Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ekologové už zbrojí i proti plug-in hybridům, prý nejsou dost zelené

Někteří ekologové dokonce označují plug-in hybridy za tzv. vlky v rouše beránčím. 
Zpět na článek
22. 9. 2020 13:45
22. 9. 2020 13:59
22. 9. 2020 14:01
22. 9. 2020 14:35
23. 9. 2020 06:24
23. 9. 2020 09:08
23. 9. 2020 11:47
23. 9. 2020 17:01
Avatar - Ada je zase tady
22. 9. 2020 13:14
Je to logické
Hybrid s benzínovým motorem samozřejmě na průměrný km vzdálenosti vyprodukuje více CO2, než stejný model pouze se zážehovým motorem, protože hybrid tahá sem tam po silnici těžké akumulátory...
Hybrid je na tom mírně lépe ve městě, auto s benzínovým motorem je na tom (oproti hybridu) o hodně lépe mimo město.

Ovšem zdaleka "nejzelenější" pohon je jednoznačně diesel. S ohledem na svou vyšší energetickou účinnost (a to je fyzika, děti) danou vyšším kompresním poměrem (oproti zážehovým motorům i oproti autům na baterky - tam jsou ztráty u výroby a distribuce elektřiny) vyprodukuje na průměrný ujetý km vzdálenosti jednoznačně nejméně CO2!

V článku uvedený (a zřejmě úmyslně zavádějící) údaj, že během celé doby životnosti vyprodukuje diesel (cca o 4,8%) více CO2 než zážehový motor souvisí s tím, že má v průměru o 35% delší životnost a o 30% menší spotřebu, než srovnatelný zážehový motor.

Všichni zelení ekologisté by tedy měli logicky nejvíce podporovat výrobu a provoz automobilů s dieselem pod kapotou jako globálně nejlepší ekologické řešení individuální osobní dopravy!

Jistě, diesel má i tak nějaké exhalace a proto pro provoz ve městě najdou své uplatnění i vozidla na baterie - ovšem pouze tam, kde je na to vybudována infrastruktura nabíječek pro každé parkovací místo. Všechny ekologické dotace by proto měly směřovat do výstavby takové infrastruktury a naopak by ve jménu ekologie měly být asap zakázány vozidla s muzeálními zážehovými motory! Nu a na lidech nechat výběr, zda jezdí více mimo město a koupí si diesel, nebo ve městě a koupí si auto na baterky, kterým daleko nedojedou...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 13:27
Re: Je to logické
Dítě co BLÁBOLÍ o fyzice = energetická účinnost benzín hybridu je 41%

KOLIK toho dieslu = kterej se bez ZVÝHODŇOVÁNÍ paliva v řádu MILIARD neobejde?

Ty PITOMOSTI o životnosti si nabral kde? https://www.autoforum.cz/…z-jedine-zavady/ + https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv

To že na barel ropy ujedeš MNOHEM VÍC km na benzín než naftu = je realita. To už sis ověřil? No takže nafta prostě VÍC i toho CO2 = plus za tržní ceny není konkurenceschopná
22. 9. 2020 13:31
Re: Je to logické
Ádo, naprosto souhlasím, že současné diesely jsou velmi velmi šetrné k ovzduší, míň CO2, míň NO... ale prosím tě jak to souvisí s tím, že jezdíš s pumpe-dýze sazometem? To je vážně trochu komické adorovat čistotu ovzduší moderních dieselů v tomhle střepu...
Jinak, hybrid je vždycky níž spotřebou, zpochybnovat to je nesmysl...
Avatar - fostek
22. 9. 2020 13:57
Re: Je to logické
Meleš nesmysly.
S tou spotřebou je to nesmysl. A v součtu nákladů na výrobu, provoz, servis a likvidaci už úplnej.
a taky tvoje směšné a "pumpe dýze". Z pohledu globálního znečištění a jeho zdrojů je téměř úplně jedno, s jakým osobním autem jezdíš.
22. 9. 2020 14:22
Re: Je to logické
Z globálního hlediska je úplně jedno, jestli se daruješ na náhradní díly. Jdeš do toho? :-)
22. 9. 2020 13:44
Re: Je to logické
Nezavadzaj. Dnes uz diesel vo vela pripadoch nema o 30% nizsiu spotrebu, nez benzinak. Tie rozdiely sa postupne zmensuju. Dnes je to len okolo 20%.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 13:53
Re: Je to logické
Je to JEN o vyšší hmotnosti nafty než benzínu. Proto se taky velkoobchodně počítá na HMOTNOST = převod na litry pro nákup na čerpací stanici = je jen další pokřivení

Prostě palivo pro diesel v osobním voze MUSÍ být ZVÝHODŇOVANÉ = jinak bez šance

Termodynamická účinnost dieslu je nižší než benzín-hybridu

Rozdíl ve spotřebě je viz víceméně cokoli modernějšího = vlastně jen ten rozdíl v objemové hmotnosti plný nádrže benzínu a nafty
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2020 14:00
Re: Je to logické
Za předpokladu, že ten motor honíš ve vysoké zátěži. Při běžném provozu je to do deseti procent (u Octavie kolem půl litru, například).
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 14:13
Re: Je to logické
Objemová hustota (kg/m-3)

benzín = 700-750

nafta = 800-880
Avatar - superkutil
22. 9. 2020 15:05
Re: Re: Je to logické
Stejný výkon, stejně auto, diesel 5 litrů, benzín 7 litrů. Likvidace dieselu je uměle vyvolaná, turbobenziny mají horší emise jak nové diesely. A je lež, že elektromobily mají nulové emise. Mají emise při výrobě elektřiny.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 15:11
Re: Re: Je to logické
Superkutile kravina = rozdíly sou viz testy nebo jen Spritmonitor dávno daleko menší

Likvidace dieslu = je zcela přirozená. Prostě BEZ ZVÝHODŇOVÁNÍ paliva v multi-MILIARDÁCH není v tržním prostředí konkurenceschopnej. Tak moc je to jednoduchý

Emise z elektřiny = má POCHOPITELNĚ i to auto na ropu. Jen K TOMU PLUS NAVÍC = to všechno co znamená tu ropu najít vytěžit přepravit zpracovat zase přepravit a nakonec pomocí elektřiny poslat do nádrže
Avatar - Mikesus
22. 9. 2020 21:52
Re: Re: Je to logické
Hybrid do 4 litrů. Kam se hrabe nafta. Až najdeš auto C/D segmentu, které jezdi za 3.5 litru nafty, tak dej vědět.
https://moje.auto.cz/?…
23. 9. 2020 07:18
Re: Re: Je to logické
Potom musíš emisie pri výrobe elektriny pripočítať aj benzínu a nafte - aj pri ich výrobe a distribúcii sa totiž spotrebuje kvantum elektriny. ;-)
22. 9. 2020 13:29
just waiting for the show
Tak po včerejšku si jen sednu, otevřu chipsy a počkám na komentáře...Navíc je jasné, že se to podobně týká i čistě elektrických aut. Proč PHV často přepínají na spalovací motor? Protože prostě efektivita jízdy na elektřinu zdaleka není taková, jaké jsou teoretické hodnoty. A oproti spalovacím motorům to nejsou jednotky nebo desítky procent, ale stovky.
Rozbalit vlákno
45
22. 9. 2020 14:47
Re: just waiting for the show
Bylo otázkou času, kdy začnou vadit PHEV. Skoro každý věděl, že téměř nikdo nenabíjí a emise jsou větší než u benziňáku.
22. 9. 2020 15:03
Re: just waiting for the show
Další fází bude odsuzování koní, protože ti také produkují CO2. Tedy to nastane až poté, co nám úplně zakáží auta, samozřejmě. No a potom už nastane masové vyvraždďování lidí - rovněž velkých producentů CO2.... ;-\ ;-\ ;-\
22. 9. 2020 15:51
Re: just waiting for the show
No ale toho se naštěstí už nedožijeme ;-) Takže budu dál v klidu jezdit s benzinem, případně s CNG, které se teď v Bolce snad už vyrábí :-[] Ikdyž aktuálně mám půjčené TDI a taky se to dá ;-)

Ti zelení pošuci ze západní evropy budou kritizovat vše, co není přírodní a řvát u toho “how dare you” ;-)
22. 9. 2020 15:55
Re: just waiting for the show
Přesně! :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ada je zase tady
22. 9. 2020 20:01
Re: just waiting for the show
obavam se, ze se dockame... :no:
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 20:03
Re: just waiting for the show
Že svět vám definitivně uteče = a nebudete ho chápat (což už platí teď)?

No TO SI PIŠ že jo

PS: Už si vymyslel tu účinost dieslu? Jak víš benzín hybrid má dneska 41%

PPS: Nutnost dotování ZVÝHODŇOVÁNÍ nafty vůči benzínu už nezpochybňuješ = takže to už víš = respektuješ že bez toho to nejde. Diesel není v tržních podmínkách konkurenceschopný
Avatar - speedfred
22. 9. 2020 16:31
Re: just waiting for the show
Včera bol zlý dizel, dnes je napikaču už aj benzín, zajtra PHV, pozajtra HV a potom aj EV.
Pacho mal kedysi pravdu keď kričal : https://www.youtube.com/watch?…

Aby tak nedopadli naši potomkovia.
Avatar - lamal
22. 9. 2020 16:49
Re: just waiting for the show
Pokial to EU pomoze vyhrat konkurencny boj s Aziou, tak vsetko sa zíde... aj ekologicky populizmus.
23. 9. 2020 07:20
Re: just waiting for the show
Ja mám skôr ciťáka, že si tú údajnú kritiku niekto vymyslel, aby zase trochu rozvíril prach...
22. 9. 2020 16:18
Re: just waiting for the show
Já bych jich pár pro výstrahu postřílel. Možná by pak byla ta eko pakáž trochu zvladatelnější.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 18:36
Re: just waiting for the show
Tobě by se za komunistů URČITĚ LÍBILO ;-)

Ty to dělali PŘESNĚ TAK jak navrhuješ http://www.90000000.cz/ slušná čistka že? :-O :-(
Co takhle postřílet = idioty s IQ pod.. nějakou úroveň? TO by možná planetě pomohlo = to NENÍ špatná myšlenka :*) :D :-!

Trochu blbý že země kde vládli dovedli do otřesnýho zaostání https://www.facebook.com/…152963423674009/ a ekonomickýho krachu de facto bankrotu (celej stát neměl na to oddlužit Škodovku = natož do týhle jediný zasotalý fabriky investovat co jedna firma během roku = 100 miliard, to byl tehdy celej státní rozpočet = až tam to komanči dovedli) ale tobě by se to i tak LÍBILO
22. 9. 2020 22:22
Re: just waiting for the show
Ses teda masochista. :D To by si uz davno nezil :D
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 22:35
Re: just waiting for the show
No záleží kde bysme dali ten zlom = třeba v tý úrovni co SIS VYMYSLEL že je tvoje IQ = já bych BYL snad PRO

Jak se postavíš ke svý dnešní spršce vulgarit = která skončila jako často = TY si urážel a TY ses zmýlil nebo možná lhal to nevím. Myslim Spritmonitor a spotřeba RAV4 PHEV 306 PS = to sis VYMYSLEL nebo se splet?

Jak ryccardovi za 99 kč vzít sebevědomí https://www.***uj.cz/
To je SÍLA tady je blokován odkaz na Iq TEST = NO TAK iq POMLČKA testuj TEČKA a cz
Hele PAMATUJEŠ si IQ který sis vymyslel že máš? Tak schválně = všechno pod ním = vyhladit? Ne nejsem komunista a zrůda jako ty 16:18 ale svým způsobem by to POMOHLO :D :-!
Ty jako správnej fanda komunistů = bys ekology (inteligentnější vzdělanější lidi) STŘÍLEL. Já kdyžtak jen BLBY

Dej mi vědět = a nelži. Hele proč takhle machruješ = celý LÉTA co sem tě opravil s Iránem nebo Zemanovou čínskou investicí Nexen a dopředu vysvětlil hoaxy VW atd. atp. se furt pleteš ty a já odkazy včetně těch https://manipulatori.cz/ uvádím na pravou míru a opravuju JÁ TEBE = tak proč furt takhle machruješ?
Mírnej klad = občas nakonec ZMĚNÍŠ názor

No zkus tu RAVku = to je jen další faux pas = stačí (za ty desítky jen dnešních vulgarit) sorry
Avatar - _Karel_
22. 9. 2020 19:28
Re: just waiting for the show
Víš o konkrétním modelu, který coby PHEV žere víc, než stejný benzín?
22. 9. 2020 16:21
Re: just waiting for the show
A víš co je na tom vlastně krásný? Že mě tohle vyřvávání zmíněných ekologů vůbec netankuje. Žijou si ve svým světě a realita všedního dne je úplně jinde. Zjevně jsou totálně mimo. Jim vadí hybridy, který se ale teď teprv začnou rozšiřovat a budou nahrazovat zvolna čistě spalovací auta. Takže milí ekologové ve finále budou rádi, až se za 10 let rozšíří natolik, že jich bude v rámci mixu na silnících alespoň pár desítek procent :D
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 18:40
Re: just waiting for the show
No hybridy sou 3tí desetiletí = že TADY sme díky komunistům FURT JEŠTĚ pozadu = to máš ale bohužel pravdu

Nemůže to být že TY si trochu mimo realitu = než všichni který furt dokola kritizuješ? Jedno jestli ekonomy, klimatology, inženýry z ČVUT ekology = prostě VŠICHNI sme (dle tebe) MIMO

Nemůže to mít jednodušší vysvětlení? Že mimo = je někdo jinej, třeba někdo pár diskutérů ACZ?
22. 9. 2020 22:47
Re: just waiting for the show
Kde zijes? Kolik jich potkavas? Zacinaji se rozsirovat teprv rok dva zpatky. Predtim frcely diesely a hybridy byly na okraji zajmu a to nejen v Cechach ale v ramci cely Evropy

https://www.auto.cz/…stly-o-80-132636
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 23:09
Re: just waiting for the show
ROK DVA?

Psal sem to tu už víckrát = když přijdeš na https://www.hifi-voice.com/…-show-praha-2021 tak roky zpět je dole na parkovišti koncentrace hybridů docela vysoká = což není určitě náhoda

V rámci planety = sou tu hybridy už 3. desetiletí kdysi dáávno sem koukal na seriál Buffy https://www.pinterest.com.mx/…086194828715755/?… docela se mi líbí i https://cz.pinterest.com/…518108475565508/ docela rád mám https://cz.pinterest.com/…086194828146503/ o těch autech čtu už druhý desetiletí

No jak VÍŠ hybridy má i naše firmička a v oboru byly dávno před náma

Kde žiju víš = tady je hybridů mraky a běžný sou už i Tesly rsp. EV = hybridy už dost let nazpět. Spousty let má hybrid i neteta rakušanka = trošičku nás to ovlivnilo. Ostatně roky https://f1sport.auto.cz/…-ovladla-le-mans ale jo poslední roky najedou i tady je něco jako exponenciální růst :D

I český čtení o hybridech = je tu už -náct let http://www.hybrid.cz/

No a to SORRY? Žádná PHEV ravka zatím na Spritmonitoru není = tohle auto co splňuje emise co budou za 10 let = se sice už chvíli prodává ale Evropa je jak tu opakovaně píšu CELOU DOBU POZADU = tak sem dorazí až někdy na přelomu roku

WLTP si neznal ale zkritizoval = nicméně těch 100 km za den pokud nejezdíme jako ty přes 200 km/h apod = auto zvládne s emisema jako postarší pohon v Jirkově priusu. Jen o pár set koní víc a SUV a čtyřkolka
23. 9. 2020 08:23
Re: just waiting for the show
Toyota sice už 20 let (né 30) vyrábí Prius, ale to neznamená, že to byla běžná technologie. V Evropě se ta auta a obecně hybridy začala rozšiřovat poslední tak dva roky. Do té doby si častěji potkal Ferrari než hybrida, takže nemá cenu si lhát do kapsy jakože hybridní doba je už za náma a přikyvovat pomateným ekologům, který by tyhle TEPRVE TEĎ nastupující auta na trh, chtěli pranýřovat. Prostě hybridy jsou blízká budoucnost, ne něco zastaralého proti čemu by měli ekologové bojovat.

S tou RAVkou jsem ti to snad vysvětlil jasně. Nadcházející generace RAVky je budoucnost. Jakou bude mít reálnou spotřebu se ukáže, až se to auto dostane na trh. Teď se můžeme bavit o stávající generaci, kde je papírová spotřeba 4,5 a reálná dle spritmonitoru 6,7. A nejde o to kolik kdo najezdí. Diskuze se vede o tom, aby reálná spotřeba plus mínus odpovídala té reálné. Jak to bude u budoucí RAVky se můžeme pobavit za rok.
23. 9. 2020 08:27
Re: just waiting for the show
Pranířu je je jedna organizace o které jsi dodnes neslyšel a nejspíše nikdy v budoucnosti už neuslyšíš. Dělat z toho globální trend je podléhání jednomu článků bez dalších souvislostí.
23. 9. 2020 08:39
Re: just waiting for the show
To je dobrá poznámka. Souhlasím a doufám, že máš pravdu. Snad se z toho nestane trend a nechytnou se toho další. Možná je to jen snaha strhnout na sebe pozornost. Co mě ale vadí je fakt, že existují lidi, který takhle vůbec uvažujou a bohužel mají i volební právo. To že jich asi nebude zatím velká skupina je sice částečně uspokojivý, ale ono nacistů taky ze začátku nebylo moc a víš jak to dopadlo.
23. 9. 2020 08:42
Re: just waiting for the show
Že stejným stylem nepřistupuješ k lidem který to volají po smrti?
23. 9. 2020 09:02
Re: just waiting for the show
Jak to myslíš?
23. 9. 2020 09:07
Re: just waiting for the show
"Snad se z toho nestane trend a nechytnou se toho další. Možná je to jen snaha strhnout na sebe pozornost. Co mě ale vadí je fakt, že existují lidi, který takhle vůbec uvažujou a bohužel mají i volební právo. To že jich asi nebude zatím velká skupina je sice částečně uspokojivý, ale ono nacistů taky ze začátku nebylo moc a víš jak to dopadlo. "
Třeba volání po smrti co tu zaznívá?
23. 9. 2020 09:11
Re: just waiting for the show
Ty v tomhle konkrétním příspěvku někde vidíš volání po smrti?
23. 9. 2020 09:15
Re: just waiting for the show
Ne v tohle ne, ale máš tu strach z nějaké organizace o které jsi nikdy neslyšel, ale to že tu spousta lidí volá po smrti oponentů tě nechává klidným?
23. 9. 2020 09:21
Re: just waiting for the show
Hmmm.... Asi jo, nechává. Nejsem pacifista ani humanista.
23. 9. 2020 09:34
Re: just waiting for the show
Takže v tobě vyvolává obavy možnost zdražení spalovacích aut, ale možnost že je někomu vyhrožováno fyzickou likvidací za jeho názor tě nechává klidným?
23. 9. 2020 10:55
Re: just waiting for the show
Spíš je potřeba brát v potaz fakt, že automotive průmysl živí v Evropě obrovský množství lidí, takže je potřeba vyhledat vhodný balanc jak přijatelně snižovat emise a zároveň nepoškozovat automotive průmysl. Rapidní zdražení aut totiž povede k poklesu prodejů a ztrátě pracovních míst. Takže je potřeba to dělat jen tak, aby to trh unesl. Že je někomu vyhrožováno fyzickou likvidací mě nechává klidným v závislosti na tom komu se tak děje. To je totiž velice důležitej parametr.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 11:09
Re: just waiting for the show
A v tom seš ty a tobě blízcí MNOHEM DÁL = než ti kdo reálně..

Popravdě asi v tvých očích fakt jo = už ses vysmál nutnosti studovat a kolik hodin to zabere, bez toho se vidíš NE na úrovni třeba klimatologů, ekonomů atp. Ne ne ne na úrovni = vidíš se VYSOCE NAD = tak moc že chápeš jak všichni kdo to či ono studují, vyučují, dělají = sou úplně blbí

No Einsteine z Jablonce co sme se dali do řeči když sis poplet přítele Vojtěcha estébáka FALMERa Filipa https://www.kscm.cz/…chni-proti-iranu a měl ho za parťáka USA = možná to může být i naopak. Od toho Iránu po tady včera 18:17 kdy si psal o spotřebě https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/
23. 9. 2020 11:16
Re: just waiting for the show
Co si mi chtěl svým nesmyslným příspěvkem sdělit? Že není nutný snažit se chránit automotive průmysl, který živí v Evropě miliony lidí?
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 11:19
Re: just waiting for the show
To co tam je napsáno = blbý žes to nepochopil = a přijde ti nesmyslný

Prostě od toho Iránu po tu RAVku Prime = opravuju já tebe případně mýlíš se ty. A máš extrémní SEBEvědomí = posoudit tak složitou věci neni sranda = tys jí posoudil jako obvykle = takhle to chci JÁ

Je to furt jako jedna z prvních věcí co si taky odmítl = kupní síla (věc si chtěl vidět IDEOLOGICKY = dopředu vybral důvod. Vtipný je že po letech si použil tenhle ekonomický termín = a Murphy zrovna tam kde docela VÝJIMEČNĚ (na hodně procent) nebude platit = nárůst cen aut

Tak nějak tohle = je to co ti přijde nesmyslný. Že se často mýlíš ty = a posuzovat ze všech hledisek něco takhle složitýho = to fakt nedáš
23. 9. 2020 11:27
Re: just waiting for the show
Bohužel máš primitivní uvažování a docházíš velice často k nesmyslným závěrům. S tím ti bohužel nepomůžu. Takhle to rozhodně nechci jen JÁ. Předpokládám, že by si ekonomů (skutečných ne vymyšlených jako jsi ty), kteří zastávají názor, že je potřeba chránit automotive průmysl v Evropě, našel výrazně víc než jen mě.
23. 9. 2020 11:34
Re: just waiting for the show
Snovým Zeleným peklem už to není jen o automotive. Je to mnohem vážnější.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 11:43
Re: just waiting for the show
á další makroekonom s přístupem k datům = nebo jen to sem (si) made in doma po večerech vymyslel

Schválně platí to před = nebo to za ním? ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 11:48
Re: just waiting for the show
Dost dobrý :yes: :-!

Škoda že tak jako okecávání = ti nejde no VŠECHNO OSTATNÍ :D

To je ten rozdíl = já nemusím předpokládat (v překladu VYMÝŠLET SI

Škoda že sem se nevěnoval i psychologii nebo aspoň sociologii = to jak složitější věci CO NECHÁPEŠ (a samozřejmě nejen ty) pokládáš ZA NESMYSL (primitivní uvažování a nesmyslný závěry) to je zajímavý až trochu fascinující

Děkuju pomoc na úroveň tvého uvažování znalostí atd. = fakt nechci. Takže od ten před lety popletený Irán po včera špatně pochopená spotřeba na Spritmonitoru (no viz i dnes 11:22) to sem "PRIMITIVNÍM UVAŽOVÁNÍM DOŠEL K NESMYSLNÝM ZÁVĚRŮM" :

a) JÁ
b) TY

Na jednoho z nich tvá úvodní věta FAKT asi PLATÍ :-O
23. 9. 2020 11:58
Re: just waiting for the show
Chránit a jak? Třeba emisníma limitama které nutí automobilky z ostatních částí světa opustit trh?
23. 9. 2020 14:21
Re: just waiting for the show
To je jednoduše vypadající otázka, ale odpověď jednoduchá není. Možná bych to vyjádřil, snažit se neházet výrobcům automobilů víc klacků pod nohy než je nezbytně nutný. Pokud je legislativou dotlačím k extrémním investicím na vývoj a zároveň legislativní opatření povedou ke zvýšení ceny jejich produktů a snížení prodejů, tak mi to přijde jako dost nešťastný přístup.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 14:29
Re: just waiting for the show
Furt tam máš ZÁKLADNÍ nesmysl = svý přesvědčení že emise 95 g CO2 nelze plnit = což je nesmysl. Dneska sou auta co plní emise co tu budou za 10 let = a viz testy dobrý auta

Zvýšení ceny je všeho z jinejch důvodů https://www.kurzy.cz/…flaci-v-cele-eu/ u nás díky lidem jako ty co sou bojovníky proti společný měně https://roklen24.cz/…pet-padaji-ceny/ u nás politikem řízená ČNB opakovaně mění prognózu jestli bude propadat koruna nebo bude vyšší inflace (momentálně letí nahoru oboje) ale tobě to může bejt fuk = jestli ti věc víc zdražil kurz koruny nebo inflace. Obě cesty vedou... ke zdražení
23. 9. 2020 16:11
Re: just waiting for the show
Ano nelze je plnit se spalovacím motorem. Musíš do auta přidat elektromotor a baterie, který auto prodraží + navíc je za tím nákladný vývoj. To je ten klacek pod nohy, ale dobrý je to asi cesta, kterou se bude muset automotive ubírat. Jen se to děje tak nějak zbytečně narychlo a s ohledem na neočekávanou situaci kolem Covidu to mohla EU o 1-2 roky odložit, aby automobilkám trochu ulehčila život. Míněno požadování výpalnýho za nadlimitní emise. Inflace a slábnoucí koruna to máš samozřejmě pravdu.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 16:21
Re: just waiting for the show
Viz normy za 10 let = to je vždy zhruba doba na přípravu na další kolo. Teď posledních 5 let to bylo trochu jinak normy rozložené na jednotlivé kroky NE kvůli pandemii ale Dieselgate (covid vývoj motorů pohonných jednotek moc neovlivnil = ovlivnil dočasně tržby).

Ale auta typu https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nebo jen https://www.auto.cz/…stivalcem-136147 si v poho můžeš koupit dál. To bude eště na hodně let = aktuální výkřik pomatenýho https://www.autoforum.cz/…-zaneradene-auto že za 10 let nic = to asi nebude. Nevim co bude za 10 let a jeden mrňavej vir dokázal pěkně zahejbat planetou a spousty věcí změnit, ale v běžnym státě krom extrémních výjímek superbohatýho Norska možná Lucemburska = ta obměna bude daleko delší. Dost co a jak rozhodne reálná nabídka levnějších EV od VW po Teslu tak za 5-6 let PAK uvidíme

A nemá to nic s EU = ty auta sou japonský korejský a samozřejmě i evropský. Ale dělat jiný pohony pro každou lokalitu to LOGICKY nejde = odlišnosti sou spíš drobný. Ostatně to že nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta na světě sou desetiletí nazpět převážně MIMO evropský = to je prostě realita. Dneska evropa pomalu opouští svou mylnou naftově dotační cestu = to je dobře. Benzín hybrid je už roky nazpět výhodnější čistší a nepotřebuje dotování provozu = dneska už sme v situaci kdy klasickej VELMI VÝKONNEJ spalovák v supersportu má problémy https://fdrive.cz/…tart-stacit-5866

Inflace si bohužel asi eště užijeme = spolu se slabším kurzem to u dražší věci jako je auto může s cenama udělat pěknej masakr (byť už v dobách kdy tu fostek vykřikoval kde sou ty Kovandovy slevy = to byly nový budoucí ceníky a dovozci s tím už počítali. Drsný že v zemích s eurem jdou ceny dolů a u nás nahoru = výhoda mít do Žitavy pár km

Jen tak mimo = to ty čínský investice dopadly https://www.e15.cz/…miliardy-1373481 dokonce eště (daleko) hůř než sem (dopředu) říkal. Tzn. SAKRA KU.VA HODNĚ špatně :D

Napsal si normální slušnej příspěvek = po těch desítkách *** je to :yes:

Tak co viz já 11:48
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 08:50
Re: just waiting for the show
S tím "bohužel volební právo" opatrně = koho volíš ty si napsal

Ke stejnému extrémismu se tu hlásí pár nicků = viz Hendly 8:03

Trend to volání po nižších emisích = je 61 let. Snad se ten trend PŘESNĚ NAOPAK než chceš ty = nezastaví
23. 9. 2020 09:04
Re: just waiting for the show
Koho JÁ volím teda ještě netuším ani já, tak hlavně, že to víš ty :D
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2020 08:29
Re: just waiting for the show
Vysvětlil si NIC = hádal seve Spritmonitoru našel BLBOST (nebo si jí vymyslel) urážel = a když vyšlo najevo že si napsal NESMYSL = tahle absurdní reakce = místo jednoduchýho sorry :no:

V Japonsku Toyota zkoušela hybrid už PŘED priusem = bylo to kupodivu myslim i tady na ACZ. I ten Prius jako světovej model je tu 3. desetiletí 1997 před 23 lety = teď je 4. generace po faceliftu

Měl si Oktu I. = ta je od roku ´96 = zjednodušeně stejně starý modely. Ta snaha vykecat se z chyby/lži u Ravky kdy ses TY hádal jakou má spotřebu a TY si přišel s argumentem/důkazem že dle Spritmonitoru = je trapná
23. 9. 2020 08:45
Re: just waiting for the show
Vyrábět se sériově začal 1998, takže můžeme říct, že je 22 let na trhu. Proč píšeš 30? S tou Ravkou běž už laskavě do hajzlu. O reálný spotřebě modelu, který teprve přijde na trh nemá vůbec význam diskutovat. Předběhl si dobu tak o rok. Přijď se o tom bavit třeba v září 2021 to bude ta správná doba. Takhle to je na stejný úrovni jako bychom se bavili o tom co jedí k snídani kosmonauti letící na Mars. Teď se můžeme bavit výhradně o stávající generaci, kde je rozdíl papír versus realita něco přes 2 litry na 100. Kolik to bude u nadcházející generace to se teprve uvidí.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2020 13:30
Nejdůležitější věc...
... je zakázat plastová brčka! Jestli ta se nezakážou, tak za každé plastové brčko zemře 1 tuleň, dvě velryby a co je nejhorší 4 malá koťátka!
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Tomogo
22. 9. 2020 14:05
Re: Nejdůležitější věc...
Vždy, když se otevře téma brček, tak každý tvrdí, že se něčím začít musí. Je to hovadina na ntou. Kdo někdy byl v jiných končinách, než je "vyspělá" západní Evropa, pozná, že tam většina odpadu končí v řekách. A nemusí jezdit do Indie, stačí k tomu Balkán, aby pochopil, že se musí začít z úplně jiného konce a brčka, ani auta (pokud jsou technicky v pořádku) to opravdu nejsou.
To ostatně je jasné i z toho linku co jsi poslal.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 14:09
Re: Nejdůležitější věc...
Ale tohle víme = ale to přece NEznamená = že miliardy brček v odpadu NIC NEznamenají

Brčka auta atd. nic zlepšovat není špatně = ale jo je to KOMPLEXní průser = co jsme napáchali

Ale pro zajímavost = kde bys začal ty?
Avatar - Tomogo
22. 9. 2020 14:28
Re: Nejdůležitější věc...
Každý ať začne u sebe, což už se snažím teď. Ale jinak bych nejdřív začal právě na tom Balkáně, když už je Rumunsko a Bulharsko v EU. Tam jsou řeky odpadků, co končí v moři a to jsou tuny každou hodinu. A u aut ze začátku jen dostat plečky do šrotu a přetížené kamiony ze silnic.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2020 15:18