Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vodíkový tahač Mercedes-Benz GenH2 je předzvěstí produkčního vozu

Daimler představuje koncept vodíkového tahače Mercedes-Benz GenH2, jehož produkční varianta už je takřka jistá věc.
Zpět na článek
17. 9. 2020 17:20
17. 9. 2020 20:33
17. 9. 2020 22:51
17. 9. 2020 23:17
18. 9. 2020 07:15
18. 9. 2020 13:42
18. 9. 2020 14:48
18. 9. 2020 17:11
Avatar - narona
17. 9. 2020 17:20
PSM na vodík
Mercedes vyvíjel nedávno i motor zážehový na vodík pro tahače, neví o tom někdo něco?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
18. 9. 2020 13:38
Re: PSM na vodík
Ako nam ukazalo uz davno BMW..spalovat vodik v ICE je niekolko nasobne menej efektivne a emisnejsie ako ziskavat elektrinu z vodiku v palivovych clankoch.
Avatar - KANKUNEN
17. 9. 2020 20:33
Super nápad,
akorát vodík moc neumíme vyrobit ani skladovat.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Barrichello
18. 9. 2020 14:45
Re: Super nápad,
Hlavně ho vyrábíme z ropy, nebo elektrolýzou vody, na kterou se spotřebuje 30x více energie než na provoz rafenerie.

Faaaaaaakt moooc výýýýýýýhodný

pro zelený bolševický pomatence akorát :-)
17. 9. 2020 22:19
Re: Super nápad,
Vyrobit i skladovat jej umíme. Jenom to stojí nekřesťanské peníze a většinu jej vyrábíme ze zemního plynu, z ropy a malou část i z uhlí, takže drancujeme neobnovitelné zdroje víc než jízdou na ropu. Spotřeba CNG nebo ropy na 100 km jízdy vodíkového auta je zhruba třikrát vyšší než při přímém splování v dnešních spalovacích motorech. Proto také vodíková auta tlačí ropné a plynárenské koncerny, protože to by pro ně byl ráj na zemi, protože spotřeba by vzrostla cca 3x.
17. 9. 2020 23:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
18. 9. 2020 13:51
Re: Super nápad,
Je absolutny nezmysel takto neefektivne plytvat energiou pri vyrobe vodika, nehovoriac o energii potrebnej na stlacanie, skladovanie, prepravu ktore pri rozvodnych sietach neexistuju. Toto bude mat zmysel az ked bude kazda krajina produkovat vyse 100% svojej spotreby z obnovitelnych zdrojov.
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2020 06:43
Re: Super nápad,
Přesně tak to je, to je ekologie ve stylu složitě a energeticky náročně.
18. 9. 2020 07:13
Re: Super nápad,
Tvrdím to dávno - vodík je slepá ulička. Neekologický, drahý, nebezpečný.
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2020 07:34
Re: Super nápad,
To vědí všichni už dávno, ale přesto se do vodíku vytrvale cpou dotace...
Avatar - pradeda777
18. 9. 2020 10:11
Re: Super nápad,
Jo kamaráde, kdyby se do vodíku investovalo tolik prostředků co do elektriky, tak by bylo používání vodíku rozšířenější než je dnes elektrika. Ale elektro-lobby je lépe zorganizované a financované. Nic jiného v tom netřeba hledat. Tečka!
Avatar - pradeda777
18. 9. 2020 16:59
Re: Super nápad,
Zkratoheadi uklidněte se..... :D :-[]
Avatar - .StenLi.
18. 9. 2020 13:40
Re: Super nápad,
Vodik ma zmysel v trajektoch, doprvanych lodiach a lietadlach, tam kde je nezmyselne vozit tony baterii. Nie vsak v kamionoch a najvacsia blbost je davat ho do vlakov kde je najmensi problem natahat lacnejsie el. vedenie na dekady.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2020 14:47
Re: Super nápad,
Třeba na Sibiř je strašně jednoducý natahat dráty a provozovat je při +25 i a taky pří - 55 :-) :-)

Není nad dieselovou lokomotivu, že :-)
Avatar - wakantanka
18. 9. 2020 18:13
Re: Re: Super nápad,
A myslíš, že v kamióne kde sa počíta každé kilo užitočnej hmotnosti tie baterky z nej neuberú? Mám taký pocit, že keby tam narvali battery pack s ktorým tá súprava urobí 1000 km, tak odvezie o možno tonu či dve menej či?
18. 9. 2020 12:25
Re: Super nápad,
Jak neumíme? Vyrábí se snad z plynu, ropy nebo uhlí ne? Nějakou energii to sice sežere, ale tím bych se nestresoval.
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2020 12:47
Re: Super nápad,
Ano, ale tohle všechno jde v malém množství. Výroba v takových objemech, aby se tím nasytila doprava, je ekonomicky i ekologicky naprostý průšvih.
18. 9. 2020 14:00
Re: Super nápad,
ekologicky myslíš konkrétně proč? Vzhledem k tomu, že vodíkový auta jsou spíš v úrovni prototypů a kusový výroby, bych se nebál toho, že budeme v následujících 10 letech postaveni před problém mnohonásobně navýšit produkci vodíku a začne nám to tvořit nějaký ekologický problémy.
Avatar - pradeda777
18. 9. 2020 17:05
Re: Super nápad,
V článku je jasně napsáno, že k výrobě vodíku se budou využívat přebytky el. energie z větrníků.......
Avatar - VDC
17. 9. 2020 22:51
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
17. 9. 2020 23:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 9. 2020 07:15
Re: Haha
To je pravda skôr o tebe.
Avatar - .StenLi.
18. 9. 2020 13:42
Re: Haha
:D Tak toto sadlo dokonale. Greta je prilis nadsena pre dobru vec.. predsa je to len dieta.. Cico je prilis zakomplexovany a nevzdelany stary chlap :D
Avatar - Barrichello
18. 9. 2020 14:48
Re: Haha
Gréta je placená loutka, kašpárek na drátkách, za který tahaj jiní, ti co žídmou dotace a vydělaj na tom biliony :-)
Avatar - pradeda777
18. 9. 2020 17:11
Re: Haha
Grétě vymyly mozek její vlastní rodiče, aby bylo jasno.....
Avatar - .StenLi.
18. 9. 2020 13:48
Ta aerodynamika..
Popri podvodnej Nikole a este mozno tak Hyundai je toto asi ta najrealnejsia moznost komercneho pouzitia FCV tahacov ktore ukazu ci okrem lodi, trajektov a litadiel je schopny vodik byt lepsim riesenim ak obaterky.
Skoda tej zlej aerodynamiky, nevidim zmysel ist touto cestou namiesto Tesla Semi pristupu s ovela lepsou aerodynamikou ktora je tak dolezita pre EV.. ci uz FCV alebo BEV.. zbytocne vysoky tahac pre cisternove navesy ktore nepotrebuju kapacity na spanie.. Dve moznosti vysky ako pri Tesle mi pridu idealne..

Je ocividne ze Tesla nechce uviest komercne tahace s aktualnou technologiou baterii ktore by pri velkych dojazdoch brali prilis velku cast pouzitelnej nosnosti na naklad, snad po battery day pride nieco nove, zaujimavejsie, kiez by solid state baterie ktore by opat nakopli zvysok automobiloveho sveta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
19. 9. 2020 14:07
Vodík naprostá pichovina a tunel na dotace.
:no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0