Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda jako konkurence pro Dacii? Naši konkurenti jsou jiní, říká nový šéf automobilky Schäfer

David Bureš
Diskuze (27)

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer chce pokračovat v úspěšném kurzu nastaveném jeho předchůdcem.

Automobilka Škoda Auto má od letošního srpna nového předsedu představenstva, kterým se stal Thomas Schäfer, dosavadní generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen. Na tomto postu poměrně nečekaně nahradil dosavadního šéfa firmy Bernharda Maiera, což obzvlášť v odborech vyvolalo obavy, zda Maierův nástupce nezmění kurz dalšího směřování značky. Thomas Schäfer ale právě na setkání se škodováckými odbory něco takového vyloučil. Chce navázat na úspěchy svého předchůdce.

„Já práci svých předchůdců nezavrhnu. Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. To jsem ostatně zdůraznil i při setkání s předsedou vlády. Je jasné, že se to někdy neobejde bez konfliktu, nebo hádek, ale vždy budu hájit náš cíl,“ citoval Schäfera týdeník Škodovácký odborář, který se věnuje dění uvnitř mladoboleslavské automobilky. Nový šéf Škody tato slova vyřkl na zasedání Podnikové rady.

Nový předseda představenstva automobilky tvrdí, že diskuze o dalším směřování značky Škoda byla vedena spíše emociálně. Podle jeho slov neexistuje žádný spor o pozici značky jako takové, nýbrž se vede kritická diskuze o rozložení nabídky a výroby vozů.

Nepřímo tak potvrdil zprávy, že by se výrobní portfolio českých továren Škody mohlo v následujících letech proměnit. Spekuluje se o přesunutí produkce Seatu Ateca do Španělska, případně o přesunutí produkce Škody Superb do Bratislavy. K tomu ale zároveň vystudovaný technolog výroby naznačil, že by bylo chybou plně nevyužít závod Kvasiny, který patří mezi nejmodernější, nejflexibilnější a nákladově nejlepší v rámci celého koncernu.

Konkurencí pro Dacii, jak podle odborů hrozilo, Škoda podle Schäfera být nechce. Konkurenty vidí z řad jiných výrobců. „Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme,“ řekl na zasedání Podnikové rady.

„Naše modely poskytují skvělý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou, pozitivně překvapují prostorem a snadným ovládáním,“ dodal Schäfer s tím, že Škoda nadále musí být dostupná pro většinovou klientelu.

Schäfer také vylučuje, že by Škoda pod jeho vedením měla ztratit svoji pozici v rámci koncernu. Ba naopak tvrdí, že chce Škodu silněji zastupovat ve Wolfsburgu, aby to bylo prospěšné jak pro českou automobilku, tak pro celý koncern. „V mnoha ohledech a technických řešeních můžeme být vzorem pro ostatní značky. Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede i k závisti. Doufám, že se mi podaří zprostředkovat vztahy pro klidnou práci,“ doplňuje původem německý manažer.

Thomas Schäfer se funkce předsedy představenstva Škody Auto ujal s okamžitou platností na začátku srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen. V minulosti pracoval také třeba u Daimleru. Na pozici nahradil Bernharda Maiera, který Škodě šéfoval od listopadu 2015, kdy k ní nastoupil v rámci tehdejší manažerské rošády vyvolané kauzou dieselgate. Zákulisní zprávy hovoří o tom, že Maier nebyl tolik nakloněn elektromobilitě jako šéf celého koncernu Herbert Diess, a proto musel vedení Škody opustit.

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

23. 9. 2020 11:15
Re: Další vrstvy zákazníků...?
tak existuju aj ine trhy ako len cesky...a cele toto medialne bla-bla-bla okolo skodovky je napinave asi len v Cechach...koncern to riesi globalne a predaje v cesku urcite nie su tema cislo 1 na poradach vedenia ohladom dalsieho smerovania znacky

ani nema zmysel dalej rozoberat verejne obstaravania doslova site na mieru prave tejto konkretnej znacke v nasom regione demokracii karpatskeho typu

ja sa skor domnievam, ze koncern vie nieco co my tu nie, napriklad nieco na sposob, ze sa v EU klepne po prstoch zvyhodnovaniu firemnych aut oproti sukromnym (DPH, naklady, atd...u nas je uz na stole extra ekologicke spoplatnenie drahsich firemnych aut) a v podstate teraz nemaju model s pomerom cena/vykon pre priemerneho sukromneho zakaznika ako ma konkurencia (ked mas deti tak bud musis chciet fabiu kombi alebo zoberies nieco vacsie a lepsie od konkurencie)
Avatar - Emel
22. 9. 2020 17:24
Re: Jenom úplný hňup
Jenže VAG není jedna racionálně jednající osoba. Jak čeští odboráři bojují za pracovní místa a jakousi prestiž v ČR, tak úplně stejně němečtí odboráři bojují za totéž pro Německo... jen s větší silou. Věřím, že třeba produkťákovi v Německu vadí, že Golf má pod kapotou drát a Octavia plynokapalinové vzpěry například... a že říká, že by to tak být nemělo.

Samozřejmě že je úkolem top managementu stavět zájmy celého koncernu nade vše... a snažit se spíš zvedat VW než tlumit Škodu... ale politika má holt svá pravidla.

Objevily se střípky informací o tom, jak je Diess osobně zavázaný za podporu předákovi německých odborů... tyhle řeči úplně nesleduju, ale z toho co jsem zahlédl mám dojem, že by na tom něco být mohlo.
Avatar - Ham.
22. 9. 2020 14:49
Re: Jenom úplný hňup
Podle mě jsou to řeči odborářům, kterých se s nadšením chytá kdejaký pisálek a výsledný dojem je, že Škodovka pomalu končí. Bylo to zde už několikrát a vždy ve stejné podobě, schopná a perfektní Škodovka vs. zlý a závistivý VW, který jenom ničí to, co perfektní Škodovka vytvořila. Komedie. Podle mých informací Maier skončil proto, že nechtěl jít masivně do EV, nikoliv proto, že by Škoda konkurovala VW nebo dokonce Audi jak napsali někteří slabodušší redaktoři.
Avatar - Ham.
22. 9. 2020 14:49
Re: Jenom úplný hňup
No jestli je nejprodávanější auto Evropy nepovedené, tak co je potom produkce ostatních výrobců? Šrot?
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2020 14:25
Re: Jenom úplný hňup
Asi ano, ale to je ještě brzo hodnotit.