Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekologové už zbrojí i proti plug-in hybridům, prý nejsou dost zelené

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 9. 2020 • 06:24
59
358
Zobrazit náhledy (59)
Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Škoda Octavia iV Combi Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro Audi Q5 55 TFSI e quattro BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e

Někteří ekologové dokonce označují plug-in hybridy za tzv. vlky v rouše beránčím. 

Plug-in hybridy, které kombinují tradiční spalovací motor s elektromotorem a menší baterií, bývají mnohdy označovány za ideální kompromis a mezistupeň při přechodu na čistě elektrickou mobilitu. Podle ekologů se ale ani zdaleka nejedná o tak ideální řešení, jak bývá prezentováno. Jejich reálné emise by totiž měly až 2,5 násobně překračovat oficiálně uváděné hodnoty.

Minulý víkend zveřejněná studie, za kterou stojí skupina kampaní Transport &Environment s podporou hnutí Grenpeace U.K.,  totiž tvrdí, že průměrný plug-in hybrid produkuje okolo 117 g CO2 na kilometr. Oficiální údaje přitom hovoří o emisích 44 g CO2/km, což je výrazně nižší číslo.

Studie pro srovnání uvádí, že nový plug-in hybrid vypustí během své životnosti cca 28 tun CO2. Automobil s benzínovým motorem přitom vypustí cca 39 tun CO2, zatímco diesel až 41 tun CO2. Ekologický přínos tedy není zas tak výrazný.

Vyšetřování ukázalo, že plug-in hybridy často přepínají na spalovací motor i ve chvílích, kdy by měly být bezemisní,“ cituje studii web CNBC. Studie dále zmiňuje, že jsou plug-in hybridy svými emisemi podstatně lépe srovnatelné s tradičními automobily, než elektromobily. Pro studii přitom měla být využita data z mnoha zdrojů, včetně cca 20.000 elektromobilů ze soukromého i firemního vlastnictví.

Plug-in hybridy jsou vlkem v rouše beránčím automobilového průmyslu," uvedla Rebecca Newsom z Greenpeace U.K. „Mohou vypadat jako environmentálně přijatelnější volba, ale falešná tvrzení o nižších emisích jsou trikem výrobců automobilů, jak pokračovat ve výrobě SUV i benzínových a vznětových motorů,“ dodala Newsom.

Mike Hawes, generální ředitel britského Sdružení výrobců a prodejců automobilů, ale popsal zprávu od Transport & Environment jako chybnou, neboť vychází z údajů získaných testovacím režimem, který se již nepoužívá. I tak ale čísla ve zprávě ukazují až 30 % pokles emisí ve srovnání s tradičními benzínovými a vznětovými motory, dodal.

Plug-in hybridy také poskytují flexibilitu, které se jiné technologie mohou jen těžko vyrovnat v prodlouženém dojezdu na delších cestách mimo města, a bateriovém pohonu ve městech, čímž redukují emise a zlepšují kvalitu ovzduší ve městech,“ dodal Hawes.

Hawes navíc očekává, že se bude technologie plug-in hybridů i nadále rozvíjet. Brzy tak nabídne lepší výkon i delší bezemisní dojezd, díky čemuž se stane pro mnoho zákazníků de facto vstupem k plně elektrickým automobilům.

Související články

Témata
Avatar - Jerry.Gunman
24. 9. 2020 11:25
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Migu, odpověděl bych ti slovy sira Humphreyho Applebyho:
"Cenzurovat petici obyvatel? Pane ministře, cenzura je jedním z nástrojů totalitního státu. My NIC cenzurovat nebudeme... Pouze se po zralé úvaze svobodně rozhodneme, že ji nezveřejníme"

On by se na to dal i definovat jistý přírodní zákon - "tlak na špičky daného vědního oboru je přímo úměrný objemu peněz a moci, která se z výsledků daného vědního oboru dá vytěžit."
* Statistika je součástí matematiky. Najde se nějaký renomovaný matematik a statistik, který by zpracoval průzkum a prezentoval jeho výsledky pro dejme tomu romskou populaci v ČR? Viděl jsi někde veřejná a oficiální data ohledně počtu dětí na romskou rodinu, počtu interrupcí v rámci romské populace, % podílu "dlouhodobě nezaměstnaných", % podílu romů na celkovém osazenstvu českých věznic?
* Jsou někde statisticky zpracovány výsledky "migrační krize" na Německo? Kolik lidí přišlo, jaká je struktura přišlých lidí a jaké mají vzdělání, jaký je jejich dopad na výši, struktur a rozložení sociálních dávek a jiných z toho vyplývajících plateb?
* vysokoškolská populace v USA se dá rozdělit do 4 skupin - běloši, latinoameričané, černoši, asiati. Viděl jsi někde nějakou oficiálně zpracovanou a prezentovanou statistiku studijních výsledků těchto skupin?
* Biologie je jistě také exaktní věda - a podívej se na Jefima Trofimoviče Lysenka a Olgu Borisovnu Lepešinskou. Oba byli vzdělaní biologové, oba dva hlásali totální hovadiny a přesto, že VŠICHNI věděli, že to jsou hovadiny, celá vědecká obec východního bloku, jako jeden soudruh a soudružka, zavrhovali "pavědeckou buržoazní genetiku" a přísahali na teorii živé hmoty a spontánní buněčné přeměny
* šlechtěním měníme a snad i vylepšujeme vlastnosti rostlin a zvířat, po bilogické stránce přísaháme na Darwinovu teorii o vývoji druhů i člověka - a zároveň je eugenika (pokus o šlechtění lidí) označena za rasistickou pavědu
* medicínsky se dá změřit vliv alkoholu na řidiče. Proč tedy ve Spojeném Království akceptují 0,8 promile, v západní Evropě 1/2 promile a ve východní Evropy to musí být "čistá nula"?

Jak jsem psal dříve - klimatologie je dneska zejména POLITICKOU vědou, ze "správné" aplikace jejichž "správných" výsledků se dnes dá vyrýžovat neuvěřitelý vliv a prachy.
Jsi tedy skutečně a nad veškerou pochybnost jist, že klimatologie nepodléhá žádným tlakům na "politicky správné" výsledky?

BTW, pro zajímavost si zkus přečíst (třeba) rozhovor s jedním ze zakládajících členů Greenpeace... Možná budeš i překvapen

Konference v Paříži byla do velké míry divadlo. Ještě před jejím začátkem ujistil prezident Obama Čínu, že po ní nebude vyžadována žádná aktivita až do roku 2030, což může znamenat věčnost.
Proto i ostatní rozvojové země jako Indie a Brazílie vědí, že také nemusejí dělat nic. Evropa si na sebe klimatická opatření uvaluje sama, to nemá s pařížskou konferencí nic společného.

Dvacet jedna let létají tisíce „přívrženců“ do luxusních resortů a hotelů. A výsledek? Promrhané miliardy eur, dolarů a liber. Jsme uvězněni v uměle vytvořeném strachu z klimatického chaosu. Tento strach je tvořen společnými zájmy mocných privilegovaných vrstev západní společnosti.

Co tím myslíte?
„Zelené“ hnutí využívá univerzální charakter obavy z klimatických změn, aby ze svých podporovatelů vytáhlo peníze. Média žijí ze senzací a konfliktů.
Zprávy jsou špatné a není jiné řešení než lidské oběti. Politici (obzvláště z tzv. progresivní levice) využívají problematiku k tomu, aby zpochybnili zavedený řád u té části společnosti, která není loajální. „Zelený byznys“ je dotován daňovými plátci a buduje infrastrukturu, která by se na volném trhu nikdy nestavěla – například větrné a solární farmy.
................................................................................................

https://www.euro.cz/…radikaly-1294188
24. 9. 2020 08:27
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Mám jen svůj selský rozum. Přijde mi divné, že by v jiných exaktních vědách jako je třeba matematika někdo dokázal ovlivnit všechny odborníky natolik, aby lhali. Nebo v medicíně. A v klimatologii se to myslíš děje?
24. 9. 2020 02:18
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Na tuto tvoji otázku už jsem letos odpovídal a nebaví mě to opakovat. ;-)
24. 9. 2020 02:14
Re: Tuto plodnou diskusi bych uzavřel...
Už jednou jsem se ti snažil vysvětlit, že míra řidičského uspokojení z jízdy zdaleka není rovna jen výši nabízeného výkonu. Bohužel vidím, že to byla zcela marná snaha... :-(
Avatar - Jerry.Gunman
23. 9. 2020 22:32
Re: Celý tlak na ekologizaci dopravy
Vím, že se novinama občas mihne nějaké jméno, ovšem nikam si je nezaznamenávám ba ani nijak jinak neeviduju . Ale jak píše Pogo - jakmile se někdo dopracuje jistého renomé a postavení, málo kdy je ochoten ho dobrovolně riskovat, i kdyby měl shrbit hřbet a ztratit tvář. Málo kdo si dobrovolně vybere dráhu hrdiny či mučedníka. Případ Matta Taylora a jeho košile, i když již 6 let starý, jasně vokazuje, že ostrakizovaán, ostouzen, donucen k sebekritice a k pláči v přímém TV přenosu může být vskutku každý...
https://www.tyden.cz/…plac_324455.html

Velmi přesně to analyzuje Marian Kechlibar ve svém textu Digitální Moloch - vřele doporučuji k přečtení
https://kechlibar.net/2015/06/25/digitalni-moloch/
https://kechlibar.net/2020/06/19/digitalni-moloch-v-dopis-anonyma/

abych citoval asi nejmrazivější pasáž:
Představte si instituci, která přistoupí na Molochova „pravidla hry“. Třeba tu londýnskou univerzitu, která vyhodila Tima Hunta. Co tím sděluje svým spolupracovníkům? Že v pracovním kontraktu stojí neviditelný odstavec: „Nikdy nikde nepište a radši ani neříkejte něco, co by teď nebo kdykoliv v budoucnu mohlo být nějakým aktivistou zpracováno do skandálu. A pokud na vás něco takového přeci jen praskne, plivneme na vás obřadně sami, předhodíme vás křičícímu davu a dáme od vás ruce pryč.

Zde jeden z dalších příkladů - případ profesora Hudlického - českého chemika v Kanadě a jeho "kacířského" článku
https://kechlibar.net/2020/06/22/cesky-chemik-rozpusteny-a-vypusteny/

A tak si tady žijeme ;-\ :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku