Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekologové už zbrojí i proti plug-in hybridům, prý nejsou dost zelené

Ondřej Mára
Diskuze (358)

Někteří ekologové dokonce označují plug-in hybridy za tzv. vlky v rouše beránčím. 

Plug-in hybridy, které kombinují tradiční spalovací motor s elektromotorem a menší baterií, bývají mnohdy označovány za ideální kompromis a mezistupeň při přechodu na čistě elektrickou mobilitu. Podle ekologů se ale ani zdaleka nejedná o tak ideální řešení, jak bývá prezentováno. Jejich reálné emise by totiž měly až 2,5 násobně překračovat oficiálně uváděné hodnoty.

Minulý víkend zveřejněná studie, za kterou stojí skupina kampaní Transport &Environment s podporou hnutí Grenpeace U.K.,  totiž tvrdí, že průměrný plug-in hybrid produkuje okolo 117 g CO2 na kilometr. Oficiální údaje přitom hovoří o emisích 44 g CO2/km, což je výrazně nižší číslo.

Studie pro srovnání uvádí, že nový plug-in hybrid vypustí během své životnosti cca 28 tun CO2. Automobil s benzínovým motorem přitom vypustí cca 39 tun CO2, zatímco diesel až 41 tun CO2. Ekologický přínos tedy není zas tak výrazný.

Vyšetřování ukázalo, že plug-in hybridy často přepínají na spalovací motor i ve chvílích, kdy by měly být bezemisní,“ cituje studii web CNBC. Studie dále zmiňuje, že jsou plug-in hybridy svými emisemi podstatně lépe srovnatelné s tradičními automobily, než elektromobily. Pro studii přitom měla být využita data z mnoha zdrojů, včetně cca 20.000 elektromobilů ze soukromého i firemního vlastnictví.

Plug-in hybridy jsou vlkem v rouše beránčím automobilového průmyslu," uvedla Rebecca Newsom z Greenpeace U.K. „Mohou vypadat jako environmentálně přijatelnější volba, ale falešná tvrzení o nižších emisích jsou trikem výrobců automobilů, jak pokračovat ve výrobě SUV i benzínových a vznětových motorů,“ dodala Newsom.

Mike Hawes, generální ředitel britského Sdružení výrobců a prodejců automobilů, ale popsal zprávu od Transport & Environment jako chybnou, neboť vychází z údajů získaných testovacím režimem, který se již nepoužívá. I tak ale čísla ve zprávě ukazují až 30 % pokles emisí ve srovnání s tradičními benzínovými a vznětovými motory, dodal.

Plug-in hybridy také poskytují flexibilitu, které se jiné technologie mohou jen těžko vyrovnat v prodlouženém dojezdu na delších cestách mimo města, a bateriovém pohonu ve městech, čímž redukují emise a zlepšují kvalitu ovzduší ve městech,“ dodal Hawes.

Hawes navíc očekává, že se bude technologie plug-in hybridů i nadále rozvíjet. Brzy tak nabídne lepší výkon i delší bezemisní dojezd, díky čemuž se stane pro mnoho zákazníků de facto vstupem k plně elektrickým automobilům.

Ondřej Mára
Diskuze (358)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
24. 9. 2020 11:25
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Migu, odpověděl bych ti slovy sira Humphreyho Applebyho:
"Cenzurovat petici obyvatel? Pane ministře, cenzura je jedním z nástrojů totalitního státu. My NIC cenzurovat nebudeme... Pouze se po zralé úvaze svobodně rozhodneme, že ji nezveřejníme"

On by se na to dal i definovat jistý přírodní zákon - "tlak na špičky daného vědního oboru je přímo úměrný objemu peněz a moci, která se z výsledků daného vědního oboru dá vytěžit."
* Statistika je součástí matematiky. Najde se nějaký renomovaný matematik a statistik, který by zpracoval průzkum a prezentoval jeho výsledky pro dejme tomu romskou populaci v ČR? Viděl jsi někde veřejná a oficiální data ohledně počtu dětí na romskou rodinu, počtu interrupcí v rámci romské populace, % podílu "dlouhodobě nezaměstnaných", % podílu romů na celkovém osazenstvu českých věznic?
* Jsou někde statisticky zpracovány výsledky "migrační krize" na Německo? Kolik lidí přišlo, jaká je struktura přišlých lidí a jaké mají vzdělání, jaký je jejich dopad na výši, struktur a rozložení sociálních dávek a jiných z toho vyplývajících plateb?
* vysokoškolská populace v USA se dá rozdělit do 4 skupin - běloši, latinoameričané, černoši, asiati. Viděl jsi někde nějakou oficiálně zpracovanou a prezentovanou statistiku studijních výsledků těchto skupin?
* Biologie je jistě také exaktní věda - a podívej se na Jefima Trofimoviče Lysenka a Olgu Borisovnu Lepešinskou. Oba byli vzdělaní biologové, oba dva hlásali totální hovadiny a přesto, že VŠICHNI věděli, že to jsou hovadiny, celá vědecká obec východního bloku, jako jeden soudruh a soudružka, zavrhovali "pavědeckou buržoazní genetiku" a přísahali na teorii živé hmoty a spontánní buněčné přeměny
* šlechtěním měníme a snad i vylepšujeme vlastnosti rostlin a zvířat, po bilogické stránce přísaháme na Darwinovu teorii o vývoji druhů i člověka - a zároveň je eugenika (pokus o šlechtění lidí) označena za rasistickou pavědu
* medicínsky se dá změřit vliv alkoholu na řidiče. Proč tedy ve Spojeném Království akceptují 0,8 promile, v západní Evropě 1/2 promile a ve východní Evropy to musí být "čistá nula"?

Jak jsem psal dříve - klimatologie je dneska zejména POLITICKOU vědou, ze "správné" aplikace jejichž "správných" výsledků se dnes dá vyrýžovat neuvěřitelý vliv a prachy.
Jsi tedy skutečně a nad veškerou pochybnost jist, že klimatologie nepodléhá žádným tlakům na "politicky správné" výsledky?

BTW, pro zajímavost si zkus přečíst (třeba) rozhovor s jedním ze zakládajících členů Greenpeace... Možná budeš i překvapen

Konference v Paříži byla do velké míry divadlo. Ještě před jejím začátkem ujistil prezident Obama Čínu, že po ní nebude vyžadována žádná aktivita až do roku 2030, což může znamenat věčnost.
Proto i ostatní rozvojové země jako Indie a Brazílie vědí, že také nemusejí dělat nic. Evropa si na sebe klimatická opatření uvaluje sama, to nemá s pařížskou konferencí nic společného.

Dvacet jedna let létají tisíce „přívrženců“ do luxusních resortů a hotelů. A výsledek? Promrhané miliardy eur, dolarů a liber. Jsme uvězněni v uměle vytvořeném strachu z klimatického chaosu. Tento strach je tvořen společnými zájmy mocných privilegovaných vrstev západní společnosti.

Co tím myslíte?
„Zelené“ hnutí využívá univerzální charakter obavy z klimatických změn, aby ze svých podporovatelů vytáhlo peníze. Média žijí ze senzací a konfliktů.
Zprávy jsou špatné a není jiné řešení než lidské oběti. Politici (obzvláště z tzv. progresivní levice) využívají problematiku k tomu, aby zpochybnili zavedený řád u té části společnosti, která není loajální. „Zelený byznys“ je dotován daňovými plátci a buduje infrastrukturu, která by se na volném trhu nikdy nestavěla – například větrné a solární farmy.
................................................................................................

https://www.euro.cz/…radikaly-1294188
24. 9. 2020 08:27
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Mám jen svůj selský rozum. Přijde mi divné, že by v jiných exaktních vědách jako je třeba matematika někdo dokázal ovlivnit všechny odborníky natolik, aby lhali. Nebo v medicíně. A v klimatologii se to myslíš děje?
24. 9. 2020 02:18
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Na tuto tvoji otázku už jsem letos odpovídal a nebaví mě to opakovat. ;-)
24. 9. 2020 02:14
Re: Tuto plodnou diskusi bych uzavřel...
Už jednou jsem se ti snažil vysvětlit, že míra řidičského uspokojení z jízdy zdaleka není rovna jen výši nabízeného výkonu. Bohužel vidím, že to byla zcela marná snaha... :-(
Avatar - Jerry.Gunman
23. 9. 2020 22:32
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Vím, že se novinama občas mihne nějaké jméno, ovšem nikam si je nezaznamenávám ba ani nijak jinak neeviduju . Ale jak píše Pogo - jakmile se někdo dopracuje jistého renomé a postavení, málo kdy je ochoten ho dobrovolně riskovat, i kdyby měl shrbit hřbet a ztratit tvář. Málo kdo si dobrovolně vybere dráhu hrdiny či mučedníka. Případ Matta Taylora a jeho košile, i když již 6 let starý, jasně vokazuje, že ostrakizovaán, ostouzen, donucen k sebekritice a k pláči v přímém TV přenosu může být vskutku každý...
https://www.tyden.cz/…plac_324455.html

Velmi přesně to analyzuje Marian Kechlibar ve svém textu Digitální Moloch - vřele doporučuji k přečtení
https://kechlibar.net/2015/06/25/digitalni-moloch/
https://kechlibar.net/2020/06/19/digitalni-moloch-v-dopis-anonyma/

abych citoval asi nejmrazivější pasáž:
Představte si instituci, která přistoupí na Molochova „pravidla hry“. Třeba tu londýnskou univerzitu, která vyhodila Tima Hunta. Co tím sděluje svým spolupracovníkům? Že v pracovním kontraktu stojí neviditelný odstavec: „Nikdy nikde nepište a radši ani neříkejte něco, co by teď nebo kdykoliv v budoucnu mohlo být nějakým aktivistou zpracováno do skandálu. A pokud na vás něco takového přeci jen praskne, plivneme na vás obřadně sami, předhodíme vás křičícímu davu a dáme od vás ruce pryč.

Zde jeden z dalších příkladů - případ profesora Hudlického - českého chemika v Kanadě a jeho "kacířského" článku
https://kechlibar.net/2020/06/22/cesky-chemik-rozpusteny-a-vypusteny/

A tak si tady žijeme ;-\ :-(