama. To je důvod, proč v článku zmíněné Priusy vytažené z vody po záplavách hoří (lépe řečeno nehoří až po vytažení, hoří už pod vodou). Takže to, co navrhuješ by bylo realizovatelné jenom tak, že by EV auto za sebou tahalo kontejner s vodou a výkonnou hydraulickou ruku a v případě požáru by hydraulická ruka zvedla auto a ponořila do kontejneru a tam by auto týden nebo dva zůstalo ponořené. Asi uznáš, že toto tahat za autem by bylo trochu nešikovné. Kdybys jenom vstříkl třeba 30 litrů vody do baterky tak pouze rozdmýcháš chemickou reakci v článcích při které vzniká právě ta vysoce hořlavá směs a požár naopak podpoříš. Proto musí auto zůstat v kontejneru velmi dlouho aby se do všech jednotlivých článků dostala voda, vynutila výše zmíněnou reakci a došlo k vyhoření pod vodou, kdyby hasiči auto jenom ponořili a hned vytáhli, tak mají táborak dříve nebo později znova. Proto asi jediná rozumná cesta je ta naznačená v závěru článku, battery pack rozřezat vysokotlakým vodním paprskem, což ovšem znamená vybavit hasiče velmi drahou technikou. Z výše uvedeného Li baterkám moc nevěřím a vyzkoušel jsem si na vlastní kůži jakou paseku dokáže malá baterka udělat když blafne a jak malá chyba třeba při balancování jednotlivých článků v závěru nabíjecího cyklu dokáže vyvolat lokální přehřátí. Nemluvě o rizicích kdy s baterkou člověk někde nevědomky praští (dokonce stačí jezdit terénní buggy a na skocích dostává baterka takové rány, že jsem viděl na závodech buggy chytnout hned po doskoku), nemluvě o chybách elektroniky, kdy je požadován větší proud po baterce než snese, vybití pod kritickou mez (když nezafunguje jedna blbá dioda hlídajíc napětí článku) nemluvě o stárnutí materiálu baterky, kdy se jednotlivé tenké vrstvy postupně kroutí a napínají až může dojít k minizkratu v článku a ten pak založí řetězovou reakci v celém battery packu a celé to skončí požárem vybité baterky uložené někde v dílně. A vzhledem k tomu, že ta malá baterka do RC auta spolehlivě dokáže zapálit barák, tak je důsledně ukládám do sklípku na zahradě. Nakonec ani úplná minibaterka v mobilu není bezpečná a nejeden byt už vyhořel kvůli několikagramové placičce.
19. 9. 2020 20:07
Re: Zumpa
Kazdy hovorime o niecom inom. Postup s Cobrou mal prepichnut kovovi obal celeho akumulatora, ktory som nevhodne nazval kontajnerom a naplnit ho specialnym inertnym hasivom. Ak take hasivo naozaj existuje, tak by stalo za zvazenie integrovat takyto hasiaci system priamo do auta.
Inak problematiku Li baterii mam tiez nastudovanu. A napriklad nie som rad, ze Toyota pri hybridoch prechadza od LSD NiMH na Li. Ale verim, ze to nehnali do extemu kedze nepotrebuju uskladnit moc energie. 720Wh je dnes v kdejakon ebiku, ale baterka v hybridnej Corolle je ovela vacsia a tazsia, tak snad nieco vydrzi.
20. 9. 2020 07:08
Re: Zumpa
Nic takového, jako je inertní hasivo baterií není. Používaný způsob pouze zajistí, že voda, která pronikne k místu hoření místo chladí tím, že přechází z kapalného skupenství do plynného. Na to 20 litrů nestačí.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 20:02
Re: Zumpa
Mezi hořením naftového Golfu a elektrifikovaného BMW je podstatný rozdíl. I když "doutná", musí se složitě hasit.
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 20:17
Re: Zumpa
jakmile EV zacne horet, je to horší k uhaseni, souhlasim. Ale ta pravděpodobnost zahoření je u EV cca desetina. Aspoň tak se to všude uvádí.
19. 9. 2020 09:34
Kvalita
Tak nejlepší je, jak se hejtí Tesla za lak, mezery ap., ale BMW, ten precizní němec, neočiští kontakty baterky :-D. No to chceš :-D.
Rozbalit vlákno
5
19. 9. 2020 11:55
Re: Kvalita
Ty kanále jeden komunistickej !
Avatar - kuk
19. 9. 2020 13:57
Re: Kvalita
Hop do zdi fašounku.
19. 9. 2020 17:46
Re: Kvalita
Já to mám jak v arábii... nechodím ke zdí... zeď chodí ke mě... určitě to znáš... příští 5 letku poručíš větru dešti možná i Grétě...
20. 9. 2020 13:22
Re: Kvalita
Smím se Vás milej pane zeptat co se Vám zdá na mém příspěvku nepravdivého? Jak přesně zapřičiní vzplanutí vozu nekvalitní lak, či jiná mezera mezi plechy? A co se stane, když neočištíte kontakty jste si právě přečetl... A kdo neočistil kontakty? "Lajdácký" startup Tesla, či staletý puntičkář BMW?
20. 9. 2020 19:26
Re: Kvalita
A kdo má mezery ve slícování,nefunkčni AUTOPILOT ztrátove ucetnictvi pred krachem... baterii zbytečných gigatovaren a hořící baterie? TESLA ! :-[]

BMW miluju :-) kontakty jsou v pohode... stejne jedu radsi dehet, sorryjako
19. 9. 2020 09:39
Neuvěřitelná tupost...
....autorů článku.... Takže já když jezdím v PHEV tak bych měl naopak přát poruchy a požáry všem zoufalcům, kteří smrdí mě i mé rodině pod nos ve vykuchaných dvojkových Octáviích TDI?

S tímto přístupem se není co divit kde tahle země je.... jsme ubožáci bránící se čemukoliv novému, zvolíme vládu která rozdá desítky miliard na úplatcích voličů a zároveň jsme schopní brečet že nemáme kontejner na hašení elektroaut, který stojí pár stovek tisíc.... k tomu komentář frustrovaného hasiče jak to "ti nahoře" nepřipravili a jak neví co má dělat.... Jeho děda přesně takhle bědoval, když poprvé viděl hořet v roce 1920 auto....

Pak se nedivme, že se tady z toho stává skanzen ovládaný potřebami důchodců....

Jo a mimochodem, když jsme u těch obrovských ekologických škod způsobených nahodilými požáry EV, tak si dejme na misku vah nehody tankerů, těžebních zařízení na ropu atd.... aby to bylo fér.....

Asi by bylo fajn pro tuhle zemi kdybychom se konečně zbavili té pos*ané škodolibosti a zabedněnosti, kdy největší radost způsobí, že sousedovi chcípla koza....

Autoři článku u mě klesli na naprosté dno, SM jsem nikdy nekupoval, ale možná je čas opustit i Auto.cz, když publikuje tak žlučovité ubohosti.....
Rozbalit vlákno
40
Avatar - elektrikar
19. 9. 2020 09:46
Re: Neuvěřitelná tupost...
Totální dno...
19. 9. 2020 11:51
Re: Neuvěřitelná tupost...
Ty kanále jeden komunistickej !
19. 9. 2020 09:48
Re: Neuvěřitelná tupost...
Presne, napsal jsem to samy. :yes:

Dno...
19. 9. 2020 11:54
Re: Neuvěřitelná tupost...
Ty kanále jeden komunistickej !
19. 9. 2020 12:00
Re: Neuvěřitelná tupost...
Stacilo jednou.
19. 9. 2020 12:13
Re: Neuvěřitelná tupost...
Evidentně ses nepoučil ! = nestačilo :-[] :-! :yes: jen se nažer a trénuj
20. 9. 2020 13:28
Re: Neuvěřitelná tupost...
Nebolí vás prsty od toho klikání na palec?
19. 9. 2020 10:28
Re: Neuvěřitelná tupost...
Tak Svět motorů je dnes už opravdu jen totální dno. Obsah musí být přizpůsoben posledním ochotným za to platit. Je tam spousta článků podobné úrovně a je to už jen v podstatě motoristický bulvár.
Přerod v automobilismu není stejný jako třeba v případě mobilů nebo aku vrtačkách, pouze technologický. Ale automobil je stále vnímáno, jako něco výsadního, a v tomto případě je to i přerod mentální, to se vyřeší buď zkušeností nebo obměnou generací. Dovedu si představit, jaký asi musel být pocit pro lidi, kteří celý život znali pouze parní stroj a najednou jim někdo říkal a nechápali, co je na tom motoru tak špatného, proč by měl být tak neefetivní... Spalovací motor je ale jen dvakrát, třikrát účinnější, což je dnes už prostě mrhání energíí, která vznikala miliony let a zbytečného a nadbytečného odpadů do atmosféry. Ale je nám to stále prezentováno, že je to TOP. Přitom to po 100 letech vývoje ve velkém procentu ani pořádně vyrobit neumíme, aby to spolehlivě fungovalo. Informace o tom, ale nabízí na svých stránkách sám Svět motorů.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2020 11:50
Re: Neuvěřitelná tupost...
Krásně tady brečíte, ekoprogresivní soudruzi.
19. 9. 2020 11:53
Re: Neuvěřitelná tupost...
BENZIN NAFTA DIZL, zase jeden hujer chcípl !!!

a sborově !!!


BENZIN NAFTA DIZL, zase jeden hujer chcípl !!!

a mužete si zato samy, nemáte znečišťovat pudu ELEKTRODEBILITOU !!!

co Vám zní pak vyroste... zní nic a zté vaší velky HO...
19. 9. 2020 12:15
Re: Neuvěřitelná tupost...
.... jj, správný konzervativec ráno nakopne studený diesel a veze děcko do školy v koloně stejně smýšlejících.... u školy ani nevypíná motor aby se mu to ohřálo a hezky v těch sra*kách odvádí spolu s ostatními milované dítě do školy.... tomu říkám kvalitní život :yes: Pak se nediv že dnes už každý má nějaké alergie a spoustu jiných neduhů, protože jsme všemi těmi sviňstvy prolezlí až hrůza.....
19. 9. 2020 13:07
Re: Neuvěřitelná tupost...
Bohuzel tady neni videt prima pricina a nasledek. Obdobne jako u vlivu cloveka na globalni oteplovani...
Oboji jsou slozite mechanismy se spoustou faktoru.

A tak si to lidi nepripousti.

„Bohužel se nachází víc a víc důkazů pro to, že třeba rakovina plic může vznikat v této souvislosti. Že je častější u lidí, kteří bydlí blízko velkých komunikací v centrech měst,“ podotýká lékařka...
https://www.irozhlas.cz/…50559_vkourimsky
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 18:20
Re: Neuvěřitelná tupost...
Vemena jezdící s dieselem po meste stejne nepresvedcis. Oni chtějí hlavne mít nízkou spotřebu. Kterou ale ve výsledku maji ve městě stejne tak 2x vetsi nez mam s benzinem. Lidi, co maji nízkou inteligenci to nepochopi, protože jim desítky let PR a marketing automobilek cpal do hlavy, ze diesel je ekologicky a úsporný. Nakonec pod tíhou důkazů i ti úředníci pochopili.
19. 9. 2020 20:20
Re: Neuvěřitelná tupost...
Mentalne postihnuty Mikesus,teba tiez nikto nepresvedci,ze sa mas ist dat liecit na tu svoju choru hlavu,lebo to co ty dokazes vyplodit vo svojich prispevkoch je na zavretie do psychatrickej liecebne. (vid prispevok nizsie)
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 20:58
Re: Neuvěřitelná tupost...
Fakt? A co je špatně v mém prispevku?
Ze jsou lidi, co jezdi s dieselem po městě? Nebo že úředníci uz nepočítají diesel za ekologicky?
Nebo to, ze s benzínem jezdim po meste za 3-4 litry? Co z toho podle tvého je spatne?
19. 9. 2020 22:59
Re: Neuvěřitelná tupost...
Co je spatne na tvojom prispevku?
Uradnici nepocitaju dizel medzi eko auta.Realita zelenej EU?
Zeleny uradnici z Bruselu uz ziadne auto so spalovacim motorom nepovazuju za eko auto.To znamena,ze aj ty si “vrah” deti z detskeho pokojicka.Vodu kazes,vino pijes?Ako to,ze taky chemik,analytik,zastanca cisteho ovzdusia pachas zlo?Sice mensie,ale pachas.

Pripominas mi pisanie ludi co uz ked nevedia co maju napisat ,tak spomenu slovne spojenia “co keby tam isla mamicka s kocikom”,rovnako tak vnimam aj tvoj prispevok nizsie o pustani si polycyklickeho uhlovodiku do okien detskeho pokoja.

Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas..

Pochopil si to co ti tym chcem povedat?
Ze si chora hlava co moc vsetko preziva a pritom urcite sam si velky producent C20H12 pane chemiku a ani poriadne o tom nevies....
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:01
Re: Neuvěřitelná tupost...
Ja z garáže vyjíždím na elektriku, v obytné zóně jedu na elektriku. jak můžu nekomu pouštět do oken pri vyjezdu z garáže jedy?

"Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas.."

Nic z toho nedelam vubec. Co tam mas dal?
Tak nějak přemýšlím, kdy jsem naposledy potřeboval otevreny oheň. Pokud budu počítat elektrárnu jakožto zdroj elektřiny, pak to je jediný zdroj po aute, kterým ten BaP produkuji. Coz u benzinu je velice nízká úroveň v porovnani s dieselem, natož studeným.
19. 9. 2020 23:18
Re: Neuvěřitelná tupost...
Mimo obytnej zony uz zaplavujes ovzdusie PAU.
Takze si zamorujes ovzdusie PAU,alebo nie?
Existuje len odpoved ano,alebo nie.
Samozrejme v tvojom pripade pride nejaka vyhovorka.

Nikdy v zivote si (u Vas doma) negriloval,nepiekol?Klamar
Snazis sa tu seba vykreslit,aky si skvely a jedinecny a ako ty zachranujes cely chory svet,ale pritom si len dalsi mentalne chory clovek co vodu kaze a vino pije.

To je jedno v akom velkom meritku to produkujes,dolezite je,ze to produkujes,lebo to inac v realnom zivote nejde a neda sa tomu vyhnut..max to obmedzit..a to tvoj pripad.Napadat tu ale ludi zato,ze produkuju PAU je ale chore,kedze ty v realnom zivote robis to iste. “Zlodej krici,chytte zlodeja”
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:22
Re: Neuvěřitelná tupost...
Grilování jsme nikdy neholdovali a u ohne sem sedel snad naposled na základce na školním výletě. Evidentně o mne moc nevíš.
Ale jak říkám, produkuju autem, protože jezdit musím pracovně. Proto jsem zvolil tu variantu, která znecistuje nejméně a je schopna splnit požadavky na dojezd. A pak se doctu, ze nekdo chce mít dítě v bezpečí a pod okny mu jezdi studeným dieselem. To je ma pointa.
20. 9. 2020 12:25
Re: Neuvěřitelná tupost...
Sakra proč tolik mínusů? Tohle je přesně popis toho co se děje každý den skoro všude.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 20:09
Re: Neuvěřitelná tupost...
To jsou zase argumenty... elektromobilita s sebou nese spoustou nevýhod, které její rozšíření zjevně brzdí, narozdíl od ICE v době parního stroje.
19. 9. 2020 22:04
Re: Neuvěřitelná tupost...
2 roky pred rozsirenim motoru s vnitrnim spalovanim mluvili obhajci pary stejne jako ty ted o EV.
:D :D :D

Nejvetsim problemem byly do ted baterie (jinak elektromotor je svymi vlastnostmi o parnik lepsi, nez spalovak...).
To se pristi tyden v utery zmeni.
Spalovaci motory prestanou vetsinove davat smysl.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 22:21
Re: Neuvěřitelná tupost...
Aha, a s kolika obhájci páry jsi mluvil?
19. 9. 2020 22:42
Re: Neuvěřitelná tupost...
Chapu to jako hloupou recnickou otazku.
Me znalosti nejsou omezene jen osobni zkusenosti. :-!

https://en.m.wikipedia.org/…/Locomotive_Acts

It has been claimed that the restrictions in the earlier act were advocated by those with interests in the UK railway industry and horse-drawn carriages.[3][disputed – discuss]

In addition to any concerns about the state of the roads, by the 1860s, there was concern that the widespread use of traction engines, such as road locomotives and agricultural engines, would endanger the safety of the public. It was feared that engines and their trailers might cause fatal accidents, scare horses, block narrow lanes, and disturb the locals by operating at night. Although all of these fears were justified and were soon realized, there was a gradual acceptance of the machines as they became more common in commerce.

Preloz si to, ty tornado. :-)
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 22:48
Re: Neuvěřitelná tupost...
Předpokládám, že rozšíření nenásledovalo vlivem státních intervencí.
19. 9. 2020 22:54
Re: Neuvěřitelná tupost...
Ne, tahle analogie tam neni.

Jen ta s tou lobby zeleznicni a konskych povozu.
Ta se tu projevuje velmi silne.
A rada jedincu si ji vzala za svy...
Kolik staly ty drakonicky intervence tebe???
Zkousel sis to vycislit, kdyz se ti to nelibi?
Ne?

Ja jsem ted narychlo nasel pro rok 2020, ze to bylo 92.000.000Kc.
Takze te to stalo 20Kc?
Nebo 30Kc?
Je videt, ze se koncentrujes na podstatny veci. :no:
Jinymi slovy, te elektromobilita za 2020 (jestli se nepletu) stala jeden litr benzinu. :-O
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 23:12
Re: Neuvěřitelná tupost...
Počkat, máš tam ztrátu na spotřební dani? Jak jsi vyčíslil legislativní zásahy?
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:16
Re: Neuvěřitelná tupost...
emisni povolenky. Vetsi spotreba elektřiny z neOZE. Spotrebni dan je jen poplatek za znečišťování/poškozování zdraví. Emisni povolenky dělají totéž. Pokud bereš elektřinu z OZE, neni duvod platit poplatek za znecistovani.
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2020 00:21
Re: Neuvěřitelná tupost...
ty tvý akumulátory to je hotovej poklad ekologie. Při těžbě lithia, při výrobě baterky i při likvidaci baterky jsou všechna ta jedovatá svinstva nepochybně úplný enviromentální zázrak ve srovnání se spálením litru nafty v dieselovém motoru... Tyhle baterkový kraviny jsou dobré jen pro ty, kdož se vyznačují neuvěřitelnou tupostí. :-!
Avatar - Mikesus
20. 9. 2020 00:34
Re: Neuvěřitelná tupost...
Nez spálení jednoho litru nafty urcite. Baterka vydrží s velkou pravděpodobností statisíce km, na tu samou vzdálenost spalis tisíce litru nafty. Takze ten jazýček vah uz je uplne mimo diesel. Navic za par let to uz jen smrdí a kouří, protoze se všechny ty komplikované systémy na čištění emisi opotrebuji.
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:00
Re: Neuvěřitelná tupost...
A kolik mi stát přispěje, kdyz bych si chtěl koupit ev?
Odpovím ti, nula. Až poté dostanu zdarma známku na dalnici, kam bych s EV stejne nejel, protože bych chtel taky někam dojet.
U dieselu dostanu slevu 2koruny na každým litru na spotřební dani oproti benzinu. Tzn ze je diesel vic zvyhodnen nez EV, kdyz spotrebuje za rok alespoň 750 litrů, coz je pri prumerne spotřebě 6 litrů najezd 12500km.
19. 9. 2020 23:05
Re: Neuvěřitelná tupost...
A pristi rok v Cesku taky zadny dotace na EV pry nebudou (nejsou planovany).
Resp. zdejsim diskuterum vadi dotace jinde. Ktere ani (temer) nemusi platit.
Wtf
Proc??? Proc bojuji proti prerozdelovani v Nemecku nebo ve Francii?????
Jsou to skutecni trzni idealisti.
A budou tu psat kvuli dvacetikorune stovky prispevku.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 23:13
Re: Neuvěřitelná tupost...
Ale já nemluvil jen o pozitivních zásazích dotacemi.
20. 9. 2020 11:48
Re: Neuvěřitelná tupost...
Aha, takze ty uz myslis tolik na stat a jeho usly zisk.

Vy jste vsichni zastanci ICE tak slechetni a uplne nazhaveny platit dane.
Tak nas tady neosocujte z levicactvi.
Vas pristup je totalne levicovy!
A myslim, ze draha ICE a drahy benzin si budes moct kupovat jeste dlouho. Tak vlastne nevim, co se ti nelibi.
Hezky prispivej statu, kdyz ti na tom tak zalezi. A kdyz ti jde tolik o stat, tak rad zaplatis emisni pokuty v porizovaci cene auta. Ja nevidim problem. :yes:

Vy to nemate v tech hlavach jeste uplne srovnany, co?
Az se rozsiri elektromobilita, zavede se silnicni dan, jako vsude na svete a stat se to vykompenzuje.
Jen se neboj.

Tahle prehnana starost o stat a vyber dani me vzdy dojima. :D :D :D

PS A az te to co jsem vyse napsal prestane bavit, tak si koupis elektromobil.
Tak co kdybychom preskocili tuhle vasi otravnou fazi (behani s praporkem pred autem...) prskani a fnukani?
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 13:09
Re: Neuvěřitelná tupost...
Nepochopil jsi. Nevadí mi snižování daní, vadí mi křivení trhu daněmi. A vynechal jsi hlavní důvod rozšiřování EV, kterým nejsou nějaké dotace, ale legislativní nátlak.
20. 9. 2020 13:18
Re: Neuvěřitelná tupost...
Konkretne?

Kolik te to stoji?

Emisni normy jsou taky legislativni natlak?

Nebo zakaz klecoveho chovu?
To je taky kriveni trhu.

Vetsina z vas "legislativnim natlakem" oznacuje demokracii...
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 14:59
Re: Neuvěřitelná tupost...
Klecový trh se zakazuje proto, že se jedná o týrání zvířat. Emisní normy vznikly proto, aby nedošlo k zamoření měst karcinogeny. To asi každý chápe. Zajímavější ICE auta jsou vytlačována z trhu proto, že si to vymyslela levicová a zelenou ideologií posedlá komise.
20. 9. 2020 18:56
Re: Neuvěřitelná tupost...
"aby nedošlo k zamoření měst karcinogen" vs "to vymyslela levicová a zelenou ideologií posedlá komise" Trochu protiřečení v jednom příspěvku, ne?
20. 9. 2020 13:45
Re: Neuvěřitelná tupost...
Až budete mít chvílku a přístup na Google, zkusil bych pohledat EV1, či Škoda Eltra 151L (s kterou jezdila i pošta)... Jukněte na rok a povídejte mi, že za to můžou dotace, či EU :-D. Obzvlášť o to EV1 byl zájem jak vrata, stáli se na něj fronty! Toho se ale lekli těžaři a začali lobovat.... Doporučuji ještě pohledat video kdo zabil EV1 ;-).
20. 9. 2020 13:47
Re: Neuvěřitelná tupost...
:yes:

Nastesti ta doba je pryc.
Ted uz nikdo EV nezabije...
19. 9. 2020 10:09
Článok
Až na tu vetu o radosti z horiacej Tesly, čo je fakt mimo, je ten článok v poriadku.
Nechápem tie hysterické komentáre a hejtovanie autora. Verím, že tým nešťastným komentárom o horiacej Tesle reagoval na rôzne komentáre v diskusiách - a tie skutočne radostné komentáre niektorých narušenylch jedincov.
- plus dodáva jakkoli se Svět motorů ze své podstaty kloní na stranu spalovacích pohonných jednotek, byla by lež tvrdit, že jich se to netýká. Hoří jako na běžícím pásu, příčin je bezpočet, zdaleka nejde jen o následky nehody...


Kupoval som nové auto a zvažoval som aj plugin hybrid. Ale jeden z dôvodov prečo som sa rozhodol pre čistý diesel je, že garáž mám pod detskou izbou mojich detí.
A malá vybavenosť hasičského zboru na elektromobily je tiež pravdivá.

Ad čistý diesel - ak by štát uvalil dane na tie dovážané 10-25 ročné čmudiace rachotiny - tak sú nové diesele jednou z alternatív ako prečistiť vzduch. Podľa mňa. A napr. kamarátov hybrid Lexus skutočne žerie o dosť viac ako moje auto.
Rozbalit vlákno
55
19. 9. 2020 10:22
Re: Článok
.... současné diesely jsou samozřejmě cajk, s těmi není problém, snad až na krátké pojížďky za studena po městě, kdy to prostě z pohledu emisí fakt ideální není.... Sám budu do firmy diesel kupovat, čistě na dlouhé štreky.... Na dojíždění do práce a kratší cesty mám to PHEV auto....

Mimochodem, věřím že stejným stylem jako autoři článku hejtují EV auta tihle samí zabedněnci hejtovali DPF, EGR a Ad-blue protože to určitě bude podle nich složité, bude se to kazit, nepůjde to opravit atd.... a dnes to má každé auto a konečně z těch dieselů neletí rakovina..... a funguje to naprosto v pohodě....

Takže buďme věcní, každá věc má své pro a proti.... Tím že se budeme urážet a pošklebovat se opravdu nikam neposuneme.....
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2020 11:54
Re: Článok
Ono je otázka zda je třeba se někam posouvat. Kdyby nechali trh aby rozhodnul, každý pohon by si našel místo, i PHEV i EV.
Pokud jsou PHEV a EV tlačeny brutální silou, nedopadne to dobře, v první řadě mohou zkrachovat i giganti jako je RSA, protože na EV a PHEV se prostě nedá dost vydělat.
Pokud je v EU pokles prodejů o 25%, spousta firem to šeredně odskáče.
19. 9. 2020 11:56
Re: Článok
UZ ABY TO BYLO !!! UZ ABY TO BYLO !!! UZ ABY TO BYLO !!!

VSICHNI SOU S EU SPOKOJENI !!! :-[] :-[] :-[] :-[]

TAK AT TRPI...
19. 9. 2020 19:11
Re: Článok
EU a jejich propaganda v médiích budou hledat viníka jinde.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 20:37
Re: Článok
Souhlas. Nikdo by neměl být nucen si kupovat něco, co jeho potřeby nenaplňuje.
19. 9. 2020 22:34
Re: Článok
Nikdo by predevsim nemel byt nucen vdechovat jedovate emise auta jedouciho pred nim!!!!
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 22:45
Re: Článok
Můj atmobenzín tě musí vyloženě dusit.
19. 9. 2020 22:47
Re: Článok
Atmobenzin mne nevadi.

Kriticky jsou starsi diesely.
Jednickovy oktavky, passaty z ty doby atd. S vetsim najezdem a zanedbanou udrzbou obvykle peklo.
19. 9. 2020 23:16
Re: Článok
Jo jenze se obavam, ze jejich novejsi bratricci se spatnou udrzbou na tom nebudou o mnoho lip....
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:19
Re: Článok
Včera jsem mel výlet do Budejovic a zpět, kouřící Q7, nejakej Transit a Tuscon. Ten transit uz byl dost letitej, ale zbytek mlada auta v porovnani průměrného veku vozového parku ČR a stejne takovej smrad a kouř co z nich sel.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 23:24
Re: Článok
Pak by neměli projít přes emise.
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 23:33
Re: Článok
to by nemělo projít aut a co potkáváme. Proto doufám, že se vic rozšíří mobilní merici jednotky.
20. 9. 2020 11:38
Re: Článok
Spousta lidi si neuvedomuje vyhodu EV, ze lokalni emise jsou 0.

A to je tak to nejdulezitejsi, co cloveka (primo) zajima.
A hlavne ze to tak bude po celou dobu zivotnosti elektromobilu. :yes:

A plest sem uhelny elektrarny je uplne mimo, protoze ty huli bez ohledu na elektromobilitu. A zadny novy se stavet nebudou.
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 13:10
Re: Článok
Akorát v Německu zrovna jednu otevřeli. :D
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 20:20
Re: Článok
Za prvé, DPF bylo zpočátku s některými motory problematické a výrobci neměli problém si za něj říct přes 100 tisíc Kč, z toho pohledu asi nemůžeš někomu vyčítat, se se mu vyhýbal.

Za druhé, tyhle výlevy DonVita a spol. o parních strojích mi elektromobilitu znechucují víc, než je nutné. Jako jedna z možností je z mého pohledu zcela legitimní.
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 21:05
Re: Článok
kdyz nekdo nema na banány, tak si nemůže pořídit opici. Pokud si někdo nemuze dovolit výměnu dpf, musí si koupit jine auto.
Porovnani ICE vs parní stroj a EV vs ICE neni zrovna přesné, ale jako krok ve vývoji srovnatelné. Jsme teď na urcite křižovatce a vývoj se udává dvěma směry. ICE a EV, do teď posledních cca 100 let se jelo jen jedním směrem. EV se vic rozvíjí posledních 10, 15 let. A uz ted se dosahují vlastnostmi na ICE a nemají problém je v určitých parametrech překonat. V jiných zase stále zaostávají. Ale to ani ICE ve 40.letech nebyl dokonalý.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 22:39
Re: Článok
Kdyby DPF od začátku zvládalo 300 tkm a stálo 15 tisíc, bylo by to o něčem jiném.

EV je nedokonalé už více než 100 let. Dokud se neblížíme konkurenceschopným cenám, dostatečné infrastruktuře a použití bez kompromisů, jsou řeči o parních strojích mimo.
19. 9. 2020 23:10
Re: Článok
Ale my se konkurenceschopnym cenam blizime.
https://www.statista.com/…tery-pack-costs/
Jen tys to jeste nepostrehnul.
Kolikrat klesla cena baterie (ta je pro EV urcujici) od r. 2010?

Tak nepis hlouposti o sto letech.
Avatar - twistedTSD
19. 9. 2020 23:17
Re: Článok
Mě nezajímají teoretické výpočty ceny batterypacku, reálně stojí kompaktní EV milion a více.
20. 9. 2020 11:42
Re: Článok
Ano doposud tolik stal kompakt.
Ale nyni realne stoji milion velky SUV. :-O

Jmenuje se Enyaq.

Tak uz se prober. Cas leti.
Vyvoj nezastavis.

PS Cana baterky je to, proc byl doposud elektromobil drazsi. Az klesne cena baterky, bude levnejsi elektromobil. Elektromoror stoji zlomek toho co ICE. A elektronika klesa v cene jako baterky. :yes:
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 13:17
Re: Článok
To SUV stojí stejně, jako kompakty se stejným pohonem. Proč tomu tak je, je otázka. Klidně může být nevýdělečné podobně jako Citigo, čemuž by odpovídalo neustálé vymlouvání se na nemožnost navyšování výroby kvůli bateriím.

S tou svou parní logikou na mě nechoď, bavíme se o dvou různých pohonech s jinými výhodami. To vaše "až klesne cena" posloucháme minimálně 10 let bez větších výsledků.
20. 9. 2020 13:36
Re: Článok
Před 10 lety nebylo reálné možné vyrobit ev s dojezdem více jak 200km. Dnes i škodovka dělá ev s dojezdem 500km a stojí skoro stejně jak spalovak. To nevnímás jako posun? Je to pouhých 10 let...
20. 9. 2020 13:56
Re: Článok
10 let???

Bez vetsich vysledku????????

Pokles ceny z 917$ za kWh v r 2011 na 135$ za kWh dnes 2020.

Tzn. ze dnes je cena na 14% te puvodni.
:-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O
Odkaz jsem ti uvedl vyse a ty jsi na to napsal, ze te nezajimaji teoreticke vypocty. Mozna by te zajimat mely, jestli chces diskutovat o pokroku v bateriich. ;-)

Az tohle pochopis, tak prestanes špekulovat nad cenou Enyaqu!!!

A po predstaveni nove baterie Teslou v utery zacnou byt auta typu Model Y (vyrazne) LEVNEJSI, nez jejich spalovaci protejsky.
Protoze kdyz si prepoctes tu cenu baterky Tesla, takk dela uz jen 250.000Kc - dnes.
Po predstaveni nove se vsemi parametry lepsimi (predevsim nizsi ceny z duvodu zjednoduseni technologie vyroby) baterky budes dal rikat: "bez vetsich vysledku"?

O tom bylo tech poslednich deset let!

PS Proc myslis, ze zisk na M3 od Tesly je vic nez 20%?
Btw. o tom se moc nemluvi, ale Nissan Leaf je taky VYDELECNE auto. Uz dnes. Ne vsechny automobilky na EV prodelavaji....
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 14:23
Re: Článok
Jasně, batterypack, Tesla se zázračnou baterií... mě zajímá, zda je na trhu kompaktní EV za půl mega s dojezdem 500+ km. Je?
20. 9. 2020 14:30
Re: Článok
Heled napsal jsi hloupost. A rad bys obratil list...
Ok.

Tak ke kompaktu.
Oba vime, ze kompakt treba id.3 je porad jeste drazsi.

Taky si vsimni, ze jako hlavni nevyhodu EV (a duvod proc s nim stale jeste sam nejezdim) uvadim vysokou cenu!
S tim, ze rapidne klesa (i diky dotacim...). A ten id.3 bude stat 500.000Kc. Nebo si myslis, ze ten plastovej kram ma vyrobni naklady milion? Ne, nejvetsi podil na cene ma baterka, porad jeste. ;-) Az bude dostatecna kapacita pro jeho vyrobu a mezitim baterky dale klesnou na cene, tak bude za polovinu.
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2020 15:04
Re: Článok
"Pořád ještě dražší" je velmi kulantní vyjádření toho, že je to lacině vyrobený krumpl za 1,1 mega. A druhou stejně tak velkou nevýhodou EV je infrastruktura. Dokud "nenatankuji" elektřinu za 5 minut u stojanu, není EV pro každého reálné.
20. 9. 2020 18:32
Re: Článok
Majitel nekterych EV (M3, Taycan) uz dnes muze "dotankovat" par set km za par minut.

Nehlede na to, ze kdyz jezdis denni trasy na jedno nabiti (a nabijis doma pres noc) tak mas kazde rano plnou.
:yes:

PS Ze je id.3 predrazeny, na tom je neco divnyho? Je nejaky model VW, ktery predrazeny neni?
20. 9. 2020 17:10
Re: Článok
No co Done,dockame sa za dva dni Battery day od Elona?
Ak ano,tak som zvedavy co to spravi s cenou EV aut.
20. 9. 2020 18:33
Re: Článok
Prevratne baterie. ;-)

Predpokladam, ze cena modelu Tesla s touto baterii klesne.

Ale hlavne ta baterie vydrzi 1 milion mil.
To je 1,6 milonu km.
To neni jako Seat, co ho prodavas po 100t a radujes se, zes nemel poruchu.
A prodavas ho aby ses vyvaroval vymeny rozvodoveho retezu resp. Totalschade..
20. 9. 2020 22:09
Re: Článok
Kdybys o autech něco věděl ,měl je rád a lidskou slušnost tak tohle nenapíšeš.Nebo jen podle sebe soudíš druhé.Jen pro tvou informaci.Rozvody měněny na 90 tisících. Dle doporučení.A důvod prodeje? Děti rostou a taky jsem potřeboval auto do kterého se vejde kolo,trikolka.
21. 9. 2020 18:04
Re: Článok
Tim padem to neber osobne. :yes:

Byl to priklad. A ver, ze takovy lidi existujou.

PS Tys sice nemel poruchu, ale menil jsi "dozivotni" rozvod retezem. Myslim, ze kdybys to pred koupi vedel, tenhle motor bys nevybral... Bud rad, zes to dal pryc. Nepovedeny motor.
21. 9. 2020 21:41
Re: Článok
V pořádku . :yes: Takovych aut se špatnou pověstí jsem měl víc.6 let Doblo s 1.3jtd s olejovou náplní necelé 3 litry a doporučený interval 30000km.A nezadřel jsem protože jsem těch ani ne 30 dl oleje neměnil po 30 ale max po 10 tisících.A před tím jako první nové auto Ibiza 3dv s 1.4 16V 74kw,ten zase hodně papal olej a to takže jako 26 měsíců staré auto,s 20000km 4000km od výměny oleje jsem zádrhel motor,bez oleje.Nečekal jsem to a výrobce naštěstí uznal většinovou kulanci takže nakonec dobrý
20. 9. 2020 23:31
Re: Článok
Done,som zvedavy na tu prevratnost a ci to fakt rapidne zmeni cenu Tesla aut.
Ratam,ze o 22.9 o 22.30 nasho casu budes na livestreame Tesly ;-)
Avatar - Mikesus
19. 9. 2020 18:26
Re: Článok
Bojíš se PHEV kvuli dětskému pokoji a misto toho poridis diesel, který bude do oken posílat bezo(a)pyreny. Jelikož je novy, NOx a PM10 by měly být ok, jen při studeném startu to moc nefunguje. Místo uplne čistého odjezdu na elektriku ted budes největší jedy pouštět primo do oken, dobrá volba. Aspoň po odjezdu uz to bude trochu ohřáté a budeš trávit jen svou rodinu.
Avatar - _Karel_
19. 9. 2020 19:06
Re: Článok
Tohle už hrotíš docela extrémně. Aby to byla pravda, musel bys zavést hadici z výfuku přímo do okna. Trochu uber plyn.