Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen zvažuje ještě levnější elektromobily, prioritou ale zůstávají SUV

Šéf Volkswagenu upřesnil další plány značky v oblasti elektrifikace. Důraz bude kladen především na vozy ze segmentu SUV, dočkat bychom se však měli i menších městských elektromobilů.
Zpět na článek
20. 9. 2020 16:17
Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
ID4 se TOP modelem asi jen tak nestane, na to bude moc drahý, ale i vizuálně obyčejný a hlavně elektrický... Teda pokud se EU zas nezblázní a nezakáže prodej aut se spalovacím motorem. Docílí tím jen pokřivením trhu, tedy lobováním v EP... ;-\
Rozbalit vlákno
8
20. 9. 2020 17:01
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Vizuálne celkom obyčajný nie je (nechápem, čo by si vlastne chcel?), a na podobu auto nejazdí. Skôr sa divím, aké veľké má VW elektrické plány, pritom ešte nedotiahol do konca ani prvý poriadny projekt. Ad pokrivený trh - čo chceš na trhu ešte kriviť? Je dokrivený a dokrútený desiatky rokov, ak nie dlhšie.
20. 9. 2020 17:15
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
ID4 je dost bezpohlavní nuda, stejně jako ID3. Ocucaný bonbon... Enyaq je proti tomu designový skvost, což myslím vážně. Ano, auto na design nejezdí, ale přece si nekoupím auto, co se mi alespoň trochu nelíbí ;-) EP/EK křiví trh nesmyslnými limity CO2, které nejsou automobilky schopny s aktuální technikou plnit a zas je chtějí posunout ještě níže. Proto aktuální modely zdražují a mají spoustu složitých kurvítek + např. VW tlačí do lidí tyhle elektrošroty za nesmyslný peníze. Navíc je už víc jak rok nedokáží ani dodat na trh :no:
20. 9. 2020 18:44
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Tebe nekdo nuti kupovat VW?

Existujou i jine znacky.
Treba Nissan, Tesla, Renault, Hyundai, Kia.
A vsechny maji dobre EV.
20. 9. 2020 18:54
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Já doma jedno VW už mám, s benzinem, a jsem v pohodě ;-) Čisté elektro nechci, hybrid bych možná zvážil... Chci si vybrat pohon, co mi vyhovuje, ne že mi někdo bude tlačit elektro silou :no:
20. 9. 2020 18:57
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Myslel jsem, ze jsi psal o designu...

Ze si to nekoupis kvuli designu.

Pochopil jsem to asi jinak, nez jsi to myslel.
20. 9. 2020 19:10
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Obojí, design ID3 ani ID4 se mi vážně nelíbí, navíc čisté elektro :no: Enyag se mi třeba líbí a kdyby byl hybridní, tak by mě to možná zajímalo ;-)
20. 9. 2020 19:49
Re: Aby nebyl pan Ulbrich zklamán
Mne se libi Honda e. :yes:

Ale Enyaq neni osklivej.
20. 9. 2020 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2020 16:58
Už im z tých SUV zadrbkáva...
K čomu je dobré SUV na baterky?
Do mesta je SUV zbytočne veľké.
Na dlhšie trasy kvôli dojazdu nie príliš vhodné.
Do terénu kvôli baterkám veľmi nie, kvôli samonosnej kisni a podvozku leda tak na poľnú cestu...
Tak na čo to vôbec je?
Rozbalit vlákno
11
20. 9. 2020 17:18
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Na pohodlne nastupovanie pre pohodlnych a rozmaznanych ludi dnesnej doby.
Vysoky posadz za volantom na ceste a s tym suvisiaci vyssi pocit bezpecnosti pri autonehode.
Vacsi priestor pre cestujucich a batozinu.
Ukazat okoliu,ze ja nato mam.
V zime vyuzitie 4x4 s vyssou svetlou vyskou.
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2020 19:21
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Pohodlné nastupování... u spousty SUV se už zase škrábeš nahoru a seskakuješ dolů, takže jaké pohodlí? Vyšší pocit bezpečnosti v době, kdy těch SUV je stále více a reálně z něj vůbec líp nevidíš? Větší prostor vůči čemu? Dost sporné. 4x4? Většina SUV jsou předokolky, takže jaké 4x4?
Takže fakt maximálně to "ukazování", ale na to jsou taky jiná auta.
20. 9. 2020 23:16
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Blue,Travel..v podstate obidvaja pisete podobne ,tak dam sem odpoved pre obidvoch,aby som to nepisal dvakrat.

Realne sme mali v rodine odkrutene na Mini Clubmanovi 80000km a momentalne mame v rodine odkrutene na Mini Countrymanovi 15000km.

Nastupovanie je daleko lepsie v Country oproti Clubmanovi.
Nikam sa neskrabem,nezoskakujem a “nepreskakujem” ziadne velke a vysoke prahy.

Mam daleko lepsi prehlad na ceste cez vacsie predna sklo a vidim viac,kedze sedim vyssie ako som sedaval v Clubmanovi.

Priestoro je Countryman vacsi ako v interieri,tak aj kufrom 405 l (SE verzia) vs 360 l..klasicky Coutryman ma este vacsi kufor o 45 l oproti SE verzii.

Kedze sice zijem v BA,ale v lese a chodim k sebe domov strmym kopcom a tam som mal problem s predokolkovym Clubmanom a ked nasnezilo,tak som sa nikam nedostal,kym som to neposypal solou.Mame chatu v Tatrach a tam som uz zostal 2x vysiet na bruchu.S Coutrymanom sa mi to vdaka 4x4 a vyssej svetlej vyske nestalo,zeby som mal problem sa dostat k sebe na dom,alebo chatu.

Tu mate realny pohlad z realnych skusenosti,ktore som vam opisal vyssie.
Mozno to bude pre Vas co pisem vynimka potvrdzujuca pravidlo,ale podla mna takych aut clovek najde viac na trhu co by zniesli rovnake prirovnanie.
Avatar - Blue Sun
21. 9. 2020 06:16
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Bavíme se o SUV a ty vytáhneš Mini? Jako fakt? Nebo si děláš srandu?
Mini je kdeco, ale fakt to není SUV. Zkus to srovnávat v normálních třídách aut.
20. 9. 2020 20:42
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Pohodlné nastupovanie majú MPV alebo osobné dodávky. Vysoké a široké prahy SUV znamenajú všeličo, len nie pohodlné nastupovanie. Česť výnimkám.
Vysoký posed je u áut väčšinou kritizovaný - väčšina si chrochtá, keď sedí až na zemi a na cestu pozerá tesne ponad volant. S tým, čo píšeš, to absolútne nesedí. Vysoký posed ponúkajú opäť skôr MPV a osobné dodávky typu Berlingo.
Priestor pre cestujúcich je naopak menší ako v kompaktoch s podobným pôdorysom. Väčší je opäť v MPV, osobných dodávkach a tiež v kombíkoch.
4x4? Väčšina SUV ho nemá a svetlú výšku zabije hlboký predný spojler a niekedy príplatkové prahy. Schopnosti týchto áut v teréne sú často mizerné - druhá vec je, že 90% vodičov sa s SUV nikdy do terénu ani nepozrie.
Čiže ukázať okoliu, že na to mám - to je asi jediný pádny, a podľa mňa silne primitívny dôvod na kúpu.
20. 9. 2020 21:41
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Mpv súhlasím, lenže tie už nie sú..
U mňa tiež nedávno v garáž pristálo suv, ako náhrada za mpv.

Na dĺžku je o pol metra dlhšie, širšie aj vyššie, ale Vnútri cca rovnaké ako predošlé mpv :D

Osobne dodávky nie sú plnohodnotná náhrada za mpv. Je ich málo a fakticky úžitkový pôvod je tam imho dosť vidieť.
21. 9. 2020 07:33
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Osobný užitkáč rozhodne nahradí MPV lepšie, ako SUV. Úžitkový pôvod síce vidieť, to je pravda. Ale ničomu to neprekáža. Naopak, materiály sú už takmer na úrovni osobných áut, akurát sú o niečo praktickejšie na údržbu. A na dizajn tie autá naozaj nejazdia. Tuhú zadnú nápravu už má asi len VW (nie som si istý), inak je technika už úplne OK, vrátane vlečky a kotúčov vzadu, všetkých možných asistenčných systémov (tých je až priveľa), dvojzónovej klímy, automatu atď., stačí si vybrať. Mal som Kangoo, teraz jazdím Berlingo, voči MPV tomu nechýba asi nič, skôr má veci naviac, ako ešte väčší priestor, odsuvné bočné dvere (ktoré malo máloktoré konmpaktné MPV, skôr o kategóriu vyššie), v neposlednom rade je to priaznivejšia cena.
21. 9. 2020 08:24
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Nuž, len priestorovo. Inak v nijakom prípade.

A rozdiel medzi napr betlingom a c5 je s rovnakým motorom cca 2000 eur, pričom c5 ma lepšiu výbavu, image a aj konštrukciu.

Okrem toho, ak vynecháme psa, tak ani neviem o inej ako tak použiteľnej dodávke..

,
23. 9. 2020 09:24
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Auto na image nejazdí. Rozdiel 2000,-€ nie je pravda. Iba ak vybavené Berlingo voči základu C5. PSA - to je skoro identické auto pod niekoľkými značkami - Peugeot, Citroen, Opel, Toyota, asi pribudne aj Fiat. Potom je tu výbehový Renault Kangoo, budúci rok príde nové. Rovnako sa čaká na nový VW Caddy.
Nové Berlingo za MPV nezaostáva už asi v ničom. Jazdné vlastnosti nemá zlé, cítiť je vyšší odpor vzduchu. Výbava je na úrovni osobných áut, odhlučnenie motora tiež, komfort je až prekvapivo dobrý. Vyskúšaj a potom napíš, v tomto smere už nemáš aktuálne informácie.
20. 9. 2020 19:46
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Dobré je to na splnění norem CO2. Čím je větší, tím je taky těžší, tím se zvýší průměrná hmotnost prodaných aut značky a tím se mírně zvýší povolený flotilový průměr CO2.
A mezi zákazníky SUVéčka docela letí.
21. 9. 2020 16:32
Re: Už im z tých SUV zadrbkáva...
Takže čím těží auta automobilky vyrábí a čím je těchto těžkotonážníků víc, tím je to pro automobilku z hlediska debilních flotilových limitů na CO2 výhodnější. To je fakt absurdistánský Kocourkov, jak vyšitý. :-( :-( :-( :no:
Avatar - JGucci
20. 9. 2020 21:21
"Ještě levnější elektromobily"
"Ještě levnější elektromobily" - jako, že menší vůz o velikosti Fabie stlačí cenou pod milion na nějakých 900 tis? Tak to nebudou stíhat vyrábět :D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - SKAY
21. 9. 2020 08:18
Re: "Ještě levnější elektromobily"
viz Honda E :D
Avatar - kuk
21. 9. 2020 16:10
Re: "Ještě levnější elektromobily"
Tys fakt čekal vod výrobce spalovacích popelnic levnej elektromobil.? :D :D :D
21. 9. 2020 16:33
Re: "Ještě levnější elektromobily"
A který "levný" elektromobil, plnící evropské bezpečnostní normy, není "popelnice"? Máš to nějaké pomotané! :-[] :-[] :-[]
22. 9. 2020 00:22
Re: "Ještě levnější elektromobily"
Je to tak, ta cena Hondy je mimo.
Ale vcera jsem potkal dve a jsou taaaaaak pekny :-)

A to je podle me neco zajimavyho, ze za svy penize dostavas designovou ikonu. Jinak je to cenove uplne mimo ikdybys dostal dotaci 30% z ceny auta, ale proste je to moc pekny auticko, to je bez debat.
22. 9. 2020 00:17
Zvazuju levnejsi
Tak ja jsem VW a zvazuju, ze udelam levnejsi auta, ale jeste nevim... :-)
Rozbalit vlákno
1
23. 9. 2020 09:30
Re: Zvazuju levnejsi
Tak záleží aj na tom, či chcem lacnejšie iba vyrábať, alebo aj lacnejšie predávať, že...