Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie Hyundai: Aneb jak chlapec z chudé rodiny stvořil jednu z největších automobilek světa

Historie automobilky Hyundai je pestrá. Pokud jste si doposud mysleli, že se jedná o společnost, za jejímž vznikem stojí člověk z bohaté rodiny, jste na omylu. Jednu z největších automobilek světa totiž doslova z ničeho vytvořil mladý chlapec pocházející z chudé vesnice.
Zpět na článek
28. 9. 2020 10:43
28. 9. 2020 11:17
28. 9. 2020 11:39
28. 9. 2020 15:19
28. 9. 2020 16:25
28. 9. 2020 10:35
Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
Už kdysi dávno, když jsem se o vozy tohoto výrobce vůbec nezajímal, mě překvapilo jak je možné, že u motorů používají zkratku GDI. Podle wiki uvedlo do masové výroby tento typ motoru (přímý vstřik paliva) právě Mitsubishi v roce 1996. Asi si ho pamětníci pamatují třeba z Carismy, já ho potkal v Pajeru Pinin (můj Pinin má ale klasickou 1,8). Celou historii osvětluje rozhovor s víceprezidentem Hyundai pro výzkum a plánování (třeba zde https://www.automobilemag.com/…hyundai-engines/). Uvádí, že "Until 1991, when we developed our first engine, we had no technology; we relied totally on Mitsubishi. " Tedy do roku 1991 (než společnost začala používat vlastní čtyřválec Alpha) byla zcela závislá na technice od Mitsubishi.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - wakantanka
28. 9. 2020 12:47
Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
Tak oni od toho Mitsubishi nakúpili podstatne viac ako len motory. Taký Galloper akoby z oka vypadol Pajeru spred dvoch či troch generácií s jemne obrúseným designom. V podstate do istého
času boli všetky tri kórejské značky (vtedy každá samostatne) výbornými zákazníkmi hlavne pre japonské automobilky, ktoré im rady predávali licencie a celé linky svojich výbehových modelov. Kórejci to poväčšinou len nahrubo prekarosovali a zmenili interiér.
28. 9. 2020 14:12
Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
Díky za upřesnění. Ve výše uvedeném článku se uvádí "through the 1980s Hyundai licensed designs from Mitsubishi to build car". Někde jsem zahlédl, že první Sonata (výroba 1985-87) byla "převlečené" Mitsubishi.
28. 9. 2020 15:18
Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
No třeba Galloper (nebo jak se to píše) bylo první Pajero.
28. 9. 2020 16:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 9. 2020 16:22
Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
Áno, sonata bola komplet mitsu, vrátane motora 3.0 v6, ktorý sa dával aj do pajera napríklad.

Je skutočne pozoruhodné akú dlhú cestu prešli. Od live covanej výroby mitsubishi, k značke, ktorá vyrába tanky, elektroniku, roboty, lode, motory, prevodovky, vrátane automatov, CR vstrekovače, čerpadlá a mnoho iného.

Obdivuhodný výkon.
28. 9. 2020 19:30
Re: Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
Tak hlavně japonci prodávali licence licenci. I když to kolikrát bylo sporné, jelikož to Japonci kolikrát jen "ukradli".
Avatar - wakantanka
29. 9. 2020 09:02
Re: Re: Trochu v článku chybí zmínka o Mitsubishi
túto myšlienku by si mohol trošku rozviesť, komu čo japonci ukradli?
28. 9. 2020 10:43
S obavou
A v roce 2020 objednávám i já první hyundai. Tak uvidíme, jak daleko ve vývoji došli.
Rozbalit vlákno
4
28. 9. 2020 11:17
Re: S obavou
Preco s obavou? Hyundai je plne etablovany mainstream a v rebrickoch spolahlivosti obsadzuje hornu polovicu, resp. tretinu spektra.
Avatar - zaplosak
28. 9. 2020 11:39
Re: S obavou
mám tedy kiu ale myslím že budeš spokojený... :yes:
28. 9. 2020 15:19
Re: S obavou
Došli tak daleko, že si to dneska už koupí kdejaký hovado. :-!
Edit, jich fakt hodně, soudě podle palců-
Nešťastní podřadní...jezci K unda je...nelze jim pomoci.
28. 9. 2020 16:25
Re: S obavou
Načo obavy?
Konštrukčné problémy nemavaju a náhodné chyby pokryje záruka s ktorou tiež nerobia problémy.

Ja som napr predal korejca s vyššou zostatku hodnotou ako skodovke, takže nie je dôvod byť nespokojný.
28. 9. 2020 15:22
Fostekovo okénko
Protože fostek vyniká nejen v automobilismu, je zde dnes se svým korejským lngvistickým okénkem
Krkolomné překlady hangulu a sinokorejštiny a pokusy skládat slova jsou častým problémem nevědoucích v tonto oboru.
A fostek je zde, aby vám sdělil, že toto obkecávání zdánlivých složenin je zbytečné, neb:
Hyundai znamená korejsky prostě "pokrok".
Vivat a sláve fosteu!
Manse fostek!
Rozbalit vlákno
8
28. 9. 2020 16:20
Re: Fostekovo okénko
Běž do prd.ele 😄😄😄
28. 9. 2020 20:21
Re: Fostekovo okénko
Tohle je reakce primitiv na to, když je poučen.
28. 9. 2020 17:23
Re: Fostekovo okénko
Jakási trapná pseudosnaha o budování kultu osobnosti, či co... :-[] :-[] :-[]
28. 9. 2020 18:11
Re: Fostekovo okénko
Když jsem to přečetl, trochu mi to připomnělo toho podivného tvora s nickem GTI, který se tu v minulosti (asi už hluboké) vyskytoval... nikdy nezapomenu na ty žblepty na VW... apoštolové a tak... Tenhle člověk ve mě, svého času, vzbudil "doslova" averzi ke všemu, co spadalo pod koncern. Ale čas je nejlepší lékař, a tak už mě to přešlo :-)

Každopádně... nevíte někdo zda zemřel, nebo co?
28. 9. 2020 18:19
Re: Re: Fostekovo okénko
Na GTI-ho VW zvasty si veru dodnes pamatam. Tvuj Apostol, tvuj Andel passatni viry... Mozno dnes jazdi na Hyundai 😃.
28. 9. 2020 20:23
Re: Fostekovo okénko
Tak si mě dej na hate list a jsi v pohodě.
Já to tak taky s některejma udělal.
Mimochodem bez těch blbých keců...je to s tím překladem všechno pravda.
Nemůžu za to, že vím.
Jestli to neuneseš, udělej to jak ti radím.
28. 9. 2020 17:28
Re: Fostekovo okénko
No, novy CICZERO zatial z teba nebude. Ten prejav este musis vypilovat.
28. 9. 2020 20:25
Re: Fostekovo okénko
Vidíš to. A to mi tady celá banda volů píše, že jsme s Cicerem jeden a tentýž člověk.
Tak se dohodněte.
Nebo zkus napsat taky nějakou doplňující informaci k článku...aha počkej..ty nic nevíš. Jasný. Čau
28. 9. 2020 17:28
Zajímavý článek...
... i když tedy ta splupráce s Mitsubishi v něm určitě být měla. Jinak příběh této automobilky je klasickou ukázkou, že pokud v zemi funguje tržní hospodářství a svoboda podnikání, prosadí se ti nejtalentovanější a nejschopnější lidé, kteří dokáží až neuvěřitelné věci. A přesně takový špičkový lidský potenciál socialismus záměrně a systematicky trestá a zašlapává do země. Proto dopadl, jak dopadl. :no:
Rozbalit vlákno
5
28. 9. 2020 19:29
Re: Zajímavý článek...
... pravda, ten mínus nechápu
28. 9. 2020 21:40
Re: Zajímavý článek...
Pravděpodobně mi ho dal nějaký zašpklý soudruh... :-[]
28. 9. 2020 22:55
Re: Zajímavý článek...
Kórea ako symbol demokracie?
To ťažko.
Hyundai je jedným z čebolov - štátom podporovaných monopolov (aká Samsung, LG, daewoo, a i.)

Je to skôr kombinácia polovojenskej diktatúry a ranného kapitalizmu.

Nehovorím, že to nerobia efektívne, to isto nie, urobili toho pre nás aj svet fakt veľa. Ale ako demokratické miesto na život?
29. 9. 2020 00:35
Re: Zajímavý článek...
Promiň, ale kde v mém příspěvku vidíš slovo demokracie? :-) Nebo si fakt myslíš, že nevím, že v Jižní Korei nastala až někdy na přelomu 80. a 90. let? ;-)
Avatar - JFK
27. 2. 2021 17:19
Re: Zajímavý článek...
Říká se tomu i chaebol, je to taková jejich mafie. Další podstatná věc je, že si drželi až donedávna uzavřený trh a import v podstatě neexistoval, zatímco sami jihorákosníci vesele prodávali všude po světě, k nim nikdo nemohl. Jsou to takoví klasický asijský křiváci a já bych si od nich třeba auto nikdy nekoupil, stačí elektronika.