Šéf Volkswagenu upřesnil další plány značky v oblasti elektrifikace. Důraz bude kladen především na vozy ze segmentu SUV, dočkat bychom se však měli i menších městských elektromobilů.
ID4 se TOP modelem asi jen tak nestane, na to bude moc drahý, ale i vizuálně obyčejný a hlavně elektrický... Teda pokud se EU zas nezblázní a nezakáže prodej aut se spalovacím motorem. Docílí tím jen pokřivením trhu, tedy lobováním v EP... ;-\
Vizuálne celkom obyčajný nie je (nechápem, čo by si vlastne chcel?), a na podobu auto nejazdí. Skôr sa divím, aké veľké má VW elektrické plány, pritom ešte nedotiahol do konca ani prvý poriadny projekt. Ad pokrivený trh - čo chceš na trhu ešte kriviť? Je dokrivený a dokrútený desiatky rokov, ak nie dlhšie.
ID4 je dost bezpohlavní nuda, stejně jako ID3. Ocucaný bonbon... Enyaq je proti tomu designový skvost, což myslím vážně. Ano, auto na design nejezdí, ale přece si nekoupím auto, co se mi alespoň trochu nelíbí ;-) EP/EK křiví trh nesmyslnými limity CO2, které nejsou automobilky schopny s aktuální technikou plnit a zas je chtějí posunout ještě níže. Proto aktuální modely zdražují a mají spoustu složitých kurvítek + např. VW tlačí do lidí tyhle elektrošroty za nesmyslný peníze. Navíc je už víc jak rok nedokáží ani dodat na trh :no:
Já doma jedno VW už mám, s benzinem, a jsem v pohodě ;-) Čisté elektro nechci, hybrid bych možná zvážil... Chci si vybrat pohon, co mi vyhovuje, ne že mi někdo bude tlačit elektro silou :no:
K čomu je dobré SUV na baterky?
Do mesta je SUV zbytočne veľké.
Na dlhšie trasy kvôli dojazdu nie príliš vhodné.
Do terénu kvôli baterkám veľmi nie, kvôli samonosnej kisni a podvozku leda tak na poľnú cestu...
Tak na čo to vôbec je?
Na pohodlne nastupovanie pre pohodlnych a rozmaznanych ludi dnesnej doby.
Vysoky posadz za volantom na ceste a s tym suvisiaci vyssi pocit bezpecnosti pri autonehode.
Vacsi priestor pre cestujucich a batozinu.
Ukazat okoliu,ze ja nato mam.
V zime vyuzitie 4x4 s vyssou svetlou vyskou.
Pohodlné nastupování... u spousty SUV se už zase škrábeš nahoru a seskakuješ dolů, takže jaké pohodlí? Vyšší pocit bezpečnosti v době, kdy těch SUV je stále více a reálně z něj vůbec líp nevidíš? Větší prostor vůči čemu? Dost sporné. 4x4? Většina SUV jsou předokolky, takže jaké 4x4?
Takže fakt maximálně to "ukazování", ale na to jsou taky jiná auta.
Blue,Travel..v podstate obidvaja pisete podobne ,tak dam sem odpoved pre obidvoch,aby som to nepisal dvakrat.
Realne sme mali v rodine odkrutene na Mini Clubmanovi 80000km a momentalne mame v rodine odkrutene na Mini Countrymanovi 15000km.
Nastupovanie je daleko lepsie v Country oproti Clubmanovi.
Nikam sa neskrabem,nezoskakujem a “nepreskakujem” ziadne velke a vysoke prahy.
Mam daleko lepsi prehlad na ceste cez vacsie predna sklo a vidim viac,kedze sedim vyssie ako som sedaval v Clubmanovi.
Priestoro je Countryman vacsi ako v interieri,tak aj kufrom 405 l (SE verzia) vs 360 l..klasicky Coutryman ma este vacsi kufor o 45 l oproti SE verzii.
Kedze sice zijem v BA,ale v lese a chodim k sebe domov strmym kopcom a tam som mal problem s predokolkovym Clubmanom a ked nasnezilo,tak som sa nikam nedostal,kym som to neposypal solou.Mame chatu v Tatrach a tam som uz zostal 2x vysiet na bruchu.S Coutrymanom sa mi to vdaka 4x4 a vyssej svetlej vyske nestalo,zeby som mal problem sa dostat k sebe na dom,alebo chatu.
Tu mate realny pohlad z realnych skusenosti,ktore som vam opisal vyssie.
Mozno to bude pre Vas co pisem vynimka potvrdzujuca pravidlo,ale podla mna takych aut clovek najde viac na trhu co by zniesli rovnake prirovnanie.
Pohodlné nastupovanie majú MPV alebo osobné dodávky. Vysoké a široké prahy SUV znamenajú všeličo, len nie pohodlné nastupovanie. Česť výnimkám.
Vysoký posed je u áut väčšinou kritizovaný - väčšina si chrochtá, keď sedí až na zemi a na cestu pozerá tesne ponad volant. S tým, čo píšeš, to absolútne nesedí. Vysoký posed ponúkajú opäť skôr MPV a osobné dodávky typu Berlingo.
Priestor pre cestujúcich je naopak menší ako v kompaktoch s podobným pôdorysom. Väčší je opäť v MPV, osobných dodávkach a tiež v kombíkoch.
4x4? Väčšina SUV ho nemá a svetlú výšku zabije hlboký predný spojler a niekedy príplatkové prahy. Schopnosti týchto áut v teréne sú často mizerné - druhá vec je, že 90% vodičov sa s SUV nikdy do terénu ani nepozrie.
Čiže ukázať okoliu, že na to mám - to je asi jediný pádny, a podľa mňa silne primitívny dôvod na kúpu.
Osobný užitkáč rozhodne nahradí MPV lepšie, ako SUV. Úžitkový pôvod síce vidieť, to je pravda. Ale ničomu to neprekáža. Naopak, materiály sú už takmer na úrovni osobných áut, akurát sú o niečo praktickejšie na údržbu. A na dizajn tie autá naozaj nejazdia. Tuhú zadnú nápravu už má asi len VW (nie som si istý), inak je technika už úplne OK, vrátane vlečky a kotúčov vzadu, všetkých možných asistenčných systémov (tých je až priveľa), dvojzónovej klímy, automatu atď., stačí si vybrať. Mal som Kangoo, teraz jazdím Berlingo, voči MPV tomu nechýba asi nič, skôr má veci naviac, ako ešte väčší priestor, odsuvné bočné dvere (ktoré malo máloktoré konmpaktné MPV, skôr o kategóriu vyššie), v neposlednom rade je to priaznivejšia cena.
Auto na image nejazdí. Rozdiel 2000,-€ nie je pravda. Iba ak vybavené Berlingo voči základu C5. PSA - to je skoro identické auto pod niekoľkými značkami - Peugeot, Citroen, Opel, Toyota, asi pribudne aj Fiat. Potom je tu výbehový Renault Kangoo, budúci rok príde nové. Rovnako sa čaká na nový VW Caddy.
Nové Berlingo za MPV nezaostáva už asi v ničom. Jazdné vlastnosti nemá zlé, cítiť je vyšší odpor vzduchu. Výbava je na úrovni osobných áut, odhlučnenie motora tiež, komfort je až prekvapivo dobrý. Vyskúšaj a potom napíš, v tomto smere už nemáš aktuálne informácie.
Dobré je to na splnění norem CO2. Čím je větší, tím je taky těžší, tím se zvýší průměrná hmotnost prodaných aut značky a tím se mírně zvýší povolený flotilový průměr CO2.
A mezi zákazníky SUVéčka docela letí.
Takže čím těží auta automobilky vyrábí a čím je těchto těžkotonážníků víc, tím je to pro automobilku z hlediska debilních flotilových limitů na CO2 výhodnější. To je fakt absurdistánský Kocourkov, jak vyšitý. :-(:-(:-(:no:
Je to tak, ta cena Hondy je mimo.
Ale vcera jsem potkal dve a jsou taaaaaak pekny :-)
A to je podle me neco zajimavyho, ze za svy penize dostavas designovou ikonu. Jinak je to cenove uplne mimo ikdybys dostal dotaci 30% z ceny auta, ale proste je to moc pekny auticko, to je bez debat.