Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Historie Hyundai: Aneb jak chlapec z chudé rodiny stvořil jednu z největších automobilek světa

28 komentářů

Xylo
Už kdysi dávno, když jsem se o vozy tohoto výrobce vůbec nezajímal, mě překvapilo jak je možné, že u motorů používají zkratku GDI. Podle wiki uvedlo do masové výroby tento typ motoru (přímý vstřik paliva) právě Mitsubishi v roce 1996. Asi si ho pamětníci pamatují třeba z Carismy, já ho potkal v Pajeru Pinin (můj Pinin má ale klasickou 1,😄. Celou historii osvětluje rozhovor s víceprezidentem Hyundai pro výzkum a plánování (třeba zde https😐/www.automobilemag.com/…hyundai-engines/). Uvádí, že "Until 1991, when we developed our first engine, we had no technology; we relied totally on Mitsubishi. " Tedy do roku 1991 (než společnost začala používat vlastní čtyřválec Alpha) byla zcela závislá na technice od Mitsubishi.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak oni od toho Mitsubishi nakúpili podstatne viac ako len motory. Taký Galloper akoby z oka vypadol Pajeru spred dvoch či troch generácií s jemne obrúseným designom. V podstate do istého
času boli všetky tri kórejské značky (vtedy každá samostatne) výbornými zákazníkmi hlavne pre japonské automobilky, ktoré im rady predávali licencie a celé linky svojich výbehových modelov. Kórejci to poväčšinou len nahrubo prekarosovali a zmenili interiér.
Xylo
Díky za upřesnění. Ve výše uvedeném článku se uvádí "through the 1980s Hyundai licensed designs from Mitsubishi to build car". Někde jsem zahlédl, že první Sonata (výroba 1985-87) byla "převlečené" Mitsubishi.
Anonym
No třeba Galloper (nebo jak se to píše) bylo první Pajero.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Meky
Áno, sonata bola komplet mitsu, vrátane motora 3.0 v6, ktorý sa dával aj do pajera napríklad.

Je skutočne pozoruhodné akú dlhú cestu prešli. Od live covanej výroby mitsubishi, k značke, ktorá vyrába tanky, elektroniku, roboty, lode, motory, prevodovky, vrátane automatov, CR vstrekovače, čerpadlá a mnoho iného.

Obdivuhodný výkon.
Tarsinion
Tak hlavně japonci prodávali licence licenci. I když to kolikrát bylo sporné, jelikož to Japonci kolikrát jen "ukradli".
Avatar - wakantanka
wakantanka
túto myšlienku by si mohol trošku rozviesť, komu čo japonci ukradli?
Jezdec667
A v roce 2020 objednávám i já první hyundai. Tak uvidíme, jak daleko ve vývoji došli.
Mino 1
Preco s obavou? Hyundai je plne etablovany mainstream a v rebrickoch spolahlivosti obsadzuje hornu polovicu, resp. tretinu spektra.
Avatar - zaplosak
zaplosak
mám tedy kiu ale myslím že budeš spokojený... :yes:
Anonym
Došli tak daleko, že si to dneska už koupí kdejaký hovado. :-!
Edit, jich fakt hodně, soudě podle palců-
Nešťastní podřadní...jezci K unda je...nelze jim pomoci.
Meky
Načo obavy?
Konštrukčné problémy nemavaju a náhodné chyby pokryje záruka s ktorou tiež nerobia problémy.

Ja som napr predal korejca s vyššou zostatku hodnotou ako skodovke, takže nie je dôvod byť nespokojný.
Anonym
Protože fostek vyniká nejen v automobilismu, je zde dnes se svým korejským lngvistickým okénkem
Krkolomné překlady hangulu a sinokorejštiny a pokusy skládat slova jsou častým problémem nevědoucích v tonto oboru.
A fostek je zde, aby vám sdělil, že toto obkecávání zdánlivých složenin je zbytečné, neb😒br /> Hyundai znamená korejsky prostě "pokrok".
Vivat a sláve fosteu!
Manse fostek!
car
Běž do prd.ele 😄😄😄
Anonym
Tohle je reakce primitiv na to, když je poučen.
Arese
Jakási trapná pseudosnaha o budování kultu osobnosti, či co... 😒] 😒] 😒]
Riceeater
Když jsem to přečetl, trochu mi to připomnělo toho podivného tvora s nickem GTI, který se tu v minulosti (asi už hluboké) vyskytoval... nikdy nezapomenu na ty žblepty na VW... apoštolové a tak... Tenhle člověk ve mě, svého času, vzbudil "doslova" averzi ke všemu, co spadalo pod koncern. Ale čas je nejlepší lékař, a tak už mě to přešlo 😄

Každopádně... nevíte někdo zda zemřel, nebo co?
Mino 1
Na GTI-ho VW zvasty si veru dodnes pamatam. Tvuj Apostol, tvuj Andel passatni viry... Mozno dnes jazdi na Hyundai 😃.
Anonym
Tak si mě dej na hate list a jsi v pohodě.
Já to tak taky s některejma udělal.
Mimochodem bez těch blbých keců...je to s tím překladem všechno pravda.
Nemůžu za to, že vím.
Jestli to neuneseš, udělej to jak ti radím.
Mino 1
No, novy CICZERO zatial z teba nebude. Ten prejav este musis vypilovat.
Anonym
Vidíš to. A to mi tady celá banda volů píše, že jsme s Cicerem jeden a tentýž člověk.
Tak se dohodněte.
Nebo zkus napsat taky nějakou doplňující informaci k článku...aha počkej..ty nic nevíš. Jasný. Čau
Arese
... i když tedy ta splupráce s Mitsubishi v něm určitě být měla. Jinak příběh této automobilky je klasickou ukázkou, že pokud v zemi funguje tržní hospodářství a svoboda podnikání, prosadí se ti nejtalentovanější a nejschopnější lidé, kteří dokáží až neuvěřitelné věci. A přesně takový špičkový lidský potenciál socialismus záměrně a systematicky trestá a zašlapává do země. Proto dopadl, jak dopadl. :no:
Spei
... pravda, ten mínus nechápu
Arese
Pravděpodobně mi ho dal nějaký zašpklý soudruh... 😒]
Meky
Kórea ako symbol demokracie?
To ťažko.
Hyundai je jedným z čebolov - štátom podporovaných monopolov (aká Samsung, LG, daewoo, a i.)

Je to skôr kombinácia polovojenskej diktatúry a ranného kapitalizmu.

Nehovorím, že to nerobia efektívne, to isto nie, urobili toho pre nás aj svet fakt veľa. Ale ako demokratické miesto na život?
Arese
Promiň, ale kde v mém příspěvku vidíš slovo demokracie? 😄 Nebo si fakt myslíš, že nevím, že v Jižní Korei nastala až někdy na přelomu 80. a 90. let? 😉
Avatar - JFK
JFK
Říká se tomu i chaebol, je to taková jejich mafie. Další podstatná věc je, že si drželi až donedávna uzavřený trh a import v podstatě neexistoval, zatímco sami jihorákosníci vesele prodávali všude po světě, k nim nikdo nemohl. Jsou to takoví klasický asijský křiváci a já bych si od nich třeba auto nikdy nekoupil, stačí elektronika.