je hovado boží.
Destrukce koncernu pod vedením tohoto blba a všech po Piechovi je podobně absurdní jako německá imigrační politika a vyvolává stejné otázky...už totiž snad nejde ani věřit, že tohle někdo dělá v dobré víře.
Z pohledu počtů destrukce, z pohledu budoucnosti možná záchrana. Ani VW si nemůže dovolit neustále cpát peníze do bezedné černé díry problémových značek.
ako uz kolegovia povedali u auta s cenovkou 2 mil a vyssie je ta pokuta uplne zanedbatelna..skor si myslim ze ide len o tah ako ziskat vacsi podiel v samotnom rimacu...
Ano, je to tak. Bugatti nikdy nebolo ziskove, novy VW management uz nie je tak fixovany na superprestizne znacky a zacinaju sa ich zbavovat, aby koncern prezil. Potrebuju totiz peniaze pre elektrifikaciu, ktore im teraz pozieraju tieto luxusne znacky. Piech bol megaloman, ale tento model sa uz prezil a VW musi reagovat.
Ano, pretoze Bugatti by preslo na elektro a tuto technologiu ma Rimac vyvinutu. Ako spalovak stoji Bugatti strasne peniaze na vyvoj a je od zaciatku stratovym projektom.
Tu mas odsek z ineho clanku, ktory ti objasni, ze Rimac peniaze na to ma:
Chorvatská firma si od roku 2009 vysokým tempem zajistila silné postavení na rozjíždějícím se trhu elektromobility. V tuto chvíli už Rimac zaměstnává přes 600 lidí a do firmy v nedávných letech investovali třeba Hyundai, Jaguar, Koenigsegg či Magna. Techniku Rimacu ve formě bateriových modulů, elektromotorů a dalšího elektrického příslušenství už nyní používá na 15 automobilových značek.
Že Rimac dodává automobilkám elektrické příslušenství je sice pravda, ale volné peníze na nákupy firem samozřejmě nemá, stačí se podívat do finančních výkazů za poslední roky, každý rok vykazuje ztrátu, sice vloni byla menší než předloni, ale pořád je to ztráta. Takže existují jedině dva způsoby jak by si mohli koupit Bugatti, buď jim někdo masivně půjčí nebo je to výměnný obchod, kdy Porsche získá akcie Rimacu a Rimac naopak akcie Bugatti. Daleko pravděpodobnější je scénář č. 2.
Vypadá to, že parník VW Group už nabírá vodu opravdu rychlým tempem. A na palubě se šíří čím dál větší panika, o čemž svědčí např. tsunami vyhazovů dosavadních vysokých koncernových manažerů (tzv. princip padajího h.o.v.n.a). Kdo si prý před panem Diessem dovolí byť jen náznakem zpochybnit smysluplnost jím prosazovaného celofiremního rituálního elektro-harakiri (v ceně mnoha miliard Euro), letí na hodinu.... ;-\ :-(:-(:-(:no: Dalším obrovským problémem je velmi chladné přijetí nového Golfu a zničení léta budovaného náskoku v oblasti ergonomie ovládacích prvků (nový Golf, Leon a Octavia). :-| ;-\ :-(:no::no::no: A až se definitivně ukáže, že miliardy vložené do elektrodebility byly vyhozené oknem (a to nebude dlouho trvat), to teprve bude hukot.... :-O:-O:-O
"Kdo si prý před panem Diessem dovolí byť jen náznakem zpochybnit smysluplnost jím prosazovaného celofiremního rituálního elektro-harakiri (v ceně mnoha miliard Euro), letí na hodinu"
No, odborná veřejnost Golf nijak nevychvaluje, na rozdíl od minulých generací, v tom má Arese pravdu. A kupci se taky kdovíjak nehrnou, do toho nepovedené uvedení na trh a problémy se softwarem, nic moc vizitka.
A když už Golf odsuzují i lidi, kteří ho dosud kupovali, něco na tom asi bude. Zbytek Areseho zvratků jsou bláboly, ale v tomhle má pravdu.
No nevím, takové a podobné "bláboly" se prý teď šíří po Škodě Auto. :-) Ale klidně si věř jen těm oficiálním korporátním propagandistickým plkům, které jásají, jak VW neochvějně směřuje ke šťastné zelené budoucnosti! :-[]:-[]:-[]
Ty zdroje schnou především například Mercedesu, až musí propouštět. Já zde jinak čtu, že Porsche zvýší podíl v Rimacu a přijde mi to jako velmi dobrej deal. Bugatti navíc dostane přístup k jejich technologii, která ať se to někomu líbí nebo ne má zjevně budoucnost i v tomto segmentu.
Jj, Mercedes je na tom z německých automobilek nejhůř a neustále se objevují noví a noví kostlivci ve skříni. Jeho poslední záchrana jsou jeho čínští akcionáři, snad budou tak hodní a jeho ztráty zamáznou jako to už udělali u Smartu. https://www.carscoops.com/…ssions-cheating/
Všichni propouštějí, nebo budou. Jenom u VW je to poněkud větší hukot. A až opadne podzimní vlna pandemie Covid 19, budou tady další opatření v reakci na propad ekonomiky a klesající vůli lidí utrácet.
K tomu srovnání s Daimlerem by to chtělo ještě i informace o provozním cashflow a případných vlastních zdrojích. Není veřejným tajemstvím, že Daimler zvažuje jako úsporné opatření na snížení výdajů opuštění F1. Jsou na vrcholu, tak proč ne. V jistých kruzích už se šušká i o odprodeji (ne výměně akcií) dalších "značek" VW: Lamborghini, Seatu, Italdesignu, Bentley a Ducati.
A ještě vlastnické struktuře, ta tématika je ještě daleko hlubší na to, dělat tu soudy, že někomu dochází zdroje. Covid ovlivnil zdroje absolutně VŠECH koncernů.
Ale v jakých jistých kruzích se hovoří, o tom mluvila vnučka Porscheho s Autoforem v na kafi v Chamonix? To jsou letité spekulace, že rozmařilé divize nepotřebuje, podobně jako MAN/Scania, nyní možná ještě výrazněji. Důvody, že VW group investovalo do EV (které aspoň někdo občas kupuje, na rozdíl od totálního propadáku EQC), nebo že doplácí dieselgate, přitom s emisema čachorvali všichni ostatní taky, jenom o tom včetně Daimleru lhali, přesto se to VW na prodejích negativně neprojevilo, jsou všechno jenom obecně známé skutečnosti.
Ty zdroje schnou především například Mercedesu, až musí propouštět. Já zde jinak čtu, že Porsche zvýší podíl v Rimacu a přijde mi to jako velmi dobrej deal. Bugatti navíc dostane přístup k jejich technologii, která ať se to někomu líbí nebo ne má zjevně budoucnost i v tomto segmentu.
Omyl, děngy nejsou v autodružstvu Detroit/PSA/FCA.
Elkannojc rodina,
ta už i Magnetti Marelli prodat musela.
A Macron,
ten to bude muset dotápět,
jinak vesty v ulicích co nevidět :):)