Profi
narona
1
Mercedes vyvíjel nedávno i motor zážehový na vodík pro tahače, neví o tom někdo něco?
.StenLi.
2
Ako nam ukazalo uz davno BMW..spalovat vodik v ICE je niekolko nasobne menej efektivne a emisnejsie ako ziskavat elektrinu z vodiku v palivovych clankoch.
akorát vodík moc neumíme vyrobit ani skladovat.
Vyrobit i skladovat jej umíme. Jenom to stojí nekřesťanské peníze a většinu jej vyrábíme ze zemního plynu, z ropy a malou část i z uhlí, takže drancujeme neobnovitelné zdroje víc než jízdou na ropu. Spotřeba CNG nebo ropy na 100 km jízdy vodíkového auta je zhruba třikrát vyšší než při přímém splování v dnešních spalovacích motorech. Proto také vodíková auta tlačí ropné a plynárenské koncerny, protože to by pro ně byl ráj na zemi, protože spotřeba by vzrostla cca 3x.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Je absolutny nezmysel takto neefektivne plytvat energiou pri vyrobe vodika, nehovoriac o energii potrebnej na stlacanie, skladovanie, prepravu ktore pri rozvodnych sietach neexistuju. Toto bude mat zmysel az ked bude kazda krajina produkovat vyse 100% svojej spotreby z obnovitelnych zdrojov.
Tvrdím to dávno - vodík je slepá ulička. Neekologický, drahý, nebezpečný.
Jo kamaráde, kdyby se do vodíku investovalo tolik prostředků co do elektriky, tak by bylo používání vodíku rozšířenější než je dnes elektrika. Ale elektro-lobby je lépe zorganizované a financované. Nic jiného v tom netřeba hledat. Tečka!
Vodik ma zmysel v trajektoch, doprvanych lodiach a lietadlach, tam kde je nezmyselne vozit tony baterii. Nie vsak v kamionoch a najvacsia blbost je davat ho do vlakov kde je najmensi problem natahat lacnejsie el. vedenie na dekady.
Třeba na Sibiř je strašně jednoducý natahat dráty a provozovat je při +25 i a taky pří - 55 😄 😄
Není nad dieselovou lokomotivu, že 😄
Není nad dieselovou lokomotivu, že 😄
Jak neumíme? Vyrábí se snad z plynu, ropy nebo uhlí ne? Nějakou energii to sice sežere, ale tím bych se nestresoval.
Ano, ale tohle všechno jde v malém množství. Výroba v takových objemech, aby se tím nasytila doprava, je ekonomicky i ekologicky naprostý průšvih.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je pravda skôr o tebe.
😁 Tak toto sadlo dokonale. Greta je prilis nadsena pre dobru vec.. predsa je to len dieta.. Cico je prilis zakomplexovany a nevzdelany stary chlap 😁
Popri podvodnej Nikole a este mozno tak Hyundai je toto asi ta najrealnejsia moznost komercneho pouzitia FCV tahacov ktore ukazu ci okrem lodi, trajektov a litadiel je schopny vodik byt lepsim riesenim ak obaterky.
Skoda tej zlej aerodynamiky, nevidim zmysel ist touto cestou namiesto Tesla Semi pristupu s ovela lepsou aerodynamikou ktora je tak dolezita pre EV.. ci uz FCV alebo BEV.. zbytocne vysoky tahac pre cisternove navesy ktore nepotrebuju kapacity na spanie.. Dve moznosti vysky ako pri Tesle mi pridu idealne..
Je ocividne ze Tesla nechce uviest komercne tahace s aktualnou technologiou baterii ktore by pri velkych dojazdoch brali prilis velku cast pouzitelnej nosnosti na naklad, snad po battery day pride nieco nove, zaujimavejsie, kiez by solid state baterie ktore by opat nakopli zvysok automobiloveho sveta.
Skoda tej zlej aerodynamiky, nevidim zmysel ist touto cestou namiesto Tesla Semi pristupu s ovela lepsou aerodynamikou ktora je tak dolezita pre EV.. ci uz FCV alebo BEV.. zbytocne vysoky tahac pre cisternove navesy ktore nepotrebuju kapacity na spanie.. Dve moznosti vysky ako pri Tesle mi pridu idealne..
Je ocividne ze Tesla nechce uviest komercne tahace s aktualnou technologiou baterii ktore by pri velkych dojazdoch brali prilis velku cast pouzitelnej nosnosti na naklad, snad po battery day pride nieco nove, zaujimavejsie, kiez by solid state baterie ktore by opat nakopli zvysok automobiloveho sveta.