Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda jako konkurence pro Dacii? Naši konkurenti jsou jiní, říká nový šéf automobilky Schäfer

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer chce pokračovat v úspěšném kurzu nastaveném jeho předchůdcem.
Zpět na článek
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2020 14:10
Další vrstvy zákazníků...?
Pořád úplně nevím, co myslí konkurováním Hyu, Fordu a Francii. Že vyvinou vodíkové auto? Inteligentní manuál? Pětimetrové SUV? To asi ne. Spíš mám pocit, že v koncernovém pojetí to znamená ošulit interiér, vyhodit matrix LED, do základu vrátí švihadla a tím jako udělají levnější alternativu zbylých značek koncernu. Ale třeba se mýlím a udělají pořádného nástupce Scaly.
Rozbalit vlákno
13
21. 9. 2020 14:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 9. 2020 14:32
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Přesně tak, Scala je proti velmi kompromisnímu Rapidu velký krok kupředu, přitom však není znehodnocena debilními dotykovými a tabletovými ovladači a dokonce si uchovala i mechanickou P brzdu! :-) :yes: :yes: Přiznávám ale, že její vnější design nemusí sednout každému (hlavně tvar světlometů a zadních svítilen s navazujícím brutálním "zubem" a že cenově je to auto dost přestřelené... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2020 14:45
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Design mi právě nesedí a neustále je terčem kritiky kvůli použité technice, která není až tak reflektována cenou. A hlavně, zřejmě se nijak extra neprodává. Teď ještě k tomu přišla o diesel.
21. 9. 2020 14:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2020 15:00
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Jedině 85 kW, ale ten možná ani není uzpůsoben pro A0 platformu.
21. 9. 2020 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 9. 2020 08:53
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Scala je zvláštne auto.
Mne sa na začiatku veľmi nepáčila.
Ale po vyskúšani som prišiel na to, že je to zaujímavá voľba.

Samozrejme, cena je vysoko, ale dá sa získať rozumná zľava, kde pri cca 16000 eur za style s doplnkami a 85kw je to ok.

Ide o to, že napr full LED svetlá, adaptívny tempomat alebo 17tky kolesá u konkurencie len tak nedostaneš.

Prevádzkové náklady sú tiež nižšie, vďaka spotrebe a dlhým servisným intervalov (ktoré miluje prvý majiteľ a nenávidí druhý..)

Takisto sériová záruka 5 rokov, 100tkm je už v súlade s dobou.

Priestor, hluk, spracovanie to všetko je na úrovni konkurencie (napr Astra nie je o nič lepšie spracovaná)

Takze mňa Scala pozitívne prekvapila a ponúka v prípade verzie Štýle okolo 16000 veľmi dobrý pomer cena a výkon.

Samozrejme, kúpit to za cenníkovych 20000eur je nezmysel
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2020 12:18
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Když srazíš cenu, tak je Scala racionálně dobrá volba. Ale když se na ni podívám, přijde mi jako takový kočkopes.

5 let záruka je u nás za nějakých 7 tisíc.
21. 9. 2020 19:54
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Přitom by skutečně stačilo, aby dali Škodovkám ceny na úroveň, kam ta auta patří = na úroveň běžné konkurence a potom by asi moc lidí, mezi fyzickými osobami, nebo neplátci DPH, nemělo moc důvodů chodit jinam. Octavia 4 se mi líbí velmi, hlavně lift... ale za to co chci, bych si u Hyundaie aktuálně mohl pořídit i30 1.4T po FL a k tomu pro manželku skladovou i20...

Já se po několika letech, kdy jsem se (díky práci pro jednoho dealera) dostal ke Škodovce, opět vracím s nákupem nového vozu ke korejcům... důvod je prostý, tak jako mezi roky 2006-2017, VALUE for MONEY :-!
22. 9. 2020 08:36
Re: Další vrstvy zákazníků...?
No ceny... Kdyby se ta auta nekupovala, tak budou muset zlevnit. Ale zájem o ně i při současných cenách je. Pokud konkurence nabízí za za stejnou ( i nižší cenu víc), má každý možnost volby. Už se nepíše cena od. Mně osobně se ceny taky nelíbí, ale to je problém mojí peněženky.
Avatar - Emel
22. 9. 2020 08:53
Re: Další vrstvy zákazníků...?
A kupují se hodně - za 1-8 má u nás Škodovka 38%... to je dalších pět procentních bodů nad tou dlouhodobou třetinou trhu.
23. 9. 2020 11:15
Re: Další vrstvy zákazníků...?
tak existuju aj ine trhy ako len cesky...a cele toto medialne bla-bla-bla okolo skodovky je napinave asi len v Cechach...koncern to riesi globalne a predaje v cesku urcite nie su tema cislo 1 na poradach vedenia ohladom dalsieho smerovania znacky

ani nema zmysel dalej rozoberat verejne obstaravania doslova site na mieru prave tejto konkretnej znacke v nasom regione demokracii karpatskeho typu

ja sa skor domnievam, ze koncern vie nieco co my tu nie, napriklad nieco na sposob, ze sa v EU klepne po prstoch zvyhodnovaniu firemnych aut oproti sukromnym (DPH, naklady, atd...u nas je uz na stole extra ekologicke spoplatnenie drahsich firemnych aut) a v podstate teraz nemaju model s pomerom cena/vykon pre priemerneho sukromneho zakaznika ako ma konkurencia (ked mas deti tak bud musis chciet fabiu kombi alebo zoberies nieco vacsie a lepsie od konkurencie)
Avatar - Emel
22. 9. 2020 08:43
Re: Další vrstvy zákazníků...?
Chápu jak to myslíš a vcelku souhlasím... žádný prostor "zvolnit a nechat se doběhnout" tu není. Možná věci typu 4x4... ale právě šíře nabídky pomohla Octavii (i Superbu) dostat se tam, kde je.
21. 9. 2020 14:34
Když chce nový šéf ....
...pokračovat v "uspěšném kurzu nastaveném jeho předchůdcem", nutně se nabízí otázka, proč byl tedy ten velmi úspěšný předchůdce odejit?! Pokud to skutečně bylo kvůli tomu, že neprojevoval dostatečné "nadšení" pro elektrodebilitu, pak je situace v koncernu VW skutečně tragická... :-( :-( :-(
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2020 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
21. 9. 2020 20:53
Jenom úplný hňup
by na jeho místě šel Škodu s její současnou evropskou pozicí měnit na konkurenta Dacie. Takže jediné co zatím předvedl je, že není úplný hňup,
Rozbalit vlákno
8
22. 9. 2020 10:06
Re: Jenom úplný hňup
Ono otazka ani neznie ze komu Skoda chce byt konkurentom, ale skor to, ze komu Skoda nesmie byt konkurentom. Sefom z koncernu sa nepaci, ze Skoda konkuruje aj modelom od Volkswagenu (Octa vs Golf, Sup vs Passat, atd). Hocikomu inemu mozu konkurovat...
Avatar - Ham.
22. 9. 2020 10:58
Re: Jenom úplný hňup
Řeči o konkurování VW slyším už 20 let a beru je spíš jako odborářský folklor a vděčné téma pro jakýkoliv žurnalistický bulvár, než cokoliv, co by mělo reálný základ. Jediný reálný základ je nesmyslná snaha odborářů udržet montovny Octavie nebo Superbu v ČR pomocí strašení koncernem o tom jak nám Superb a Octavii závidí a jak nám zlikvidují jejich výrobu. Což je z mého pohledu snaha legrační, protože tím pouze ženou Škodovku do vysokých nákladů. Už dnes nejsou v ČR lidé ochotní v těch montovnách hákovat a obrovská část lidí se tam dováží z jiných zemí, takže je logické tuto špinavou práci odvézt někam na východ a místo toho se snažit o rozšiřování vývojových kapacit Škody na území ČR, tedy o rozšiřování činností se skutečnou přidanou hodnotou.
VAG 100% ovládá Škodovku a kdyby ji chtěl nasměrovat jinak než nasměrovaná je, tak už jí mohl stokrát nasměrovat jinak. Proboha proč by mělo VW vadit, že Golf je jasná evropská jednička a z druhého místa jej kryje Octavia/Scala nebo proč by mu mělo vadit, že Passat v mainstreamové střední je jasná evropská jednička a z druhého místa mu záda kryje Superb? A co víc, jsou to třídy, kde jsou daleko větší marže než třeba u malých aut a tudíž Škodovka přispívá velmi tučným dílem do koncernové kasičky, což je úplně ten hlavní motiv, proč Škodu rozvíjet právě tím směrem jakým se rozvíjí. A navíc, kdyby koncern chtěl Škodu skutečně „skřípnout“ tak nebude dělat takové nesmyslné kroky, které dělá právě v této době, kdy odboráři kvičí o útlaku ze strany koncernu, jakože Škodě svěří kompletní vývoj nového Passatu A tím samozřejmě i Superbu. O tom odboráři mlčí a starají se o přiblblé montovny.
https://www.auto-motor-und-sport.de/…vativ-im-design/
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2020 12:28
Re: Jenom úplný hňup
Jde spíš o to, že už to nejsou pouze řeči odborářů, ale i vyjádření oficiálních představitelů, informace od insiderů a reálný krok v podobě sesazení Maiera navzdory úspěchům, kterých dosáhl. To vše v době, kdy to uvnitř VW vře skrze nepovedený start G8 a id3.
22. 9. 2020 12:35
Re: Jenom úplný hňup
Tak určitě. Až na to, že nejde o nepovedený "start" G8, ale o nepovedený G8! Je nezbytné co nejrychleji přijít s pořádným faceliftem, přepracovanou přístrojovou deskou s normálními ovladači a také odstranit další ošizená místa (např. tyčovou podpěrou kapoty, chybějicí schránkou vlevo vedle volantu atd.). Pak bude O:K. :D
A k elektrokrumplu ID3 se snad ani nemá cenu vyjadřovat. :-O
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2020 14:25
Re: Jenom úplný hňup
Asi ano, ale to je ještě brzo hodnotit.
Avatar - Ham.
22. 9. 2020 14:49
Re: Jenom úplný hňup
No jestli je nejprodávanější auto Evropy nepovedené, tak co je potom produkce ostatních výrobců? Šrot?
Avatar - Ham.
22. 9. 2020 14:49
Re: Jenom úplný hňup
Podle mě jsou to řeči odborářům, kterých se s nadšením chytá kdejaký pisálek a výsledný dojem je, že Škodovka pomalu končí. Bylo to zde už několikrát a vždy ve stejné podobě, schopná a perfektní Škodovka vs. zlý a závistivý VW, který jenom ničí to, co perfektní Škodovka vytvořila. Komedie. Podle mých informací Maier skončil proto, že nechtěl jít masivně do EV, nikoliv proto, že by Škoda konkurovala VW nebo dokonce Audi jak napsali někteří slabodušší redaktoři.
Avatar - Emel
22. 9. 2020 17:24
Re: Jenom úplný hňup
Jenže VAG není jedna racionálně jednající osoba. Jak čeští odboráři bojují za pracovní místa a jakousi prestiž v ČR, tak úplně stejně němečtí odboráři bojují za totéž pro Německo... jen s větší silou. Věřím, že třeba produkťákovi v Německu vadí, že Golf má pod kapotou drát a Octavia plynokapalinové vzpěry například... a že říká, že by to tak být nemělo.

Samozřejmě že je úkolem top managementu stavět zájmy celého koncernu nade vše... a snažit se spíš zvedat VW než tlumit Škodu... ale politika má holt svá pravidla.

Objevily se střípky informací o tom, jak je Diess osobně zavázaný za podporu předákovi německých odborů... tyhle řeči úplně nesleduju, ale z toho co jsem zahlédl mám dojem, že by na tom něco být mohlo.
22. 9. 2020 03:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2020 05:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0